Kreationistit eivät ole yksi geneerinen joukko

Krea-Tina

Kuten eivät poliitikot, urheilijat, evo-uskonnolliset, hitsarit tai mitkään muut ihmiset.

Jokaisella on oma pohjansa ja kokemuksensa/näkemyksensä asioihin. Miten se on niin vaikea ymmärtää, että en minäkään usko, että jokainen evoluutikko on kaikista asioista samaa mieltä.

Esim. minä en ole uskonnollinen, enkä ole käynyt kirkossakaan yli kymmeneen vuoteen, vaikka uskonnollisemmat evoluutio sukulaiseni käyvät joka joulu.

Miksi tätä on vaikeata ymmärtää?

(ehkäpä, ehkäpä jumala on sotkenut käsityskykynne?)

111

1333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rosvomikärosvo

      Joka toiselta ottaa ilman lupaa ei ole lainaamista.

      • Krea-Tina

        Anteeksi, voisitko kertoa mitä tarkoitat. Jos siis olen varastanut mielipiteesi, niin tuskin olet yksin mielipiteisesi kanssa tässä maailmassa?

        Ihan rehellisesti vain, kerro missä hiertää, olen pahoillani jos olen loukannut. Yleensä evoluutikot kiertelevät asioita, eivätkä edes halua selvittää totuutta.

        Sitä kutsutaan meillä päin pelkuruudeksi.


    • gettingcloser

      Miksi sitten uskot litteään maahan?

      • Krea-Tina

        Ette vieläkään ymmärrä, että sillä ei ole mitään merkitystä. Jos luoja olisi halunnut, niin maa olisi vaikka suorakuutio.

        Ymmärrätkö. Sitä älykäs suunnittelu tarkoittaa, että sillä ei ole mitään väliä.


      • Ewokki
        Krea-Tina kirjoitti:

        Ette vieläkään ymmärrä, että sillä ei ole mitään merkitystä. Jos luoja olisi halunnut, niin maa olisi vaikka suorakuutio.

        Ymmärrätkö. Sitä älykäs suunnittelu tarkoittaa, että sillä ei ole mitään väliä.

        ”Sitä älykäs suunnittelu tarkoittaa, että sillä ei ole mitään väliä.”

        Miten tunnistat onko joku asia suunniteltu vai syntynyt luonnollisten mekanismien kautta?


      • miniörkki
        Krea-Tina kirjoitti:

        Ette vieläkään ymmärrä, että sillä ei ole mitään merkitystä. Jos luoja olisi halunnut, niin maa olisi vaikka suorakuutio.

        Ymmärrätkö. Sitä älykäs suunnittelu tarkoittaa, että sillä ei ole mitään väliä.

        Voi Jessus mitä sontaa ! "Jos luoja olisi halunnut, niin maa olisi vaikka suorakuutio."

        Kreationistien typeryys jaksaa hämmästyttää vuodesta toiseen. Onko Krea-Tinalla hevon-vitun vertaa tietämystä universaaleista fysiikanlaeista ?
        NO EI OLE.
        Pallo-muoto on maailmankaikkeudessa ainoa muoto. Maailmankaikkeus on pallo, mustat aukot ovat pallon muotoisia. Aurinko, Maa ja Kuu ovat palloja jopa sumupisarat ovat palloja. Meidän kretupellet kehtaavat hörhöillä näkymättömän, hajuttoman ja täysin tuntemattoman Taika-Jimin kyvystä taikoa luonnonlait mieleisikseen.

        Näin voimallisen Jumalan ei luulisi tarvitsevan tarhata ihmisiä pienellä maan kokoislla pläntillä turvatakseen muutamille hörhöille iankaikkista elämää terveessä, kivuttomassa ruumiissa ja vastavuoroisesti niille jotka eivät taikoihin usko koittaisi itku, hammasten kiristys ja kuumia olosuhteita lopttomasti.

        Voi Helevetti mitä sontaa..


      • Krea-Tina

        "Näin voimallisen Jumalan ei luulisi tarvitsevan tarhata ihmisiä pienellä maan kokoislla pläntillä turvatakseen muutamille hörhöille iankaikkista elämää terveessä"

        Ensinnäkään en usko Jumalaan. Toisekseen argumenttisi on ontto, koska olisi luoja tehnyt minkä tahansa maailman, niin voisit vedota, että miksi se tämmöisen teki.

        No juuri sitä tarkoitin, että se olisi voinut tehdä minkä tahansa. Toisekseen oletuksesi lähtee väärästä kuvitelmasta, että luoja palvelee sinua jotenkin?

        Entäpä jos olet komediassa, jossa katsojat haluavat nähdä sinun kärsivän?


      • AteistiVaan
        Krea-Tina kirjoitti:

        "Näin voimallisen Jumalan ei luulisi tarvitsevan tarhata ihmisiä pienellä maan kokoislla pläntillä turvatakseen muutamille hörhöille iankaikkista elämää terveessä"

        Ensinnäkään en usko Jumalaan. Toisekseen argumenttisi on ontto, koska olisi luoja tehnyt minkä tahansa maailman, niin voisit vedota, että miksi se tämmöisen teki.

        No juuri sitä tarkoitin, että se olisi voinut tehdä minkä tahansa. Toisekseen oletuksesi lähtee väärästä kuvitelmasta, että luoja palvelee sinua jotenkin?

        Entäpä jos olet komediassa, jossa katsojat haluavat nähdä sinun kärsivän?

        ”Ensinnäkään en usko Jumalaan.”

        Uskotko kuitenkin älykkääseen maailman luojaan?


      • Kreatina

        Uskon, että sinulla on litteä pää.


      • Kreatina
        AteistiVaan kirjoitti:

        ”Ensinnäkään en usko Jumalaan.”

        Uskotko kuitenkin älykkääseen maailman luojaan?

        Ehdottomasti uskon älykkääseen suunnitteluun. Sitähän tässä on toitotettu.

        Ennen uskoin evoluutioteoriaan, mutta huomasin niin paljon minulle opetetuista asioista poikkeavuuksia, ettei se voinut enää pitää paikkaansa. Ei siinä voinut kuin nöyrästi ottaa hatun kouraan ja korjata omia virheellisiä evoluutio kuvitelmiani.


    • Kun ei olla selvänäkijöitä, ei voida tietää kuinka usein käyt kirkossa.

    • BlueDevil

      Niin, mielisairaat harvoin ovat...

    • Ewokki

      Wikipedia listaa kreatinismi-lajeja:
      https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kreationismi

      Minä en laske teististäevoluutiota kreationismiksi, vaan pidän kreationismin tunnusmekkinä uskoa siihen, että eliölajit ja ihminen luotiin kokonaisena valmiiksi yliluonnollisella tavalla. Myöskään ufo uskovaisuus, missä älykäs muukalaissivilisaatio loi elämän Maapallolle luonnollisella fysiikan lakien mukaisella tavalla ei ole minun mielestäni kreationismia.

      • >>Minä en laske teististäevoluutiota kreationismiksi, vaan pidän kreationismin tunnusmekkinä uskoa siihen, että eliölajit ja ihminen luotiin kokonaisena valmiiksi yliluonnollisella tavalla.

        Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa.

        Silloin lienee parempi todeta että poimii rusinoita pullasta ja tunnustaa että itse asiassa kuuluu kreationistiseen leiriin.


      • rajanswa.kaikella
        Buck_Naked kirjoitti:

        >>Minä en laske teististäevoluutiota kreationismiksi, vaan pidän kreationismin tunnusmekkinä uskoa siihen, että eliölajit ja ihminen luotiin kokonaisena valmiiksi yliluonnollisella tavalla.

        Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa.

        Silloin lienee parempi todeta että poimii rusinoita pullasta ja tunnustaa että itse asiassa kuuluu kreationistiseen leiriin.

        "Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa."

        Paitsi jos se aktiivisen toimijan vaikutus rajoittuu koko systeemin suunnittelemiseen eli luonnonlakien rustaamiseen. Silloin se ei nähdäkseni mitenkään ole ristiriidassa teorioiden kanssa ja edustaa todella ylivoimaista monimutkaiuuden hallintaa, johon kykenee vain täysin luonnonlakien ulkopuolella itse oleva äly.

        Jos sellainen on olemassa ja se jostain meille tuntemattomasta syystä haluaa toimia juuri noin, meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää, onko se edes olemassa vai ei.


      • tieteenharrastaja
        rajanswa.kaikella kirjoitti:

        "Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa."

        Paitsi jos se aktiivisen toimijan vaikutus rajoittuu koko systeemin suunnittelemiseen eli luonnonlakien rustaamiseen. Silloin se ei nähdäkseni mitenkään ole ristiriidassa teorioiden kanssa ja edustaa todella ylivoimaista monimutkaiuuden hallintaa, johon kykenee vain täysin luonnonlakien ulkopuolella itse oleva äly.

        Jos sellainen on olemassa ja se jostain meille tuntemattomasta syystä haluaa toimia juuri noin, meillä ei ole mitään mahdollisuutta tietää, onko se edes olemassa vai ei.

        Meni reki hevosen edelle:

        ".. niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa."

        Evoluutio ilmiönä on helppo ja järjelliselle ihmiselle suorastaan pakko hyväksyä. Tarkoitat kai sitä, hyväksyykö evoluutioteorian sen parhaaksi saatavissa olevaksi selitykseksi. Silloinhan ei pidä ulkopuolista toimijaa osana ilmiön selitystä. Tämä on mielestäni teistisen evoluution idea.

        Tietääkseni oppi älykkäästä suunnittelijasta olettaa (enemmän tai vähemmän) ohjatun evoluution.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Meni reki hevosen edelle:

        ".. niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa."

        Evoluutio ilmiönä on helppo ja järjelliselle ihmiselle suorastaan pakko hyväksyä. Tarkoitat kai sitä, hyväksyykö evoluutioteorian sen parhaaksi saatavissa olevaksi selitykseksi. Silloinhan ei pidä ulkopuolista toimijaa osana ilmiön selitystä. Tämä on mielestäni teistisen evoluution idea.

        Tietääkseni oppi älykkäästä suunnittelijasta olettaa (enemmän tai vähemmän) ohjatun evoluution.

        >>Silloinhan ei pidä ulkopuolista toimijaa osana ilmiön selitystä. Tämä on mielestäni teistisen evoluution idea.

        Nope, tämä on itse asiassa "deistisen" evoluution idea (jumala alullepanija, muttei prosessiin liittyvä). Teistisen näkemyksen mukaan jumala sitten ohjailee evoluutiota kunkin uskovan toiveiden mukaan.

        Jälkimmäisen osalta ei mielestäni voida mitenkään puhua evoluutioteorian mukaisesta evoluutioilmiöstä koska ulkopuolinen ohjailu on vahvasti ristiriidassa satunnaisten mutaatioiden ja luonnonvalinnan kanssa.


      • rajansa.kaikella
        Buck_Naked kirjoitti:

        >>Silloinhan ei pidä ulkopuolista toimijaa osana ilmiön selitystä. Tämä on mielestäni teistisen evoluution idea.

        Nope, tämä on itse asiassa "deistisen" evoluution idea (jumala alullepanija, muttei prosessiin liittyvä). Teistisen näkemyksen mukaan jumala sitten ohjailee evoluutiota kunkin uskovan toiveiden mukaan.

        Jälkimmäisen osalta ei mielestäni voida mitenkään puhua evoluutioteorian mukaisesta evoluutioilmiöstä koska ulkopuolinen ohjailu on vahvasti ristiriidassa satunnaisten mutaatioiden ja luonnonvalinnan kanssa.

        Mistä tiedät kaikkien mutaatioiden olevan täysin satunnaisia?

        Nehän voivat kaikki olla osa suunnitelmaa.


      • rajansa.kaikella kirjoitti:

        Mistä tiedät kaikkien mutaatioiden olevan täysin satunnaisia?

        Nehän voivat kaikki olla osa suunnitelmaa.

        Niin, tässä voidaan elää matriksissa aivot purkissa, jos niin haluaa uskoa. Kaiken takana voi olla myös vaikka nainen.

        Mitään näyttöä siitä ei ole, mutta jos uskoo että nainen vaikuttaa aktiivisesti tai on jollain tapaa vaikuttanut evoluutioon, niin se on pahasti ristiriidassa nykyisen evoluutioteorian kanssa.

        Jos taasen haluaa uskoa, että nainen pani kaiken alulle mutta ei vaikuta enää evoluutioon, niin se on helpommin sovitettavissa evoluutioteorian kanssa yhteen.

        Eikö?


      • Krea-Tina

        Osalla meillä on näyttöä. Teillä ei ole. Yritän vain levittää ilosanomaa teillekin. Vaikka täytyy myöntää, että valmiiksi suunniteltu maailma ei tunnu kovinkaan hyvältä ratkaisulta.

        Evoluutio olisi parempi, (siis sellainen mitä ei ole valmiiksi ohjattu) mutta ikävä kyllä se vain ei ole totta.


      • AteistiVaan
        Krea-Tina kirjoitti:

        Osalla meillä on näyttöä. Teillä ei ole. Yritän vain levittää ilosanomaa teillekin. Vaikka täytyy myöntää, että valmiiksi suunniteltu maailma ei tunnu kovinkaan hyvältä ratkaisulta.

        Evoluutio olisi parempi, (siis sellainen mitä ei ole valmiiksi ohjattu) mutta ikävä kyllä se vain ei ole totta.

        ”Osalla meillä on näyttöä. Teillä ei ole.”

        Evoluutioteoriaa puolustava näyttö on sen verran musertava, ettei tutkijayhteisöissä sitä enää juuri kyseenalaisteta. Luomismyyteille ei ole näyttöä eikö edes tieteellistä hypoteesia.

        Sinäkin puhut näytöstä, mutta sitten annat esimerkiksi itse kokemiasi outoja sähköilmiöitä, millä ei ole mitään syy-seuraussuhdetta eliöiden syntyyn.


      • Krea-Tina

        Hienoa, mutta olette rakentaneet savelle, koska kaikki on suunniteltua, niin tottakai se näyttää noin olevan, jos ei kykene ymmärtämään, että juuri niin on suunniteltu.

        Niinhän minäkin luulin, ennenkuin näin totuuden. Siinä korttitalonne romahtaa.

        Ilkeätäkö? En tiedä, voi olla, että ollaan komediassa ja joillakin on hauskaa kun joku hölmö proffa yrittää etsiä jotain todisteita, jotka on jo etukäteen piilotettu valmiiksi.

        Aina tarvitaan myös höynäytetyille vastapuoli, eli kreationistit, jotka tietävät totuuden, mutta kukaan ei halua uskoa.

        Ihan ok käsikirjoitushan tuo.


      • Krea-Tina

        Ihan normi Hollywood kamaa. Joku on oikeassa, mutta sitä ei uskota ja sitten sitä vatvotaan koko elokuva. Välissä sitten molemmille osapuolille sattuu kommelluksia.

        Kuullostaako tutulta?


      • Kreatina
        Buck_Naked kirjoitti:

        >>Minä en laske teististäevoluutiota kreationismiksi, vaan pidän kreationismin tunnusmekkinä uskoa siihen, että eliölajit ja ihminen luotiin kokonaisena valmiiksi yliluonnollisella tavalla.

        Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa.

        Silloin lienee parempi todeta että poimii rusinoita pullasta ja tunnustaa että itse asiassa kuuluu kreationistiseen leiriin.

        "Olen samaa mieltä. Tosin sillä tarkennuksella että jos sijoittaa ulkopuolisen aktiivisen toimijan sattumaa ja luonnonvalintaa ohjaamaan, niin on vaikea sanoa että hyväksyy sen ilmiön, mitä evoluutioteoria kuvaa.

        Silloin lienee parempi todeta että poimii rusinoita pullasta ja tunnustaa että itse asiassa kuuluu kreationistiseen leiriin."

        Jotakuinkin näin, mutta en siitä aktiivisesta toimijasta tiedä. Tarina on osapuilleen etukäteen kirjoitettu, mutta mikä minä siihen olen sanomaan jos älykäs suunnittelija tekee kesken elokuvan siihen jotain tuunauksia, kun en tiedä. Pacmanin on tätä mahdotonta todentaa.

        Mutta en minä voi sanoa uskovani evoluutioonkaan (enää) kun tiedän senkin etukäteen kirjoitetun. Eli kai se on tuonne kreationistien puolelle mentävä, ettei valehtele, mutta tuskin minulla samat arvot kreationistien kanssa on, kun olen lukenut tasan 0 heidän tekstejään.


    • Kreationismi_on_sairaus

      Mutta kreationisteja ovat kaikki ne uskovat kreationismiin (mihin tahansa versioon) ja jotka kieltävät evoluution sellainen kuin tiede sen selittää


      Miksi tätä on niin vaikea uskoa.

      • Voiaikojavoitapoja

        Kreationismi määritellään myös siten että ne ovat niitä jotka uskovat kirjaimelliseen kuusipäiväiseen luomiseen.

        Läheskään kaikki uskovaiset eivät usko noin sillä kirkkohistoria kertoo että tuollainen sepustus on vain keksiaikaisten munkkien löpinää.

        Kirkkohistoria kertoo myös meille teologiaa opiskelleille sen että helvetti keksittiin vasta jolloinkin 600 luvulla anekaupan vauhdittamiseksi ja joulu ja juhannuskin vasta 1700-1800 lukujen taitteessa. Vanha biblia esim. mainitsee hakuteosten mukaan sanan helvetti 17 kertaa mutta 1933 Raamattu ei kertaakaan. Jos Luther olisi tiennyt saman kuin me nyt, niin hän olisi kuopannut helventinkin siinä missä hän kuoppasi kiirastulenkin, eikä hän edes aavistanut että parisataa vuotta hänen kuolemansa jälkeen hänen seuraajansa alkaisivat viettää joulua ja juhannusta joita kumpaakaan ei tietysti mainita Raamatussa.
        Kirkkohistoria on hämmästyttävän valaisevaa.
        Suomen kirkkohistoria kertoo lisäksi että kirkko hyväksyi abortit samalla kun valtio sen hyväksyi, ei ennen, ja samoin homouden vaikka se oli ensin vuosia kielletty seurakunnan työntekijöiltä, mutta vähitellen kirkko taipui koska kirkkokansan enemmistö tykkäsi homostella.
        Luther hyppäisi haudassaan voltteja jos tietäisi seuraajiensa pakanamaisuudesta ja sodoma-gomorralaisuudesta.


      • mistä.lohtua.ateismiin
        Voiaikojavoitapoja kirjoitti:

        Kreationismi määritellään myös siten että ne ovat niitä jotka uskovat kirjaimelliseen kuusipäiväiseen luomiseen.

        Läheskään kaikki uskovaiset eivät usko noin sillä kirkkohistoria kertoo että tuollainen sepustus on vain keksiaikaisten munkkien löpinää.

        Kirkkohistoria kertoo myös meille teologiaa opiskelleille sen että helvetti keksittiin vasta jolloinkin 600 luvulla anekaupan vauhdittamiseksi ja joulu ja juhannuskin vasta 1700-1800 lukujen taitteessa. Vanha biblia esim. mainitsee hakuteosten mukaan sanan helvetti 17 kertaa mutta 1933 Raamattu ei kertaakaan. Jos Luther olisi tiennyt saman kuin me nyt, niin hän olisi kuopannut helventinkin siinä missä hän kuoppasi kiirastulenkin, eikä hän edes aavistanut että parisataa vuotta hänen kuolemansa jälkeen hänen seuraajansa alkaisivat viettää joulua ja juhannusta joita kumpaakaan ei tietysti mainita Raamatussa.
        Kirkkohistoria on hämmästyttävän valaisevaa.
        Suomen kirkkohistoria kertoo lisäksi että kirkko hyväksyi abortit samalla kun valtio sen hyväksyi, ei ennen, ja samoin homouden vaikka se oli ensin vuosia kielletty seurakunnan työntekijöiltä, mutta vähitellen kirkko taipui koska kirkkokansan enemmistö tykkäsi homostella.
        Luther hyppäisi haudassaan voltteja jos tietäisi seuraajiensa pakanamaisuudesta ja sodoma-gomorralaisuudesta.

        Tätä se on. Ilman kristitllisiä ilojuhllia elävä ateisti haluaisi riistää ne nyt kristityiltäkin.


      • Krea-Tina

        Katsos kun minä en ole uskovainen, enkä seuraa ketään, näin ollen en edes tiedä mitä mieltä muut kreationistit ovat tai mitä ovat nettiin suoltaneet. Te näytätte tietävän ne paremmin kuin minä.

        Minua kiinnostaa ainoastaan faktat, ei mielipiteet. Minun kreationistini perustuu totuuteen ja faktoihin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä joku nettiin suolta. Osa on varmasti kajahtaneita henkilöitäkin, jotka nyt vain sattuvat olemaan oikeassa. Kajahduksessakin on siis käynyt tuuria.


      • Krea-Tina
        Voiaikojavoitapoja kirjoitti:

        Kreationismi määritellään myös siten että ne ovat niitä jotka uskovat kirjaimelliseen kuusipäiväiseen luomiseen.

        Läheskään kaikki uskovaiset eivät usko noin sillä kirkkohistoria kertoo että tuollainen sepustus on vain keksiaikaisten munkkien löpinää.

        Kirkkohistoria kertoo myös meille teologiaa opiskelleille sen että helvetti keksittiin vasta jolloinkin 600 luvulla anekaupan vauhdittamiseksi ja joulu ja juhannuskin vasta 1700-1800 lukujen taitteessa. Vanha biblia esim. mainitsee hakuteosten mukaan sanan helvetti 17 kertaa mutta 1933 Raamattu ei kertaakaan. Jos Luther olisi tiennyt saman kuin me nyt, niin hän olisi kuopannut helventinkin siinä missä hän kuoppasi kiirastulenkin, eikä hän edes aavistanut että parisataa vuotta hänen kuolemansa jälkeen hänen seuraajansa alkaisivat viettää joulua ja juhannusta joita kumpaakaan ei tietysti mainita Raamatussa.
        Kirkkohistoria on hämmästyttävän valaisevaa.
        Suomen kirkkohistoria kertoo lisäksi että kirkko hyväksyi abortit samalla kun valtio sen hyväksyi, ei ennen, ja samoin homouden vaikka se oli ensin vuosia kielletty seurakunnan työntekijöiltä, mutta vähitellen kirkko taipui koska kirkkokansan enemmistö tykkäsi homostella.
        Luther hyppäisi haudassaan voltteja jos tietäisi seuraajiensa pakanamaisuudesta ja sodoma-gomorralaisuudesta.

        Minulle luoja on kertonut, että luominen kesti 6 vuotta. Tuo 6 päivää voi siis olla vain hengillestä stooria ihmisille. Tämäkin perustuu faktoihin, eikä minulla ole piippaavaa laitetta mistä voitte katsoa, että kauanko tämän maailman suunnitteluun meni aikaa.


      • Krea-Tina

        Uskon kuitenkin, että luonnonlakien, lajien synnyttämisen kautta tekoäly on ollut suunnittelussa vahvasti mukana.

        Kreationistit voivat kääntyä haudoissaan tämän johdosta, mutta mitäpä minä siitä piittaan. En minä ole muun kuin totuuden puolella.


      • Krea-Tina

        Luojan kello käy myös paljon hitaammin kuin meillä. (tässä maailmassa myös aikaa ei ole mitenkään realistisesti. Kuvittele dvd-elokuvaa, joka on valmiiksi tehty ja voit yhtäkkiä pompata vaikka 1 minuutin kohdalta 50 minuutin kohdalle. Kun kaikki on jo olemassa. Se taas tuntuu ihmismieleen käsittämättömältä, mutta näin se asia on.

        Meidän elämämme on pieni hetki luojille. Sen päätteleminen on vaatinut omaa älyä. Vaikka enhän minä sitä tiedä, että kuuluiko sekin ohjelmointiini ..


      • IlkimyksenKilteinEno
        Krea-Tina kirjoitti:

        Katsos kun minä en ole uskovainen, enkä seuraa ketään, näin ollen en edes tiedä mitä mieltä muut kreationistit ovat tai mitä ovat nettiin suoltaneet. Te näytätte tietävän ne paremmin kuin minä.

        Minua kiinnostaa ainoastaan faktat, ei mielipiteet. Minun kreationistini perustuu totuuteen ja faktoihin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä joku nettiin suolta. Osa on varmasti kajahtaneita henkilöitäkin, jotka nyt vain sattuvat olemaan oikeassa. Kajahduksessakin on siis käynyt tuuria.

        Monilla meistä "evokeista" on takana vuosikausia tämän ryhmän seuraamista. Tiedämme kohtalaisen hyvin mitä mieltä kreationistit yleisesti ottaen ovat.

        "Minun kreationistini perustuu totuuteen ja faktoihin."

        Niinhän te kaikki kuvittelette.


      • Krea-Tina kirjoitti:

        Minulle luoja on kertonut, että luominen kesti 6 vuotta. Tuo 6 päivää voi siis olla vain hengillestä stooria ihmisille. Tämäkin perustuu faktoihin, eikä minulla ole piippaavaa laitetta mistä voitte katsoa, että kauanko tämän maailman suunnitteluun meni aikaa.

        "Minulle luoja on kertonut, että luominen kesti 6 vuotta."

        Raamattu kertoo luomisen kestäneen kuusi päivää, ja vaikka yksi päivä olisikin tuhat vuotta (365 000 päivää), olet muistaakseni palstan ensimmäinen joka höpisee kuudesta vuodesta. Sinulle on luultavasti puhunut joku väärennös tai sitten itse vanha vihtahousu.


      • Krea-Tina

        Mitäs hyötyä siitä olisi vihtahousulle? Ei mikään asia muutu, vaikka minulla tämmöinen tieto onkin.


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        Mitäs hyötyä siitä olisi vihtahousulle? Ei mikään asia muutu, vaikka minulla tämmöinen tieto onkin.

        Ja tämä tieto on väärä. Muutenkin höpinäsi ovat sitä samaa käsien heiluttelua mitä tällä palstalla on nähty jo vuosia kretujen toimesta. Ja kenellekkään ei tule yllätyksenä ettet voi mitenkään todistaa satuilujasi ;)


      • Ewokki
        Krea-Tina kirjoitti:

        Katsos kun minä en ole uskovainen, enkä seuraa ketään, näin ollen en edes tiedä mitä mieltä muut kreationistit ovat tai mitä ovat nettiin suoltaneet. Te näytätte tietävän ne paremmin kuin minä.

        Minua kiinnostaa ainoastaan faktat, ei mielipiteet. Minun kreationistini perustuu totuuteen ja faktoihin. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa mitä joku nettiin suolta. Osa on varmasti kajahtaneita henkilöitäkin, jotka nyt vain sattuvat olemaan oikeassa. Kajahduksessakin on siis käynyt tuuria.

        ”Minun kreationistini perustuu totuuteen ja faktoihin”

        Sinulla tuskin on faktoja luomisen tueksi. Fakta on yksilöllisestä käsityksestä ja tulkinnasta riippumaton asia.

        Esimerkki:

        Fakta:Ihmisen kromosomi 2 on rakenteeltaan lähes sama kuin simpanssin kaksi kromosomia fuusioituneena yhteen ja ihmisen kromosomin keskellä on osia sarjasta, joka löytyy normaalisti vain kromosomien päistä.

        Tulkinta: Ihmisen kromosomi 2 on aikoinaan ollut kaksi kromosomia kuten muilla apinoilla ja se on evoluutiom seurauksena fuusiotunut yhdeksi. Tämä todistaa, että ihminen ja simpanssi polveutuvat samasta kantalajista.


      • Krea-Tina
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ja tämä tieto on väärä. Muutenkin höpinäsi ovat sitä samaa käsien heiluttelua mitä tällä palstalla on nähty jo vuosia kretujen toimesta. Ja kenellekkään ei tule yllätyksenä ettet voi mitenkään todistaa satuilujasi ;)

        En mä täällä ole todistamassa mitään. Mulle riittää, että mulla on faktat, ja olen oikeassa, no ainakin noin 98%.

        Siitä mitä minulle on kerrottu, niin suhtaudun skeptisesti. Ne asiat mitä olen todistanut omin silmin tiedän faktoiksi ja totuudeksi, minulle on ihan sama mitä te olette mieltä, omapa on häviänne.

        Sekä tämähän on kreationisti palsta. Täällä keskustellaan siis siitä totuudesta. Tottahan se on, vaikka te mitä märisisitte. Itse asiassa monia tieteen asioita, kuten avaruuden kaareutumisia en voi todentaa todeksi, etkä sinäkään.

        Sen sijaan itselleni kreationismi on faktaa ja totuutta. Olin aikoinani evo-uskis ja kaikki tiede hommat näyttivät todelta, ennenkuin näin totuuden.


      • aloitteleva.kreationisti
        Krea-Tina kirjoitti:

        En mä täällä ole todistamassa mitään. Mulle riittää, että mulla on faktat, ja olen oikeassa, no ainakin noin 98%.

        Siitä mitä minulle on kerrottu, niin suhtaudun skeptisesti. Ne asiat mitä olen todistanut omin silmin tiedän faktoiksi ja totuudeksi, minulle on ihan sama mitä te olette mieltä, omapa on häviänne.

        Sekä tämähän on kreationisti palsta. Täällä keskustellaan siis siitä totuudesta. Tottahan se on, vaikka te mitä märisisitte. Itse asiassa monia tieteen asioita, kuten avaruuden kaareutumisia en voi todentaa todeksi, etkä sinäkään.

        Sen sijaan itselleni kreationismi on faktaa ja totuutta. Olin aikoinani evo-uskis ja kaikki tiede hommat näyttivät todelta, ennenkuin näin totuuden.

        Kerro totuudesta.


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        En mä täällä ole todistamassa mitään. Mulle riittää, että mulla on faktat, ja olen oikeassa, no ainakin noin 98%.

        Siitä mitä minulle on kerrottu, niin suhtaudun skeptisesti. Ne asiat mitä olen todistanut omin silmin tiedän faktoiksi ja totuudeksi, minulle on ihan sama mitä te olette mieltä, omapa on häviänne.

        Sekä tämähän on kreationisti palsta. Täällä keskustellaan siis siitä totuudesta. Tottahan se on, vaikka te mitä märisisitte. Itse asiassa monia tieteen asioita, kuten avaruuden kaareutumisia en voi todentaa todeksi, etkä sinäkään.

        Sen sijaan itselleni kreationismi on faktaa ja totuutta. Olin aikoinani evo-uskis ja kaikki tiede hommat näyttivät todelta, ennenkuin näin totuuden.

        Eli myönnät että uskot asian näin olevan vaikka sinulla ei ole mitään todisteita asiasta. :D

        Kuten sanoin; käsien heiluttelua ilman mitään asiaa. Ei mitään uutta taivaan alla.

        Jos uskot ainoastaan mitä itse näet, niin miten selität luonnossa havaittavan evoluution? Vai satutko olemaan juuri tässä kohdassa sokea?


      • Krea-Tina

        En mä usko mitään. Mä tiedän ja mulla on faktat ja omin silmin nähty totuus pohjalla.

        Jota minulla ei koskaan ollut koulua käydessä. Siellä oli vain opettajien sana, joka osoittautuikin myöhemmin valheeksi.


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        En mä usko mitään. Mä tiedän ja mulla on faktat ja omin silmin nähty totuus pohjalla.

        Jota minulla ei koskaan ollut koulua käydessä. Siellä oli vain opettajien sana, joka osoittautuikin myöhemmin valheeksi.

        Olet kyllä aika huono trolli. Kannattaisi pitää jotain johdonmukaisuutta noissa höpinöissä, niin se olisi uskottavampaa. ;)


      • Krea-Tina
        aloitteleva.kreationisti kirjoitti:

        Kerro totuudesta.

        En mä jaksa toistaa itseäni. Olen kertonut faktoja eri ketjuihin lukuisia.

        Tää noidankehä alkaa käymään jo tylsäksi. Mehän kaikki tiedetään, että kaikki tulevat pysymään omissa asemissaan vaikka me jatkettaisiin tätä 10 vuotta.


      • Krea-Tina
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Olet kyllä aika huono trolli. Kannattaisi pitää jotain johdonmukaisuutta noissa höpinöissä, niin se olisi uskottavampaa. ;)

        Sinä olet trolli. Minä taas tiedän mitä itse olen nähnyt. Trolli on myös tämä palsta, joka ei älyä miljoonankaan kuvan jälkeen, että kyseessä ei ole mikään botti mikä tänne kirjoittaa, sekä pyytää ruksaamaan kuvista autoja, jossa EI OLE AUTOJA.


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        Sinä olet trolli. Minä taas tiedän mitä itse olen nähnyt. Trolli on myös tämä palsta, joka ei älyä miljoonankaan kuvan jälkeen, että kyseessä ei ole mikään botti mikä tänne kirjoittaa, sekä pyytää ruksaamaan kuvista autoja, jossa EI OLE AUTOJA.

        Mitä sitten vaikka olisikin. Ei se sinun huonoa trollaamista pelasta.

        Jos osaisit lukea, niin siinä sanotaan että kuvassa ei välttämä ole niitä asioita joita siitä pyydetään klikkaamaan. Ja pidät itseäsi älykkäänä. Olisi kiva saada tästäkin todisteita joskus :D


      • AteistiVaan
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Ja tämä tieto on väärä. Muutenkin höpinäsi ovat sitä samaa käsien heiluttelua mitä tällä palstalla on nähty jo vuosia kretujen toimesta. Ja kenellekkään ei tule yllätyksenä ettet voi mitenkään todistaa satuilujasi ;)

        Olisi hilpeää, jos kreationistit oikeasti alkaisivat väitellä keskenään luotiinko Maapallo kuudessa päivässä vai kuudessa vuodessa, mutta eipä taida kreationisteja tälläiset asiat edes kiinnostaa. Mitä se kertoo kreationistien halusta pyrkiä ymmärtämään maailmaa?


      • Kreatina
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Mitä sitten vaikka olisikin. Ei se sinun huonoa trollaamista pelasta.

        Jos osaisit lukea, niin siinä sanotaan että kuvassa ei välttämä ole niitä asioita joita siitä pyydetään klikkaamaan. Ja pidät itseäsi älykkäänä. Olisi kiva saada tästäkin todisteita joskus :D

        Meinaatko, että joku oikea ihminen vielä on kiinnostunut tuomnoisesta häiriköinnistä.
        Häiriköinniksi tekee jo se, että se ei tosiaankaan "mukamas" ymmärrä, että on jo klikattu 1000 kuvat, että voisiko lopettaa jo kyselemisen.

        Lisäksi botti on hyvin hidas kirjoittaja, kirjoittaa ihan kuin ihminen. Eikö ole kummallista.


    • vaarallinentapaus

      Kreationisteilla on paljon muutakin yhteistä kuin luomisusko. Ihan kreationismin suuntauksesta riippumatta heitä yhdistää herkkäuskoisuus, rationaalisen ajattelukyvyn puute ja matemaattinen lahjattomuus.

      Tästä seuraa kyvyttömyys ymmärtää syy/seuraus yhteyksiä ja ymmärtäessä turvautua denialismiin, kyvyttömyys erottaa fiktiota ja faktoja, perusteettomille uskomuksille annetaan enemmän painoa kuin todistetuille faktoille ja tilanteen pahetessa kreationistit alkavat suhtautumaan paranoidisesti ympäröivään yhteiskuntaan kuvitellen kaikkien eri mieltä olevien vihaavan heitä jolloin paranoidia pahimmassa tapauksessa purkautuu kreationistisena terrorismina.

      • Kreationismi_on_sairaus

        Täsmälleen noin. Siitä mitä ääriuskonnosta seuraa on ikäviä tapauksia ympäri maailmaa: terroritekoja , ihmisten henkistä, fyysistä
        ja taloudellista hyväksikäyttöää (pahimmillaan lasten seksuaalinen hyväksikäyttö), ihmisoikeuksien loukkauksia, jne.

        Myös valheiden syöttäminen, kuten kreationismin opettaminen, on lasten henkistä hyväksikäyttöä. Lapsilla (ja yleensäkin kaikille) tulee olla vapaus vastaanottaa luotettavaa ja tieteellistä tietoa, kuten evoluutioteoria.

        Lapsilla tulee olla oikeus itsenäiseen ajatteluun ja asioiden kyseenalaistamiseen, mutta tätä pyritään estämään ääriuskovaisten joukossa.

        Kreationismia on nykyäänkin olemassa kaikkialla maailmassa vain sen takia että ihmisiä halutaan tyhmentää ja hallita uskonnon avulla. Ja kreationistit ovat tyhmiä pässejä jotka eivät tätä tajua.


      • Krea-Tina

        Soopaa. Kreationismini perustuu totuuteen ja valhe-evoluution hylkäämiseen, koska olen nähnyt totuuden ja valon.

        Kaikenlaisiin tieteisiin ja evoluutioon uskoin sitä ennen, jota koulussa tuputetaan ja aivopestään lapset siihen uskomaan.

        Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.


      • IlkimyksenKilteinEno
        Krea-Tina kirjoitti:

        Soopaa. Kreationismini perustuu totuuteen ja valhe-evoluution hylkäämiseen, koska olen nähnyt totuuden ja valon.

        Kaikenlaisiin tieteisiin ja evoluutioon uskoin sitä ennen, jota koulussa tuputetaan ja aivopestään lapset siihen uskomaan.

        Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.

        "- - olen nähnyt totuuden ja valon. "

        Mitä lahkoa edustat? Annahan kun arvaan - olet yhden hengen lahkosi ainoa jäsen.


      • Krea-Tina

        En mitään lahkoa. Mitä sinä?


