Onko tutkittu?
Entä onko kuussa manjäristyksiä?
Maan vaikutukset kuuhun
7
55
Vastaukset
- Ressu1
Kuuhun on jätetty erilaisia mitta laitteita rekistäröimään gologista toimintaa..ja kuujäristyksiä on havaittu teorian mukaan ne johtuvat maan vetovoimasta. Asiaa nyt ei ole loputtomasti tutkittu
- se.järisee.sittenkin
https://phys.org/news/2006-03-moonquakes.html
Neljä erilaista maanjäristysten tyyppiä, joista kolme harmittomia ja yksi vaarallinen.
Lähellä pintaa tapahtuvat kuunjäristykset voivat jatkua 10 minuutin ajan ja olla vaarallisia. Vuosien 1972-1976 välillä Kuuhun jätetyissä mittalaitteissa nähtiin muutama pitkään jatkunut järistys, jotka olivat voimakkuudeltaan 5.5 luokkaa eli varsin merkittäviä. Maassa tuo riittää aiheuttamaan seinien rakenteisiin murtumia ja halkeamia. Jos seinän toisella puolella sattuu olemaan tyhjiö niin... - qhd
Se on sellaista vuorovaikutusta. Kuu aiheuttaa vuorovesi-ilmiön Maassa ja sama ilmiö sitten linkoaa Kuuta kauemmas Maasta.
Öööh.. kelpaisiko "vaikutukseksi" se, että se kiertää Maata gravitaation vuoksi?
Ei liene paljoakaan muuta, koska Kuu on kivikova eikä siellä siten ole juurikaan
vuorovesivakutuksia.- Kuupappa
"Ei liene paljoakaan muuta, koska Kuu on kivikova eikä siellä siten ole juurikaan
vuorovesivakutuksia."
Et sitten viitsinyt lukea tuota: https://phys.org/news/2006-03-moonquakes.html, jonka "se.järisee.sittenkin" edellä huomaavaisesti linkitti? Vuorovesivoimia on vaikkei vettä olisi mailla eikä halmeilla. Jotenkin en ajatellut, että tuollaiset asiat askarruttivat ap:ta - eihän nimimerkki miestä tietenkään pahenna.
Otsikko tosin oli Maan vaikutuksesta Kuuhun, ei sen omista seismisistä värähtelyistä.
Opettele lukemaan ennen kuin tulet lässyttämään minulle!- Kuupappa
tractor kirjoitti:
Jotenkin en ajatellut, että tuollaiset asiat askarruttivat ap:ta - eihän nimimerkki miestä tietenkään pahenna.
Otsikko tosin oli Maan vaikutuksesta Kuuhun, ei sen omista seismisistä värähtelyistä.
Opettele lukemaan ennen kuin tulet lässyttämään minulle!Et tosiaan ajatellut - etkä lukenut otsikkoa pitemmälle - joten ymmärrän turhautumisesi. Opettelen kyllä lukemaan. Opi sinä ajattelemaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 594683
- 653798
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.2113208- 1133061
- 482884
- 232548
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192216Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi2471977- 1081872
- 361865