Evoluutio ja Jumala eivät sulje toisiaan pois

NäinhänSeOn

On itsestään selvää että elämän ja evoluution käynnisti Jumala. Mutta tämä tapahtui jo miljardeja vuosia.

Vaikka 4 miljardin vuoden takaa on vaikea saada tarkkaa käsitystä ko. Jumalasta rajoittaa jo pelkästään tämä tieto elämän iästä tehokkaasti Raamatun ja Koraanin nuoremmat Jumaluudet ulos elämän synnyttämisestä. Kyseisten opusten luomissadut ovatkin lähinnä halpahintaista huijausta todellisuuden kustannuksella.

26

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloitaja: "On itsestään selvää että elämän ja evoluution käynnisti Jumala. Mutta tämä tapahtui jo miljardeja vuosia."

Mistät tiijät?

ateisti = henkilö joka HALUAA pysyä tietämättömänä

Nimittäin vaikutat ateistilta/trollilta.

• ellos

Mistä saat tuon että ateisti haluaa pysyä tietämättömänä kun asiahan on päinvastoin esim kreationisti ei halua tieteen tuomaa tietoa siitä että maailma on vanhempi kuin 7000v?

• seväNNäkijä
        ellos kirjoitti:

Mistä saat tuon että ateisti haluaa pysyä tietämättömänä kun asiahan on päinvastoin esim kreationisti ei halua tieteen tuomaa tietoa siitä että maailma on vanhempi kuin 7000v?

selvänäkijöitä kaikki
        Mistä sait tuon:
        <kreationisti ei halua tieteen tuomaa tietoa siitä että maailma on vanhempi kuin 7000v? <

• ellos

Et vastannut kysymykseen.

• ellos kirjoitti:

Ei mun tartte. Ai miks? Koska:
        1. Palstan ateisteja ei kiinnosta.
        2. Palstan ateistit eivät itse vastaa oleellisiin/tärkeisiin kysymyksiin. Ai miks? Koska heitä ei kiinnosta. Ai miks? Koska he HALUAVAT pysyä ateisteina. Henkimaailman juttu.

• ellos kirjoitti:

3. Palstan ateistit poistavat kommenttini. Ai miks? Koska kannatan sananvapautta. Ai miks? Koska vastustan SENSUURIA. Ai miks? Koska sensuuri ei kuulu demokratiaan. Sen sijaan sensuuri kuuluu uuteen maailmanjärjestykseen (NWO).

https://www.google.fi/#q=nwo kills

• ellos
        yurki1000js kirjoitti:

2. Palstan ateistit eivät itse vastaa oleellisiin/tärkeisiin kysymyksiin. Ai miks? Koska heitä ei kiinnosta. Ai miks? Koska he HALUAVAT pysyä ateisteina. Henkimaailman juttu.

Tiedät itsekin että väitteesi meni solmuun.

• ellos
        yurki1000js kirjoitti:

3. Palstan ateistit poistavat kommenttini. Ai miks? Koska kannatan sananvapautta. Ai miks? Koska vastustan SENSUURIA. Ai miks? Koska sensuuri ei kuulu demokratiaan. Sen sijaan sensuuri kuuluu uuteen maailmanjärjestykseen (NWO).

https://www.google.fi/#q=nwo kills

Se on sensuuria jos olet puolueellinen itsellesi etkä hyväksy mitään muuta mahdollisuutta kuin Jumalasi. Väität että ateisti sulkee silmänsä henkimaailmalta samalla kun suljet silmäsi tieteeltä.

• Jotentyhmänäpysyy
        ellos kirjoitti:

Siitän sen tietää että jumalaton haluaa pysyä jumalattomana koska eihän tuo hslua lukea Raamattua ja jos lukeekin niin lukee sillä asenteella ettei varmast hslua ymmärtää siitä sanaakaan.

• sekokirja
        Jotentyhmänäpysyy kirjoitti:

Siitän sen tietää että jumalaton haluaa pysyä jumalattomana koska eihän tuo hslua lukea Raamattua ja jos lukeekin niin lukee sillä asenteella ettei varmast hslua ymmärtää siitä sanaakaan.

Itse luin raamattua mutta lopetin siihen kohtaan jossa käskettiin tappaa omat lapset jos he eivät tottele vanhempiaan. Oli vähän liian raju kirja minulle.

Jos tämä tekee minusta tyhmän niin hyvin erikoinen määritelmä tyhmästä uskovaisilla on.

• ellos kirjoitti:

Se on sensuuria jos olet puolueellinen itsellesi etkä hyväksy mitään muuta mahdollisuutta kuin Jumalasi. Väität että ateisti sulkee silmänsä henkimaailmalta samalla kun suljet silmäsi tieteeltä.

Käsittääkseni uskosta osattomat ihmiset voivat vielä kääntyä vaivanajassa ja tulla pelastetuiksi. Tämä on Hyvä Sanoma.

Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

https://www.youtube.com/watch?v=1ULcID6FYAY

• 1234567---
        yurki1000js kirjoitti:

Käsittääkseni uskosta osattomat ihmiset voivat vielä kääntyä vaivanajassa ja tulla pelastetuiksi. Tämä on Hyvä Sanoma.

Mark. 13:19 Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule.

Ilm. 7:14 Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Ennen Jeesuksen toista tulemista tulee jokaisen tehdä valinta uskoako totuuteen tai valheeseen. Uutta mahdollisuutta pelastukseen ei tule kenelläkään tempauksen jälkeen. Tempaushan tapahtuu Jeesuksen toisessa tulemisessa, ei ennen sitä.

Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein, että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran ja vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen.

• yurki1000js kirjoitti:

Nii se kambrikauden rusakko on missä?

• yurki1000js kirjoitti:

Ahdistukseen kannattais hakea ammattiapua...

• Epätietoisempi

Kukas sen Jumalan käynnisti?

• jumalallaonperhe

Jumalan äiti ja isä. Jumala on heidän lapsi.

• Niin mutta kiihkouskovaiset sulkevat evoluution olemassa olon pois. He kun eivät vaan millään voi kestää että olisi edes 0,001% mahdollisuus että olisivat joskus jostakin väärässä.

• piipaaauto

Mikä on evoluution määritelmä? Onko se mitä evoluutioteoria kuvaa vai voiko evoluutio olla ihan mitä tahansa muutakin?

• Kaikkeasitäkuuleekin

On itsestään selvää että jos evoluutio olisi Jumalan töitä niin hän olisi kertonut sen meille eikä olisi valehdellut ihan muuta, tyhmä.

• tieteenharrastaja

Eivät suljekaan:

"Evoluutio ja Jumala eivät sulje toisiaan pois
      On itsestään selvää että elämän ja evoluution käynnisti Jumala. "

Toinen väitteeesi ei kuitenkaan ole itsestään selvä ,muille kuin siihen jo valmiiksi uskovalle.

• Fofom

Mutta kuka veti jumalan vieterin?

• >> Evoluutio ja Jumala eivät sulje toisiaan pois <<

En haluaisi olla ilonpilaaja, tai no, mutta minusta ne sulkevat toisensa pois todella vahvasti.
      Nimittäin kun se Jumalan ohjaama evoluutio ei ole mitään evoluutiota vaan pelkästään yksi luomisopin versio. Evoluutioon kun ei kuulu ohjaus eikä tavoitteet, kuten ihmisen aikaansaaminen.

>> On itsestään selvää että elämän ja evoluution käynnisti Jumala. <<

Ei suinkaan. Näin skeptisenä rationalistina sanoisin sarkastisesti, että maailmassa on kasapäin tuollaisia "itsestäänselvyyksiä" ja usein niitä on heillä, jotka tuosta "itsestäänselvyydestä" vähiten ymmärtävät.

Se, että hyvin vahvasti uskoo jonkin asian olevan itse uskomallaan tavalla ei tee tuosta uskomuksesta itsestäänselvyyttä saati totta.

Ei, vaan silloin kyse on vain ihmisen arkijärjestä, joka uskoo ratkaisseensa tuon asia pisteeseen case closed eli se on käsitelty häiritsemästä mieltä.

Kuten vaikkapa se ihmisen arkijärkeen selvä asia, että aurinko kiertää maapalloa. Se on arkijärjen ensimmäinen vastaus ihan todisteidenkin valossa. Mutta arkijärki pettää, koska arkijärki ei kyseenalaista eikä analysoi, vaan se vain kertoo helpoimman vastauksen.

Linkissä pikkuisen ihmisten arkijärjestä eli intuitiivisesta tavastamme hoksata noita "itsestäänselvyyksiä", jotka eivät olekaan totta.

http://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/arkijarki_hylkii_tiedetta

• tieteenharrastaja

Riippuu uskonopista:

"Nimittäin kun se Jumalan ohjaama evoluutio ei ole mitään evoluutiota vaan pelkästään yksi luomisopin versio. "

Itse uskon Jumalaan, joka ei ole ohjannut evoluutiota.

• tieteenharrastaja kirjoitti:

Riippuu uskonopista:

"Nimittäin kun se Jumalan ohjaama evoluutio ei ole mitään evoluutiota vaan pelkästään yksi luomisopin versio. "

Itse uskon Jumalaan, joka ei ole ohjannut evoluutiota.

Ok, olin väärässä. Mutta eikö tuo ole jo aika deistinen näkemys eli tuossa prosessissa ihminen on pelkkä evoluution tänne maankamaralle putkauttanut kummajainen. Ja siihen ideaan on ainakin minusta vaikea soveltaa perinteistä ihmisen sielukäsitettä.

• ierika

Antaapa uskovaisten pysyä uskossaan, tietämättömänä pimeää ankeaa keskiaikaa eläen. Heille ei järjen valoa suonut ei jumala ei evoluutio.
      Kieltämättä heihin sopii se että heidän kohdallaan kehtys pysähtyi 7000 vuotta sitten.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      192
      1368
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      903
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      862
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      52
      761
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      758
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      253
      637
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      320
      614
    8. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      595
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      589
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      584
    Aihe