Kuu on tiedettyä vanhempi

IlkimyksenUutispalvelu

Kuu on jonkin verran tähänastista tietoa vanhempi.

http://yle.fi/uutiset/3-9404138

Kyllä tiede taas oli niin perusteellisen väärässä, eikö totta? Mainitseeko Raamattu tarkkaan ottaen Kuuta lainkaan vai puhuuko se vain pienemmästä valosta? Sikälihän tuo pienemmän valon luominen meni poskelleen, ettei se näy joka yö joka puolella maailmaa.

16

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KreationistinenLogiikka

      Noista holkkumista kun ottaa keskiarvon, Kuu on n. 90 MILJOONAA vuotta nuorempi kuin ennen on uskottu. Se voi tuntua pieneltä kun ajatellaan Kuun iäksi 4,510 miljardia vuotta. Mutta siinä on ajatteluvirhe.
      Tiedemiesten virhe paljastuu kaikessa karmeudessaan, kun se laitetaan oikeaan kontekstiin. Virhe Kuun iän arvioinnissa on n. 15 000 kertainen maailmankaikkeuden 6000 vuoden ikään verrattuna.
      Tämähän todistaa täysin aukottomasti ja abosluuttisesti, ettei arvio mitenkään voi olla oikea ja sen kuinka kujalla tiede on.

      • hahahhaaa

        Kuu on luultua 90v. vanhempi.
        Minkäikäinen luultu on?


      • uhkhgkjh
        hahahhaaa kirjoitti:

        Kuu on luultua 90v. vanhempi.
        Minkäikäinen luultu on?

        4 510 000 000 - 90 000 000 ei liene liian vaikea laskutoimitus.

        Jos taas tarkoitit sitä, että lauseen olisi pitänyt kuulua "kuu on luultua IKÄÄNSÄ 90 miljoonaa vuotta vanhempi, niin ehkä sinun paikkasi ei ole keskustelupalstalla.


      • hahahhaaa
        uhkhgkjh kirjoitti:

        4 510 000 000 - 90 000 000 ei liene liian vaikea laskutoimitus.

        Jos taas tarkoitit sitä, että lauseen olisi pitänyt kuulua "kuu on luultua IKÄÄNSÄ 90 miljoonaa vuotta vanhempi, niin ehkä sinun paikkasi ei ole keskustelupalstalla.

        Minä olen oppinut vanhemmiten kokemuksen kautta epäilemään kaikkea mitä ei ole mahdolista todistaa. Jostain kumman syystä juuri tämä osa tiedotuksesta on koko ajan muuttuvaista.
        Kuun ikää ei kukaan pysty sanomaan varmasti.
        Jos asia on sellainen että se pitää uskoa ihmisten puheen kauitta se on tavallisestin aina pseudotietoa.
        Minulla ei ole käyttöä sen paremmim vääremmälle kuin oikeammallekaan kuun iälle niin en näe sellaisessa asiassa mitään syytä lukeutua puollestapuhujien rahvaan joukkoon.
        On arvio ja on teoria ja on se mikä on totuus vaikkei sitä kukaan saisi koskaan selville.
        Ja mitä sinulle siitä hyvitetään jos saisit minut puolellesi? Ei minun tietämiseni siinä ainakaan yhtään lisääntyisi.


    • mitäsnoistanollista

      Mitäs jos tulevaisuudessa "tiedetään" taas uusiksi? Eli voiko tähän tietoonkaan luottaa, kun vuosiluvut tullaan lähes varmasti taas muuttamaan?

      • Suuruusluokka ei ratkaisevasti enää muutu. Uusi tieto täsmentää vanhaa, kuten tässäkin tapauksessa.


    • Raamatun perusteella tiedämme, että Jumala loi auringon, kuun ja tähdet:

      "Jumala teki kaksi suurta valoa, suuremman valon hallitsemaan päivää ja pienemmän valon hallitsemaan yötä, sekä tähdet" (1.Moos.1:16)

      Käytännössä voimme nähdä, että tämäkin Raamatussa kerrottu Jumalan luomistyö, on toteutunut. Luonnossa tehdyt objektiiviset havainnot todistavat siten Raamatun
      paikkansa pitävyyden tältäkin osin.

      "Alussa loi Jumala taivaan ja maan" (1.Moos.1:1)

      • IlkimyksenUutispalvelu

        Raamattu ei siis mainitse nimettyä Kuuta vaan vain jonkinlaisen abstraktin pienemmän valon. Kiitos että vahvistit arveluni. Mistä me muka tiedämme, että se oli meidän tuntemamme Kuu, kun emme ole olleet luomisen aikoihin näkemässä millainen Raamatussa mainittu valo tarkemmin ottaen oli?


      • Tämitähäh

        Tuon täytyy olla kreationistista itseironiaa...


      • Tämitähäh kirjoitti:

        Tuon täytyy olla kreationistista itseironiaa...

        Mark5 on jo niin rappeutunut ettei kykene sellaiseen. Totisesti ovat SepäSe ja JC oikeassa ihmisen rappeutumisesta.


      • jumaleissson

        "Raamatun perusteella tiedämme, että Jumala loi auringon, kuun ja tähdet:"

        Äläpäs horise siellä. Emme me tiedä yhtään mitään Raamatun perusteella. Sinä tyhmyyksissäsi luulottelet tietäväsi.

        "Luonnossa tehdyt objektiiviset havainnot todistavat siten Raamatun
        paikkansa pitävyyden tältäkin osin."

        Älä horise. Kuun olemassaolo ja havaittavuus ei todista Raamatusta yhtään mitään. Sinä vaan taas tyhmyyttäsi luulottelet niin.


    • Jobinpostia

      Sananl.8:22. Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ennen aikojen alkua. Näi teki, ennen alkua.

    • Kirjakääröt

      Jes.43:10. Loppulauseet: Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Biblia (1776). Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni.

    • Efk

      Kiinalaiset lähettävät luotaimen kuun pimeälle puolelle ja
      löytävät sieltä valmistusvuoden ja pesuohjeet.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      297
      2498
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      45
      1165
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1129
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1053
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      275
      921
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      829
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      825
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      68
      734
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      729
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      724
    Aihe