Piispa: "Jumalan kanssa ei voi käydä kauppaa"

hjkhps

Näin piispa Kalliala puheessaan reformaation, uskonpuhdistuksen, jumalanpalveluksessa.

Minulla on kyllä ihan erilainen käsitys. Sellainen että uskovaiset hyvinkin usein käyvät kauppa jumalan kanssa. Edelleenkin, vaikka anekaupasta onkin jo luovuttu.

14

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nadaman

tämä on kylläkin ateismi palsta...

• gyhj9

No mitäs täällä sitten teet uskovainen.

• A.Hso.Desuga

Kertomassa, että ateismi on pelkkä pieru.

• olemattomuus
        A.Hso.Desuga kirjoitti:

Kertomassa, että ateismi on pelkkä pieru.

Vaikka ateismi olisi pelkkä pieru, olisi se silti paljon enemmän kuin jumala joka ei ole mitään.

• A.Hso.Desuga

Anteeksi kovasti, sillä en halunnut loukata ketään. Mie tsennaa tsadin murretta enkä muatakaan. Anethan Puavin olla homojen kanssa rauhassa. Huomenna tsygällä mehtähän.

• fda

Sellaisen kanssa on hankala käydä kauppaa, johon kukaan ei saa yhteyttä kuin päänsä sisällä ja jolla ei ole mitään vaihtovälineitäkään.

• "Piispa: "Jumalan kanssa ei voi käydä kauppaa""

Mutta kirkon ja papin kanssa kyllä voi.

• kirkonhelppoheikit

Kirkko on tehnyt jumalansa puolesta kauppaa koko olemassaolonsa ajan.

Kirkon paras myyntiartikkeli onkin aina ollut kuolemanpelkoisille ihmisille ikuisen elämä kauppaaminen. Helppo artikkeli myydä, maksuksi saa ihmisiltä rahat ja sielun eikä asiakkaista ole vielä kukaan kuoltuaan palannut takaisin valittamaan palvelun laadusta tai tuotteen vioista.

• ikusitaelämää
        kirkonhelppoheikit kirjoitti:

Kirkko on tehnyt jumalansa puolesta kauppaa koko olemassaolonsa ajan.

Kirkon paras myyntiartikkeli onkin aina ollut kuolemanpelkoisille ihmisille ikuisen elämä kauppaaminen. Helppo artikkeli myydä, maksuksi saa ihmisiltä rahat ja sielun eikä asiakkaista ole vielä kukaan kuoltuaan palannut takaisin valittamaan palvelun laadusta tai tuotteen vioista.

"eikä asiakkaista ole vielä kukaan kuoltuaan palannut takaisin valittamaan palvelun laadusta tai tuotteen vioista."

Eikös Jesse tullut takaisiin? Vaikka ei sekään tainnut palvelusta valittaa.

• ikusitaelämää kirjoitti:

"eikä asiakkaista ole vielä kukaan kuoltuaan palannut takaisin valittamaan palvelun laadusta tai tuotteen vioista."

Eikös Jesse tullut takaisiin? Vaikka ei sekään tainnut palvelusta valittaa.

"Eikös Jesse tullut takaisiin? Vaikka ei sekään tainnut palvelusta valittaa. "

Voihan se olla, että ei viihtynyt ja halusi takaisin maan päälle, lihallisten himojensa ajamana.

Taivaassa oli vaan niin kovin tylsää.

• Bis-nes

Viipurin tuomiokirkon vuoden 1651 maksusäänön mukaan, tavalliselle vainajalle soitetaan kolme soittoa: sielunsoitto, hautaussoitto ja kiitoskellot saarnan jälkeen. Aatelisille soitettiin niin monta soittoa, kuin omaiset halusivat maksaa. Yhden soiton pituus oli tavallisesti noin puoli tuntia. Kuolinsoitto: Wikipedia.

• Itse en ole uskovaisena käynyt Jumalan kanssa kauppaa ikinä. Turhaahan se olisikin, Jumala kun on kaikkitietävä ja-valtias eikä Hänen tarvitse käydä kauppaa. Tietenkään en voi vastata kaikkien uskovaisten puolesta vain omastani.

• fda

Fiksumpaahan tuo. Itse jos olisin teisti, en varmasti näkisi sen enempää syytä rukoilla. Koko juttu vaikuttaa samanlaiselta kuin lasten leikit jossa kuvitellaan jokin palkkio toiminnasta omassa pääkopassa siitä että luovutaan jostakin.

Miten itse ajattelet rukoilua? Onko siinä pyytämistä vai haetko sillä rauhaa tms?

• fda kirjoitti:

Fiksumpaahan tuo. Itse jos olisin teisti, en varmasti näkisi sen enempää syytä rukoilla. Koko juttu vaikuttaa samanlaiselta kuin lasten leikit jossa kuvitellaan jokin palkkio toiminnasta omassa pääkopassa siitä että luovutaan jostakin.

Miten itse ajattelet rukoilua? Onko siinä pyytämistä vai haetko sillä rauhaa tms?

Rukoilu sisältää myös pyytämistä ja anomista, näinhän Raamattukin kehoittaa tekemään. Myös sisäistä rauhaa olen usein kokenut rukoillessani. Hyvin tiedät rukoilemisesta. Aloitan päivänä Raamatun lukemisella ja rukoilemisella, koen että se on hyvä ja antoisa tapa aloittaa päivä.
        Rukoilu on hyvin monitahtoista toimintaa. Itse koen että se on tulemista Jumalan eteen ja Hänelle asioiden tuomista, siinä olemista,kuuntelemista ja rauhoittumista. Rukouksen lopuksi koen että on hyvä ja luottavaista todeta että: "tapahtukoon sinun tahtosi Jumala ei minun".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 564
      9266
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2365
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      184
      1485
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      19
      1209
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      940
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      877
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      794
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      792
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      732
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      642
    Aihe