Älykkäimmät? miehetkin näin typeriä..

Harmishan tätä linkkiä on täällä useaan otteeseen tyrkyttänyt, tosin eri tarkoituksessa kuin nyt minä.

Eli, jos ajatellaan, että nämä, tai edes joku heistä edustaa aikakautensa miesälyköiden joukkoa, niin, mitä voi päätellä keskivertomiehen ajatustenjuoksusta?

"Aristoteles vertasi naista eläimeen, Martti Luther epäili, että anatomiansa vuoksi nainen soveltuu parhaiten istumaan, ja psykoanalyysin isä Sigmund Freud oli vakuuttunut, että naisten tulisi pidättäytyä ajattelua vaativista toimista. "

"filosofi Platon piti naista alempiarvoisena kuin miestä. Hän päätteli vuonna 360 eaa., että naiset olivat pelkurimaisia miehiä, jotka olivat syntyneet uudelleen naisiksi."

"Munkinkammiossaan hän oli kuitenkin tullut siihen tulokseen, että naiset olivat vaarallisia seksuaalisen vetovoimansa vuoksi.
Siksi nainen tarvitsi itseään hillitsemään ja ohjaamaan miestä, joka Augustinuksen mukaan oli luotu Jumalan kuvaksi."

Jne..
https://historianet.fi/yhteiskunta/nainen-on-historian-suurin-mysteeri?utm_source=historianet.fi&utm_medium=email&utm_campaign=his_fi_2017_07_07_KIKKERT&utm_content=link3&utm_label=kampagnemail

47

567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Eli, jos ajatellaan, että nämä, tai edes joku heistä edustaa aikakautensa miesälyköiden joukkoa, niin, mitä voi päätellä keskivertomiehen ajatustenjuoksusta? "

Minusta ei voi päätellä juuri mitään. Keskivertomiehen ajatukset tuskin on koskaan liiemmälti kiinnostaneet vallanpitäjiä tai historiankirjoittajia. Heile on pitänyt tarjota sen verran leipää ja sirkushuveja, ettei ole aihetta kapinaan.

• EdesUnissa

Kaipa tuosta artikkelista voi ennenkaikkea päätellä kirjoittajan ja lukijoiden älykkyyden. Tosin tuosta aloituksen listasta Freudia ja Martin Luthria ei pitäisikään edes lukea "älyköiden" kastiin. Hehän olivat vain yhden asian miehiä.
      Sen sijaan Aristoteleen ja Platonin lausuntojen irrottaminen niiden kontekstista on halpamaista. Tokihan Aristoteles vertasi naisia eläimiin mutta ei vain naisia. Hän piti kaikkia ihmisiä "järjellisinä ja uteliaina eläiminä"Aristoteles myös kumosi useita Platonin oppeja.
      En tiedä missä Platon on sanonut naisia uudelleen syntyneiksi pelkurimaisiksi miehiksi. Se voisi löytyä Valtiosta, jossa hän etsii ihmisten sieluja ja korostaa järjen merkitystä hallinnossa. Platon oli kuitenkin vain filosofi, kun taas hänen oppi-isäänsä Sokratesta voi pitää myös tiedemiehenä. Samoin Platonin oppipoikaa Aristotelesta voi pitää tiedemiehenä. Platon on jäänyt historiaan juuri filosofina, ja hän kirjoitti niin paljon sekavia tekstejä ettei kukaan tiedä mitkä niistä ovat hänen ja mitkä eivät, ja mitä niillä tarkoitetaan. Hän oli aikansa TeknoDonna.

Tuo kopioitu artikkeli on Tieteen Kuvalehdestä, jota tilasin pari vuotta. Sitten kun kerkesin lukea ne jutut tajusin ettei niillä ollut mitään tekemistä tieteen eikä historian kanssa. Tarinat on tehty kaupallisen raflaaviksi vetäen viivat suoriksi. Luin jo artikkelin siitäkin miltä näyttää siirtokunta Marssissa, ennenkuin peruin lehden.

Useat noista olettamuksista järkevä ihminen voi käsittää. Ne kaikki ovat kirjoitettu aikana, jolloin naiset eivät opiskelleet. On aivan tutkittu tosiasia- jonka tiedämme tänään- että ihmisen älykkyysosamäärä nousee kaksi pykälää kutakin opiskeltua vuotta kohden. Kun naiset eivät opiskelleet ollenkaan, oli perusteltua uskoa että he laumana ovat jotenkin yksinkertaisempia, sillä he tosiasiassa olivat sitä. Tänä päivänäkin olemme ihmiskeskeisiä, uskomme omaan viisauteemme ja oletamme että jos apina kehittyisi ajattelisi se kuin me ja arvostaisi samoja asioita kuin me.

• Nyt mä olen ihan varma että sä olet Ananias, koska kirjoitit tuosta ÄO:n noususta aiemmin sillä nimimerkillä. Myönnä pois. 😊

Nykyään on helppoa myös itsekseen opiskella, kunhan osaa hakea oikeaa tietoa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Nyt mä olen ihan varma että sä olet Ananias, koska kirjoitit tuosta ÄO:n noususta aiemmin sillä nimimerkillä. Myönnä pois. 😊

Ookkei, minä olen siis Ananias ja kirjoita EdesUnissa-nikillä.

• Ananias kirjoitti:

Ookkei, minä olen siis Ananias ja kirjoita EdesUnissa-nikillä.

Noniin. Kiitos.

• Wwuwuw kirjoitti:

Noniin. Kiitos.

12121212121212 ja Harmaaritari ovat sama kirjoittaja, siitä ei ole epäilystäkään viime öisen mokan jälkeen.

• Ananias kirjoitti:

12121212121212 ja Harmaaritari ovat sama kirjoittaja, siitä ei ole epäilystäkään viime öisen mokan jälkeen.

Kerro lisää..

• Taisinnukkua
        Ananias kirjoitti:

Mikä moka?

• EdesUnissa
        Wwuwuw kirjoitti:

Nyt mä olen ihan varma että sä olet Ananias, koska kirjoitit tuosta ÄO:n noususta aiemmin sillä nimimerkillä. Myönnä pois. 😊

"Nykyään on helppoa myös itsekseen opiskella, kunhan osaa hakea oikeaa tietoa."

Nykyään on helppoa opiskella joillekin. Suurin osa maailman väestöstä-miehistä ja naisista- ei edelleen omaa kovin hyviä itse-opiskelu mahdollisuuksia. Aasian, Lähi-Idän, Etelä-Amerikan ja Afrikan naiset ovat hyvin paljon huonommassa asemassa kuin eurooppalaiset sisarensa, joten täältä katsoen ei oikeastaan voi edes ymmärtää miltä maailma näyttää isossa kuvassa.

Nuo itseopiskelu erot ovat järisyttävän suuret jopa Itä-Euroopan ja Länsi-Euroopan välillä. Suomi on tässä suhteessa ollut edistyksellinen. Suurin kritiikkini istuvaa hallitusta kohtaan kohdistuu opiskelumahdollisuuksien ja terveydenhuollon heikentämispyrkimyksiin. Se ei ole Suomen etu.

• khgkhjgfjhgjgk
        Ananias kirjoitti:

Tuossa on perustelut.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15351086/onko-12121212121212-harmaaritari-!!#comment-94446540

Muistan itsekin lukeneeni Harmaaritarin kirjoittamana ihan saman jutun minkä pikkukakkonen kirjoitti viime yönä.

Pikkukakkonen varastaa muilta, ja esittää ne omina ideoinaan.

Niin Laasaselta, minulta kuin harmikseltakin.

Pakko, koska mitään kokemusta oikeasta elämästä ei ole.

Siis neukku, joka muka ei saa rahoillaan nuorta ja kaunista naista? :D :D :D

• Ihan sama, mies tai nainen, voi puhua vaan omista pähkinnöistään jotain.

Jossain vaiheessa lueskelin muitten kirjoja esmes psykologiaan liittyen, mutta tuskin kukaan osaa kirjoittaa niin laveasti, että siitä sais selvää, mitä kaikkea ihmismieli voikaan sisältää.

Ihmismieli on kuin netti. Se on osa jotain verkostoa, missä opittu, koettu hakee jatkuvasti uutta ja helpompaa tietä.

Revolution! Eiku... evolution! Minusta kaikki perustuu siihen. Eteenpäin mennään ja joskus nauretaan tämänhetken ajatuksille ja ongelmille.

Hmmm...entäs jos netin ja ihmismielen yhdistäs??? Huhuuu!!! Se vois olla sekoa se....

• Huhuu..

Tosta ideasta on jokunen leffakin tehty, siis niin että ihmismieli ladataan nettiin..Tai entäs itsestään tietoiseksi tuleva netti, tyyliin Skynet? Tsih..
        Black Mirror, tiedätkö sen sarjan? Siinä on muutamassa jaksossa taas esitetty tulevaisuuden kuvana, että ihmiset pitävät silmässään linssiä, joka tavalla tai toisella on yhteydessä nettiin..

• Wwuwuw kirjoitti:

Huhuu..

Tosta ideasta on jokunen leffakin tehty, siis niin että ihmismieli ladataan nettiin..Tai entäs itsestään tietoiseksi tuleva netti, tyyliin Skynet? Tsih..
        Black Mirror, tiedätkö sen sarjan? Siinä on muutamassa jaksossa taas esitetty tulevaisuuden kuvana, että ihmiset pitävät silmässään linssiä, joka tavalla tai toisella on yhteydessä nettiin..

Myö voitais ideoida oma lehva. Myyvään se sit jollekin disneylle...

Sit loppuelämä vedettäs lonkkaa rojalteilla. Lähetkö mukaan? 50-60 tasan hä?

• Dissident kirjoitti:

Myö voitais ideoida oma lehva. Myyvään se sit jollekin disneylle...

Sit loppuelämä vedettäs lonkkaa rojalteilla. Lähetkö mukaan? 50-60 tasan hä?

Oukei..Mä saa 80 ja sä loput 35..

Uujee..

Ihanaa kun on sivusiili..vai mikä sidecut se oli..

• Wwuwuw kirjoitti:

Oukei..Mä saa 80 ja sä loput 35..

Uujee..

Ihanaa kun on sivusiili..vai mikä sidecut se oli..

Sideshow bob?

• Wwuwuw kirjoitti:

Sideshow bob?

Ääh... heti alat huijata...

Tuollasii ne 2000-luvun mummot on.

Hypfh!

• Wuffelin.mies

Kyllä nuo tietäjät ovat väärässä. Nainen on yli-ihminen mieheen nähden
      Paljon miestä viisaampikin

• Kuuluuko yli-ihminen kivi- vai kasvikuntaan?

• sienestäjä
        Wwuwuw kirjoitti:

Kuuluuko yli-ihminen kivi- vai kasvikuntaan?

Nainen kuuluu sienikuntaan

• sienestäjä kirjoitti:

Nainen kuuluu sienikuntaan

Mitäs ne on mieltä tästä kuntauudistuksesta?

• Filosofia on ajantappoa ja asioiden pyörittelyä, jossittelua jossa päädytään yhteen kulmaan ja koitetaan ottaa loputkin kulmat haltuun sieltä käsin...

• Hei,

Tuo oli sangen filosoofffisesti sanottu.. 👏

Jokainen on oman elämänsä filosohvi. Jjep.

• Wwuwuw kirjoitti:

Hei,

Tuo oli sangen filosoofffisesti sanottu.. 👏

Jokainen on oman elämänsä filosohvi. Jjep.

Heh, kiitos. Joskus vahingossa luonnistuu. 😄

• Filosofiaa väheksytään suotta, osittain tietenkin johtuen siitä että joskus filosofinen pohdinta voi tuntua diipadaapailulta.

Filosofia on kuitenkin yleistiedettä, se on pohjana kaikelle erityistieteelle. Filosofia on tutkimusmenetelmä joka tutkii todellisuutta,tietoa ja inhimillistä elämää koskevia yleisiä käsityksiä ja niiden perusteita.

