Siksi, koska naisella ei ole raamatun mukaan sielua.. Näin väittää "ihmisrakkautta" täynnä oleva raamattu.
Miksi nainen ei kelpaa papiksi?
52
543
Vastaukset
- capiche
Montako kertaa olet lukenut Raamatun? Erittäin ilmeisesti et kertaakaan.
Väitteellä, että naisella ei ole sielua ei ole mitään tekemistä Raamatun tai edes kirkon kanssa. Se perustuu alunperin vitsiksi tarkoitettu pamflettiin, jonka jotkut typerykset ottivat tosissaan. Siis sama "älykköporukka", joka nykymaailmassa notkuu keksittyjä juttuja levittävien medioiden sivuilla ja levittää niitä totuutena eteenpäin.
Raamattu opettaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei orjaa eikä vapaata. Mikä tarkoitaa, että Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia sukupuolesta tai lähtökohdista riippumatta.- capiche
Kyseisen 1600-luvulla kirjoitetun pamfletin tarkoitus oli pilailla kirjaimellisen Raamatun tulkinnan kustannuksella ja osoittaa miten päättömiin johtopäätöksiin se voi äärimmilleen vietynä johtaa.
Pamfletissa vitsailtiin, että nainen ei siis ole ihminen, koska latinan kielisessä Raamatussa ihmistä tarkoittava sana homo tarkoittaa kirjaimellisesti miestä. Englannissahan ihmiskuntaa tarkoittavan sanan mankind kirjaimellinen käännös olisi myös mieskunta. Ja koska nainen ei ole kirjaimellisen tulkinnan mukaan ihminen, niin hänellä ei voi olla sieluakaan.
Ironian huippu oli, että kirjaimellisen tulkinnan kannattajat ottivat myös heidän kustannuksellaan pilailun kirjaimellisesti. Koska se sopi heidän omaan naisvihamieliseen maailmaansa. Ja kirkkohistorian myytti naisen sieluttomuudesta tai siitä alkunsa. Kirkko ei virallisesti tietenkään ollut koskaan sitä mieltä.
Aiheesta löytyy netistä englanninkielistä materiaalia. Mutta ehkä tässä jo tuli aloittajalle yleissivistystä liikaakin.
- HomoLesbo
"Raamattu opettaa, että Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei orjaa eikä vapaata. Mikä tarkoitaa, että Jumalan edessä kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia sukupuolesta tai lähtökohdista riippumatta."
Mitä homot ja lesbot ovat?- capiche
Kysytkö ihan vakavissasi? Etkö ymmärrä sukupuolen ja seksuaalisen suuntautumisen välistä eroa?
Homoseksuaalisuus on ihmisen (=homo sapiens) seksuaalista suuntaumista omaan sukupuoleen. Naispuolisia homoja kutsutaan lesboiksi ja miespuolisia homoiksi. Naisia rakastavia naisia alettiin kutsua lesboiksi, koska heitä ilmeisesti asui jossain vaiheessa Kreikassa Lesboksen saarella.
Nämä asiat löytyvät myös ihan googlettamalla. - Ihmettelenmavaan
Saari, alligaattoreiden ympäröimä saari olisi oiva paikka puppeleille. Ruokinta onnistuisi lentoteitse ruokapaketteja ja voiteita pudotellen. Niin, ja paskapeperia myös.
Antaisikohan ruatti Gotlannin tähän. Mahtuisikohan sinne Suomen homot. Ei niitä voi paljon olla, ovat vain niin pahuksen äänekkäisi ruvenneet. - Umpiheterox
Miten tässä sinun kommentissa tulee "läpi" raamatun ajatus siitä että "rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi"?
- HumalanMies
Jos ihminen on luotu jumalan kuvaksi, niin onko homokin jumalan kuva? Miksi jumala loi homon , sortaakseeenko?
Miksi sorratte vähemmistöjä?Jumala ei luonut homoa. Mutta Saatana antaa nuorille, ja monesti myös vanhemmille ihmisille homoseksuaalisia ajatuksia ja haluja. Näiden avulla vihollinen selittää ihmiselle että hän on homoseksuaali. Se on kuitenkin vale. Jos ihminen vastustaa näitä tunteita ja ajatuksia tai himoja, miksi me nyt niitä kutsummekin, ja kääntyy rukouksessa Jeesuksen Kristuksen puoleen ja julistaa itselleen ja Jumalalle ja henkivalloille: "Olen Jumalan luomistyö ja olen heteroseksuaali koska Jumala on luonut minusta heteron", silloin ajatukset homoseksuaalisuudesta poistuvat tai vähenevät ja ihminen huomaa ettei hän olekaan homo.
Tästä on yksi esimerkki. Erään pastorin luokse tuli nuori poika. Hän oli kaksitoistavuotias. Hän sano papille olevansa homo. Pappi selitti hänelle ettei hän ole homo vaan hetero ja että Saatana on valehdellut hänelle että hän on homo. Pappi sanoi pojalle että sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Sinä joko uskot Jumalaa kun Hän sanoo sinulle että sinä olet hetero, tai sinä uskot Saatanaa kun hän sanoo sinulle että sinä olet homo. Se, ketä nyt valitset uskoa, määrittelee sinun seksuaalisuuden tulevaisuudessa. Poika sanoi tahtovansa olla hetero ja uskovansa Jumalaa tässä asiassa.
Vuosia kului ja pojasta tuli aikuinen mies. Hän meni naimisiin nuoren naisen kanssa ja sai lapsia ja hän on hetero.- Saatanan.lapsi
Ja sinä uskot tuon kertomuksen?
- Umpiheterox
Totta kai hän uskoo, koska se on sopii puupäähihhulin maailmankuvaan. Se on totta sen vuoksi että se on totta. Ei fundisporukka tarvitse muuta perustelua.
- olenbottilainen
kivi-lohkare kirjoitti:
Jumala ei luonut homoa. Mutta Saatana antaa nuorille, ja monesti myös vanhemmille ihmisille homoseksuaalisia ajatuksia ja haluja. Näiden avulla vihollinen selittää ihmiselle että hän on homoseksuaali. Se on kuitenkin vale. Jos ihminen vastustaa näitä tunteita ja ajatuksia tai himoja, miksi me nyt niitä kutsummekin, ja kääntyy rukouksessa Jeesuksen Kristuksen puoleen ja julistaa itselleen ja Jumalalle ja henkivalloille: "Olen Jumalan luomistyö ja olen heteroseksuaali koska Jumala on luonut minusta heteron", silloin ajatukset homoseksuaalisuudesta poistuvat tai vähenevät ja ihminen huomaa ettei hän olekaan homo.
Tästä on yksi esimerkki. Erään pastorin luokse tuli nuori poika. Hän oli kaksitoistavuotias. Hän sano papille olevansa homo. Pappi selitti hänelle ettei hän ole homo vaan hetero ja että Saatana on valehdellut hänelle että hän on homo. Pappi sanoi pojalle että sinulla on nyt kaksi vaihtoehtoa. Sinä joko uskot Jumalaa kun Hän sanoo sinulle että sinä olet hetero, tai sinä uskot Saatanaa kun hän sanoo sinulle että sinä olet homo. Se, ketä nyt valitset uskoa, määrittelee sinun seksuaalisuuden tulevaisuudessa. Poika sanoi tahtovansa olla hetero ja uskovansa Jumalaa tässä asiassa.
Vuosia kului ja pojasta tuli aikuinen mies. Hän meni naimisiin nuoren naisen kanssa ja sai lapsia ja hän on hetero.Hallelujahh?
On tuo Saatana mahtava.jumala.
Mitä muuta Saatana on luonut kuin homot?
Kristinopissahah on useita kristittyjen pitämiä jumaliia, vaikka Jumalia. - markku.lievonen
kivi-lohkare kirjoitti:
Jumala ei luonut homoa. Mutta Saatana antaa nuorille, ja monesti myös vanhemmille ihmisille homoseksuaalisia ajatuksia ja haluja. Näiden avulla vihollinen selittää ihmiselle että hän on homoseksuaali. Se on kuitenkin vale. Jos ihminen vastustaa näitä tunteita ja ajatuksia tai himoja, miksi me nyt niitä kutsummekin, ja kääntyy rukouksessa Jeesuksen Kristuksen puoleen ja julistaa itselleen ja Jumalalle ja henkivalloille: "Olen Jumalan luomistyö ja olen heteroseksuaali koska Jumala on luonut minusta heteron", silloin ajatukset homoseksuaalisuudesta poistuvat tai vähenevät ja ihminen huomaa ettei hän olekaan homo.
Vuosia kului ja pojasta tuli aikuinen mies. Hän meni naimisiin nuoren naisen kanssa ja sai lapsia ja hän on hetero.Ei pahalla, mutta kuvitteletko todella ihmisen kehityksen olevan tuolla tasolla etenevän tapahtuma/ ketjun?
Ei enempää, mutta jokainen ihminen joka ymmärtää Raamatun ilmoituksten kautta olevan ihmisen lihallisuuden ja siinä olevan turmeltuneisuuden, niin tästä näkökyvystä katsellen on helpompi ymmärtää ihmisen poikkeavuuksia / erilaisuuksia mm homoutta ihmisessä.
Lapsikin ymmärtää, ettei hänellä ole osaa ei arpaa kasvaako hänestä hetero vaiko homo. Mutta,- tätä ymmärrystä / tasoa ei omaa uskonnollinen ihminen. Uskonnollinen ihminen luullee, miten homot ovat leikitellleet alueella ja kuvaamasi tavalla saatana on saanut otteen kehityksessä.
Muuten, jos sinunkin turmeltunutta lihallisuuttasi tutkittaisin ja hahmotettaisiin kielteinen kehityksesi, niin ymmärrystasosi muuttuisi ja ymmärtäisit / omaisit viisauden ihmisessä olevia poikkeavuuksia. Siis aluetta, josta apostoli Paavali parahti huomatessaan sen itsessään; " Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista"? markku.lievonen kirjoitti:
Ei pahalla, mutta kuvitteletko todella ihmisen kehityksen olevan tuolla tasolla etenevän tapahtuma/ ketjun?
Ei enempää, mutta jokainen ihminen joka ymmärtää Raamatun ilmoituksten kautta olevan ihmisen lihallisuuden ja siinä olevan turmeltuneisuuden, niin tästä näkökyvystä katsellen on helpompi ymmärtää ihmisen poikkeavuuksia / erilaisuuksia mm homoutta ihmisessä.
Lapsikin ymmärtää, ettei hänellä ole osaa ei arpaa kasvaako hänestä hetero vaiko homo. Mutta,- tätä ymmärrystä / tasoa ei omaa uskonnollinen ihminen. Uskonnollinen ihminen luullee, miten homot ovat leikitellleet alueella ja kuvaamasi tavalla saatana on saanut otteen kehityksessä.
Muuten, jos sinunkin turmeltunutta lihallisuuttasi tutkittaisin ja hahmotettaisiin kielteinen kehityksesi, niin ymmärrystasosi muuttuisi ja ymmärtäisit / omaisit viisauden ihmisessä olevia poikkeavuuksia. Siis aluetta, josta apostoli Paavali parahti huomatessaan sen itsessään; " Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista"?Sielujemme vihollinen voi puhua myös lapsille ja vaikuttaa lapsissa erilaisia tunteita ja tuntemuksia sekä ajatuksia. Lapsi voi varhaisessa vaiheessa luulla olevansa homoseksuaali ja ettei hän voi sille mitään. Hän kun on syntynyt homoksi.
Jos hän sitten kehittyessään murrosikäiseksi ja aikuiseksi ottaa vastaan niitä ajatuksia ja tuntemuksia homoseksuaalisuudesta, hautoo niitä ajatuksissaan, ja alkaa harjoittamaan, vaikka kokeilemaan, homoseksiä käytännön tasolla, hän voi jäädä lopullisesti kiinni homoseksualisuuteen. Silloin hän huomaa olevansa homo ja "tienneensä" se varhaisessa vaiheessa.
Mutta hän on ottanut vastaan Saatanan valheen, valhetunteen, ja joutunut hänen verkkoonsa. Niin hänestä tulee Saatanan ja homoseksuaalisynnin orja. Vain Herra Jeesus Kristus voi vapauttaa synnin orjan Saatanan vallasta. Hän tekee sen sille, joka kääntyy Hänen puoleensa ja huutaa Häntä avukseen.
Apostolien teot:26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän AVAAMAAN HEIDÄN SILMÄNSÄ, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja SAATANAN VALLASTA JUMALAN TYKÖ ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Kol 1:1:9-14 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka ON PELASTANUT MEIDÄT PIMEYDEN VALLASTA ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,- markku.lievonen
kivi-lohkare kirjoitti:
Sielujemme vihollinen voi puhua myös lapsille ja vaikuttaa lapsissa erilaisia tunteita ja tuntemuksia sekä ajatuksia. Lapsi voi varhaisessa vaiheessa luulla olevansa homoseksuaali ja ettei hän voi sille mitään. Hän kun on syntynyt homoksi.
Jos hän sitten kehittyessään murrosikäiseksi ja aikuiseksi ottaa vastaan niitä ajatuksia ja tuntemuksia homoseksuaalisuudesta, hautoo niitä ajatuksissaan, ja alkaa harjoittamaan, vaikka kokeilemaan, homoseksiä käytännön tasolla, hän voi jäädä lopullisesti kiinni homoseksualisuuteen. Silloin hän huomaa olevansa homo ja "tienneensä" se varhaisessa vaiheessa.
Mutta hän on ottanut vastaan Saatanan valheen, valhetunteen, ja joutunut hänen verkkoonsa. Niin hänestä tulee Saatanan ja homoseksuaalisynnin orja. Vain Herra Jeesus Kristus voi vapauttaa synnin orjan Saatanan vallasta. Hän tekee sen sille, joka kääntyy Hänen puoleensa ja huutaa Häntä avukseen.
Apostolien teot:26:15 Niin minä sanoin: 'Kuka olet, herra?' Ja Herra sanoi: 'Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat. Mutta nouse ja seiso jaloillasi; sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt, että asettaisin sinut palvelijakseni ja sen todistajaksi, mitä varten sinä olet minut nähnyt, niin myös sen, mitä varten minä sinulle vastedes ilmestyn. Ja minä pelastan sinut sekä oman kansasi että pakanain käsistä, joitten tykö minä sinut lähetän AVAAMAAN HEIDÄN SILMÄNSÄ, että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja SAATANAN VALLASTA JUMALAN TYKÖ ja saisivat uskomalla minuun synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa.
