Yhden kirjan painatus?

LiikkuvaLinna

Heippa kirjailijanalut. Siitä on vuooosia kun viimeksi olen ollut täällä ja yhä lasken itseni pöytälaatikko kirjailijaksi. Tosin olen tyytyväinen. Nyt minulla kuitenkin on ollut projekti jossa olen täysin kopioinut jo olemassa olevan kirja (ei tietenkään minun) kirjaston kirjasta, koska kyseistä kirjaa ei enää myydä. Haluaisin kyseisen kirjan paperiversioksi hyllyyni ja kyselisin osaisiko porukat täällä kertoa paljonko tuo huvi maksaisi ja mikä olisi paras paikka painattaa? Kiitos

11

4565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mnbkjdf

      Ei toisen kirjaa saa painattaa, se on laitonta. Kopiointikin (osittainenkin) on kielletty laissa vaikka opiskelijat sitä joskus tekevätkin, oppilaitokset ovat joskus joutuneet siitä vastuuseenkin. Kirjan kirjoittajahan myy copyrightin kustantajalle. Ainoa minkä voit tehdä on tulostaa se itsellesi.

      • LiikkuvaLinna: Kannattaa kierrellä kirppareita, divareita, tori.fi, huuto.net ja mitä näitä on. Varmaankin saat kirjan ihan valmiiksi painettuna jostakin. Ja lähes ilmaiseksi, parilla eurolla. Kirjastojen poisto- ja kierrätyshyllyjä kannattaa myös tsekata. Ja jos täällä kertoisit mikä kirja on kyseessä, niin voisi löytyä lukijoiltakin.


      • LiikkuvaLinnaAp
        laivat2 kirjoitti:

        LiikkuvaLinna: Kannattaa kierrellä kirppareita, divareita, tori.fi, huuto.net ja mitä näitä on. Varmaankin saat kirjan ihan valmiiksi painettuna jostakin. Ja lähes ilmaiseksi, parilla eurolla. Kirjastojen poisto- ja kierrätyshyllyjä kannattaa myös tsekata. Ja jos täällä kertoisit mikä kirja on kyseessä, niin voisi löytyä lukijoiltakin.

        Kirjan nimi on minun nimimerkkinäni. Eli Liikkuva Linna ; Diana Wynne Jones. En olisi alkanut kirjoittamaan kirjaa ellen olisi kokeillut jo tuota kaikkea. Kyseessä on erittäin vaikeasti löydettävä kirja. Viimeksi se ostettiin nenäni edestä 30 eurolla eli kyllä siitä maksetaan hyvin. Otin jopa yhteyttä kustantajaan kun kysyin miksi sitä ei paineta ja he tosiaan vahvistivat että ei ole tulossa uusia kappaleita suosiosta huolimatta (jotain sopimuksiin liittyyvää mutta tuosta on jo aikaa joten en tarkasti muista).

        Toinen vaihtoehto toki on että sidon kirjan omin käsin, mutta en ole koskaan sitonut kirjaa ja olen jopa jollain tavalla ylpeä työstäni ja haluaisin että se näyttäisi siistiltä ja kunnioittaisi alkuperäistä teosta. Tuon kopioiminen kesti lähes vuoden ja monta tuntia päivässä, joten hieman tuntuu pahalta sellainen ajatus että olenkin tehnyt jotain laitonta ja "väärää". Fanitan kirjaa ja halusin siitä vain oma kappaleen hyllyyni suomeksi (eli tämä on siis käännös, alkuperäinen on englanniksi ja sitä kyllä myydään).


      • autanautan

        Ihana olet, varmaan kirjailija olisi otettu kun kuulisi että pidät noin kovasti hänen kirjastaan.

        Voit teettää yhden kappaleen itsellesi millä tahansa kirjapainolla. Googleta esimerkiksi lähelläsi sijaitsevia kirjapainoja, soita ja kysäise hinta. Jos kirjapainon myynti-ihminen alkaa ihmetellä hankettasi, selitä hänelle mistä on kyse, ja hän kyllä ymmärtää - jos on fiksu ihminen :)

        Jos tämä ei onnistu tai on liian kallis, palaa kertomaan tähän ketjuun niin yritän auttaa sinua - olen freelance-toimittaja ja -taittaja, ja teettänyt kirjapainoilla pieniä, jopa vain 25 kappaleen painoksia esimerkiksi minulta tilatuista elämäkerroista.


      • vinkkimiäs
        LiikkuvaLinnaAp kirjoitti:

        Kirjan nimi on minun nimimerkkinäni. Eli Liikkuva Linna ; Diana Wynne Jones. En olisi alkanut kirjoittamaan kirjaa ellen olisi kokeillut jo tuota kaikkea. Kyseessä on erittäin vaikeasti löydettävä kirja. Viimeksi se ostettiin nenäni edestä 30 eurolla eli kyllä siitä maksetaan hyvin. Otin jopa yhteyttä kustantajaan kun kysyin miksi sitä ei paineta ja he tosiaan vahvistivat että ei ole tulossa uusia kappaleita suosiosta huolimatta (jotain sopimuksiin liittyyvää mutta tuosta on jo aikaa joten en tarkasti muista).

