Miksi ihmiset ovat nuorena liberaaleja, mutta vanhoina heistä tulee konservatiiveja?
Mistä tämä ihmisen muutos johtuu?
6
114
Vastaukset
- Semmoista.aikaaSe
Kyllä minä olin jo nuorena konservatiivi. Kun aikansa katseli paikkojen roskaamista, sotkemista, kännäämistä 12 vuotiaana koulussa, niin se teki minusta hyvin konservatiivisen.
Luettelemani oli tietenkin vain jäävuoren huippu. - ElämäOpettaa
Ihminen kerää elämänkokemusta ja viisastuu vanhetessaan. Toki fiksuimmat yksilöt omaavat konservatiiviset (=kestävät) arvot jo nuorina.
Ei ne ihmiset juuri muutu, vaan maailma muuttuu. Edellispäivän liberalismi on tulevaisuuden konservatiivisuus.
Järki ja tieto voittaa tunteen ja uskomuksen.
- MiksiMuuksikaan
Ilmeisesti siksi, että nuoruuden liberaalisista aatteista on vanhuuteen mennessä tullut konservatiivisia?
Nuorena ihmiset uskovat kaikkeen hyvään ja oikeaan ja haluavat muuttaa maailman paremmaksi. Sitten vähitellen huomaavat sen vaikeaksi ja luovuttavat, tulevat kyynisiksi ja katkeroituvat. Huomaavat helpommaksi vain puolustaa edes sitä, mikä yhteiskunnassa on hyvää ja oikeudenmukaista.
Ja huomataan, että pohjoismainen demokratia on paras mihin ihminen on päässyt, joitakin leimahduksia ja historian kadonneita ihanneyhteiskuntia lukuunottamatta.
Maailman mittakaavassa on erittäin radikaalia puolustaa meidän demokratiaamme ja vapauttamme. Kokoomuskin on aivan radikaali vapaamielinen puolue natseihin ja fasisteihin ja oikeistopopulisteihin verrattuna. Kaikki puolueemme ovat tasavaltalaisia demokraattisia puolueita.
Vain uudessa persujen kaapatussa puolueessa diktatuurista haaveilevat lymyävät.
Vasemmistossakaan ei ole enää diktatuurista haaveilevia paljoakaan.
Arvokonservatiivisuus ei ole muotia, perhearvot jne. Siihen minäkin jo olen kallellani päinvastoin kuin nuoruudessa. En kuitenkaan mihinkään holhoukseen, vaan vastuulliseen vapauteen. Monet kaverit tosiaan ovat muuttuneet joka suhteessa konservatiiveiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4119021Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893560- 202013
- 811246
- 271095
- 751090
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta641051Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791045- 551013
- 65950