Taiteilijat vaativat kuukausipalkaa!!

opus_stratsu

Helsingin keskustassa järjestettävä ensimmäinen taiteilijoiden ulosmarssi parempien työolojen puolesta järjestyy jo pian 2018.....

Taiteilija nerot siirtyvät orjatyöstä kohti ensimmäistä kuukausipalkka mallia.
Taiteelle maksetaan apu-rahoja, niin kuin apinoille pienenä avustuksena,
ottamatta liiaksi huomioon muita yleisinä ihmisen elämän vaatimuksia,
puhumattakaan taide työn kaikki rahallisten menojen potentiaalisia hienouksia,
josta taide työ rakentuu: liiallisuudet, epäkelpoisuudet, turhamaisuudet, överyydet,
hullutukset.

Tekninen mieli ei pidä turhuuksista, koska teknisessä työssä niitä ei pidä olla.
Ja kun niitä on, niin niitä mietitään niin ahkeraan, ettei niitä enää nähdä,
saatikka kunnioiteta itse sattumanvaraisuuden vuoksi.
Tämä kertomus siksi, että korostuu teknisen työn ja taidetyön perus ero.
Tekniikan ei pidä vaatia taiteelta sen, mitä itse ei ymmärrä.

Tekniikko hyötyy taiteesta siten, että antaa taiteilijalle teknisen laitteen
kun tahtoo testata laitteen tehoja, toimintaa.
Laite ilman testia ei ole käypä.
Tällä näkymin paras taiteilija on lapsi, nainen ja etelämaalainen kuten afro.

Taide on ylimääräinen.
Taide eli tallentamisen aikakauden, jonka korvasi valokuva.
Taide eli käsityö aikakauden, jonka korjasi sarjatuotanto.
Elikö taide tutkimuksen aikakauden, kun yksilö on rikasti oppinut ja osaisi käyttää tietojaan luovasti?
Onko yksilöllinen tutkimus päämäärä, itseisarvo?
Voiko taiteita ottaa itserakentuvana, tieteellisena, yhteiskunta palikkana?
Rakentaa mitä asioita? Arkitehtuuri rakentaa taloja, mitä kuvataide rakentaa?
Aika rikastuttava kokemus syntyy siitä kun taide yhdistyy kosmoksen tutkimukseen.
Toistaiseksi taide luo viihtyvyyttä maanpäälliseen elämään.
Joskus on pahoja päiviä olla ja taide kääntää pahat päivät hyviksi.
"Taide luo AHAA elämyksen".
Viimeksi minulle loi ahaa elämyksen Miss Moniquen DJ musiikki.
Ehkä taide voisi varustautua paremmin, että valmiudet kasvaisivat.
Taiteilijan monipuolisuutta on sitä, että hän osaa käyttää tietokonetta ja
levitä muutenkin crossing boardersin eri taiteita rikkovaksi.
Kun kuvataidekoulu evää lukuisilta halukkailta ihmisiltä opiskelumahdollisuutta,
niin yhteiskunta todistaa olevansa väärin rakennettu.
Kaikki eivät pääsee tekemään sen, mihin uskovat.
Tuskin kriteerit ovat oikeutettuja. Taiteen tekijöitä on niin monia erilaisia.
Mutta se, että ei pääsee opiskelemaan sen, mitä tahtoo silloin milloin tahtoo,
se on paha vahinko ja erehdys.
Samoin laita on muidenkin oppialojen.
Yliopiston AVOIMUUS vaatimus ei täyty. Nykyinen vaatimus on vanhentunut,
on aika päivittää avoimuutta uusiksi.


Taiteiljat marssivat ulos kuukausipalkan puolesta.
Ellei kk palkan niin kansalaispalkan-perusrahan-basic incoming puolesta.
Taiteeseen kuuluu vapaus.
Tutkimme miten huipputekninen yhteiskunta näkee taiteen teon.

7

495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perustulomalli voisi olla toimiva jos sen saisi kansalaispalkan tapaan. Tällä hetkellä kokeilu menossa, mutta tulotaso on pieni, mutta kuitenkin jotain - 560 euroa ilman tarveharkintaa....

      • perustulovähemmän

        toimeentulotuki on 640 e

        nyt ne paskiaiset eivät maksa täyttä rahaa...leikkivät

        kk palkka on suurempi - monta tonnia kk

        tahdon elää tavallista elämää, enkä köyhänä


    • lisää.ääniä.vihreille

      Onhan niillä jo sellainen. KELA ja fatta heidät elättää sataprosenttisesti.

    • 123d123d123d123f

      nykyajan yritykset varastaa luovilta työttömiltä ideat ja kaupallistaa ne.

      • kravunsuoramutka

        varastavat opiskelijoilta, nuorilta, köyhiltä, toisiltaan

        iällä on affekti, että se nujertaa niitä, jotka eivät jaksa ikään uskoa
        jokainen kaatuu
        kunniakasta antaa nuorille töitä, sillä sehän on se riesa, että vanha ei töitä anna


    • maksakaajo

      Olen taiteilija ja maalaan sotkun. Maksakaa minulle siitä sotkusta osaan myös kirjoittaa täyttä soopaa.

      • sfsdfsdfsdfsdf

        älä lainaa kirjastosta taidetta äläkä kuluta taidetta
        olet insinööri etkä osaa sanoa päivää puhumattakaan rupattelusta, sika


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe