Kreationistien Jumala 3

Kreationismi_on_sairaus

3. Moos. 21:16-23 : "Vammaiset, lyhytkasvuiset, lättänenäiset, sokeat ym. eivät saa tulla alttarille."

Miksi kreationistien Jumala hyljeksii niitä joiden vammat on itse aiheuttanut ja/tai sallinut?

Jopa ihminen on armollisempi ja myötätuntoisempi kuin kreationistien Jumala.

66

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika.karu.Jehova

      No huh huh. Onpa hyvä että näitä Raamatun tekstejä tuodaan esille. Tällaista Jumalaako se Moosesta fanittava kaappihomppeli Jyri rakastaa?

      • jhjhjljkk

        Miksei rakastaisi. Raamatun mukaan isotkaan peräpukamat eivät estä alttarille tuloa.


      • Pakkstori

        Luultavasti kyse oli siitäkin, ettei sairaudet leviäisi. Jos jollakin oli tarttuva tauti, ja hän olisi mennyt alltarille uhraamaan missää muutkin kävi, niin leviäisi henkilön niin henkiset kuin fyysiset sairaudetkin. Mutta: "Jolle on paljon annettu, siltä paljon vaaditaan". Jos siis olet kaikessa keskiarvoihminen, koulusikin keskiarvo tasan 7 - 8 tms. niin sinulta vaaditaan kaiken rankinta työtä teoriassa vieläkin. Pinkot joskus pääsivät johtotehtäviin tms. tai jotenkin muita kauniimmat ja komeammatkin ihmiset, mutta rumilta, tyhmiltä ja psykologisesti häiriintyneiltä ei tulisi vaatia kovin paljoa.


      • Saatanan.Tosikko

        Psykopaattina nuorisorikollisena ollessaan Jahve, vai oliko se sittenkin Sebaot -sodan Jumala, määräsi raivattvaksi kansanmurhilla, joissa kaikki, jopa imeväiset tuli teurastaa, elintilaa, sen ajan lebensraumia, herrakansan tieltä.

        Se tässä kaikessa hieman mietyttää, että Jahve aikojen alussa ja maita ja mantuja luodessaan totesi itse kaiken olevan ylen hyvää, joten mistäs se Perkele ja pienemmät rienaajat ilmestyivät, josta Luoja-Jumala ei tiennyt tulevaksi tai sitten nekin olivat sitä "hyvää"?

        Tuotoksilleen, ihmisille, piti kuitenkin päästä jatkuvasti vittuilemaan ja näitä kiusaamaan milloin milläkin tekosyyllä, kun tekijällä, ja varsinkin kaikkivoivalla sellaisella, luulisi olevan täysi vastuu jos itselle maanantai-päiviä sattuu luvattoman usein.


    • cvbcvbn

      "Jopa ihminen on armollisempi ja myötätuntoisempi kuin kreationistien Jumala."

      Kuitenkin ihminen on keksinyt sen jumalan. Joku tyhmänylpeä konkkanokkainen, täällä nyt pyörivien ja loisivien geelitukkaisten diskoläpsyttelijöiden esi-isä.

      • Sillä.lailla.persu

        Sinäpä se vasta oletkin lähimmäisen rakkauden ruumiillistuma. Taidatkin olla persu tai muuten vaan rasisti.


      • cvbcvbn
        Sillä.lailla.persu kirjoitti:

        Sinäpä se vasta oletkin lähimmäisen rakkauden ruumiillistuma. Taidatkin olla persu tai muuten vaan rasisti.

        Minä en ole loisten ja raiskareiden rakastaja, enkä naiivin sinisilmäinen yltiö- kulttuurirelativisti. Niin kuin sinä pöhkö olet. Persu en ole.


      • Pakkstori

        Niin, teidänkin on kuitenkin ymmärrettävä, että tuo "jumala" on lähes kaikessa parempi kuin luomansa ihminen, tai ei siinä asiassa, minkä vuoksi Jumala loi ihmisen, se, mikä on meidän kykymme, ja minä sen ainakin tiedän, missä asioissa olen parempikin kuin Jumalani, samoin kuin tietokonekin on parempi kuin ihminen noudattamaan koodiaan, ja sen voi pistää laskemaan kaikenlaista todella nopeasti, niin nopeasti, että sitä eivät olisi uskoneet ehkä edes mahdolliseksi, aiemmat sukupolvet lainkaan... Jumala ei näet käytä tai tarvitse(koska asuu taivaan tilavuudessa), välttämättä ruumista, eikä kaikilla Jumalailla ole kokemusta ihmisenä olemisesta, eikä hänen ajatuksensa samalla tavalla "pysy kasassa" kuin ihmisellä pysyy.


    • 12____13

      "Miksi kreationistien Jumala hyljeksii niitä joiden vammat on itse aiheuttanut ja/tai sallinut?

      Jopa ihminen on armollisempi ja myötätuntoisempi kuin kreationistien Jumala."

      Armollista on, ettei vammautunut joudu tekemään työtä terveiden puolesta. Mielestäni aika sairasta, kun haluat pistää vammautuneet töihin ja sitten vielä arvostelet, jos Jumala ei ole yhtä paha ja julma kuin sinä, niin surullista, maailma on todella heikolla tasolla.

      • Kreationismi_on_sairaus

        Mitä ihmettä sinä jeesuksenmorsian sönkötät työnteosta ja siitä että minä haluaisin laittaa vammautuneen töihin. Sinulta on nähty toinen toistaan huvittavampia seli-selejä ja olkiukkoja. Mutta tuo on jo kyllä todella nolo mitä sönkötät. Koskapa et selvästikään ole lukenut Raamattua, vääristelet Raamattua ja poimit Raamatusta vain kivoja juttuja kuin rusinoita pullista, niin katsotaan tarkemmin mitä Raamatussa lukee noissa viitatuissa kohdissa:

        "16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. 21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. 22 Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, 23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. Jumalasi ei kelpuuta ihmisiä joilla on jokin Jumalasi aiheuttama ja/tai sallima vamma.

        Me humaanit ihmiset sen sijaan tuemme vammaisten tai vammautuneiden osallistumista kykyjensä puitteissa normaaliin yhteisöllisiin ja yhteiskunnallisiin toimiin. Mutta ei sinun Jumalasi joka toimii kuin eräs puhdasrotuisuutta jne. vaatinut puolue toisen maailmansodan aikana Saksassa.

        Sinä se olet moraalisesti läpimätä vääristelyinesi ja pitäessäsi Jumalan harrastamaa syrjintää armollisena ja oikeutettuna.

        Ethän sinä edes ole kristitty.


      • cvscscscscss

        Sinähän olet se sama hihu joka yritit pois selittää Raamatun luomistarinoiden välistä ristiriitaa satuilemalla että Jumala muovasi maasta eläinten pienoismalleja eikä suinkaan eläviä eläimiä.

        Olet sinä tosiaan melkoinen Raamattu vääristelevä vesseli. Sitä se kreationismi teettää. Raamattuakin pitää vääristellä kreationismin valheiden tukemiseksi.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä jeesuksenmorsian sönkötät työnteosta ja siitä että minä haluaisin laittaa vammautuneen töihin. Sinulta on nähty toinen toistaan huvittavampia seli-selejä ja olkiukkoja. Mutta tuo on jo kyllä todella nolo mitä sönkötät. Koskapa et selvästikään ole lukenut Raamattua, vääristelet Raamattua ja poimit Raamatusta vain kivoja juttuja kuin rusinoita pullista, niin katsotaan tarkemmin mitä Raamatussa lukee noissa viitatuissa kohdissa:

        "16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. 21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. 22 Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, 23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. Jumalasi ei kelpuuta ihmisiä joilla on jokin Jumalasi aiheuttama ja/tai sallima vamma.

        Me humaanit ihmiset sen sijaan tuemme vammaisten tai vammautuneiden osallistumista kykyjensä puitteissa normaaliin yhteisöllisiin ja yhteiskunnallisiin toimiin. Mutta ei sinun Jumalasi joka toimii kuin eräs puhdasrotuisuutta jne. vaatinut puolue toisen maailmansodan aikana Saksassa.

        Sinä se olet moraalisesti läpimätä vääristelyinesi ja pitäessäsi Jumalan harrastamaa syrjintää armollisena ja oikeutettuna.

        Ethän sinä edes ole kristitty.

        Kyllä siinä on nimenomaan kyse työnteosta. Siinä annetaan ohjeita Aaronin suvun jäsenille, siis papeille.


      • Tipale kirjoitti:

        Kyllä siinä on nimenomaan kyse työnteosta. Siinä annetaan ohjeita Aaronin suvun jäsenille, siis papeille.

        "Kyllä siinä on nimenomaan kyse työnteosta. Siinä annetaan ohjeita Aaronin suvun jäsenille, siis papeille."

        Aivan sama, mistä siinä on kyse, mutta joka tapauksessa Jahven mukaan vammainen häpäisee hänen pyhäksi julistamat asiat.

        "...hän ei saa VAMMANSA vuoksi astua, ETTEI hän HÄPÄISISI mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."


      • mustanaamao

        Jahve kiusaa vammaisia. Jos israelilaisilla olisi ollut some käytössä, tuossa olisi ollut someraivon paikka.


      • <<Armollista on, ettei vammautunut joudu tekemään työtä terveiden puolesta.>>

        Tarkoitatko, että erilaiset tukitoimet, jolla me Suomessa pyrimme pitämään vammaiset töissä ovat jotenkin Saatanasta ja pitäisi lopettaa? Aika moni vammaninen taitaa olla eri mieltä.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Tipale kirjoitti:

        Kyllä siinä on nimenomaan kyse työnteosta. Siinä annetaan ohjeita Aaronin suvun jäsenille, siis papeille.

        Vai työnteosta kysymys? Papin "töistä"? Ruoan uhraaminen ja muoden taikauskoisten rituaalien suorittaminen työtä? Sellaista työtä jonka suorittaminen ei onnistu esim. lyhytkasvuiselta tai epänormaalin kiveksen omaavalla?

        Ei Jumala missään mainitse syyksi sitä että armeliaisuuttaan haluaisi estää vammaisia tai vammaituneita rasittumasta kuten te kieroilevat jeesuksenmorsiammet yritätte selittää.

        Lukekaapa vaihteeksi mitä Raamatussa todetaan älkääkä satukokoelmaksi omianne: "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Kysehän on siitä että Jumalanne mielestä vammainen tai vammautunut on epäkelpo sillä tavoin että häpäisisi jotain minkä Jumalanne on julistanut pyhäksi.

        Tuollaista on kreationistien usko. Läpeensä ja lähtökohtaisesti epärehellistä. Vääristelyiltä ja kieroiluilta ei säästy edes Raamattu joka on kuitenkin ainoa kreationismin perusta. Ainoa perusta siksi koska luonnosta ja todellisuudesta ei löydy mitään mikä tukisi kreationismia.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Vai työnteosta kysymys? Papin "töistä"? Ruoan uhraaminen ja muoden taikauskoisten rituaalien suorittaminen työtä? Sellaista työtä jonka suorittaminen ei onnistu esim. lyhytkasvuiselta tai epänormaalin kiveksen omaavalla?

        Ei Jumala missään mainitse syyksi sitä että armeliaisuuttaan haluaisi estää vammaisia tai vammaituneita rasittumasta kuten te kieroilevat jeesuksenmorsiammet yritätte selittää.

        Lukekaapa vaihteeksi mitä Raamatussa todetaan älkääkä satukokoelmaksi omianne: "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Kysehän on siitä että Jumalanne mielestä vammainen tai vammautunut on epäkelpo sillä tavoin että häpäisisi jotain minkä Jumalanne on julistanut pyhäksi.

        Tuollaista on kreationistien usko. Läpeensä ja lähtökohtaisesti epärehellistä. Vääristelyiltä ja kieroiluilta ei säästy edes Raamattu joka on kuitenkin ainoa kreationismin perusta. Ainoa perusta siksi koska luonnosta ja todellisuudesta ei löydy mitään mikä tukisi kreationismia.

        Tässä taas esimerkki siitä, miten uskonto sotkee ihmisen luontaien moraalin ja tukahduttaa empatian:

        "alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Vammaisuus on häpeä eikä jotain jonka takia epäonnekkaampaa lajitoveria pitäisi tukea ja auttaa.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Vai työnteosta kysymys? Papin "töistä"? Ruoan uhraaminen ja muoden taikauskoisten rituaalien suorittaminen työtä? Sellaista työtä jonka suorittaminen ei onnistu esim. lyhytkasvuiselta tai epänormaalin kiveksen omaavalla?

        Ei Jumala missään mainitse syyksi sitä että armeliaisuuttaan haluaisi estää vammaisia tai vammaituneita rasittumasta kuten te kieroilevat jeesuksenmorsiammet yritätte selittää.

        Lukekaapa vaihteeksi mitä Raamatussa todetaan älkääkä satukokoelmaksi omianne: "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Kysehän on siitä että Jumalanne mielestä vammainen tai vammautunut on epäkelpo sillä tavoin että häpäisisi jotain minkä Jumalanne on julistanut pyhäksi.

        Tuollaista on kreationistien usko. Läpeensä ja lähtökohtaisesti epärehellistä. Vääristelyiltä ja kieroiluilta ei säästy edes Raamattu joka on kuitenkin ainoa kreationismin perusta. Ainoa perusta siksi koska luonnosta ja todellisuudesta ei löydy mitään mikä tukisi kreationismia.

        Kyseisessä papin tehtävässähän oli hyvin ankarat säännöt. Kuolemantuomio napsahti meidän mittapuumme mukaan melkoisen pieniltä tuntuneista rikkeistä.


      • Tipale kirjoitti:

        Kyseisessä papin tehtävässähän oli hyvin ankarat säännöt. Kuolemantuomio napsahti meidän mittapuumme mukaan melkoisen pieniltä tuntuneista rikkeistä.

        Siinähän on taas toinen todiste Jumalan rakkaudesta ja armosta: jos vahingossa tekee virheen, niin tapetaan Jumalan käskystä.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Tipale kirjoitti:

        Kyseisessä papin tehtävässähän oli hyvin ankarat säännöt. Kuolemantuomio napsahti meidän mittapuumme mukaan melkoisen pieniltä tuntuneista rikkeistä.

        Ja Raamatun mukaan kyseiset säännöt mukaan lukien ne säännöt joiden mukaan vammaiset, vammautuneet tai pelkästään sairaat ovat epäkelpoja suorittamaan Jumalan palvelua pyhissä paikoissa tulivat Herralta itseltään.

        Tuoko Jumala on kreationistisen mielestä kaikkitietävä, kaikkivoipa ja absoluuttisen rakkauden Jumala?

        Kreationistien Jumala on Raamatun mukaan narsistinen, mustasukkainen, äkkipikainen, turhamainen, erehtyväinen, huonomuistinen, ei-kaikkinäkevä, ei-kaikkivoipa, kostonhaluinen, huono suunnittelija, julma, armoton, sadistinen, jne.

        Jumala sallii orjuuden, orjien kuoleman aiheuttamien ilman rangaistusta, tappamisen. Raamatusta löytyy kohtia joissa Jumala kehoittaa tappamaan ja vieläpä sadistisesti vaikka toisaalta Jumala kieltää tappamisen.

        Jokaisesta noista piirteestä löytyy Raamatusn teksteistä esimerkkejä.


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Ja Raamatun mukaan kyseiset säännöt mukaan lukien ne säännöt joiden mukaan vammaiset, vammautuneet tai pelkästään sairaat ovat epäkelpoja suorittamaan Jumalan palvelua pyhissä paikoissa tulivat Herralta itseltään.

        Tuoko Jumala on kreationistisen mielestä kaikkitietävä, kaikkivoipa ja absoluuttisen rakkauden Jumala?

        Kreationistien Jumala on Raamatun mukaan narsistinen, mustasukkainen, äkkipikainen, turhamainen, erehtyväinen, huonomuistinen, ei-kaikkinäkevä, ei-kaikkivoipa, kostonhaluinen, huono suunnittelija, julma, armoton, sadistinen, jne.

        Jumala sallii orjuuden, orjien kuoleman aiheuttamien ilman rangaistusta, tappamisen. Raamatusta löytyy kohtia joissa Jumala kehoittaa tappamaan ja vieläpä sadistisesti vaikka toisaalta Jumala kieltää tappamisen.

        Jokaisesta noista piirteestä löytyy Raamatusn teksteistä esimerkkejä.

        Minusta kannattaa etupäässä kiinnittää katse Uuteen testamenttiin, sillä Jeesus osoitti maanpäällisen elämänsä aikana Jumalan todellisen luonteen.


      • Tipale kirjoitti:

        Minusta kannattaa etupäässä kiinnittää katse Uuteen testamenttiin, sillä Jeesus osoitti maanpäällisen elämänsä aikana Jumalan todellisen luonteen.

        Sinun ei kannattaisi pohtia "jumalasi luonnetta" vaan omaasi. Olet uskoosi pohjaten antanut kyytiä toisille ihmisyksilöille. Väität varmastikin toisin, mutta kirjoitustesi perusteella et pidä "rumia" samanarvoisena ihmisenä itsesi kanssa - ja syynä on se, ettei heitä pidetty ihmisinä pari tuhatta vuotta sitten.


      • marathustra kirjoitti:

        Sinun ei kannattaisi pohtia "jumalasi luonnetta" vaan omaasi. Olet uskoosi pohjaten antanut kyytiä toisille ihmisyksilöille. Väität varmastikin toisin, mutta kirjoitustesi perusteella et pidä "rumia" samanarvoisena ihmisenä itsesi kanssa - ja syynä on se, ettei heitä pidetty ihmisinä pari tuhatta vuotta sitten.

        Ööö, en tietääkseni ole Raamattua kirjoittanut, enkä kovin kauheasti voi mitään sille, mitä siellä sanotaan. Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä.


      • Tipale kirjoitti:

        Ööö, en tietääkseni ole Raamattua kirjoittanut, enkä kovin kauheasti voi mitään sille, mitä siellä sanotaan. Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä.

        En väittänyt sinun kirjoittaneen mitään, mutta pidät yllä vanhakantaisia ja sivistymättömiä asenteita toisista ihmisistä. Yrität hakea ajatuksillesi oikeutusta kutsumalla niiden olevan jotain jumalallista.

        Tämä on ylivoimanen kysymys sinulle, mutta voi pohtia sitä, että tekeekö sinun uskosi vai empatia tästä maailmasta paremman?

        Jos Jumala ajattelee, ettei vammaisista tms ole mihinkään, niin mitäs me ihmiset olemme siihen vastaan väittämään...


      • antipale
        Tipale kirjoitti:

        Ööö, en tietääkseni ole Raamattua kirjoittanut, enkä kovin kauheasti voi mitään sille, mitä siellä sanotaan. Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä.

        "Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä."

        Mutta kun tulee uskoon, niin kummallisuudet muuttuvat aivan loogisiksi, jos mark5ilaista koulukuntaa uskotaan. Ja miksei uskottaisi, sillä hän on yhtä oikeassa kuin kaikki muutkin 3000 lahkoa.

        Ja jos vastaan tulee jotakin epämiellyttävää, voi aina julistaa että VT on tarkoitettu pelkästään israelilaisille...

        Noinhan se menee, eikö vain?


      • antipale
        Tipale kirjoitti:

        Ööö, en tietääkseni ole Raamattua kirjoittanut, enkä kovin kauheasti voi mitään sille, mitä siellä sanotaan. Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä.

        "Monet Vanhan testamentin pakat tuntuvat nykyihmisestä kummallisilta ja käsittämättömiltä."

        Mutta kun tulee uskoon, niin kummallisuudet muuttuvat aivan loogisiksi, jos mark5ilaista koulukuntaa uskotaan. Ja miksei uskottaisi, sillä hän on yhtä oikeassa kuin kaikki muutkin 3000 lahkoa.

        Ja jos vastaan tulee jotakin epämiellyttävää, voi aina julistaa että VT on tarkoitettu pelkästään israelilaisille...

        Noinhan se menee, eikö vain?


      • Kreationismi_on_sairaus
        Tipale kirjoitti:

        Minusta kannattaa etupäässä kiinnittää katse Uuteen testamenttiin, sillä Jeesus osoitti maanpäällisen elämänsä aikana Jumalan todellisen luonteen.

        Jeesushan itse vahvisti VT:ssa kirjatut Jumalan lait:

        Matt. 5:17-20 : "17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan."

        Noin ollen Jeesuksen antama kuva Jumalastanne on VT:n lakien mukainen. Esim. orjia koskevat lait pätevät. Tai tässä keskustelussa esitellyt lait.

        Jeesuksenmorsiammet noukkivat Raamatti-pullasta vain ne kivat rusinat ja seli-selittää ja vääristellä ne mädäntyneet pois.


      • marathustra kirjoitti:

        En väittänyt sinun kirjoittaneen mitään, mutta pidät yllä vanhakantaisia ja sivistymättömiä asenteita toisista ihmisistä. Yrität hakea ajatuksillesi oikeutusta kutsumalla niiden olevan jotain jumalallista.

        Tämä on ylivoimanen kysymys sinulle, mutta voi pohtia sitä, että tekeekö sinun uskosi vai empatia tästä maailmasta paremman?

        Jos Jumala ajattelee, ettei vammaisista tms ole mihinkään, niin mitäs me ihmiset olemme siihen vastaan väittämään...

        Miten ihmeessä minä muka yritän hakea oikeutusta jollekin asialle? Kommentissani "Minusta kannattaa etupäässä kiinnittää katse Uuteen testamenttiin, sillä Jeesus osoitti maanpäällisen elämänsä aikana Jumalan todellisen luonteen" sanoin rivien välissä, etten välttämättä usko kaiken Vanhassa testamentissa Jumalan nimiin laitetun olleen todellisuudesta Hänestä lähtöisin. Tällä ajatuksella olen itseäni rauhoittanut, sillä ennen uskoontuloani mesosin ja raivosin Jumalalle kauheita kirouksia noin 15 vuoden ajan juuri näistä Vanhan Testamentin oudoista paikoista, joita tässäkin keskustelussa on mainittu.


      • Jesse.on.jeeskö
        Tipale kirjoitti:

        Miten ihmeessä minä muka yritän hakea oikeutusta jollekin asialle? Kommentissani "Minusta kannattaa etupäässä kiinnittää katse Uuteen testamenttiin, sillä Jeesus osoitti maanpäällisen elämänsä aikana Jumalan todellisen luonteen" sanoin rivien välissä, etten välttämättä usko kaiken Vanhassa testamentissa Jumalan nimiin laitetun olleen todellisuudesta Hänestä lähtöisin. Tällä ajatuksella olen itseäni rauhoittanut, sillä ennen uskoontuloani mesosin ja raivosin Jumalalle kauheita kirouksia noin 15 vuoden ajan juuri näistä Vanhan Testamentin oudoista paikoista, joita tässäkin keskustelussa on mainittu.

        Eli rusinoiden noukkija tunnustat olevasi. Olet kyhännyt kivan jesse-uskontosi kivoista uskomuksista.


      • 12____13
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä jeesuksenmorsian sönkötät työnteosta ja siitä että minä haluaisin laittaa vammautuneen töihin. Sinulta on nähty toinen toistaan huvittavampia seli-selejä ja olkiukkoja. Mutta tuo on jo kyllä todella nolo mitä sönkötät. Koskapa et selvästikään ole lukenut Raamattua, vääristelet Raamattua ja poimit Raamatusta vain kivoja juttuja kuin rusinoita pullista, niin katsotaan tarkemmin mitä Raamatussa lukee noissa viitatuissa kohdissa:

        "16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. 21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. 22 Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, 23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. Jumalasi ei kelpuuta ihmisiä joilla on jokin Jumalasi aiheuttama ja/tai sallima vamma.

        Me humaanit ihmiset sen sijaan tuemme vammaisten tai vammautuneiden osallistumista kykyjensä puitteissa normaaliin yhteisöllisiin ja yhteiskunnallisiin toimiin. Mutta ei sinun Jumalasi joka toimii kuin eräs puhdasrotuisuutta jne. vaatinut puolue toisen maailmansodan aikana Saksassa.

        Sinä se olet moraalisesti läpimätä vääristelyinesi ja pitäessäsi Jumalan harrastamaa syrjintää armollisena ja oikeutettuna.

        Ethän sinä edes ole kristitty.

        "Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. "

        Kyse on työnteosta. Ja on aika ikävää pistää vammainen ihminen tekemään työtä.


      • Kreationismi_on_sairaus
        12____13 kirjoitti:

        "Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. "

        Kyse on työnteosta. Ja on aika ikävää pistää vammainen ihminen tekemään työtä.

        Mainioita kommentteja sinulta jeesuksenmorsian. Mainioita siksi että ne osoittavat millaiseen epärehellisyyteen kreationismi perustuu ja sen kuinka epärehellisiä ja tekopyhiä sinun ja esim. Tipaleen kaltaiset jeesustelijat ovat.

        Missään kohtaa Raamattu ei anna perusteluksi sitä että kyse on "vammaisen" suojelusta "vammaista" rasittavaa työltä (niinkuin papin työ olisi jotenkin fyysisesti rasittavaa). Vaan peruste on tämä: ": "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Tuo Jumalanne laki on todella kuvottava kun sitä ajatuksella tarkastelee: "Vammaisen" eli tässä tapauksessa ihmisen, joka ei ole fyysisesti "virheetön" pelkkä astuminen väliverhon luo tai alttarin ääreen häpäisee Jumalan pyhäksi julistamia asioita.

        Millä tavoin ihminen on vammainen jos kärsii esim. ihottumasta, epänormaalista kiveksestä tai on kasvoiltaan "epämuodostunut"? Oletko kysynyt lyhytkasvuisilta että pitävätkö he itseään vammaisina? Millä tavoin lyhytkasvuisuus tai ihottuma estää ihmistä suorittamasta Jumalan palvelemista?


      • 12____13

        " "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi.""

        Olisi häpeällistä, jos Jumalan huoneessa työtä joutuisi tekemään vammautunut henkilö terveiden sijaan.


      • 12____13 kirjoitti:

        " "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi.""

        Olisi häpeällistä, jos Jumalan huoneessa työtä joutuisi tekemään vammautunut henkilö terveiden sijaan.

        "Olisi häpeällistä, jos Jumalan huoneessa työtä joutuisi tekemään vammautunut henkilö terveiden sijaan."

        On se kyllä uskomatonta kuinka vituralleen hihhuli voi tuonkin asia vääntää. Selväsanaisesti kerrotaan että Herran pyhäksi julistamaan paikkaan ei haluta vammaisia pyhää paikkaa häpäisemään.

        Niin eikö perkele tule hihhuli ja väännä asian niin että JUMALA on julistanutkin - kuin taikaiskusta - sen VAMMAISEN PYHÄKSI, eikä sitä VÄLIVERHOA eikä ALTTARIA, johon selväsanaisesti tekstissä viitataan. Voi yhren kerran taas.


      • kreationismi_on_sairaus
        12____13 kirjoitti:

        " "23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi.""

        Olisi häpeällistä, jos Jumalan huoneessa työtä joutuisi tekemään vammautunut henkilö terveiden sijaan.

        "Olisi häpeällistä, jos Jumalan huoneessa työtä joutuisi tekemään vammautunut henkilö terveiden sijaan."

        Jospa jeesuksenmorsian selittäisit meille viimeinkin että millä tavoin ihminen jolla on ihottumaa, epämuodostunut kives tai joka on lyhytkasvuinen on vammautunut? Kerrohan jeesuksenmorsian mitä "työtä" Jumalan muka huoneessa tehdään? Kerrohan miksi lyhytkasvuisen Jumalan huoneessa tekemä "työ" häpäisee jotain minkä kreationistien Jumala on julistanut pyhäksi?

        Miksi Jumalasi ei huolehdi siitä, että oikeasti vammautunut ihminen ei joutuisi tekemään oikeasti fyysisesti rasittavaa työtä vaikka pellolla?

        Jumalan huoneessa tehdyt taikauskoiset rituaalit kun eivät kenenkään mielestä ole oikeaa työtä.

        En minä vaan kehtaisi esittää noin tekopyhää skeidaa mitä sinä esität. Näkisin niin mielelläni kun sinä sössöttäisit tuota tekopyhää skeidaasi niille Suomessa pappeina toimiville lyhytkasvuisille. Tai niille papeille jotka kärsivät atooppisesta ihottumasta. Ovatkohan ne samaa mieltä kanssa tekopyhä jeesuksenmorsian?


      • Pakkstori

        No, jos sinulla on sitten "parempi jumalakuva"; se olisi hyvä jo tuoda esiin. Ei Kristus ollut vanhan liiton aikana, vielä sovittanut syntejämme, ja nyt jopa "syntisimmät ihmiset", näkevät virheitä vanhan liitoan ajan jumalanpalvelusmenoissa, ja se on totta, syntinsä silloin vääristi kaiken Jumalan suuntaan tapahtuvan vuorovaikutuksen.
        Jos joku on lyhytkasvuinen, tai vammainen, perustakoot omat seurakuntansa, jossa puolestaan "terveemmät" eivät saisi myöskään edes esiintyä alttareilla, sillähän tästäkin tulkinnasta päästään?! Ihmisillä on nimittäin suuri tarve esiintyä vain kaltaistensa parissa, ja joukosta ulkonäoltäänkin eroavaa halveksutaan, näinhän se oli meillä kouluissakin - ainakin ala-asteella vielä. Tuloeroista olivat Jeesuksen ajan vanhimmat tehneet alttarille pääsyn esteen, jos joku oli köyhä, hän ei päässyt kansan vahimpien ja saddukeus-pappien sekaan. Apostolit opettivat toisin, "Olkoon köyhä veli ylpeä siitä, että Jumala on antanut hänelle korkean arvon, ja rikas nöyrtyköön, koska hänkin on lakastuva rikkauksistaan huolimatta kuin kedon kukka"...
        Minäkin näet olen "lyhytkasvuinen" vain 160 cm lyhyt mies, mutta ehkä sillä ei ole mitään merkitystä kenellekään... Ja köyhäkin rahallisesti olen. Kertaakaan 42 vuotisen elämäni aikana, ei tuloni ole ylittäneet(paitsi ehkä yhtenä vuonna, kun laskivat jotakin väärinkin) verotettavan tulon rajaa, veroprosenttini on ollut tasan 0%.


      • Hihukki
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        Mitä ihmettä sinä jeesuksenmorsian sönkötät työnteosta ja siitä että minä haluaisin laittaa vammautuneen töihin. Sinulta on nähty toinen toistaan huvittavampia seli-selejä ja olkiukkoja. Mutta tuo on jo kyllä todella nolo mitä sönkötät. Koskapa et selvästikään ole lukenut Raamattua, vääristelet Raamattua ja poimit Raamatusta vain kivoja juttuja kuin rusinoita pullista, niin katsotaan tarkemmin mitä Raamatussa lukee noissa viitatuissa kohdissa:

        "16 Herra sanoi Moosekselle: 17 "Sano Aaronille: Kukaan jälkeläisesi, jolla on jokin ruumiinvamma, ei saa milloinkaan tulla uhraamaan ruokaa Jumalalle. 18 Uhraamaan ei saa tulla kukaan, joka on sokea, rampa tai kasvoiltaan tai ruumiiltaan epämuodostunut, 19 kukaan, jolta on katkennut jalka tai käsi, 20 joka on kyttyräselkäinen tai kitukasvuinen, jonka silmäterä on samentunut tai jolla on ihottuma, rupitauti tai vialliset kivekset. 21 Kukaan pappi Aaronin suvun jäsen, jolla on jokin vamma, ei saa astua uhraamaan Herralle kuuluvia tuliuhreja; vammansa takia hän on kelpaamaton uhraamaan ruokaa Jumalalle. 22 Hän saa silti syödä Jumalan ruokaa, sekä erityisen pyhää että pyhää, 23 mutta väliverhon luo tai alttarin ääreen hän ei saa vammansa vuoksi astua, ettei hän häpäisisi mitään, minkä minä, Herra, olen julistanut pyhäksi."

        Eihän tuossa ole kyse työn teosta niinkuin nyt yrität säälittävästi vääristellä vaan Jumalan palvelemisesta ruokaa uhraamalla. Jumalasi ei kelpuuta ihmisiä joilla on jokin Jumalasi aiheuttama ja/tai sallima vamma.

        Me humaanit ihmiset sen sijaan tuemme vammaisten tai vammautuneiden osallistumista kykyjensä puitteissa normaaliin yhteisöllisiin ja yhteiskunnallisiin toimiin. Mutta ei sinun Jumalasi joka toimii kuin eräs puhdasrotuisuutta jne. vaatinut puolue toisen maailmansodan aikana Saksassa.

        Sinä se olet moraalisesti läpimätä vääristelyinesi ja pitäessäsi Jumalan harrastamaa syrjintää armollisena ja oikeutettuna.

        Ethän sinä edes ole kristitty.

        Jaahas, mutta ymmärrät mistä on kyse, jos tuo vammainen veisikin työpaikkasi, jos nyt nimittäin itsekään olet terve. Tietenkään emme ole yksikään vielä "terveitä"; koska kuolemme koko konkkaronkka ruumiistamme, viimeistään vanhoina ihmisinä, eikö tämä ole selvää?!


      • kreationismi_on_sairaus
        Pakkstori kirjoitti:

        No, jos sinulla on sitten "parempi jumalakuva"; se olisi hyvä jo tuoda esiin. Ei Kristus ollut vanhan liiton aikana, vielä sovittanut syntejämme, ja nyt jopa "syntisimmät ihmiset", näkevät virheitä vanhan liitoan ajan jumalanpalvelusmenoissa, ja se on totta, syntinsä silloin vääristi kaiken Jumalan suuntaan tapahtuvan vuorovaikutuksen.
        Jos joku on lyhytkasvuinen, tai vammainen, perustakoot omat seurakuntansa, jossa puolestaan "terveemmät" eivät saisi myöskään edes esiintyä alttareilla, sillähän tästäkin tulkinnasta päästään?! Ihmisillä on nimittäin suuri tarve esiintyä vain kaltaistensa parissa, ja joukosta ulkonäoltäänkin eroavaa halveksutaan, näinhän se oli meillä kouluissakin - ainakin ala-asteella vielä. Tuloeroista olivat Jeesuksen ajan vanhimmat tehneet alttarille pääsyn esteen, jos joku oli köyhä, hän ei päässyt kansan vahimpien ja saddukeus-pappien sekaan. Apostolit opettivat toisin, "Olkoon köyhä veli ylpeä siitä, että Jumala on antanut hänelle korkean arvon, ja rikas nöyrtyköön, koska hänkin on lakastuva rikkauksistaan huolimatta kuin kedon kukka"...
        Minäkin näet olen "lyhytkasvuinen" vain 160 cm lyhyt mies, mutta ehkä sillä ei ole mitään merkitystä kenellekään... Ja köyhäkin rahallisesti olen. Kertaakaan 42 vuotisen elämäni aikana, ei tuloni ole ylittäneet(paitsi ehkä yhtenä vuonna, kun laskivat jotakin väärinkin) verotettavan tulon rajaa, veroprosenttini on ollut tasan 0%.

        "No, jos sinulla on sitten "parempi jumalakuva"; se olisi hyvä jo tuoda esiin. "

        Kun kerrat noin kauniisti pyysit ... Minullahan on aivan ylivoimaisesti ihan paras kuvaus Jumalasta. Ratkaisee kaikki Jumalaan liittyvät ristiriidat, ongelmat ja paradoksit:

        Jumala on ihmisen mielikuvitusta. Jumalaa ei ole olemassa. Kreationistien Jumala on kehittynyt vuosituhansien aikana ihmisten mielikuvituksesta. Raamatustakin näkee miten kuvitelma Jumalasta on kehittynyt.

        Tämä on se ihan paras ja totuudenmukaisin "jumalakuva".


      • Krevokki
        cvscscscscss kirjoitti:

        Sinähän olet se sama hihu joka yritit pois selittää Raamatun luomistarinoiden välistä ristiriitaa satuilemalla että Jumala muovasi maasta eläinten pienoismalleja eikä suinkaan eläviä eläimiä.

        Olet sinä tosiaan melkoinen Raamattu vääristelevä vesseli. Sitä se kreationismi teettää. Raamattuakin pitää vääristellä kreationismin valheiden tukemiseksi.

        Tuo "pienoismalliteoria" lienee silti tosi, mutta koskien AIEMPIA luomistöitä, ja aiempia luomisuniversumeja. ELi jos Jumala kykeni jopa 7 päivässä per tähtijärjestelmä, luomaan elämän, hänellä oli triljoonia vuosia aiempia luomistöitä, tiedossaan, ellei suorastaan ikuisuus menneisyydessäkin. 200 miljardia tähteä x 7 päivää/tähti = 3,834 mrd vuotta odotusta muualla, ensimmäisen ja viimeisen luomistyön välillä galaksissamme. Ei tätä universiumiamme millään olemattomalla tiedolla luotu, ei olematon kykene pitämään yllä illuusioita esim. 3-ulotteisuudesta. Mikä oli ensimmäinen tieto ja havainto, jolla kyettiin LUOMAAN 3D-objekti, niin varmaan matemaattinen kohtisuoruus, ja eräänlaiset matriisivektorilaskut niiden kokoonsaamiseksi. Kaikki materia ja tilavuus _LASKEE_ kaikenlaista kaikenaikaa. Ihmisellä on outo, keskikokoisen luodun ruumis, jossa kaikki aistiminen ja tiedostaminen käyttää suht' hitaasti... Emmekä me havaitse omaa kokoontumistamme joka sekunti uudestaan ja uudestaan tänne olemassaoloon...


      • Krevokki
        kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "No, jos sinulla on sitten "parempi jumalakuva"; se olisi hyvä jo tuoda esiin. "

        Kun kerrat noin kauniisti pyysit ... Minullahan on aivan ylivoimaisesti ihan paras kuvaus Jumalasta. Ratkaisee kaikki Jumalaan liittyvät ristiriidat, ongelmat ja paradoksit:

        Jumala on ihmisen mielikuvitusta. Jumalaa ei ole olemassa. Kreationistien Jumala on kehittynyt vuosituhansien aikana ihmisten mielikuvituksesta. Raamatustakin näkee miten kuvitelma Jumalasta on kehittynyt.

        Tämä on se ihan paras ja totuudenmukaisin "jumalakuva".

        Höh, olet sinäkin melkoinen höppänä. Jumala on määritelty kaikissa kielissä(tai Good, Gosbadin, Allah tms.) Ihmisen Luojaksi, ja oli se sitten mitä hyvänsä, se Ihmisen Luoja, juuri se oli ja on Jumala. Ihmisen Poika on KONE, Koneen olemme luoneet, emme Jumalaamme.
        Mielikuvitus tehdään valmiilla ihmisen aisteilla, eivät ne selitä hengellistä sanallisloogista käsitystä Jumalasta lainkaan. Muutakuin että Jumala nekin havainnot loi, vaikka nimeään emme tiedä. Jeesus esimerkiksi oli eräänlainen informaation järjestelyyn paljonkin osallistunut Jumala, ja hänhän oli ja eli myös ihmisyydessä hetken.
        Sinun "korttisi" on tuossa asiassa väärinpäin, yhtä väärinpäin kuin sen kuuluisan Lucifeeruksen...


      • Krevokki

        Me elämme täällä hetken, me idiootit luontokappaleet, ja meille henkiolennot tekevät ihan mitä lystäävät, ja sitten kun ruumis ei kykene vastaanottamaan enää ainuttakaan hengen käskyä, ihminenkin kuolee.... Osan kustannuksella Jumala pilailee olla hihhuli ja osan kustannuksella kieltämällä koko olemassaolonsa, ja sillä välillä on kaikelaista tallustelijaa, eli en minäkään tiedä, miksi Hän tekee niin suuria eroavaisuuksia ihmisen ymmärrykseen... Minä kuulun kuitenkin tuon "hihu-määirtteen" puolelle lievästi enemmän, kuin ateismin, vaikka ymmärränkin ateismin arvon, jos ja kun se etsii "Kaiken Alkua".... Korkeimman voi nähdä vain lapsi, Lapselle riittää saada nimikirjoitus, "maailmanmestarilta" tai ihailemaltaan idolilta, mutta häntä kyynisimmille vanhemmille ihmisille se ei enää riitä.


      • ihan.vaan.vinkkinä
        Krevokki kirjoitti:

        Me elämme täällä hetken, me idiootit luontokappaleet, ja meille henkiolennot tekevät ihan mitä lystäävät, ja sitten kun ruumis ei kykene vastaanottamaan enää ainuttakaan hengen käskyä, ihminenkin kuolee.... Osan kustannuksella Jumala pilailee olla hihhuli ja osan kustannuksella kieltämällä koko olemassaolonsa, ja sillä välillä on kaikelaista tallustelijaa, eli en minäkään tiedä, miksi Hän tekee niin suuria eroavaisuuksia ihmisen ymmärrykseen... Minä kuulun kuitenkin tuon "hihu-määirtteen" puolelle lievästi enemmän, kuin ateismin, vaikka ymmärränkin ateismin arvon, jos ja kun se etsii "Kaiken Alkua".... Korkeimman voi nähdä vain lapsi, Lapselle riittää saada nimikirjoitus, "maailmanmestarilta" tai ihailemaltaan idolilta, mutta häntä kyynisimmille vanhemmille ihmisille se ei enää riitä.

        Ihan oikeesti Aki. Ota lääkkeesi ja äläkä sotke enempää epävakaista mieltäsi uskonnon huuhaalla.


      • Ei en sotke sitä epäuskolla, silloin olen hyvin väkivaltainen ja riehakas luonne, ja sitä en halua ENÄÄ olla...


    • hylkääidolisi

      Ihminen on luonut uskonnon omaksi kuvakseen.

      • cvbcvbn

        Ja lähi-idän uskonnot ovat paikalliset aavikkoheimot luoneet omaksi kuvakseen ja se näkyy. Kummallista tässä on se, että normaalisti luulisi uusimman version mistä tahansa olevan kehittyneimmän. Mutta näistä aavikkoheimojen uskonnoista uusin, islam, on kaikkein takapajuisin ja typerin.


      • Niinpä. Ja joskus kuva on sysiruma.


    • Epiphaniuseikirj

      Oman käsitykseni mukaan tämäkin Jumalan asettama asetus on ennekuva tulevasta.

      Jeesus tuli parantamaan sairaat, antamaan sokeille näkönsä jne.

      Jeesuksen takia kaikilla niillä jotka ottavat hänet vastaan on pääsy "kaikkein pyhimpään" eli taivaaseen Jumalan läsnäoloon.

      Niille taas jotka luulevat näkevänsä mutta ovat "sokeita" ja niille jotka kuvittelevat olevansa suoria mutta ovat "epämuodostuneita" ei ole oikeutta astua kaikkein pyhimpään.

      Kun vanhaliitto vaihtui armotalouskauteen Jeesuksen toimesta, hän toisti usein ettei hän ole tullut terveitä parantamaan vaan sairaat.

      "Hänen haavainsa kautta me olemme paratut"

      "Särkynyttä ruokoa hän ei muserra"

      "Ylpeiden silmät hän painaa maahan"

    • hihut.hiljaisiksi

      Taas menivät hihut hiljaisiksi heille kovin kiusallisen avauksen myötä.

      Joku hihhuli paapatti jotain hihujargoniaan "armotaloudesta" ja *uudesta liitosta". Huvittavaahan on se että kun VT:n Jumala alkoi hihuistakin tuntua lähinnä mielenvikaiselta tunarilta niin sitten keksitään "uusi liitto" ja jättekiva Jesse.

      Epätoivoista ja naurettavaa hihupelleilyä.

    • Lättänenänähän on meilläkin melko tavallinen.
      Varmaan myös helluntailaisten yms. seuroissa, vaikka Raamattu selvästi lättänenäisiä paheksuu.

      Miksi muuten Älykäs Suunnittelija suunnitteli lättänenäisiä?
      Että saisi paheksua niitä?

      • Hihukki

        Hei, ei se on Mooseksen kirja! Jos joku lättänenäinen olisi tehnyt oman lakinsa, oliko hän vaihtoehtoisesti tehnyt lain, että "nirppanokat" eivät saa astua alttarille?! Käyttäkää järkeänne, please, älkääkä heittäkö pöljähköjä jumalattomuuksianne aivan solkenaan!


    • Pakkstori

      Kyse oli alttarille tulemisesta. Ei muusta. Alttarilla halutaan nähdä niinkuin medioissakin, nykyäänkin vain keskimittaisia bimobja ja "komeita karbaaseja" sun muita. Kuitenkin Raamatussa myöhempi profeetta kyllä sanoi, että osa Mooseksen laeista oli vääriä. Mooseksen laki, Mooseksen, joka oli itse MURHAAJA; joskin nöyrä sellainen. Jos sinulle Jumala on antanut paremman lain, kuin tuo, ALTTARILLE saapuvista henkilöistä, kerro toki. Koska ihmisten takiahan Mooses tuon lain antoi, jos mitkä tahansa vammaiset saapuisivat alttarille uhraamaan, voisi koko homma mennä pelleilyksi. Nykyään tilanne on pahempi, ei edes keskimittaiset käy valtakirkoissa alttarilla paljoakaan, olivatpa sitten vammaisia tai kääpiöitä tai eivät.
      Älkää luulko Mooseksen lakia vielä viimeiseksi ja viimeistellymmäksi laiksi, syntejähän EI OLTU tuolloin vielä sovitettu, vasta Jeesus toi täydellisen tasa-arvon ajatuksen hengellisissä asioissa Jumalankin edessä esiin. Tämän vuoksi Jumala - päinvastoin kuin luullaan - ei hyväksy hierarkioitamme, eikä arvoastelmiamme, eikä taloudellista eriarvoisuuttakaan, suhteisamme Häneen. Jos sinun Jumalasi on parempi, rakastavampi, suvaitsevampi tms. kuin tuo Raamatun aikainen, kerro toki.

      • Tarkoitat siis, että VT:n jumalan ihmiskäsitys on yhtä pinnallinen kuin nykyään pahimman juorulehden toimittajalla?

        Uuden Testamentin "täydellisen tasa-arvon" ajatus salli kuitenkin esimerkiksi orjuuden, piti naisia aviomiestensä käskyläisinä jne.


      • Yleensä en kommentoi nimimerkin 'Pakstori" kirjoituksia tietyistä syistä. Hänhän kirjoittaa useilla nimimerkeillä.

        Otan kuitenkin esiin tämän hänen väitteensä: "Älkää luulko Mooseksen lakia vielä viimeiseksi ja viimeistellymmäksi laiksi, syntejähän EI OLTU tuolloin vielä sovitettu, vasta Jeesus toi täydellisen tasa-arvon ajatuksen hengellisissä asioissa Jumalankin edessä esiin."

        Tämä on hyvä esimerkki siitä miten absurdeihin ja lapsellisiin uskomusrakennelmiin uskovaiset uskovat.

        On se jännää kun kaikkivoipaksi ja kaikkitietäväksi väitetty Jumala joutuu muuttamaan lakejaan, jotka ovat jo lähtökohtaisesti täysin naurettavia kaikkitietävän Jumalan säätämiksi. Sitten tarvitaan vielä Jeesus joka on muka (jostain syystä) kaikkivoipan ainoa poika muuttamaan Jumalan mielen armollisemmaksin.


      • Pakkstori

        Kyllä kyllä, tietyt asiat ihmiskunnassa ja luonteessamme ovat muuttuneet paljonkin. "Korkein antaa muuttua kautta aikojen lakien ja tapojen". Ei nykyään haluta Suomessa ymmärtää oikein minkäänlaista väkivaltaa, tai kaikki SE tuomitaan, mutta sivettömyyttä ei nykyään tuomita kai juuri lainkaan. Naisen perässä on menty, siveettömyys ja huoruus on tavallista, vaimojen ja miesten vaihtaminen sun muu, mutta kaikki missä aiheutetaan Kuolema Sotatoimissa tai jossakin vastaavassa Taistelumuodossa, sellaista kaikki melkein tuomitsee kuin kukkahattutädit, vaikka tuo oli alunperin AINOA Vanhan Liiton ajan miesmalli, joka sittemmin joutui luonteestamme romukoppaan. Toki on muualla "Isis-taistelijioita, Terroristeja", jotka haluavat harjoittaa Wanhan Maailman miesmallia, eli taistella ja murhata joka tilassa, mutta sattuneesta syystä KORKEIN YLIJUMALA on antanut meidän suomalaisten muuttua tuossa asiassa jo. Muuten "Puolimutkateisti": Ei riitä sinun arvostetuksi tulemiseksesi, että arvostelet Jumalaa, sinun on kerrottava vaihtoehto, että miten nämä asiat sitten paremminkin olisivat...


      • puolimutkateisti kirjoitti:

        Yleensä en kommentoi nimimerkin 'Pakstori" kirjoituksia tietyistä syistä. Hänhän kirjoittaa useilla nimimerkeillä.

        Otan kuitenkin esiin tämän hänen väitteensä: "Älkää luulko Mooseksen lakia vielä viimeiseksi ja viimeistellymmäksi laiksi, syntejähän EI OLTU tuolloin vielä sovitettu, vasta Jeesus toi täydellisen tasa-arvon ajatuksen hengellisissä asioissa Jumalankin edessä esiin."

        Tämä on hyvä esimerkki siitä miten absurdeihin ja lapsellisiin uskomusrakennelmiin uskovaiset uskovat.

        On se jännää kun kaikkivoipaksi ja kaikkitietäväksi väitetty Jumala joutuu muuttamaan lakejaan, jotka ovat jo lähtökohtaisesti täysin naurettavia kaikkitietävän Jumalan säätämiksi. Sitten tarvitaan vielä Jeesus joka on muka (jostain syystä) kaikkivoipan ainoa poika muuttamaan Jumalan mielen armollisemmaksin.

        Voin kertoa käyttämäni nimimerkit: Nimeni on Aki _V_ Karppinen, ja käytän nikkejä LakiV, Pakkstori, Maukino, Hihukki, ÄO116, Krevokki ja muutamia muita. Minun tyylini tunnistaa helposti. Kuka sinä olet Puolimutkateisti, oikealta ristimänimeltäsi? Vai onko puheesi olleet niin pahoja, ettet USKALLA, kertoa kuka olet?! Ja käytätkö vielä vain yhtä nimimerkkiä?!


      • Mainittakoon vielä, että osa noista nimimerkeistä ei ole kai minulle reksiteröity, eli joku muukin silloin tällöin kirjoitti mun nimimerkilläni, mutta eroitatte helposti heidät minusta, jos ette tunnista heidän tyyliään....


    • virheetön.uhri

      Jos olette katselleet Nobelin juhlia, olette varmaan huomanneet että siellä pyritään täydellisyyteen. Ei sinne oteta kompurajalkaisia tarjoilijoita, ei miehiä joilla on naisen rinnat, johtuen kivesten viallisuudesta, ei yksikätisiä, ei sokeita, eikä kuuroja.

      Onko kyse syrjinnästä? Ei, sillä aterioimaan saavat tulla myös vialliset, kunhan ovat saaneet kutsun joita annetaan kenties tuhannelle. Minä olen hyväkuntoinen, mutta tuskinpa pääsisin sen perusteella sinne.

      Eikö ollut vielä tärkeämpää tehdä Jumalan palvelustoimet juhlallisiksi, ettei osallistujat olisi purskahtaneet nauruun kun olisivat nähneen jalkapuolen kompuroivan uhrin kanssa alttarille?
      Jumala antoi myös virheettömän uhrin sinun ja minun puolesta. Juutalaiset eivät koskaan saaneet uhrata virheellisiä eläimiä, jos halusivat siunauksen. Uhrin antaja sai sen sijaan olla kuka vain, kunhan pappi oli terve mennessään uhrin kanssa alttarille.

      Ei uhrin antaja itse koskaan saanut nousta uhraamaan alttarille, vaan pappi toimitti uhrin!

      • "Ei sinne oteta kompurajalkaisia tarjoilijoita, ei miehiä joilla on naisen rinnat, johtuen kivesten viallisuudesta, ei yksikätisiä, ei sokeita, eikä kuuroja."

        Ei, koska syrjinnän kulttuuri on niin voimakas. Samaa syrjintää harrastetaan tuossa Raamatussa.

        Minä epäilen, että taustalla on aabrahamilaisten näkemys "puhtaudesta". Kaikki pitää olla kaunista, ehjää, neitseistä jne. Kaikki poikkeavuus on saastaista. Tuota uskonnollista puhtauskulttuuria toistetaan myöskin kristinuskossa. Eikä näytä uskovat edes ymmärtävän, mistä heidän mielipiteensä pohjautuvat, aika typeriä selityksiä tuntuu löytyvän.


      • Kreationismi_on_sairaus

        "Jos olette katselleet Nobelin juhlia, olette varmaan huomanneet että siellä pyritään täydellisyyteen. Ei sinne oteta kompurajalkaisia tarjoilijoita, ei miehiä joilla on naisen rinnat, johtuen kivesten viallisuudesta, ei yksikätisiä, ei sokeita, eikä kuuroja."

        Ei siellä mihinkään täydellisyyteen pyritä, mutta tietenkin tarjoilijoiksi otetaan sellaisia jotka tarjoilijoiden tehtävissä kykenevät suoritumaan.

        Onko lähipiirissä montakin miestä joille on kasvanut rinnat viallisten kivesten vuoksi?

        "Onko kyse syrjinnästä? Ei, sillä aterioimaan saavat tulla myös vialliset, kunhan ovat saaneet kutsun joita annetaan kenties tuhannelle. Minä olen hyväkuntoinen, mutta tuskinpa pääsisin sen perusteella sinne."

        Syrjinnästä on kylläkin kysymys keskustellusta Jumalan laista, jossa Jumalasi ei halua ei-täydellisten ihmisten uhraavan ruokaa itselleen. Kyse ei ole työn teosta (niinkuin jeesuksenmorsiammet yrittävät vääristellä) vaan Jumalan palveljksesta, josta aivan varmasti suoriutuvat useimmat vammaiset ja vammautuneet. Ja erityisesti ne jotka kreationistit lukevat vammaisiksi, mutta jotka eivät ole vammaisia, kuten lyhytkasvuiset, ihottumasta kärsivät jne.

        "Eikö ollut vielä tärkeämpää tehdä Jumalan palvelustoimet juhlallisiksi, ettei osallistujat olisi purskahtaneet nauruun kun olisivat nähneen jalkapuolen kompuroivan uhrin kanssa alttarille?"

        Vihjaatko sitä että teillä kreationisteilla ja muilla Jeesuksenmorsiammille on tapana nauraa jalkapuolille ja muille vastaaville tapauksille?

        Eikö olisi kaikkein tärkeintä antaa kaikkien halukkaiden palvella Jumalaa ja tukea niitä joille se voi olla vaikeuksia suoriutua palvelemisesta?

        Sitäpaitsi Raamatun mukaan syy miksi Jumala haluaa estää Jumalan mielestä virheellisiä ihmisiä uhraamasta ruokaa oli se että he HÄPÄISISIVÄT Jumalan pyhänä pitävän paikan!

        Miksi ihmeessä kaikkivoivalle Jumalalle pitäisi muka uhrata ruokaa? Todella huvittava taikauskoinen rituaali.

        "Jumala antoi myös virheettömän uhrin sinun ja minun puolesta."

        Minkä uhrin kaikkivoipa on muka antanut? Onko Jeesus helvetissä? Miksi ihmeessä kaikkivoipalla voi olla vain yksi poika. Sitäpaitsi Raamatussa puhutaan useammista Jumalan pojista - joista yksi on saatana. Todellisuudessa Jumalasi ei uhrannut mitään. Jeesus kuoli niinkuin me kaikki kuolemme. Jotkut kuolevat erittäin raa'alla ja tuskallisella tavalla. Sitäpaitsi Jeesus nousi Raamatun mukaan kuolleista ja pääsi taivaaseen. Sitähän sinäkin jeesuksenmorsian tavoittelet. Minkä uhrauksen Jumala muka teki?

        "Juutalaiset eivät koskaan saaneet uhrata virheellisiä eläimiä, jos halusivat siunauksen. Uhrin antaja sai sen sijaan olla kuka vain, kunhan pappi oli terve mennessään uhrin kanssa alttarille."

        Onko sinunkin mielestä siis lyhytkasvuinen tai kasvoiltaan epämuodostunut epäkelpo palvelemaan Jumalaa ja miksi?

        "Ei uhrin antaja itse koskaan saanut nousta uhraamaan alttarille, vaan pappi toimitti uhrin!"

        Nyt sitten selität sen miksi Jumalasi mielestä sellainen ihminen joka on Jumalan mukaan virheellinen häpäisee Jumalan mielestä pyhän paikan? Harva vammainen, vammautunut, sairas jne on itse aiheuttanut vammansa tai sairautensa. Jos Jumalasi olisi olemassa olisin hän aiheuttanut tai sallinut jokaikisen vamman ja sairauden. Miksi Jumalasi rankaisee niitä joiden vammat on itse sallinut ja/tai aiheuttanut?


      • Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "Jos olette katselleet Nobelin juhlia, olette varmaan huomanneet että siellä pyritään täydellisyyteen. Ei sinne oteta kompurajalkaisia tarjoilijoita, ei miehiä joilla on naisen rinnat, johtuen kivesten viallisuudesta, ei yksikätisiä, ei sokeita, eikä kuuroja."

        Ei siellä mihinkään täydellisyyteen pyritä, mutta tietenkin tarjoilijoiksi otetaan sellaisia jotka tarjoilijoiden tehtävissä kykenevät suoritumaan.

        Onko lähipiirissä montakin miestä joille on kasvanut rinnat viallisten kivesten vuoksi?

        "Onko kyse syrjinnästä? Ei, sillä aterioimaan saavat tulla myös vialliset, kunhan ovat saaneet kutsun joita annetaan kenties tuhannelle. Minä olen hyväkuntoinen, mutta tuskinpa pääsisin sen perusteella sinne."

        Syrjinnästä on kylläkin kysymys keskustellusta Jumalan laista, jossa Jumalasi ei halua ei-täydellisten ihmisten uhraavan ruokaa itselleen. Kyse ei ole työn teosta (niinkuin jeesuksenmorsiammet yrittävät vääristellä) vaan Jumalan palveljksesta, josta aivan varmasti suoriutuvat useimmat vammaiset ja vammautuneet. Ja erityisesti ne jotka kreationistit lukevat vammaisiksi, mutta jotka eivät ole vammaisia, kuten lyhytkasvuiset, ihottumasta kärsivät jne.

        "Eikö ollut vielä tärkeämpää tehdä Jumalan palvelustoimet juhlallisiksi, ettei osallistujat olisi purskahtaneet nauruun kun olisivat nähneen jalkapuolen kompuroivan uhrin kanssa alttarille?"

        Vihjaatko sitä että teillä kreationisteilla ja muilla Jeesuksenmorsiammille on tapana nauraa jalkapuolille ja muille vastaaville tapauksille?

        Eikö olisi kaikkein tärkeintä antaa kaikkien halukkaiden palvella Jumalaa ja tukea niitä joille se voi olla vaikeuksia suoriutua palvelemisesta?

        Sitäpaitsi Raamatun mukaan syy miksi Jumala haluaa estää Jumalan mielestä virheellisiä ihmisiä uhraamasta ruokaa oli se että he HÄPÄISISIVÄT Jumalan pyhänä pitävän paikan!

        Miksi ihmeessä kaikkivoivalle Jumalalle pitäisi muka uhrata ruokaa? Todella huvittava taikauskoinen rituaali.

        "Jumala antoi myös virheettömän uhrin sinun ja minun puolesta."

        Minkä uhrin kaikkivoipa on muka antanut? Onko Jeesus helvetissä? Miksi ihmeessä kaikkivoipalla voi olla vain yksi poika. Sitäpaitsi Raamatussa puhutaan useammista Jumalan pojista - joista yksi on saatana. Todellisuudessa Jumalasi ei uhrannut mitään. Jeesus kuoli niinkuin me kaikki kuolemme. Jotkut kuolevat erittäin raa'alla ja tuskallisella tavalla. Sitäpaitsi Jeesus nousi Raamatun mukaan kuolleista ja pääsi taivaaseen. Sitähän sinäkin jeesuksenmorsian tavoittelet. Minkä uhrauksen Jumala muka teki?

        "Juutalaiset eivät koskaan saaneet uhrata virheellisiä eläimiä, jos halusivat siunauksen. Uhrin antaja sai sen sijaan olla kuka vain, kunhan pappi oli terve mennessään uhrin kanssa alttarille."

        Onko sinunkin mielestä siis lyhytkasvuinen tai kasvoiltaan epämuodostunut epäkelpo palvelemaan Jumalaa ja miksi?

        "Ei uhrin antaja itse koskaan saanut nousta uhraamaan alttarille, vaan pappi toimitti uhrin!"

        Nyt sitten selität sen miksi Jumalasi mielestä sellainen ihminen joka on Jumalan mukaan virheellinen häpäisee Jumalan mielestä pyhän paikan? Harva vammainen, vammautunut, sairas jne on itse aiheuttanut vammansa tai sairautensa. Jos Jumalasi olisi olemassa olisin hän aiheuttanut tai sallinut jokaikisen vamman ja sairauden. Miksi Jumalasi rankaisee niitä joiden vammat on itse sallinut ja/tai aiheuttanut?

        "Todellisuudessa Jumalasi ei uhrannut mitään. Jeesus kuoli niinkuin me kaikki kuolemme. Jotkut kuolevat erittäin raa'alla ja tuskallisella tavalla. "

        Jos kristityt olisivat edes jollain tapaa johdonmukaisia uskomuksessaan, niin he palvoisivat abortoituja Pelastajinaan. Eivätkö nuo sikiöt ole viattomia? Jokainen sikiö on Lunastaja.

        Noissa sikiöissä on se ongelma, että taikauskoon taipuvaisten mukaan ne ovat synnillisiä. Niissä on jotain, joka ei kelpaa kristityille lupaukseksi Ikuisesta Elämästä. Tuon taikauskon taustalla lienee uskomus, että synti on jotain, joka siirtyy miehen kiveksistä jälkipolville - osaksi siksi ihminen (mies) ei voinut siittää Jeesusta. Siihen tarvittiin "neitseellinen syntymä".


      • hänonrakkaus

        Sinä et ota huomioon ettei Jumalan rakkautta voi tuoda ilmi kenenkään muun kuin Hänen oman poikansa kuoleman kautta!

        Siksi Hän ei ota vastaan mitään uhria luoduilta olennoilta. Sellainenhan todistaisi että Jumala on ainoastaan verenhimoinen tyranni!

        Hän osoittaa rakkautensa antamalla kaikkein rakkainpansa uhriksi minun ja sinun tähden.


      • saat.palvella

        Kommentoin "Kreationismi on sairaus"

        Olen nähnyt sellaisen miehen jolla ei ollut kiveksiä. Sairaalassa naiset ihailivat hänen mahtavia rintojaan, ja taisivat olla kateellisia.

        Uhripalvelukseen ei tarvittu kuin joitakin pappeja. Ei ollut mitään puutetta terveistä työntekijöistä.

        Ei edes kuningas kelvannut uhraamaan (1.Kun.13) Ainoastaan jotkut leeviläiset.

        Jos joku lukijoista haluaa uhrata jotain Hänelle varoistaan, on Hän luvannut palkita iloisen antajan, ei haittaa vaikka et ole täydellinen.

        Temppeliin ei kannata himoita uhraamaan, koska temppeliä ei ole.


      • kreationismi_on_sairaus
        saat.palvella kirjoitti:

        Kommentoin "Kreationismi on sairaus"

        Olen nähnyt sellaisen miehen jolla ei ollut kiveksiä. Sairaalassa naiset ihailivat hänen mahtavia rintojaan, ja taisivat olla kateellisia.

        Uhripalvelukseen ei tarvittu kuin joitakin pappeja. Ei ollut mitään puutetta terveistä työntekijöistä.

        Ei edes kuningas kelvannut uhraamaan (1.Kun.13) Ainoastaan jotkut leeviläiset.

        Jos joku lukijoista haluaa uhrata jotain Hänelle varoistaan, on Hän luvannut palkita iloisen antajan, ei haittaa vaikka et ole täydellinen.

        Temppeliin ei kannata himoita uhraamaan, koska temppeliä ei ole.

        "Olen nähnyt sellaisen miehen jolla ei ollut kiveksiä. Sairaalassa naiset ihailivat hänen mahtavia rintojaan, ja taisivat olla kateellisia."

        Ihankos tosi? Myönnä pois vaan että sinäkin ihailit niitä "mahtavia" rintoja ...

        "Temppeliin ei kannata himoita uhraamaan, koska temppeliä ei ole."

        Luuletkos että joku joka ei taikauskoinen jeesuksenmorsian himoisi uhraamaan jollekin ainoastaan ihmisten mielikuvituksessa olemassa olevalle jumalalle?


      • kreationismi_on_sairaus
        hänonrakkaus kirjoitti:

        Sinä et ota huomioon ettei Jumalan rakkautta voi tuoda ilmi kenenkään muun kuin Hänen oman poikansa kuoleman kautta!

        Siksi Hän ei ota vastaan mitään uhria luoduilta olennoilta. Sellainenhan todistaisi että Jumala on ainoastaan verenhimoinen tyranni!

        Hän osoittaa rakkautensa antamalla kaikkein rakkainpansa uhriksi minun ja sinun tähden.

        "Sinä et ota huomioon ettei Jumalan rakkautta voi tuoda ilmi kenenkään muun kuin Hänen oman poikansa kuoleman kautta!"

        Voi olisihan niitä vaikka mitä tapoja. Olisihan Jumalasi voinut luoda maailmankaikkeuden jossa jokainen saa olla täsmälleen sitä mitä haluaa kokematta kärsimystä ja aiheuttamatta kärsimystä kenellekään.

        Selitähän nyt meille jeesuksenmorsian millä ihmeen perusteella kaikkivoipa ei voi tuoda esille rakkauttaan muuten kuin oman poikansa kuoleman kautta.

        Eihän Jeesus sitäpaitsi ole kuollut. Hänhän heräsi kuolleista ja on nyt taikauskosi mukaisesti taivaassa. Vai mitä?

        "Siksi Hän ei ota vastaan mitään uhria luoduilta olennoilta. Sellainenhan todistaisi että Jumala on ainoastaan verenhimoinen tyranni!"

        Miksikäs Jumalasi on sitten vaatinut Raamatun mukaan uhria?

        Ja tottahan Raamattu osoittaa että Jumalasi on verenhimoinen, narsistinen ja sadistinen. Ja todellinen tumpelo luojaksi.

        "Hän osoittaa rakkautensa antamalla kaikkein rakkainpansa uhriksi minun ja sinun tähden."

        Selitähän nyt jeesuksenmorsian että millä tapaa Jeesus oli muka uhri? Uhrasiko Jumalasi itse itsensä itselleen vai mitä?


      • Pakkstori

        Niin ensinnäkin, "Jeesuksen Morsian", tarkoittaa sisasseurakuntaa. Ja ne jotka ovat Jeesuksen seuraajia miehinä, ovat "Jeesuksen veljiä ja vertaisia"; jos ovat ylipäänsä jo selvineet hengellisistä potkuhousistaan hieman valaistuneeseempaan ja hengellisen kasvun olotilaan.
        Uhri oli se, että SYNTIÄ ei saa pois kenestäkään POIS; surmaamatta syyllistä. Mutta ongelma oli se, että PAHUUS oli niin suuri, ettei yksikään SYYLLINEN itse pelastunut sillä, että sai heti kuolemanrangaistuksen tai kidutuksen, se vain lisäsi heidän syyttävää kadotustilaansa, vaan heidän omatuntonsa täytyi herättää tekemällä kaikille SYYTÖN uhri, Jeesus Kristus, että he ymmärtäisivät, ettei heidän asenteensa Jumalan Rangaistuksiin ollut alussa syntiään vielä oikea. Jos he loputtumiin torjuvat tulla Jeesuksen Ystäviksi, ei ole ketään muuta vieläkään, joka kykensisi antamaan heille kuin pieniä maailman sekulaarisia, saastaisen uskonnon tuomia hetkellisiä mielihyviä. Hellvetti tulee sitten vasta, kun KAIKKI etsikkoajat pelastua, Jumalan Pojan avulla, on torjuttu. Katumus on turhaa sitten vain, kun ei uskota, että kyetään muuttamaan mitään käytöksessään, kun käsitetään, että pimeyden henget ovat vallanneet koko ruumiinsa, eikä SE ihminen kykene erottamaan mitään omaa hyvää persoonallisuuttaan.


    • Krevokki

      "Todellinen tumpelo Luojaksi"? Eikö nykyinen maailmankaikkeus 3D tilavuuksineen, ja aikajatkumoineen kuitenkin toimi kuitenkin aika hienosti?!

    • Hihukki

      Niin, siis JOKO te uskotte JUmalaan, että Jumala on luonut mm. tämän maailmankaikkeuden maallisen puolenkin, tai sitten alatte kiukutella jonkun tietämänne Jumalan Enkelin tai Demonin pienuutta, kun se käyttäytyi TAAS kuten käyttäytyi, pikkumaisemmin kuin ihmisetkin toisinaan?!
      EI Vanha Liitto Raamatussakaan useinkaan tunnistanut muuta kuin "Herran Enkeleitä", kunnes Herra itse tuli Ihmisen hahmossa maailmaan. Me olemme kuulleet mitä Hän teki, ja osapuilleen tiedämme, minkä näköinen Hän oli, mutta ulkoinen olemuksensa ei ole oleellista, oleellista oli se, millaisen opetuksen Hän sai aikaan, ja miten sen avulla päästään Ikuiseen Elämään! Ja JOS ette havaitse Jeesusta elävänä näyssänne, tai muussa osassa tiedostavuuttanne, ette ole pelastuva, Jeesuksen mukaan, Kaidalle Elämän tielleen, näin Raamattu sanoo, erään apostolinsa toimesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3214
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      129
      2252
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      107
      2098
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      164
      1933
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      91
      1844
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1641
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      1498
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1303
    9. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      120
      1266
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1220
    Aihe