Ihmiskunta on alunperin ollut ateistinen ja uskonnot ovat tulleet mukaan vasta paljon myöhemmin. Uskonnot ovat vain lapsellisia selityksiä lapsellisille ihmisille ja samoin kuin ihminen viisastuu vanhetessaan tulee myös ihmiskunta viisastumaan vanhetessaan ja luopumaan jumaluskojen turhuudesta.
Ateismi on vanhempaa perua kuin uskonnot
20
101
Vastaukset
- yhdistävä.ominaisuus
Totta. Ihmiset ovat taikauskoisia ja tarvitsevat jos minkäkinlaista onnenmaskottia toimiensa tueksi. Sitä kautta kehittyi jumalatkin mukamas voimia antamaan. Jumalille vain on yhteistä se seikka, että ne eivät kehtaa naamaansa näyttää, eivät ikinä eivät missään eivätkä kenellekään.
- Faktaa21.12.2017
Miksi Jumalan pitäisi (jos se olisi mahdollista) näyttäytyä jumalattomalle?
- yhdistävä.ominaisuus
Faktaa21.12.2017 kirjoitti:
Miksi Jumalan pitäisi (jos se olisi mahdollista) näyttäytyä jumalattomalle?
Se lisäisi jumalien uskottavuutta ja vähentäisi hihhuleille tyypillistä huijariominaisuutta.
- jhytrer567890
yhdistävä.ominaisuus kirjoitti:
Se lisäisi jumalien uskottavuutta ja vähentäisi hihhuleille tyypillistä huijariominaisuutta.
Kirjoittele selvin päin!
- Faktaa21.12.2017
Se mitä ateismi tarkoittaa ja ilmenee nykyisin, on pysynyt samana alkamisajasta lähtien.
Se alkoi noin 1850-luvulla.
Se ateismi joka alkoi noin 2000 vuotta sitten, ei ollut Jumalan kieltämistä.
Tyylin muutos vaihtui 1850-luvulla Jumalan kieltämiseksi, kuten jo aiemmin sanoin.Ateismi ei ole koskaan ollut jumalan kieltämistä vaan sen puutetta. Miten kieltäjä voi kieltää sellaisen joka puuttuu? Onko kaljunkin pakko kasvattaa hiukset, jotta se olisi mieleen niille ihmisille joilla on hiukset!?
- jhgfdrty789
ateisti1982 kirjoitti:
Ateismi ei ole koskaan ollut jumalan kieltämistä vaan sen puutetta. Miten kieltäjä voi kieltää sellaisen joka puuttuu? Onko kaljunkin pakko kasvattaa hiukset, jotta se olisi mieleen niille ihmisille joilla on hiukset!?
Jumalaa ei ole / puutetta, sitähän te toitotatte pv toiseen!
- Faktaa21.12.2017
Vanhetessaan......????????
Huom. Lopun aikoja eletään, nyt on mentävä korkeintaan viikko kerralla etennpäin.
Ateistit hiihtelee 100 vuotta kerralla??????Uskovien mielestä lopun aikoja on eletty jo 2000 vuotta.
Miten mennään viikko kerrallaan eteenpäin? Hiihtelyä mittaillaan yleensä kilometreissä ei vuosissa. Itse hiihtelen vain n. 15 - 20 km kerrallaan.
Mitä aloitukseen tulee, niin onko mielekästä puhua ateismista, aikana jolloin uskontoja ei vielä ollut? Vai pitäisikö minun julistautua azorgistiksi siltä varalta, että joku keksii Zorg-uskonnon ;-)
Loogisempaa olisi puhua uskonnottomuudesta, josta tuntuu tulleen melkein muotisana viime vuosina?agnoskepo kirjoitti:
Uskovien mielestä lopun aikoja on eletty jo 2000 vuotta.
Miten mennään viikko kerrallaan eteenpäin? Hiihtelyä mittaillaan yleensä kilometreissä ei vuosissa. Itse hiihtelen vain n. 15 - 20 km kerrallaan.
Mitä aloitukseen tulee, niin onko mielekästä puhua ateismista, aikana jolloin uskontoja ei vielä ollut? Vai pitäisikö minun julistautua azorgistiksi siltä varalta, että joku keksii Zorg-uskonnon ;-)
Loogisempaa olisi puhua uskonnottomuudesta, josta tuntuu tulleen melkein muotisana viime vuosina?Niin, niin, mutta kun se 2000 vuotta on kulunut viikko kerrallaan ja Jumalalta saadun viisauden turvin uskova ymmärtää, että niinhän se aika jatkossakin kuluu viikko kerrallaan varsinkin jos haluaa viikoiksi sen ajan jakaa.
Itse kannatan sitä, että yrittää elää päivä, tunti ja hetki kerrallaan. Vähintäänkin elää sitä hetkeä joka kulloinkin sattuu olemaan.agnoskepo kirjoitti:
Loogisempaa olisi puhua uskonnottomuudesta, josta tuntuu tulleen melkein muotisana viime vuosina?"Uskovien mielestä lopun aikoja on eletty jo 2000 vuotta."
Taitaa olla muutama kauemminkin. Kun ihminen oppi kirjoittamaan, niin ensiksi kirjoitettiin härski vitsi ja toiseksi varmaan sitten maailmanlopun ennustus ja ilmoitus jumalalta. Olisiko ainakin 4000 vuotta eletty Lopun Aikoja?- 9009uuyuwewwe
agnoskepo kirjoitti:
Loogisempaa olisi puhua uskonnottomuudesta, josta tuntuu tulleen melkein muotisana viime vuosina?Vieläkö sinä tervaat niitä seurasi ikkunoita?
- typerääsakkia
agnoskepo kirjoitti:
Loogisempaa olisi puhua uskonnottomuudesta, josta tuntuu tulleen melkein muotisana viime vuosina?Lopun ajoista:
Lue se Raamattu edes kerran läpi, niin ymmärrät, että kommenttisi on typerä!
Eihän lopun aikoihin päästä, ennen kuin kaikki tulevaisuuden ennusteet ovat toteutuneet.
Kai ymmärrät sen verran, että tulevaisuutta ei ole 33 eKr tai 33 jKr. typerääsakkia kirjoitti:
Lopun ajoista:
Eihän lopun aikoihin päästä, ennen kuin kaikki tulevaisuuden ennusteet ovat toteutuneet.
Kai ymmärrät sen verran, että tulevaisuutta ei ole 33 eKr tai 33 jKr.Olen lukenut Raamatun kannesta kanteen sukuluetteloineen kahteen kertaan ja osia vanhasta- ja uudesta testamentista kymmeniä kertoja.
Tosiasia on, että jo alkuseurakunta uskoi Jeesuksen toisen tulemisen olevan lähellä. Samaa uskoa kirkko on saarnannut jo parituhatta vuotta, olivat sitten kaikki ennustukset toteutuneet tai ei.- 9009uuyuwewwe
typerääsakkia kirjoitti:
Lopun ajoista:
Kai ymmärrät sen verran, että tulevaisuutta ei ole 33 eKr tai 33 jKr.Mikä Lestaidolaisen nimimerkin mielestä oli jutussani tyhmää? miksi pidät itseäsi typeränä, ei se äidistäsi johdu? Koska on Hellari..
- näinsevaanmenee
Ateismi on ihmisessä sisäsyntyisenä, uskovaisuus on aina ulkoa opittua ja omaksuttua. Yleensä vielä väkisin tai ainakin puolipakolla.
- typerääsakkia
Olet täysin hakoteillä, siis ateismisuudessa, se opittu tapa, kun uskotaan valheisiin.
Uskotaan valheisiin, koska se tekee elämisen helpommaksi, jota ateistit rakastavat yli kaiken.
Ei tarvitse panostaa kuin yhteen lauseeseen pv aikana: Jumalaa ei ole. - olenateisti
typerääsakkia kirjoitti:
Olet täysin hakoteillä, siis ateismisuudessa, se opittu tapa, kun uskotaan valheisiin.
Uskotaan valheisiin, koska se tekee elämisen helpommaksi, jota ateistit rakastavat yli kaiken.
Ei tarvitse panostaa kuin yhteen lauseeseen pv aikana: Jumalaa ei ole.Onko siis valehtelua jos sanon ettei minulla ole mitään havaintoa tai tuntemusta jumalasta, koska asia on näin. Miten perustelet puheesi?
- 0000000000000000000000
Sillai se aika rientää !!
Elinkautisvankikin oli ollut lusimassa jo "pari viikkoa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771