Ilman filosofista tutkimusmenetelmää ei olisi koskaan kehittynyt muutakaan tiedettä.

• Ananias kirjoitti:

Filosofiaa väheksytään suotta, osittain tietenkin johtuen siitä että joskus filosofinen pohdinta voi tuntua diipadaapailulta.

Filosofia on kuitenkin yleistiedettä, se on pohjana kaikelle erityistieteelle. Filosofia on tutkimusmenetelmä joka tutkii todellisuutta,tietoa ja inhimillistä elämää koskevia yleisiä käsityksiä ja niiden perusteita.

Ilman filosofista tutkimusmenetelmää ei olisi koskaan kehittynyt muutakaan tiedettä.

En suinkaan väheksynyt, vain konkretisoin. 😄

• LadyZorro kirjoitti:

En suinkaan väheksynyt, vain konkretisoin. 😄

Et todellakaan konkretisoinut, annoit filosofialle merkityksen joka ei sille kuulu.

Jos keskuudessamme ei olisi ollut vuosituhansia ihmisiä jotka kykenevät filosofiseen ajatteluun, me emme välttämättä olisi päässeet sen lähemmäksi avaruusmatkailua kuin luonnossa vapaina viipottavat kädelliset serkkummekaan.

Kaikki mitä ihminen on kyennyt oivaltamaan, vaatii kykyä hahmottaa todellisuutta. Filosofia on apuväline siihen.

• Ananias kirjoitti:

Et todellakaan konkretisoinut, annoit filosofialle merkityksen joka ei sille kuulu.

Jos keskuudessamme ei olisi ollut vuosituhansia ihmisiä jotka kykenevät filosofiseen ajatteluun, me emme välttämättä olisi päässeet sen lähemmäksi avaruusmatkailua kuin luonnossa vapaina viipottavat kädelliset serkkummekaan.

Kaikki mitä ihminen on kyennyt oivaltamaan, vaatii kykyä hahmottaa todellisuutta. Filosofia on apuväline siihen.

Heh, sä ymmärrät mun sanat tuossa jotenkin väärin. Konkretiaa, aikaa kuluu pohtiessa, voisihan sitä muutenkin aikaansa tappaa kuin pohtimalla. Vaikka juoksemalla.

Joudut pakosti pyörittelemään asioita päässäsi ja jossittelemaan päätyäksesi ahaa päätelmään.

Kun olet ahaa päätelmään pääsdyt eli yhteen kulmaan, pyrit niputtamaan kaiken liittyväksi kaikkeen eli ottamaan muutkin kulmat haltuun.

Filosofia on elämän kiteyttämistä sanoiksi.

Tässä tyyppi

• LadyZorro kirjoitti:

Heh, sä ymmärrät mun sanat tuossa jotenkin väärin. Konkretiaa, aikaa kuluu pohtiessa, voisihan sitä muutenkin aikaansa tappaa kuin pohtimalla. Vaikka juoksemalla.

Joudut pakosti pyörittelemään asioita päässäsi ja jossittelemaan päätyäksesi ahaa päätelmään.

Kun olet ahaa päätelmään pääsdyt eli yhteen kulmaan, pyrit niputtamaan kaiken liittyväksi kaikkeen eli ottamaan muutkin kulmat haltuun.

Filosofia on elämän kiteyttämistä sanoiksi.

Tässä tyyppi

Filosofia on muutakin kuin elämän kiteyttämistä sanoiksi.

Tieteenfilosofia on myös väline kaiken erillistieteen tekemiseen (esim. metodologia).

Konkretia perustuu teoriaan, ja teoria pohjautuu tieteeseen.

• Ananias kirjoitti:

Filosofia on muutakin kuin elämän kiteyttämistä sanoiksi.

Tieteenfilosofia on myös väline kaiken erillistieteen tekemiseen (esim. metodologia).

Konkretia perustuu teoriaan, ja teoria pohjautuu tieteeseen.

Mä yritän mahdollisimman selkokielisesti oikoa ja sää alat latoo kylmää teoriaa blancolle.🤣

Hassu.

• LadyZorro kirjoitti:

Mä yritän mahdollisimman selkokielisesti oikoa ja sää alat latoo kylmää teoriaa blancolle.🤣

Hassu.

Sinun selkokieli ei kestä kyseenalaistamista, siitä seuraa se että se ei pidä täysin paikkaansa.

• Ananias kirjoitti:

Sinun selkokieli ei kestä kyseenalaistamista, siitä seuraa se että se ei pidä täysin paikkaansa.

Kestää kestää, minä vaan olen laiska noudattamaan etikettiä. Joten oion niin paljon kun pystyn. 😉

Tottakai tarkemmat silloin ei tajua, kun joka pisteelläkin on painoarvonsa. Otan aina tietoisen riskin, laiskuuttani.

• Ananias
        LadyZorro kirjoitti:

Kestää kestää, minä vaan olen laiska noudattamaan etikettiä. Joten oion niin paljon kun pystyn. 😉

Tottakai tarkemmat silloin ei tajua, kun joka pisteelläkin on painoarvonsa. Otan aina tietoisen riskin, laiskuuttani.

Väitteesi "filosofia on elämän kiteyttämistä sanoiksi" on aika kaukana siitä mihin kaikkeen filosofiaa käytetään. Väitteesi on osatotuus, ei likimainkaan oikea totuus. Sama kuin väitettäisiin että polkypyörä on Jopo.

Kaiken erillistieteen pohjalla ja mahdollistajana on tieteenfilosofia, ilman tuota ei olisi myöskään tieteellistä mentelmää joka on koko tieteellisen havainnoinnin edellytyksenä.

Ilman tiedettä, meillä ei olisi myöskään mitään tieteen teorioita joihin esim. kaikki teknologiset innovaatiot pohjautuvat. Tiede ei pelkästään selitä jo olemassa olevaa, se myös luo edellytykset rakentaa sellaista mitä ilman tiedettä ei voisi syntyäkään.

• Ananias kirjoitti:

Väitteesi "filosofia on elämän kiteyttämistä sanoiksi" on aika kaukana siitä mihin kaikkeen filosofiaa käytetään. Väitteesi on osatotuus, ei likimainkaan oikea totuus. Sama kuin väitettäisiin että polkypyörä on Jopo.

Kaiken erillistieteen pohjalla ja mahdollistajana on tieteenfilosofia, ilman tuota ei olisi myöskään tieteellistä mentelmää joka on koko tieteellisen havainnoinnin edellytyksenä.

Ilman tiedettä, meillä ei olisi myöskään mitään tieteen teorioita joihin esim. kaikki teknologiset innovaatiot pohjautuvat. Tiede ei pelkästään selitä jo olemassa olevaa, se myös luo edellytykset rakentaa sellaista mitä ilman tiedettä ei voisi syntyäkään.

Joo, ymmärrän. Itse näen filosofian tarpeelle selittää miksi maailma on ja miksi mitäkin tapahtuu. Siis ymmärtää olemassa olemista ja syyseuraus suhteita...

Ymmärryksen myötä aukeaa uusia ovia ja asiat selittyy...ja ne mitkä eivät selity, ne selitellään. ☺️

• LadyZorro kirjoitti:

Joo, ymmärrän. Itse näen filosofian tarpeelle selittää miksi maailma on ja miksi mitäkin tapahtuu. Siis ymmärtää olemassa olemista ja syyseuraus suhteita...

Ymmärryksen myötä aukeaa uusia ovia ja asiat selittyy...ja ne mitkä eivät selity, ne selitellään. ☺️

Ja elämä on kaikki tämä mitä ympärillä on ja tapahtuu, me itse ja muut...sanotaanko näin että filosofia on elämän kiteyttämistä sanoiksi...koska tuo tieto pitää jakaa.

Kommunikaatio, tiedon julkaisu, sanat...

Kaikki mitä meistä joku kokee ymmärtävänsä elämästä, lähestulkoo kokee tarvetta jakaa se ja luoda siitä tietopaketin. Teorian ja kiteyttää sen ymmärrettävään verbaaliseen muotoon.

• LadyZorro kirjoitti:

Filosofiassa on läjäpäin osa-alueita, suuntauksia ja oppeja, pitäisi välttää niputtamasta filosofiaa johonkin tällaiseen yksittäiseen osa-alueeseen.

• Ananias kirjoitti:

Filosofiassa on läjäpäin osa-alueita, suuntauksia ja oppeja, pitäisi välttää niputtamasta filosofiaa johonkin tällaiseen yksittäiseen osa-alueeseen.

Ok, yritän olla niputtamatta. ☺️

Mitäs seuraavaksi olis tarjottimella?

• LadyZorro kirjoitti:

Ok, yritän olla niputtamatta. ☺️

Mitäs seuraavaksi olis tarjottimella?

Etiikkaa.

Huomaan että sinun on vaikea hyväksyä että maailmassa on paljon asioita joita ei voi määritellä täysin vapaasti omista lähtökohdistaan. Filosofia on tieteenala jossa ei tunneta subjektiivista kokemusta, siinä ei voi sanoa että "filosofia on minulle sitä...."

• Ananias kirjoitti:

Etiikkaa.

Huomaan että sinun on vaikea hyväksyä että maailmassa on paljon asioita joita ei voi määritellä täysin vapaasti omista lähtökohdistaan. Filosofia on tieteenala jossa ei tunneta subjektiivista kokemusta, siinä ei voi sanoa että "filosofia on minulle sitä...."

No ei varsinaisesti vaikeaa, mutta vähän tylsää. 😃

• LadyZorro kirjoitti:

No ei varsinaisesti vaikeaa, mutta vähän tylsää. 😃

Ymmärrän tavallaan sinua. Elämä on toisinaan tylsää, ja on ehkä houkuttelevampaa sanoa "filosofia on minulle sitä...", kuin juoda tylsyyden torjumiseksi pää täyteen, mutta kun filosofia on valitettavasti hyvin eksaktia tiedettä.

On aina parempi juoda mieluummin pää täyteen kuin alkaa raiskaamaan tiedettä.

• Ladyout
        Ananias kirjoitti:

Ymmärrän tavallaan sinua. Elämä on toisinaan tylsää, ja on ehkä houkuttelevampaa sanoa "filosofia on minulle sitä...", kuin juoda tylsyyden torjumiseksi pää täyteen, mutta kun filosofia on valitettavasti hyvin eksaktia tiedettä.

On aina parempi juoda mieluummin pää täyteen kuin alkaa raiskaamaan tiedettä.

Herranen sentään, en halua raiskata...vähän vaan hypistellä. ☺️

Mä juon mahaan, joten pää ei täyty juomalla.

• EdesUnissa
        Ananias kirjoitti:

Filosofiaa väheksytään suotta, osittain tietenkin johtuen siitä että joskus filosofinen pohdinta voi tuntua diipadaapailulta.

Ymmärrän miksi meidät jatkuvasti rinnastetaan. Meinasin juuri vastata tähän jotakuinkin samoin, mutta olit ehtinyt ensin.
        Filosofinen ajattelutapa on edellytys kehittymiselle. Sen saama vastustus perustunee siihen ettei se suinkaan lisää ihmisen turvallisuutta, vaan kyseenalaistaa kaiken sen minkä luulemme tietävämme. Aikoinaan filosofit olivat samalla aikansa tiedemiehiä.

• ssddt

Hulluuden ja nerouden raja on häilyvä.

• Niinhän sitä sanotaan, vaan kaiketi sitä voi olla samaan aikaan kumpaakin...ja vähän muuta päälle.

• Freudi osu aika nappiin..

Maailma oli parempi paikka kun valtioiden johto koostui pelkästään valkoisista miehistä.

• nihhhhhhhh

Ei noi sitaatit kerro juuri yhtään mitään niiden esittäjien ÄLYKKYYDESTÄ. Viisaudesta ehkä, mutta ei älykkyydestä.

• pitkätukka-68

En jaa yhtään oloituksen näkemyksistä, joten lienen varsin tyhmä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5669
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      115
      5448
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5046
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      30
      3011
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2521
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2497
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2177
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1899
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1641
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1582
    Aihe