kumman haluaisit

miksi.haluaisit

erillinen keittiö vai avokeittiö ja miksi

58

927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ilman muuta avokeittiö.. Ja siitä ei ees neuvotella.

On paljon avarampi ja valosampi kämppä..

Semmonen erillinen keittiö "loukko" on aivan surkea... Ei kukaan sellasta halua.

Jos ostasin talon jossa on erillinen keittiö niin se väliseinä lähtee heti ensitöikseen poies.

• mininenä

Erillinen keittiö - miehestä.

• wertyuiortcfvytgijk

Tietenkin keittiö erikseen. Ruoanlaitosta kuuluu usein meteliä, ja keittön liat kulkeutuvat helpommin muualle ilman seiniä. Sellainen täysin avomallinen asunto on muutenkin kamala.

• Kokitkokkaa

Ei keittiötä ollenkaan. Täysi turhake.

• Kumpikin kelpaisi, mutta erillinen keittiö meiltä löytyy. Siellä lähinnä kokataan ja saarekkeen ympärillä popsitaan pääasiassa me aikuiset.

Perheenä ruokapöydän ympärillä, olkkarissa joka on aika suuri tila.

• trollikka

Ei paljon ole vaihtoehtoja, ostin entisajan hellahuoneen. Eli myynti esitteessä se luokiteltiin tupakeittiöksi, on siis yhdistetty keittiö ja olohuone... reilut 20m².
      Johon oli rakennettu vintti tiloihin; makuuhuone ja koko seinän kaapisto, sekä yhdistetty tilavahko wc & suihkuhuone. Yläkerrassa on virallisesti vain 16m², johtuen jostain laskutavasta kun alle 1,60m ei lasketa lattia pinta-alaa huoneiston kokoa määriteltäessä...

Kyllä se sinkulle riittää ja lisää varastoivaa kaappitilaa mulle tulee vielä ulko-ovelta lähtevään pitkään eteiskäytävään, kunhan se on remontoitu!
      Kävin juuri valikoimassa kaakelit käytävässä olevaan vieras wc:hen ja... vähän muutakin.
      Kellarin puoli kokonaan rakentamatonta osaksi maanpinnan alapuolella ja maalattialla, ainoastaan seinät on ja lämpöeristetty ulko-ovi. Kellari toiminut puuvajana ja varastona entisillä omistajilla.

Mä olen intoa piukassa kuin ilmapallo... ihana umpipiha, kukkineen ja pensaineen! Pihasauna joka lämpeää... varattavissa olevien saunavuoroin.

• uteliasolen

Asut puutalokorttelissa, Portsassa vai Martissa vai kenties Kähärissä tai Nummenpakalla?

• Ei taideta enää uusiin asuntoihin erillisiä keittiöitä rakentaa?

Avokeittiö 👍👀

• Nalle.W

Keittiö on keittiöhenkilökunnan työtila, ja heille on taattava työrauha.

Ei puhettakaan mistään avokeittiöistä, ei yksikään kokki suostu tekemään työtä isäntäväen pyöriessä siinä samassa tilassa.

• Ei missään tapauksessa sellaista avokeittiötä kuin usein uusissa on eli semmoinen jossa keittiö ja olhuone yhtä ja samaa tilaa, käytännössä siis niin tehty että nostettu keittiön kaapit olohuoneen seinälle. Mulla on itsellä nykyisellään aika hyvä eli tavallaaan avokeittiö kun on keittiötila, sitten eteistila välissä ja sen toisella puolella olohuone. Tuo eteinen mukavasti erottaa keittön olkkarista mutta se ei myöskään ole liian eristetty niin toimii ja tykkään.

• käsitteet.haltuun

Eteinen?

Tarkoitatko porstuaa, tuulikaappia vai tuloaulaa?

• ttermitnetermit

Keittiö ei erota muuta kuin naisen miehestä. Miten eteinen voi olla tossa välissä?

• menee.sekavaksi
        ttermitnetermit kirjoitti:

Keittiö ei erota muuta kuin naisen miehestä. Miten eteinen voi olla tossa välissä?

Onko sitten vessakin eteisessä?

• termitnetermit
        menee.sekavaksi kirjoitti:

Missä on ulko-ovi?

• käsitteet.haltuun kirjoitti:

Eteinen?

Tarkoitatko porstuaa, tuulikaappia vai tuloaulaa?

Joo, kai sen niinkin voisi ilmaista tuon eteistilan. En nyt löytänyt samanlaista kun näitä hyviä pohjia on harvassa mutta jos avaat tuon:

https://d3h1q508sbh4k1.cloudfront.net/sisustus/wp-content/uploads/2018/03/kaksion-remontti-vanha-pohjakuva.png

niin siinä näkyy että eteinen on olohuoneen ja keittiön välissä. Mulla vaan kph pykälän edempänä ja mitä tuossa kph on mulla vaatenaulakko/kaappitilaa eikä eteisen alkupää tee tuollaista pattia ja keittiö on pidempi pituussuunnassa ja vähän kapeampi pystysuunnassa eikä keittiön ja eteisen väli ole noin ahdas kuten ei myöskään olkkarin ja eteisen väli.

• Jepjepjepss

Tuosta taloudesta ei pääse ulos.

• termitnetermit
        Harmaaritari kirjoitti:

Joo, kai sen niinkin voisi ilmaista tuon eteistilan. En nyt löytänyt samanlaista kun näitä hyviä pohjia on harvassa mutta jos avaat tuon:

https://d3h1q508sbh4k1.cloudfront.net/sisustus/wp-content/uploads/2018/03/kaksion-remontti-vanha-pohjakuva.png

niin siinä näkyy että eteinen on olohuoneen ja keittiön välissä. Mulla vaan kph pykälän edempänä ja mitä tuossa kph on mulla vaatenaulakko/kaappitilaa eikä eteisen alkupää tee tuollaista pattia ja keittiö on pidempi pituussuunnassa ja vähän kapeampi pystysuunnassa eikä keittiön ja eteisen väli ole noin ahdas kuten ei myöskään olkkarin ja eteisen väli.

Tiedätköhän nyt itsekään? Sekavaa.

• ihmettelen.vaan
        Harmaaritari kirjoitti:

Mennäänkö kylppäriin kaapista, keittiöstä vai olohuoneesta?

Missä nukut?

• menee.sekavaksi kirjoitti:

Arvasin että tämä menee vaikeaksi. Jos kuvittelet että nostat linkin kylppärin patiksi siihen yläpuolelle ja venytät sitä isommaksi voisi vastata mun kylppäriä ja se vapautunut tilaa jää vaatenaulakko/kaappitilaksi.

• en.tiedä.pian.itsekään
        Jepjepjepss kirjoitti:

Tuosta taloudesta ei pääse ulos.

Olkkarin tai keittiön ikkunasta(ko/kö?)..

• Outotalo
        ihmettelen.vaan kirjoitti:

Missä nukut?

Kuolen nauruun! Selvittäkää äkkiä tämä homma! Kenties kattoluukku

• termitnetermit
        Harmaaritari kirjoitti:

Arvasin että tämä menee vaikeaksi. Jos kuvittelet että nostat linkin kylppärin patiksi siihen yläpuolelle ja venytät sitä isommaksi voisi vastata mun kylppäriä ja se vapautunut tilaa jää vaatenaulakko/kaappitilaksi.

Voit uskoa, että meni!

• Outotalo
        en.tiedä.pian.itsekään kirjoitti:

Olkkarin tai keittiön ikkunasta(ko/kö?)..

Jospa tässä ei selitettäisi enempää...

• Jepjepjepss
        ihmettelen.vaan kirjoitti:

Missä nukut?

Eteisen yläpuolella voi olla parvi?

• Outotalo kirjoitti:

Tuon takiako ne naiset ei osaa tulla kotoa hakemaan? Eivät ovea löydä.

• sekin.mahdollista
        Outotalo kirjoitti:

Kerrostalossa voi olla myös lattialuukku..noin arvioisin.

Alakerran naapurilla on ulko-ovi?

• Outotalo
        sekin.mahdollista kirjoitti:

Kerrostalossa voi olla myös lattialuukku..noin arvioisin.

Alakerran naapurilla on ulko-ovi?

Ei helvetti :D

• Outotalo
        Harmaaritari kirjoitti:

Oisit käyttäny suunnittelijaa :D

• näin.selvisi.tämäkin
        Jepjepjepss kirjoitti:

Eteisen yläpuolella voi olla parvi?

Nerokasta! Jos ei vielä ole, kannattaisi tehdä. Ilman parvea asunnon pohjasuunnitelma ei toimi.

• vielä.oudompaa
        Outotalo kirjoitti:

Ei helvetti :D

Entäpä jos alakerran naapurillakaan ei ole ulko-ovea?

• Outotalo
        Harmaaritari kirjoitti:

Mies ei ollut elämän vaan eteisen vanki. Tiistain mietelause :)

• Outotalo
        vielä.oudompaa kirjoitti:

Entäpä jos alakerran naapurillakaan ei ole ulko-ovea?

On porattava alemmas? J.malauta sieltä on päästävä ulos.

• helppo.elämä
        Outotalo kirjoitti:

On porattava alemmas? J.malauta sieltä on päästävä ulos.

Etuna tuossa on tietenkin se, ettei varkaatkaan pääse sisälle.

Ulkoseinässä pizzaluukku josta pizzamies tunkee lätyn 2x päivässä.

• voi.reppanaa
        Outotalo kirjoitti:

Mies ei ollut elämän vaan eteisen vanki. Tiistain mietelause :)

Ikisinkkuuden syyt alkavat avautua?

Yksinäisyys alkoi sinä päivänä kun eteisen oviaukko valettiin umpeen.

• trollikka

Jep, eikä sitä ole vielä remontoitu, mutt pian on, vieras vessaksi. Mun asunto on Portsan vanhoissa puutaloissa. Mun koti on rakennettu jo 1900 luvulla, hellahuone. Pihan puolelta lähtee eteiskäytävä 5-6 m pitkä ja sitt on sen hellahuoneen ovi, mikä nykyään on se tupakeittiö.

Siitä eteiskäytävästä on nousseet portaat naapurin kanssa yhteiset ->sinne vinttiin, joka on ollut puoliksi jaettu myös samaisen naapurin kanssa. Silloin 1900 luvulla taloissa on ollut kylmä vinttitila ja ulkorakennuksissa sauna, toisessa ulkohuusit!
        Sodan jälkeen kaupunki alueilla muuttui kaikki hygienia säännökset ja taloihin tuli vesijohdot ja tiskipöydät sekä vesikloseetit. Ne WC:eet; rakennettiin niiden vinttitiloihin menevien jyrkkien portaiden alle. Mun wc on melkein 2,5 m korkea n.parin m² ikkunaton koppi.

Naapurini WC on matalampi, koska se on lähempänä ulko-oveani ja hänen hellahuoneensa ikkunatkin ovat pihalle päin, minun ikkunat ovat taas kadulle päin.
        Vaikeaa selittää... mutt huoneet ovat lomittain, vuorotellen... ovat kahdenlaisia muodoiltaan.
        Syystä ett kadunpuolelta ei ole koskaan tehty sisäänkäyntejä yhteenkään huusholliin... kaikki ulko-ovet avautuvat pihalle päin.

• miksei.takkahuone
        trollikka kirjoitti:

Jep, eikä sitä ole vielä remontoitu, mutt pian on, vieras vessaksi. Mun asunto on Portsan vanhoissa puutaloissa. Mun koti on rakennettu jo 1900 luvulla, hellahuone. Pihan puolelta lähtee eteiskäytävä 5-6 m pitkä ja sitt on sen hellahuoneen ovi, mikä nykyään on se tupakeittiö.

Siitä eteiskäytävästä on nousseet portaat naapurin kanssa yhteiset ->sinne vinttiin, joka on ollut puoliksi jaettu myös samaisen naapurin kanssa. Silloin 1900 luvulla taloissa on ollut kylmä vinttitila ja ulkorakennuksissa sauna, toisessa ulkohuusit!
        Sodan jälkeen kaupunki alueilla muuttui kaikki hygienia säännökset ja taloihin tuli vesijohdot ja tiskipöydät sekä vesikloseetit. Ne WC:eet; rakennettiin niiden vinttitiloihin menevien jyrkkien portaiden alle. Mun wc on melkein 2,5 m korkea n.parin m² ikkunaton koppi.

Naapurini WC on matalampi, koska se on lähempänä ulko-oveani ja hänen hellahuoneensa ikkunatkin ovat pihalle päin, minun ikkunat ovat taas kadulle päin.
        Vaikeaa selittää... mutt huoneet ovat lomittain, vuorotellen... ovat kahdenlaisia muodoiltaan.
        Syystä ett kadunpuolelta ei ole koskaan tehty sisäänkäyntejä yhteenkään huusholliin... kaikki ulko-ovet avautuvat pihalle päin.

Anna mun kaikki kestää...

Mikä on hellahuone? Mistä nimitys tulee?

• termitnetermit
        miksei.takkahuone kirjoitti:

Anna mun kaikki kestää...

Mikä on hellahuone? Mistä nimitys tulee?

Vielä se on pannuhuone. Ihmiset eivät tämän ketjun perusteella tiedä enää, missä asuvat tai, mistä tulevat ulos. Ja että onko naapuri kuitenkin samassa kämpässä, minne portaat johtavat ja kuka on rakentanut ulkohuussin ruokakomeron eteen. Portsaan rakennusta en lähde edes analysoimaan, koska se vaikuttaa Vekkulalta.

• rakennusneliöt.käytetty
        termitnetermit kirjoitti:

Vielä se on pannuhuone. Ihmiset eivät tämän ketjun perusteella tiedä enää, missä asuvat tai, mistä tulevat ulos. Ja että onko naapuri kuitenkin samassa kämpässä, minne portaat johtavat ja kuka on rakentanut ulkohuussin ruokakomeron eteen. Portsaan rakennusta en lähde edes analysoimaan, koska se vaikuttaa Vekkulalta.

Tässä kohtaa on otettava aikalisä ettei nämä kämpät tule uniin.

Tuntuu että mitä enemmän näihin paneutuu, sen enemmän tulee kysymyksiä. Katselen helpompia aiheita.

• termitnetermit
        rakennusneliöt.käytetty kirjoitti:

Tässä kohtaa on otettava aikalisä ettei nämä kämpät tule uniin.

Tuntuu että mitä enemmän näihin paneutuu, sen enemmän tulee kysymyksiä. Katselen helpompia aiheita.

Jep. Mä lähen soittelemaan nuohoojalle, se jätkä ainakin vielä viimeksi tiesi, missä piippu on, katolta alotti. Katsotaan nyt, onhan siitäkin mennyt jo vuosi.

• trollikka
        termitnetermit kirjoitti:

No, sinä olet jotain oivaltanut. Se mun eteisen komeroni on joskus viimevuosisadan alussa varmaankin ollut eteisen ruokakomero tai vaatekomero. Toisella puolen seinää, ollut ilmeisesti naapurin ruokakomero. Seinä on poistettu, kun vessat rakennettiin eteiseen, komeroiden tilalle. S Seinät myös siirretty niin että niihin vessoihin tuli tarpeeksi tilaa; siten ett mulla on kaks kaapin syvyyttä nykyään ja hänellä samoin... hänen vessa tullen vastaavasti mun puolelleni.
        Seinät äänieristetty (naapurin sekä minun ) uudelleen joskus 70- tai 80-luvulla luultavasti, ihan ominluvin "teeseitse" miesten toimesta, tyroksia käytetty osittain!

Ihan oikeesti, toinen seinänaapuri on joskus ryövännyt yli 3 neliötä mun kellariosuudestani itselleen. Asunto on myyty pois toiselle... omistajalle joka siinä nyt asuu, ei ole mitään osuutta siihen seinän rakentamisseen, seinä oli siinä missä nytkin on. Ja rakennustarkastaja on sen muinoin hyväksynyt! Eli läpi on mennyt... josta voidaan päätellä ett toisen tontille saa rakentaa!
        Niin vanha asia... etten ala kaivelemaan juttua, tulis vaan riitaa ja maksamaan jokaiselle. Siks toiseks minä hyväksyin kaiken minkä silloin näin... siihen hintaan mitä myyjä pyysi ja allekirjoitin ostopaperit mukisematta.

Nähtyäni piirustukset ja niiden selitykset jokaisella on asuinkerroksen suuruiset alat niin alapuolella kuin vintissäkin. Kun siivosin sen "rujakasan&kaatopaikan" kellarista, tajusin sen olevan pienenpi kuin... ja rullamitan kanssa mittasin ja ihmettelin, mun osuus oli kutistunut.
        Enkä usko ett syy olis maapohjan kosteudesta johtuvaa... vaikka pesussa vaate saattaa kutistua niin tuskin ..???

• Sänkyruokapöydänalla

Oloavokeittiössä Rembrant ja sauvasekoitin sulassa sovussa seinällä.

• Rembrantti

Vai hieromasauvasekoitin oloavomakuukeittiössä? Siidee.

• Sänkyruokapöydänalla
        Rembrantti kirjoitti:

Vai hieromasauvasekoitin oloavomakuukeittiössä? Siidee.

Hahahah, no toi ois parempi :D Sitten Rembrant käännettävä seinään päin.

• kompakti.koti
        Sänkyruokapöydänalla kirjoitti:

Hahahah, no toi ois parempi :D Sitten Rembrant käännettävä seinään päin.

Sitten kun hieromatoiminto kytketään sauvasekoittimesta pois päältä, taulun voi kääntää taas oloavomakuukeittiöön päin. Kätevää.

• Kylläkylläkai
        kompakti.koti kirjoitti:

Sitten kun hieromatoiminto kytketään sauvasekoittimesta pois päältä, taulun voi kääntää taas oloavomakuukeittiöön päin. Kätevää.

Näin se on nähtävä.

• Viinamies

On avoköökki koska parempi kun vieraita on

• Tyhmää

Etpä voi ryypätä salaa vierailta keittokomerossa. Olisit ajatellut ensin.

• Erillisen haluaisin, ja sellainen myös on

• parilakattila

Avokeittiö ilman muuta, ei mitään keittiökopperoita.

• tästäeikeskustella

Erillinen keittiö ehdottomasti! Kammottava muoti tämä nykyinen, jossa keittiö on yleensä joku olohuoneen jatke...Sieltähän leviää kaikki ruuanlaiton hajut pitkin kämppää. Mutta ilmeisesti sitten ihmiset syövät nykyaikana vain ulkona, ja omassa keittiössä laitetaan vaan voikkareita ja smoothieita.

• kokkaanmunasillaan

Välimalli. Just passeli.

• martatsenkertoo

Essu on oltava.

• katsoinko.oikein

Virpojat käynyt vast'ikään?

• Voihanvälitila

Blaa. Ei just tollasta, missä ei erota uunia jääkaapista. Integroituminen on pseestä.

• Voihanvälitila kirjoitti:

Blaa. Ei just tollasta, missä ei erota uunia jääkaapista. Integroituminen on pseestä.

Käytännöllistä ja siistiä

• katsoinko.oikein kirjoitti:

Virpojat käynyt vast'ikään?

Minulla on välitilassa lasin takana erilainen kuvitus

• No jos ei ole muualla tilaa, niin onhan se avokeittiö sitten oltava, mutta minusta erillinen keittiö on ihan kiva. Joskus kun kokkaa sapuskaa, ei tartte välttämättä oitis putsailla jälkiä, vaan voi jättää ne keittiöön toviksi ja mennä seurueen mukaan juttelemaan. Mulla sattuu olemaan kämpässä tilaa, niin on erillinen ruokailuhuonekin, enkä vois kuvitella, että ne ois samaa tilaa...

Porukoitteln kesäpaikalla on tupakeittiö, mutta se kyllä pitää pitää sitten heti siistinä, tai se vaikuttaa yleisilmeeseen välittömästi. Eli isäntänä ois heti vaativampi käyttää sellaista.

Juu, erillinen on parempi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      14
      2033
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      186
      1569
    3. Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä

Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain
      Maailman menoa
      154
      1404
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      99
      1317
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1198
    6. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      84
      938
    7. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      49
      902
    8. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      134
      844
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      13
      817
    10. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      813
    Aihe