Kun nainen on nuori, hän saa osakseen miesten huomiota, muttei osaa nauttia siitä. Hormonit ohjaavat hänen huomionsa pesän rakentamisen sekä suvun jatkamisen suuntaan. Nainen valitsee miehen, pariutuu, lisääntyy, hoitaa jälkikasvua, kodin, juoksevat asiat, omat työt yms. Yleensä ilman minkäännäköistä miehen puolesta tulevasta kiitosta. Mies käy töissä. Ja that's it. Jotkut miehet osallistuvat pienesti kotitöihin.
Aika menee ja nainen huomaa olevansa "kämppis" tai "äiti" miehelle. Minkäänlaista arvostusta, huomiota, huolenpitoa hän ei saa. Vaatimuksia seksin suhteen ja ulkonäön arvostelua kylläkin. Suhde jatkuu ja mies mahdollisesti pettää syyttäen siitä naista. Tai sitten suhteeseen "päässyt" mies lopettaa itsestään huolehtimisen ja muuttuu 300 kiloiseksi, hielle ja muulle haisevaksi penkkiurheilija kaljatissuttelija possuksi... joka piereskelee ja röyhtäilee ruokapöydässä ja herättää naisessa kaikkea muuta, kuin seksuaalista halua.
Jossakin vaiheessa naiselle tulee mitta täyteen ja hän eroa. Lähes heti hänen ympärillä on huomiota antavia miehiä (niitä samoja, joita naisen kanssa samassa tilanteessa aikoinaan kärvistellet toiset naiset ovat jättäneet), hän alkaa saada huomionosoituksia, hyvää seksiä ja kaikkea sitä mitä on kaivannut parisuhteessa. Jos hän ryhtyy suhteeseen, luultavasti ensimmäinen kuvio toistuu... jos ei hän ryhdy, hän voi tuntea itseänsä ainutlaatuiseksi naiseksi niin kauan, kun sitä haluaa.
Kannattaako naisen siis ollenkaan ryhtyä parisuhteeseen? Lapsia voi tehdä sitoutumattomatta heidän isään. Taloudellisesti nainen pärjää myöskin loistavasti itsekseenkin. Rakkautta ja huolenpitoa saa myös yllinkyllin ilman suhdettakin.
Miten ajattelette, miksi ihmisten tulisi sitoutua toisiinsa? Onko perinteinen parisuhde jo vähän vanhentunut tapa? Vai onko se edelleen hyvä tapa suhteissa? Millä perusteella, jos on?
Sinkkuilu on oikea tapa elää? Vai onko?
114
1506
Vastaukset
- Outoavautuminen
Jos elät epätietoisuudessa valitsemasi miehen kanssa eikö olisi ystävällistä kertoa siitä myös hänelle kuin epäsuorasti kirjoittaa siitä täällä?
- BylByl
Aloittaja ainakin elää epätietoisuudessa jopa itsensä kanssa.
- sartsab
Oletko mies vai nainen, vai Pertsa?
En_OLe_KoppeLo kirjoitti:
Olen sukupuolinrutraali. En ole Pertti enkä A.Palstamäki
Oletko koppelo?
Kuvanmukaisesti: akkateeri
Pienestä kuvasta on vaikea saada käsitys, olisit voinut olla koppelo.
A.Palstamäki kirjoitti:
Pienestä kuvasta on vaikea saada käsitys, olisit voinut olla koppelo.
Onko sinulla lukihäiriö? Nimimerkkini on En ole koppelo
Onko sinulla lukihäiriö? Nimimerkkini on En ole koppelo
Palstalla esiintyy paljon huijareita, luotan enemmän kuvaan kuin tekstiin.
A.Palstamäki kirjoitti:
Palstalla esiintyy paljon huijareita, luotan enemmän kuvaan kuin tekstiin.
Laita sitten silmälasit, kuvassa on akkateeri
Laita sitten silmälasit, kuvassa on akkateeri
Ehkä et sitten ole koppelo, se on oletuksena tällä hetkellä.
tietäjä- kirjoitti:
Mies on http://keskustelu.suomi24.fi/t/14884391/kahdenlaisia-miehia#comment-90145100
Olen sukupuolineutraali, naiseton ihminen.
- 87968574
Olen sukupuolineutraali, naiseton ihminen.
Mitä tarkoittaa ja tuntuu olla sukupuolineutraali ihminen?
87968574 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa ja tuntuu olla sukupuolineutraali ihminen?
Sukupuoli ei määrittele identiteettiäni. Se tuntuu hyvältä, olla ihminen ihmisille.
- 87958473
Sukupuoli ei määrittele identiteettiäni. Se tuntuu hyvältä, olla ihminen ihmisille.
Kiitos vastauksesta. Olisi kiinnostavaa lukea kirja, joka kertoo maailmasta tuosta näkökulmasta. Olen lukenut lehtijuttuja, mutta ei siitäkään saanut fiilistä, johon olisi voinut samaistua, katsoa maailmaa hetken siitä näkökulmasta käsin.
- 867594738
Ei kannatakaan sitoutua, ellei kaikki natsaa, silloin tulee ongelmia. En myöskään usko mihinkään "parisuhteen eteen pitää tehdä työtä"-kliseisiin. Kaiken pohjalla on oltava sekä voimakas fyysinen yhteensopivuus että arvojen ja elämäntavan yhteensopivuus. Muussa tapauksessa naisen ilmeisesti kannattaisi elää yksin.
Kertomuksesti avioliitosta ei kuulosta lainkaan tutulta. Palstakirjoittelun tunnusmerkki on se, että oma kokemus yleistetään muihin. Sillä perusteella voi jo saada käsityksen siitä, mitä ihminen on nähnyt ja kokenut miten kirjoittaa asioista, elämästä ja muista ihmisistä.Olen iloinen puolestasi. Siitä, ettei kuvaamani avioliiton etenemismalli ole sinulle tuttua. Saanko kysyä, kuinka kauan olet ollut liitossa?
Esittämäni asia ei myöskään koske itseäni. Mutta se koskee lukuisia naisia niin Suomessa, kuin muuallakin. Keskustelupalstat pursuavat onnettomien naisten kirjoittuksia aiheesta.- 768594738
Olen iloinen puolestasi. Siitä, ettei kuvaamani avioliiton etenemismalli ole sinulle tuttua. Saanko kysyä, kuinka kauan olet ollut liitossa?
Esittämäni asia ei myöskään koske itseäni. Mutta se koskee lukuisia naisia niin Suomessa, kuin muuallakin. Keskustelupalstat pursuavat onnettomien naisten kirjoittuksia aiheesta.Yli 25 vuotta. En ole muihin keskustelupalstoihin tutustunut kuin tähän, mutta epäilen, että sinne eivät kirjoittele ne, joiden avioliitot sujuvat hyvin. Kuvatunlainen avioliitto ei tosiaan kuulosta kovin houkuttelevalta naiselle.
768594738 kirjoitti:
Yli 25 vuotta. En ole muihin keskustelupalstoihin tutustunut kuin tähän, mutta epäilen, että sinne eivät kirjoittele ne, joiden avioliitot sujuvat hyvin. Kuvatunlainen avioliitto ei tosiaan kuulosta kovin houkuttelevalta naiselle.
Olen vieläkin iloisempi puolestasi, 25-vuotta on kunnioitettava sika. Toivotan teille onnea jatkossakin ♥️.
- 86970554
Olen vieläkin iloisempi puolestasi, 25-vuotta on kunnioitettava sika. Toivotan teille onnea jatkossakin ♥️.
Kiitos, onhan se melkoinen "juhlasika" :) Mutta aika ei tunnu niin pitkältä, se kuluu niin hirveän nopeasti.
- 12121212121212
Entäs miltä kuulostaa avioliiton nykymalli miehen näkökumasta?
Ollessaan nuori mies tajuaa että hänen on kilpailtava naisten huomiosta. Pitää olla komea ja cool, itsevarma, hyvin pukeutunut, mielellään lihaksikas, korkealla porukan sosiaalisessa hierarkiassa ja viettelytaitoinen. Koska nainen nyt vain on suositumpi, niin se nyt vain on. Koska naiset haluavat "elää" ja "kokeilla", he tekevät niin muutaman komeimman uroksen kanssa. Niinpä, tyttöystävää tai vaimoa ei löydy. Ehkä ensi vuonna, kyllä ne naiset siitä rauhoittuvat ja alkavat arvostamaan hyvää miestä. No, ensi vuonna varmasti. Ei mutta ensi vuosi on minun vuoteni. Ei tärpännyt ei...ensi vuonna, sitten varmasti.
Lopulta, kun naiset halauvat lapsia ja unelma-asuntonsa...kumppani löytyy, jo bilettämisen vanhentama ja mässyn pullauttama 28-vuotias. Seurustella ehditään muutama kuukausi, sitten töihin. Naiselle tärkeintä on lapset ja asunto, mitä hienompi sen parempi. Kun mies haluaa osoittaa huomiota ja arvostusta, nainen haluaa miehen menevän remppaamaan sitä keittiötä. Nainen kouluttaa kumppanistaan sen tylsän IKEA-työkalupakkimiehen, ellei _valittu_ mies ollut sitä jo.
Sitten, naisen elämänvaihe vaihtuu taas. Nyt lapset ovat isoja, ja puitteetkin kunnossa. Nyt haluttaisiin sivistynyt seuramies joka ei ollut riittävän menevä nuorena eikä riittävän miehekäs kolmekymppisenä. Ei se hyvä perusmies joka oli liian tylsä nuorena, passeli kolmekymppisenä, ja nyt liian putkiaivo.
Nykynainen ei oikeastaan halua miestä, vaan _miehiä_. Eri miehet eri elämänvaiheisiin, jotta elämäremontin yhteydessä voidaan vaihtaa miestä myös. Tavismiehelle jää lähinnä ruuhkavuodet, se aika kun mies on työkone.
Mitä tarinasta voisi oppia?- 8796058475
Se on sun oma tarinasi, mitä itse opit? Mun korviini se kuulostaa, että nainen on sun maailmassasi aikamoinen vallankäyttäjä, hän muovailee miehiä noin vain.
- 12121212121212
8796058475 kirjoitti:
Se on sun oma tarinasi, mitä itse opit? Mun korviini se kuulostaa, että nainen on sun maailmassasi aikamoinen vallankäyttäjä, hän muovailee miehiä noin vain.
Nykypäivän naiselle opetetaan jo nuoresta pitäen että hänellä on seksuaalista valtaa. "Älä anna miehen uskotella sinulle ettet saa parasta ja kaikkea, ota mitä haluat elämältä". Nuorille naisille oikein toitotetaan että on suorastaan huijausta seurustella tavismiehen kanssa. "Sisko sinä saisit parempaakin! Kokeile nyt fuckbuddyilyä ennen kuin sitoudut!".
Kun miehet tottuvat maailmaan jossa naiset toimivat kuin pahimmat materiaalista valtaa käyttäneet sovinistimiehet ennen, totta kai se näkyy heidän asennoitumisessaan naisiin. Mukavaa leikitään niin kauan kun nainen on kaunis ja on toivoa saada seksiä, mutta naista ei välttämättä arvosteta. Eikä ole syytäkään arvostaa. Sitten kun ulkonäkö rupsahtaa, ei ole syytä enää kohdellakaan sen apremmin kuin tuli itse kohdelluksi nuorena.
Vanhaa mallia haukutaan jatkuvasti, mutta minun tuntemistani ihmisistä onnellisimpia ja tasapainoisimpia ovat poikkeuksetta sellaiset jotka noudattavat vanhaa pariutumismallia ja vanhoja arvoja. Se edellyttää kompromisseja, kaikkea ei voi elämässä saada. - 1714
8796058475 kirjoitti:
Niimpä. Saamattomia tossukoita näyttävät hänen maailmansa miehet olevan.
1714 kirjoitti:
Niimpä. Saamattomia tossukoita näyttävät hänen maailmansa miehet olevan.
"Saamattomia tossukoita näyttävät hänen maailmansa miehet olevan."
Täysin samassa maailmassa kaikki elämme, vaikka muuta väität. Asian kieltäminen ja hyssyttely kuuluvat naisten kommentteihin, koska 121212:n kommentit saavat tapahtuvat asiat niillekin ymmärrettäviksi, jotka eivät tyhmyyksissään ole naisten käyttäytymistä miehiä kohtaan huomanneet.
Keskustelu ja kommentointi jatkuu, karavaani kulkee ja koirat (naiset) haukkuu.- 87965048
12121212121212 kirjoitti:
Nykypäivän naiselle opetetaan jo nuoresta pitäen että hänellä on seksuaalista valtaa. "Älä anna miehen uskotella sinulle ettet saa parasta ja kaikkea, ota mitä haluat elämältä". Nuorille naisille oikein toitotetaan että on suorastaan huijausta seurustella tavismiehen kanssa. "Sisko sinä saisit parempaakin! Kokeile nyt fuckbuddyilyä ennen kuin sitoudut!".
Kun miehet tottuvat maailmaan jossa naiset toimivat kuin pahimmat materiaalista valtaa käyttäneet sovinistimiehet ennen, totta kai se näkyy heidän asennoitumisessaan naisiin. Mukavaa leikitään niin kauan kun nainen on kaunis ja on toivoa saada seksiä, mutta naista ei välttämättä arvosteta. Eikä ole syytäkään arvostaa. Sitten kun ulkonäkö rupsahtaa, ei ole syytä enää kohdellakaan sen apremmin kuin tuli itse kohdelluksi nuorena.
Vanhaa mallia haukutaan jatkuvasti, mutta minun tuntemistani ihmisistä onnellisimpia ja tasapainoisimpia ovat poikkeuksetta sellaiset jotka noudattavat vanhaa pariutumismallia ja vanhoja arvoja. Se edellyttää kompromisseja, kaikkea ei voi elämässä saada.Televisiosarjojen, iltapäivälehtien ja muiden fiktiivisten juttujen perusteella voi seurata mitä ajassa liikkuu, mutta pariutumisen ongelmiin ne ovat liian heppoisia, yksinkertaisia selityksiä.
Minusta juuri mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että naistenkin on hyväksyttävää kehuskella panoillaan ja esineellistää miehiä, mutta he (aivan niin kuin panokulttuuripuhetta ylläpitävät miehetkään) eivät käsitä, ettei uhoamalla muutu yhtään sen loistokkaammaksi muiden (eikä varsinkaan vastakkaisen sukupuolen) silmissä. Sellaisen ihannointi koskee vain pientä joukkoa naisista aivan niin kuin ennenkin, ja ainahan on ollut erilaisista aatteista hurmioituneita ihmisiä.
Minusta pariutumisen lainalaisuudet eivät ole muuttuneet. MA-teoria tavoittaa pariutumiseen yhdenlaisen rautalankamallin. Hyvää muutosta on monipuolisen seksuaalisen ilmaisun ja mieltymysten parempi hyväksyminen. Homojen syrjiminen alkaa onneksi olla friikkiä. 87965048 kirjoitti:
Televisiosarjojen, iltapäivälehtien ja muiden fiktiivisten juttujen perusteella voi seurata mitä ajassa liikkuu, mutta pariutumisen ongelmiin ne ovat liian heppoisia, yksinkertaisia selityksiä.
Minusta juuri mikään muu ei ole muuttunut kuin se, että naistenkin on hyväksyttävää kehuskella panoillaan ja esineellistää miehiä, mutta he (aivan niin kuin panokulttuuripuhetta ylläpitävät miehetkään) eivät käsitä, ettei uhoamalla muutu yhtään sen loistokkaammaksi muiden (eikä varsinkaan vastakkaisen sukupuolen) silmissä. Sellaisen ihannointi koskee vain pientä joukkoa naisista aivan niin kuin ennenkin, ja ainahan on ollut erilaisista aatteista hurmioituneita ihmisiä.
Minusta pariutumisen lainalaisuudet eivät ole muuttuneet. MA-teoria tavoittaa pariutumiseen yhdenlaisen rautalankamallin. Hyvää muutosta on monipuolisen seksuaalisen ilmaisun ja mieltymysten parempi hyväksyminen. Homojen syrjiminen alkaa onneksi olla friikkiä.Witsi mitä Tuubaa.. ;D.. "Mikään ei ole muuttunut..".. VoiVeljet, mitä Naikkosia ja Naikkosten Juttuja.. ;D
- Vittuvalta
Kuulostaa siltä, että sinkkuus on oikea valinta myös nykymiehelle. Mikäs siinä sitten..win-win, vai?
- 12121212121212
Vittuvalta kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että sinkkuus on oikea valinta myös nykymiehelle. Mikäs siinä sitten..win-win, vai?
Enemmänkin lose-lose.
Naiset voittavat nuorina, mutta häviävät pitkässä juoksussa.
Tavismiehet häviävät nuorina ja vanhoina, MGTOW voittaa nykyajan parisuhteen muttei hyvää parisuhdetta.
Vain miesten kärkijoukko voittaa saamalla nuorena panot ja vanhempana halutessaan parisuhteen.
Kyse on siitä että naiset ovat kuin lottovoittajia. He haluavat saada kaiken ja heti, ja lopulta tulevat onnettomiksi. Kuten sanoin, tuntemistani ihmisistä onnellisimpia ja tasapainoisimpia ovat he jotka jättivät juoksut väliin ja sitoutuivat nuorina. - 86960847378
12121212121212 kirjoitti:
Enemmänkin lose-lose.
Naiset voittavat nuorina, mutta häviävät pitkässä juoksussa.
Tavismiehet häviävät nuorina ja vanhoina, MGTOW voittaa nykyajan parisuhteen muttei hyvää parisuhdetta.
Vain miesten kärkijoukko voittaa saamalla nuorena panot ja vanhempana halutessaan parisuhteen.
Kyse on siitä että naiset ovat kuin lottovoittajia. He haluavat saada kaiken ja heti, ja lopulta tulevat onnettomiksi. Kuten sanoin, tuntemistani ihmisistä onnellisimpia ja tasapainoisimpia ovat he jotka jättivät juoksut väliin ja sitoutuivat nuorina."Kuten sanoin, tuntemistani ihmisistä onnellisimpia ja tasapainoisimpia ovat he jotka jättivät juoksut väliin ja sitoutuivat nuorina."
Minusta sitä on aika vaikea ulkopuolisen sanoa kuka on onnellinen. Jotain voi tietty päätellä, joskus kerrotaankin, jolloin ainakin voin heti sanoa, että esimerkiksi maailmalla pitkään asunut ikisinkkunainentuttavani on yksi onnellisimpia tietämiäni ihmisiä. Hän ei ole koskaan parisuhdetta eikä lapsia halunnut. Toisaalta tiedän ja näen, että eräs tuntemani nainen, joka meni laillani nuorena naimisiin mustasukkaisen miehen kanssa, on erottuaan ollut todella onnellinen, hän suorastaan säteili ilosta. Ja löysi itseään reilusti nuoremman miehen, jonka kanssa ovat nyt naimisissa.
Itse menin suomalaisisittain ja akateemisena naisena todella aikaisin naimisiin kiltin jättiläiseni kanssa ja sain lapsen eli opiskelijabileet jäivät kokonaan väliin (valmistuin ja väittelin ennätysajassa vauvan/taaperon ansiosta :) ), mutta suurin osa tuntemistani pitkään naimisissa olevista pareista on löytänyt parinsa vasta lähempänä kolmeakymppiä, viihtyvät yhdessä ja vaikuttavat onnellisilta. Ja ovat lapsuuden- ja nuoruudentuttujani, joiden biletysaika oli pitkä, koska kävimme rafloissa jo 15-vuotiaasta asti.
On monta tietä Roomaan, kunpa et suotta rajoittaisi ajatuksiasi niin voimakkaasti.
- 12121212121212
"Jossakin vaiheessa naiselle tulee mitta täyteen ja hän eroa. Lähes heti hänen ympärillä on huomiota antavia miehiä (niitä samoja, joita naisen kanssa samassa tilanteessa aikoinaan kärvistellet toiset naiset ovat jättäneet), hän alkaa saada huomionosoituksia, hyvää seksiä ja kaikkea sitä mitä on kaivannut parisuhteessa. Jos hän ryhtyy suhteeseen, luultavasti ensimmäinen kuvio toistuu... jos ei hän ryhdy, hän voi tuntea itseänsä ainutlaatuiseksi naiseksi niin kauan, kun sitä haluaa."
Yhtä lailla nainen voi suhteessakin kuvitella että se 300-kiloinen possu (nainen itse on varmaankin hoikka ja timmi, 17-vuotiaan mitoissa) on unelmien prinssi ja hänen elämänsä on täydellistä.
Ihan vastaavaa itsepetosta kuin ajatus että hetken panoleluna toimiminen niille samoille jätetyille miehille on ainutlaatuisuutta ja todellista välittämistä.
Jos haluaa elää prinsessaunelmissa kuvitellen itsensä sex and the City-sarjan päähenkilöksi, se onnistunee kummassakin vaihtoehdossa. Tosin nekin ulemat saattavat murentua hyvin äkkiä kun huomaa mitä siellä baarissa on tarjolla ylipainoiselle, tavallisen näköiselle muutaman lapsen yksinhuoltajalle.- 87957463
Miksi muiden oletettu itsepetos on sinulle niin suurta nannaa? Tunnut olevan sitä mieltä, ettei kukaan oikeasti ole onnellinen ja tyytyväinen.
Joo. Tuo on totta mitä kirjoitit. Mutta itse haluan pysyvyyttä. Haluan sen suhteen, mutta en halua että se jumittuu.
Eron jälkeen suhteet olleet aina tietynaikaa kiinnostavia, mutta sitten töksähtää.
Mulla nyt on jo lapset ja niitä en tarvii lisää, mutta haluan sen kunnon naisen. Sitä alkuun koittaa kovasti selvitellä millainen toinen on. Sitten jos yhteinen sävel löytyy, on se menoa. Sitä sen pitääkin olla, mutta sitten kun on laantunut, pitäisi vasta ruveta miettimään onko se toinen ihminen se oikeanlainen oikeasti. Sille läheisyydelle ja seksille yms. hattarapurppuralle on yleensä puolin ja toisin niin kova tilaus, että ihminen sen takana jää tutkimatta. Tätä olen nyt pohtinut.
Itse en tykkää sinkkuilusta oikeen. Mutta on siinäkin puolensa...- Että.näin
Vain muutos on pysyvää.
(Fakta minkä harva haluaa uskoa)
Valitettavasti kaikki naiset ei halua lapsellista miestä. Lapset on vähän sama kuin miehellä olisi hiv tai pyörätuoli. Että.näin kirjoitti:
Vain muutos on pysyvää.
(Fakta minkä harva haluaa uskoa)
Valitettavasti kaikki naiset ei halua lapsellista miestä. Lapset on vähän sama kuin miehellä olisi hiv tai pyörätuoli.No muutosta kannattaa tehdä, jos joku ei toimi.
En minäkään halua lapsellista naista. Tietynmoinen lapsekas uteliaisuus ja nuorekas käy kyllä. Mummoutunut ei oikein iske..- theymessedup
tähänsekaappi kirjoitti:
No muutosta kannattaa tehdä, jos joku ei toimi.
En minäkään halua lapsellista naista. Tietynmoinen lapsekas uteliaisuus ja nuorekas käy kyllä. Mummoutunut ei oikein iske..Siinäpä se. Sinulla on jo lapsia, et halua niitä lisää, etkä huoli naista jolla jo on lapsia. Miksi lapsettoman naisen pitäisi sietää toisen naisen lapsia, koska oletettavasti lapsesi käyvät luonasi vähintään visiitillä? Ehkä joutuu vielä ektra-mammaksi jossain vaiheessa, elättämään ja hoitamaan?
Sori vaan, käytän hyväkseni tämän palstan itkuvirsiä, nimenomaan jokaisen ukon ikuista itkuvirsiä.
Itse olen lapseton nainen, en ihan helpolla menisi yhteen lapsellisen miehen kanssa. Koska itse olen kokenut vanhempien eron ja kuinka uudet kumppanit eivät voineet sietää suhteeseen tulleita bonus-lapsia niin.... isäni uusi vaimo se varsinaninen noita-akka onkin. Olen parisuhteista saanut sellaisen mallin etten luota enää yhtään.
Onnea vaan etsintään sekä lapselliset että lapsettomat. theymessedup kirjoitti:
Siinäpä se. Sinulla on jo lapsia, et halua niitä lisää, etkä huoli naista jolla jo on lapsia. Miksi lapsettoman naisen pitäisi sietää toisen naisen lapsia, koska oletettavasti lapsesi käyvät luonasi vähintään visiitillä? Ehkä joutuu vielä ektra-mammaksi jossain vaiheessa, elättämään ja hoitamaan?
Sori vaan, käytän hyväkseni tämän palstan itkuvirsiä, nimenomaan jokaisen ukon ikuista itkuvirsiä.
Itse olen lapseton nainen, en ihan helpolla menisi yhteen lapsellisen miehen kanssa. Koska itse olen kokenut vanhempien eron ja kuinka uudet kumppanit eivät voineet sietää suhteeseen tulleita bonus-lapsia niin.... isäni uusi vaimo se varsinaninen noita-akka onkin. Olen parisuhteista saanut sellaisen mallin etten luota enää yhtään.
Onnea vaan etsintään sekä lapselliset että lapsettomat.En ole sanonut, etten huoli lapsia siltä naiselta, jotka on jo, vaan en halua niitä itse tehdä lisää. Minä pidän huolen omista ja siinä on mulle ihan riittämiin vastuuta. Lapseton nainenkin kyllä minulle kävisi, mutta en aio muuttaa yhteen naisen kanssa, niin pitkään kun mun omat muksut on suurinpiirtein jo omillaan. Siinä tulee tarpeeksi ongelmia, jotka voi jo koetella parisuhdetta. Nyt ajattelen näin, mutta elämä voi muuttaakin mun mieltä, no ei ainakaan siinä, että saattasin lisää lapsia maailmaan, siinä olen kyllä ehdoton.
Mutta jokainen päättää itse omasta elämästään ja saa tehdä just niinkuin itse parhaaksi näkee. :o)
"Miten ajattelette, miksi ihmisten tulisi sitoutua toisiinsa? Onko perinteinen parisuhde jo vähän vanhentunut tapa? Vai onko se edelleen hyvä tapa suhteissa? Millä perusteella, jos on?"
Miksiköhän tulisi sitoutua toisiinsa? helppo vastata yhdellä sanalla ja se sana on yhteiskunta. Jos ja kun tämä nykyinen sitoutumattomuuden buumi jatkuu tulee tällainen sodoman ja gomorran kaltainen yhteiskunta murentumaan irstailuunsa, näin on käynyt usein ennenkin ja käy taas kun ihmiskunta ei opi virheistään. Tulee vahvempi porukka tilalle, perheeseen ja sukuun jopa sokeastikin luottava ja panostava, on jo tullut suurimpaan osaan eurooppaa mutta sitä ei vaan haluta myöntää. Jos ja kun sitten aikanaan syttyy sisällissota (sitähän se on kun valloittajaporukka on jo selustassa) niin tuskinpan on kovin paljon taisteluintoa miehillä joille tämä olemassaoleva yhteiskunta ei tarjoa mitään.
Henkesi kaupalla puolustaa irtopanoja ja niitä antavia lutkia? Naapurin yhäriä ja sen jännämiehelle tehtyä kersaa? Kusipäätä jännämiestä joka sai vapautuksen vankilahistorian ja mielenterveysongelmien vuoksi, sitä että se saa edellenkin jatkaa jännäpanojaan sen naapurin yhäriakan kanssa. Puolustaa sotaa paennutta yjteiskunnan varoilla elävää irakilaista, ai joo sehän pötkikin takaisin kun alkoi täällä kuumottaa? Viherpunafeminismiä rääkyvää maisteriakkaa joka antaa vain ulkkiksille? Joo, ei ole sotijoiksi tulevaisuuden eikä oikein tämänkään päivän miehistä, focus on hukassa. Ei ole suomea ja suomalaisuutta, on vain eu, mamutus, vapaa seksuaalisuus, sukupuolitaudit ja toisten miesten lapset, puolustakoon niitä ketä huvittaa. Ehkä joku darkkis lähtee rintamalle? Ai niin sehän onkin sivari.- Sitä.Minäkin
Kyllä se on vanhentunut tapa. Miksi? Koska se ei toimi.
Nykykulttuuri ei enää velvota hampaat irvessä pysymään parisuhteessa eikä kenenkään perhe-elämälle tee hyvää esim.riitelyn katselu tai vanhempien toisiaan kohtaan puuttuva arvostus ja kunnioitus..
En todellakaan tiedä mihin tarvitsisin kumppania kun rahaa ruokaa ja rakkautta on yllin kyllin muutoinkin.
Aika hyvin kuvasit ihmiseloa. Nyt kun eletään vuotta 2017 niin kannattaa muistaa että se on naisen ihan oma valinta tekeekö lapsia. Jokainen tietää että on vaikea olla imettävä äiti ja hemaiseva seksipommi samaan aikaan. Ja sen myös kaikkien tulisi ymmärtää että jollei kotoa heru huomiota (esim äiti lapsensa lumoissa) niin kyllä se mies menee sinne missä saa huomiota, välittämistä ja arvostusta.- 3009
Miehen tulisi myös ymmärtää lapsen tekoon ryhtyessään, että lapsen kuuluu olla molemmille vanhemmille ykkönen synnyttyään. Vauva-arki saattaa myös tilapäisesti vähentää parisuhteeseen riittäviä voimavaroja. Sekin pitäisi ymmärtää, eikä antaa itselleen lupaa hakea tarpeilleen tyydytystä kodin ulkopuolelta.
- Että.näin
3009 kirjoitti:
Miehen tulisi myös ymmärtää lapsen tekoon ryhtyessään, että lapsen kuuluu olla molemmille vanhemmille ykkönen synnyttyään. Vauva-arki saattaa myös tilapäisesti vähentää parisuhteeseen riittäviä voimavaroja. Sekin pitäisi ymmärtää, eikä antaa itselleen lupaa hakea tarpeilleen tyydytystä kodin ulkopuolelta.
Ihan käytännön syistäkin (imetys) mies harvoin näyttää olevan roolissa että lapsi on ykkönen. Jollei kumppanit ole toisilleen ykkösiä niin onhan se päivänselvää että parisuhde päättyy tai muuttuu kulissiksi. Mielestäni lapsi ei saisi ikinä olla tärkeämpi kuin parisuhde. Sillon ne parisuhteet saattaisivat kestää ne lapsetkin.
- 3009
Että.näin kirjoitti:
Ihan käytännön syistäkin (imetys) mies harvoin näyttää olevan roolissa että lapsi on ykkönen. Jollei kumppanit ole toisilleen ykkösiä niin onhan se päivänselvää että parisuhde päättyy tai muuttuu kulissiksi. Mielestäni lapsi ei saisi ikinä olla tärkeämpi kuin parisuhde. Sillon ne parisuhteet saattaisivat kestää ne lapsetkin.
Lapsen kuuluu olla ykkönen vanhemmilleen, sillä hän on riippuvainen vanhemmistaan, eikä ole aikuinen, jolta voi odottaa tietynlaista joustoa.
Jos ajatellaan vaikka, että miehellä on mahdollisuus pelastaa palavasta talosta tajuton vaimonsa tai lapsensa, on luonnollista pelastaa lapsi.
Paljon on miehiä, jotka lapsellisesti rupeavat mustasukkaisiksi omille lapsilleen ja vetäytyvät mököttämään, sen sijaan, että heittäytyisivät mukaan perheeseen (johon kuuluvat) ja siinä samalla hoitaisivat suhdettaan sekä lapseen että puolisoonsa. - fdsffdsafd
3009 kirjoitti:
Niin. Naisen ehdoilla ykkönen.
- Että.näin
3009 kirjoitti:
Lapsen kuuluu olla ykkönen vanhemmilleen, sillä hän on riippuvainen vanhemmistaan, eikä ole aikuinen, jolta voi odottaa tietynlaista joustoa.
Jos ajatellaan vaikka, että miehellä on mahdollisuus pelastaa palavasta talosta tajuton vaimonsa tai lapsensa, on luonnollista pelastaa lapsi.
