Jehovan todistajien mainioita erokirjeitä

KeväisellätMielellä

Jehovan todistajat-organisaatio yrittää antaa sen kuvan , että Jt-liikkeestä pois lähteneistä vain harva eroaa itse ja suurin osa vasten tahtoisesti joutuu erotetuksi. Ei ole mitään näyttöä, että asia olisi oikeasti näin. Se voi olla osa Jt-organisaation valheellista ja tarkoitushakuista propagandaa.

Itsekin tunnen paljon itse eronneita ja Johanneksen pojan kyselyssä heitä löytyi 100 hengen otannassa enemmän kuin erotettuja.

Johanneksen pojan artikkeli on muutenkin valaiseva ja mainio. Siinä julkaistiin ihmisten lähettämiä erokirjeitä. Monessa niistä oli kiinnitetty huomiota joihinkin samoihin Jt-lahkon opetusten vääryyksiin kuin itsekin erotessani toin vanhimmille esiin. Yksi erittäin selkeä ja merkittävä asia on, että Jt-liike täyttää Väärän profeetan tunnusmerkit Raamatun valossa.

Lainausote eräästä tässä vaiheessa liikkeestä eroamassa olleen Jehovan todistajan kirjeestä:

"Jeesuksen toinen tulemus:

En voi enää uskoa, että Jeesuksen tulemus olisi tapahtunut v. 1914, vaan se on edessäpäin.
Herramme on itse varoittanut meitä väärien profeettojen lausunnoilta kts. Matt. 24:23-27.
Näillä sanoilla Jeesus torjuu käsityksen, jonka mukaan hänen toinen tulemuksensa tapahtuisi jossakin maan syrjäisessä kolkassa tai jossakin suppeassa piirissä tai muutoin salaisella näkymättömällä tavalla.
Kun Kristus ilmestyy Jumalallisessa kirkkaudessaan, ei tämä tapahtuma voi jäädä näkymättä, kuten Raamatun kuvaus selvästi vakuuttaa. Matt. 24:30,31 , Ilm. 1:7 , 1. Tess. 4:16,17.
(Joku on sanonut, että 1. Tess. 4:16 on Raamatun mieluisin jae. Käskyhuuto, ylienkelin ääni ja Jumalan pasuunan ääni).
Raamatussa sanotaan myös, että kun Jeesus tulee, hänellä on palkka mukanaan. Kts. Matt. 16:27 , Ilm. 22:12."

Lainausotteet toisesta erokirjeestä:

" En voi enää hyväksyä seuran jatkuvasti muuttuvia opetuksia.
”aina kyllä tarkoittaa kyllä, ja ei tarkoittaa ei”

Jehovan Todistajat ja Hallintoelin on ”väärä profeetta”.

5.Moos.18:20-22.
20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

- Tekevät omia päätelmiä

lähitulevaisuudesta, eli ”lopun ajasta” (joka on ollut AINA), esim v.-75 joka oli VARMA sihen asti kun syksy tuli. (esim Isokallen tulkkaama Mourizin puhe v.-72)

Eli kuin yllä lukee ”ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

Sukupolvioppi joka muuttuu jatkuvasti sen mukaan kun ”se sukupolvi” vanhenee ja nythän se on jo kuollut pois. (esim Herätkää 22 Hutikuu 1969. He jotka olivat 15 vuotiaita 1914. Vartiotorni 15 Kesäkuu 1981 ”he jotka olivat 10 vuotiaita 1914. Herätkää 8 Helmikuu 1985 ”he jotka ovat syntyneet 1914 kuuluu sukupolveen joka näkee harmagedon. kaikki myöhemmät muutokset v1995 ja sen jälkeen).

2.Järjestö ja Jt eivät ole parempia ja ”maailman ihmiset” eivät ole pahoja, tämmösen illuusion ruokkiminen eristää ja sitoo jäsenet lahkoon koska pelko (ei rakkaus) estää niitä, järjestön pelko(ei Jumalan), pelko tulla erotetuksi, pelko tulla ”saastuneeksi” jne. Kaikki pohjautuu järjestön ruokkimaan harhaluuloihin.

Matt.23:4.
He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa."

"Olen yrittänyt asiallisesti selittää muutamia syitä minun päätökselleni.
Minulle oli lähinnä shokki huomata miten kaksinaamainen järjestö on, ja tämä päätös ei ole ollut helppo.
Mutta jokainen on vasuussa Jumalan edessä, ei järjestön tai seurakunnan vanhinten edessä."

Lähde: http://www.johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_s560.html

Aivan upea kirjoitus hienoine, koskettavine erokirjeineen! Lämpimät kiitokset näitten kirjeitten kirjoittajille ja julkisuuteen tuoneille ja myös Johanneksen Pojalle! Olette todella rohkaisevia! Kaikkea hyvää teille!

4

94

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Martti-setä on tehnyt erokirjeestä soman laulun. Tämän laulun hieman eri sanoilla vanhimmat esittävät yhteislauluna aina saatuaan erokirjeen järkiinsä tulleelta jäseneltä.
      https://www.youtube.com/watch?v=gRKQSCWorN0

• näytteenotto

"Jehovan todistajat-organisaatio yrittää antaa sen kuvan , että Jt-liikkeestä pois lähteneistä vain harva eroaa itse ja suurin osa vasten tahtoisesti joutuu erotetuksi. Ei ole mitään näyttöä, että asia olisi oikeasti näin."

Ja sinulla olikin näyttöä tälle väitteelle?

• Visahongantaimi

Et sinä voi kehua sillä ainakaan että tuntisit oman lahkosi

• KeväisellätMielellä

Olenpahan sattunut mm kuuntelemaan ja lukemaan Veikko Leinosen haastatteluja tähänkin aiheeseen liittyen. Kovasti se leinostelija yrittää luoda kuvaa, että suurin osa Jt-järjestöstä lähtevistä on erotettuja.

Ja en...en todellakaan tuhlaa nyt aikaani etsimällä sinulle linkkejä tästä. Jopo:n sivuilta voisi löytyä, jos jaksat itse mennä etsimään. Mutta joo, jos et tuota ole vielä havainnut ta haluai ottaa itse tarkemmin asiasta selvää, niin ihan miten vaan minun puolestani.

Pienenä vinkkinä: jos olet vielä Jt-lahkon jäsen, kannattaisi ehkä keskittyä analysoimaan sitä onko Jt-organisaatio Väärä profeetta ja jos on, mitä siitä seuraa.

Jos on siinä tilassa, että on Jt-liikkeen jäsenen, kannattaisi varmaan keskittää voimansa oleellisimpien kysymysten selvittämiseen kuten: onko Jt-liike sitä mitä se väittää eli Jumalan käyttämä kanava meidän aikanamme ja vieläpä ainoa. Ja jos se ei ole, niin kannattaisi ehkä miettiä, mitä varten sitten itse on sen jäsen. Mitä ja kenen etua se ajaa ja mitä se estää.

Kannattaa myös miettiä, voiko hyvillä mielin jättää läheisensä ja ystävänsä tietämättömyyden tilaan yrittämättäkään autaa, kun he monin tavoin rajoittavat elämäänsä ja raatavat turhaan ja jopa saattavat vaarantaa henkensä. Moni ehtii ennen eroaan varoittaa muitakin.

Ja jo se, että eroaa Jt-lahkosta, laittaa ihmisiä ajattelemaan ja ainakin ihmiset huomaavat, että sinä et hyväksy ja tue enää Jt-organisaation toimintaa, vaan sanoudut siitä selkeästi irti.

Tälläisiä asioita kannustaisin kaikkia Jt-liikkeessä vielä roikkuvia miettimään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4170
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2343
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      31
      2258
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2074
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1877
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1850
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1557
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1521
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1340
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      74
      1158
    Aihe