        Toinen vaihtoehto toki on että sidon kirjan omin käsin, mutta en ole koskaan sitonut kirjaa ja olen jopa jollain tavalla ylpeä työstäni ja haluaisin että se näyttäisi siistiltä ja kunnioittaisi alkuperäistä teosta. Tuon kopioiminen kesti lähes vuoden ja monta tuntia päivässä, joten hieman tuntuu pahalta sellainen ajatus että olenkin tehnyt jotain laitonta ja "väärää". Fanitan kirjaa ja halusin siitä vain oma kappaleen hyllyyni suomeksi (eli tämä on siis käännös, alkuperäinen on englanniksi ja sitä kyllä myydään).

        Ainakin Antikka.net -divariin voi jättää pyynnön, että heti kun kirja tulee sinne, se varataan sinulle. Varmaan muissakin divareissa sama käytäntö, mutta noin olen löytänyt joskus kirjan, jota ei saa mistään.


      • autanautan

        Hei, palasinkin saman tien. Kerroin tilanteesi tutun kirjapainon myyntihenkilölle, ja hän arvioi yhden kirjan painamisen omaan hyllyysi ja omaan käyttöösi olevan kohtuullisen edullista. Ota yhteyttä minuun [email protected] ja jutellaan lisää :)


      • kiitosystävällisyydestä
        autanautan kirjoitti:

        Hei, palasinkin saman tien. Kerroin tilanteesi tutun kirjapainon myyntihenkilölle, ja hän arvioi yhden kirjan painamisen omaan hyllyysi ja omaan käyttöösi olevan kohtuullisen edullista. Ota yhteyttä minuun [email protected] ja jutellaan lisää :)

        Voisitko kertoa painotalon nimen ja suurinpiirteisen hinnan tuollaiselle palvelulle. Minua kiinnostaisi oman runokirjan painaminen (vain yksi kpl).


      • LiikkuvaLinnaAp
        vinkkimiäs kirjoitti:

        Ainakin Antikka.net -divariin voi jättää pyynnön, että heti kun kirja tulee sinne, se varataan sinulle. Varmaan muissakin divareissa sama käytäntö, mutta noin olen löytänyt joskus kirjan, jota ei saa mistään.

        Tulen vielä tähän kommentoimaan että nimenomaan olen noilla divarien listoilla. Kuitenkin he vain lähettävät s-postin kaikille jotka ovat varanneet kyseisen kirjan ja ensimmäinen ottaja saa. Sillä tavalla minä menetin tuon 30 euron kappaleenkin. Saman päivän aikana aina menee ja yleensä jopa tunnissa.

        Tähän ketjuun toki saa yhäkin lisätä kaikkia vaihtoehtoja kokemuksista, koska näyttää siltä että tällainen on suosittua (yhden kirjan painaminen) ja tiedä vaikka itsekin haluan painattaa jonkun kässärin pöytälaatikon syövereistä koristamaan omaa hyllyä.


      • Hei! Yhden kirjan sain ostettua kirjailijalta suoraan. Ehkä suomentajalla olisi ylimääräinen kappale?


    • vhfghjhgk

      Kirjan saa liimattua oikein siististi niin, että kiinnittää arkit vaikka pyykkipojilla tai klipseillä nipuksi ja levittää pva-liimaa selkämykseen sillä tavalla, että sitä menee hiukan sivujen väliinkin. Kun liimaus on nahkeaa, levitetään päälle lisää samaa liimaa, ja sen päälle valmiiksi tulostettu ja taiteltu kansipahvi. Kansipahviin tehdään taittouurteet (en tiedä oikeaa nimeä, mutta tiedän, että sille on nimi) kirjan paksuuden verran toisistaan erilleen, ja sitten päältä päin muutaman millin päähän, mikä auttaa kantta avautumaan siististi. Kuitujen tulee kulkea pystysuorassa niin sivuilla kuin kannessakin, muuten tulee tönkkö tulos.

      Tein aikoinaan sadan kappaleen 'painoksen' omasta kuvitetusta kirjastani ja tulostin sen värilaserilla. Ladoin kaikki kirjat yhteen pinoon ja leikkasin ne metallilastalla irti toisistaan, kun liima oli vielä nihkeää. Lopputrimmausta varten vein kirjat jonnekin, jossa oli giljotiini. Velottivat euron per kirja. Kansia olin hölmö painattanut pari tuhatta, mutta ne ovat edelleen ihan käteviä paketoimiseen ja moneen muuhun tarkoitukseen.

      • vcxfgd

        Tosiaan, jos laittaa monen kirjan sivut samaan pinoon liimattavaksi, kannattaa kunkin väliin laittaa värillinen sivu, jotta on helpompi sitten sathata kirjat erilleen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe