Miesten hömpötystä

akka

Kyseiset valtauskonnot eli kristinusko, juutalaisuus ja islamilaisuus on miesten hömpötystä.
Parituhatta vuotta sitten joukko miehiä keksi omasta päästään kirjoja joita väittivät jumalan sanaksi. Tarjoituksena alistaa naisia ja tehdä naisista miesten palvelijoita. Lisäksi haluttiin saada syy sotia (jihad).
Ennen näitä jerusalemin uskontoja uskottiin tasa-arvoisemmin sekä nais- että mies jumaluuksiin ja naisilla oli tasa-arvoinen asema uskonnossa.
Kukaan selväjärkinen nainen ei lankea näihin miesten hömpötyksiin!

12

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P. Veli

Olen täysin samaa mieltä.

• Mip

Oikeastaan jos muistan oikein niin uskonnot saivat alunperin synnyn juuri naisten (hedelmällisyyden) palvonnasta, jotka muutettiin miestä suosivaksi myöhemmin (Miesten vallankumous tossua kohtaan?). Nämä naisten mysteerien palvonnat luokiteltiin pakanauskonnoiksi.

Mm. risti, jossa on pallo päällänsä kuvaa juuri naispuolista kristinusko, jossa kyseinen pallo kuvaa kohtua (tai vaginaa, kummin vain). Se mitä nykyään suositaan on miespuolinen risti, jossa oleva fallos osoittaa kohti taivaits.

• Saddu ;-)

...uskontokuntien hömpötyksiin,kö ?!?
      Sillä eivät osaa/tiedä/uskalla muuta kuin yhteisönsä sanelemaa ennalta-asetettua katsantokantaa,kö ?!?
      Miksiköhän moista sallivatkaan...ehkäpä kyse on omien pienten harmaiden aivosolukkojensa hyötykäytöstä,kö ?!?
      Miksi esim. shakin maailman mestarit ovat aina olleet miespuolia,tai parhaat kokit ym. ?!?
      lol
      ;-)

• neppari

sen takia, että naisen elämässä on liian paljon häiriötekijöitä....kotityöt, perhe, lapset, ensisijainen kasvatusvastuu yms. yms.
        Naisilla ei ole ollut aikaa olla pyhimyksiä tai uskontojen keksijöitä, shakkipelureita, muut velvollisuudet ovat vieneet ajan. Nainenhan sen arkiruuan kotona useimmiten tekee, ei siitä palkintoja saada, harvoin kiitosta....

• perusteell
        neppari kirjoitti:

sen takia, että naisen elämässä on liian paljon häiriötekijöitä....kotityöt, perhe, lapset, ensisijainen kasvatusvastuu yms. yms.
        Naisilla ei ole ollut aikaa olla pyhimyksiä tai uskontojen keksijöitä, shakkipelureita, muut velvollisuudet ovat vieneet ajan. Nainenhan sen arkiruuan kotona useimmiten tekee, ei siitä palkintoja saada, harvoin kiitosta....

taidat olla vain yksi katkera kotiäiti muiden joukossa!

Tästä hyvä esimerkki, kun kerran kuulin yhden naisen valittavan kun on pakko tehdä kahta työtä. työkaveri (oikean työn) kysyi "jaa.. missäs muualla sä oot töissä?" nainen vastasi "no mulla on kaks lasta kotona".

Jos nainen olisi oikeasti näin katkera lapsistaan niin miksi ei hoida niitä ulos? Jos on kerran penskat pyöräyttänyt maailmaan niin hänen velvollisuutensa on kasvattaa ne. Käytännössähän se vaatii työntekoa, mutta ei sitä voi sanoa työpaikaksi. nojoo meni vähän ohi aiheesta, mutta tuli tää tapaus mieleen välittömästi kun luin tekstisi.

olisit onnellinen että oot terve ja elossa ja elät hyvinvointivaltiossa!

• katkeruutta
        perusteell kirjoitti:

taidat olla vain yksi katkera kotiäiti muiden joukossa!

Tästä hyvä esimerkki, kun kerran kuulin yhden naisen valittavan kun on pakko tehdä kahta työtä. työkaveri (oikean työn) kysyi "jaa.. missäs muualla sä oot töissä?" nainen vastasi "no mulla on kaks lasta kotona".

Jos nainen olisi oikeasti näin katkera lapsistaan niin miksi ei hoida niitä ulos? Jos on kerran penskat pyöräyttänyt maailmaan niin hänen velvollisuutensa on kasvattaa ne. Käytännössähän se vaatii työntekoa, mutta ei sitä voi sanoa työpaikaksi. nojoo meni vähän ohi aiheesta, mutta tuli tää tapaus mieleen välittömästi kun luin tekstisi.

olisit onnellinen että oot terve ja elossa ja elät hyvinvointivaltiossa!

Katkera-sanan käyttö mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä on tyypillistä kaanaankieltä. Esimerkiksi Netmissionin keskusteluissa uskova usein nimittelee toista uskovaa katkeraksi, vaikka kyseessä on vain mielipiteiden erilaisuus.

• Saddu ;-)
        neppari kirjoitti:

...monessakaan yhteiskunnassa niin arvossaan,kuin täällä pohjolassa,joten turha piipittää !?!
        Se on valinnoista ja itsestään kiinni mihin alistuu ja tyytyy...ei täällä kukaan pakota olemaan kotiäiti,ellei ole juuri nimenomaan uskontokuntien kasvatti,kö ?!?
        Kas siinä pointtini !?!
        Jaksamista vain valitsemallasi tiellä... toivottavasti tulet elossasi lopulta onnelliseksi,sillä siihenhän me kaikki täällä Telluksellamme loppujenlopuksi pyrkinemme,kö ?!?
        ;-)

• ihanasti!

Eipä tekstiisi ole täällä toiselta akalta muuta lisättävää kuin että uskovaisiksi emme sorru, emme!

• KTS

Todellisuudessa esimerkiksi Jeesus ja Muhammed halusivat parantaa aikansa naisen asemaa ja saivatkin aikaan jotain.

• ei niitä keksitty naisten alistamista varten.
      Kerronpa nyt mistä tuo naisten alistaminen johtuu.

Se johtuu siitä että nainen ja mies ovat ajattelutavaltaan erilaisia.Mies pitää tästä syystä naisten ajatustapaa kummallisena, ja tulkitsee asian niin ettei nainen ole oikein kykenevä ajattelemaan järkevästi ja tuumaa että koska olen tällainen niin minun pitää olla päättävä elin. Nainenkin tuumaa myös niin mutta on fyysisesti heikompi joten miehet ovat päässeet voitolle.

Mitä tulee tuohon viimeisempään kohtaan niin lankeaapa hyvinkin. Ne naiset joita olen tavannut erilaisissa uskonnollisissa tilaisuuksissa ovat tasa-painoisempia ja hyvinvoivempia kuin naiset muualla yhteiskunnassamme. Ja monet ovat löytäneet avun ongelmiinsa Jeesuksesta sillä sitä parempaa apua ei ole.

Kun tämä nykyajan-mainstream populääri-kulttuuri tekee pahoin jo ajatella mitenkä paljon se raiskaa naisia.

• wizka

naiset on näissä asioissa ihan samallaisia kuin miehetkin. sukupuolierottelu on vaan eräänalista rasismia.
      Nuo jutut muinaisesta tasa-arvoisuudesta ovat myöskin humpuukia.

• helleeni

Naisen asema hellenistisessa kulttuurissa, jossa kristinusko syntyi, ei ollut niin ruusuinen kuin tunnut ajattelevan. Papittaria lukuunottamatta nainen oli alistettu miehen vallan alle. Aluksi hän oli isänsä omaisuutta, sitten miehensä. Avioliitto solmittiin kauppasopimuksena, eikä naisella ollut sananvaltaa siihen. Naisen paikkana oli koti, ja ennen kaikkea miehen tarpeiden tyydyttäminen. Miehellä oli oikeus surmata syntyneen lapsensa, ja arkeologit ovat löytäneet huomattavasti enemmän tyttöjen luurankoja kaivauksillaan. Nainen tai pikemminkin tyttö saatettiin naittaa alle 10-vuotiaana. Kuvittele saavasi lapsi siinä iässä. Kristinusko paransi naisen asemaa monessa suhteessa, mm. kieltämällä lapsensurman, naittamisen liian nuorena...
      Siinä vain muutama esimerkki. Lisätietoa saatavilla mm. Helmut Koesterin kirjassa Introduction to the New Testament: History, Culture and Religion in the Hellenistic Age.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      5363
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      569
      2707
    3. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      22
      2589
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      151
      2260
    5. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      24
      2197
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82