      • Tieteenharrastaja
        Krea-Tina kirjoitti:

        Soopaa. Kreationismini perustuu totuuteen ja valhe-evoluution hylkäämiseen, koska olen nähnyt totuuden ja valon.

        Kaikenlaisiin tieteisiin ja evoluutioon uskoin sitä ennen, jota koulussa tuputetaan ja aivopestään lapset siihen uskomaan.

        Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.

        NNoinhan se on.

        Vain pahemman kerran normielämästä erkaantuneet tyhjänrääyttäjät voiva uskoa sokeasti apinaihmisittömään evolutioteoriauskontoon.

        Lue vaikka tästä tuo vanha totuus:
        18 Jumalan viha ilmestyy taivaasta ja kohdistuu kaikkeen jumalattomuuteen ja vääryyteen, jota ihmiset tekevät pitäessään totuutta vääryyden vallassa. [Ef. 5:6; Kol. 3:6]
        19 Sen, mitä Jumalasta voidaan tietää, he kyllä voivat nähdä. Onhan Jumala ilmaissut sen heille. [Ap. t. 14:17, Ap. t. 17:27]
        20 Hänen näkymättömät ominaisuutensa, hänen ikuinen voimansa ja jumaluutensa, ovat maailman luomisesta asti olleet nähtävissä ja havaittavissa hänen teoissaan. Sen vuoksi he eivät voi puolustautua. [Job 12:7-10; Ps. 19:2-4; Jes. 40:21,26]
        21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. [Ef. 4:17]
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, [1. Kor. 1:20]
        23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin. [5. Moos. 4:15-18; Hes. 8:10]
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. [Ps. 81:13; 1. Kor. 6:18; Ef. 4:19; 1. Piet. 4:3]
        25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
        26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, [3. Moos. 18:22,23]
        27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan. [1. Moos. 19:5]
        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi.
        29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat [Gal. 5:19-21; 2. Tim. 3:2-5 : Tit. 3:3]
        30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia,
        31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä.
        32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin. [3. Moos. 20:13,16; Room. 6:21 | Ps. 50:18]
        Apostolien teot 28


        Niiettä tulix asia selväx?
        Ai ei vai? No, sitään minäkin että sateenkaaritus on evokeille vahvin motiivi.


      • Järkisyitä
        Krea-Tina kirjoitti:

        Soopaa. Kreationismini perustuu totuuteen ja valhe-evoluution hylkäämiseen, koska olen nähnyt totuuden ja valon.

        Kaikenlaisiin tieteisiin ja evoluutioon uskoin sitä ennen, jota koulussa tuputetaan ja aivopestään lapset siihen uskomaan.

        Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.

        ”Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.”

        Jos minä alkaisin näkemään seurauksia ennen syytä, niin dokumentoisin nuo videolle ja jos en saisi tapahtumia taltioitua ja varmistettua toisilla ihmisillä, niin hakeutuisin lääkäriin. Olen kuullut tapauksesta, jolla alkoi tulla ilmestyksiä ja hän luuli niitä jumalan viesteiksi. Ilmestykset loppuivat, kun aivokasvain poistettiin. Toki hallusionaatiot voivat myös olla vaarattomia eivätkä välttämättä seurausta mistään sairaudesta.

        ”Hallusinaatioiden ollessa toistuvia tai monimutkaisia, kyse on yleensä vakavasta mielenterveyden häiriöstä, johon on syytä hakea apua. Tyypillistä mielenterveyden häiriöistä johtuville hallusinaatioille on, että ne ovat hyvin todentuntuisia. Todellisuutta ja harhoja voi siis olla vaikea erottaa toisistaan. Vakavissa mielenterveyden häiriöissä aistiharhoihin liittyy usein harhaluuloja, joilla aistiharha selitetään. Esimerkiksi huoneessa tuntuva kaasun haju (aistiharha) selitetään naapurin aikeella myrkyttää henkilö (harhaluulo).”

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/tietoa_oireista/Pages/aistiharhat-hallusinaatiot.aspx


      • Krea-Tina
        Järkisyitä kirjoitti:

        ”Olin myös yhtä varma luulossani kuin te, mutta kun näin seurauksen ennen syytä, niin omia uskomuksia oli pakko tarkistaa ja todeta, että kyllä maailma on suunniteltu.”

        Jos minä alkaisin näkemään seurauksia ennen syytä, niin dokumentoisin nuo videolle ja jos en saisi tapahtumia taltioitua ja varmistettua toisilla ihmisillä, niin hakeutuisin lääkäriin. Olen kuullut tapauksesta, jolla alkoi tulla ilmestyksiä ja hän luuli niitä jumalan viesteiksi. Ilmestykset loppuivat, kun aivokasvain poistettiin. Toki hallusionaatiot voivat myös olla vaarattomia eivätkä välttämättä seurausta mistään sairaudesta.

        ”Hallusinaatioiden ollessa toistuvia tai monimutkaisia, kyse on yleensä vakavasta mielenterveyden häiriöstä, johon on syytä hakea apua. Tyypillistä mielenterveyden häiriöistä johtuville hallusinaatioille on, että ne ovat hyvin todentuntuisia. Todellisuutta ja harhoja voi siis olla vaikea erottaa toisistaan. Vakavissa mielenterveyden häiriöissä aistiharhoihin liittyy usein harhaluuloja, joilla aistiharha selitetään. Esimerkiksi huoneessa tuntuva kaasun haju (aistiharha) selitetään naapurin aikeella myrkyttää henkilö (harhaluulo).”

        https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/tietoa_oireista/Pages/aistiharhat-hallusinaatiot.aspx

        Et pienoinen vieläkään ymmärrä, että et sinä mitään taltioi valmiiksi suunnittellussa maailmassa, jos sinun ei anneta taltioida.

        Siitähän tässä keskustellaan, että sinun luulosi, että sinä päätät mitä sinä teet on harhaa.
        Olen koittanut heittää kolikkoakin, mutta ei se mitään auta. Jos joku asia on etukäteen kirjoitettu, niin se on etukäteen kirjoitettu.


      • Krea-Tina

        Tietenkin kolikon heitossa on se huono juttu, että silloin on jo päättänyt että teen jotain ja silloin et enää ole itse ohjaimissa. Sitten taas jos ei tee mitään, niin ei voi todetakaan, että olisiko mitään tapahtunut.

        Kuten aikaisemmin mainitsin niin olen nähnyt mm. näitä statisteja "ihmisiä", joita ei ole olemassakaan. Jos nyt ottaisin valokuvan 15 vuotiaasta tytöstä syömässä hampurilaista samassa pöydässä kuin 15 vuotta sitten ja hän on edelleen 15 vuotiaana syömässä siinä samassa pöydässä hampurilaista, niin olisiko tämä kuva 15 vuotiaasta tytöstä nyt sinulle kelvollinen todiste, ettei evoluutiota ole olemassakaan?

        Vai onkohan se vain minulle. (Niin ja olen nähnyt näitä statisteja kymmeniä, en ihan yhtä tai kahta)

        Tämä noin vain esimerkkinä.


      • Huolestunut
        Krea-Tina kirjoitti:

        Tietenkin kolikon heitossa on se huono juttu, että silloin on jo päättänyt että teen jotain ja silloin et enää ole itse ohjaimissa. Sitten taas jos ei tee mitään, niin ei voi todetakaan, että olisiko mitään tapahtunut.

        Kuten aikaisemmin mainitsin niin olen nähnyt mm. näitä statisteja "ihmisiä", joita ei ole olemassakaan. Jos nyt ottaisin valokuvan 15 vuotiaasta tytöstä syömässä hampurilaista samassa pöydässä kuin 15 vuotta sitten ja hän on edelleen 15 vuotiaana syömässä siinä samassa pöydässä hampurilaista, niin olisiko tämä kuva 15 vuotiaasta tytöstä nyt sinulle kelvollinen todiste, ettei evoluutiota ole olemassakaan?

        Vai onkohan se vain minulle. (Niin ja olen nähnyt näitä statisteja kymmeniä, en ihan yhtä tai kahta)

        Tämä noin vain esimerkkinä.

        Millä logiikalla olemattoman tytön näkeminen on mielestäsi todiste evoluutiota vastaan?

        Sinuna juttelisin näistä lääkärille tai vähintäänkin ystävillesi, joilla on jalat tukevasti maassa.


      • Krea-Tina

        Oletkohan väärällä palstalla huolestumassa? Ettei huolesi ole vain turhia? Soita lääkärille, jos olet kovin usein huolissasi turhaan.


      • Krea-Tina

        Sitä kutsutaan kansankielellä luulotaudiksi kun kuvittelee itsellään tai muille olevan olemattomia sairauksia, jotka on keksitty omassa päässään :D Siellä se vikakin on.


    • Tieteenharrastaja

      Evokkejakin on joka lähtöön, kuten ateistejakin koko sateenkaarikirjo.

      Ev.lut.evokit uskovat papiensa käskystä että Luoja muka käytti evoluuutiota kuommisvälineenään ikäänkuin hän olisi sitä tarvinnut, hehee!

      Sitten meillä on evouskovaisissa umpiateisteja jotka uskovat että tyhjä räjähti kosmokseksi ja että niitä havaitsemattomia apinihmispopulaatioita oli tuhansia lajeja ihmisen ja apinan väliltä, hehee, ja nämä myös uskovat että evoluuutio on jotenkin toiminut hulluksi kun se muka tuotti fyysisesti selkeän miehen ja naisen mutta jätti niiden sukupuoli-identiteetin yhdeksi sekasotkuksi niin ettei noista kukaan tiedää sukupuoltaan.
      Tosin tämä sukupuoli-identiteetti on hukassa vain evokeilta sillä kreationisteilla ei tällaista ongelmaa ole. Evoluutio selvästikin suosii heteropareja sillä he voivat lisääntyä mutta homoparit eivät.

