Kristityillä taas vapaapäivä

entäs.muilla

Loppiaisella ei tiettävästi ole mitään pakanallista merkitystä, joten silloin kaikkein muiden paitsi kristinuskoisten tulisi olla normaalisti töissä.

Itse aion rentoutua vapaapäivän kunniaksi käymällä kirkossa kuuntelemassa saarnan ja laulamassa muutaman virren. Yhdessä laulaminen luio kivan yhteisyyden tunteen.

20

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumala.on.potaskaa

Virsien laulelu on edesvastuutonta ja tarkoituksetonta työajan tuhlausta. Hyvä työpanos heitetään hukkaan jodlaamalla turhaakin turhempaa äänisaastetta ympäristöön. Kristinuskoiset pitäisi jo viimein saada ryhdistäytymään ja lopettamaan lapsellinen vetelehtimisensä ja tekemään asiallisesti työtä yhteiskunnan eikä jonkun kuvitteellisen "hengen" hyväksi.

• periksi.ei.anneta

Sinä se et vaan luovu tuosta ateismistasi.

Mutta kyllä minä sinut vielä käännytän!

• jumala.on.potaskaa
        periksi.ei.anneta kirjoitti:

Herätät siis Jumalan ihan oikeasti henkiin :O
        No sehän minun käännyttämiseeni juuri tarvitaankin.

• entäs.muilla
        periksi.ei.anneta kirjoitti:

Käänny ensiksi POIS avauksestani käärmeLutelailaine ÄLÄKÄ arvostele sinua paremaa kristtyä. Helvetin herneennuuskija HOMO perkele..............

Miksi kanssakristiyt pilaava avauksen ja homostelevat palstalla, perkeleen omana

Ylläpito poistakaa avakseni
        Syyn näätte ilmeannossani, Amen

• pitkä.viikonloppu.jees

"Loppiaisella ei tiettävästi ole mitään pakanallista merkitystä, joten silloin kaikkein muiden paitsi kristinuskoisten tulisi olla normaalisti töissä."

Miksi ihmeessä? Kyllä minulle vapaapäivä kelpaa, vaikkei kyseisen päivän alkuperäinen merkitys olisikaan minulle henkilökohtaisesti mitenkään tärkeä. Täysin perusteetontahan olisi antaa tietyn uskontokunnan jäsenille ylimääärisiä vapaapäiviä, eli jos nyt ehdottomasti haluttaisiin viedä loppiaisvapaa pois ei-kristityiltä, tulisi kyseisestä päviästä yleisestikin tehdä tavallinen työpäivä. Siihen saisivat sitten niin haluavat käyttää omia lomapäiviään tai ottaa palkatonta vaaata.

• siinä.taas.nähtiin

Eikö omatuntosi kolkuta vapaamatkustamisesta? Nautit kristillisyyden hedelmistä, mutta et halua hoitaa puutarhaa, joka niitä tuottaa. Päin vastoin, ateistina tahdot kaataa hedelmällisimmät puut ja kyntää koko puutarhan autioksi rationaalisuuden kesannoksi, jossa työtä tehdään tauotta, koska vain tuottavuus on tärkeää ja tuottavuuden hedelmistä saavat nauttia vain etuoikeutetut.

• samat.vapaat.kaikille
        siinä.taas.nähtiin kirjoitti:

Eikö omatuntosi kolkuta vapaamatkustamisesta? Nautit kristillisyyden hedelmistä, mutta et halua hoitaa puutarhaa, joka niitä tuottaa. Päin vastoin, ateistina tahdot kaataa hedelmällisimmät puut ja kyntää koko puutarhan autioksi rationaalisuuden kesannoksi, jossa työtä tehdään tauotta, koska vain tuottavuus on tärkeää ja tuottavuuden hedelmistä saavat nauttia vain etuoikeutetut.

No, ei. Se, että minulla on saman verran vapaapäiviä kuin sinullakin, ei tietenkään ole millään tavalla sinulta pois. Kyllä minulle toki kelpaisi se, että olisin loppiaisen töissä mutta saisin jonkin toisen vapaapäivän jona loppiasena lomailleet puolestaan työskentelevät. Tai vaikka sekin mainitsemani vaihtoehto, että loppiainen olisi kaikille työpäivä. On aika erikoista kutsua vapaamatkustamiseksi sitä, että vietän mielelläni saman verran vapaapäiviä kuin muutkin samaa työtä tekevät.

• "Itse aion rentoutua vapaapäivän kunniaksi käymällä kirkossa kuuntelemassa saarnan ja laulamassa muutaman virren. Yhdessä laulaminen luio kivan yhteisyyden tunteen."

Mitä rentoutumista tuollainen on että menee kirkkoon laulamaan virsiä ja kuuntelemaan saarnaa?! Ahdistavahan "rentoutumismuoto" tuo on kuin mikä.
      Kyl sitä voi mennä jonnekin laulukonserttiinkin lauleskelemaan solistin kanssa kilpaa, ettei tarvi kirkossa virsiä laulaa?!

• gjjjjjgkkkk

Trolli astuu ovesta ulos ja menee ihmisten ilmoille kirkkoon...not.

• trolli.ilmoittaa

No ei siellä kyllä niin aivan hirveästi niitä ihmisiä voi tavata, paitsi Jouluna.

Herättäjäjuhlat ja sellaiset olisi paljon kiinnostavampaa, mutta on niin kaukana.

• trolli.ilmoittaa

Niin turhia, ettei kauaksi kannata lähteä. Herättäjäjuhlat sisätävät irtoseksiä ja viinanjuontia, tosi irstaan Luterilaista menoa siis.

• PanenParemmaksi

Minulle eläkeläisenä kaikki päivät ovat vapaapäiviä. Harrastelen erilaisia hommeloita juuri sen verran kun huvittaa. Kun vielä tuli aikanaan koulut käydyksi niin, että sai hyvän työuran, niin eläkekin on sen verran hyvä, että sillä vaatimattomasti elävä tulee oikein hyvin toimeen.

• entäs.muilla

Sinäpä vasta kova uskovainen olet, että eläke riitää Kataisen kaatoajan ja sipilän lestien jälkeen vielä sullekin :)

• entäs.muilla
        entäs.muilla kirjoitti:

Sinäpä vasta kova uskovainen olet, että eläke riitää Kataisen kaatoajan ja sipilän lestien jälkeen vielä sullekin :)

Hän luottaa siihen, että soten uudistuksen myötä elinajanodotteet uudistuvat vuioden 1901 tasolle, jota vuosikertaa talouspolitiikkamme jo onkin.

• q.v

Minä ajattelin perustaa uskonnon, jossa muuten vietetään pyhää paitsi arkea on maanantaista perjantaihin klo 19:30-20:00.

• "Loppiaisella ei tiettävästi ole mitään pakanallista merkitystä, joten silloin kaikkein muiden paitsi kristinuskoisten tulisi olla normaalisti töissä."

Ja joka lauantai pitäis jokaisen kristityn olla töissä koska raamatun mukaan lauantai EI ole vapaapäivä. Mites on, vapaamatkustaja, sopiiko sulle? :D :D

• entäs.muilla

Niiskaisen Palli Hiet nenääni laulaessani ja tarjoan vieruskaverillekin. Usein siellä on ateisteja, koska löyvät minua. Eivät halua ottaa PH:ta vastaan..

• entäs.muilla

Kirkon jälkeen syön pitsaa, käyn vessassa sekä juon teetä. Sitten katson Popsikkaat sarjaa ja pesen sukkani.

• Epäilijä

Pääsiäisen ja joulun ja muiden yhteyden kristinuskon tiedänkin, mutta mitä varten tuota loppiasta taas vietetäänkään?

• entäs.muilla

Miksi uskovaiset pitävät vapaata vappuna, koska eivät meistä läheskään kaikki tee työtä.

Onko joulutkin netissä istuva kiveksensä nuuskija homppeli Luterilainen muka silloin töissä? Alkaa jo "vituttaa" tämä uskovaisten nettipainoitteinen omaan palliinsa tuijotteluelämä. Aion erota kirkosta ,ellei palsta parane ja rukouskeseni kuulu :

"Paranna palstakristittyjen viha ja auta heille löytymään elämä netin ulkopuolella"
      Mutta auttaako rukoukseni?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      202
      6296
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2867
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2327
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      94
      2109
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2031
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1447
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      78
      1422
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      307
      1414
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1346
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1286
    Aihe