mitä makaronista tehdä

ei.keksi.mitään

mitä helppoa ja nopeaa ja maukasta ja täyttävää voi makaronista tehdä ja halpaa

45

700

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laiskan miehen makaronilaatikon, tosin tarvit lisäksi jauhelihaa.

      Ruskistat jauhelihan (ja sipulit), keität makaronit, ja sekoitat ne.

      Helppoa ja hyvää.

      • halpa.helppo.nopea

        tarkoitin onko muuta kuin makaronolaatikkoa


      • halpa.helppo.nopea kirjoitti:

        tarkoitin onko muuta kuin makaronolaatikkoa

        Voihan makaroni olla lisukkeena siinä kuin perunakin. Ihan sama minkä kastikkeen teet, niin voit laittaa seuraksi makaronia.


      • makkara.kastike

        kastiketta voisi kokeilla


    • Ei pelkästä makaronista ihmeitä tehdä, mutta aika vähällä käsittelyllä ja aineilla voi yrittää. Tässä nopea jauhelihaton versio: Keitä makaroneja hetki, ylimääräinen vesi pois, sekaan pussi hernemaissipaprikaa. Toiseen kattilaan maitoa ja sulatejuustoa ja/tai rasvaista juustoa. Kun juustokastike valmis, niin makaronit sekaan. Jos on tomaattia niin pilko sekaan. Kinkku ja meetvurstikin käy. Pippuri ja tavallisimmat yrtit käy kaikki maun mukaan. Chilisoosikin käy.

    • No mitä kokkasit? Tärkein vinkki taisi unohtua. Jos ei muuten maistu, niin ketsuppi pelastaa.

      • vinkkejä.lisää

        en mitään makaronista mutta joku päivä teen eli voisi kokeilla muutakin kuin makaronilaatikkoa ja joka olisi helppo ja nopea tehdä ja maistuvaa niin voisi tehdä useamminkin ja olisi halpaa


      • vinkkejä.lisää kirjoitti:

        en mitään makaronista mutta joku päivä teen eli voisi kokeilla muutakin kuin makaronilaatikkoa ja joka olisi helppo ja nopea tehdä ja maistuvaa niin voisi tehdä useamminkin ja olisi halpaa

        Se on sitten makaronivelliä.


      • riittoisaa.ainakin.on
        Wwuwuw kirjoitti:

        Se on sitten makaronivelliä.

        se on kamalaa söin sitä nuorena ja päätin etten sitä syö enään mutta siitä hyvä vaikka joka päivä kauhoo satoja lusikallisia suuhunsa 2v ajan niin lautasella on vielä yli puolet jäljellä


      • vinkkejä.lisää kirjoitti:

        en mitään makaronista mutta joku päivä teen eli voisi kokeilla muutakin kuin makaronilaatikkoa ja joka olisi helppo ja nopea tehdä ja maistuvaa niin voisi tehdä useamminkin ja olisi halpaa

        Jauhelihakastike on nopea ja helppo. Sipulia ja jauhelihaa syvään pannuun kypsymään. Kun jauheliha kypsää, niin murskattuja tomaatteja tölkistä. Jauhoja tai suurustamista ei tarvita. Mausteetkin on helppo lisätä, koska voi maistella ja lisätä lennossa.


      • lihavihatipunen
        Wwuwuw kirjoitti:

        Se on sitten makaronivelliä.

        Rauha äitini sielulle, mutta mullakin jäi traumat makaroonivellistä, koska äiti teki sitä usein kun olin lapsi/nuori.


    • Opiskelijaruokailua

      Keitä makaronit (lihaliemessä jos on), ja heitä pannulle, jossa voita. Paista sipuleiden ja mausteiden kanssa. Ei taida juurikaan olla ravintoarvoja (paitsi sipulissa), mutta vatsan täyttää, ja ihan hyvääkin. Opiskeluaikoina tuli tehtyä. Jos on ihan jotain lihaakin, niin kylkeen vaan, samoin voi laittaa kananmunan sekaan loppuvaiheessa, juustoa, tomaattia.. mitä nyt kaapista löytyy :)

      • trollikka

        Haa makarooni mössö, ei kaunista mutt maukasta. Olen pari kertaa syönyt tuota, yks opiskelu kaveri tais aika usein kuitata kotiruokailunsa juuri tuolla. Taisivat taidot olla hänellä vähäiset.

        Toinen hänen pravuudinsa oli 250-300 g broilerin suikaleita hyvin pannussa paistettuna, lisäs 5dl vettä ja kanaliemikuution, kuivattua sipulia pussista ja 2dl puuroriisiä, levy pienemmälle ja silloin tällöin sekoitti ruokaa, vartin kuluttua nosti levyssä lämpöä ja lisäs ehkä desin vettä ja kun ruoka jälleen kiehui, pienensi taas lämpöä. Kyllä siinä lähes tunti kului, ennenkuin syötiin.

        Mä en tiedä oliko se nälkä, vai mikä, mutt ihmeen hyvälle se sen odottelun jälkeen maistui.
        Oikeastaan pitääkin testata tuo, hitsin vanha helppo resepti, niiltä ensimmäisiltä opiskelu ajoiltani kun en enää asunut vanhempieni kanssa... lähemmäs kymmenen vuoden takaa tai ainakin kahdeksan.


    • ohjeitah

      Joku makaronisalaatti? Netistä löytyy ohjeita.

    • Makkaraa ja sipulia pannulta sekaan ja herne-maissi-paprika. Mausteita oman mielen mukaan.

      • Liikennevaloja ostaessa kannattaa olla tarkkana, että punaisiakin on riittävästi. Jollain kaupan merkillä on pussi täynnä vihreää aaltoa.


    • ldvosihga

      Tee egyptiläistä kosharia. Makaronia, riisiä. ketsuppia/tomaattisosetta, sipulia, linssejä. Linsseistä saat proteiineja eikä maksa paljon. Tuo olisi yksinkertaisin ohje. Keitä vain kaikki kerralla sörsseliksi.

    • Kaisanoasaa

      Ei mitään. Itse olen syönyt tällä viikolla pelkkiä hampurilaisia. Itse teen eikä ole edes kallista, alle 1,50 euroa yks hampurilainen.

    • Täällä ei tehdä makaronista yhtään mitään kun täällä mietitään, että panettaako vai ei. Tämä ei ole Kotikokki-sivusto vaan Sinkut. Makaronit voi heittää helkvettiin.

      • Olet kuules joku aseksuaali tai antimakarooni ainakin kun noin kiukkuat. No kuitenkin hyppää laatikkoon, kyllä siihen joku kirjoittaa mikä oot.

        heh


      • Dissident kirjoitti:

        Olet kuules joku aseksuaali tai antimakarooni ainakin kun noin kiukkuat. No kuitenkin hyppää laatikkoon, kyllä siihen joku kirjoittaa mikä oot.

        heh

        Antimakarooniseksuaali :D

        (ojentaa tussin Diutsille)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Antimakarooniseksuaali :D

        (ojentaa tussin Diutsille)

        Antimikä? (raapii tussilla ohimoa, tuppi suussa)

        No jokos ne on lomat taputeltu? Vai vieläkö pitää keksiä missä sitä käy kurkkimassa maailmanihmeitä.

        Hei!!!! Mä tiedän sulle oivan Mersustuskohteen! Uppotukkikylä! Ihan huippumesta... metsuriseksuaalina hurmaannut paikkaan!!!


      • Makaronipussissa oleva keittoaika on vain ohjeellinen. Pannaan makaronit kiehumaan kuumaan veteen ja odotellessa voi hoitaa muut panemiset esileikkeineen ja jälkileikkeineen. Kun on valmista niin pastakin on valmista. Jos jää liian al dente niin opettelee vaan pitämään siitä kuin italialaiset.


      • Makaronista saa tekopillun ku laittaa mukiin ja munan perään. Nii o lämpöne ja hyvä!


      • Dissident kirjoitti:

        Antimikä? (raapii tussilla ohimoa, tuppi suussa)

        No jokos ne on lomat taputeltu? Vai vieläkö pitää keksiä missä sitä käy kurkkimassa maailmanihmeitä.

        Hei!!!! Mä tiedän sulle oivan Mersustuskohteen! Uppotukkikylä! Ihan huippumesta... metsuriseksuaalina hurmaannut paikkaan!!!

        On ne taputeltu, ne lomat, nyt mä taputtelen miekkosia...tässä palstalla olen vähän jahtaillut. Täällä on ollut kuumat aiheet viime päivinä.

        (kikattaa)

        Joo, rengasmatka oli huippua! Välillä jopa unohdin olevani itäsuomalainen kun tarjoilija tokaisi vassoguu ja mie sanoin, jotta juu juu :D Voihan fettucine miten vaikea oli Vaasassa tilata ravintolassa ruokaa. Hää ku ei haastant yhtään ittäistä murretta.

        Oisko sulla mulle kalakukkoo? :D


      • scrg kirjoitti:

        Makaronipussissa oleva keittoaika on vain ohjeellinen. Pannaan makaronit kiehumaan kuumaan veteen ja odotellessa voi hoitaa muut panemiset esileikkeineen ja jälkileikkeineen. Kun on valmista niin pastakin on valmista. Jos jää liian al dente niin opettelee vaan pitämään siitä kuin italialaiset.