      • aitoharrastaja

        Nikkivoroilmoitus varmuuden vuoksi. Jyrvän lemu paljastaa jo muutenkin .


      • Kreationismi_on_sairaus
        aitoharrastaja kirjoitti:

        Nikkivoroilmoitus varmuuden vuoksi. Jyrvän lemu paljastaa jo muutenkin .

        Jep. Ei ollut epäilystäkään etteikö kysymyksessä olisi ollut moraaliltaan rappeutunut ja kaappihomo Mooseksenmorsian.

        Jälleen näyte kreationistien loputtomasta epärehellisyydestä. Niistähän ei toki ole ollut pulaa tällä palstalla.


      • Tieteenharrastaja
        aitoharrastaja kirjoitti:

        Nikkivoroilmoitus varmuuden vuoksi. Jyrvän lemu paljastaa jo muutenkin .

        Mikä nikkivarkaus tuo muka oli???? Sinähän olet ja kauan sittten luopunut yksinoikeudesta tuohon nikkiin. Nyt sitä saa käyttää kuka tahansa. Joten rekkaa se uudestaan jos haluat siihen yksinoikeuden äläkä inise.


      • tieteenharrastaja
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Mikä nikkivarkaus tuo muka oli???? Sinähän olet ja kauan sittten luopunut yksinoikeudesta tuohon nikkiin. Nyt sitä saa käyttää kuka tahansa. Joten rekkaa se uudestaan jos haluat siihen yksinoikeuden äläkä inise.

        Inisen kyllä, koska tarkoitus on tekeytyä minuksi. Kelvottomat yritykset kuten edellinen, tämä ja allaoleva, voin toki jättää lukijoiden keksittäviksi.


      • Kreationismi_on_sairaus
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Mikä nikkivarkaus tuo muka oli???? Sinähän olet ja kauan sittten luopunut yksinoikeudesta tuohon nikkiin. Nyt sitä saa käyttää kuka tahansa. Joten rekkaa se uudestaan jos haluat siihen yksinoikeuden äläkä inise.

        "Mikä nikkivarkaus tuo muka oli???? "

        Voi jeesuksenmorsian kun se oli aivan selkeä ja härski nikkivarkaus. Kreationistithan tunnetusti turvautuvat vakiintuneiden käsitteiden vääristelyyn kieroillakseen kun eivät vajakkeina pärjää keskusteluissa millään rehellisellä keinolla. Idioottimaisuuttaan jeesuksenmorsian ei vain ymmärrä että epärehellisyydellä pärjää vielä huonommin.

        Btw. Tulisit nyt vaan komerohomo sieltä komerostasi ulos rohkeasti. Eroa vaikka siitä typerästä taikauskolahkosi jos et muuten tohdi tulla ulos kaapista.

        Ja muista että Jeesus ja Mooses näkevät kyllä miten moraalimattomasti käyttäydyt täällä palstalla.


      • Krea-Tina

        Nyt taisit suututtaa tiede-uskovaiset sateenkaari poitsut.


      • Krea-Tina kirjoitti:

        Nyt taisit suututtaa tiede-uskovaiset sateenkaari poitsut.

        Nyt alkaa tuntua Jyrin aromi...


      • Hehehhhehhh
        Kreationismi_on_sairaus kirjoitti:

        "Mikä nikkivarkaus tuo muka oli???? "

        Voi jeesuksenmorsian kun se oli aivan selkeä ja härski nikkivarkaus. Kreationistithan tunnetusti turvautuvat vakiintuneiden käsitteiden vääristelyyn kieroillakseen kun eivät vajakkeina pärjää keskusteluissa millään rehellisellä keinolla. Idioottimaisuuttaan jeesuksenmorsian ei vain ymmärrä että epärehellisyydellä pärjää vielä huonommin.

        Btw. Tulisit nyt vaan komerohomo sieltä komerostasi ulos rohkeasti. Eroa vaikka siitä typerästä taikauskolahkosi jos et muuten tohdi tulla ulos kaapista.

        Ja muista että Jeesus ja Mooses näkevät kyllä miten moraalimattomasti käyttäydyt täällä palstalla.

        Höh, mitä moraalitonta on siinä että tuomitsee kaiken sen saman moraalittomuuden jonka Raamattukin kieltää??

        Pitäiskikö minuun määritellä oma moraalini sen mukaiseksi kuin sinun ja homopareja vihkivien pappiemme? Heheheh!

        Ei kuule onnistu.

        Ai niin, pitäisi varmaan uskoa sitä piispaa joka sanoi että miksi kummassa kenenkään pitäisi uskoa kaksituhatta vanhaa kirjaa enemmin kui häntä jolla on muka ihan paljon parempia ajatuksia itsellään. Siis näitä sateenkaariajatuksia.


      • Evotonvitsinpellejä
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Inisen kyllä, koska tarkoitus on tekeytyä minuksi. Kelvottomat yritykset kuten edellinen, tämä ja allaoleva, voin toki jättää lukijoiden keksittäviksi.

        Hhe , kuka nyt viitisi sinuksi tekeytyäm tyhmä? Olethan varsin oivallinen esimerkki perusevokista joka uskoo kaikki tyhjänräjäyttämiset sun muut gurujesi ylityperät todellisen tieteenvastaiset väittämät.

        Näytä nyt ja tässä edes yksi hyödyllinen lajiutumismutaatiokasauma jonka voi helposti todentaa!!!
        Ai ei nyt tule mieleen vaikka elämä kaikkialla kuhisee niitä, heheh!


      • Järkisyitä

        ”Ev.lut.evokit uskovat papiensa käskystä että Luoja muka käytti evoluuutiota kuommisvälineenään ikäänkuin hän olisi sitä tarvinnut,”

        Ei olisi tarvinnut, mutta jos Jumala haluaa piilottaa itsensä havainnoilta ja tieteeltä, niin evoluutio olisi ollut juurikin nerokas tapa tehdä lajien luominen! Vielä nerokkaampaa olisi ollut virittää mekanismi, jolla primitiivinen elämä syntyy luonnollisten kemiallisten prosessien avulla varhaisen Maapallon olosuhteissa.

        Mutta te kreationistit haluatte mielummin nähdä Jumalan yksinkertaisena satukirjojen hahmona, joka taikoo elämän savesta ja kylkiluista.


      • Krea-Tina

        Te haluatte nähdä? Te evolutionistit haluatte olla homoja.

        Juuri näin! Juuri näinhän sitä keskustellaan. Itse päätetään mitä muut haluavat, pallinaama, vaikka otsikossani lukee: kreationistit-eivat-ole-yksi-geneerinen-joukko

        Ilmeisesti vähäisellä älylläsi sitä oli liian vaikeata ymmärtää?


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        Te haluatte nähdä? Te evolutionistit haluatte olla homoja.

        Juuri näin! Juuri näinhän sitä keskustellaan. Itse päätetään mitä muut haluavat, pallinaama, vaikka otsikossani lukee: kreationistit-eivat-ole-yksi-geneerinen-joukko

        Ilmeisesti vähäisellä älylläsi sitä oli liian vaikeata ymmärtää?

        Menikö jyrbällä taas hermot kun homo ajatukset pukkas pintaan? :D


      • Krea-Tina
        Ei.luotu.eikirj kirjoitti:

        Menikö jyrbällä taas hermot kun homo ajatukset pukkas pintaan? :D

        Hakekaa apua harhoihinne, niin ei tarvitse kuvitella kaikkien kirjoittajien olevan jotain muuta, mitä ovat. Minä olen kirjoittanut tälle palstalle tasan yhdellä nimimerkillä.

        No ehkä joskus vuosikausia sitten pari viestiä anonyyminä. Hermot meni lähinnä siinä, että windows päätti päivittää itsensä kesken töiden. Siinä meni seivaamattomia töitä 20-30 minuutin edestä.

        Aattelin sitten hermolomana kirjoitella vaikka jotain näille höpöpalstoille.


      • Krea-Tina

        Joka tapauksessa tapasi keskustella on naurettava. Ensin itse päätät mitä muut haluavat, tai revit jostain yhden henkilön sanomisista mitä 1000 muuta ihmiset haluavat.

        Ei se ihan niin mene. Se on sama kuin yksi tieteilijä töppäisi, niin minä vänkyttäisin, että te kaikki olette töpänneet niin ja näin. Niin, että jos lopettaisit tuon lapsellisen yleistämisen.


      • niin.että.se.siitä
        Krea-Tina kirjoitti:

        Joka tapauksessa tapasi keskustella on naurettava. Ensin itse päätät mitä muut haluavat, tai revit jostain yhden henkilön sanomisista mitä 1000 muuta ihmiset haluavat.

        Ei se ihan niin mene. Se on sama kuin yksi tieteilijä töppäisi, niin minä vänkyttäisin, että te kaikki olette töpänneet niin ja näin. Niin, että jos lopettaisit tuon lapsellisen yleistämisen.

        " Joka tapauksessa tapasi keskustella on naurettava. Ensin itse päätät mitä muut haluavat, tai revit jostain yhden henkilön sanomisista mitä 1000 muuta ihmiset haluavat."

        Paraskin puhumaan. Muistatko vielä kuka kirjoitti alla olevan lauseen?

        "Te evolutionistit haluatte olla homoja."

        Olet joko hullu tai trolli tai Jyrin sivupersoona.


      • Ei.luotu.eikirj
        Krea-Tina kirjoitti:

        Hakekaa apua harhoihinne, niin ei tarvitse kuvitella kaikkien kirjoittajien olevan jotain muuta, mitä ovat. Minä olen kirjoittanut tälle palstalle tasan yhdellä nimimerkillä.

        No ehkä joskus vuosikausia sitten pari viestiä anonyyminä. Hermot meni lähinnä siinä, että windows päätti päivittää itsensä kesken töiden. Siinä meni seivaamattomia töitä 20-30 minuutin edestä.

        Aattelin sitten hermolomana kirjoitella vaikka jotain näille höpöpalstoille.

        No taidat sitten olla jyrbän veli. Kun nuo homostelu jutut ovat aivan samanlaisia. No eipä sillä kyllä ole mitään väliä; hörhöjä mitä hörhöjä te molemmat. :D


      • Krea-Tina
        niin.että.se.siitä kirjoitti:

        " Joka tapauksessa tapasi keskustella on naurettava. Ensin itse päätät mitä muut haluavat, tai revit jostain yhden henkilön sanomisista mitä 1000 muuta ihmiset haluavat."

        Paraskin puhumaan. Muistatko vielä kuka kirjoitti alla olevan lauseen?

        "Te evolutionistit haluatte olla homoja."

        Olet joko hullu tai trolli tai Jyrin sivupersoona.

        Tajuatko, että se oli pilaa sinun tavastasi keskustella. Mutta sekään ei näemmä mennyt perille, niin piti ihan vääntää ratakiskosta.

        SINÄ olit siihen kirjoitukseen syyllinen yleistämällä jatkuvalla syötöllä. Tarkoitus oli kirjoittaa samalla laila kuin sinä kirjoitat ja saada sinut tajuamaan asia. Et tajunnut.

        Teillä itse havainnoiminen näyttää muutenkin olevan vaikeata. Valmiiksi kurkusta alas työnnettyä "tietoa" kyllä otatte oikein mielellänne vastaan.


      • Krea-Tina

        Hullu tai trolli. Kuten tänään jo sanoin, niin en ole mikään niistä 10 henkilöstä miksi minua täällä epäilette.


      • Järkisyitä
        Krea-Tina kirjoitti:

        Te haluatte nähdä? Te evolutionistit haluatte olla homoja.

        Juuri näin! Juuri näinhän sitä keskustellaan. Itse päätetään mitä muut haluavat, pallinaama, vaikka otsikossani lukee: kreationistit-eivat-ole-yksi-geneerinen-joukko

        Ilmeisesti vähäisellä älylläsi sitä oli liian vaikeata ymmärtää?

        ”Juuri näin! Juuri näinhän sitä keskustellaan. Itse päätetään mitä muut haluavat,”

        Korjaa toki. Millä mekanismilla itse ajattelet, että luoja loi meidät ja mitä materiaaleja hän käytti?


      • Kreatina

        Mitä sen on väliä mitä minä arvailen. En jaksa itsekään pohtia moista. On minulla veikkauksia, mutta ei niistä sen enempää.

        Voisihan sellaista höpöhöpöanalysointia, joka ei perustu mihinkään käydä vaikka punaviinilasillisen äärellä illallisella, mutta en sitä nyt jaksa lähteä suuremmin pohtimaan, kun mitään perusteita ei ole. Ei tarttumapintaa.


    • Tieteenharrastaja

      Miksi muuten vain osa evolutionisteista, ja ilmeisesti varsin pieni osa on valmis uskomaan sen että tyhjä räjähti kosmokseksi vaikka Einstein todisti vastaansanomattomasti sen mikä on myös kokeellisesti osoitettu, eli sen että aine on peräisin energiasta?


      Äläkä nyt tyhmä puhu mistään Kari Engvitsin tyhjöenergiasta, sillä eihän sellaista voi olla olemassakaan muualla kuin Karin tyhmässä päässä.
      Kari on vain huomannut tässä hyvän markkinaraon sillä se on ihan sama mitä pas.aa evokeille puhuu älyä vailla olevasta luomisesta niin läpi menee. On mennyt tähän asti ja tulee menemään edelleenkin.

      Mutta kun noita tilastojja tykkään lueskella, niin voisiko joku minua tietävämpi kertoa että mistä se johtuu että miepuolella homot johtavat itsemurhatilastoja jos se nomous on niin kivaa, ja mistä se sitten johtuu että naisten itsaritilastoja johtaa vuodesta toiseen jolloinkin elämässään abortin tehneet naiset? Eikös se abortti olekaan hyvä asia?

      Eikö se evoluutio nyt oikein tiedä että mikä voisi olla fiksua ja meikä ei, noin niinkuin elämän säilymisen ja lisääntymisen kannalta katsoen?

      • Järkisyitä

        ”Miksi muuten vain osa evolutionisteista, ja ilmeisesti varsin pieni osa on valmis uskomaan sen että tyhjä räjähti kosmokseksi vaikka Einstein todisti vastaansanomattomasti sen mikä on myös kokeellisesti osoitettu, eli sen että aine on peräisin energiasta?”

        Energian/alkeishiukkasten syntyminen on vielä sen verra spekulatiivisella pohjalla, että lienee parasta suhtautua nykyisiin hypoteeseihin varauksella. Syklistä maailmankaikkeuttkaan ei ole tietääkseni poissuljettu,


    • Tieteenharrastaja

      Tää nyt on varmaan tylsää höpinää mutta ihmettelen silti edelleenkin sitä mikä on se maaginen taika joka saa evolutionistit juuri tänä päivänä epäilemään sukupuoli-identiteettiään sillä kun minä olin nuori evolutionisti monien muiden lailla aivopestyinä kymmeniä vuosia sitten niin yksikään evolutionistitovereistani ei missään tapauksessa olisi fanittanut sateenkaarta millään muotoa, ja kaikki nuo menivät heteroavioon aikanaan.

      Miksi tänään on toisin? Miksi tänään ei evokeissa juuri heteroita ole? Näinkö se evoluutio etenee että tappaa homot sukupuuttoon koska eiväthän nuo lisäänny.

      Eli onkohan sittenkin niin että homoja ei kohta enää ole?

      • Järkisyitä

        ”Miksi tänään on toisin? Miksi tänään ei evokeissa juuri heteroita ole? Näinkö se evoluutio etenee että tappaa homot sukupuuttoon koska eiväthän nuo lisäänny.”

        Jyri, käännytät ihmisiä tehokkaammin pois fundamentalistisista yhteisöistä kuin minä koskaan kykenisin esittämällä tuollaista homofobista sontaa.


    • Ajattelueiolekiellossa

      Vielä viimeinen ratkaiseva kysymys haluatko miljonääriksi sillä jos saat ikuisen elämän niin oletkin mominkertainen miljoääri. Eli kysymys kuuluu: Onko homous mieletäsi ihan oikeasti luonnollista vai tunnetko juuri nyt olevasi homopropagandistien harhauttama?

      Ja koska olet ilmeinen evokki, niin kuulisin mielelläni ne tieteelliset perustelut joiden perusteella homous voisi olla luonnollista! Kerrohan. Ai et vai? No sitähän minäkin.

      • Ewokki

        Homous on aivan selvästi yliluonnollista ihan kuten Jumalatkin.


      • Tieteenharrastaja
        Ewokki kirjoitti:

        Homous on aivan selvästi yliluonnollista ihan kuten Jumalatkin.

        Selvennä vähän. Tuosta saa sen käsityksen että homous on sinulle ylimaallinen kokemus!!! Siis ihan Perkeleestä lähtöisin.


      • VitsinäitäKariEngvitsejä
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Selvennä vähän. Tuosta saa sen käsityksen että homous on sinulle ylimaallinen kokemus!!! Siis ihan Perkeleestä lähtöisin.

        Joo, en voi kuin nauraa yhdessä Saatanan kanssa sitä että hän on saanut suuren joukon eksyttämiään miehiä pökkimään toisiaan anukseen, hehehe!

        Mikään muu kuin tämä tapa ei voi tehdä evoluutioon uskomista epätodemmaksi, vai voisiko olla jotain vielä typerämpää? Minulle ei tule kyllä mieleen mitään tuon typerämpää.


      • Ewokki
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Selvennä vähän. Tuosta saa sen käsityksen että homous on sinulle ylimaallinen kokemus!!! Siis ihan Perkeleestä lähtöisin.

        Homoseksuaalisuutta esiintyy luonnossa. Toki sitä voidaan kutsua luonnottomaksi tai epänormaaliksi, koska enemmistö ihmisistä on heteroita. Mutta samaan tapaan voit kutsua luonnottomaksi kaikkea valtavirrasta poikkeavaa tehden sinusta suvaitsemattoman paskiaisen. Sinun kannattaisi pohtia, mitä homofobisilla kommenteilla haluat viestittää tai saada aikaiseksi.


      • Mark5.ei.kirj
        VitsinäitäKariEngvitsejä kirjoitti:

        Joo, en voi kuin nauraa yhdessä Saatanan kanssa sitä että hän on saanut suuren joukon eksyttämiään miehiä pökkimään toisiaan anukseen, hehehe!

        Mikään muu kuin tämä tapa ei voi tehdä evoluutioon uskomista epätodemmaksi, vai voisiko olla jotain vielä typerämpää? Minulle ei tule kyllä mieleen mitään tuon typerämpää.

        Kiitos että kerroit olevasi Saatanan kanssa!


    • Sekä_että

      Voi olla sekä että, eli uskoa luojaan sekä luotujen kautta tapahtuvaan evoluutioon. Eikä tarvitse, tai mielummin pidä olla minkään uskonnon edustaja, vaan ymmärtää ainoastaan oma henkinen/hengellinen alkuperänsä.

      Luoja, Jumala ilmentää itseään kokemuksellisesti ihmisen kautta. Jumala on maailmankaikkeuden mieli ja ihminen luo maailmaa oman mielensä kautta. Meille on annettu vapaa tahto, eli Jumala ei puutu siihen miten me itseämme ilmaisemme. Tärkein kysymys asian kuin asian kohdalla olisi kysyä itseltään, että ilmentääkö tämä mitä teen sitä mitä todella olen. Olenko oikeasti ahne materialisti tai yhtä kuin kristallit peräsuolessa bilettävä tyyppi, vai olenko vaan hukannut itseni, jumalallisen puolen itseäni.
      Jumalan eli itsensä voi löytää vain pysähtymällä ja hiljentymällä.

      Elämän tarkoitus ei ole oppia asioita, tulla tiedollisesti fiksummaksi tms. ,vaan elämän tarkoitus on muistaa. Muistaa oma jumalallinen alkuperämme ja ymmärtää, että olemme kaikki yhtä. Yhtä ja samaa sielua, vaikka olemmekin yksilöityneet erillisiksi sielun osiksi. Vain sitä kautta maailma voi muuttua paremmaksi. Uskonnot eivät ole tuoneet kuin kärsimystä.

      • sitä.itseään

        Kirjoittamasi oli pelkkää uskontoa. Ironiaa much.


      • Sekä_että
        sitä.itseään kirjoitti:

        Kirjoittamasi oli pelkkää uskontoa. Ironiaa much.

        Minkä nimistä uskontoa?


      • sitä.itseään
        Sekä_että kirjoitti:

        Minkä nimistä uskontoa?

        Sillä ei ole väliä.


      • Eikösolekinnäin

        No nyt ymmärrän sen että miksi evokit eivät ikinä opi ymmärtämään elämän tarkoitusta josta raaamatunkirjoittajat olivat hyvin perillä, sillä eiväthän nuo edes yritä ottaa siitä selvää eivätkä ihan varmasti ainakaan avaa Raamatun sivuja vaan arvostelevat ja moittivat sitä vaikka eivät ole lukeneet siitä sivuakaan vaan käyttävät kaiken aikansa ihan järjettömään sodoma-gomorralais-sateenkaarettamiseen.


      • tieteenharrastaja
        sitä.itseään kirjoitti:

        Sillä ei ole väliä.

        On sillä yhdellä tavoin:

        "Sillä ei ole väliä."

        Tuo kumoaa väitteen, että jokainen uskonto väittää olevansa ainoa oikea ja muiden olevan vääriä.


      • Tieteenharrastaja
        Eikösolekinnäin kirjoitti:

        No nyt ymmärrän sen että miksi evokit eivät ikinä opi ymmärtämään elämän tarkoitusta josta raaamatunkirjoittajat olivat hyvin perillä, sillä eiväthän nuo edes yritä ottaa siitä selvää eivätkä ihan varmasti ainakaan avaa Raamatun sivuja vaan arvostelevat ja moittivat sitä vaikka eivät ole lukeneet siitä sivuakaan vaan käyttävät kaiken aikansa ihan järjettömään sodoma-gomorralais-sateenkaarettamiseen.

        Terävä havainto veliseni.


      • aitoharrastaja
        Tieteenharrastaja kirjoitti:

        Terävä havainto veliseni.

        Jyrvän ehta päästöhän siinä lemuaa vorotulla nikillä.


      • sitä.itseään
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        On sillä yhdellä tavoin:

        "Sillä ei ole väliä."

        Tuo kumoaa väitteen, että jokainen uskonto väittää olevansa ainoa oikea ja muiden olevan vääriä.

        Uskonnon mahdollisella nimellä on myös "yhdellä tavoin" väliä siihen mikä sen uskonnon mahdollinen nimi on derp. Mutta sillä on yhtä vähän väliä kuin omallasikin siihen onko se uskonto vaiko ei, millä oli tässä väliä.


      • tieteenharrastaja
        sitä.itseään kirjoitti:

        Uskonnon mahdollisella nimellä on myös "yhdellä tavoin" väliä siihen mikä sen uskonnon mahdollinen nimi on derp. Mutta sillä on yhtä vähän väliä kuin omallasikin siihen onko se uskonto vaiko ei, millä oli tässä väliä.

        Kirjoititko näin vai et:

        "Kirjoittamasi oli pelkkää uskontoa."

        Minustakin se oli. Nimellä ei olekaan väliä, vaan sillä ettei se pidä itseään ainoana oikeana.


      • sitä.itseään
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Kirjoititko näin vai et:

        "Kirjoittamasi oli pelkkää uskontoa."

        Minustakin se oli. Nimellä ei olekaan väliä, vaan sillä ettei se pidä itseään ainoana oikeana.

        Ai niin, ei sarkasmia netissä tomppeleille.

        Kerropa oikein itse miten pointtillani(jonkin-mahdollisella-nimellä-ei-ole-väliä-onko-se-jokin-uskonto-vaiko-ei) on mitään tekoa minkään kirjoittamasi kanssa.


      • tieteenharrastaja
        sitä.itseään kirjoitti:

        Ai niin, ei sarkasmia netissä tomppeleille.

        Kerropa oikein itse miten pointtillani(jonkin-mahdollisella-nimellä-ei-ole-väliä-onko-se-jokin-uskonto-vaiko-ei) on mitään tekoa minkään kirjoittamasi kanssa.

        Kerroin jo. Jos et tosiaan käsitä, niin ei sitten.


      • sitä.itseään
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Kerroin jo. Jos et tosiaan käsitä, niin ei sitten.

        Hienoa. Eli oikea vastaus tosiaan on, mitä kiemurtelusikin edustaa, ettei kirjoittamallasi ole mitään järjellistä tekoa pointtini kanssa – vaan on siitä täysin erillinen, siten sen yhteydessä esitettynä, asiaankuulumaton sooloilu ja ajanhukka.


    • Otsikko pitää sikäli paikkansa, että jokaisella kreationistilla on oma ja erilainen näkemyksensä Jumalasta / Luojasta ja oma muunnelmansa kreationismista. Tunnettu esimerkki on JC:n Jumala, joka ei voi luoda mitään sellaista mitä JC ei itse keksisi ajatella tai joka on hänen mielestään järjetöntä tai nurinkurista - muistatte varmaan kitiinikavioisen hevosen.

      Yhteistä kreationisteille on tieteen halveksiminen tai moittiminen tai "kumoaminen" - mikä ei tietenkään estä heitä käyttämästä esim. elektroniikan ja lääketieteen keksintöjä hyväkseen.

      naapurin.kissalle tiedoksi, että panin juuri hautumaan karjalanpaistin jossa on sikaa, pikaa ja pakaa. :-)

      • Kreatina

        Eihän sinuakaan estä käyttämästä älykkään suunnittelijan suunnittelemia tietokoneita, puhelimia jne.

        Ne kaikki voisivat lisäksi toimia ilman sähköä. Tai siis ainakaan tämän maailman sähköä, koska ne syyseuraussuhteet joiden mukaan luulet niiden toimivan on vain elokuvaa. Ne voisivat aivan hyvin toimia ilmankin. (ja olen nähnyt toimivankin)


    • Krea-Tina

      Itsehän olen istunut tässä asiassa pöydän molemmilla puolilla. Ensin olen uskonut evoluutioon. Sitten nähnyt totuuden ja todennut luomisen olevan totta.

      Mitä te luulette, että kumpi tietää enemmän. Se joka on istunut pöydän kummallakin puolella, vai se joka on vain tullut höynäytetyksi evo uskoonsa?

      Mitään mitä te minulle kerrotte, ei ole minulle uutta, koska minä olen ollut kuten te. Sen sijaan te, ette ole nähneet aavistustakaan sitä mitä minä olen nähnyt, mutta ylimielisyydessänne ette pysty pysähtymään edes sekunniksi miettimään.

      Kaikkea hyvää kuitenkin ja totuuden löytämisiä toivotan, niille jotka haluavat pitää silmät avoinna.

      • Viidesläisenä herätyskristittynä uskoin pitkään kristinuskon Jumalaan ja luomiseen. En usko enää. Nyt tiedän evoluutioteorian olevan paras selitys elämän monimuotoisuudelle. Molemmilla puolilla päytää olen istunut minäkin.


      • Kreatina

        Minä taas en ole koskaan uskonut Jumalaan, vaan omiin silmiini. Vaihdoit vain yhden uskonnon toiseen.

        Minä kuljen siinä välissä totuuden tiellä.


      • tieteenharrastaja
        Kreatina kirjoitti:

        Minä taas en ole koskaan uskonut Jumalaan, vaan omiin silmiini. Vaihdoit vain yhden uskonnon toiseen.

        Minä kuljen siinä välissä totuuden tiellä.

        Tuolla tyylillä olet kyllä palstalla pahan kerran totuuden tiellä. Ja hankalasti.


    • umper

      Maanviljelyä oli jo 5000 vee eaa, missähän se aloitettiin, noin 1000 vee ennen kuin Jumala loi taivaan ja maan? ;)
      Ai niin, mutta kun raamattu sanoo ettei se mennyt niin. Koen valon...

    • kunhan.totean

      Kreatina taisi poistua palstalta ylpeästi henkseleitään paukutellen.

      • spällymälöö

        Niinpä näyttää. Toivottavasti hänellä on muitakin omaisia kuin viranomainen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe