Kameran micro-sd kortti

MintilläToimii

Mintillä ja vaikka millä linuxjakelulla pystyy katsomaan kuvia, kortti on fat32 muotoa jota androidinkin pitäisi ymmärtää.
Mutta samsungin puhelin ei älyä niitä kuvia enkä saa läppäriä mahtumaan povitaskuun.

Mikä neuvoksi?

10

481

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meinasi-unohtua

Niin, siis puhelin ei älyä usbin kautta kytkettynä että kortilla on tavaraa, sisäiseksi laitettuna älyää että on tavaraa mutta ei pysty kuvia lukemaan.

• joototanoinni

Ymmärtääkö puhelin mitään muita tiedostoja kortilla on ja voiko niitä lukea? Kyseessä voi olla puhelin, joka käyttää siirtoon vain mtp-protokollaa ja siksi m$-formaatit on tiputettu pois ettei tarvitse maksaa provikoita.

• dww

gMTP-ohjelma toiminee myös Samsungin kanssa.

• saattaa-toimia

Mikä ettei, mutta gMTP:ä ei saa asennettua siihen samsungiin.

• Itse olen niin laiska, että olen siirtänyt kuvia johonkin kuvapalveluun ja katsonut kuvia sieltä. fat muistaakseni ei ole alkujaan MS:n kehittämä, mutta lisenssejä se vaatii siitä nykyään. Onneksi sananvapaus estää patentoimasta fontteja. Android kyllä ymmärtää fat-levyä. Samsungia en itse omista, mutta oma Android lukee fat-korttia. Kortinlukijalla olen monien laitteiden tiedot saanut näkymään. Polku lienee /SDCard0/DCIM.

• löytyy

DCIM löytyy, puhelin väittää korttia tyhjäksi vaikka se ei sitä ole.

Vaihdan puhelimen toiseen, loppuu änkyröinti.

• sitsenäkyyjoo

Ei toimi puhelimissa USB/SD kortinlukijat, laita kortti puhelimen sd paikkaan, ja kuvat pitää olla puhelimen ymmärtämässä muodossa, esim jpeg.

• njojaa

eiks jossain ubuntu touch-luurissa toimisi usb-kortin lukija?

• Toimisiko mtpfs ohjelmalla? Esim mkdir Android
      mtpfs Android
      puhelimeen yhteysmuodoksi mtp
      dmesg | tail antaa infoa...

Jos sulla on reititin käytä vaikka SshDroid tai vastaavaa
      ja siirrä verkon kautta.

Itse kyllä käytän kortinlukijaa. Oli sitten kamera tai luuri ei pelkoa akun kulumisesta kun siirtelee datoja. Lomakuvia voi olla 32G kortti täynnä. Kamerani ei ota virtaa USB-piuhasta.

• KorttiKamerasta

Aamulla kun töihin mennessä hakee kortin riistakamerasta olisi mukava kun saisi puhelimella katsottua niitä kuvia ennen töiden aloittamista, eikä riistakamera tallenna kuin paikallisesti, eli niitä ei voi katsoa pilvestä vaan vain siltä kortilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      16
      3361
    2. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      20
      2006
    3. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1851
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1825
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1768
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      26
      1572
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      29
      1420
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1384
    9. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      36
      1357
    10. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1314
    Aihe