        Ne on pikaohjeita. En lähtis tähän nyt pastaa sotkemaan.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        On ne taputeltu, ne lomat, nyt mä taputtelen miekkosia...tässä palstalla olen vähän jahtaillut. Täällä on ollut kuumat aiheet viime päivinä.

        (kikattaa)

        Joo, rengasmatka oli huippua! Välillä jopa unohdin olevani itäsuomalainen kun tarjoilija tokaisi vassoguu ja mie sanoin, jotta juu juu :D Voihan fettucine miten vaikea oli Vaasassa tilata ravintolassa ruokaa. Hää ku ei haastant yhtään ittäistä murretta.

        Oisko sulla mulle kalakukkoo? :D

        No oikein...joitain yksittäisiä tapauksia vois taputella päähän luuta myöten. heh..

        No Klamydiahan lauloi, että "vaasalaiset on homeperseitä!" johtusko siitä?

        Ei kalakukkoa ole, mutta karjalanpiirakoita ois..


      • Dissident kirjoitti:

        No oikein...joitain yksittäisiä tapauksia vois taputella päähän luuta myöten. heh..

        No Klamydiahan lauloi, että "vaasalaiset on homeperseitä!" johtusko siitä?

        Ei kalakukkoa ole, mutta karjalanpiirakoita ois..

        Kotoista...namiti nam.

        Joo ei, en jotenkaan sopinut sinne länsirannikolle. Mutta MAJAKKA -se oli ylväästi pystyssä! Hailuoto, Marjaniemi. Ja sieltä rannikkoajelua alaspäin.

        On ihana olla täällä. Tai siis siellä. Eiku kotona. Karjalanpiirakka kädessä :)


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Makaronista saa tekopillun ku laittaa mukiin ja munan perään. Nii o lämpöne ja hyvä!

        Siinähän sätkit kun juuttuu kiinni.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Siinähän sätkit kun juuttuu kiinni.

        Canneloni...

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Siinähän sätkit kun juuttuu kiinni.

        Canneloni...

        (naurua)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Canneloni...

        (naurua)

        Saat kaks :'D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kotoista...namiti nam.

        Joo ei, en jotenkaan sopinut sinne länsirannikolle. Mutta MAJAKKA -se oli ylväästi pystyssä! Hailuoto, Marjaniemi. Ja sieltä rannikkoajelua alaspäin.

        On ihana olla täällä. Tai siis siellä. Eiku kotona. Karjalanpiirakka kädessä :)

        No mä joskus olin kesän sielläpäin, siinä tangomarkkinakaupungissa...se...no... Seinäjoki. No onhan siitä matkaa vielä Vaasaan, mutta en mäkään sinne ois kotiutunut, mutta kyllä se ihan avartava kokemus oli.

        Kyllä tää Savo on vaan kotoisa mesta. Vettä joka suunnalla ja metsää. On minne hyökätä turvaan, kun alkaa ahdistaa kiireet ja melu.

        Majakat on kyllä vinhoja mestoja. Ehkä sitä joskus niitä vois käydä katsomassa...ja linnoja...


    • Ihme hämmentäjiä. Ruoka-asiat eivät kuulu tälle palstalle.
      Resepteistä voi keskustella mummojen tai Marttojen kanssa.

    • Ripottelen makaronit sänkyyn.

      • Näkkärinmurut on paljon jännempiä!


      • Dissident kirjoitti:

        Näkkärinmurut on paljon jännempiä!

        Karhennuin just turtanaksi.


      • Dissident kirjoitti:

        Näkkärinmurut on paljon jännempiä!

        Se on silleen, että tämmöset reseptit on sovellettava Sinkuissa.


      • minkkilaukku kirjoitti:

        Karhennuin just turtanaksi.

        Mikään ei vie yöunia niin hyvin kuin näkkärinmurut lakanalla...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Se on silleen, että tämmöset reseptit on sovellettava Sinkuissa.

        Joo, täällä toimivatkin ideat kuopataan... varmuuden vuoksi...


      • Dissident kirjoitti:

        Mikään ei vie yöunia niin hyvin kuin näkkärinmurut lakanalla...

        Viepäs. Iso hämähäkki nurkassa yötä vasten.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Viepäs. Iso hämähäkki nurkassa yötä vasten.

        No hämyhäkkisethän popsii vaan itikoita ja kärpäsiä pois....slurps! Ei niistä ole haittaa....


    • Makaronista voi tehdä kaulanauhan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      48
      4874
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3207
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1355
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      180
      1176
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      858
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      63
      855
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      837
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      708
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      478
      690
    Aihe