Saako esim. antaa väärän todistuksen lähimmäisestä tarkoituksenaan esim. pelastaa jonkun henki? Saako valehdella tai varastaa, jos oma lapsi on kuolemaisillaan nälkään?
Pyhittääkö tarkoitus keinot?
10
127
Vastaukset
- albinoalpakka
Saako täyttää torin alpakoilla, jos päämääränä on estää uusi holokausti?
- pulmallista
Tarkoitan vakavasti. Jos minä itse tai lapseni on kuolemassa nälkään, teenkö syntiä, jos viimeisenä mahdollisena keinonani varastan kaupasta ruokaa? Jumalan käsky on "Älä varasta". Eikö ruoan kaupasta maksutta ottaminen siinä tilanteessa ole varastamista vaan pyhä teko? Vai onko se syntiä, mutta joissain tilanteissa syntiä saa tehdä?
Vai onko oikein antaa nälkiintyneen kuolla?
Vastatkaa!Voitko antaa jonkin esimerkin missä tilanteessa pitää . "antaa väärän todistuksen lähimmäisestä tarkoituksenaan esim. pelastaa jonkun henki? "
varastamisen kohdalla sanoisin, että kannattaa varmasti ensin käydä kaikki muut vaihtoehdot läpi. Jos lapsi on kuolemassa nälkään , luulisin , että jokainen taitaa valita kerjäämisen tai varastamisen.
Syntiä ei tietenkään saa tehdä, mutta me teemme sitä kuitenkin. Sitä varten meillä on armo.
On tietysti helppo sanoa, etten minä koskaan lankeaisi vääryyksiin, mutta tosiasia on, etten todellakaan voi tietää kuinka toimisin ääriolosuhteissa. On helpohkoa olla "pyhä", kun ei elä äärimmäisissä olosuhteissa, mutta tilanne on sitten ihan toinen, kun oikeasti on hengestä kyse. En osaa sanoa miten valitsisin, vaikka nyt esim.ajattelen, ettei väkivalta ole koskaan oikein. No oikein se ei olekaan, mutta en pysty sanomaan, ettenkö sitä käyttäisi, jos tilanne olisi sellainen.
Uskon näkökulmasta minun ymmärrykseni sanoo, että Jumala tuntee meidät ja tietää millaista tekoa me olemme, eikä hairahdus pyyhi pelastusta pois tai erita meitä Jumalan rakkaudesta.Eerikatässämoi kirjoitti:
Voitko antaa jonkin esimerkin missä tilanteessa pitää . "antaa väärän todistuksen lähimmäisestä tarkoituksenaan esim. pelastaa jonkun henki? "
varastamisen kohdalla sanoisin, että kannattaa varmasti ensin käydä kaikki muut vaihtoehdot läpi. Jos lapsi on kuolemassa nälkään , luulisin , että jokainen taitaa valita kerjäämisen tai varastamisen.
Syntiä ei tietenkään saa tehdä, mutta me teemme sitä kuitenkin. Sitä varten meillä on armo.
On tietysti helppo sanoa, etten minä koskaan lankeaisi vääryyksiin, mutta tosiasia on, etten todellakaan voi tietää kuinka toimisin ääriolosuhteissa. On helpohkoa olla "pyhä", kun ei elä äärimmäisissä olosuhteissa, mutta tilanne on sitten ihan toinen, kun oikeasti on hengestä kyse. En osaa sanoa miten valitsisin, vaikka nyt esim.ajattelen, ettei väkivalta ole koskaan oikein. No oikein se ei olekaan, mutta en pysty sanomaan, ettenkö sitä käyttäisi, jos tilanne olisi sellainen.
Uskon näkökulmasta minun ymmärrykseni sanoo, että Jumala tuntee meidät ja tietää millaista tekoa me olemme, eikä hairahdus pyyhi pelastusta pois tai erita meitä Jumalan rakkaudesta....eroita...
- vassuri
Niin. Jos lääkäri tapaa tiellä pyhäpäivänä sairaskohtauksen saaneen miehen ja hänellä on lääkärivälineet autossa mukana odottamassa työviikon alkamista niin eikö hän saa rikkoa 4. käskyä?
- vihervassuri
4. käsky: Kunnioita isääsi ja äitiäsi!
- vassuri
vihervassuri kirjoitti:
4. käsky: Kunnioita isääsi ja äitiäsi!
Väärin. Raamatun mukaan neljäs käsky on "Muista pyhittää lepopäivä." Lue 2. Moos. 20:1.17.
- passuri
Tämä kiinnostaa minuakin. Haluaako Jumala, että lääkäri auttaa sairauskohtauksen saanutta vai että ei auta?
- WWJD
Mitä Jeesus tekisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6052172- 1081088
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,211035Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki4907Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101845- 81812
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89742- 63725
- 65563