Paljon on miehiä, jotka lapsellisesti rupeavat mustasukkaisiksi omille lapsilleen ja vetäytyvät mököttämään, sen sijaan, että heittäytyisivät mukaan perheeseen (johon kuuluvat) ja siinä samalla hoitaisivat suhdettaan sekä lapseen että puolisoonsa.En tarkoittanut vastuunkantoa, tottakai lapsesta kannetaan eniten vastuuta, vaan sitä että henkisellä tasolla vanhempien pitää olla tärkeimmät toisilleen ja sitten vasta lapset ja lemmikit. Moni äiti "menee naimisiin" lapsensa kanssa ja olen nähnyt ettei se lopu välttämättä vaikka lapsi täyttäisi jo 50v. Perheet hajoaa koska lapsista tehdään ykkösiä eivätkä puolisot toisilleen ole enää niitä läheisiä kumppaneita.
Kun mies jää kakkoseksi, se hakee ihmisen kenelle on ykkönen (tai kärsii hiljaa). - 3009
Että.näin kirjoitti:
En tarkoittanut vastuunkantoa, tottakai lapsesta kannetaan eniten vastuuta, vaan sitä että henkisellä tasolla vanhempien pitää olla tärkeimmät toisilleen ja sitten vasta lapset ja lemmikit. Moni äiti "menee naimisiin" lapsensa kanssa ja olen nähnyt ettei se lopu välttämättä vaikka lapsi täyttäisi jo 50v. Perheet hajoaa koska lapsista tehdään ykkösiä eivätkä puolisot toisilleen ole enää niitä läheisiä kumppaneita.
Kun mies jää kakkoseksi, se hakee ihmisen kenelle on ykkönen (tai kärsii hiljaa).Minusta on ihan luonnollista, että lapset ovat ne ihmiset, joita rakastaa eniten, eikä sen pitäisi aiheuttaa puolisossa mitään kärsimystä, ellei tämä ole harvinaisen lapsellinen. Aikuiseen kohdistuva rakkaus on kuitenkin aina jollakin tavalla ehdollista, mutta rakkaus lapseen on täysin ehdotonta. Minusta on täysin normaali ajatus, että nainen on miehelle kakkosena lasten jälkeen. Ei kakkosen sija ole huono sija. Ei se tarkoita, että jää jostain paitsi, kyllä rakkautta riittää kaikille perheenjäsenille. Nimenomaan lapsen isänä minulle olisi tärkeää, että lapsen äidille lapsi olisi yhtä tärkeä kuin minulle itselleni, jotta kaikkein rakkainta ihmistä elämässäni rakastaisi joku muukin yhtä paljon.
- Että.näin
3009 kirjoitti:
Minusta on ihan luonnollista, että lapset ovat ne ihmiset, joita rakastaa eniten, eikä sen pitäisi aiheuttaa puolisossa mitään kärsimystä, ellei tämä ole harvinaisen lapsellinen. Aikuiseen kohdistuva rakkaus on kuitenkin aina jollakin tavalla ehdollista, mutta rakkaus lapseen on täysin ehdotonta. Minusta on täysin normaali ajatus, että nainen on miehelle kakkosena lasten jälkeen. Ei kakkosen sija ole huono sija. Ei se tarkoita, että jää jostain paitsi, kyllä rakkautta riittää kaikille perheenjäsenille. Nimenomaan lapsen isänä minulle olisi tärkeää, että lapsen äidille lapsi olisi yhtä tärkeä kuin minulle itselleni, jotta kaikkein rakkainta ihmistä elämässäni rakastaisi joku muukin yhtä paljon.
Kerroit juuri miksi lapsiperheiden vanhemmat eroavat.
Miltä kuulostaisi jos kuulisit että "Kyllä se meidän Mirri-kissa on vaan ihan ykkönen ja puoliso tulee vasta sen jälkeen jos nyt puolisolle aikaa riittää ja jaksan häntä".
Kuinka terveeltä tuo kuulostaa?
Siis joku kakkapylly vie ajattelevan aikuisen kumppanin paikan ja arvostuksen?
Hyvin harva vanhempi rakastaa lastaan ehdoitta! Kyllä se yleensä menee niin että "rakastan sua jollet polta tupakkaa", "rakastan sua jos suostut ystävystymään vaan sellaisten ihmisten kanssa joista minä pidän" , "rakastan sua jos annat perheestämme hyvän kuvan". Tuo on täysin itsekästä. Hyvä jos sinä pystyt ehdoitta rakastamaan, se ei ole suinkaan itsestäänselvyys. Esim uusioperheissä äitihän saattaa toivoa entisen liiton lapsen/lapsien katoamista vessanpöntöstä alas koska ne eivät tue uutta rakastumista ja rakastuminen on se voimakkain tunne maailmassa. - 3009
Että.näin kirjoitti:
Kerroit juuri miksi lapsiperheiden vanhemmat eroavat.
Miltä kuulostaisi jos kuulisit että "Kyllä se meidän Mirri-kissa on vaan ihan ykkönen ja puoliso tulee vasta sen jälkeen jos nyt puolisolle aikaa riittää ja jaksan häntä".
Kuinka terveeltä tuo kuulostaa?
Siis joku kakkapylly vie ajattelevan aikuisen kumppanin paikan ja arvostuksen?
Hyvin harva vanhempi rakastaa lastaan ehdoitta! Kyllä se yleensä menee niin että "rakastan sua jollet polta tupakkaa", "rakastan sua jos suostut ystävystymään vaan sellaisten ihmisten kanssa joista minä pidän" , "rakastan sua jos annat perheestämme hyvän kuvan". Tuo on täysin itsekästä. Hyvä jos sinä pystyt ehdoitta rakastamaan, se ei ole suinkaan itsestäänselvyys. Esim uusioperheissä äitihän saattaa toivoa entisen liiton lapsen/lapsien katoamista vessanpöntöstä alas koska ne eivät tue uutta rakastumista ja rakastuminen on se voimakkain tunne maailmassa.Sen myönnän, että harvalla ehdotonta rakkautta riittää uusioperheissä toisen lapsille. Omille lapsille rakkaus on terveillä ihmisillä ehdotonta. Äidit käyvät lapsiaan katsomassa vankilassa ja isät yrittävät saada narkomaanilapsiaan hoitoon. Rakkaus lapseen ei riipu siitä millainen lapsi on. Lastaan voi vallan hyvin sekä hävetä että rakastaa samaan aikaan.
Itse en pitäisi siitä, jos lapseni eivät olisi heidän isälleen tärkeämpiä kuin minä. He ovat minulle tärkeimmät ihmiset maailmassa, joiden hyvinvointi on kaikki kaikessa, joten jos he ovat sitä myös isälleen, olen siitä vain iloinen. Minulle riittää vallan mainiosti kakkospaikka. Rakkaus puolisoon ei kuitenkaan ole ehdotonta, sillä siihen vaikuttaa esim. se, rakastaako toinen takaisin.
Kyllä se kakkpylly saa ykköspaikan, mutta ei suinkaan vie ajattelevan aikuisen paikkaa ja arvostusta. Heille molemmille on oma paikkansa, he eivät kilpaile keskenään rakkaudesta tai arvostuksesta. Kumpikin saa erilaista rakkautta ja sitä riittää molemmille.
Mirri-kissalle taas on oma rakkautensa, eikä sekään ole pois siltä aikuiselta ihmiseltä. Siinä tehdään heti virhe, jos kuvitellaan, että toisen saama rakkaus on jotenkin itseltä pois. - Että.näin
3009 kirjoitti:
Sen myönnän, että harvalla ehdotonta rakkautta riittää uusioperheissä toisen lapsille. Omille lapsille rakkaus on terveillä ihmisillä ehdotonta. Äidit käyvät lapsiaan katsomassa vankilassa ja isät yrittävät saada narkomaanilapsiaan hoitoon. Rakkaus lapseen ei riipu siitä millainen lapsi on. Lastaan voi vallan hyvin sekä hävetä että rakastaa samaan aikaan.
Itse en pitäisi siitä, jos lapseni eivät olisi heidän isälleen tärkeämpiä kuin minä. He ovat minulle tärkeimmät ihmiset maailmassa, joiden hyvinvointi on kaikki kaikessa, joten jos he ovat sitä myös isälleen, olen siitä vain iloinen. Minulle riittää vallan mainiosti kakkospaikka. Rakkaus puolisoon ei kuitenkaan ole ehdotonta, sillä siihen vaikuttaa esim. se, rakastaako toinen takaisin.
Kyllä se kakkpylly saa ykköspaikan, mutta ei suinkaan vie ajattelevan aikuisen paikkaa ja arvostusta. Heille molemmille on oma paikkansa, he eivät kilpaile keskenään rakkaudesta tai arvostuksesta. Kumpikin saa erilaista rakkautta ja sitä riittää molemmille.
Mirri-kissalle taas on oma rakkautensa, eikä sekään ole pois siltä aikuiselta ihmiseltä. Siinä tehdään heti virhe, jos kuvitellaan, että toisen saama rakkaus on jotenkin itseltä pois.Jos nyt unohdetaan nuo rakkausjutut niin mikä on tärkeintä? Suhde puolisoon vai aika ja huomio lapselle? Ne ei voi olla 50-50 vaan toinen voittaa ja toinen häviää ja tämä asetelma on erojen taustalla. En tiedä mutta epäilen että ne avioliitot joiden tärkeysjärjestys on 1.puoliso 2.lapset kestävät todennäköisemmin.
- Sinkkumies---
Naiset kannataa valita mies joka tekee kotitöitä
- Että.näin
Helpommalla pärjää kun palkkaa siivousfirman. Mies ei vie sillon aikaa.
Ylipäänsä näkee vaivaa suhteensa/perheensä eteen eikä vain matkusta kyydissä. :)
Kuka mitenkin pystyy parhaiten panostamaan, se varmaan jokaisen pariskunnan asia kuka mitäkin tekee, kunhan tekee ettei vain toisen tarvi yksinään tehdä kaikkea.
- yyhookurppalutka38v
Missä maailmassa ap elää? :D
Ei ainakaan 38-vuotiaan tavallisen näköisen kahden lapsin äitin sellaisessa.
Juu, seksiä kyllä saa. Voi mennä paikalliseen seuraamaan kun oman ikäiset eronneet äijät kyttää puoleen yöhön asti teinityttöjen perseitä. Sitten kun ne on kitannut riittävästi viinaa ja tajunneet että haaveeks jää, tullaan yrittämään meitä tavallisia naisia. Yleensä hirveässä kännissä. Sen tunnin pari jaksettaisiin leikkiä soidinmenoja, ellei sitten aleta poraamaan exästä jo tiskillä. Yöksi jäädään jos ollaan niin sekasin ettei pystytä hoippumaan taksiin. Kun on lauettu niin hellyys loppuu siihen.
JOO, ja nuoria miehiäkin saa. 20sek-20min mekaanista pumppaamista ja seuraava päivä jännäämistä löytääkö persekuvansa tai peräti naamansa Ylilaudalta "ketä panin viimeksi"-ketjusta.
Kokeiltu on ja ei kiinnosta enää. Ei tod. Kumppanin mielelläni ottaisin, mutta epä sellaista löydy. Lapset on etusijalla.- elwöwqrqr
Oliko pakko päästää itsensä muodottomaksi sotanorsuksi jota miehet lähestyvät vasta kun ovat juoneet sinut kauniiksi?
- Ei.Millään.Pahalla
No tämä kirjoittaja elää jossain omassa itserakkaassa haavemaailmassa jossa on yksisarvisia eikä vanhoja ämmiä.
Hän on nimimerkillä MylMyr kirjoittanut juuri eronnut hieman "sekaisin" oleva nelikymppinen nainen joka "etsii itseään"
Ja joo aika hiljaista se on nelikymppiselle naiselle baarissa olo. Ei ole enää auki "karkkikaupan" ovet. Se tulee monelle yllätyksenä, että asiat ovat toisin kuin 15v sitten edellisen kerran sinkkuna ;) No niinpä, noinkin lyhyt kirjoitus paljastaa kaiken, meni siis tässä järjestyksessä:
"Juu, seksiä kyllä saa. "
"Yöksi jäädään jos ollaan niin sekasin ettei pystytä hoippumaan taksiin. "
"JOO, ja nuoria miehiäkin saa. "
"Kokeiltu on ja ei kiinnosta enää."
"Lapset on etusijalla. "
Näin. tyypilliselle suomiyh-mammalle ne lapset tulee tärkeiksi siinä vaiheessa kun on jo persettä jaettu puolelle kylälle. Ei ne olleet tärkeitä silloin kun tuli halu erota. Eikä ne olleet tärkeitä silloin kun jahdattiin jänniksiä paikallisesta. Ne tulee tärkeiksi vasta sitten kun jännikset ei jääneetkään ja pitää nyyhkytarinalla koukuttaa joku kiltti aisuri. "Lapset on tärkeimmät", bullshit, jänniksiin ne tarinat ei tehonneet, niille tarjottiin helppoa seksiä ja kun ne ei jääneet tulee aisurin vuoro, sille kerrotaan "Lapset on tärkeimmät" tarinoita joilla voidaan perustella ihan omaa itsekkyyttä, lapset on sivuseikka. Jos oikeasti lapset olisivat tärkeimpiä ei olisi edes erottu vaan olisi siinä jo olemassaolevassa liitossa yritetty vähän enemmän.- yyhookurppalutka38v
elwöwqrqr kirjoitti:
Oliko pakko päästää itsensä muodottomaksi sotanorsuksi jota miehet lähestyvät vasta kun ovat juoneet sinut kauniiksi?
En ole ylipainoinen. Mutten myöskään mikään kaunotar.
- yyhookurppalutka38v
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä, noinkin lyhyt kirjoitus paljastaa kaiken, meni siis tässä järjestyksessä:
"Lapset on etusijalla. "
Näin. tyypilliselle suomiyh-mammalle ne lapset tulee tärkeiksi siinä vaiheessa kun on jo persettä jaettu puolelle kylälle. Ei ne olleet tärkeitä silloin kun tuli halu erota. Eikä ne olleet tärkeitä silloin kun jahdattiin jänniksiä paikallisesta. Ne tulee tärkeiksi vasta sitten kun jännikset ei jääneetkään ja pitää nyyhkytarinalla koukuttaa joku kiltti aisuri. "Lapset on tärkeimmät", bullshit, jänniksiin ne tarinat ei tehonneet, niille tarjottiin helppoa seksiä ja kun ne ei jääneet tulee aisurin vuoro, sille kerrotaan "Lapset on tärkeimmät" tarinoita joilla voidaan perustella ihan omaa itsekkyyttä, lapset on sivuseikka. Jos oikeasti lapset olisivat tärkeimpiä ei olisi edes erottu vaan olisi siinä jo olemassaolevassa liitossa yritetty vähän enemmän.Aviomies ei ollut mikään jännämies. Me yritettiin pelastaa liittoa moneen kertaan, mutta ei onnistuttu. Eroaminen oli yhteinen päätös, erottiin ystävinä. Syytä oli molemmissa.
En harrastanut mitään yhden yön suhteita ennen naimisiin menoa, kaksi poikaystävää oli ennen avioliittoa eikä sen ekan kanssa ehditty seksiin asti.
Olin henkisesti hajalla kun hain lohtua baarista, myönnän...syyllinen...sitokaa häpeäpaaluun. Se oli virhe. Seksikumppaneita on nyt sitten kertynyt 8 eli käytetty lutka, nii-i.
Enkä ole MylMyr. - Sitä.Minäkin
Ei.Millään.Pahalla kirjoitti:
No tämä kirjoittaja elää jossain omassa itserakkaassa haavemaailmassa jossa on yksisarvisia eikä vanhoja ämmiä.
Hän on nimimerkillä MylMyr kirjoittanut juuri eronnut hieman "sekaisin" oleva nelikymppinen nainen joka "etsii itseään"
Ja joo aika hiljaista se on nelikymppiselle naiselle baarissa olo. Ei ole enää auki "karkkikaupan" ovet. Se tulee monelle yllätyksenä, että asiat ovat toisin kuin 15v sitten edellisen kerran sinkkuna ;)Niin ehkä sekin vaikuttaa miltä itse näyttää nelikymppisenä. Kyllä seuraa riittää joka sormelle kun on samassa kunnossa ja samannäkäinen kun parikymppisenä. Monet vaan tuppaavat muuttua ihan toisen näköisiksi henkilöiksi. :(
- MutJosTykkääTäteistä
Sitä.Minäkin kirjoitti:
Niin ehkä sekin vaikuttaa miltä itse näyttää nelikymppisenä. Kyllä seuraa riittää joka sormelle kun on samassa kunnossa ja samannäkäinen kun parikymppisenä. Monet vaan tuppaavat muuttua ihan toisen näköisiksi henkilöiksi. :(
KUKAAN ei ole nelikymppisenä samannäköinen kuin kaksikymppinen.
- Ei.Millään.Hyvälläkään
yyhookurppalutka38v kirjoitti:
Aviomies ei ollut mikään jännämies. Me yritettiin pelastaa liittoa moneen kertaan, mutta ei onnistuttu. Eroaminen oli yhteinen päätös, erottiin ystävinä. Syytä oli molemmissa.
En harrastanut mitään yhden yön suhteita ennen naimisiin menoa, kaksi poikaystävää oli ennen avioliittoa eikä sen ekan kanssa ehditty seksiin asti.
Olin henkisesti hajalla kun hain lohtua baarista, myönnän...syyllinen...sitokaa häpeäpaaluun. Se oli virhe. Seksikumppaneita on nyt sitten kertynyt 8 eli käytetty lutka, nii-i.
Enkä ole MylMyr.Tarkoitin, että tämän ketjun ALOITTAJA on jo tunnistettu narsistiseksi uudeksi palstahahmo Mylmyriksi!
yyhookurppalutka38v kirjoitti:
Aviomies ei ollut mikään jännämies. Me yritettiin pelastaa liittoa moneen kertaan, mutta ei onnistuttu. Eroaminen oli yhteinen päätös, erottiin ystävinä. Syytä oli molemmissa.
Enkä ole MylMyr.Voin lohduttaa sillä ettei sidota häpeäpaaluun, et ole mitenkään poikkeuksellinen suomalaisessa yh-genressä ja jos noilla syillä paaluun laitettaisiin loppuisi varmaan paalut ennemmin kuin paalutettavat. Mutta sehän teissä naisissa on vikana että teette täysin järjenvastaisia liikkeitä, virheitä virheiden perään ja sitten kuitenkin vaaditte miehiltä täydellisyyttä. Teille pitäisi kaikki virheet antaa anteeksi mutta miehen historian tulee olla viheetön eikä sekään riitä kun kiimap..un läpättämään laittaakin sitten vain miehet joiden cv on virheitä täynnä.
Teille itsellenne hyödyllisempää sen miettimisen sijaan että miksi ette kelpaa voisi olla miettiä miten optimoisitte kelpaamisenne. esim. kun olette tehnyt jo väärälle miehelle lapset teidän tulisi keskittyä etsimään oikeaksi vastaavassa tilanteessa olevia miehiä, mielellään yhtä monen lapsen huoltajaa eikä yrittää sellaisia miehiä joilla ei lapsia ole ennestään. Vaikka miesotanta noin pienenisi mahdolisuudet siihen että se "oikea" löytyy suurenee.- JätäLapsettomatRauhaan
Harmaaritari kirjoitti:
Voin lohduttaa sillä ettei sidota häpeäpaaluun, et ole mitenkään poikkeuksellinen suomalaisessa yh-genressä ja jos noilla syillä paaluun laitettaisiin loppuisi varmaan paalut ennemmin kuin paalutettavat. Mutta sehän teissä naisissa on vikana että teette täysin järjenvastaisia liikkeitä, virheitä virheiden perään ja sitten kuitenkin vaaditte miehiltä täydellisyyttä. Teille pitäisi kaikki virheet antaa anteeksi mutta miehen historian tulee olla viheetön eikä sekään riitä kun kiimap..un läpättämään laittaakin sitten vain miehet joiden cv on virheitä täynnä.
Teille itsellenne hyödyllisempää sen miettimisen sijaan että miksi ette kelpaa voisi olla miettiä miten optimoisitte kelpaamisenne. esim. kun olette tehnyt jo väärälle miehelle lapset teidän tulisi keskittyä etsimään oikeaksi vastaavassa tilanteessa olevia miehiä, mielellään yhtä monen lapsen huoltajaa eikä yrittää sellaisia miehiä joilla ei lapsia ole ennestään. Vaikka miesotanta noin pienenisi mahdolisuudet siihen että se "oikea" löytyy suurenee.PÄIVÄN SUURIN VIISAUS;
Teille itsellenne hyödyllisempää sen miettimisen sijaan että miksi ette kelpaa voisi olla miettiä miten optimoisitte kelpaamisenne. esim. kun olette tehnyt jo väärälle miehelle lapset teidän tulisi keskittyä etsimään oikeaksi vastaavassa tilanteessa olevia miehiä, mielellään yhtä monen lapsen huoltajaa eikä yrittää sellaisia miehiä joilla ei lapsia ole ennestään.
TOTEUTA TÄTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! JätäLapsettomatRauhaan kirjoitti:
PÄIVÄN SUURIN VIISAUS;
Teille itsellenne hyödyllisempää sen miettimisen sijaan että miksi ette kelpaa voisi olla miettiä miten optimoisitte kelpaamisenne. esim. kun olette tehnyt jo väärälle miehelle lapset teidän tulisi keskittyä etsimään oikeaksi vastaavassa tilanteessa olevia miehiä, mielellään yhtä monen lapsen huoltajaa eikä yrittää sellaisia miehiä joilla ei lapsia ole ennestään.
TOTEUTA TÄTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Minähän toteutankin. En hae yksinhuoltajanaisia elämääni koska epäsuhta olisi liian suuri, kumpainenkaan tuskin sopeutuisi. Sikäli se on harmillista että estää lähestymästä naisia livetilanteissa kun niissä on niin suuri mahdollisuus että onkin lapsi/lapsia ja olisi noloa sitten alkaa pakittamaan, naiselle voi tulla siitä huono fiilis, niin en käytännössä lähesty niitä sitten ollenkaan.
Harmaaritari kirjoitti:
No niinpä, noinkin lyhyt kirjoitus paljastaa kaiken, meni siis tässä järjestyksessä:
"Lapset on etusijalla. "
Näin. tyypilliselle suomiyh-mammalle ne lapset tulee tärkeiksi siinä vaiheessa kun on jo persettä jaettu puolelle kylälle. Ei ne olleet tärkeitä silloin kun tuli halu erota. Eikä ne olleet tärkeitä silloin kun jahdattiin jänniksiä paikallisesta. Ne tulee tärkeiksi vasta sitten kun jännikset ei jääneetkään ja pitää nyyhkytarinalla koukuttaa joku kiltti aisuri. "Lapset on tärkeimmät", bullshit, jänniksiin ne tarinat ei tehonneet, niille tarjottiin helppoa seksiä ja kun ne ei jääneet tulee aisurin vuoro, sille kerrotaan "Lapset on tärkeimmät" tarinoita joilla voidaan perustella ihan omaa itsekkyyttä, lapset on sivuseikka. Jos oikeasti lapset olisivat tärkeimpiä ei olisi edes erottu vaan olisi siinä jo olemassaolevassa liitossa yritetty vähän enemmän.Kyllä sitä voi pariskunnat ihan hyvin erota ja siltikin ne lapset voi olla tärkeimpiä. Ei sitä ole mikään pakko tai edes välttämättömyys olla yhdessä vain pelkästään lasten takia, sillä kyllä sitä lapset voi ihan hyvin yksinhuoltajaperheissäkin ja oikeastaan jopa paremmin, kun sellaisessa perheessä, jossa vanhemmat eivät tule enää toimeen saman katon alla.
Sulla on itselläsi vaan liian vanhanaikaiset näkemykset tästäkin asiasta, kun et hyväksy yksinhuoltajaperheitä ja pidät aina vaan sitä ns. "normaalia" ydinperhettä ainoana oikeana vaihtoehtona kasvaa lapsille.
Perataanpa vähän
(lainaukset aloitusviestistä)
Tässä puhutaan perheen perustamisesta, joka kuten tuossa todetaan ei edes välttämättä vaadi puolisoa.
"Kannattaako naisen siis ollenkaan ryhtyä parisuhteeseen? Lapsia voi tehdä sitoutumattomatta heidän isään. Taloudellisesti nainen pärjää myöskin loistavasti itsekseenkin. "
"Nainen valitsee miehen, pariutuu, lisääntyy, hoitaa jälkikasvua, kodin, juoksevat asiat, omat työt yms. Yleensä ilman minkäännäköistä miehen puolesta tulevasta kiitosta. Mies käy töissä. Ja that's it. Jotkut miehet osallistuvat pienesti kotitöihin. "
Olen jonkin verran lueskellut taloustieteilijöiden ja sosiologien tutkielmia työnjaosta perheissä, ja yleinen kuva näyttää olevan että vastuu jakautuu aika 50/50. Mies tekee vähän enemmän palkkatyötä; nainen vähän enemmän kotitöitä.
Vaikka hyväksyttäisiinkin aloittajan väite, että perheessä nainen raataa ilman kiitosta, hän tuskin voi väittää että ilman miestä nainen joutuu raatamaan sekä kotona että kodin ulkopuolella enemmän kuin miehen kanssa pyöritetyssä perheessa.
Tässä puhutaan parisuhteesta, joka ei välttämättä vaadi perheen perustamista.
"Rakkautta ja huolenpitoa saa myös yllinkyllin ilman suhdettakin. "
"Lähes heti hänen ympärillä on huomiota antavia miehiä [...], hän alkaa saada huomionosoituksia, hyvää seksiä ja kaikkea sitä mitä on kaivannut parisuhteessa. "
Huomionosoituksia nainen ehkä voikin saada enemmän. Rakkauskuitenkin yleensä määritelllään joksikin syvemmäksi kuin yhdenillanpano tai edes ihastumisen intohimo. Rakkaus kasvaa siinä vaiheessa kuin tuollaiset tunteet katoavat.
Huomionosoitus ei myöskään ole sama kuin huolenpito. Huolenpito on sitä että tarjoaa lohdutusta kun elämä murjoo ja eikä ole ihan parhaimmillaan. Huomionosoitus on ulkonäön kehumista tanssilattalla.
Parisuhdeseksin ja sinkkuseksin eroja kokeilkoon jokainen tykönään. En itse liputtaisi jälkimmäisen nimiin.
PS. En mitenkään väitä että parisuhde sopisi tai että sen pitäisi sopia kaikille. Mutta aloitus ei minusta ole ihan looginen.- Naisasialooser11
Tuo toimii vain alle 25v naisella, sillä erotuksella että hänellekkin se hyvä seksi on kiven alla, suurin osa huomiota antavista miehistä haluaa vain tyhjentää kassinsa häneen.
Nainen huijaa itseään jos kuvittelee olevansa ainutlaatuinen, hän ei ole muuta kun reikä muiden joukossa ja vaikka nainen olisikin ainutlaatuinen, niin ei todellakaan niin kauan kuin haluaa vaan yli 30v alkaa olemaan miehille ilmaa.
Tyypillistä harhaista tekstiä naiselta, joka kuvittelee olevansa ikuisesti nuori.
Ja kuten sanottua ne hyvät miehet ovat parisuhteissa kauniiden naisten kanssa, ne jäljelle jäävät miehet jotka tuolle kuvailemallesi naiselle huomiota antavat ovat AT-miehiä sun muita puliukkoja, jotka yrittävät saada häneltä helppoa pillua ja siinä onnistuvatkin koska nainen on epätoivoinen ja ruma. - airistolle.tietenkin
Hyvää huomenta kaikille... trolleille myös. Nyt tämä tyypillinen harhakuvitelmissani ikuisesti nuorena pysyvä nainen; suuntaa matkansa maaseudulle.
20 litran pönikkä Faluninpunaista maalia odottaa siellä maalaajaa.
3klp jauheliha/paprika kierteitä ja ½-litran rasia valmista vihersalaattia otan evääksi.. kermapurkin. Saan kermakahvit ja kierteiden kanssa nautiskella... pienillä tauoilla ollessani.
Sinkkuilu on oikea tapa elää, jos parisuhdeta ei ole! Mitä vikaa tässä on?
Mulla on tekemistä yllinkyllin... ilman pariakin, jos tekemisen puutetta löytyy... niin ihmettelen.
Tekemättömiä hommia mulla on vaikka muille jakaa... kuten tämä mökin maalauskin.
Kuvittelen palaavani vielä tänään takaisin kotiin, jos kaikki sujuu kuinolen suunnitellutkin.
Päivänjatkoja kaikille!.. "Hommia" on LaidastaLaitaan.. Jotkut ovat Oikeasti "tekemättömiä&tärkeitä" ja jotkut taas ihan jotain muuta jne.. ;P
Leppoisaa ja Antoisaa PäivänJatkoa myös Sulle.. =)- airistolle.tietenkin
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. "Hommia" on LaidastaLaitaan.. Jotkut ovat Oikeasti "tekemättömiä&tärkeitä" ja jotkut taas ihan jotain muuta jne.. ;P
Leppoisaa ja Antoisaa PäivänJatkoa myös Sulle.. =)Moikka! Tauon paikka... hiilet sytytin grilliin, nyt vaan pitää odottaa et hiillos on viittävaille sammumistaan tai vaihtoehtoisesti siirtää niitä syrjemmälle ett pystyy grillaamaan kalaa!
Mihin ovat hävittäneet/piilottaneet valurautapannun... mistään en sitä tähän hätään löytänyt!
Mulla on perattuna muutama kuha ja iso kirjolohi, ostin kalastajalta... ilmeisesti karannut kasvatettu kirjolohi; oli ollut kalastajan verkkoon sotkeutunut ja jäänyt kiinni. Verkoon oli kyllä tehnyt tuhoaan...
Rupee oleen nälkäkin jo... vielä pitää ainakin ½-tuntia odottaa ruokaa joten toinen mukillinen kahvia menee nyt tarpeeseen. Salaatti mulla on valmiina ja näkkileipää löytyi ruokakomerosta...
armeijan peltisestä säilytyslaatikosta, "hiirenvarma" säilytysrasia muuten. Nyt kun sais vielä puolikkaan kuhaa kypsäksi, niin olis syötävät valmiina.
Mökistäni olen saanut puolet maalattua, länsi ja pohjois seinät ja paitani sotkettua!
Mukavaa päivänjatkoa, sulle! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Moikka! Tauon paikka... hiilet sytytin grilliin, nyt vaan pitää odottaa et hiillos on viittävaille sammumistaan tai vaihtoehtoisesti siirtää niitä syrjemmälle ett pystyy grillaamaan kalaa!
Mihin ovat hävittäneet/piilottaneet valurautapannun... mistään en sitä tähän hätään löytänyt!
Mulla on perattuna muutama kuha ja iso kirjolohi, ostin kalastajalta... ilmeisesti karannut kasvatettu kirjolohi; oli ollut kalastajan verkkoon sotkeutunut ja jäänyt kiinni. Verkoon oli kyllä tehnyt tuhoaan...
Rupee oleen nälkäkin jo... vielä pitää ainakin ½-tuntia odottaa ruokaa joten toinen mukillinen kahvia menee nyt tarpeeseen. Salaatti mulla on valmiina ja näkkileipää löytyi ruokakomerosta...
armeijan peltisestä säilytyslaatikosta, "hiirenvarma" säilytysrasia muuten. Nyt kun sais vielä puolikkaan kuhaa kypsäksi, niin olis syötävät valmiina.
Mökistäni olen saanut puolet maalattua, länsi ja pohjois seinät ja paitani sotkettua!
Mukavaa päivänjatkoa, sulle!.. Kyllä Sun nyt kelpaa.. Hieno päivä ja ympäristö, sekä Herkkua ruuaksi.. =)
TorniOy:n tuotteet ovat kyllä Hyviä.. Itselläkin oli monesti Kaikki mahdollinen tila HyötyKäytössä TorniOy:n palveluksessa, kun RuokaHuoltoon ja sen riittävyyteen ei voinut monesti täysin luottaa MetsäReissuilla.. ;P- airistolle.tietenkin
.. Kyllä Sun nyt kelpaa.. Hieno päivä ja ympäristö, sekä Herkkua ruuaksi.. =)
TorniOy:n tuotteet ovat kyllä Hyviä.. Itselläkin oli monesti Kaikki mahdollinen tila HyötyKäytössä TorniOy:n palveluksessa, kun RuokaHuoltoon ja sen riittävyyteen ei voinut monesti täysin luottaa MetsäReissuilla.. ;POllut todella hieno päivä ja kalankin sain grillattua... älysin lopulta hakea palasen folioo, taittelin sen kaksinkerroin ja reunat viel kaksinkerroin niin sai lopulta jäykemmän alustan siitä...
ja lastalla kala toiselle kyljelleen paistumaan.
Kaiken lisäks kalan paikkaa mun oli helppo vaihtaa nykäisemällä alusta hieman eri paikkaan... lähemmäs hiillosta joka oli jo hiipumassa kokonaan. Sain mä sen kalan juuri sopivan kypsäksi, enkä polttanut sitä grillatessani, kuten meijän äijät useimmiten! (tekevät hosuen; hiilikalaa )
Omaa tyhmyyttäni ettei eväissä ole pahemmin vaihtamisen mahdollisuutta... kuvittelin täällä olevan ruokaa kuten aina ennenkin on ollut.
Systeri ei ole jättänyt kaappeihin edes makarooneja tai riisiä, sokeria tai siirappiakaan. Kahden ja 3-litran lasipurkeissa on ennen ollut aina ryynit ja jauhot sekä sokeri... niissä kun on metalliset kannetkin olemassa. Suolaa sentään oli... ei tarvinnut mantereelle lähteä kauppaan.
Ens kerralla... tullessani tuon kuivatarvikkeita kaappeihin kaiken varalta ja pari säilykepurkkia lihaa maakellariin sekä juureksia että vanhoja perunia. Pakastimessakaan ei ole mitään ja se on kuitenkin päällä, tyhjänä?
Itäinen seinä on maalattu ja nyt olis parin tunnin urakka ainakin eteläseinän kanssa.
Saattaa olla ett jään yöksi tänne, kalatkin pitäisi savustaa ja saunoa aion ainakin!
Karkeaa suolaa on joten kalat voin suolata savustuksen jälkeen ja maakellarissa säilyvät kyllä.
Maa-artisokkaa vois muutaman kaivaa maasta ja kermaa mulla on näkkäriä ja savukalaa ehkä jos sen valmistan tänään. Vettä tulee hanasta ja kahvia ½kg... mikäs hätä tässä on!
...ja nyt maalausurakka on suoritettava loppuun... moikka! - airistolle.tietenkin
.. Kyllä Sun nyt kelpaa.. Hieno päivä ja ympäristö, sekä Herkkua ruuaksi.. =)
TorniOy:n tuotteet ovat kyllä Hyviä.. Itselläkin oli monesti Kaikki mahdollinen tila HyötyKäytössä TorniOy:n palveluksessa, kun RuokaHuoltoon ja sen riittävyyteen ei voinut monesti täysin luottaa MetsäReissuilla.. ;PEhdin kun ehdinkin lautalle... saunaan kannoin vedet tynnyreistä, mutt en lämmittänyt saunaa, koska silloin mun olis ollut jäätävä yöksi mökille. Kalat sain savustettua ja pikkumökkini maalattua, nyt olen kotona. Kävin juuri kuumassa suihkussa pesulla ja otin viileän suihkun vielä päälle.
Vanhemmat söivät vielä vähän lämpöistä savukalaa, minäkin maistoin sitä... ihan hyvää se on sormisuolan kanssa. Huomenna jo suolaantunut ihan tarpeeksi voipaperissa ja foliopakeetissa... kahdessa pakkauksessa ja lasagnevuokassa panin ne jääkaappiin yöksi.
Huomenna menen kauppaan ensin ja hankin kuivamuonat mökille, Faija saa ostaa makkaransa ja kaljansa itse... lähtee samalle kauppareissulle. Emo menee hoivalle aamupäiväks, käy pesulla ja ihonhoidossa samalla, noudamme hänet kun käydään ruokalassa lounaalla. Menemme kaikki kolme mökille... eväät mukana. Saunon taatusti pitkän kaavan mukaan.
Uus mökki muuten ei ole uusi vaan ollut esittelymökkinä... purettu pois ja koottu nyt uudelleen, ihan kivan kokoinen ja tulee tarpeeseen. Minunkaan ei tarvitse välttämättä olla piikomassa, saavat omat tilansa ja siivota myös sotkunsa itse!
Mihinkä se sinä olet kadonnut? Pikkulauantaita juhlimassako olet?
Hyvää yötä, nuku hyvin...! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Ollut todella hieno päivä ja kalankin sain grillattua... älysin lopulta hakea palasen folioo, taittelin sen kaksinkerroin ja reunat viel kaksinkerroin niin sai lopulta jäykemmän alustan siitä...
ja lastalla kala toiselle kyljelleen paistumaan.
Kaiken lisäks kalan paikkaa mun oli helppo vaihtaa nykäisemällä alusta hieman eri paikkaan... lähemmäs hiillosta joka oli jo hiipumassa kokonaan. Sain mä sen kalan juuri sopivan kypsäksi, enkä polttanut sitä grillatessani, kuten meijän äijät useimmiten! (tekevät hosuen; hiilikalaa )
Omaa tyhmyyttäni ettei eväissä ole pahemmin vaihtamisen mahdollisuutta... kuvittelin täällä olevan ruokaa kuten aina ennenkin on ollut.
Systeri ei ole jättänyt kaappeihin edes makarooneja tai riisiä, sokeria tai siirappiakaan. Kahden ja 3-litran lasipurkeissa on ennen ollut aina ryynit ja jauhot sekä sokeri... niissä kun on metalliset kannetkin olemassa. Suolaa sentään oli... ei tarvinnut mantereelle lähteä kauppaan.
Ens kerralla... tullessani tuon kuivatarvikkeita kaappeihin kaiken varalta ja pari säilykepurkkia lihaa maakellariin sekä juureksia että vanhoja perunia. Pakastimessakaan ei ole mitään ja se on kuitenkin päällä, tyhjänä?
Itäinen seinä on maalattu ja nyt olis parin tunnin urakka ainakin eteläseinän kanssa.
Saattaa olla ett jään yöksi tänne, kalatkin pitäisi savustaa ja saunoa aion ainakin!
Karkeaa suolaa on joten kalat voin suolata savustuksen jälkeen ja maakellarissa säilyvät kyllä.
Maa-artisokkaa vois muutaman kaivaa maasta ja kermaa mulla on näkkäriä ja savukalaa ehkä jos sen valmistan tänään. Vettä tulee hanasta ja kahvia ½kg... mikäs hätä tässä on!
...ja nyt maalausurakka on suoritettava loppuun... moikka!.. SissienSissi.. =)
.. Meinasin mainitakin, että eikös Sulla ole mitään nopeampaa Syötävää siellä tai tullut mukaan, mutta sitten aattelin, että Sun KalaHammasta Kolottaa ja sitä on saatava, eikä muu kelpaa.. ;D
.. Onkohan siellä tapahtunut SuurSiivous vai onko Kyseessä ollut VierivätPalkokasvit?.. ;D
Juuh, Kyllä Sä pärjäät.. Sulla on siellä VallanMainiot Tarpeet.. ;P
Illan/Yön jatkoja.. Ja Hyvää Yötä ja Hyviä, sekä Syviä Unia jo Varuiks.. Luultavasti Pörrään täällä vielä myöhemminkin.. Ehkä.. =)airistolle.tietenkin kirjoitti:
Ehdin kun ehdinkin lautalle... saunaan kannoin vedet tynnyreistä, mutt en lämmittänyt saunaa, koska silloin mun olis ollut jäätävä yöksi mökille. Kalat sain savustettua ja pikkumökkini maalattua, nyt olen kotona. Kävin juuri kuumassa suihkussa pesulla ja otin viileän suihkun vielä päälle.
Vanhemmat söivät vielä vähän lämpöistä savukalaa, minäkin maistoin sitä... ihan hyvää se on sormisuolan kanssa. Huomenna jo suolaantunut ihan tarpeeksi voipaperissa ja foliopakeetissa... kahdessa pakkauksessa ja lasagnevuokassa panin ne jääkaappiin yöksi.
Huomenna menen kauppaan ensin ja hankin kuivamuonat mökille, Faija saa ostaa makkaransa ja kaljansa itse... lähtee samalle kauppareissulle. Emo menee hoivalle aamupäiväks, käy pesulla ja ihonhoidossa samalla, noudamme hänet kun käydään ruokalassa lounaalla. Menemme kaikki kolme mökille... eväät mukana. Saunon taatusti pitkän kaavan mukaan.
Uus mökki muuten ei ole uusi vaan ollut esittelymökkinä... purettu pois ja koottu nyt uudelleen, ihan kivan kokoinen ja tulee tarpeeseen. Minunkaan ei tarvitse välttämättä olla piikomassa, saavat omat tilansa ja siivota myös sotkunsa itse!
Mihinkä se sinä olet kadonnut? Pikkulauantaita juhlimassako olet?
Hyvää yötä, nuku hyvin...!.. Ehdit vastata näämmä väliinkin.. Kun kokkailin välissä.. Enkä edes huomannut sitä heti.. ;D
Jaah, Ai että Aivan uutta Möksää Maalasit?.. Jostain syystä kuvittelin, että Maalailit sitä "vanhaa", jonka olet kertonut olleen Sun Käytössä.. ;P
Hyvää yötä ja Nuku myös Hyvin.. =).. Mä Pörräilen ja Kokkailen vielä Herreillä.. ;D- airistolle.tietenkin
.. Ehdit vastata näämmä väliinkin.. Kun kokkailin välissä.. Enkä edes huomannut sitä heti.. ;D
Jaah, Ai että Aivan uutta Möksää Maalasit?.. Jostain syystä kuvittelin, että Maalailit sitä "vanhaa", jonka olet kertonut olleen Sun Käytössä.. ;P
Hyvää yötä ja Nuku myös Hyvin.. =).. Mä Pörräilen ja Kokkailen vielä Herreillä.. ;DEi nukuta enää ollenkaan... olen tainnut mennä ns. yli unieni! Siis juuri sitä pientä "leikkimökkiäni" maalailinkin, nyt se on sievä. Broidit olivat vaihtaneet siihen uuden katonkin, musta palahuopa nyt pinnassa.
Ei kun mä juttelin siitä n.60m² hirsimökistä jonka Faija oli ostanut jostain mökkinäyttelystä, ollut siellä näytillä... esittely mökkinä siis. Myyty hyvällä alennuksella ja Faijan tuttavan firman miehet pystyttivät sen uudelleen Faijan maille... Emo kustansi koko lystin.
Saavat nyt nukkua rauhassa silloin kun heitä nukuttaa, eikä mukulat siis naperot... pyöri kintuissa aina 24h kun mökillä ovat.
Jääkaapissa pysyy myös kaljat ja ruuat... eikä niitä sosialisoida, ollaan jo aikuisia ja hankitaan omat eväämme.
Niin oli emo sanonut systerin ja broidin perheille... josta ilmeisesti systeri saanut sen palkokasvin sieraimiinsa ja kerännyt kaikki kuivamuonat nyt kaapeista...jotka oli sinne hankkinut 2 viikkoa sitten, viikonlopuksi kun mökkeily kausi alkoi...
(faijan rahoilla ne tarvikkeet kyllä oli maksettu, ett heh, heh!)
Eikä se jääkaapin ja kellarin käyttö rajoita mua... koska tällä hetkellä asutaan yhteistaloudessa.
Mökissä on kuulemma tupakeittiö. 2 makuuhuonetta ja iso 16m² parvi; jonne saa vaikka kaikki muksut nukkumaan. ( paitsi kaikkein pienimmät,koska rappuset on kuulemma jyrkät )
Paianssia olen korteilla pelannut... juuttus pahus, ei mennyt läpi taaskaan! Napoleonin hauta.
Nyt menen nukkumaan... haen vaikka piirakkapulikan ja kopautan otsaluutani sillä! Öitä. - airistolle.tietenkin
airistolle.tietenkin kirjoitti:
Ei nukuta enää ollenkaan... olen tainnut mennä ns. yli unieni! Siis juuri sitä pientä "leikkimökkiäni" maalailinkin, nyt se on sievä. Broidit olivat vaihtaneet siihen uuden katonkin, musta palahuopa nyt pinnassa.
Ei kun mä juttelin siitä n.60m² hirsimökistä jonka Faija oli ostanut jostain mökkinäyttelystä, ollut siellä näytillä... esittely mökkinä siis. Myyty hyvällä alennuksella ja Faijan tuttavan firman miehet pystyttivät sen uudelleen Faijan maille... Emo kustansi koko lystin.
Saavat nyt nukkua rauhassa silloin kun heitä nukuttaa, eikä mukulat siis naperot... pyöri kintuissa aina 24h kun mökillä ovat.
Jääkaapissa pysyy myös kaljat ja ruuat... eikä niitä sosialisoida, ollaan jo aikuisia ja hankitaan omat eväämme.
Niin oli emo sanonut systerin ja broidin perheille... josta ilmeisesti systeri saanut sen palkokasvin sieraimiinsa ja kerännyt kaikki kuivamuonat nyt kaapeista...jotka oli sinne hankkinut 2 viikkoa sitten, viikonlopuksi kun mökkeily kausi alkoi...
Eikä se jääkaapin ja kellarin käyttö rajoita mua... koska tällä hetkellä asutaan yhteistaloudessa.
Mökissä on kuulemma tupakeittiö. 2 makuuhuonetta ja iso 16m² parvi; jonne saa vaikka kaikki muksut nukkumaan. ( paitsi kaikkein pienimmät,koska rappuset on kuulemma jyrkät )
Paianssia olen korteilla pelannut... juuttus pahus, ei mennyt läpi taaskaan! Napoleonin hauta.
Nyt menen nukkumaan... haen vaikka piirakkapulikan ja kopautan otsaluutani sillä! Öitä.Paianssia = pasianssia ... korttipakalla pelasin...jne.
Ei nukuta enää ollenkaan... olen tainnut mennä ns. yli unieni! Siis juuri sitä pientä "leikkimökkiäni" maalailinkin, nyt se on sievä. Broidit olivat vaihtaneet siihen uuden katonkin, musta palahuopa nyt pinnassa.
Nyt menen nukkumaan... haen vaikka piirakkapulikan ja kopautan otsaluutani sillä! Öitä.Jeps, Jotenkin Mulla oli sellainen Kutina, että PalkoKasveilla oli JuurensaPelissä.. Enkä tiedä mistä syystä mulle tuli Just Se Yksi "Diiva" mieleen, jonka Nenua ne olisivat enemmän tai vähemmän Tukkineet.. ;D
.. Ja tuo Sydeemi onkin aikast "pakollinen", jos/kun jotkut on "liian" Egoistisia vrt. muihin.. Silloin ei ole oikein muita vaihtoehtoja.. Mitä Egoistisempi, niin sitä vähemmän ottaa muut huomioon Oikeasti (näytellä voi, jos/kun se hyödyttää itseään ja/tai on tarve näytellä syystä tai toisesta erillaista, kuin Oikeasti on) ja sitä enemmän ajattelee vain itseään.. ;P
Kyllä Sun nyt kelpaa, kun "Torppa" on PerusKorjattu.. =).. Nätti, kuin SikaPienenä.. ;P
.. Se kuuluuu Pelien henkeen.. Aina ei voi Voittaa.. Tai noh, Voi Huijaamalla, mutta se vaatii sellaisen Persoonan/Luonteen.. Ja sellaisia Yksilöitä kyllä löytyy PilvinPimein.. Harmittava Totuus.. Ainakin Erillaisille Yksilöille.. ;P
Hyvää ja Aurinkoista PäinJatkoa.. =)- airistolle.tietenkin
Jeps, Jotenkin Mulla oli sellainen Kutina, että PalkoKasveilla oli JuurensaPelissä.. Enkä tiedä mistä syystä mulle tuli Just Se Yksi "Diiva" mieleen, jonka Nenua ne olisivat enemmän tai vähemmän Tukkineet.. ;D
.. Ja tuo Sydeemi onkin aikast "pakollinen", jos/kun jotkut on "liian" Egoistisia vrt. muihin.. Silloin ei ole oikein muita vaihtoehtoja.. Mitä Egoistisempi, niin sitä vähemmän ottaa muut huomioon Oikeasti (näytellä voi, jos/kun se hyödyttää itseään ja/tai on tarve näytellä syystä tai toisesta erillaista, kuin Oikeasti on) ja sitä enemmän ajattelee vain itseään.. ;P
Kyllä Sun nyt kelpaa, kun "Torppa" on PerusKorjattu.. =).. Nätti, kuin SikaPienenä.. ;P
.. Se kuuluuu Pelien henkeen.. Aina ei voi Voittaa.. Tai noh, Voi Huijaamalla, mutta se vaatii sellaisen Persoonan/Luonteen.. Ja sellaisia Yksilöitä kyllä löytyy PilvinPimein.. Harmittava Totuus.. Ainakin Erillaisille Yksilöille.. ;P
Hyvää ja Aurinkoista PäinJatkoa.. =)"Nätti, kuin SikaPienenä!"... siis possu päivän parin vanhana, on aivan hellyyttävän upea elukka!
Ollaan mökillä juuri saavuttu tänne, mä olen sisällä keittämäss pannukahvit... mustikkapiiran palaset jo grillikatokseen hienosokeri sirottimen kanssa kannoin.
Seuraavaks vien kahvin termoskaatimessa, kermapurkin ja 3 mukia, yhden mehupillin, pikkulusikat ja talouspaperia rullan.
Sokeriakin on 2kg lasipurkissa jälleen... ruokakaapissa paljon muita kuivatuotteita.
Pakasteessa on taas lihaa ja makkaroita. Jääkaapissa savustamaani kalaa, toin sen takaisin tänne ja tulee varmaan syötyä nopeaan, koska nyt siinä on suolaus kohdallaan... pyyhin aamulla talouspaperilla loput suolasta pois!
Käyn tänään katsomassa uutta mökkiä sisältä, Faijalla on vielä avaimet sinne.
Broidi ja Systeri saavat käyttää mökkiä yhdessä tai vuorotellen, miten keskenään sopivat.
Mökissä on kuulemma tupakeittiö, 2 makuuhuonetta ja iso 16m² parvi. Kyllä mun nähdäkseni 6 mukulaa ja 4 aikuista sinne mahtuu nukkumaan ja kesällä yleensä ollaan olkona paljon.
Kahvi on juotavaksi valmista nyt! airistolle.tietenkin kirjoitti:
"Nätti, kuin SikaPienenä!"... siis possu päivän parin vanhana, on aivan hellyyttävän upea elukka!
Ollaan mökillä juuri saavuttu tänne, mä olen sisällä keittämäss pannukahvit... mustikkapiiran palaset jo grillikatokseen hienosokeri sirottimen kanssa kannoin.
Seuraavaks vien kahvin termoskaatimessa, kermapurkin ja 3 mukia, yhden mehupillin, pikkulusikat ja talouspaperia rullan.
Sokeriakin on 2kg lasipurkissa jälleen... ruokakaapissa paljon muita kuivatuotteita.
Pakasteessa on taas lihaa ja makkaroita. Jääkaapissa savustamaani kalaa, toin sen takaisin tänne ja tulee varmaan syötyä nopeaan, koska nyt siinä on suolaus kohdallaan... pyyhin aamulla talouspaperilla loput suolasta pois!
Käyn tänään katsomassa uutta mökkiä sisältä, Faijalla on vielä avaimet sinne.
Broidi ja Systeri saavat käyttää mökkiä yhdessä tai vuorotellen, miten keskenään sopivat.
Mökissä on kuulemma tupakeittiö, 2 makuuhuonetta ja iso 16m² parvi. Kyllä mun nähdäkseni 6 mukulaa ja 4 aikuista sinne mahtuu nukkumaan ja kesällä yleensä ollaan olkona paljon.
Kahvi on juotavaksi valmista nyt!No niin On.. =)
Uskoisin myös, että Tila riittää heille, jos vain Persoonat ja Egot mahtuvat sinne keskenään.. ;P- airistolle.tietenkin
No niin On.. =)
Uskoisin myös, että Tila riittää heille, jos vain Persoonat ja Egot mahtuvat sinne keskenään.. ;PSorry, päivä mennyt ulkona... ruokaa tehdessä ja paikkoja järjestäessäni. Kahden perheen Faijan mökkiin jättämiä tavaroita olen myös kantanut heidän nyt isännöimään mökkiin...
Sen tupakeittiöön, koska en tiedä... enkä halua mitenkään ottaa kantaa siihen, miten mökinsä jakavat/järjestävät.
Broidi on se henkilö joka siinä mökissä kaapin paikan määrittelee ja sitt systerin mies, kolmantena vasta systeri... ei sillä ole sisua nousta missään asiassa äijiä vastustamaan.
Mua kyllä on tullut aika ajoin nokittamaan... kuten äitienpäivänä: hän varmaan ymmärsi etten mä nostanut meteliä silloin, vaikka toisissa olosuhteissa sen olisin varmaan tehnytkin.
Emo nyt otti kantaa siihen nokittelu asiaan näin, mikä mulle sopii aivan mainiosti!
Eivät mun sisarukset sitä mökkiä itselleen saaneet omistukseensa; ainoastaan käyttöoikeuden siihen mökkiin... ja samalla pesäeron ruoka etuun ja siivous palveluihin joista eivät enää nauti.
Luontaisedut siltä osin ovat nyt tiensä päässä... ja mun "lountainen piikominen" heitä kohtaan samalla...
Jos yhteisymmärryksessä asioista sovimme, kyllä mä olen yhä edelleen valmis muksujen viihdyttäjä; silloin kun mulle itselleni sopii... ja saan vastapalveluja broidilta, kuten ennenkin.
Miten systeri asian käsittelee; se on kyllä mulle täysi arvoitus... pahaa pelkään ettei se ole hänelle mitenkään helppo asia ymmärtää tai hyväksyä.
Faija kävi jo saunassa ja mä olen Emon iltatoimissa ollut apuna... täällä mökissä on kaikki valmista mun osaltani. Mulla on omassa mökissäni puhdas peti odottamassa kun tulen saunasta, jonne mä ihan näillä minuuteilla lähden. Vain pullon vettä, päärynän ja tietokoneen vien ensin mökkiini. Mä olen olen sähkötön mäkitupalainen ja tietskan akulla ei paljon surffailla...
Hyvää yötä, kauniita unia! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Sorry, päivä mennyt ulkona... ruokaa tehdessä ja paikkoja järjestäessäni. Kahden perheen Faijan mökkiin jättämiä tavaroita olen myös kantanut heidän nyt isännöimään mökkiin...
Sen tupakeittiöön, koska en tiedä... enkä halua mitenkään ottaa kantaa siihen, miten mökinsä jakavat/järjestävät.
Broidi on se henkilö joka siinä mökissä kaapin paikan määrittelee ja sitt systerin mies, kolmantena vasta systeri... ei sillä ole sisua nousta missään asiassa äijiä vastustamaan.
Mua kyllä on tullut aika ajoin nokittamaan... kuten äitienpäivänä: hän varmaan ymmärsi etten mä nostanut meteliä silloin, vaikka toisissa olosuhteissa sen olisin varmaan tehnytkin.
Emo nyt otti kantaa siihen nokittelu asiaan näin, mikä mulle sopii aivan mainiosti!
Eivät mun sisarukset sitä mökkiä itselleen saaneet omistukseensa; ainoastaan käyttöoikeuden siihen mökkiin... ja samalla pesäeron ruoka etuun ja siivous palveluihin joista eivät enää nauti.
Luontaisedut siltä osin ovat nyt tiensä päässä... ja mun "lountainen piikominen" heitä kohtaan samalla...
Jos yhteisymmärryksessä asioista sovimme, kyllä mä olen yhä edelleen valmis muksujen viihdyttäjä; silloin kun mulle itselleni sopii... ja saan vastapalveluja broidilta, kuten ennenkin.
Miten systeri asian käsittelee; se on kyllä mulle täysi arvoitus... pahaa pelkään ettei se ole hänelle mitenkään helppo asia ymmärtää tai hyväksyä.
Faija kävi jo saunassa ja mä olen Emon iltatoimissa ollut apuna... täällä mökissä on kaikki valmista mun osaltani. Mulla on omassa mökissäni puhdas peti odottamassa kun tulen saunasta, jonne mä ihan näillä minuuteilla lähden. Vain pullon vettä, päärynän ja tietokoneen vien ensin mökkiini. Mä olen olen sähkötön mäkitupalainen ja tietskan akulla ei paljon surffailla...
Hyvää yötä, kauniita unia!.. Ei mitään tarvetta "Soritteluille".. =)
Mukava ja ilo huomata, että asiat menee Parempaan Suuntaan Sunkin kannalta.. Ainakin Mun MiäLest.. =) .. Ja Kyllä se siitä helpottaa, mutta toki siinä voi mennä hetki itse kullakin, kun Totutellaan Uusiin Sydeemeihin.. Ja jos joku ei Totu, niin se on Vain Sen Häpeä, eikä sen joka Ei KynnysMatoksi tjmv. Suostu jne.. ;P
.. On kyllä Kerrassaan Hyvää kehitystä.. =)
.. Sullapa on Oikeen Sissi meininki SissiTuvassasi.. Tulee Itsellekin ihan HylsyjenHeitto Olo.. Oi niitä aikoja, kun Juostiin EtuVartioAsemasta karkuun Vihollisen Hyökkäys Osaton Kärkeä.. SissiTeltta HätäPurettuna Sylissä ja Muonituksen Takkuamisen takia KylmäKahvi Kädessä Ja puolikas Sämpylä Suussa.. Ei voinut heittää poiskaan, kun sai edes sen puolikkaan sämpylän ja hieman kylmää kahvia Just hieman Aikaisemmin, kun Vihulaisen Hyökkäyksen Kärki Rynni MeidänAsemiin.. ;D.. Parin päivän aikana jäi/unohtui huollolta ruokkia meitä ja/tai saatiin vajaita ja haaleita/kylmiä annoksia.. ;D.. Syötiin sitten marjoja ja huollolta jemmattua näkkäriä, sen jälkeen kun omat pienet "hätävarat" oli loppu.. ;P
Hyvää yötä ja VallanMainioita Unia.. =)- airistolle.tietenkin
.. Ei mitään tarvetta "Soritteluille".. =)
Mukava ja ilo huomata, että asiat menee Parempaan Suuntaan Sunkin kannalta.. Ainakin Mun MiäLest.. =) .. Ja Kyllä se siitä helpottaa, mutta toki siinä voi mennä hetki itse kullakin, kun Totutellaan Uusiin Sydeemeihin.. Ja jos joku ei Totu, niin se on Vain Sen Häpeä, eikä sen joka Ei KynnysMatoksi tjmv. Suostu jne.. ;P
.. On kyllä Kerrassaan Hyvää kehitystä.. =)
.. Sullapa on Oikeen Sissi meininki SissiTuvassasi.. Tulee Itsellekin ihan HylsyjenHeitto Olo.. Oi niitä aikoja, kun Juostiin EtuVartioAsemasta karkuun Vihollisen Hyökkäys Osaton Kärkeä.. SissiTeltta HätäPurettuna Sylissä ja Muonituksen Takkuamisen takia KylmäKahvi Kädessä Ja puolikas Sämpylä Suussa.. Ei voinut heittää poiskaan, kun sai edes sen puolikkaan sämpylän ja hieman kylmää kahvia Just hieman Aikaisemmin, kun Vihulaisen Hyökkäyksen Kärki Rynni MeidänAsemiin.. ;D.. Parin päivän aikana jäi/unohtui huollolta ruokkia meitä ja/tai saatiin vajaita ja haaleita/kylmiä annoksia.. ;D.. Syötiin sitten marjoja ja huollolta jemmattua näkkäriä, sen jälkeen kun omat pienet "hätävarat" oli loppu.. ;P
Hyvää yötä ja VallanMainioita Unia.. =)Lounastauko... ruotsalaisia uusia perunoita ja savustettua kalaa, punasipulia marinoituna, kananmunia ja voita sekä ruislimppua! Vihersalaatista ei ollut nyt tietoakaan, en viitsinyt sitä enää näpertää "natteutumaan" suotta... kukaan ei kuitenkaan sitä ois puputtanut!
Tai voidaan sopia ett punasipuli oli se salaatti!
En mä koe käyväni mitään sissisotaa sisarusteni kanssa, mä vaan haen tasa-arvoista suhtautumista, mä olen koko ikäni ollut se reppana; jota toiset ovat holhonneet ja komennelleet "suojellessaan" omasta mielestään mua.
Mä olen nykyjään jo aikuinen ja vastaan omista tekemisistäni, siinä sivussa muutaman muunkin ihmisen elämää yritän avittaa parhaan kykyni mukaan.
Yksinkertaisesti mä en enää suostu olemaan sisaruksilleni aliarvioituna käskyläisenä.
Siitä tässä on kysymys, ett vihdoinkin ymmärtäisivät ... mullakin olevan yksityiselämäni, josta ainoastaan mä itse päätän. Yks aikakausi on nyt eletty loppuun, mutt en mä halua kaikkea kanssakäymistämme lopettaa tietenkään. Ainoastaan sen haluan lopettaa; ett mulle sanellaan tehtäviä mitkä eivät todellakaan mulle kuulu, jollen mä itse vapaaehtoisesti halua tehdä.
Haluan tasa-arvoisuutta heidän kanssaan... silloin olen valmis auttamaan tarvittassa, jos kykenen tekemään halutun palveluksen. (jos mulla on aikaa ja halua ryhtyä siihen)
Nukuin muuten 9h yhteen putkeen! =)
Nyt mä istuttelen pieniä orvokin taimia seuraavaks kukkamaan reunalle, Nikke toi kun sen mamma oli lähettänyt Emolle orvokintaimia.
Täällä on ihanaa... hermot lepää ja linnut laulaa! Moikka... airistolle.tietenkin kirjoitti:
Lounastauko... ruotsalaisia uusia perunoita ja savustettua kalaa, punasipulia marinoituna, kananmunia ja voita sekä ruislimppua! Vihersalaatista ei ollut nyt tietoakaan, en viitsinyt sitä enää näpertää "natteutumaan" suotta... kukaan ei kuitenkaan sitä ois puputtanut!
Tai voidaan sopia ett punasipuli oli se salaatti!
En mä koe käyväni mitään sissisotaa sisarusteni kanssa, mä vaan haen tasa-arvoista suhtautumista, mä olen koko ikäni ollut se reppana; jota toiset ovat holhonneet ja komennelleet "suojellessaan" omasta mielestään mua.
Mä olen nykyjään jo aikuinen ja vastaan omista tekemisistäni, siinä sivussa muutaman muunkin ihmisen elämää yritän avittaa parhaan kykyni mukaan.
Yksinkertaisesti mä en enää suostu olemaan sisaruksilleni aliarvioituna käskyläisenä.
Siitä tässä on kysymys, ett vihdoinkin ymmärtäisivät ... mullakin olevan yksityiselämäni, josta ainoastaan mä itse päätän. Yks aikakausi on nyt eletty loppuun, mutt en mä halua kaikkea kanssakäymistämme lopettaa tietenkään. Ainoastaan sen haluan lopettaa; ett mulle sanellaan tehtäviä mitkä eivät todellakaan mulle kuulu, jollen mä itse vapaaehtoisesti halua tehdä.
Haluan tasa-arvoisuutta heidän kanssaan... silloin olen valmis auttamaan tarvittassa, jos kykenen tekemään halutun palveluksen. (jos mulla on aikaa ja halua ryhtyä siihen)
Nukuin muuten 9h yhteen putkeen! =)
Nyt mä istuttelen pieniä orvokin taimia seuraavaks kukkamaan reunalle, Nikke toi kun sen mamma oli lähettänyt Emolle orvokintaimia.
Täällä on ihanaa... hermot lepää ja linnut laulaa! Moikka..... En mä SissiVertausta tuon takia käyttänyt vaan Tämän tekstin takia..
"Vain pullon vettä, päärynän ja tietokoneen vien ensin mökkiini. Mä olen olen sähkötön mäkitupalainen ja tietskan akulla ei paljon surffailla..."
Hyvät Unet olet saanut nukuttua.. =).. Hyvä juttu.. ;P
Nautinnollista PäivänJatkoa.. =)- airistolle.tietenkin
.. En mä SissiVertausta tuon takia käyttänyt vaan Tämän tekstin takia..
"Vain pullon vettä, päärynän ja tietokoneen vien ensin mökkiini. Mä olen olen sähkötön mäkitupalainen ja tietskan akulla ei paljon surffailla..."
Hyvät Unet olet saanut nukuttua.. =).. Hyvä juttu.. ;P
Nautinnollista PäivänJatkoa.. =)Tjaa, mä myönnän käsittäneeni asian väärin.
Vesipullo yöksi jos tulee jano, päärynä jos herään aamulla aikaisemmin ja on nälkä... Faijan mökkiin jääkaapille tai ruokakomerolle en halunnut mennä kolistelemaan kun he kuitenkin nukkuvat aamuisin yleensä klo 8-9 asti.
Pihan perältä löytyy ekologinen huusi ja saunalla on aina kesäisin lämmintäkin vettä muuripadassa. Eli olin varautunut siihen ett yhdeksän jälkeen vasta menen keittämään kahvit.
Tosin Faija oli jo keittänyt kahvit aamulla ja paistanut munia kun mä menin lopultakin tuvan puolelle... rahjaten taas tietsikkani sähkön pariin... latautumaan!
Orvokit tuli istuttettua... sellaiset 3cm korkeat alut, joissain oli nupun alutkin jo... ei niistä mitään vielä selville saanut mikä värisinä kukkivatkaan! Sadetta odotellessa... kastelin ne rännivedellä. Nyt on varjossa 20 astetta...
Paistettua uutta kaalia, sipulia, kesäkurpitsaa ja loput uusista perunoista laitoin kuutioina pannuun lämpiämään. Päälle vielä vähän vuohenjuustoa viipaleina.
Jessus , mikä kitinä Faijalta... ihan selvästi hikinen villasukka lisätty paistokseen! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Tjaa, mä myönnän käsittäneeni asian väärin.
Vesipullo yöksi jos tulee jano, päärynä jos herään aamulla aikaisemmin ja on nälkä... Faijan mökkiin jääkaapille tai ruokakomerolle en halunnut mennä kolistelemaan kun he kuitenkin nukkuvat aamuisin yleensä klo 8-9 asti.
Pihan perältä löytyy ekologinen huusi ja saunalla on aina kesäisin lämmintäkin vettä muuripadassa. Eli olin varautunut siihen ett yhdeksän jälkeen vasta menen keittämään kahvit.
Tosin Faija oli jo keittänyt kahvit aamulla ja paistanut munia kun mä menin lopultakin tuvan puolelle... rahjaten taas tietsikkani sähkön pariin... latautumaan!
Orvokit tuli istuttettua... sellaiset 3cm korkeat alut, joissain oli nupun alutkin jo... ei niistä mitään vielä selville saanut mikä värisinä kukkivatkaan! Sadetta odotellessa... kastelin ne rännivedellä. Nyt on varjossa 20 astetta...
Paistettua uutta kaalia, sipulia, kesäkurpitsaa ja loput uusista perunoista laitoin kuutioina pannuun lämpiämään. Päälle vielä vähän vuohenjuustoa viipaleina.
Jessus , mikä kitinä Faijalta... ihan selvästi hikinen villasukka lisätty paistokseen!.. Sulla on tuollainen Pidempi aikainen LeiriPaikka.. Sitä onkin hyvä Parannella ja tehdä olo mahdollisimman miellyttäväksi.. Vaikka Just Kukkasin, jos siltä tuntuu.. Eiköhän ne kohta VärinsäNäytä.. =)
.. Ja Huoltokin näytti ainakin nyt pelaavan mallikkaasti.. ;P
Mistä kitinä?.. Puuttuvan Protskun takia vai?.. ;P
Illan jatkoja Sulle.. =)NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Sulla on tuollainen Pidempi aikainen LeiriPaikka.. Sitä onkin hyvä Parannella ja tehdä olo mahdollisimman miellyttäväksi.. Vaikka Just Kukkasin, jos siltä tuntuu.. Eiköhän ne kohta VärinsäNäytä.. =)
.. Ja Huoltokin näytti ainakin nyt pelaavan mallikkaasti.. ;P
Mistä kitinä?.. Puuttuvan Protskun takia vai?.. ;P
Illan jatkoja Sulle.. =).. Siis Yön.. ;D
- airistolle.tietenkin
.. Siis Yön.. ;D
Olen hereillä vielä ja tietskan akussakin virtaa... tällä kertaa. Olen kukenut kirjaa ladattavan halogenilampun valossa. Lamppu on seinähyllyllä ja valaisee hyvin muutaman tunnin ajan, ainakin vielä siinä on suunnilleen sama teho!
Eiä Faija protskuista ymmärrä varmaan mitään... mutt joo, lihaa tai makkaraa siinä olis pitänyt olla mukana! Minä panin sellaisia 3-5mm paksuisia vuohenjuusto viipaleita sen paistoksen päälle ja kattilankannen päällimmäiseksi, lämpeni ne juustotkin siinä ja juuston makukin voimistui lisää... no Faija sai erilaisen makuelämyksen siitä juustosta!
(hikinen villasukka... milloinka on mahtanut sukkia makustella... missä ja miksi?)
Kävin tekemässä juustosämpylän kinkku siivujen kera ja noukin juustot hänen lautaseltaan "risteilijään".
"Risteilijä" on arabian vanha kastikekulho; johon meillä laitetaan pöydässä kuoritut perunankuoret, makkarankuoret, keitoista kokonaiset pippurit ...ym. mitä nyt ei halua syödä!
Mä juon vielä valmiiksi tehtyä teetä termarista, mukillisen ja sitten sammutan valot.
Aika toivottaa: Hyvää yötä, nuku hyvin! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Olen hereillä vielä ja tietskan akussakin virtaa... tällä kertaa. Olen kukenut kirjaa ladattavan halogenilampun valossa. Lamppu on seinähyllyllä ja valaisee hyvin muutaman tunnin ajan, ainakin vielä siinä on suunnilleen sama teho!
Eiä Faija protskuista ymmärrä varmaan mitään... mutt joo, lihaa tai makkaraa siinä olis pitänyt olla mukana! Minä panin sellaisia 3-5mm paksuisia vuohenjuusto viipaleita sen paistoksen päälle ja kattilankannen päällimmäiseksi, lämpeni ne juustotkin siinä ja juuston makukin voimistui lisää... no Faija sai erilaisen makuelämyksen siitä juustosta!
(hikinen villasukka... milloinka on mahtanut sukkia makustella... missä ja miksi?)
Kävin tekemässä juustosämpylän kinkku siivujen kera ja noukin juustot hänen lautaseltaan "risteilijään".
"Risteilijä" on arabian vanha kastikekulho; johon meillä laitetaan pöydässä kuoritut perunankuoret, makkarankuoret, keitoista kokonaiset pippurit ...ym. mitä nyt ei halua syödä!
Mä juon vielä valmiiksi tehtyä teetä termarista, mukillisen ja sitten sammutan valot.
Aika toivottaa: Hyvää yötä, nuku hyvin!.. Mäkin laitoin Just aikaisemmin Teetä.. Väsyttää ja pitäis käydä vielä suihkussa.. ;D.. Kyllä Sun kelpaa Sisseillä.. LuksusLeiri.. ;P
Niin no juu.. Onhan juusto Protskua, mut jotain Lihaisampaa Just meinasin.. ;P.. Tais mennä sulla hieman IhonAlle hänen tokaisunsa.. Mut älä ainakaan liikaa sellaista pohdi ja murehdi.. Ei sun tarvitse aina Onnistua Täydellisesti miellyttämään häntä(kään) vaikka siihen ehkä olet tottunut ja/tai se kuuluu enemmän tai vähemmän Sun luonteeseen ja hänen luonteeseen kuuluu mitä kuuluu.. ;P.. Toki se mikä susta itsestäsi tuntuu parhaalle, niin siten toimit.. Kunhan sanoin.. Mut älä Murehi Tuollaista PikkuJuttua ainaskaan tämän enempää.. ;P
.. Sukka jutusta mulle tullee vain äkkiseltään mieleen se, että jos on yhdistänyt Hajun/Tuoksun "makuun".. HajuAisti ja MakuAistihan on kiinteästi sidoksissa toisiinsa.. ;P.. Tai sitten on Sisseillyt joskus ja joutunut käyttämään Sukkaa SelviytymisJutuissa.. ;D
Hyvää yötä ja HyviäUnia.. =)- airistolle.tietenkin
.. Mäkin laitoin Just aikaisemmin Teetä.. Väsyttää ja pitäis käydä vielä suihkussa.. ;D.. Kyllä Sun kelpaa Sisseillä.. LuksusLeiri.. ;P
Niin no juu.. Onhan juusto Protskua, mut jotain Lihaisampaa Just meinasin.. ;P.. Tais mennä sulla hieman IhonAlle hänen tokaisunsa.. Mut älä ainakaan liikaa sellaista pohdi ja murehdi.. Ei sun tarvitse aina Onnistua Täydellisesti miellyttämään häntä(kään) vaikka siihen ehkä olet tottunut ja/tai se kuuluu enemmän tai vähemmän Sun luonteeseen ja hänen luonteeseen kuuluu mitä kuuluu.. ;P.. Toki se mikä susta itsestäsi tuntuu parhaalle, niin siten toimit.. Kunhan sanoin.. Mut älä Murehi Tuollaista PikkuJuttua ainaskaan tämän enempää.. ;P
.. Sukka jutusta mulle tullee vain äkkiseltään mieleen se, että jos on yhdistänyt Hajun/Tuoksun "makuun".. HajuAisti ja MakuAistihan on kiinteästi sidoksissa toisiinsa.. ;P.. Tai sitten on Sisseillyt joskus ja joutunut käyttämään Sukkaa SelviytymisJutuissa.. ;D
Hyvää yötä ja HyviäUnia.. =)Tsau, nukuin aamulla pitkään, koska valvoin ihan tahallani myöhään... aamupäivä meni tavaroita järjestäessä ja autoni pakkaamiseen. Aika hiljaista oli sisarusteni kanssa kommunikointi, muksujen kansa riehuin... ja krokettia pelaten niiden vanhempien kakrujen kanssa.
Vanhemmat tuli mun mukanani mökiltä pois, koska Faijalla ei ollut autoa mökillä ja huomenna todennäköisesti myös sataa. Faija luovutti mökkinsä avaimia taas heidän käyttöön...
ei sisaruksillani ollut keittoastioita, ei muitakaan ruokailuvälineitä... niin miten oisivat jotain syötävää mukulille edes järjestäneet. Lihaa ja makkaroita heillä kuitenkin oli kylmälaukuissa uskoisin, koska sellaisia mukaanaan mökkiinsä kantoivat.
Nukuin nyt iltapäivästä melkein tähän asti, menen yövuoroon vaihteeksi... En ole pitkään aikaan sitä tehnytkään, joten oli korkea aika välillä tehdä pari yövuoroa, saan itse tuntumaa siitä mitä täällä öisin tehdään. Työt ovat kuulemani mukaan lisääntyneet... eikä ihme: asukkaista muutamat vaihtuneet ja vanhentuneetkin jonkin verran. Kaksi yötä antaa mulle jonkinlaisen käsityksen vallitsevasta tilanteesta.
Maanantain nukun ja tiistaina käyn hankintamatkalla ja kaksi kuntoutuspotilasta kaupungilla tulee kuitenkin ensinmäisenä hoidettavaksi, jonka jälkeen juoksen ne pakolliset perinteiset tiistai päivän kuviot läpi.
Nyt käyn suihkussa ja sitt menen raportille... jos illalla/yöllä on rauhallista, saatan ilmestyä palstallekin aikani kuluksi.
Moikka nyt...! - airistolle.tietenkin
Tsau, nukuin aamulla pitkään, koska valvoin ihan tahallani myöhään... aamupäivä meni tavaroita järjestäessä ja autoni pakkaamiseen. Aika hiljaista oli sisarusteni kanssa kommunikointi, muksujen kansa riehuin... ja krokettia pelaten niiden vanhempien kakrujen kanssa.
Vanhemmat tuli mun mukanani mökiltä pois, koska Faijalla ei ollut autoa mökillä ja huomenna todennäköisesti myös sataa. Faija luovutti mökkinsä avaimia taas heidän käyttöön...
ei sisaruksillani ollut keittoastioita, ei muitakaan ruokailuvälineitä... niin miten oisivat jotain syötävää mukulille edes järjestäneet. Lihaa ja makkaroita heillä kuitenkin oli kylmälaukuissa uskoisin, koska sellaisia mukaanaan mökkiinsä kantoivat.
Nukuin nyt iltapäivästä melkein tähän asti, menen yövuoroon vaihteeksi... En ole pitkään aikaan sitä tehnytkään, joten oli korkea aika välillä tehdä pari yövuoroa, saan itse tuntumaa siitä mitä täällä öisin tehdään. Työt ovat kuulemani mukaan lisääntyneet... eikä ihme: asukkaista muutamat vaihtuneet ja vanhentuneetkin jonkin verran. Kaksi yötä antaa mulle jonkinlaisen käsityksen vallitsevasta tilanteesta.
Maanantain nukun ja tiistaina käyn hankintamatkalla ja kaksi kuntoutuspotilasta kaupungilla tulee kuitenkin ensinmäisenä hoidettavaksi, jonka jälkeen juoksen ne pakolliset perinteiset tiistai päivän kuviot läpi.
Nyt käyn suihkussa ja sitt menen raportille... jos illalla/yöllä on rauhallista, saatan ilmestyä palstallekin aikani kuluksi.
Moikka nyt...!On mulla ollut ihan reippaasti tekemistä nyt yövuorossa, siis kaksi hoitajaa ei ole saanut 15 vanhusta yökuntoon... kahdessa tunnissa.
Korttiringin 4 ihmistä, heidän kohdaltaan osasin odottaa... etteivät kaikki olisi asian mukaisissa yöasusteteissa mutt...
Joopa joo... tästä keskustellaan vielä; SUURIN kirjaimin. Fakta!
Nyt ovat kaikki sängyissään... aika paljon yöpaloja olen jakanut (jukurttia mukissa) varuiksi.
Oletkos sä vielä hereillä? airistolle.tietenkin kirjoitti:
Tsau, nukuin aamulla pitkään, koska valvoin ihan tahallani myöhään... aamupäivä meni tavaroita järjestäessä ja autoni pakkaamiseen. Aika hiljaista oli sisarusteni kanssa kommunikointi, muksujen kansa riehuin... ja krokettia pelaten niiden vanhempien kakrujen kanssa.
Moikka nyt...!TsauTsau.. =).. Siellä on Näemmä Möksötystä Ilmassa.. ;P.. Noh, Sitä sattuu.. Eikä Sun kannata siitä päätäs liiaksi vaivata, eikä Missään Nimessä Palata Vanhaan käytäntöön.. Heillä on Peiliin katsomisen paikka, eikä Sulla.. ;P
.. Juuh.. Hyvän Johtajan kuuluukin noin toimia.. =).. Ainakin Mun Mielest.. Mitä parempi Johtaja, niin sitä vähemmän hän vaatii alaisilta sellaista mitä ei itse tekisi.. Mut joo.. Aikast Harvinaista.. Äläkä Ymmärrä tätä väärin.. Johtajalla on myös oma virkansa ja tehtävä Organisaatiossa, joten tämä ei tarkoita sitä, että Johtaja voi tehdä kaikkia asioita YhtäAikaa yms. ja kokonaisuuden kannalta hän voi harvemmin Uhrautua ja/tai Laittaa itsensä liian koville, jos/kun Moni asia on hänestä Riippuvainen ja jos Hänelle kävisi huonosti Syystä, jos toisesta, niin moni homma voi kaatua ja alaiset kärsiä KahtaKauheammin jne.. ;P
YönJatkoja Yökölle.. =)airistolle.tietenkin kirjoitti:
On mulla ollut ihan reippaasti tekemistä nyt yövuorossa, siis kaksi hoitajaa ei ole saanut 15 vanhusta yökuntoon... kahdessa tunnissa.
Korttiringin 4 ihmistä, heidän kohdaltaan osasin odottaa... etteivät kaikki olisi asian mukaisissa yöasusteteissa mutt...
Joopa joo... tästä keskustellaan vielä; SUURIN kirjaimin. Fakta!
Nyt ovat kaikki sängyissään... aika paljon yöpaloja olen jakanut (jukurttia mukissa) varuiksi.
Oletkos sä vielä hereillä?.. ;D.. Vai että Sukset ei nyt Oikein Luista?.. ;D
- airistolle.tietenkin
.. ;D.. Vai että Sukset ei nyt Oikein Luista?.. ;D
Näyttää siltä ettei nuo sukset luista millään sektorilla! Olen tainnut tervan sijasta voidella sukseni pihkalla. Tämä valitus työn paljoudesta saattaa olla oikeutettua... toisinaan ainakin.
Mutt töiden tekemättä jättäminen mulle yöksi... näytöksi.
Tämä oli kyllä lapsellista, miten tyhmänä mua oikein pitää? ... "tervaskanto" oli toinen iltavuorossa ja nyt tästä kyllä tulee hänelle palautetta.
Jos meidän välit ei ole parhaat mahdolliset... ei siitä voi/pidä vanhuksia rangaista puolihuolimattomalla hoidolla tai hoitamatta jättämisellä.
Kello soi piti käydä katsomas välillä mikä hätänä...
jatkoa edelliseen...
Raportoidessaan ei ainakaan mistään erikoistilanteesta maininnnut mitään ja kaikki asukkaat ovat osastolla, ketään ei ole lähetetty sairaalaan... mikä vois selittää tätä töiden tekemättä jättämistä.
Taitaa olla paras että Kakkonen selvittää hieman tilannetta... joka on ainakin mulle kuuma peruna! Mä hitsaan kuitenkin... jos nyt joutuisin kasvotusten selvittämään tätä tapausta. airistolle.tietenkin kirjoitti:
Näyttää siltä ettei nuo sukset luista millään sektorilla! Olen tainnut tervan sijasta voidella sukseni pihkalla. Tämä valitus työn paljoudesta saattaa olla oikeutettua... toisinaan ainakin.
Mutt töiden tekemättä jättäminen mulle yöksi... näytöksi.
Tämä oli kyllä lapsellista, miten tyhmänä mua oikein pitää? ... "tervaskanto" oli toinen iltavuorossa ja nyt tästä kyllä tulee hänelle palautetta.
Jos meidän välit ei ole parhaat mahdolliset... ei siitä voi/pidä vanhuksia rangaista puolihuolimattomalla hoidolla tai hoitamatta jättämisellä.
Kello soi piti käydä katsomas välillä mikä hätänä...
jatkoa edelliseen...
Raportoidessaan ei ainakaan mistään erikoistilanteesta maininnnut mitään ja kaikki asukkaat ovat osastolla, ketään ei ole lähetetty sairaalaan... mikä vois selittää tätä töiden tekemättä jättämistä.
Taitaa olla paras että Kakkonen selvittää hieman tilannetta... joka on ainakin mulle kuuma peruna! Mä hitsaan kuitenkin... jos nyt joutuisin kasvotusten selvittämään tätä tapausta.Jeps, Oikeassa olet, että Tuollaista ei voi tehdä.. Aikast huono homma, jos se oli Oikeesti Tahallinen juttu.. ;P
.. Toivotaan, että Kakkonen saa asiat hoidettua ja homma alkaa toimimaan.. ;P- airistolle.tietenkin
Jeps, Oikeassa olet, että Tuollaista ei voi tehdä.. Aikast huono homma, jos se oli Oikeesti Tahallinen juttu.. ;P
.. Toivotaan, että Kakkonen saa asiat hoidettua ja homma alkaa toimimaan.. ;POnneks kyseinen hoitsu ei tule töihin huomenna, ja maantaina mä nukun kun hän on iltavuorossa...
Mulla meni hiukan aikaa kun tein jo tuota tiistain apteekkilistaa valmiiksi... saattaa olla ett siihen tulee vielä muutoksia... sen voin tarkistaa tiistai aamulla, ennen kuin lähetän tilausta apteekkiin. Tietsikastani akku melkein finaalissa... pitää löytää muuntaja täältä jostain, sekin taas siivottu johonkin laatikkoon tietysti...se kun lojunut tuossa pöydän alla lattialla aina.
Nyt ei loju tietenkään.
Sä ett palkkaa saa; vaikka valvoisit seuranani... Hyvää Yötä sulle...makeita unia! - salafisti
Onneks kyseinen hoitsu ei tule töihin huomenna, ja maantaina mä nukun kun hän on iltavuorossa...
Mulla meni hiukan aikaa kun tein jo tuota tiistain apteekkilistaa valmiiksi... saattaa olla ett siihen tulee vielä muutoksia... sen voin tarkistaa tiistai aamulla, ennen kuin lähetän tilausta apteekkiin. Tietsikastani akku melkein finaalissa... pitää löytää muuntaja täältä jostain, sekin taas siivottu johonkin laatikkoon tietysti...se kun lojunut tuossa pöydän alla lattialla aina.
Nyt ei loju tietenkään.
Sä ett palkkaa saa; vaikka valvoisit seuranani... Hyvää Yötä sulle...makeita unia!Öitä sullekin hoiturille, sä vain jaksat.
- airistolle.tietenkin
salafisti kirjoitti:
Öitä sullekin hoiturille, sä vain jaksat.
Se on pakko jaksaa yövuorossa.
Seitsemältä rapsa ja puol kahdeksalta kotiin nukkumaan, ja takasin yhdeksäks illalla...kolmivuorotyö hoitoalalla useimmiten. Vaikka tunnen mä niitäkin jotka tekee pelkkää yövuoroa. Itse en jaksaisi!
Kiitos toivotuksestasi... Hyvää yötä sinullekin salafisti! airistolle.tietenkin kirjoitti:
Onneks kyseinen hoitsu ei tule töihin huomenna, ja maantaina mä nukun kun hän on iltavuorossa...
Nyt ei loju tietenkään.
Sä ett palkkaa saa; vaikka valvoisit seuranani... Hyvää Yötä sulle...makeita unia!.. Sellaista se siivoaminen joskus teettää.. Tavarat "katoilee"/"häviää" ainakin hetkellisesti.. ;P
..PäivänJatkoja.. =)- airistolle.tietenkin
.. Sellaista se siivoaminen joskus teettää.. Tavarat "katoilee"/"häviää" ainakin hetkellisesti.. ;P
..PäivänJatkoja.. =)Huomenta! Uskoin jo löytäneeni sunt trollailemasta... ja toivottelin sivistyneesti; hyviä öitä sulle tai sergeille... menivät sitten trollille!
Huomenta! Uskoin jo löytäneeni sunt trollailemasta... ja toivottelin sivistyneesti; hyviä öitä sulle tai sergeille... menivät sitten trollille!
No Huomennus.. Luuletko minua sergeiksi tai joksikin muuksi?.. ;D
.. Sun pitää ottaa Päikkärit vielä, kun nyt jo ylhäällä olet.. ;P- airistolle.tietenkin
No Huomennus.. Luuletko minua sergeiksi tai joksikin muuksi?.. ;D
.. Sun pitää ottaa Päikkärit vielä, kun nyt jo ylhäällä olet.. ;P"Öitä sullekin hoiturille, sä vain jaksat."...kirjoitti salafisti.
Ja mulle tuli mieleen ett sergei... tai SÄ trollailet mulle...
"Päikkärit vielä, kun nyt jo ylhäällä olet."
-Vai päikkärit? Mulla on ihan hirveä jano ja nälkä! Ja tarvitsen taas kunnon suihkun, olen hikinen... olo kuin madekalalla, nihkeän limainen, yöks!
Menen alakerran saunalle suihkuun ja altaalle uimaan hetkeksi, mutt ensin haen jotain syötävää vielä. Lasillinen inkiväärijuomaa ja banaani... ei riitä tähän nyt alkuunkaan, mä en syönyt yöllä kuin vähän saksanpähkinöitä, ehkä 10-15 kpl! airistolle.tietenkin kirjoitti:
"Öitä sullekin hoiturille, sä vain jaksat."...kirjoitti salafisti.
Ja mulle tuli mieleen ett sergei... tai SÄ trollailet mulle...
"Päikkärit vielä, kun nyt jo ylhäällä olet."
-Vai päikkärit? Mulla on ihan hirveä jano ja nälkä! Ja tarvitsen taas kunnon suihkun, olen hikinen... olo kuin madekalalla, nihkeän limainen, yöks!
Menen alakerran saunalle suihkuun ja altaalle uimaan hetkeksi, mutt ensin haen jotain syötävää vielä. Lasillinen inkiväärijuomaa ja banaani... ei riitä tähän nyt alkuunkaan, mä en syönyt yöllä kuin vähän saksanpähkinöitä, ehkä 10-15 kpl!.. Jaa Tuollaista epäilit.. ;D
.. Tarkoitinkin, että Sun pitää ottaa myöhemmin vielä päikkärit, eli ennen VuoronAlkua.. ;P- airistolle.tietenkin
.. Jaa Tuollaista epäilit.. ;D
.. Tarkoitinkin, että Sun pitää ottaa myöhemmin vielä päikkärit, eli ennen VuoronAlkua.. ;PEn mä tänään mihinkään uimaan päässyt... Faija oli tehnyt lihamakaronilaatikkoa ja maustanut sen vielä ketsupilla ja sweet chilly saucella... emon ohjeistaessa vierestä!
Mahtavan hyvää siitä oli tullutkin... tuli kipattua sitä hieman enemmän nälkäisenä sisuksiini.
Menin omaan kylpyhuoneeseen suihkuttelemaan ja vain hieman kuivattuani itseäni, nukahdin uudelleen pussilakanan kanssa sänkyyni.
Joten ainakin nukkunut mä olen tarpeeksi! =)
Otan muuten faijan tekemää laatikkoa vähän evääksi mukaani töihin ja pari tomaattia, niillä pärjään mukavasti varmaan aamuun asti.
Näkyilee...? airistolle.tietenkin kirjoitti:
En mä tänään mihinkään uimaan päässyt... Faija oli tehnyt lihamakaronilaatikkoa ja maustanut sen vielä ketsupilla ja sweet chilly saucella... emon ohjeistaessa vierestä!
Mahtavan hyvää siitä oli tullutkin... tuli kipattua sitä hieman enemmän nälkäisenä sisuksiini.
Menin omaan kylpyhuoneeseen suihkuttelemaan ja vain hieman kuivattuani itseäni, nukahdin uudelleen pussilakanan kanssa sänkyyni.
Joten ainakin nukkunut mä olen tarpeeksi! =)
Otan muuten faijan tekemää laatikkoa vähän evääksi mukaani töihin ja pari tomaattia, niillä pärjään mukavasti varmaan aamuun asti.
Näkyilee...?.. Hyvää Ruokaa ja KunnonLepo, mikäs sen Parempaa varsinkin Tohinan ja Touhun Päälle.. =).. Yksi tärkeimmistä Elementeistä IhmisOtukselle on Riittävä Lepo&Uni.. PsykoFyysistä Huoltoa.. ;P
Juuh.. Kyllä mä täällä varmaan Pörräilen ainakin välillä.. ;P
- Aikajännää
mutta nyt yh:na kahden lapsen kanssa minulla on enemmän vapaa-aikaa, kuin aviossa ollessani. Olen miettinyt tätä paljon ja todennut, että aika on tehnyt tehtävänsä. Vie aikaa sopeutua, kun yhtäkkiä on lapsia ja koko elämä mullistuu. Ainakin minulla mullistui. Yritin tehdä kaikkea ja koko ajan. Ei se ollut edes miehen syy, että "hukuin" töihin. Elämä oli sellaista suorittamista. Lapset ovet toki kasvaneet, mutta jos vertaan itsenäni moneen parisuhteessa elävään naiseen, joilla autot, joilla ajella ja miehet, jotka ottavat osaa kotitöihin tms. niin monet elävät jatkuvasti stressaantuneina ja selittävät, kuinka kauheaa on ja sitä sun tätä. Arkielämässä voi tehdä paljon valintoja. Ei tarvitse tehdä kaikkea, ei haittaa vaikka välillä koti on kuin pommin jäljiltä. Elämää voi yksinkertaistaa.
Jos suhde on tuota mitä kuvaat, niin sitten on tietenkin parempi olla sinkku.
Sinkkuilu on parhainta aikaa. Hienointa siinä on se, että koko elämäni on sen takia parhainta aikaa.
Mä olen kaiketi kauhean vanhanaikainen, kun ajattelen että isä ja äiti ovat lapselle tärkeitä molemmat. Kummaltakin saa eväitä elämään eri sukupuolien ja persoonien näkökulmasta. Minulle ainakin on tärkeää sekin, että lapsi tietää ja tuntee isänsä. Ettei isä ole joku vaan jostain listalta tms. vaan ihka oikea ihminen ja persoona, jonka lapsi oppii kunnolla tuntemaan. Jonka kanssa lapsi voi luoda läheisen vanhempi-lapsi suhteen, siinä missä minunkin kanssa, lapsen äitinä.
Sekä se, että perhe on yhteinen fokus pariskunnalle.
Mulle itselleni on myös tärkeää, että minä tunnen lapsieni isän ja tunnen, että hän on sopiva isäksi heille. Hän kykenee ottamaan vastuunsa aikuisena ja isänä heistä. Jos mullekin sattuis jotain ja kuolisin pois, on hyvä tietää että heillä on silti heitä rakastava isä. Joka huolehtii heistä ja rakastaa heitä, omaa lihaa ja vertaan.
Tiedän ettei kaikki isät ole sellaisia, mutta mulle onkin nimenomaan tärkeetä että tämä isä on juuri sellainen isä joka välittää. Juuri siksi, että kaikki eivät koskaan saa kokea mitä on kun isä oikeasti välittää ja huolehtii poikaisistaan yhdessä lasten äidin kanssa. :)
Minusta se on arvokasta tuntea kumpikin vanhempansa, jos heistä on olemaan vanhempia lapsilleen.
Tämä on vain siitä näkökulmasta kirjoitettu, kun puhutaan vastuullisista vanhemmista. Tiedän, että kaikenlaista ongelmaa voi olla, miksi on parempi ettei jompi kumpi vanhemmista sekaannu lsten elämään.Mutta lähtökohtaisesti en olisi koskaan tehnyt lapsia, jos en olisi löytänyt miestä jonka koen hyväksi vastuulliseksi isäksi lapsilleen. Olisin siis ilman lapsia, joko sinkku tai parisuhteessa, mutta ehdottomasti lapseton jos yhtään olisi ollut epäilys, että isästä ei olisikaan isäksi.
zönggö kirjoitti:
Mutta lähtökohtaisesti en olisi koskaan tehnyt lapsia, jos en olisi löytänyt miestä jonka koen hyväksi vastuulliseksi isäksi lapsilleen. Olisin siis ilman lapsia, joko sinkku tai parisuhteessa, mutta ehdottomasti lapseton jos yhtään olisi ollut epäilys, että isästä ei olisikaan isäksi.
ja tuli tääkin vielä mieleen, että vaikka eroaisimme joskus miehen kanssa, mulle on tärkeetä ettei lapset silti menetä isäänsä. Eli voin olla varma, että lapsilla on silti heitä rakastava isä, vaikkei se minusta tykkäisikään enää tippaakaan. Lapsien ei tarvi menettää isäänsä kuitenkaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6762552Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,311276- 1091168
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki121105- 93955
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k104925Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e239877Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?101873Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50769- 64751