kirjoittaa yhdyssanat oikein.
"Tämän testin aiheena on yhdyssanat. Kone arpoo 15 sanaa ja niille kaksi eri kirjoitusvaihtoehtoa. Valitse niistä oikea. Oikeat muodot ovat Kotimaisten kielten keskuksen suositusten mukaisia.
9. huhtikuuta on suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan kuolinpäivä. Agricola kuoli vuonna 1557."
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001153946.html
Testaa 15 kysymyksellä, osaatko
17
207
Vastaukset
- testirunoilija
"Olet kielellisesti lahjakas! Sait 14/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä."
Tulen valittamaan tuomarointivirheestä - kirjuuttelija
11/15
Joo, virheitä tuppaa tulemaan... - sottaläjä
Ei yhtään oikein ,olen tyhmä kun saapas,mutta eihän sota-ajalla kouluja ollut vai oliko se sittenkin sotaajalla.....
- kirjoita_vastaus---
Olet kielellisesti lahjakas! Sait 13/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä.
Jaa tuloksesi Facebookissa
Jaa tuloksesi Twitterissä
Pelaa uudestaan
Klikkaa äänet päälle/pois!
Sanoma Games
"9. huhtikuuta on suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan kuolinpäivä. Agricola kuoli vuonna 1557."
"Kui se sillai # K UA L I ??????????? #"
har!11
.- suvulla.suruaika
siin se yllättäen kupsahti.
- On_syytä_huomauttaa
suvulla.suruaika kirjoitti:
siin se yllättäen kupsahti.
.
"ON syytä * huomautella * että kyl meilläkin # KUALLAAN #"
har!11
.
14/15 teräs huonos siis oon.
Olet kielinero! Sait 15/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä.
Nyt taisi käydä niin, että helpoimmat sanat osui mun kohdalle. Sieltä muutama sana meni arpomalla. :)12/15 melkein joka kierroksella.
14/15 = kielellisesti lahjakas. toinen meni pahus vieköön väärin, tottunu aina kirjoittaan tuon 'niin kuin' niinku eli yhteen mut pieni virhe sallittakoon.
joo tiiän, semmoset pari kuukautta vanha juttu mutta hitaasti mutta varmasti koitan tulla perässä :DHelppoakuin harja teräksenniitto 16/15.
- ollu-liesussa
Missä se murumodelli on piileskelly?
ollu-liesussa kirjoitti:
Missä se murumodelli on piileskelly?
En ole mikään muru, vaikka oonkin ihana. Kerron sitten joskus paremmalla ajalla, mutta sen verran voin raottaa, että kotona ollaan ja voidaan hyvin jos ei naisten kotkotuksiin kyllästymistä lasketa.
9/15 aika surkee siis, no eipä toi osaamattomuus ole paljoa elämää ja leivänhankintaa haitannut.
14/15 ja sitähän ei olisi ikinä uskonut, kun lukee mun tuotoksiani. :)
Piileviä kykyjä. ;)- Hotalehtinen
mun yhdyx sana testist
viisi toista/viis toista
solen ixe kiäli nero 14/15. Minkälaista huolimattomuutta.
Se mikä enempi jäi vaivaamaan oli tuo aloituksen "Testaa 15 kysymyksellä..."
Minkä halvatun takia siinä ei voinut käyttää yhdyssanaa viisitoista? Ja ei, mulle ei selitykseksi kelpaa toisella kymmenellä olevat lukusanat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406