Kuka teistä tämän karkuutti?

26

907

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joko se on haettu pois? Kukaan ei uskalla tunnustaa, että pitää tällaista karvaista riiviötä kotonaan. Tuo kun pääsee perunapenkkiin mylläämään...

      (inhoväristys)

    • Totuus-

      Mun veneessä on usein hämis verkkoja ja hämähäkkejä. Kerran löysin viis hamähäkkiä kun menin aamulla kalaan. Ja on ollut isojakin 4 cm pituisia. Ne tekee aika äkkiä niitä verkkoja sinne moottorin ja venepaikan kaiteen väliin.

      • Liekö rantahämähäkkejä? Ne on isoja.



      • Syksyllä pikkuhämikset tuppaavat sisälle. Siis pikku.


      • Oliko sulla semmonen. No voi pentele. Sori tuota alimmaista tuolla, en tienny :D

        Olisin jättänyt..



      • minkkilaukku kirjoitti:

        Liekö rantahämähäkkejä? Ne on isoja.

        Rantahämähäkki on just teelautasen kokonen otus. Pyrr, :(


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Meillä oli sama juttu, aina löyty hämiksiä veneestä..

        Aiheeseen liittyvää..

        "Hämähäkit karttavat hometaloja, mutta muurahaiset muhivat kosteassa? Rakennusalan ammattilaiset kertovat, miten hyönteiset voivat kieliä asunnon kunnosta"

        https://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/hyonteiset-paljastavat-hometalon-lue-miten/2307038

        voikun pitäis paikkasa..jostain syystä tänä vuonna tässä luukussa on ollut hitosti hämiksiä,varsinkin vessassa! yksi kerta tapoin 3 saman päivän aikana,peukalonpään kokoinen kroppa joten ei ihan pieniä..eilen taas yks luikki vessassa,todella nopeita! ehkä nää on jotain home-mutaatio hämähäkkejä:D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Oliko sulla semmonen. No voi pentele. Sori tuota alimmaista tuolla, en tienny :D

        Olisin jättänyt..

        Ei se mitään.. Mitä enemmän hämähäkkeihin ja niiden elämään tutustuu ja mieltää niihin positiivisia ominaisuuksia, niin sen vähemmän ne kammottaa.

        Yleispätevä neuvo?


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ei se mitään.. Mitä enemmän hämähäkkeihin ja niiden elämään tutustuu ja mieltää niihin positiivisia ominaisuuksia, niin sen vähemmän ne kammottaa.

        Yleispätevä neuvo?

        Pystyykö niihin tutustumaan?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Pystyykö niihin tutustumaan?

        No ei ne nyt kättäpäivää sano, mutta siis niin olen tutustunut, että lukenut juttuja netistä ja etenkin asoista mitä hämiksiin on aiemmin liitetty. Esim että jos toivottiin tyttölasta, niin synnytykseen otettiin mukaan hämähäkki ja että nuo oliot tuovat onnea taloon. Jne.
        Kristinuskon myötä suhtautuminen hämähäkkeihin muuttui, kuten muuttui moni muukin asia. Ilmeisesti ristilukkien takia, tai siksi, kun hämähäkkeihin liitettiin feminiinisiä oletuksia. Kissojakin on vihattu aikoinaan ja heitelty huvikseen jostain kirkon torneista, tai muuten vain tervattu tai tungettu säkkeihin..ja noidillahan oli aina tiettävästi kissa.


        Ennen ristikoistakin suttasin hämäkin kuvan ja telkkari vaihtoi kanavaa alta aikayksikön jos siellä näkyi kahdeksanjalkainen olio. Sydän hakkas ja kädet tärisi..hullua sinänsä. Nyt voin ottaa hämiksen paperilla kiinni ja heivata sen pihalle..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        No ei ne nyt kättäpäivää sano, mutta siis niin olen tutustunut, että lukenut juttuja netistä ja etenkin asoista mitä hämiksiin on aiemmin liitetty. Esim että jos toivottiin tyttölasta, niin synnytykseen otettiin mukaan hämähäkki ja että nuo oliot tuovat onnea taloon. Jne.
        Kristinuskon myötä suhtautuminen hämähäkkeihin muuttui, kuten muuttui moni muukin asia. Ilmeisesti ristilukkien takia, tai siksi, kun hämähäkkeihin liitettiin feminiinisiä oletuksia. Kissojakin on vihattu aikoinaan ja heitelty huvikseen jostain kirkon torneista, tai muuten vain tervattu tai tungettu säkkeihin..ja noidillahan oli aina tiettävästi kissa.


        Ennen ristikoistakin suttasin hämäkin kuvan ja telkkari vaihtoi kanavaa alta aikayksikön jos siellä näkyi kahdeksanjalkainen olio. Sydän hakkas ja kädet tärisi..hullua sinänsä. Nyt voin ottaa hämiksen paperilla kiinni ja heivata sen pihalle..

        Ohoh. Se on ollut kovaa pelkoa...

        Kaikki tuntematon pelottaa.

        Olen muuten kans kuullut sanonnan ettei hämähäkkiä, varsinkaan ristilukkia, saisi tappaa. Vanhankansan saagoja kaiketi...

        Jouduitko käyttämään tuohon jotain ulkopuolista apua vai menikö ihan omalla ajatuksella ohi? Kyllähän näitä ihmisillä on, lintupelkoja, hammaslääkäripelkoa, yksinään olon pelkoa ym.


      • peppupupu kirjoitti:

        voikun pitäis paikkasa..jostain syystä tänä vuonna tässä luukussa on ollut hitosti hämiksiä,varsinkin vessassa! yksi kerta tapoin 3 saman päivän aikana,peukalonpään kokoinen kroppa joten ei ihan pieniä..eilen taas yks luikki vessassa,todella nopeita! ehkä nää on jotain home-mutaatio hämähäkkejä:D

        Hiton peppis ja sun homekämppä helvetistä :D No nei oo naurun asia mutta mielikuva siitä paikasta alkaa olla melkonen :D

        Pistin eilen toiseen ketjuun sulle tämän, en tiiä huomasitko mutta paan uudestaan. taidan laittaa jatkossakin niin kauan että sua niin pal ärsyttää että valitat vaikka minne kun pakkohan sieltä ois sun poijes päästä:

        "Ehkä oot jo tätäkin yrittäny mutta laitan nyt kuitenkin, on nimittäin ihan läkisääteistä suorittaa tarkastus jos asukas sitä vaatii:

        http://indooraid.com/?page_id=71

        Tuon mukaan kannattaa tehdä kirjallinen ilmoitus niin niiden on periaatteessa pakko tarkastaa tai ainakin merkitä jonoon:

        "Asunnontarkastus tulee vireille asukkaan tai rakennuksen omistajan aloitteesta joko kirjallisesti tai viranomaisen suostumuksella suullisesti. Tällöin viranomaisen on ratkaistava, riittävätkö ohjeet ja neuvot vai edellyttääkö asian selvittäminen muita toimenpiteitä, esim. paikanpäällä käymistä, mittauksia tms. Viranomaisella on selvittämisvelvollisuus (Hallintomenettelylaki 17§). Jos terveydensuojeluviranomainen vaikuttaa haluttomalta vedoten esim. kiireisiinsä, kannattaa asiakkaan aina tehdä ilmoitus kirjallisesti, jolloin viranomaisen on pakko merkitä tapauksen vireille tulleeksi. Jos asukkaan havainnot, oireilu, lääkärinlausunnot tms. viittaavat terveyshaitan esiintymisen mahdollisuuteen, on kohteessa tehtävä tarkastus. Tarkastukseen kuuluvat asunnossa tai muussa kohteessa käyminen, asiakirjoihin tutustuminen, tarvittavat mittaukset ja muut tutkimukset." "


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ohoh. Se on ollut kovaa pelkoa...

        Kaikki tuntematon pelottaa.

        Olen muuten kans kuullut sanonnan ettei hämähäkkiä, varsinkaan ristilukkia, saisi tappaa. Vanhankansan saagoja kaiketi...

        Jouduitko käyttämään tuohon jotain ulkopuolista apua vai menikö ihan omalla ajatuksella ohi? Kyllähän näitä ihmisillä on, lintupelkoja, hammaslääkäripelkoa, yksinään olon pelkoa ym.

        Oli juu.kunnon fobia.. Lapsena kiljuin kurkku suorana..😨

        Ihan oman pään sisällä sain tuon hoidettua, vaikka vieläkin saattaa säpsähtää..mutta se nyt on pientä..Kaikki nuo fobiat on jostain saaneet alkunsa. Oppimalla, ehdollistamalla..
        Esim sellainen ihmiskoe on lapsille tehty, että ensin pikkutaaperon eteen on tuotu kesyrotta ja lapsi ihastuu ja paijaa sitä kuin kissanpentua.. Koe toistetaan, mutta nyt lapsen takana joku tutkija töräyttää jollain torvella kovan äänen samaan aikaan, kun rotta tuodaan lapsen eteen: lapsi säikähtää ja alkaa itkemään. Lopulta lapsi alkaa parkumaan jo rotan nähdessään..

        Vähän kuin nämä Pavlovin koirat.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pavlovin_teoria


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Oli juu.kunnon fobia.. Lapsena kiljuin kurkku suorana..😨

        Ihan oman pään sisällä sain tuon hoidettua, vaikka vieläkin saattaa säpsähtää..mutta se nyt on pientä..Kaikki nuo fobiat on jostain saaneet alkunsa. Oppimalla, ehdollistamalla..
        Esim sellainen ihmiskoe on lapsille tehty, että ensin pikkutaaperon eteen on tuotu kesyrotta ja lapsi ihastuu ja paijaa sitä kuin kissanpentua.. Koe toistetaan, mutta nyt lapsen takana joku tutkija töräyttää jollain torvella kovan äänen samaan aikaan, kun rotta tuodaan lapsen eteen: lapsi säikähtää ja alkaa itkemään. Lopulta lapsi alkaa parkumaan jo rotan nähdessään..

        Vähän kuin nämä Pavlovin koirat.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Pavlovin_teoria

        Joo Pavlov onkin tuttu, Muutenkin psykologia kiinnostaa, kaikissa opinnoissa otin kaikki mahd.kurssit.

        Niin ei sitä aina tiedä, mistä nuo pelot tulee..., mutta ikäkin auttaa montaa..
        Kiva, että voit viedä tyynenä tuollaisen hyppijäisen lehdellä ulos...voipi siitä lönkytellä sitten matkoihinsa ilman, että lehdellä liiskaksi paiskotaan :)

        Toivon kyllä, että Suomessa on Suomi-hämähäkit ja sitten tuo eksotiikkaa pysyy terraariossaan. Olihan se hiljattain kun ne sen pyyttoninkin karkuuttivat, mikä kaupunki se olikaan.

        Vaarallisia lajikkeita ei sais antaa lemmikeiksi, ei ei ei.


      • lihavihatipunen
        Wwuwuw kirjoitti:

        Meillä oli sama juttu, aina löyty hämiksiä veneestä..

        Aiheeseen liittyvää..

        "Hämähäkit karttavat hometaloja, mutta muurahaiset muhivat kosteassa? Rakennusalan ammattilaiset kertovat, miten hyönteiset voivat kieliä asunnon kunnosta"

        https://www.studio55.fi/tastapuhutaan/article/hyonteiset-paljastavat-hometalon-lue-miten/2307038

        No tämäpä olikin mukava tieto. Mulla on maalla talossa hämmyjä, että ei talo sitten kai olekaan homeessa vaikka olen pelännyt...Kellarissa kyllä kasvoi jotain sienikasvustoa koska se kastui niin monta kertaa viime alkutalvella ja keväällä. Mutta jos se home ei olisi levinny asuinkerroksiin niin olisi kiva.


      • lihavihatipunen kirjoitti:

        No tämäpä olikin mukava tieto. Mulla on maalla talossa hämmyjä, että ei talo sitten kai olekaan homeessa vaikka olen pelännyt...Kellarissa kyllä kasvoi jotain sienikasvustoa koska se kastui niin monta kertaa viime alkutalvella ja keväällä. Mutta jos se home ei olisi levinny asuinkerroksiin niin olisi kiva.

        Juu no eihän tuo mikään tieteellinen tutkimus ollut..


    • Täällä köpöttelee vain huonehämähäkkejä..

      Hämähäkki? Kuka tuonkin nimen on keksinyt..

      • Mä olen kerran heränny siihen, että joku hämis roikku siinä silmien yläpuolella..

        Jossain vaiheessa mun oli vaan pakko käsitellä toikin fobia pois..


      • "Kyllä naapureilla on vastuunsa pitää omat karvaiset olionsa kurissa."

        Mä oon koittanut pitää mun ukon ihan täällä omassa kämpässä. Eikä se ole muutenkaan pahemmin seinillä ja katoissa kiipeillyt..tai mistä mä tiedän mitä se yksinään tekee.. he.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        "Kyllä naapureilla on vastuunsa pitää omat karvaiset olionsa kurissa."

        Mä oon koittanut pitää mun ukon ihan täällä omassa kämpässä. Eikä se ole muutenkaan pahemmin seinillä ja katoissa kiipeillyt..tai mistä mä tiedän mitä se yksinään tekee.. he.

        Hehehhe hahah hiiii :'D

        Kiitti iltapäivänauruista, tuo oli keskiviikon helmi.
        Tarkista nyt huomista varten vielä tuuletusluukut ja kerro miehellesi, että kirjoitit tämän nettiin :D

        Voi Wuhwelia :D, ehkä minun olisi pitänyt rajata "karvaisia olioita", mutta jotenkin toi tarantula sai sekaisin niskavillaa myöten.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mä olen kerran heränny siihen, että joku hämis roikku siinä silmien yläpuolella..

        Jossain vaiheessa mun oli vaan pakko käsitellä toikin fobia pois..

        Hyh! :( Hui hui.

        Ulkomailla asuessa vähän rauhoituin kun siellä oli kaikki potenssiin kymmenen, mutta nyt taas Suomessa kammo on tullut takaisin. Ihan noita pikkuisiakin kohtaan.

        Hyvä jos olet saanut hallintaan. Kai se on vaan sitä, että liian paljon liikkuvia osia ja liian pörröisiä (rajaus hämähäkkeihin:)


    • Kaisanoasaa

      Tuollaiset jännä hämähäkit pitää talloa kuoliaaksi.

    • Varmaan joku tinder-tyttö pudotti, oli saanut messiin joltain jänniltä kansainvälisiltä treffeiltään vähän isomman satiaisen kuin yleensä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      172
      3024
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1318
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      41
      1002
    4. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      956
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      94
      863
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      53
      834
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      69
      797
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      64
      775
    9. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      75
      764
    10. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      760
    Aihe