Näkökulma lopunajoista - Walid Shoebat

Olkaapahyviä

11

239

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ncvbbv

Tosi hyvä selitys.

• Walid shoebat on feikki. Hakekaa dataa, asiallinen linkkini tuubiin poistettu tästä.

• PyhäJärjestys1

-5.9.2016-

Vastaus kirjoitukseen "Näkökulma lopunajoista - Walid Shoebat":

Kylläpä joku yrittää sinnikkäästi panetella Kaikkivaltiaan Pyhää Ilmoitusta ja Kirjoitusta, Koraania ja Kaikkivaltiaan kaikille kansoille ja heimoille säätämää pelastavaa elämänjärjestelmää, Aabrahamin uskoa, sitä oikeata Islamia sekä Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadia sekä ottaa epäjumalakseen yhden tällaisen eksyttäjän ja markkinoi tätä vielä muillekin.

Aivan varmasti katumaan joutuu jokainen, joka lähtee seuraamaan vähääkään näitä Kaikkivaltiaan Pyhää Ilmoitusta ja Kirjoitusta, Koraania ja Kaikkivaltiaan kaikille kansoille ja heimoille säätämää pelastavaa elämänjärjestelmää, Aabrahamin uskoa, sitä oikeata Islamia sekä Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadia vihaavia, panettelevia ja pilkkaavia tahoja sekä samalla osallistumaan näiden valheisiin, petoksiin, panetteluihin ja muihin vääryyksiin.

Saakoot nämä Kaikkivaltiaan, Kristuksen, profeetta Muhammadin ja Kaikkivaltiaan muiden siunattujen lähettiläiden viholliset ansaitsemansa rangaistuksen!

"Kehoita siis edelleenkin heitä oikeaan uskoon ja käy vakaana oikeaa tietä, niinkuin sinua on käsketty, äläkä noudata heidän alhaisia toiveitaan, vaan sano: »Minä uskon siihen, mitä ALJAH (Jumala) on Kirjoituksessa ilmoittanut, ja minut on määrätty jakamaan teille oikeutta. ALJAH (Jumala) on meidän ja teidän Herranne. Meillä on oleva tekomme ja teillä tekonne. Riita ei ole tarpeen välillämme; ALJAH (Jumala) kokoaa meidät, ja Hänen tykönänsä on matkamme pää.»" (Koraani 42:15)

"Olemmehan lähettänyt sanansaattajamme selvin todistein ja heidän mukanaan olemme lähettänyt Pyhän kirjan ja mittaperusteet, jotta ihmiskunta saattaisi noudattaa oikeutta;..." (Koraani 57:25)

"Mutta sen, joka ryhtyy vastustamaan profeettaa, senjälkeen kuin oikea tie on hänelle selvinnyt, ja seuraa jotakin muuta tietä kuin uskovaisten, annamme Me saavuttaa, mitä hän kääntyi tavoittelemaan. Me saatamme hänet Helvettiin; mikä kauhea määränpää!
      Totisesti, ALJAH (Jumala) ei anna anteeksi, että jotakuta muuta Hänen rinnallaan jumaloidaan. Kaiken muun paitsi tämän antaa Hän anteeksi kenelle tahtoo, sillä se, joka asettaa jonkun ALJAHun (Jumalan) rinnalle, on eksynyt äärimmäiseen harhaan." (Koraani 4:115-116)

"Heidän [teeskentelijöiden] joukossaan on niitä, jotka panettelevat profeettaa ja sanovat: »Hän on herkkäuskoinen». Sano: »Se hän on teidän parhaaksenne, hän uskoo ALJAHuun (Jumalaan) ja luottaa oikeauskoisiin. Hän armahtaa niitä teistä, jotka uskovat.» Mutta niitä, jotka panettelevat ALJAHun (Jumalan) lähettilästä, kohtaa tuskallinen rangaistus." (Koraani 9:61)

"Eivätkö he tiedä, että ken tahansa vastustaa ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään, sitä totisesti odottaa tuli ja helvetti, jonne hän jää ainaiseksi. Tämä on suuri häpeä." (Koraani 9:63)

"Totisesti ALJAH (Jumala) ja Hänen enkelinsä siunaavat Profeettaa; uskovaiset, rukoilkaa (Jumalan) siunausta hänelle ja tervehtikää häntä arvonsa mukaisesti.
      Ne, jotka puhuvat pahaa ALJAHusta (Jumalasta) ja Hänen sananjulistajastaan, ALJAH (Jumala) on kironnut tässä maailmassa ja tulevassa elämässä sekä valmistanut heille häpeällisen rangaistuksen." (Koraani 33:56-57)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Ja kun Me ohjasimme osan dzinneistä sinun luoksesi kuulemaan Koraania, sanoivat he tultuaan paikalle: »Kuunnelkaa tarkasti!» ja kun se oli lopussa, palasivat he kansansa luo varoittamaan sitä.
        He sanoivat: »Kansalaisemme, me olemme kuulleet Kirjaa, joka on ilmoitettu Mooseksen jälkeen ja joka vahvistaa sen, mitä oli ennen, johtaen totuuteen ja oikealle tielle.
        Kansalaisemme, ottakaa vastaan jumalallinen kutsuja ja uskokaa Häneen, niin Hän antaa teille syntinne anteeksi ja suojelee teidät tuskallisesta rangaistuksesta.»
        Sillä ne, jotka eivät ota vastaan ALJAHun (Jumalan) lähettilästä, eivät löydä maan päältä pakopaikkaa eikä heillä hänen sijastaan ole ketään suojelijaa. Nämä ovat selvästi harhaan johdettuja."
        (Koraani 46:29-32)

"Totisesti ne, jotka vastustavat ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen sananjulistajaansa, lyödään maahan niinkuin ne, jotka elivät ennen heitä, ja Me olemme jo lähettänyt siitä selvät todisteet; ja epäuskoisia odottaa häpeällinen kuritus." (Koraani 58:5)

"ALJAH pitää huolen niistä, jotka julistavat Hänen käskyjään, pelkäävät
        Häntä, mutta eivät pelkää ketään muita kuin ALJAHua.
        Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan hän on ALJAHun
        sananjulistaja ja profeettojen sinetti. ALJAH on kaikkitietävä.
        Te, jotka uskotte, muistakaa ALJAHua, muistelkaa Häntä alinomaa
        ja ylistäkää Häntä aamuin illoin!
        Hän lähettää teille siunauksensa, ja samoin tekevät Hänen enkelinsä, jotta
        Hän voisi ohjata teidät pimeydestä valoon; Hän on laupias uskovaisille.
        Sinä päivänä, jolloin he kohtaavat Hänet, he tervehtivät häntä sanalla:
        »Rauha!» ja Hän on valmistanut heille ihanan palkinnon.
        Profeetta, Me olemme totisesti lähettänyt sinut todistajaksi, hyvän
        sanoman tuojaksi ja varoittajaksi
        kutsumaan ALJAHun luo Hänen luvallaan ja olemaan palavana soihtuna.
        Sinun on julistettava uskovaisille hyvää sanomaa, että heitä odottaa suuri
        armo ALJAHun luona.
        Älä sopeudu uskottomien ja tekopyhien kanssa, jätä huomiotta heidän
        väärämielisyytensä, luota yksin ALJAHuun, jonka voima riittää suojelemaan
        sinua." (Koraani 33:39-40)

"Mutta kuinka käykään, kun Me tuomme esiin todistajan jokaisesta kansasta ja asetamme sinut, Muhammed, todistajaksi heitä vastaan?
        Sinä päivänä ne, jotka olivat uskottomia ja tottelemattomia profeetalle, toivovat, että maa heidät peittäisi, eivätkä he pysty salaamaan mitään ALJAHulta (Jumalalta)." (Koraani 4:41-42)

"ALJAH (Jumala) itse todistaa sen, minkä Hän on sinulle ilmoittanut; Hän on ilmoittanut sen viisaudessaan. Samoin enkelit todistavat sen, ja ALJAH (Jumala) riittää todistajaksi." (Koraani 4:166)

* http://player.mashpedia.com/player.php?q=iSwJ_1TbngU
        * http://player.mashpedia.com/player.php?q=2B98FBP6Vck
        * http://player.mashpedia.com/player.php?q=_0-Qojx34Bk

* http://player.mashpedia.com/player.php?q=9b9SAUdUC88
        * http://player.mashpedia.com/player.php?q=X4Ap9hqLxa8

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Onko jollekin Raamatun Pyhiä Ilmoituksia ja Kirjoituksia, Koraania ja muita ao. lähteitä lukeneille mukamas epäselvää, ketkä ovat niitä varsinaisia antikristuksia ja keiden joukosta he tulevat? Onko todellakin? Valheellisuudellaan ja petoksellisuudellaan nämä antikristuksien kumppanit, siten itsekin antikristukset häpäisevät itsensä ja tienaavat itselleen kadotustuomion.

Kristuksen hylänneistä juutalaisista ja valhejuutalaisista (eivät syntyperäisiä juutalaisia):

"Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään." (Matt.7:16-20)

"Joko tehkää puu hyväksi ja sen hedelmä hyväksi, tahi tehkää puu huonoksi ja sen hedelmä huonoksi; sillä hedelmästä puu tunnetaan.
        Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
        Hyvä ihminen tuo hyvän runsaudesta esille hyvää, ja paha ihminen tuo pahan runsaudesta esille pahaa." (Matt.12.33-35)

"Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten kuningaskunnassa;
        mutta kuningaskunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
        (Matt.8:11-12)

"Kuulkaa toinen vertaus: Oli perheenisäntä, joka istutti viinitarhan ja teki aidan sen ympärille ja kaivoi siihen viinikuurnan ja rakensi tornin; ja hän vuokrasi sen viinitarhureille ja matkusti muille maille.
        Ja kun hedelmäin aika lähestyi, lähetti hän palvelijoitansa viinitarhurien luokse perimään hänelle tulevat hedelmät.
        Mutta viinitarhurit ottivat kiinni hänen palvelijansa; minkä he pieksivät, minkä tappoivat, minkä kivittivät.
        Vielä hän lähetti toisia palvelijoita, useampia kuin ensimmäiset; ja näille he tekivät samoin.
        Mutta viimein hän lähetti heidän luokseen poikansa sanoen: 'Minun poikaani he kavahtavat'.
        Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä: 'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä'.
        Ja he ottivat hänet kiinni ja heittivät ulos viinitarhasta ja tappoivat.
        Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"
        He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa".
        Jahushua (Jeesus) sanoi heille: "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista: 'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; JHVH:lta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?
        Sentähden minä sanon teille: Jumalan kuningaskunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:33-44)

Jahushua (Jeesus) sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
        Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
        Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." (Joh.8:42-44)

"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja (uhraamalla) tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys." (Joh.1:10)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
        kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
        olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
        ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta. (2.Kor.11:24-27)

"Sillä teistä, veljet, on tullut niiden Kristuksessa Jahushuassa (Jeesuksessa) olevien Jumalan seurakuntain seuraajia, jotka ovat Juudeassa, sillä tekin olette kärsineet omilta kansalaisiltanne samaa kuin he juutalaisilta,
        jotka tappoivat Herran Jahushuankin (Jeesuksenkin) ja profeetat ja ovat vainonneet meitä, eivätkä ole Jumalalle otollisia, vaan ovat kaikkien ihmisten vihollisia, kun estävät meitä puhumasta kansoille (pakanoille) heidän pelastumiseksensa. Näin he yhäti täyttävät syntiensä mittaa. Viha onkin jo saavuttanut heidät, viimeiseen määräänsä asti. (1.Tess.2:14-15)

Kun he nyt olivat koolla, sanoi Pilatus heille: "Kummanko tahdotte, että minä teille päästän, Barabbaanko vai Jahushuan (Jeesuksen), jota sanotaan Kristukseksi?"
        Sillä hän tiesi, että he kateudesta olivat antaneet hänet hänen käsiinsä.
        Mutta kun hän istui tuomarinistuimella, lähetti hänen vaimonsa hänelle sanan: "Älä puutu siihen vanhurskaaseen mieheen, sillä minä olen tänä yönä unessa paljon kärsinyt hänen tähtensä".
        Mutta ylipapit ja vanhimmat yllyttivät kansaa anomaan Barabbasta, mutta surmauttamaan Jahushuan (Jeesuksen).
        Ja maaherra puhui heille ja sanoi: "Kummanko näistä kahdesta tahdotte, että minä teille päästän?" Niin he sanoivat: "Barabbaan".
        Pilatus sanoi heille: "Mitä minun sitten on tehtävä Jahushualle (Jeesukselle), jota sanotaan Kristukseksi?" He sanoivat kaikki: "Ristiinnaulittakoon!"
        Niin maaherra sanoi: "Mitä pahaa hän sitten on tehnyt?" Mutta he huusivat vielä kovemmin sanoen: "Ristiinnaulittakoon!"
        Ja kun Pilatus näki, ettei mikään auttanut, vaan että meteli yhä yltyi, otti hän vettä ja pesi kätensä kansan nähden ja sanoi: "Viaton olen minä tämän miehen vereen. Katsokaa itse eteenne."
        Niin kaikki kansa vastasi ja sanoi: "Tulkoon hänen verensä meidän päällemme ja meidän lastemme päälle".
        Silloin hän päästi heille Barabbaan, mutta Jahushuan (Jeesuksen) hän ruoskitti ja luovutti ristiinnaulittavaksi. (Matt.27:17-26)

Niin nousi muutamia niin kutsutusta libertiinien ja kyreniläisten ja aleksandrialaisten synagoogasta sekä niiden joukosta, jotka olivat Kilikiasta ja Aasiasta, väittelemään Stefanuksen kanssa,
        mutta he eivät kyenneet pitämään puoliaan sitä viisautta ja henkeä vastaan, jolla hän puhui.
        Silloin he salaa hankkivat miehiä sanomaan: "Me olemme kuulleet hänen puhuvan pilkkasanoja Moosesta ja Jumalaa vastaan".
        Ja he yllyttivät kansan ja vanhimmat ja kirjanoppineet ja astuivat esiin, raastoivat hänet mukaansa ja veivät neuvoston eteen.
        Ja he toivat esiin vääriä todistajia, jotka sanoivat: "Tämä mies ei lakkaa puhumasta tätä pyhää paikkaa vastaan ja lakia vastaan;
        sillä me olemme kuulleet hänen sanovan, että Jahusua (Jeesus), tuo Nasaretilainen, on hajottava maahan tämän paikan ja muuttava ne säädökset, jotka Mooses on meille antanut". (Apt.6:9-14)

Ja JHVH:n sanaa levitettiin kaikkeen siihen maakuntaan.
        Mutta juutalaiset yllyttivät jumalaapelkääväisiä ylhäisiä naisia ja kaupungin ensimmäisiä miehiä ja nostivat vainon Paavalia ja Barnabasta vastaan, ja ne ajoivat heidät pois alueiltansa.
        Niin he pudistivat tomun jaloistansa heitä vastaan ja menivät Ikonioniin.
        Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä. (Apt.13:49-52)

Ikonionissa he samoin menivät juutalaisten synagoogaan ja puhuivat niin, että suuri joukko sekä juutalaisia että kreikkalaisia uskoi.
        Mutta ne juutalaiset, jotka eivät uskoneet, yllyttivät ja kiihdyttivät pakanain mieltä veljiä vastaan.
        Niin he oleskelivat siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti, luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja ihmeitä heidän kättensä kautta.
        Ja kaupungin väestö jakaantui: toiset olivat juutalaisten puolella, toiset taas apostolien puolella.
        Mutta kun pakanat ja juutalaiset ynnä heidän hallitusmiehensä mielivät ryhtyä pahoinpitelemään ja kivittämään heitä,
        ja he sen huomasivat, pakenivat he Lykaonian kaupunkeihin, Lystraan ja Derbeen, ja niiden ympäristöön.
        Ja siellä he julistivat evankeliumia. (Apt.14:1-7)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Ja Smyrnan seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään:
        Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga." (Ilm.2:8-9)

"Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan." (Ilm.3:9)

Jahushua (Jeesus) Kristus Talmudissa

https://en.wikipedia.org/wiki/Jesus_in_the_Talmud

http://www.talmudunmasked.com

http://www.biblebelievers.org.au/talmud1.htm

http://www.come-and-hear.com/dilling/dcontents.html

http://talmud.faithweb.com/articles/jesus.html

https://watch.pair.com/HRChrist.html

http://www.realjewnews.com/?p=156

http://www.come-and-hear.com/editor/censorship_2.html

Runsaasti lisää linkkejä löytyy esimerkiksi hakusanoilla: Jesus Christ Talmud yms.

• VainJeesusPelastaa

Mitä söpötät, sotket koraanin roskakirjaa, raamattua ja talmudia. Oot sekasin kuin seinäkello!

• Selittelyt näistä "Lopun Ajoista" ovat yhtä lailla roskaa kuin aina aiemminkin.

• Jarmo__EiKirj

...sanoo kaveri joka ei luota tulevaisuutta profetoiviin ilmoituksiin. Elikkä miten voit olla niin varma jos et tiedä. Entäpä jos kaikki onkin sattumalta juuri niin kuin profetia sen ilmoittaa? Paljon suurempi sattuma oli nimittäin se mihin sinä uskot että koko maailma syntyi sattumalta :D

• Jarmo__EiKirj kirjoitti:

...sanoo kaveri joka ei luota tulevaisuutta profetoiviin ilmoituksiin. Elikkä miten voit olla niin varma jos et tiedä. Entäpä jos kaikki onkin sattumalta juuri niin kuin profetia sen ilmoittaa? Paljon suurempi sattuma oli nimittäin se mihin sinä uskot että koko maailma syntyi sattumalta :D

Jarmo. En edelleenkään usko että sen enemmän Sinulla kuin muillakaan uskovaisilla on uskjonsa vuoksi suoraan kyky olla tiedemiehiä pätevämpiä kumoamaan tieteen väittämät. Näin ollen, teidän pitäisi pätevöityä tieteen kentässä ja sitä suosittelen.

Idea siitä, että kaikella pitää olla jokin mystinen "tarkoitus" on vain ideaa. Miksi niin pitäisi olla? Todellisuus on tosiasiassa varsin kaoottinen. Ihminen on vain älyllään ja luokitteluillaan saanut todellisuuden näyttämään jotenkin "järkevältä".

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2021
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1513
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      945
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe