Testaa 15 kysymyksellä, osaatko

testiä_pukkaa

kirjoittaa yhdyssanat oikein.
"Tämän testin aiheena on yhdyssanat. Kone arpoo 15 sanaa ja niille kaksi eri kirjoitusvaihtoehtoa. Valitse niistä oikea. Oikeat muodot ovat Kotimaisten kielten keskuksen suositusten mukaisia.
9. huhtikuuta on suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan kuolinpäivä. Agricola kuoli vuonna 1557."

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001153946.html

17

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • testirunoilija

      "Olet kielellisesti lahjakas! Sait 14/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä."
      Tulen valittamaan tuomarointivirheestä

    • kirjuuttelija

      11/15
      Joo, virheitä tuppaa tulemaan...

    • sottaläjä

      Ei yhtään oikein ,olen tyhmä kun saapas,mutta eihän sota-ajalla kouluja ollut vai oliko se sittenkin sotaajalla.....

    • kirjoita_vastaus---

      Olet kielellisesti lahjakas! Sait 13/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä.
      Jaa tuloksesi Facebookissa
      Jaa tuloksesi Twitterissä
      Pelaa uudestaan
      Klikkaa äänet päälle/pois!
      Sanoma Games

      "9. huhtikuuta on suomen kirjakielen isän Mikael Agricolan kuolinpäivä. Agricola kuoli vuonna 1557."

      "Kui se sillai # K UA L I ??????????? #"

      har!11

      .

      • suvulla.suruaika

        siin se yllättäen kupsahti.


      • On_syytä_huomauttaa
        suvulla.suruaika kirjoitti:

        siin se yllättäen kupsahti.

        .

        "ON syytä * huomautella * että kyl meilläkin # KUALLAAN #"

        har!11

        .


    • 14/15 teräs huonos siis oon.

    • Olet kielinero! Sait 15/15 oikein IS:n yhdyssanatestissä.

      Nyt taisi käydä niin, että helpoimmat sanat osui mun kohdalle. Sieltä muutama sana meni arpomalla. :)

    • 12/15 melkein joka kierroksella.

    • 14/15 = kielellisesti lahjakas. toinen meni pahus vieköön väärin, tottunu aina kirjoittaan tuon 'niin kuin' niinku eli yhteen mut pieni virhe sallittakoon.

      joo tiiän, semmoset pari kuukautta vanha juttu mutta hitaasti mutta varmasti koitan tulla perässä :D

    • Helppoakuin harja teräksenniitto 16/15.

      • ollu-liesussa

        Missä se murumodelli on piileskelly?


      • ollu-liesussa kirjoitti:

        Missä se murumodelli on piileskelly?

        En ole mikään muru, vaikka oonkin ihana. Kerron sitten joskus paremmalla ajalla, mutta sen verran voin raottaa, että kotona ollaan ja voidaan hyvin jos ei naisten kotkotuksiin kyllästymistä lasketa.


    • 9/15 aika surkee siis, no eipä toi osaamattomuus ole paljoa elämää ja leivänhankintaa haitannut.

    • 14/15 ja sitähän ei olisi ikinä uskonut, kun lukee mun tuotoksiani. :)

      Piileviä kykyjä. ;)

    • Hotalehtinen

      mun yhdyx sana testist

      viisi toista/viis toista

      solen ixe kiäli nero

    • 14/15. Minkälaista huolimattomuutta.

      Se mikä enempi jäi vaivaamaan oli tuo aloituksen "Testaa 15 kysymyksellä..."
      Minkä halvatun takia siinä ei voinut käyttää yhdyssanaa viisitoista? Ja ei, mulle ei selitykseksi kelpaa toisella kymmenellä olevat lukusanat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe