Paholainen.
Merkitseekö tämä sitä, että kaikki maan kansat ovat paholaisen valvonnassa?
KYLLÄ.
Kuka on "tämän maailman jumala"?
43
131
Vastaukset
- kyä.näin.on.nääs
Kaikkee sääki harhoissas kuvittelet. Tairat olla vähä tööt.
Kiihkouskovaiselle Jumala on hänen oma mutu ("musta tuntuu"). Jos ukovainen vihaa homoja, niin hän sanoo, että Jumala ei hyväksy homoseksuaalisuutta. Jos kristitty on rasisti, hän sanoo, että Jumalan ilmoituksen mukaan Adam ja Eeva olivat valkoihoisia, jos kristitty ei halua julkista sairaanhoitoa (kuten USA:ssa), niin hän sanoo, että sitä ajavat presidenti toimii vastoin Jumalan tahtoa.
Omahyväisyydessään marinoituneet uskovaiset eivät hetkeksikään pysähdy miettimään, että miten sattuukin niin, että Jumala ajattelee juuri samalla tavalla kaikesta kuin uskovainen itse.Onhan siinä nyt eroa, jos sanoo "minä olen sitä mieltä, että..." tai vaihtoehtoisesti "Jumalan tahto on, että..." Onhan tuossa jälkimmäisessä ilmaisussa aivan eri tavalla jämäkkyyttä.
- erilaisia.uhkauksia
agnoskepo kirjoitti:
Onhan siinä nyt eroa, jos sanoo "minä olen sitä mieltä, että..." tai vaihtoehtoisesti "Jumalan tahto on, että..." Onhan tuossa jälkimmäisessä ilmaisussa aivan eri tavalla jämäkkyyttä.
"Onhan tuossa jälkimmäisessä ilmaisussa aivan eri tavalla jämäkkyyttä."
Tätä on yleisesti käytetty Suomessakin monin tavoin;
Jos et ole kiltti, niin Joulupukki ei tuo lahjoja vaan risun.
Jos menet katsomaan kaivoon, niin Näkki vie.
Jos et nyt ole hiljaa, niin Ahti ei anna kaloja. agnoskepo kirjoitti:
Onhan siinä nyt eroa, jos sanoo "minä olen sitä mieltä, että..." tai vaihtoehtoisesti "Jumalan tahto on, että..." Onhan tuossa jälkimmäisessä ilmaisussa aivan eri tavalla jämäkkyyttä.
Ja parasta siinä, että laittaa omat mielipiteet Jumalan suuhun on tietenkin se, että kantojaan ei tarvitse muuten perustella. Mikä ihminen on kaikkitietävän Jumalan (eli uskovaisen itsensä) mielipiteitä epäilemään?
Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:
Ja parasta siinä, että laittaa omat mielipiteet Jumalan suuhun on tietenkin se, että kantojaan ei tarvitse muuten perustella. Mikä ihminen on kaikkitietävän Jumalan (eli uskovaisen itsensä) mielipiteitä epäilemään?
Tämä on asia, joka on tiukoissa uskonnollisissa yhteisöissä valitettavan yleistä. Julistajalla on suuri houkutus antaa kuva siitä, että Jumala puhuu hänen kauttaan. Tällöin saarnamiehen tai seurakunnan johtajan arvostelu on itsensä Jumalan arvostelua.
agnoskepo kirjoitti:
Tämä on asia, joka on tiukoissa uskonnollisissa yhteisöissä valitettavan yleistä. Julistajalla on suuri houkutus antaa kuva siitä, että Jumala puhuu hänen kauttaan. Tällöin saarnamiehen tai seurakunnan johtajan arvostelu on itsensä Jumalan arvostelua.
Huomaahan tuota myös täällä palstalla. Kirjoittajat lainaavat jakeita Raamatusta metritolkulla. Kirjoittajalla on turvallinen olo, kun voi olla etäännyttää omat mielipiteensä jakeiden taakse. Jos arvostelee jakeita, arvostelee Jumalaa.
marathustra kirjoitti:
Huomaahan tuota myös täällä palstalla. Kirjoittajat lainaavat jakeita Raamatusta metritolkulla. Kirjoittajalla on turvallinen olo, kun voi olla etäännyttää omat mielipiteensä jakeiden taakse. Jos arvostelee jakeita, arvostelee Jumalaa.
Ja piti lisätä, että jakeiden viskominen on sama kuin sisiliskon häntä: uskovalle sopii, että käydään jakeiden kimppuun eikä keskustella itse asiasta - varsinkaan niistä uskovaisen omista ajatuksista.
Parhaita esimerkkejä tästä on se, kun juutalaisten johtajat laativat vanhaa testamenttia Babylonin vankeudessa. He saattoivat kirjoittaa Jumalan tarkalleen oman mielensä mukaiseksi ja sitten kotiinpaluun jälkeen vedota Hänen käskyihinsä.
- ValtojenTaistelu
erilaisia.uhkauksia kirjoitti:
"Onhan tuossa jälkimmäisessä ilmaisussa aivan eri tavalla jämäkkyyttä."
Tätä on yleisesti käytetty Suomessakin monin tavoin;
Jos et ole kiltti, niin Joulupukki ei tuo lahjoja vaan risun.
Jos menet katsomaan kaivoon, niin Näkki vie.
Jos et nyt ole hiljaa, niin Ahti ei anna kaloja.Syyn ja seurauksen laki vaikuttaa aina elämässä. Omat valinnat ja ratkaisut tuo joko siunauksen tai kirouksen. Siunaus tuo hyvää ja kirous tuo pahaa, maailmassa on ja pysyy tämä hyvän ja pahan vallan taistelu vain sen aikaa kun Jumala itse tekee siitä lopullisesti lopun. Se tapahtuu kun paha on saanut täyden mittansa, tämä kaikki meille on kerrottu Raamatun loppulehdillä. Se ei ole meiltä salattu jos tahdomme tämän totuuden tietää. Maapallomme on Jumalan säätämän ajan suuri näyttämö hyvän ja pahan vallan taistelussa jossa paha saa kerran palkkansa.
Ihmisille on annettu vapaa valinta tehdä hyviä valintoja omaksi ja toisten parhaaksi. Paha saa palkkansa mutta niin hyväkin. "Mitä kylvää sitä niittää" ja "Hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää ja paha puu pahaa hedelmää". Raamattu on yhtä kaukana sadusta kuin itä on lännestä. Tämä niille jotka Raamattua vastaan uskaltaa nousta ja satukirjana pitää.
Luojan luomaa järjestystä ja lakia maailman kaikkeudessa ei yksikään ihminen voi muuttaa. Vain omia huonoja valintoja voi muuttaa parempaan suuntaan.
Jumalan syyksi ei voi sälyttää tapahtumia joissa ihmiset tekee itse valintansa. Alussa Jumala loi kaiken hyväksi ja ihmiset eli paratiisissa, mutta saatana petti ihmiset ja he mieltyi pahaan ja saivat osakseen kirouksen.
Tottelemattomuudessaan Jumalalle he lankesivat syntiin joka on ikuinen ero Jumalasta ja hänen iankaikkisesta rakkaudesta ihmistä kohtaan. Tämä kerrotaan Raamatun alkulehdillä. Tästä voidaan vapautua vain Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta, siksi Jumala syntyi ihmiseksi ottamalla ihmisen muodon ja kärsimällä ihmisten osan että heillä on mahdollisuus pelastua. Jumalan suunnitelmissa on täydellinen pelastus ihmiskuntaa kohtaan. Tästä kerrotaan Uudessa Testamentissa.
Suurempaa rakkautta ei ole kuin Jumalan rakkaus luomaansa ihmistä kohtaan että heille kävisi hyvin ja he pelastuisi.
Jumala ei tee mitään vastoin kenenkään omaa tahtoa, ihminen valitsee tien joka vie iankaikkiseen siunaukseen tai iankaikkiseen kiroukseen.
Hän kaiken Jumala asuu iankaikkisuudessa, hän loi näkyväisen ja näkymättömän maailman. Elämä ei lopu kuolemaan vaan vaihtuu uuteen olomuotoon kun sielu erkanee ruumiista kuoleman hetkellä. Ruumis on pelkkä kotelo ilman henkeä ja sielua.
Siksi sanotaan "Valitse oikein valitse Kristus". Jumalaa ei voi syyttää yhdestäkään omasta teosta ja valinnasta, voi vain rukoilla voimia voittaa paha hyvällä.
Jumala ei toimi koskaan pyhyyttään vastaan, hän ei anna puukkoa jos pyydät häneltä leipää.
Joka hyvää edistää hän on siunattu, vaikka saakin toisten pahojen tekojen tähden myös kärsiä. Kärsivä rakkaus on voittava rakkaus ja siinä myös piilee siunaus. Uskova on aina Jumalan siunattu, sitä ei voi kukaan ottaa häneltä pois. marathustra kirjoitti:
Ja piti lisätä, että jakeiden viskominen on sama kuin sisiliskon häntä: uskovalle sopii, että käydään jakeiden kimppuun eikä keskustella itse asiasta - varsinkaan niistä uskovaisen omista ajatuksista.
>uskovalle sopii, että käydään jakeiden kimppuun eikä keskustella itse asiasta - varsinkaan niistä uskovaisen omista ajatuksista.
...joita tukemaan hän ihan itse valitsi juuri tietyt raamatunlauseet.RepeRuutikallo kirjoitti:
>uskovalle sopii, että käydään jakeiden kimppuun eikä keskustella itse asiasta - varsinkaan niistä uskovaisen omista ajatuksista.
...joita tukemaan hän ihan itse valitsi juuri tietyt raamatunlauseet.Arvelen, että valitessaan niitä jakeita uskovainen ajattelee, että "miten Jumala onkin kirjoittanut kirjaansa juuri niin, kun minusta tuntuu! Kyllä Jumala on fiksu tyyppi, nämähän ovat kuin omia ajatuksiani!"
ValtojenTaistelu kirjoitti:
Syyn ja seurauksen laki vaikuttaa aina elämässä. Omat valinnat ja ratkaisut tuo joko siunauksen tai kirouksen. Siunaus tuo hyvää ja kirous tuo pahaa, maailmassa on ja pysyy tämä hyvän ja pahan vallan taistelu vain sen aikaa kun Jumala itse tekee siitä lopullisesti lopun. Se tapahtuu kun paha on saanut täyden mittansa, tämä kaikki meille on kerrottu Raamatun loppulehdillä. Se ei ole meiltä salattu jos tahdomme tämän totuuden tietää. Maapallomme on Jumalan säätämän ajan suuri näyttämö hyvän ja pahan vallan taistelussa jossa paha saa kerran palkkansa.
Ihmisille on annettu vapaa valinta tehdä hyviä valintoja omaksi ja toisten parhaaksi. Paha saa palkkansa mutta niin hyväkin. "Mitä kylvää sitä niittää" ja "Hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää ja paha puu pahaa hedelmää". Raamattu on yhtä kaukana sadusta kuin itä on lännestä. Tämä niille jotka Raamattua vastaan uskaltaa nousta ja satukirjana pitää.
Luojan luomaa järjestystä ja lakia maailman kaikkeudessa ei yksikään ihminen voi muuttaa. Vain omia huonoja valintoja voi muuttaa parempaan suuntaan.
Jumalan syyksi ei voi sälyttää tapahtumia joissa ihmiset tekee itse valintansa. Alussa Jumala loi kaiken hyväksi ja ihmiset eli paratiisissa, mutta saatana petti ihmiset ja he mieltyi pahaan ja saivat osakseen kirouksen.
Tottelemattomuudessaan Jumalalle he lankesivat syntiin joka on ikuinen ero Jumalasta ja hänen iankaikkisesta rakkaudesta ihmistä kohtaan. Tämä kerrotaan Raamatun alkulehdillä. Tästä voidaan vapautua vain Jeesuksen Kristuksen sovitustyön kautta, siksi Jumala syntyi ihmiseksi ottamalla ihmisen muodon ja kärsimällä ihmisten osan että heillä on mahdollisuus pelastua. Jumalan suunnitelmissa on täydellinen pelastus ihmiskuntaa kohtaan. Tästä kerrotaan Uudessa Testamentissa.
Suurempaa rakkautta ei ole kuin Jumalan rakkaus luomaansa ihmistä kohtaan että heille kävisi hyvin ja he pelastuisi.
Jumala ei tee mitään vastoin kenenkään omaa tahtoa, ihminen valitsee tien joka vie iankaikkiseen siunaukseen tai iankaikkiseen kiroukseen.
Hän kaiken Jumala asuu iankaikkisuudessa, hän loi näkyväisen ja näkymättömän maailman. Elämä ei lopu kuolemaan vaan vaihtuu uuteen olomuotoon kun sielu erkanee ruumiista kuoleman hetkellä. Ruumis on pelkkä kotelo ilman henkeä ja sielua.
Siksi sanotaan "Valitse oikein valitse Kristus". Jumalaa ei voi syyttää yhdestäkään omasta teosta ja valinnasta, voi vain rukoilla voimia voittaa paha hyvällä.
Jumala ei toimi koskaan pyhyyttään vastaan, hän ei anna puukkoa jos pyydät häneltä leipää.
Joka hyvää edistää hän on siunattu, vaikka saakin toisten pahojen tekojen tähden myös kärsiä. Kärsivä rakkaus on voittava rakkaus ja siinä myös piilee siunaus. Uskova on aina Jumalan siunattu, sitä ei voi kukaan ottaa häneltä pois.<<Syyn ja seurauksen laki vaikuttaa aina elämässä. Omat valinnat ja ratkaisut tuo joko siunauksen tai kirouksen. >>
Mikä seuraus on uskovaisten pohjattomalla omahyväisyydellä ja silmittömällä valehtelulla?ValtojenTaistelu kirjoitti:
Syyn ja seurauksen laki vaikuttaa aina elämässä. Omat valinnat ja ratkaisut tuo joko siunauksen tai kirouksen. Siunaus tuo hyvää ja kirous tuo pahaa, maailmassa on ja pysyy tämä hyvän ja pahan vallan taistelu vain sen aikaa kun Jumala itse tekee siitä lopullisesti lopun. Se tapahtuu kun paha on saanut täyden mittansa, tämä kaikki meille on kerrottu Raamatun loppulehdillä. Se ei ole meiltä salattu jos tahdomme tämän totuuden tietää. Maapallomme on Jumalan säätämän ajan suuri näyttämö hyvän ja pahan vallan taistelussa jossa paha saa kerran palkkansa.
Joka hyvää edistää hän on siunattu, vaikka saakin toisten pahojen tekojen tähden myös kärsiä. Kärsivä rakkaus on voittava rakkaus ja siinä myös piilee siunaus. Uskova on aina Jumalan siunattu, sitä ei voi kukaan ottaa häneltä pois.<<Syyn ja seurauksen laki vaikuttaa aina elämässä. Omat valinnat ja ratkaisut tuo joko siunauksen tai kirouksen. >>
Mikä seuraus on uskovaisten pohjattomalla omahyväisyydellä ja silmittömällä valehtelulla?- ihmisellä.on.järki
marathustra kirjoitti:
Arvelen, että valitessaan niitä jakeita uskovainen ajattelee, että "miten Jumala onkin kirjoittanut kirjaansa juuri niin, kun minusta tuntuu! Kyllä Jumala on fiksu tyyppi, nämähän ovat kuin omia ajatuksiani!"
Raamatun jakeiden viljely keskustelupalstalla antaa ainakin minulle kuvan kirjoittajasta, jolla ei ole omia mielipiteitä.
ihmisellä.on.järki kirjoitti:
Raamatun jakeiden viljely keskustelupalstalla antaa ainakin minulle kuvan kirjoittajasta, jolla ei ole omia mielipiteitä.
Raamatun lainaaminen on niille, joilla on huono itsetunto. Ehkä heitä on lahkossa sivallettu omien mielipiteiden esittämisestä. Silloin, kun he ovat toistelleet raamatunjakeita, heitä ei ole uskallettu sivaltaa.
- edelleen
marathustra kirjoitti:
Arvelen, että valitessaan niitä jakeita uskovainen ajattelee, että "miten Jumala onkin kirjoittanut kirjaansa juuri niin, kun minusta tuntuu! Kyllä Jumala on fiksu tyyppi, nämähän ovat kuin omia ajatuksiani!"
Niinpä te ette voi mitään sanoa koska Jumala itse on sanansa niin sanonut ja Raamatussa se on ihmisille ilmoitettu. Nousette vain Jumalaa vastaan, ette ihmistä joka sanaa jakaa.
edelleen kirjoitti:
Niinpä te ette voi mitään sanoa koska Jumala itse on sanansa niin sanonut ja Raamatussa se on ihmisille ilmoitettu. Nousette vain Jumalaa vastaan, ette ihmistä joka sanaa jakaa.
Hyvä tiivistys uskovaisen harhaisesta maailmankuvasta. Laukoessaan mielipiteitään ja esitellessään ennakkoluulojaan uskovainen kuvittelee puhuvansa Jumalan puolesta.
- Vapari_
agnoskepo kirjoitti:
Edellisellä paikkakunnalla asuessani kuuluin vapaaseurakuntaan kymmeniä vuosia, ja ihan hyvä seurakunta siellä olikin; hyvää opetusta, paljon lapsi- ja nuorisotyötä, partiotoimintaa, avioliittoleirejä ym.
Jonkin verran tein vapaaehtoistyötä (etenkin nuorisotyötä) siinä seurakunnassa ja siihenkään työhön minua ei painostettu eikä suostuteltu, vaan nöyrästi pyydettiin.
Kerran seurakunnan johdolle sattui kuitenkin pieni moka. Pyysivät seurakuntalaisia kirjoittamaan seurakunnassaan kokemistaan asioista seurakunnan johdolle. ”Saa kirjoittaa ihan mistä vaan”, julisti pastori. Niinpä minäkin kirjoitin avoimen kirjeen: hyvistä ja joistakin ei niin hyviksi kokemistani asioista seurakunnassa (eivät nekään kovin raskauttavia olleet).
Kun sitten kirjoitusten julkaisun aika tuli, niin eräässä seurakunnan sunnuntaikokouksessa eräs nainen (kirjeiden ”tutkintalautakunnassa” mukana ollut) luki erään seurakunnan johdolle lähetetyn kirjeen seurakunnan edessä ja sanoi, että vain tämä yksi ainoa kirje tuli palautteena. Silloin seurakunnan pastori hyppäsi pystyyn ja sanoi, että tuli eräs toinenkin kirje ja on nyt seurakunnan johdon luettavana. Ja se oli se minun lähettämä kirje.
No, sattuhan sitä. En tästä tapauksesta pastoria/vanhemmistoa moittinut, enkä muille kertonut. Jos tällä paikkakunnalla missä nyt asun olisi vapaaseurakunta, niin liittyisin siihen.
- uskonpohjatontyhmyys
Aika tyhmää siltä kaikkivaltiaalta jumalalta antaa tämä maailma paholaiselle.
Itse asiassa mitään sen tyhmempää ei pysty edes kuvittelemaan.
Miksi se sinun jumalasi on idiootti? Ai niin, kaltaisesi idiootti ei osaa kuvitella
kuin samanlaisen jumalan, eli siis täyden idiootin.- Suutsuppuun
1. Johanneksen kirje 5:19
- lue.sieltä
Suutsuppuun kirjoitti:
5. kirje Joulupukille 6:7
- optmmaali
Suutsuppuun kirjoitti:
Juutalaisten käsitys jumaluudesta ei ole välttämättä ole se ainoa oikea.
- uskonpohjatontyhmyys
Suutsuppuun kirjoitti:
5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
Eli et osannut sanoa mitään siihen, MIKSI se kaikkivaltias jumalasi on niin idiootti, että on antanut tämän maailman pahan valtaan. Tuo antamasi kohta ei vastaa siihen kysymykseen.
MIKSI KAIKKIVALTIAS JUMALASI ON ANTANUT KAIKEN PAHAN VALTAAN?
Vastaapas idiootti siihen kysymykseen - paitsi että et kykene. - 2_m_multaa_päällä
uskonpohjatontyhmyys kirjoitti:
5:19 Me tiedämme, että olemme Jumalasta, ja koko maailma on pahan vallassa.
Eli et osannut sanoa mitään siihen, MIKSI se kaikkivaltias jumalasi on niin idiootti, että on antanut tämän maailman pahan valtaan. Tuo antamasi kohta ei vastaa siihen kysymykseen.
MIKSI KAIKKIVALTIAS JUMALASI ON ANTANUT KAIKEN PAHAN VALTAAN?
Vastaapas idiootti siihen kysymykseen - paitsi että et kykene."MIKSI KAIKKIVALTIAS JUMALASI ON ANTANUT KAIKEN PAHAN VALTAAN? "
**************************************************************************************
Miksi sinua nämä asiat mietityttää. Eihän nämä idiootti jumalan tekemiset koske lainkaan sinua, koska sinähän olet ateisti, jolle raamattu on satukirja ja jumalaa ei ole olemassakaan. Sinähän olet sujut kristinuskon kanssa. Kun kuolet ja päälläsi on 2 metriä multaa, niin se oli sitten siinä. Eikö? - olenateisti
2_m_multaa_päällä kirjoitti:
"MIKSI KAIKKIVALTIAS JUMALASI ON ANTANUT KAIKEN PAHAN VALTAAN? "
**************************************************************************************
Miksi sinua nämä asiat mietityttää. Eihän nämä idiootti jumalan tekemiset koske lainkaan sinua, koska sinähän olet ateisti, jolle raamattu on satukirja ja jumalaa ei ole olemassakaan. Sinähän olet sujut kristinuskon kanssa. Kun kuolet ja päälläsi on 2 metriä multaa, niin se oli sitten siinä. Eikö?Minkälainen on ihminen, joka ei kyseenalaista mitään? Eikä osaa perustella mitään vaan toistelee raamatun lauseita, jotka hän käsittänyt omalla tavallaan ja joita ei voi arvostella? Niin, jokainen meistä tulee olemaan jäämäämättä kuollut,siinä ei usko auta yhtään mitään.
- 12____13
Oikeastaan pelko on tämän maailman Jumala. Suurin osa päätöksistä tehdään pelon vallassa. Raamatun Jumala on rakkaus ja harva taitaa edes tuntea häntä.
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1 Joh. 4:8- uskonyleväkauneus
Osoituksia tästä raamatun jumalan rakkaudesta:
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Ja Herra sanoi hänelle:
"Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä.”
Kovin on kaunista ja ylevää tuo raamatun jumalan rakkaus... - 2_m_multaa_päällä
uskonyleväkauneus kirjoitti:
Osoituksia tästä raamatun jumalan rakkaudesta:
"Näin sanoo Herra sinun Jumalasi: Mene siis ja voita heidät, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit".
"Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
Ja Herra sanoi hänelle:
"Kulkekaa hänen perässään kaupungin halki ja tappakaa säälittä, ketään säästämättä. Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten. Saastuttakaa temppelirakennus, surmatkaa ihmisiä esipihat täyteen. Menkää sen jälkeen kaupunkiin ja tappakaa siellä.”
Kovin on kaunista ja ylevää tuo raamatun jumalan rakkaus...Mutta eihän näiden raamatunjakeiden pohdiskelu koske lainkaan sinua. Sinähän olet ateisti, jolle raamattu on satukirja ja jumalaa ei ole olemassakaan. Olet sujut kristinuskon kanssa. Kun kuolet ja päälläsi on 2 metriä multaa, niin se oli sitten siinä. Eikö?
- 12____13
Oikeastaan pelko on tämän maailman Jumala. Suurin osa päätöksistä tehdään pelon vallassa. Raamatun Jumala on rakkaus ja harva taitaa edes tuntea häntä.
Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
1 Joh. 4:8 - Eikiitosjeesus
Ei oo jumalaa. Ne on kaikki puhki käytetty jo, eikä moiselle ole oikein tarvetta eikä kysyntää. Muuan tuhansia vuosia vanha rahja saattaa nurkissa vielä viereksiä.
Ei sitäpaitsi paholaistakaan. - Selvätasiat
Vastasit itse kysymykseesi. Maapallo ja sen kansat eivät ole tällä hetkellä Jumalan johdon alaiset, sen näkee selvästi kaikesta pahuudesta mitä ihmiset tekevät toisilleen. Jatkuva sota jossakin paikassa. Köyhyydestä kärsivät kansat, rikkaiden hohtajien hallitessa. Kierot poliittiset hallitukset, ja hallitsijat, jotka vain katsovat omaan "napaansa, vain rikastuttaen itseään kansan kustannuksella, Siinä hieman alkua ?
- Tämänmaailman
Kyllä vastasin:
Saatanalla on “maailman hallitsija” suuri vaikutus ihmisiin, koska hän on heitä KYVYKKÄÄMPI ja VALVOO jopa poliittisia hallituksiakin. Maailmassa on sotia vähemmän kuin koskaan, riski kuolla väkivaltaisesti on globaalisti pienempi kuin koskaan ja absoluuttisesti köyhien määrä maailmassa on vähentynyt jo usean vuoden peräkkäin. Kunnon kristitylle tätä ei ilmeisesti selitä kuin Saatanan vahva vaikutus.
Maailmassa on sotia vähemmän kuin koskaan, riski kuolla väkivaltaisesti on globaalisti pienempi kuin koskaan ja absoluuttisesti köyhien määrä maailmassa on vähentynyt jo usean vuoden peräkkäin. Kunnon kristitylle tätä ei ilmeisesti selitä kuin Saatanan vahva vaikutus.
Mitä paremmin ihmiskunnalla menee, sen typerämmältä häviäjältä uskonnollinen maailmanlopunjulistaja vaikuttaa. Hänelle on jäämässä niin sanotusti "porkkanat käteen" mitä tulee hänen ennustuksiinsa.
- pettynyt_1
Jokaisen pitäisi olla oma Jumalansa. Muutoin ihmiset eivät koskaan ota täyttä vastuuta teoistaan. Minä ainakin tuomitsen raamatun jumalan helvettiin, kun ei ole uskontokuntiensa suuntaa tullut enää vuosisatoihin korjaamaan. Toivon tietysti, että Jumala tulisi laittamaan minut ojennukseen ja toimisin varoittavana esimerkkinä muille uskovaisille, mutta ei. En saa palautettua Jumalan uskottavuutta vaikka mitä tekisin.
- kakka.sulla.päässä
Uskovaisten pääkoppa on kakkapaholaisen täyttämä.
Sieltä se tulvii kommenttipalstoillekin.- uuuuuuer5t6
Ole hiljaa tyhmä!
- kakka.sulla.päässä
uuuuuuer5t6 kirjoitti:
Ole hiljaa tyhmä!
Ei teksti mitään ääntä pidä, idiootti!
- Evoluutio_haisee
"Uskovaisten pääkoppa on kakkapaholaisen täyttämä."
000
Ja tämä kakkapaholainenko on evoluution tuote - peräti persoona. Mikä siinä evoluutiossa meni pieleen, kun alkuräjäytti ilmoille tällaisen kakkapaholaisen. - kakka.sulla.päässä
Evoluutio_haisee kirjoitti:
000
Ja tämä kakkapaholainenko on evoluution tuote - peräti persoona. Mikä siinä evoluutiossa meni pieleen, kun alkuräjäytti ilmoille tällaisen kakkapaholaisen.En tiedä, koska en ole evoluutio. Sun pitää kysyä sitä evoluutiolta, miksi se täytti juuri hihhuleitten pään kakkapaholaisella. Siksi heidän nyt pitää puhua kaiken aikaa paskaa ja keksiä joutavia juttuja. Jotain heissä kyllä vinksahti pahasti pieleen.
- kakka.sulla.päässä
Evoluutio_haisee kirjoitti:
000
Ja tämä kakkapaholainenko on evoluution tuote - peräti persoona. Mikä siinä evoluutiossa meni pieleen, kun alkuräjäytti ilmoille tällaisen kakkapaholaisen.En tiedä, koska en ole evoluutio. Sun pitää kysyä sitä evoluutiolta, miksi se täytti juuri hihhuleitten pään kakkapaholaisella. Siksi heidän nyt pitää puhua kaiken aikaa paskaa ja keksiä joutavia juttuja. Jotain heissä kyllä vinksahti pahasti pieleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1272770Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2442425Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j631645Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1891528- 581454
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa751153Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751128- 391109
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391002Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M288960