Ruotsin feministit kieltävät Herra sanan

Gc--------------

Ruotsin feministipapit kieltävät Jumalasta Herra sanan. Kuitenkin kolmiyhteinen Jumala sanoo itsestään : Minä olen Herra sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
Mitä tähän sanoo Suomen Seta ja vihervasuripapit- ja pipit?

21

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivottavasti Suomen evankelis-luterilainen kirkko ei lähde tähän hullutukseen mukaan, vaikka se mielellään seuraakin perässä, mitä Ruotsin kirkko tekee.
      Kyllä minusta tämä sukupuolineutraalihöppä on mennyt aivan liiallisuuksiin.
      Ihmiste pitäisi alkaa heräämään, että mikä tämän takana oikeasti on.

      • Toki lähtee. Kaikkia liberaalejahan kirkko apinoi 😳


    • Puistatus

      Nyt uusi muoti. Feministit levittelevät haarojaan istuessaan.

      • Heh heh, huumoripläjäys on aina mukava välipalaksi.


      • TurunProfetia

        Ja kun sisaret ottaa housut pois tulee herätys.


    • harmaariiittaro

      Ja suomalaiset luterilaisekin uhmaavat samaa käskyä pitämällä Saatanaa jumalanaan.
      Ylipäätään Saatana on tärkeä jumala kristityille. Kristitty kiroaa mielellään oppiriidoissaan Saatanan nimiin vastustajansa.

    • JeesusOnHerra_

      LUOPUMUS, sekä Ruotsissa että Suomessa että koko maailmassa.

    • Näinseonon

      Jeesus tulee kun luopumus on suurimmillaan. Näin valitutkin eksyvät.

      • kiiiskivastarannalta

        Ja luopumuksen tahti kiihtyy- niin kuin synnytystuskat.
        Voi! luterilaista kirkkoa.


    • Isä meidän, joka olet taivaissa ... .

    • Ruotsin feministit ovat tässä ihan raamatullisia. Ei alkutekstissä ole mitään "Herra" sanaa, se myönnetään monissa fundispiireissäkin:

      M.Peltonen: 'Jahve' ei kuitenkaan ole suomeksi ' Herra' , minkä seikan raamatunkäännöksen tekijätkin varsin hyvin tietävät."

      https://www.netikka.net/mpeltonen/nimi.htm

    • dikduk

      "Minä olen Herra sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia. "Tuollaista kohtaa ei alkukielisessä Raamatussa ole, vaan"herra" on nimen JHWH tilalle kääntäjien laittama substantiivi. Siis kohta kuuluu:"Minä olen JHWH sinun jumalasi. Älä pidä muita jumalia"

      • Moi6i

        Kuitenkaan harva juutalainen teologi on assosioinut transsendenttisen jumaluuden koskaan feministiseen muotoon. Ylipäätään Jumala on koettu lähinnä miespuoliseksi, esim. YHWH lausutaan kirjoitustavan sijaan Adonaj (YHWH koetaan liian pyhäksi lausua ihmisen toimesta), joka tarkoittaa miespuolista Herraa.


      • Moi6i kirjoitti:

        Kuitenkaan harva juutalainen teologi on assosioinut transsendenttisen jumaluuden koskaan feministiseen muotoon. Ylipäätään Jumala on koettu lähinnä miespuoliseksi, esim. YHWH lausutaan kirjoitustavan sijaan Adonaj (YHWH koetaan liian pyhäksi lausua ihmisen toimesta), joka tarkoittaa miespuolista Herraa.

        Jahve on kieliopillisesti maskuliininen mutta juutalaisessa teologiassa käsitetään jumaluus myös naispuolisena koska eihän muuten Jumala olisi voinut luoda ihmistä omaksi kuvakseen sekä mieheksi että naiseksi. Elohim on tämä sana, joka on feminiininen (suomeneettu "Jumalaksi" vanhassa testamentissa) mutta siellä on muitakin feminiinisiä kuten El Shaddai, joka on suomennettu yhtä kökösti "kaikkivaltiaaksi" vaikka "Kaikkiriittävä" olisi ehkä parempi.


      • dikduk
        Moi6i kirjoitti:

        Kuitenkaan harva juutalainen teologi on assosioinut transsendenttisen jumaluuden koskaan feministiseen muotoon. Ylipäätään Jumala on koettu lähinnä miespuoliseksi, esim. YHWH lausutaan kirjoitustavan sijaan Adonaj (YHWH koetaan liian pyhäksi lausua ihmisen toimesta), joka tarkoittaa miespuolista Herraa.

        Jumalalla ei juutalaisuudessa ole sukupuolta. Adonai mon. 1.pers. gen. lausutaan nimen JHWH asemesta rukouksissa ja Jumalan palveluksissa, niiden ulkopuolella käytetty sana on hashem, nimi.


      • dikduk
        KTS kirjoitti:

        Jahve on kieliopillisesti maskuliininen mutta juutalaisessa teologiassa käsitetään jumaluus myös naispuolisena koska eihän muuten Jumala olisi voinut luoda ihmistä omaksi kuvakseen sekä mieheksi että naiseksi. Elohim on tämä sana, joka on feminiininen (suomeneettu "Jumalaksi" vanhassa testamentissa) mutta siellä on muitakin feminiinisiä kuten El Shaddai, joka on suomennettu yhtä kökösti "kaikkivaltiaaksi" vaikka "Kaikkiriittävä" olisi ehkä parempi.

        Shaddain etymologiaa ei tiedetä varmuudella, elohim on mask. monikko.


    • Näinonon

      Ateistit väärentävät Jumalan sanan

    • herraHerra

      Feministeille on Helvetissä paikka varattuna.

      • Jos joku siitä asiasta päättää niin missään tapauksessa se ei ole nimerkki herraHerra.


    • Miesmerentakaa

      Varokaa miehet feministiä helvetillistä naista. Luoja varjelkoon sellaisesta.mi eh

    • Kirjakääröt

      2Moos.20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. Biblia (1776). Ei sinun pidä muita jumalia pitämän minun edessäni.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe