Miksi Jumala loi pedot?

MiksiIhmeessä

Eikö olisi ollut moraalisesti parempi, jos kaikki eläimet olisivat kasvissyöjiä, eikä mikään eläinlaji joutuisi kärsimään? Se on kuitenkin aika julmaa, että jonkun pitää kuolla kärsien, jotta toinen voisi elää. Tai vaihtoehtoisesti kuolla itse kärsien, jotta joku muu saisi elää? Minkälainen sadistinen hirviö loisi tuollaiset luonnonlait?

55

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin.on

      Jumala on niin ehdoton kaikessa. Syntiinlankeemuksen seuraukset näkyvät eläimissäkin ja luonnossa eikä ainoastaan meissä syntisissä ihmisissä. Jumala on täydellinen suuruudessaan, viisaudessaan, vihassaan, rakkaudessaan ja kaikissa muissakin ominaisuuksissaan. Siitä on esimerkkeinä mm. maailmankaikkeus hänen suuruudestaan. Se osoittaa meillekin Jumalan täydellistä suuruutta. Ja kaikki mitä siinä on, on esimerkkinä hänen viisaudestaan. Helvetti on esimerkki hänen täydellisestä vihastaan ja taivas esimerkki hänen täydellisestä rakkaudestaan. Jeesuksen ristintyö on esimerkki hänen täydellisestä anteeksiannostaan. Se on ilosanoma, että voi saada syntinsä anteeksi ja nimensä taivaassa olevaan elämän kirjaan.
      11. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
      12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
      13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
      14. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
      15. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.

      • EtItsekäänUsko

        Tuommoistako sadistista hirviötä sitten pitäisi palvoa?


      • uskomisen_ankeus

        Tiivistettynä: Pahuus ja viha on Jumalasta lähtöisin.


      • näin.on
        uskomisen_ankeus kirjoitti:

        Tiivistettynä: Pahuus ja viha on Jumalasta lähtöisin.

        Jumala on täydellisen hyvä ja Pyhä. Pahuus ei ole hänestä lähtöisin, vaan luoduista. Hän antoi vapaan tahdon ihmiselle, koska hän ei halunnut pakottaa palvomaan itseään. Tekin voitte ihan vapaasti pilkata häntä, kuten huomaatte. Hän sallii sen teille. Mutta - halusitte tai ette - kerran te myös teette siitä tiliä elämästänne Luojallenne. Raamatussa ennustetaan:
        14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
        Kannattaa siis tehdä parannus noista. Ei Jumala teitä tahdo tuomita, vaan te saatte itse päättää.


      • näin.on kirjoitti:

        Jumala on täydellisen hyvä ja Pyhä. Pahuus ei ole hänestä lähtöisin, vaan luoduista. Hän antoi vapaan tahdon ihmiselle, koska hän ei halunnut pakottaa palvomaan itseään. Tekin voitte ihan vapaasti pilkata häntä, kuten huomaatte. Hän sallii sen teille. Mutta - halusitte tai ette - kerran te myös teette siitä tiliä elämästänne Luojallenne. Raamatussa ennustetaan:
        14. Heistäkin Eenok, Aadamista seitsemäs, on ennustanut, sanoen: "Katso, Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä
        15. tuomitsemaan kaikkia ja rankaisemaan kaikkia jumalattomia kaikista heidän jumalattomista teoistansa, joita he jumalattomuudessaan ovat tehneet, ja kaikesta julkeasta, mitä nuo jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet".
        Kannattaa siis tehdä parannus noista. Ei Jumala teitä tahdo tuomita, vaan te saatte itse päättää.

        "Hän antoi vapaan tahdon ihmiselle, koska hän ei halunnut pakottaa palvomaan itseään. Tekin voitte ihan vapaasti pilkata häntä, kuten huomaatte. Hän sallii sen teille. Mutta - halusitte tai ette - kerran te myös teette siitä tiliä elämästänne Luojallenne."

        Niinhän sinä luulet, maailmanlopun odottelija.

        Eikö ole merkillistä että "kaikkivaltias" tarvitsee teitä kajahtaneita äänitorvikseen tuomitsemaan, pelottelemaan ja uhkailemaan?

        Keisarilla ei ole vaatteita, tässä tapauksessa ei edes sitä keisaria. On vain ne keisaria fanittavat luulevaiset ja heidän tyhjänpäiväiset lupaukset ja uhkaukset.

        Se mitä tarjoatte "palkintona" on rationaalisesti ajattelevalle ihmiselle mitä suurin painajainen: narsistisen despootin ikuinen mielistely.

        Kiitos, mutta ei kiitos.

        Palaan oikein mielelläni kuoltuani luonnon kiertokulkuun, koska sitä luonto tarvitsee: Uusi elämä saa minun kuoltuani ravinteita ja elintilaa.


      • Pakkstori
        uskomisen_ankeus kirjoitti:

        Tiivistettynä: Pahuus ja viha on Jumalasta lähtöisin.

        No okei on, luonut kaiken, pahankin, (Venäjän Jumala on juuri se, Gosbadin), mutta Jumala varoittaa valinnasta ruveta pahaksi, koska sellaisesta myös lopulta tunnutuu pahalta, ja jos tuntuu sytämessä liian pahalta, on vaikeaa haluta edes elää... Ihmiset, fyysisesti terveet, saattavat aivojensa aatoksillaan saada sydänkohtauksen, paholaisten henkien takia, jossa heistä tuntuu niin pahalta, että päättävät päättää päivänsä terroristina tai itsemurhaajana.


    • Jos kaikki elämet olisivat kasvissyöjiä, nämä joutuisivat todennäköisesti kärsimään kovasti nälästä.

      • MiksiIhmeessä

        Eivät näkisi nälkää, jos Jumala niin vain haluaisi? Miksi Jumala ei muka voisi luoda kaikille eläimille riittävästi ruokaa? Onhan Hän kaikkivaltias!


      • huhtikuun-oinas

        Tietysti kaikkivoiva voisi myös luoda ekosysteemin, jossa syötäisiin vain kasveja ja eläimet kuolla kupsahtaisivat sopivassa iässä kivuttomasti vaikka tätä varten suunnitellun suonen katketessa niiden päässä. Lisääntyminen rajoittuisi ravinnon määrän laskiessa alle tietyn tason, kuitenkin ennen kuin nälkä alkaa tuottaa kärsimystä. Yksilön loukkaantuminen laukaisisi tajuttomuuden kivun estämiseksi, siitähän ei olisi saalistajien puuttuessa vaaraa. Kaikkea tällaista kivaa hyväntahtoinen kaikkivaltias voisi keksiä...