Kol 1:1:9-14 Sentähden emme mekään, siitä päivästä alkaen, jona sen kuulimme, ole lakanneet teidän edestänne rukoilemasta ja anomasta, että tulisitte täyteen hänen tahtonsa tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaaksenne Herran edessä arvollisesti, hänelle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Jumalan tuntemisen kautta, ja hänen kirkkautensa väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuina olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä, ilolla kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka ON PELASTANUT MEIDÄT PIMEYDEN VALLASTA ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen,Niin, ihmisen todelliseen kehitykseen liittyvät asiat lie vaikea hahmottaa ja ymmärtää. Tavallisella kaduntallaajalla ei ole edes motiivia / kiinnostusta alueeseen.
Lyhyesti. Todellisuus on, miten ihmisen osuus kehitystänsä ajatellen on vain havainnoida kehityksensä tuomat hedelmät ja piirteet. Esim. poikkevuuteen liittyvä kehitys on jo tapahtunut kun ihminen alkaa havainnoida poikkevuuttaan. Esim. puhehäiriö onm tällainen alue tai vasenkätisyys tai mikä muu tahansa kehitys häiriö / poikkeavuus.
Niin, mikä homuteen liittyy ja sen kehitykseen, tämä ei synny kuvaamallasi tavalla. Toki luulemisesi saat pitää ja uskotella siihen. Niin, mitä sivullisena olen saanut tiedostaa ihmisen homouteen liittyen, niin ihminen tiedostaa poikkevuutensa siinä iässä, jolloin ihmisessä luotaisesti nostaa ihastuminen päätänsä. Murrosiässä,- ei lapsuudessa.
Monelle homolle tämä havainnointi itsestään on vienyt jopa itsetuhoisuuden partaalle. Siis mikään ei tosita luulemistasi;
>>>Sielujemme vihollinen voi puhua myös lapsille ja vaikuttaa lapsissa erilaisia tunteita ja tuntemuksia sekä ajatuksia. Lapsi voi varhaisessa vaiheessa luulla olevansa homoseksuaali ja ettei hän voi sille mitään. Hän kun on syntynyt homoksi.<<<
Sen verran tiedän ihmisen mielikuvarakenteiden syntymistä miten mielikuvien syntymiseen ja tuntemiseen vaikuttaa geneettisyys. Juuri tuo on todisteena homoudestakin, miten se on sisäsyntyistä. Aivan kuin hetero luontaisesti ihastuu vastakkaiseen sukupuolensa edustajiin. Siis on kehittynyt tunne ja mielikuva maailma. On sisäsyntyistä eli lapselle ei tarvitse opettaa olevansa hetero. Poika tai tyttö.
Niin, kaikille ihmisille tekisi todella hyvää oppia tuntemaan ja näkemään todellisuus ihmisen kehityksestä. Näin toimien Raamatun ilmoituksetkin avautuisivat oikeassa valossa ja erikoisesti avaisivat laajemmin ihmisen tuntemista.
Nyt,- kuten viestesissäsi kuvaat ymmärrystäsi, niin niillä ei ole kosketuspintaa todellisuuden kanssa. Jos alue kiinnostaa, niin paneuduppa homo ihmisen / ihmisten elämän vaiheisiin ja kriiseihin, niin tulet huomaamaan ettei ihmisen kehitys ole yksinkertainen alue.
Näin kahden kesken mainiten. Itseäni harmittaa eniten se, miten kaltaisesi ihmiset lisäävät painolastia / taakkaa poikkeavasti kehittyneen ihmisen kannettavaksi. Tämä on kokemusperäinen alue, tosin toisessa poikkevuudessa / erilaisuudessa.
Niin, kuvitteletko tosissasi, miten ihminen itse tahtoisi poikkevuutta / kehitystä, joka tuo inhon ja itsetuhoisuuden. Ainut tie elämän jatkumiseen ja onnellisuuteen pääsemiseen on hyväksyä todellisuus ja elää niillä palikoilla,jotka ovat todellisesti käytettävinä. markku.lievonen kirjoitti:
Niin, ihmisen todelliseen kehitykseen liittyvät asiat lie vaikea hahmottaa ja ymmärtää. Tavallisella kaduntallaajalla ei ole edes motiivia / kiinnostusta alueeseen.
Lyhyesti. Todellisuus on, miten ihmisen osuus kehitystänsä ajatellen on vain havainnoida kehityksensä tuomat hedelmät ja piirteet. Esim. poikkevuuteen liittyvä kehitys on jo tapahtunut kun ihminen alkaa havainnoida poikkevuuttaan. Esim. puhehäiriö onm tällainen alue tai vasenkätisyys tai mikä muu tahansa kehitys häiriö / poikkeavuus.
Niin, mikä homuteen liittyy ja sen kehitykseen, tämä ei synny kuvaamallasi tavalla. Toki luulemisesi saat pitää ja uskotella siihen. Niin, mitä sivullisena olen saanut tiedostaa ihmisen homouteen liittyen, niin ihminen tiedostaa poikkevuutensa siinä iässä, jolloin ihmisessä luotaisesti nostaa ihastuminen päätänsä. Murrosiässä,- ei lapsuudessa.
Monelle homolle tämä havainnointi itsestään on vienyt jopa itsetuhoisuuden partaalle. Siis mikään ei tosita luulemistasi;
>>>Sielujemme vihollinen voi puhua myös lapsille ja vaikuttaa lapsissa erilaisia tunteita ja tuntemuksia sekä ajatuksia. Lapsi voi varhaisessa vaiheessa luulla olevansa homoseksuaali ja ettei hän voi sille mitään. Hän kun on syntynyt homoksi.<<<
Sen verran tiedän ihmisen mielikuvarakenteiden syntymistä miten mielikuvien syntymiseen ja tuntemiseen vaikuttaa geneettisyys. Juuri tuo on todisteena homoudestakin, miten se on sisäsyntyistä. Aivan kuin hetero luontaisesti ihastuu vastakkaiseen sukupuolensa edustajiin. Siis on kehittynyt tunne ja mielikuva maailma. On sisäsyntyistä eli lapselle ei tarvitse opettaa olevansa hetero. Poika tai tyttö.
Niin, kaikille ihmisille tekisi todella hyvää oppia tuntemaan ja näkemään todellisuus ihmisen kehityksestä. Näin toimien Raamatun ilmoituksetkin avautuisivat oikeassa valossa ja erikoisesti avaisivat laajemmin ihmisen tuntemista.
Nyt,- kuten viestesissäsi kuvaat ymmärrystäsi, niin niillä ei ole kosketuspintaa todellisuuden kanssa. Jos alue kiinnostaa, niin paneuduppa homo ihmisen / ihmisten elämän vaiheisiin ja kriiseihin, niin tulet huomaamaan ettei ihmisen kehitys ole yksinkertainen alue.
Näin kahden kesken mainiten. Itseäni harmittaa eniten se, miten kaltaisesi ihmiset lisäävät painolastia / taakkaa poikkeavasti kehittyneen ihmisen kannettavaksi. Tämä on kokemusperäinen alue, tosin toisessa poikkevuudessa / erilaisuudessa.
Niin, kuvitteletko tosissasi, miten ihminen itse tahtoisi poikkevuutta / kehitystä, joka tuo inhon ja itsetuhoisuuden. Ainut tie elämän jatkumiseen ja onnellisuuteen pääsemiseen on hyväksyä todellisuus ja elää niillä palikoilla,jotka ovat todellisesti käytettävinä.Oletko lukenut tai kuullut todistuksia jossa naisen kanssa naimisissa oleva aikuinen kypsässä iässä oleva mies kertoo että hän on vasta nyt viime vuosina huomannut olevansa homo. Niin hän on ottanut eron vaimostaan ja mennyt yhteen miehen kanssa.
Luin tällaisen jutun muutama vuosi sitten kuusikymppisestä miehestä. Hän oli ollut koko aikuisen ikänsä naimisissa naisen kanssa ja heillä oli lapsia. Nyt kuusikymppisenä hän huomasi aivan yllättävästi olevansa homo.
Kysymys kuuluu: -Miten hän ei aikaisemmin huomannut olevansa homo? Oliko hän luullut kymmeniä vuosia olevansa hetero vaikka oli homo? Kuka hänelle sanoi kuusikymppisenä että hän on homo? Miten on selitettävissä että heteromiehestä tulee yhdessä vuodessa homo? Onko henkivalloilla asian kanssa tekemistä? Minä uskon että on.
Olemme kaikki sekä Jumalan Hengen että Saatanan hengen puhuttelemia. Ketä uskomme ja ketä tottelemme määrittelee minkälaisia ihmisiä meistä tulee.#Sen verran tiedän ihmisen mielikuvarakenteiden syntymistä miten mielikuvien syntymiseen ja tuntemiseen vaikuttaa geneettisyys. Juuri tuo on todisteena homoudestakin, miten se on sisäsyntyistä. #
Markku Lievonen älä usko ja levitä homopropagandaa, Jos homous olisi geneettinen synnynnäinen ominaisuus, pitäisi esim. identtisten kaksosten olla molempien homoseksuaaleja ja näin ei todellakaan ole. Maailmalla on tehty hyvin laajoja tutkimuksia identtisillä kaksosilla siitä mikä näiden seksuaalinen suuntautuminen on. Ja mahdollisuus jos toinen identtisistä kaksosista on homo, niin mahdollisuus että toinenkin olisi sitä on erittäin pieni, vaikka geneettisen homouden perusteella molempien pitäisi olla sitä. Homotuntemuksiin tässä rikkonaisessa ja kieroutuneessa maailmassa varmasti monia syitä on olemassa, vaikka ne eivät näiden tunteiden toteuttamista oikeutakkaan. Silti jos uskot ja lähdet levittämään valheellista homopropagandaan jolla homojärjestöt pyrkivät oikeuttamaan kaikki tekonsa ja valintansa, homopropagandan levittäjät ovat jo voittaneet sinun kohdallasi.
- yleinen_pappeus
"pappi" virkana on "instituutionaalinen", hallintavirka, jossa ihminen on asetettu virkasemaan seurakuntalaisten toimesta. Pappi tai kuten joissakin ryhmittymissä kutsutaan paimen, siis johtaa seurakuntaansa ja vain siihen uskonryhmään kuuluvia yksilöitä. Kyse on siis seurakuntatraditiosta joka on muodostettu perinteeksi raamatun tulkintojen pohjalta.
pappeus, on yleinen oikeus, jonka katsotaan kuuluvan kaikille Jeesuksen seuraajille. Jeesuksen seuraajat olivat opetuslapsia.
Eikö naisella ole raamatun kirjoitusten mukaan yleistä perintöoikeutta vai oikeutta olla Jeesuksen seuraaja?
Opetuslasten sanotaan olleen miehiä kaksitoista miestä tuodaan esiin raamatussa olevissa kirjoituksissa. Opetuslapsia oli enemmänkin raamatun mukaan.
Fysiologisesti ihmisissä on kahta sukupuolta.
Voidaanko sisin ja olemus ihmisessä jakaa kaksisukupuoliseksi?
Sukupuolen määrää geneettiset tekijät.
Henki on yksi olemus.
Kuka on raamatun kirjoitusten paimen?
Seurakuntavirassa oleva henkilö?
Missä näkyy keskinäinen rakkaus kristityillä?- markku.lievonen
>>Fysiologisesti ihmisissä on kahta sukupuolta.
Voidaanko sisin ja olemus ihmisessä jakaa kaksisukupuoliseksi?
Sukupuolen määrää geneettiset tekijät.
Henki on yksi olemus.<<<
Juuri noin. Ihminen voi olla mies tai nainen. Tumma- tai vaaleaihoinen. Pitkä tai lyhyt jne.... Alue, jonka kehitystä ohjaa geneettisyys, mutta silti ihmisen olemuksesta / sisimmästä / hengestä on kysymys.
Pappeus käsite luonnollisesti liittyy kaikkiin JUMALASTA syntyviin sisariin ja veljiin, koska heidän kauttaan (elämänsä) JUMALA tuo ihmisten tietoisuuteen tahtonsa. Raamatun mukaan,- jopa sanoittakin.
Taas Raamatussa on viitteitä / opetusta sukupuoleen liittyvistä tehtvistä. Esim. opetustehtävä miehille. Mutta,- tämäkin alue on ymmärretty väärin. Jos mies ymmärtää ja tiedostaa tämän opetustehtän kokonaisuuden, niin taatusti se ei ole haluttu tehtävä, josta nykyään,- jopa taistellaan kuka sen saa omata.Lihallisuudesta ja vallanhalusta siis on kysymys.
- kantsiilukearaamattua
Aloitus tietenkin on olkinukkea rakentava trolli, joka yrittää tällä tavalla näyttää kuinka tyhmiä uskovaiset ovat. Kuten capiche osoittaa, aloittajan yritys kääntyykin häntä itseään vastaan ja näyttää, kuinka tyhmä hän itse on.
- kantsiilukearaamattua
Mitä pappeuskysymykseen tulee, tukevasti ja asiallisesti Raamatullista (muttei naisvihamielistä) näkemystä siihen voi lukea näistä linkeistä. Saattaa tulla joillekin aika yllättäviä asioita vastaan, yleinen raamatuntuntemus kun tahtoo keskivertouskiksellakin olla aika heikko:
http://eskohintikka.blogspot.fi/
http://naispastori.blogspot.fi/ - UskonIsoaKirjaa
Tietääkö täällä kukaan onko naisella Varmasti sielu?
OihKertokaa!- RealSana
Ihminen on ruumis, sielu ja henki. Monesti henki ja sielu käsitetään samaksi tai käytetään hengestä sanaa sielu. Varsinaisesti sielu tarkoittaa ajatuksia ja tunteita. Henki on ihmisen sisin, sydän ja ihminen on iankaikkinen.
- kyllyydestä
RealSana kirjoitti:
Ihminen on ruumis, sielu ja henki. Monesti henki ja sielu käsitetään samaksi tai käytetään hengestä sanaa sielu. Varsinaisesti sielu tarkoittaa ajatuksia ja tunteita. Henki on ihmisen sisin, sydän ja ihminen on iankaikkinen.
Mitä tämä mielestäsi sitten tarkoittaa ? Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
"Varsinaisesti sielu tarkoittaa ajatuksia ja tunteita. "
Vai tulisiko mielestäsi sanoa? Sielun kyllyydestä suu puhuu - RealSana
kyllyydestä kirjoitti:
Mitä tämä mielestäsi sitten tarkoittaa ? Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
"Varsinaisesti sielu tarkoittaa ajatuksia ja tunteita. "
Vai tulisiko mielestäsi sanoa? Sielun kyllyydestä suu puhuuJumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
- väistös
RealSana kirjoitti:
Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
Olipa tuokin vastaus?? Huh heijaa............
- lihamyll
Ei ole miehelläkään, eikä Mustilla.
- puhtain.purjein
Heti tuli mieleen:
Luuk. 1:46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
Luuk. 2:35 -ja myös sinun (Marian) sielusi lävitse on miekka käyvä - että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi".
Millaiseksi sanotaan ihmistä, joka väittää jotain vaikka ei tiedä asiasta pöläystäkään? Lukisit Raamattua niin viisastuisit. - bbghhhnnn
Onhan luterilaisessa kirkossa sieluttomia miehiäkin pappeina.
Luterilainen kirkko onkin pakanakirkko. - klilkjuj
Raamattu todistaa selvästi, että naisella on sielu.
Luuk 1:46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
Aloittaja on taas joku homo paskiainen, joka haluaa vain vääristellä ja valehdella. Nainen on Shekhina, Jumalan läsnäolo maanpäällä.
Naisella ei ole sielua, nainen on sielu,
Se mikä miehessä on hyvää, on femiä.- kuttu
Miehet on pässejä.
- taivaskoti
Taasko täällä typeryyksii laitetaan. Jokaisella ihmisellä on sielu. Miehen tehtävä on olla pastori, pappi, piispa, vahemmistoveli. Ei koskaan nainen. Nainen voi palvella muissa tehtävissä esim diakoni, evankelista. Nämä virat on Jumala asettanut. Joten älköön nainen pyrkikö seurakuntaa paimentamaan.
Joo, ei naisten kannata pyrkiä syntiä tekemään, puhumaan palturia ihmisille.
Joka teistä tahtoo olla suurin,se olkoon kaikkien palvelija.
Nainen on suurin.
Antaa miesten uskoa, me teemme tekoja, kosta teot ratkaisevat.
Jaa enpä ole huomannutkaan vielä tuota aloituksen kohtaa omassa Raamatussa. Mutta vaimon pää on mies, ja miehen pää Kristus.
Naisia ei ole tarkoitetu johtajiksi, vaan heillä on oma osansa laspien kasvattajan, ja miehen palveljana.
Nöyryyttähän tämän osan omaksuminen vaatii, mutta se taitaa olla liikaa pyydetty nykynaiselta?- homo-lespo
Mikon on oltava todella ovela trolli tai sitten todella häiriintynyt ihminen. Kukaan nainen ei alistuisi sinulle.
- taivaskoti
Miehen tulee kunnioittaa vaimoaan ja elää kuin heikomman astian kanssa. Naisen tulee kunnioittaa miestään. Mies ei saa olla mikään tyrannI. Hallita ja määrätä yksin. Mies ei saa istuu netin ääressä pornoo tuijottamassa ja omissa iljettävissä saastaisissa himoissaan pettää puolisoaan.
- Peurunka.lovemachine
Voi voi ja hyi, miten vanhoillista!!! Onneksi nykyaikana nainenkin saa päättää siinä missä mieskin ja molemmat voivat myös netin äärellä jerkuttaa. "Saastaiset himot"... vielä mitä! Normaaleja, luonnollisia, terveen elinvoimaisen ihmisen tunnusmerkkejä. Kyllä te uskovaiset olette sairaita, en minä voi enää muuta sanoa.
- uusiaikaa
Peurunka.lovemachine kirjoitti:
Voi voi ja hyi, miten vanhoillista!!! Onneksi nykyaikana nainenkin saa päättää siinä missä mieskin ja molemmat voivat myös netin äärellä jerkuttaa. "Saastaiset himot"... vielä mitä! Normaaleja, luonnollisia, terveen elinvoimaisen ihmisen tunnusmerkkejä. Kyllä te uskovaiset olette sairaita, en minä voi enää muuta sanoa.
Nainen kelpaa nykyään papiks ja lesboks.
- pyhpyhjapyh
EI VÄITÄ. ALOITTAJA VALEHTELEE.
Jokainen pappi on jollain tavoin narsisti. Yksinpuhelua vain on heidän ammatti. Haluavat olla edessä ja esillä.
Miksi kukaan nainen haluaisi sellaisen ammatin? Tai vaikka mies?
Raamattu kertoo että paimenen on oltava "yhden naisen mies". Miksi siihen ei tyydytä?
Tai ei tarvitse tyytyä edes sehän on suurinta rakkautta ja kunnioitusta, että miehellä on vain yksi nainen.
- Vallan_selkeä_oppi
Nainen on Raamatun mukaan pappi. Niinkuin jokainen uudenliiton uskovakin.
Ainoastaan vanhimmaksi nainen ei voi ryhtyä. Niinkuin ei muutenkaan isäksi eikä perheen pääksi.- kaik.päälaellaan
Monet naiset myös lesboilevat nykyään, niin ja myöskin pappeilevat miehisesti.
- ekalittee
Suhde pitääkin olla tasa-arvoinen.
- ennustettuu
ekalittee kirjoitti:
Suhde pitääkin olla tasa-arvoinen.
Tasaseen tahtiin luopumus etenee.
- Maria-Elisabet
Sinulta on Raamattu jäänyt lukematta!
- Pyhät_miehet
Helluntaiseurakunnassa nainen ei kelpaa papiksi eikä vanhimmistoon.
Mies on se, joka on seurakunnan johtaja ja perheenpää.
Helluntaisisar voi tehdä pienempiä ja vähäpätöisempiä puuhia seurakunnan parissa (esim. keittää kahvia tai paimentaa lapsia).
Nainen vaietkoon seurakunnassa ja olkoon nöyrä.
Nainenhan on "heikompi astia" ja luotu miehen kylkiluusta, hän on luonnollisesti toisarvoinen olento.
Näin helluntaiseurakunnassa.- vanhlest
Raamatun mukaan seurakunnan paimenen pitää olla yhden vaimon mies. Aika selvästi sanottu.
- vallan.halu
Tässä viestissäsi näkyy asian eli ongelman syy ja juuri !
Nainen joka himoitsee valtaa ja asemaa.
Seurakunnassa EI ole halvempia tehtäviä, vaan kunkin tehtävä on yhtä arvokas ja tärkeä, Raamatun opetuksen mukaan !
Eli ihmisruumiissakin johon Seurakuntaa verrataan, joka ikisen osan ja solun tehtävä on tärkeä, eli ole siis eriarvoisuutta !
Sitten tuohon vallani himoon sen verran, että olen itse mies, mutta en hingu Seurakunnan johtotehtäviin, koska ymmärrän niiden vaativuuden ja taakan, jonka ne tuovat tullessaan.
Olisi hyvä lukea se Raamatusta, että mitä se asema Seurakunnassa OIKEASTI KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAISI !
Luetaan Paavali kuvaus omasta tehtävästään ja sen vaatimuksista:
23 He ovat Kristuksen palvelijoita-puhun kuin mieltä vailla-minä vielä enemmän. Olen nähnyt vaivaa enemmän, olen ollut useammin vankeudessa, minua on ruoskittu ylen paljon, olen monta kertaa ollut kuoleman vaarassa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
Luetaan vaikka jakeet 27 ja 28, niin ehkäpä joku asemaa himoitseva nainen tajuaisi sen, että ei itse olisi valmis huolehtimaan kaikista seurakuntalaisista yötä päivää, kuin suuresta lapsikatraasta, jossa aina moni on avun ja tuen tarpeessa.
Mutta eiväthän nämä vallanhaluiset varmastikkaan toimisi kuten Paavali toimi ja uhrasi itse itsensä ja oman mukavuutensa muiden edestä !
Nämä vallanhaluiset, eli sitä himoitsevat, vain herroina hallitsisivat Seurakuntaa ylpeinä muiden yläpuolella keikaroiden !!!
Mutta muusta tässä nyt ei ole kyse, kuin vallan himosta ja halusta hallita muita herroina !
Minulla siis miehenä ei ole halua johtotehtäviin, kun jo ymmärrän kuinka paljon se oikeasti vaatisi hoitaa sitä tehtävää Jumalan haluamalla tavalla ! - vallan.halu
Minulle miehenä itselleni kelpaisi hyvin tälläinen tehtävä Seurakunnassa:
" Uskova mies voi tehdä pienempiä ja vähäpätöisempiä puuhia seurakunnan parissa (esim. keittää kahvia tai paimentaa lapsia).
Rivimies vaietkoon seurakunnassa ja olkoon nöyrä. "
Olen monesti ollutkin se, joka auttaa siellä keittiössä naisia, joilla on paljon arvokasta tehtävää.
Itse asiassa muistui mieleeni, miten aikoinani rukoilin, että olisin onnellinen, jos saan olla Herran huoneen ovella oleva kynnysmatto, minä olisin siinä maailman onnellisin kynnysmatto !
Huomaatko eron meidän asenteessamme ?
Kristus on esikuvamme ja esimerkkimme:
Matt. 20:28 niinkuin ei Ihmisen Poikakaan tullut palveltavaksi, vaan palvelemaan
- vallan.halu
Niin ja eräässäkin Seurakunnan kokoontumisessa yli "puolue" rajojen, talon emäntä, joka hääri tyytyväisenä keittiössä, oli minun mielestäni Hengellisin, ja ihailin sitä hänen Rauhaa ja sydämen asennetta ja omistautumista siihen hänen tehtäväänsä.
Emännästä huokui Hengellisyys selvästi, paljon selvemmin kuin niistä miehistä, jotka olivat johdossa.
Näin se usein muutenkin on mennyt, eli Hengellisimmät, eli ne hiljaiset uskovat takapenkissä ja syrjäytettyinä, niiltä olen itse saanut todellisia Hengellisiä siunauksia.
Eli kunkin tulee olla uskollinen siinä tehtävässä ja asemassa, mihin Herra on hänet johdattanut, eikä haikailla asemaa ja valtaa ja ihailuja ja kunnioitusta ihmisiltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181881Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101748Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541176Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki77948TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930- 46825
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84801- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42764