      • Tsihihiii

        Ei tarvitsisi edes kuolla, eikä lisääntyä. Eikä tarvitsisi edes syödä, jos Jumala näin haluaisi. Kaikilla olisi vaan kivaa.

        Mitä enemmän tuota ajattelee, sitä järjettömämpi ajatus luoja on.


      • huhtikuun-oinas kirjoitti:

        Tietysti kaikkivoiva voisi myös luoda ekosysteemin, jossa syötäisiin vain kasveja ja eläimet kuolla kupsahtaisivat sopivassa iässä kivuttomasti vaikka tätä varten suunnitellun suonen katketessa niiden päässä. Lisääntyminen rajoittuisi ravinnon määrän laskiessa alle tietyn tason, kuitenkin ennen kuin nälkä alkaa tuottaa kärsimystä. Yksilön loukkaantuminen laukaisisi tajuttomuuden kivun estämiseksi, siitähän ei olisi saalistajien puuttuessa vaaraa. Kaikkea tällaista kivaa hyväntahtoinen kaikkivaltias voisi keksiä...

        Kärsimys maailmassa siis todistaa kaikkivaltiaan hyväntahtoisuusvajeen?


      • huhtikuun-oinas

      • huhtikuun-oinas kirjoitti:

        Tietysti kaikkivoiva voisi myös luoda ekosysteemin, jossa syötäisiin vain kasveja ja eläimet kuolla kupsahtaisivat sopivassa iässä kivuttomasti vaikka tätä varten suunnitellun suonen katketessa niiden päässä. Lisääntyminen rajoittuisi ravinnon määrän laskiessa alle tietyn tason, kuitenkin ennen kuin nälkä alkaa tuottaa kärsimystä. Yksilön loukkaantuminen laukaisisi tajuttomuuden kivun estämiseksi, siitähän ei olisi saalistajien puuttuessa vaaraa. Kaikkea tällaista kivaa hyväntahtoinen kaikkivaltias voisi keksiä...

        Kaikkivoiva olisi tietysti myös voinut myös luoda maailman jossa ikuiset grillimaisterigrillit paahtavat ikuisesti maukkaita grilliruokia (jotka kaikkivoiva taikoo tyhjästä) lihansyöjille jne.


    • jhghjhhhh

      Tarkoitat varmaan lestadiolaista sipilän apinaa

    • "En olisi halunnut, mutta kun Eeva puraisi omppua niin oli vaan ihan niinku pakko..."

      • VoiÄlyÄläJätä

        Miksi edes luoda sitä kiellettyä hedelmää, kun kuitenkin tietää, että tuskaa ja kärsimystä on tiedossa kaikille eläinlajista riippumatta? Syyttömiä me kaikki ollaan siihen, mitä Aatami ja Eeva teki!


      • näin.on
        VoiÄlyÄläJätä kirjoitti:

        Miksi edes luoda sitä kiellettyä hedelmää, kun kuitenkin tietää, että tuskaa ja kärsimystä on tiedossa kaikille eläinlajista riippumatta? Syyttömiä me kaikki ollaan siihen, mitä Aatami ja Eeva teki!

        Me ei olla Jumalaa viisaampia. Ei siis pitäisi lähteä neuvomaan Luojaamme. Emme tiedä vastausta moneenkaan asiaan. Mutta sen tiedämme Raamatusta, että hän tahtoo palauttaa jokaisen ihmisen samaan viattomuuden tilaan, kuin mitä paratiisissa oli. Tämän ohikiitävän hetken olemme täällä maan päällä, mutta Jeesus on iankaikkinen elämä jokaiselle, joka ottaa hänet uskossa vastaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.


      • gjghjghjj
        näin.on kirjoitti:

        Me ei olla Jumalaa viisaampia. Ei siis pitäisi lähteä neuvomaan Luojaamme. Emme tiedä vastausta moneenkaan asiaan. Mutta sen tiedämme Raamatusta, että hän tahtoo palauttaa jokaisen ihmisen samaan viattomuuden tilaan, kuin mitä paratiisissa oli. Tämän ohikiitävän hetken olemme täällä maan päällä, mutta Jeesus on iankaikkinen elämä jokaiselle, joka ottaa hänet uskossa vastaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Sehän on helppoa kun on kaiikivoiva, senkun napasauttaa sormiaan. Kyllä raamatun Jumala vaikuttaa aika typerältä, tekee mitä tekee vaikka tietää etukäteen mitä tapahtuu. Muutenki varsinkin vanhan testamentin Jumala oli täysmulkku


      • näin.on kirjoitti:

        Me ei olla Jumalaa viisaampia. Ei siis pitäisi lähteä neuvomaan Luojaamme. Emme tiedä vastausta moneenkaan asiaan. Mutta sen tiedämme Raamatusta, että hän tahtoo palauttaa jokaisen ihmisen samaan viattomuuden tilaan, kuin mitä paratiisissa oli. Tämän ohikiitävän hetken olemme täällä maan päällä, mutta Jeesus on iankaikkinen elämä jokaiselle, joka ottaa hänet uskossa vastaan. Jeesus sanoi opetuslapsilleen:
        1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        2. Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
        3. Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
        4. Ja mihin minä menen - tien sinne te tiedätte."
        5. Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
        6. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

        Ei pitäisi myöskään väittää tietävänsä mitään olettamansa ikuisen ja kaikkitietäväisen jne. olennon ominaisuuksista, ellei todellakaan tiedä.


      • näin.on
        kekek-kekek kirjoitti:

        Ei pitäisi myöskään väittää tietävänsä mitään olettamansa ikuisen ja kaikkitietäväisen jne. olennon ominaisuuksista, ellei todellakaan tiedä.

        Raamatusta tiedämme. Se kertoo millainen Jumala on. Useat luovat oman tahtonsa mukaisen jumalan itselleen, koska eivät tahdo nöyrtyä Jumalan omaan ilmoitukseen itsestään. Se on kuitenkin hyödytöntä itsepetosta, koska emme voi mitään totuutta vastaan.


      • glöpspöö
        näin.on kirjoitti:

        Raamatusta tiedämme. Se kertoo millainen Jumala on. Useat luovat oman tahtonsa mukaisen jumalan itselleen, koska eivät tahdo nöyrtyä Jumalan omaan ilmoitukseen itsestään. Se on kuitenkin hyödytöntä itsepetosta, koska emme voi mitään totuutta vastaan.

        Onko sinulla jokin muunlainen kuin oman tahtosi mukainen Jumala, ja millainen hän siinä tapauksessa on?


      • noinkohan.on
        näin.on kirjoitti:

        Raamatusta tiedämme. Se kertoo millainen Jumala on. Useat luovat oman tahtonsa mukaisen jumalan itselleen, koska eivät tahdo nöyrtyä Jumalan omaan ilmoitukseen itsestään. Se on kuitenkin hyödytöntä itsepetosta, koska emme voi mitään totuutta vastaan.

        Kaikki sekä Talmudin, Raamatun, Koraanin että Mahabharatan tiedämme ihmisten kirjoittamiksi. Neuvotko mistä jonkin jumalan omaa ilmoitusta voisi käydä lukemassa. Kiitos.


      • näin.on
        noinkohan.on kirjoitti:

        Kaikki sekä Talmudin, Raamatun, Koraanin että Mahabharatan tiedämme ihmisten kirjoittamiksi. Neuvotko mistä jonkin jumalan omaa ilmoitusta voisi käydä lukemassa. Kiitos.

        Jumala on kirjoittanut lakinsa sinun omaantuntoosi. Jos et ole paaduttanut sitä, voit käydä siellä lukemassa Jumalan puhetta, joka kertoo sinulle oikean ja väärän.
        Ihmiset kirjoittivat Raamatun Jumalan Hengen ohjaamana. Siksi se kirja on Jumalan Hengestä syntynyttä Jumalan Sanaa. Raamatussa sanotaan:
        16. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17. Jos joku tahtoo tehdä hänen (Isän) tahtonsa, tulee hän (eli sinä, jos tahdot) tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.


      • noinkohan.on
        näin.on kirjoitti:

        Jumala on kirjoittanut lakinsa sinun omaantuntoosi. Jos et ole paaduttanut sitä, voit käydä siellä lukemassa Jumalan puhetta, joka kertoo sinulle oikean ja väärän.
        Ihmiset kirjoittivat Raamatun Jumalan Hengen ohjaamana. Siksi se kirja on Jumalan Hengestä syntynyttä Jumalan Sanaa. Raamatussa sanotaan:
        16. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
        17. Jos joku tahtoo tehdä hänen (Isän) tahtonsa, tulee hän (eli sinä, jos tahdot) tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
        18. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

        Niinhän ne kaikki ovat jumalien sanaa. Jos kirjoituksen luotettavuutta arvioidaan noin, niin suora saneluhan voittaa epämääräisen hengen ohjauksen mennen tullen. Arkkienkeli Gabriel saneli mm. seuraavaa:

        3:59 Tämä totuus tulee Herraltasi, Muhammed, siksi älä kuulu epäileviin.
        23:91 Jumala ei konsanaan ole hankkinut itselleen poikaa, eikä ole muuta jumalaa kuin Hän.

        Luotettavuudessa ohi menee kanssa hindujen Bhagavadgita, senhän saneli itse Krishna.

        Eikä näistä kirjoituksista yksikään ole mikään totuus. Samanlaisia ihmisten tekeleitä kaikki ja kaikki erilaisia.


      • näin.on kirjoitti:

        Raamatusta tiedämme. Se kertoo millainen Jumala on. Useat luovat oman tahtonsa mukaisen jumalan itselleen, koska eivät tahdo nöyrtyä Jumalan omaan ilmoitukseen itsestään. Se on kuitenkin hyödytöntä itsepetosta, koska emme voi mitään totuutta vastaan.

        >>Raamatusta tiedämme. Se kertoo millainen Jumala on.<<
        Eihän se kerro juuri mitään muuta kuin käsityksistä elikä luuloista.
        Mikä saa sinut luulemaan, että heidän luulonsa oli kummempi kuin sinun luulosi, jonka tiedämme luuloksi?


      • Pakkstori
        noinkohan.on kirjoitti:

        Kaikki sekä Talmudin, Raamatun, Koraanin että Mahabharatan tiedämme ihmisten kirjoittamiksi. Neuvotko mistä jonkin jumalan omaa ilmoitusta voisi käydä lukemassa. Kiitos.

        NIin, Jumala on edelleen MINÄ OLEN, jokainen minuus, joka saa Pyhän ja Vanhurskaan ajatuksen kiinni, voi toimia henkisen Jumalansa äänitorvena.
        Kato äijä peiliin, niin tiedät, millaisen Jumalan Lapsen Taivaallinen Isäsi halusi. Oma siitosbiologista isäämme EI OLE sopivaa pitää kaikissa asioissa isänämme, koska ei kaikki peri edes ammattiaan enää bioisältään, vaan sen joltakin toiselta Jumalalta, jota on usein helpompikin rakastaa, kuin omaa bioisäänsä, koska hänen olemuksensa oli sopivampi meille. Ei Kahta samanlaista palikkaa voi pistää sisäkkäin.


    • KannattaaKatsoa
      • ekosysteemistä

        "Me ei olla Jumalaa viisaampia. Ei siis pitäisi lähteä neuvomaan Luojaamme. Emme tiedä vastausta moneenkaan asiaan. Mutta sen tiedämme Raamatusta, että hän tahtoo palauttaa jokaisen ihmisen samaan viattomuuden tilaan, kuin mitä paratiisissa oli."

        Ei kait se vielä ole Luojan neuvomista, jos tekee havaintoja luomakunnasta.

        Pedoilla, olivatpa ne mitä tahansa, lintuja, kaloja, nisäkkäitä, hyönteisiä jne. on tärkeä tehtävä ekosysteemissä. Juuri pedot pitävät huolta lajien hyvinvoinnista. Planeetta, jossa elämme, on kaunis mutta mnella tapaa vaarallinen paikka elää. Taustasäteily, joko avaruudesta tai sitten maaperästä välittyvä, aiheuttaa jatkuvasti mutaatioita eliöissä ja on varmaan suurin yksittäinen syy sairauksille. Luonto on armelias. Hitaat syödään pois. Vaihtoehto olisi kituminen. Ja kun luonto tappaa, sekin hoituu armeliaasti, kipukynnys laukaisee tajuttomuuden, luonnollisen kuoleman lähestyessä aivot tuottavat mielihyvähormoneja.

        Ikuinen elämä on itsekkyyttä. Etkö haluaisi antaa tätä kaikkea lapsillesi?


      • ekosysteemistä kirjoitti:

        "Me ei olla Jumalaa viisaampia. Ei siis pitäisi lähteä neuvomaan Luojaamme. Emme tiedä vastausta moneenkaan asiaan. Mutta sen tiedämme Raamatusta, että hän tahtoo palauttaa jokaisen ihmisen samaan viattomuuden tilaan, kuin mitä paratiisissa oli."

        Ei kait se vielä ole Luojan neuvomista, jos tekee havaintoja luomakunnasta.

        Pedoilla, olivatpa ne mitä tahansa, lintuja, kaloja, nisäkkäitä, hyönteisiä jne. on tärkeä tehtävä ekosysteemissä. Juuri pedot pitävät huolta lajien hyvinvoinnista. Planeetta, jossa elämme, on kaunis mutta mnella tapaa vaarallinen paikka elää. Taustasäteily, joko avaruudesta tai sitten maaperästä välittyvä, aiheuttaa jatkuvasti mutaatioita eliöissä ja on varmaan suurin yksittäinen syy sairauksille. Luonto on armelias. Hitaat syödään pois. Vaihtoehto olisi kituminen. Ja kun luonto tappaa, sekin hoituu armeliaasti, kipukynnys laukaisee tajuttomuuden, luonnollisen kuoleman lähestyessä aivot tuottavat mielihyvähormoneja.

        Ikuinen elämä on itsekkyyttä. Etkö haluaisi antaa tätä kaikkea lapsillesi?

        "Taustasäteily, joko avaruudesta tai sitten maaperästä välittyvä, aiheuttaa jatkuvasti mutaatioita eliöissä ja on varmaan suurin yksittäinen syy sairauksille."

        Ilman mutaatioita suvuttomasti lisääntyvillä eliöillä olisi huonommat mahdollisuudet muunteluun ja sitä myöten sopeutumiseen elinympäristössä ajan myötä tapahtuviin muutoksiin.

        Kaikki elinympäristöt muuttuvat ennemmin tai myöhemmin (fakta) ja jos eliöt eivät sopeudu, edessä on sukupuutto.

        Siksi on ihan jees että mutaatioita on. Siitäkin huolimatta että suurin osa niistä on haitallisia tai neutraaleja.

        Ja että mutaatiot ovat suurin syy sairauksille? Jaa-a. Virukset ja bakteerit kyllä ovat kovia mutatoitumaan, että sitä kautta ehkä. Mutta eiköhän ne erilaisten virusten ja bakteerien aiheuttamat sairaudet (flunssat, influenssat, keuhkokuume yms. hengityselimistön sairaudet, tulehdukset, rokot, ruuansulatuselimistön vaivat) ole esim. syöpiä yleisempiä.


      • IlkimyksenLapsetonMummo
        bg-ope kirjoitti:

        "Taustasäteily, joko avaruudesta tai sitten maaperästä välittyvä, aiheuttaa jatkuvasti mutaatioita eliöissä ja on varmaan suurin yksittäinen syy sairauksille."

        Ilman mutaatioita suvuttomasti lisääntyvillä eliöillä olisi huonommat mahdollisuudet muunteluun ja sitä myöten sopeutumiseen elinympäristössä ajan myötä tapahtuviin muutoksiin.

        Kaikki elinympäristöt muuttuvat ennemmin tai myöhemmin (fakta) ja jos eliöt eivät sopeudu, edessä on sukupuutto.

        Siksi on ihan jees että mutaatioita on. Siitäkin huolimatta että suurin osa niistä on haitallisia tai neutraaleja.

        Ja että mutaatiot ovat suurin syy sairauksille? Jaa-a. Virukset ja bakteerit kyllä ovat kovia mutatoitumaan, että sitä kautta ehkä. Mutta eiköhän ne erilaisten virusten ja bakteerien aiheuttamat sairaudet (flunssat, influenssat, keuhkokuume yms. hengityselimistön sairaudet, tulehdukset, rokot, ruuansulatuselimistön vaivat) ole esim. syöpiä yleisempiä.

        Sivumennen... Tämän herran juontamaa Cosmos-sarjaa on nähty Suomessakin kettukanavalla eli Foxilla, ja sen alkuosissa sivutaan myös evoluutiota. Pitäkää silmällä (minä pidän digiboksiin kytketyllä teratavun kiintolevyllä).

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neil_deGrasse_Tyson


    • Jumala loi kaiken täydelliseksi ja hyväksi. Alussa ja ehkä vedenpaisumukseen asti eläimet olivat kasvissyöjiä, koska samaan arkkiin menivät kaikki lajit.

      Sitten tapahtui tämä: 1. Moos. 9:2 "Ja peljätkööt ja vaviskoot teitä kaikki eläimet maan päällä ja kaikki taivaan linnut ja kaikki, jotka maassa matelevat, ja kaikki meren kalat; ne olkoot teidän valtaanne annetut." Siitä alkoivat myös luomakunnan murhenäytelmä, kun omasta mielestään viisas ihminen sai vallan! Eläimistäkin tuli toinen toiselleen peto, niin kuin ihmiset ovat olleet toisilleen aikojen alusta.

      Jumala tulee asettamaan ennalleen luomansa maailman, tämä tapahtuu hänen ajallaan: Jesaja 11:1 "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa. 2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki. 3 Hän halajaa Herran pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta, 4 vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa jumalattomat huultensa henkäyksellä. 5 Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side. 6 Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. 7 Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. 8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. 9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren."

      Huomaa että ihminen pilasi ja pilaa kaiken, ei Jumala.

      • IlkimyksenTeologitäti

        "Huomaa että ihminen pilasi ja pilaa kaiken, ei Jumala."

        Kukapa se loikaan puhuvan kärmeen ja mahdollisuuden syntiinlankeemukseen? Rakastava ja hyvä jumala, joka ei ottanut huomioon, että Eeva oli omenaa puraistessaan syyntakeeton?


      • tappajavegaanejako

        Mihin arvelet vegaanimyrkkyliskon ja veganikyykäärmeen käyttäneen myrkkyjään? Tappaakseen ruohonkorsia ateriakseen?


      • ekosysteemistä

        "Huomaa että ihminen pilasi ja pilaa kaiken, ei Jumala"

        Onko mielestäsi ekosysteemi ja ravintoketju ihmisen aikaansaamaa? Kiellät luomistyön keskeisimmät elementit, ravinteiden kierron ja lajien jatkuvuuden.


      • >>Huomaa että ihminen pilasi ja pilaa kaiken, ei Jumala. <<
        Kaikkitietävä kenties olisi nähnyt sen kaiken ennalta? Vai noituiko Jahve sitten että pers... taas tuli mokattua.


      • forrest.gumpin.kaveri
        kekek-kekek kirjoitti:

        >>Huomaa että ihminen pilasi ja pilaa kaiken, ei Jumala. <<
        Kaikkitietävä kenties olisi nähnyt sen kaiken ennalta? Vai noituiko Jahve sitten että pers... taas tuli mokattua.

        Kuis kauan sääki tääl olet kekettäny?


      • Gumprules
        forrest.gumpin.kaveri kirjoitti:

        Kuis kauan sääki tääl olet kekettäny?

        Bubba: olekko sää ollut koskaan katkarapuveneessä?

        Gump: en mutta olen ollut tosi isossa veneessä.


      • "Jumala tulee asettamaan ennalleen luomansa maailman, tämä tapahtuu hänen ajallaan"

        Jep. Siinä vaiheessa Jumala varmaan leipasee ihmiselle taidon valmistaa myös niitä vitamiineja joita emme nyt itse kykene valmistamaan.

        Meinaan täysvegaanius ei tällä elimistöllä onnistu millään, koska emme osaa valmistaa esim. meille elintärkeää B12-vitamiinia. Sitä valmistavat meille ruuansulatusrlimistömme bakteerit ELÄINPERÄISESTÄ ravinnosta. Kasvikunnan tuotteista em. vitamiinia ei saa.

        Osaatko muuten kertoa miksi kaikkivaltias ei osannut valmistaa meistä ihmisistä pelkästään omilla soluillamme toimeentulevia organismeja? Ihmisen elimistössä on vähintään saman verran kappalemäärältä bakteerisoluja kuin omia soluja. Noin kilon verran ruumiinpainosta on bakteerimassaa.

        Että irtisanotaanko tuo symbioottinen suhde bakteerien kanssa taivaassa, vai mitenkähän käy?

        Miten on muuten hoidettu taivaassa jätehuolto? Porukkaa lappaa lisää ovista ja ikkunoista jatkuvaöla syötöllä, kaikki vakiasukkaat sikiävät kuin lestadiolaiset eikä kukaan kuole. Melkoinen määrä ulostetta tiedossa, kun sen(kin) määrä kasvaa eksponentiaalisesti.

        Ehkä Jumala poistaa ihmisiltä erityselimet? Ihmiset ovat kuin muumeja: syövät mutta eivät ulosta. Tai ehkä Jumala tekee ulosteesta hajutonta? Taikoo jätteet pois?

        Kaikenlaista pitää kaikkivaltiaan ratkaista, mutta kyllähän jättekiva Taivaan Iskä pystyy vaikka mihin, kun kovasti toivoo. Eiks je?

        Mihinkään, siis ei kertakaikkiaan mihinkään kykene Jumala täällä maan päällä, mutta taivaassa / paratiisissa kaikkeen.

        Jännä.


      • Pakkstori
        forrest.gumpin.kaveri kirjoitti:

        Kuis kauan sääki tääl olet kekettäny?

        Älkää puhuko Ihmisestä ja Jumalasta kuin ne olisivat eri olento. "Ihminen on Jumalan, Laki, Lapsi, Kuva ja Sana". Jumala samaistuu jokaiseen, jonka lapsekseen synnyttää..... Jos sinulla on jokin muu ominaisuus, niin kuka sen loi? SInä itse, ehkä? Paholainen ei hyväksyisi kenenkään olevan Jumala, koska Jumalan valta-asema, paholaisen langetti, koska se valta oli ja on suurempi kuin paholaisen valta. Ei peleissäkään ole kovin tärkeää puolustaa, jos saa aloittaa.... Mutta silloin, kun olemme valloittamassa alueita pahalta, meidän puoluksemme on paras olla PYHÄ, ettemme rupeaisi pahaksi, ensimmäisen vastoinkäymisen kohdatessa, koska ei Pyhät ja vanhurskaat kaikissa älyleikeissäkään pahaansa silti aina voita.


      • Arkkiapologeetta

        --- Jumala loi kaiken täydelliseksi ja hyväksi. Alussa ja ehkä vedenpaisumukseen asti eläimet olivat kasvissyöjiä, koska samaan arkkiin menivät kaikki lajit.

        Huutonaurua... Helvetti, tämä on ihan ensimmäinen kerta, kun käytän tätä ilmaisua, mutta nauroin vedet silmissä tätä lukiessa. Kirjoittaja on joko humoristi, tai sitten päiväunet jäi väliin ja nyt mielikuvitus laukkaa vapaana kuin peenix-lintu.

        Mä äänestän tän jatkoon älyttömimpien juttujen sarjassa! Oot mun hero for real!


    • Kirjakääröt

      1Moos.1:25. Biblia (1776). Ja Jumala teki pedot maalle lajinsa jälkeen, ja karjan lajinsa jälkeen, ja kaikkinaiset matelevaiset maalle lajinsa jälkeen. Ja Jumala näki sen hyväksi.

    • ei_saivarifilosofiaa

      "Mihin arvelet vegaanimyrkkyliskon ja veganikyykäärmeen käyttäneen myrkkyjään? Tappaakseen ruohonkorsia ateriakseen? "

      Raamattu ei puhu mitään eläinten moraalista. Se moralai mistä Raamattu puhuu on annettu ihmisille koska ihminen luotiin "Jumalan kuvaksi" eli kantamaan samankaltaisia moraalisia ominaisuuksia.

      Ihminen on itse vastuussa omista valinnositaan ja päätöksistään. Eläimiltä ei odoteta moraalista käyttäytymistä.
      Koska kieltäessään syömästä hyvän ja pahantiedon puusta Jumala sanoi ihmiselle tämän "kuolemalla kuoleman" jos toimisi vastoin kieltoa.

      Tämä kertoo siitä, että Aatami TIESI mitä kuolema on. Eläimet ovat luonnostaan kuolevia eläimiä. Eläimillä ei ole ikuista elämää odotettavissa.
      Ihmistä ei luotu hautaamaan kuolleita eläimiä (tämä voisi olla maapallon koossa aivan liian suujri urakka) joten on täysin mahdollista, että eläimet söivät myös eläimiä, myös kuolleita eläimiä. Muunmuassa korppikotkat ja hyeenat ovat "raadonsyöjiä" eli ei tämä ole niille mitenkään poikkeuksellista.
      Ravintokierto on normaali ilmiö luonnossa ja kun se toimii siitä voi sanoa samat sanat kjuin Jumala sanoi "luomistyö oli hyvä".

      On myös ymmärrettävä se mitä luomiskertomus puhuu : 1) paratiisissa elämisestä ja 2) paratiisin ulkopuolella elämisestä. Ihmiset karkoitettiin paratiisin ulkopuolelle elämään. Te kriitikot, ateistit, nihilistit ja evoluutiouskovat tarkoituksella unohdatte tämän. On selvää, että paratiisissa eläminen ja paratiisin ulkopuolella eläminen oli erilaista. Teiltä puuttuu looginen ajattelukyky.

      Olivatko kaikki eläimet (eliöt) kasvissyöjiä? Eipä tietenkään, koska eläimille (eliöille) kuoleminen on luonnollinen asia. Eläimille (eliöille) ei annettu syömiskieltoa niinkuin moraaliselle ihmiselle annettin. Pikkueliöiden, bakteerien ja sienten maaduttamis- ja lahottamisprosessit ovat luonnollista ekosysteemiä.
      Luonnossa kuolema on myös luonnollinen tapahtuma.

      Ihmiselle "Jumalan kuvana" annettiin suurempi merkitys. Ihmisellle oli mahdollisuus jopa ikuiseen elämään. Lukekaapa 1 Moos. 3:22 jossa sanotaan mm. "kun ei hän nyt ojentaisi kättänsä ja ottaisi MYÖS elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti". Eläimistä ei puhuta mitään.

      Te ette ymmärrä lukemaanne tekstiä vana panetti siihen sellaisia merkityksiä joita siinä ei edes ole. Teidän tee-se-itse filosofia johtaa teidät harhaan.
      Kuka tai mikä söi paratiisissa kuolleet eläimet on aika selvä juttu. Eläimiltä ei edellytetä moraalista käyttäytymistä koska ne eivät ole "Jumalan kuviksi" luotuja.
      Ainakin bakteerit ja sienet lopulta kierrättää elävien eliöiden kuolleet ruumiit.
      Saivarifilosofia johtaa vääriin päätelmiin.

      Raamatun teksti ei kerro aivan kaikkea. Se keskittyy ihmiseen ja ihmisen suhteeseen Jumalaan. Eläinkunta jää tässä aivan sivuosaan, niistä ei kerrota kaikkea. Ja siitä mistä ei kerrota ei kannata liikoja keksiä eikä johtaa omia vajaita päätelmiä.

      • IlkimyksenTeologitäti

        Jos maallinen laki on ristiriidassa sinun raamattupohjaisen moraalisi kanssa, kumpaa noudatat?


      • "Teiltä puuttuu looginen ajattelukyky."

        Testataanpa sitä sinun loogista ajattelukykyäsi:

        Olet kertonut että tulkintasi mukaan Paratiisi ei ole fiksattu alue vaan laajenee sitä mukaa kun ikuisesti elävien ihmisten määrä kasvaa.

        Mihin paratiisi laajenee sen jälkeen kun se kattaa koko planeetan?

        Tuleeko lapsentekokielto, peruutetaanko ikuinen elämä joidenkin kohdalta vai leipooko Jumala aina uuden planeetan eksponentiaalisesti kasvavan populaation asuttavaksi?

        Kuinka monta lasta tuon ikuisen elämän aikana saisi laittaa alulle? Ymmärrätkö? Vaikka lapsen saisi tehdä vaikka vain joka miljoonas vuosi, miljardissa vuodessa jokaisella pariskunnalla olisi tuhat lasta. Ja noilla lapsilla jokaisella tuhat lasta.

        Sama kaava normaaliin lestadiolaistahtiin lisääntymiseen ilman mitään rajoitteita, ja planeetta olisi ihmisten peitossa jo muutamassa vuosisadassa (ilman kuolemaa). Ihminen on saanut aikaan väestöräjähdyksen parissa vuosisadassa siitä huolimatta että meillä on rajattu elinikä. Kuolemattomuus ilman lisääntymisrajoitteita tarkoittaisi vääjäämätöntä katastrofia. Tai taitavaa taikuria poistamaan kaikki holtittomasta sikiämisestä johtuvat ongelmat.


      • IlkimyksenTeologitäti kirjoitti:

        Jos maallinen laki on ristiriidassa sinun raamattupohjaisen moraalisi kanssa, kumpaa noudatat?

        "Jos maallinen laki on ristiriidassa sinun raamattupohjaisen moraalisi kanssa, kumpaa noudatat?"

        Hyvä kysymys, johon minäkin haluaisin kuulla vastauksen.

        Miten on, peltiseppä?


      • hehheee

    • Voihanvitalis

      Jes.54:9. Biblia. Sillä tämä on minulle oleva niinkuin Noan vesi, josta minä vannoin, ettei Noan vedet pitänyt enää käyvän maan ylitse: juuri niin olen minä nyt vannonut, ettei minun pidä sinulle vihastuman, eikä sinua rankaiseman. Siis Noa, tyhjensi rakkonsa ja tulvat tulivat.

    • Krevokki

      Mooseksen käsitys petojen syntymisestä on erikoinen: "Hän sanoi, että ne syntyivät Eevan lankeemuksesta." Pedot uhkailivat joitakin Adamin ja Eevan jälkeläisiä, ja Mooses kertoi(eräässä apokryfissä), että peto vastasi Eevalle:"Et kestäisi jos syyttäisin sinua, koska sinun takiasi lajini lankesi pedoksi!". Se on totta, että kasvissyönti oli alkuperäinen Jumalan ravitsemussuunnitelma, mutta pedot rikkoivat, ja niistä tuli lihansyöjiä, mutta se kaikki on armahdettu, ja ihmisetkään ei saa suuria fyysisiä voimia, jos eivät syö eläiminensä lihoja, tai no, korkeintaan kolminkertaiset voimat voi urheilijakaan saada.... Ei dobingilla ole niin paljoa virkaa, lihasmassan saamiseen, kuin sillä että saa syödä, kalan, kanan, lampaan, lehmän tai sian.

      • Juytghjuytgh

        Enpä menisi luottamaan keskiaikaisten munkkien romaaneihin.
        Mutta meillä on uskonnonvapaus joten siitä vaan, tyhmä.


    • Quaranteesindkaputt

      Tyypillinen Ev.lut ateistievokin kysymys.
      Siis eihän eläimille koskaan luvattu mitään ikuista elämää eli kyllä ne kuolivat vanhuuteen tai tapaturmiin patatiisissakin, ja nykyään petoeläimiksi ja muiksi luonnon puhdistajiksi tehdyt siivosivat nätisti ja armollisen tehokkaasti vanhukset ja sairaat ja raadot pois ilmaa ja luontoa pilaamasta.
      Tästä ajasta on todisteena se jäämätaipumus että pedot valitsevat yhä laumasta ne heikoimmat yksilöt saaliikseen mieluummin kuin terveitä vahvoja yksilöitä.

    • Suffa

      Jos ei olisi lihansyöjiä niin kasvissyöjät lisääntyisivät sellaisella vauhdilla että... Petoeläimet pitävät siitä huolen että luonto pysyy tasapainossa :/ hyvin yksinkertaista:kasvi kasvaa auringon valoenergiasta. Jänis tai joku muu syö kukan.. Ja lihansyöjä syö kasvissyöjän. Ja sitten ihminen tulee ja ampuu sen pedon. (Ainakin joskus)

    • älä_syytä_eläimiä

      Mitäs niille kuolleille eläimille tapahtuisi? Luonnossa on oltava jokin menetelmä biologisen materiaalin kierrätykseen.
      Luulisitko jaksavan haudata valtaisan määrän eläimiä? Miten hautaisit kuolleet valtamerissä elävät sinivalaat tai valashait?

      Etkö kykene ajattelemaan sitä eroa mikä on paratiisissa elämisessä ja paratiisin ulkopuolella elämisessä? Eläimiltä ja kasveilta ei odoteta moraalista käyttäytymistä, eläimet ja kasvit EIVÄT tee syntiä. Tosiasiassa eläinten käyttäytyminen on myös muuttuvaa. Esim. kesyttäminen on mahdollista. Eläimet eivät ole petoja. Varsinainen peto on ihminen.

      Vain ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli vain ihmiseltä odotetaan moraalista käyttäytymistä.

      • DRHouse

        "Mitäs niille kuolleille eläimille tapahtuisi? Luonnossa on oltava jokin menetelmä biologisen materiaalin kierrätykseen.
        Luulisitko jaksavan haudata valtaisan määrän eläimiä? Miten hautaisit kuolleet valtamerissä elävät sinivalaat tai valashait?"

        Oikeastaan, tähän riittäisi sekä mädäntyminen että varsinaiset raadonsyöjät...

        "Etkö kykene ajattelemaan sitä eroa mikä on paratiisissa elämisessä ja paratiisin ulkopuolella elämisessä? Eläimiltä ja kasveilta ei odoteta moraalista käyttäytymistä, eläimet ja kasvit EIVÄT tee syntiä. "

        Paitsi ilmeisesti jumalasi odotti, koska päätti tulvassa huvikseen kaikki eläimet tappaa...

        "Tosiasiassa eläinten käyttäytyminen on myös muuttuvaa. Esim. kesyttäminen on mahdollista. Eläimet eivät ole petoja. Varsinainen peto on ihminen."

        Ihminenkin on suurpeto, mutta kokeilepa kesyttää valkohai. Siis ihan oikeasti kokeile. Mene vaikka Etelä-afrikkaan syöttämään niitä kädestä...

        "Vain ihminen luotiin Jumalan kuvaksi eli vain ihmiseltä odotetaan moraalista käyttäytymistä. "

        Mitä nyt jumalasi eväsi ihmiseltä moraalin peruspilarit...


      • DRHousen_tahtomiset

        "Ihminenkin on suurpeto, mutta kokeilepa kesyttää valkohai. Siis ihan oikeasti kokeile. Mene vaikka Etelä-afrikkaan syöttämään niitä kädestä..."

        Nythän tohtorimme DRHouse pääsee näyttämään tiedeuskovan skientistin vapaata tahtoa. Tuo koe sopisi sinulle koska voisit todella näyttää toteen miten se vapaa tahto toimii.
        Voisitko mennä sinne Etelä-Afrikkaan ja näyttäisit kerrankin vapaan tahtosi voiman. Miksi et voisi tahtoa valkohain kesyyntyvän?

        Kirjoitit myös:
        "Oikeastaan, tähän riittäisi sekä mädäntyminen että varsinaiset raadonsyöjät..."

        Eiköhän nopeampi prosessi ole tehokkaampi. Kun "petokalat" repivät kuolevan sinivalaan tai valashain kappaleiksi ja käyttävät sen ravinteikseen ja loput ulostetaan bakteerien käytettäväksi niin se hajoamisprosessi on nopeampaa.

        Rannalla hajoava eläinraato aiheuttaa mädäntymisen hajuhaitankin.

        Tässä nyt vaan näkyy teidän hörhöinen käsitys vapaasta tahdosta. Reaalinen todellisuus ei vaan ole teidän tahtonne mukainen. Te ette voi muuttaa todellisuutta vapaan tahtonne mukaiseksi. Kasvitkin kuolee kun ne syödään pilkottuna, keitettynä ja paistettuna. Olisiko muka parempaa, että kasvit vain yksinkertaisesti mädäntyisivät?
        Mitä eliöt tällöin voisi edes syödä? Millainen olisi ravinnekierto maassa ja vesissä?

        Miksi DRHouse nyt unohtaa evoluutioteorian ytimen eli olemassaolon taistelun jossa vahvimmat ja kelpoisimmat säilyy ja jatkaa sukuaan?

        Sinä et vaan tahdo edes ymmärtää reaalitodellisuutta. Tämä ravinnekierto on osa Jumalan luomaa biologista järjestelmää. Eläimet eivät elä ikuisesti, ainoastaan ihmiselle on varattu mahdollisuus ikuiseen elämään. Tämä ravinnekierto kertoo ihmiselle tosiasian kuolemasta. Kuolema ei oloe tuntematon salaisuus.
        Paratiisissa Aadam ja Eeva tiesivät varsin hyvin mitä merkitsee sanapari "kuolemalla kuoleman". Tuntemalla kuoleman merkityksen todellisuuden ihminen voi tahdota tehdä oikeita moraalisia ratkaisuja elämänsä puolesta.
        Elämä ei ole mikään täysautomaatti, eläminen vaatii oikeita ratkaisuja.
        Jos ei tee oikeita ratkaisuja niin sitten edessä on kuolema eli kuoleman tavalla kuoleminen.
        Ei tätä ole jätetty salaisuudeksi. Te luulette elämän säilyvän automaattisella vapaalla tahdolla. Tämä on aivan väärä hörhöinen käsitys.

        Miksi vapaa tahtosi ei toimi? Miksi universumi ja elämä ei muutu sinun tahtosi mukaiseksi? Yritä tahtoa vaikka aurinkoa kuutioksi. Onnistuuko vapaa tahtosi tässä ? Sinulla tohtori DRHouse ja muilla tiedeuskovilla on vaan väärät vapaan tahdon mukaiset ajatukset lähes kaikesta.

        Sanotko vielä näin: minä, DRHouse tahdon olemassaolon olevan tälläistä mitä ajattelen kullakin hetkellä? Toimiiko tämä ajatus todellisuudessa ?


      • DRHouse

        "Nythän tohtorimme DRHouse pääsee näyttämään tiedeuskovan skientistin vapaata tahtoa. Tuo koe sopisi sinulle koska voisit todella näyttää toteen miten se vapaa tahto toimii.
        Voisitko mennä sinne Etelä-Afrikkaan ja näyttäisit kerrankin vapaan tahtosi voiman. Miksi et voisi tahtoa valkohain kesyyntyvän?"

        Sinähän tässä väitit että kaikki pedot voi kesyttää. Minä puolestaan olen sanonut ettei vapaata tahtoa ole olemassakaan.

        "Kirjoitit myös:
        "Oikeastaan, tähän riittäisi sekä mädäntyminen että varsinaiset raadonsyöjät..."

        Eiköhän nopeampi prosessi ole tehokkaampi. Kun "petokalat" repivät kuolevan sinivalaan tai valashain kappaleiksi ja käyttävät sen ravinteikseen ja loput ulostetaan bakteerien käytettäväksi niin se hajoamisprosessi on nopeampaa."

        Riippuu raadonsyöjästä.

        "Rannalla hajoava eläinraato aiheuttaa mädäntymisen hajuhaitankin."

        Nosillehän ei voi mitään. Voit ajatella siten että jumalasi halusi sen hajun siihen raatoon, kun siinä sellainen on...

        "Tässä nyt vaan näkyy teidän hörhöinen käsitys vapaasta tahdosta. Reaalinen todellisuus ei vaan ole teidän tahtonne mukainen. Te ette voi muuttaa todellisuutta vapaan tahtonne mukaiseksi. "

        Eipä kukaan muu kuin sinä ole moista väittänytkään...


        "Kasvitkin kuolee kun ne syödään pilkottuna, keitettynä ja paistettuna."

        Tai raakana.

        "Olisiko muka parempaa, että kasvit vain yksinkertaisesti mädäntyisivät?"

        Riippuu kasvista. Vetäise muutama belladonnan marja ja mieti olisiko sittenkin kannattanut antaa sen mädäntyä...

        "Mitä eliöt tällöin voisi edes syödä?"

        Vaikka plnaktonia. Tai yhteyttää suoraan ilmasta. Tai tulla toimeen pelkällä lihalla. Spekuloida voi aina.

        "Millainen olisi ravinnekierto maassa ja vesissä?"

        Vaikea tietää, kun ei ole kokeiltu.

        "Miksi DRHouse nyt unohtaa evoluutioteorian ytimen eli olemassaolon taistelun jossa vahvimmat ja kelpoisimmat säilyy ja jatkaa sukuaan?"

        Miksi valehtelet että tuo olisi evoluutioteorian ydin? Sen ydin on jatkuva vähittäinen kehitys, ja siinä auttaa mahdollisimman hyvä sopeutuminen.

        "Sinä et vaan tahdo edes ymmärtää reaalitodellisuutta."

        Ei, kyllä se olet sinä joka noin tekee.

        "Tämä ravinnekierto on osa Jumalan luomaa biologista järjestelmää."

        No ei ole, vaan evoluution tuotos.

        "Eläimet eivät elä ikuisesti, ainoastaan ihmiselle on varattu mahdollisuus ikuiseen elämään."

        Itseasiassa on olemassa eläimiä jotka ovat biologisesti kuolemattomia. Tarkista vaikka.

        "Tämä ravinnekierto kertoo ihmiselle tosiasian kuolemasta. Kuolema ei oloe tuntematon salaisuus."

        Onko kukaan moista väittänyt?


        "Paratiisissa Aadam ja Eeva tiesivät varsin hyvin mitä merkitsee sanapari "kuolemalla kuoleman". "

        Miten he olisivat voineet? Paikassa jossa ei ollut kuolemaa.

        "Tuntemalla kuoleman merkityksen todellisuuden ihminen voi tahdota tehdä oikeita moraalisia ratkaisuja elämänsä puolesta."

        Riippuu aika monestakin muusta seikasta.


        "Elämä ei ole mikään täysautomaatti, eläminen vaatii oikeita ratkaisuja.
        Jos ei tee oikeita ratkaisuja niin sitten edessä on kuolema eli kuoleman tavalla kuoleminen."

        Sitten riippuu ihan siitä kuka ne ratkaisut määrittelee. Uskonnotkin kun ovat niiden kanssa ristiriidassa keskenään...

        "Ei tätä ole jätetty salaisuudeksi. Te luulette elämän säilyvän automaattisella vapaalla tahdolla. Tämä on aivan väärä hörhöinen käsitys."

        Kukaan ole moista väittänyt. Taas osoitat skitsofreniasi tunkemalla sanoja muiden suuhun.

        "Miksi vapaa tahtosi ei toimi?"

        Koska sellaista ei ole?

        "Miksi universumi ja elämä ei muutu sinun tahtosi mukaiseksi?"

        Viittaan edelliseen...

        "Yritä tahtoa vaikka aurinkoa kuutioksi. Onnistuuko vapaa tahtosi tässä ?"

        Mitä sanat "luoinnonlakien puitteissa" sinulle merkitsevät? Kukaan ei ole moista mahdolliseksi väittänytkään.

        "Sinulla tohtori DRHouse ja muilla tiedeuskovilla on vaan väärät vapaan tahdon mukaiset ajatukset lähes kaikesta."

        Koska vapåaa tahto on myytti ei noin ole. On myös huomattavaa että sinä tahallisesti vääristelet lausumiani.

        "Sanotko vielä näin: minä, DRHouse tahdon olemassaolon olevan tälläistä mitä ajattelen kullakin hetkellä?"

        Kuule, ole sinä meistä se pelle, sinulla on kokemusta koko elämäsi ajalta.

        " Toimiiko tämä ajatus todellisuudessa ?"

        En ole moista väittänytkään.


        Nyt tulit vain todistaneesi taas kerran että olet idiootti...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe