Voisitko rakastaa kahta yhtä aikaa

Kysymys on tietenkin lähinnä retorinen, mutta sattuneesta syystä olen alkanut pohtimaan olisiko tuo oikeasti mahdollista.

Kuten jotkut tarkkaavaisimmat palstailijat ovat lukeneetkin, minä olen opiskellut elokuun puolivälistä alkaen. Olen ollut opintojeni tiimoilta aika tiiviisti tekemisissä kahden naisen kanssa, meillä on siis kolmen hengen ryhmä joka viettää paljon opiskeluaikaa yhdessä. Myös lounaat, päiväkahvit, kaikki tauot...teemme jopa ryhmätöitä kolmistaan kun sellaisia tulee.

Ryhmäämme liittyy toisinaan myös kolmaskin nainen, ollen mukana ryhmässä täysivaltaisena jäsenenä, mutta jossain suhteessa "ulkojäsenenä". Meillä kolmella muulla onkin täysin selkeä pyrkimys maksimoida yhdessä vietetty aika, ja olemme jopa sopineet että me pysymme ryhmänä kaikkien yhteisten opintojemme puitteissa.

Yhdessäolo on kivaa, ja siinä on paljon huumoria sekä toistemme tukemista ja jopa auttamista jos joku tarvitsee sellaista. Varsinaista fyysistä kontaktia tai seksuaalissävytteistä keskustelua emme harrasta, mutta olemme jatkuvasti lähes ihokosketuksessa ja molemmat naiset hakevat katsekontaktia minuun aina kun se muun tekemisen lomassa on vain mahdollista.

Molemmilla naisilla on parisuhde ja taaperoikäisiä lapsia, ja kaikesta päätellen heidän parisuhteensa on vahvalla pohjalla. Kyse ei ole siis mistään romanssinkaipuusta vaan ihan puhtaasta opiskelukaveruudesta joka on muodostunut poikkeuksellisen tiiviiksi. Huumorintaju on varmasti ainakin ollut se kaiken mahdollistava tekijä.

Silti vaikka kaikki on puhdasta toverillisuutta ja yhdessäolo viatonta, niin omalla elämänkokemuksellani sanoisin että yhteiset pikkujoulut voisivat laukaista jotakin sellaista mitä nyt ei sanota ääneen. Suomeksi sanottuna, jännitteitä on olemassa, sen näkee katseista ja halusta viettää yhteistä aikaa. On kuitenkin selvää että mitään opiskeluajan ulkopuolisia yhteisiä juttuja ei tule, joten lähes täydellä varmuudella tämä episodi jää meidän kaikkien sisälle vain viattomana tykästymisenä jolla ei ole vaikutusta kenenkään elämään.

Ainoa mitä tämä juttu on saanut minut pohtimaan, on se, että joissakin olosuhteissa on uskoakseni täysin mahdollista rakastua kahteen ihmiseen yhtä voimakkaasti. Tietenkään tämä pohdintani ei tarkoita sitä, että nämä kaksi ihmistä haluaisivat jakaa saman kumppanin.

Mitä mieltä muut palstalaiset, uskotteko että voisitte missään olosuhteissa rakastaa kahta ihmistä yhtä aikaa?

79

851

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä.tuota.miettimään

      Siitä vaan hyppäät pukille!

      • En kysynyt sulta neuvoa asian suhteen.


      • mitä.tuota.miettimään
        Palstamäki kirjoitti:

        En kysynyt sulta neuvoa asian suhteen.

        Keneltä?


    • toteuta

      Neljää voi rakastaa. Kaksi on sinällään pientä. Pikkujouluissa on vähintään pantava tai et ole mies.

    • tuskinpaon

      Tuskinpa se että on kivaa yhdessä, ja "jännitteitä", mitään rakkautta on.

      • mourun.maurun

        Samaan kategoriaan menee kun "jännitteet" kassatädin kanssa :D


    • anan.penaali

      Ryhmätehtävät eivät koskaan ole viattomia.

    • En tiedä rakkaudesta mitään, mutta vain yhtä voi panna kerrallaan.

    • Ryhmäsylitykset

      Onx pakko oottaa pikkujouluihin, jos noin kutittaa? Koulussa nurkkauksia, joissa voit suukon antaa 👍

    • sittenvainhässitte

      Täällä sitä jo suunnitellaan molempien nussimista pikkujouluissa, mutta ne jotka eivät hyväksy ovat kammottavan ahdasmielisiä ja aviomiehet tietenkin niin mustasukkaisia, että se oikeastaan oikeuttaa aivan kaiken.

      Mitäpä tuosta kinaamaan, todennäköisesti olette samalla aallonpituudella ja he suunnittelevat aivan samaa. Tarinanopetus on, ettei lutkasta saa vaimoa.

    • Tuttukuvio

      Pikkujouluissa löydät itsesi yksin pöydästä. Ladyt tanssivat ravintolasta pokattujen kanssa .

      • Tuttukuvio

        Eikä niillä ole aikomustakaan. Kömpivät oman miehen kainaloon loppuillasta. Sellaista se on.


      • Tsadaaaa
        Tuttukuvio kirjoitti:

        Eikä niillä ole aikomustakaan. Kömpivät oman miehen kainaloon loppuillasta. Sellaista se on.

        Ostat niile drinkit, sanovat käyvänsä vessassa ja häipyvät.


    • Platonisesti kyllä, varmaan useampaakin kuin kahta, noin muuten varmaankaan en koska jos olisi kaksi vaihtoehtoa jompikumpi kuitenkin kiinnostaisi enemmän ja kaikki rakkaus valuisi siihen.

      • Harmis taisi olla ensimmäinen joka laittoi ketjuun asiallisen kommentin. Kiitos siitä.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Harmis taisi olla ensimmäinen joka laittoi ketjuun asiallisen kommentin. Kiitos siitä.

        Me asialliset tavataan ollaan asiallisia asiattominakin. Mutta joo, luulisin että tuollaisessa ryhmähommassa se aikaa myöten muuttuu syvemmäksi overuudeksi tai sitten jos siinä alkaa olla romanttisia piirteitä ne yhä vain enemmän sitten kallistuu jommankumman suuntaan pikkuhiljaa. Jotenkin luulisin että nytkin jos sun olis pakko valita osaisit sanoa kumoi heistä on viehättävämpi, vaikka ero olisi olemattoman pieni se on silti olemassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Me asialliset tavataan ollaan asiallisia asiattominakin. Mutta joo, luulisin että tuollaisessa ryhmähommassa se aikaa myöten muuttuu syvemmäksi overuudeksi tai sitten jos siinä alkaa olla romanttisia piirteitä ne yhä vain enemmän sitten kallistuu jommankumman suuntaan pikkuhiljaa. Jotenkin luulisin että nytkin jos sun olis pakko valita osaisit sanoa kumoi heistä on viehättävämpi, vaikka ero olisi olemattoman pieni se on silti olemassa.

        Mainitsin aloituksessa että kysymys on retorinen, sekä sen että riippumatta minun mahdollisista tunteistani nuo minusta kiinnostuneet eivät olisi ehkä valmiita jakamaan minua.

        On aika selkeää, että jos tuonkaltaisessa tilanteessa lähdettäisiin petaamaan alustaa suhteelle, niin suhde vaatisi valintaa.

        Nyt puhutaan vain siitä voisiko joku kuvitella voivansa rakastaa yhtä aikaa kahta.


    • Mites muut siellä opiskeluissa,m onko ne miehiä kaikki, naisia kaikki vai sekäryhmiä? sitä min vaan että jos muut on miehiä ja ne pienten lasten äidit on hakeutuneet sun ryhmään selityksiä voi ola kaksikin, olet niistä viehättävin tai sitten vaarattomin seksuaalisessa mielessä.

      • Ehkä 60 prosenttia naisia.

        Luulen että alkujaan seurani kiinnosti lähinnä siksi että tunnen opiskelemaani alaa eniten ryhmästäni. Varsinkin ensimmäisissä töissä minä kannoin suurimman vastuun, mutta nyttemmin jaamme tehtävät tasapuolisesti ja kaikki kantavat vastuunsa.

        En usko että minua pidetään vaarattomimpana seksuaalisessa mielessä, kukaan muu luokkani miehistä ei saa naisilta huomiota.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Ehkä 60 prosenttia naisia.

        Luulen että alkujaan seurani kiinnosti lähinnä siksi että tunnen opiskelemaani alaa eniten ryhmästäni. Varsinkin ensimmäisissä töissä minä kannoin suurimman vastuun, mutta nyttemmin jaamme tehtävät tasapuolisesti ja kaikki kantavat vastuunsa.

        En usko että minua pidetään vaarattomimpana seksuaalisessa mielessä, kukaan muu luokkani miehistä ei saa naisilta huomiota.

        Niin no joo, voi se tosiaan tietotaitokin vetää tuollaisessa puoleensa, palstateoriat todeksi, naisten hyeprgamia veti ne sun ryhmään :D Melkein voin nähdä naisia naurattelevan palstamäen ja kahvilan toiselta puolelta kyräilevät huomiota saamattomat ätmit ja ketmit :D


      • jospa.kuitenkin.näin
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no joo, voi se tosiaan tietotaitokin vetää tuollaisessa puoleensa, palstateoriat todeksi, naisten hyeprgamia veti ne sun ryhmään :D Melkein voin nähdä naisia naurattelevan palstamäen ja kahvilan toiselta puolelta kyräilevät huomiota saamattomat ätmit ja ketmit :D

        "Melkein voin nähdä naisia naurattelevan palstamäen ja kahvilan toiselta puolelta kyräilevät huomiota saamattomat ätmit ja ketmit"

        Unta vain. Melkein voisin nähdä vanhainkodin johtajattaren huhuilevan Palstamäen perään rollaattoria pidellen.


      • jospa.kuitenkin.näin kirjoitti:

        "Melkein voin nähdä naisia naurattelevan palstamäen ja kahvilan toiselta puolelta kyräilevät huomiota saamattomat ätmit ja ketmit"

        Unta vain. Melkein voisin nähdä vanhainkodin johtajattaren huhuilevan Palstamäen perään rollaattoria pidellen.

        Ehkä naiset näkeekin anan sugardaddynä joka jakaa niille alatietouttaan? siitähän voisi hyvinkin pikkujouluissa odottaa saatavan korvausta.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ehkä naiset näkeekin anan sugardaddynä joka jakaa niille alatietouttaan? siitähän voisi hyvinkin pikkujouluissa odottaa saatavan korvausta.

        Ei tule pikkujouluja, ei ainakaan tuolla kokoonpanolla.

        Kyse ei ole myöskään pokailusta, vaan ihan viattomasta opiskelutoveruudesta joka on johtanut selkeästi hienoiseen lämpöjen nousuun. Ei tässä ole eväitä romansseihin, mutta yllätyin itse siitä että ainakin tällaisessa tilanteessa kuvittelen että olosuhteiden salliessa voisin kuvitella pystyväni rakastamaan kahta naista yhtä paljon.


    • mazy

      Kahden rakastaminen yhtä aikaa, niin enpä oikein usko olevan mahdollista. Pakosti jompi kumpi alkaa olla enemmän, kun se toinen. Toinenkin voi olla ihana ihminen ja tärkeän tuntuinen, mutta rakkaus ei se kyllä ole kun yhtä kohtaan voimissaan...mun mielestä.

      En ainakaan ole itte kokenut koskaan voimakkaita tunteita kun yhtä kohtaan kerrallaan, semmosia missä olisi paloa. Innostunut voin olla muidenkin kanssa asioista ja henkilökemiat käy yhteen..mutta rakastaa voi yhtä kerrallaan. :)

      • En ole koskaan aiemmin itsekään pohtinut asiaa.

        Tämä on vähän poikkeustilanne, koska kyse on tavallaan kolmen ihmisen keskinäisestä toveruudesta. Lapsellisesti ilmaistuna me kolme ollaan yhtä...jotain tuollaista.


      • mazy
        Palstamäki kirjoitti:

        En ole koskaan aiemmin itsekään pohtinut asiaa.

        Tämä on vähän poikkeustilanne, koska kyse on tavallaan kolmen ihmisen keskinäisestä toveruudesta. Lapsellisesti ilmaistuna me kolme ollaan yhtä...jotain tuollaista.

        Yym, teillä on tiimi jossa on me henki. No kyllä mäkin joskus tunnen kuuluvani enemmän johonkin "porukkaan" ja joidenkin kanssa muodostuu vähän semmoinen tiimi tyyppinen, aina päädytään yhteen ja porukassa viihtyy. Mutta ei se minusta rakkautta ole, ne ihmiset vaan on ihmisenä mahtavia olentoja... :)


      • mazy
        mazy kirjoitti:

        Yym, teillä on tiimi jossa on me henki. No kyllä mäkin joskus tunnen kuuluvani enemmän johonkin "porukkaan" ja joidenkin kanssa muodostuu vähän semmoinen tiimi tyyppinen, aina päädytään yhteen ja porukassa viihtyy. Mutta ei se minusta rakkautta ole, ne ihmiset vaan on ihmisenä mahtavia olentoja... :)

        Tulee täällä palstallakin joskus semmonen fiilis, että jotkut vetää enemmän puoleensa kun toiset. Se on varmaan sitä henkilökemiaa?? :)


      • mazy kirjoitti:

        Yym, teillä on tiimi jossa on me henki. No kyllä mäkin joskus tunnen kuuluvani enemmän johonkin "porukkaan" ja joidenkin kanssa muodostuu vähän semmoinen tiimi tyyppinen, aina päädytään yhteen ja porukassa viihtyy. Mutta ei se minusta rakkautta ole, ne ihmiset vaan on ihmisenä mahtavia olentoja... :)

        Ensinnä: minä en väitä että naiset rakastaisivat minua tai olisivat valmiita jakamaan minut.

        Pointti on siinä, että tämä tilanne on saanut MINUT uskomaan että voisin rakastaa kahta naista yhtä paljon.

        En siis pyydä arviota kuvailemastani tilanteesta, vaan siitä voisiko joku palstalainen uskoa kykenevänsä rakastamaan kahta ihmistä yhtä paljon.


      • mazy
        Palstamäki kirjoitti:

        Ensinnä: minä en väitä että naiset rakastaisivat minua tai olisivat valmiita jakamaan minut.

        Pointti on siinä, että tämä tilanne on saanut MINUT uskomaan että voisin rakastaa kahta naista yhtä paljon.

        En siis pyydä arviota kuvailemastani tilanteesta, vaan siitä voisiko joku palstalainen uskoa kykenevänsä rakastamaan kahta ihmistä yhtä paljon.

        No en usko kykeneväni...jos minä jostain toisesta kiinnostun, niin kyllä se toinen sitten auttamattomasti silloin hopealle jää. En pysty rakastamaan, kun yhtä miestä kerrallaan. Ihmisenä kyllä pystyn tykkäämään vaikka tuhansista muistakin miehistä, kuin omastani. Maailmassa on monia mahtavia miehiä, mutta vain yksi on sydämessä. :)


      • mazy
        mazy kirjoitti:

        No en usko kykeneväni...jos minä jostain toisesta kiinnostun, niin kyllä se toinen sitten auttamattomasti silloin hopealle jää. En pysty rakastamaan, kun yhtä miestä kerrallaan. Ihmisenä kyllä pystyn tykkäämään vaikka tuhansista muistakin miehistä, kuin omastani. Maailmassa on monia mahtavia miehiä, mutta vain yksi on sydämessä. :)

        Onhan joissain ihmisissä todella hurmaavia omianisuuksia, mitä ei välttämättä omassa kumppanissa ole. Mutta sitten taas rakastaako jotakin jonkun ominaisuuden takia yhtä paljon, niin en pidä mahdollisena sitäkään. Varmasti jokaiselle tulee hetkiä, kun joku ihminen ihastuttaa ja sykähdyttää jollain omianisuudellaan enemmän, kun joku toinen. Mutta minusta rakkaus on paitsi tunne, myös päätös ( mä olen tämän ihmisen kumppani) ja paljon yhteisiä hetkiä ja tunetita, yhteenkuuluvuutta..yms. mitä ei voi kilpailuttaa. Tai voi jos on äkkinäinen ihastumaan ja aina niiden kutkuttavien tunteiden vietävissä..nyt mä taidan oikeasti mennä nukkumaan. Joten kauniita unia... :)


      • mazy kirjoitti:

        Onhan joissain ihmisissä todella hurmaavia omianisuuksia, mitä ei välttämättä omassa kumppanissa ole. Mutta sitten taas rakastaako jotakin jonkun ominaisuuden takia yhtä paljon, niin en pidä mahdollisena sitäkään. Varmasti jokaiselle tulee hetkiä, kun joku ihminen ihastuttaa ja sykähdyttää jollain omianisuudellaan enemmän, kun joku toinen. Mutta minusta rakkaus on paitsi tunne, myös päätös ( mä olen tämän ihmisen kumppani) ja paljon yhteisiä hetkiä ja tunetita, yhteenkuuluvuutta..yms. mitä ei voi kilpailuttaa. Tai voi jos on äkkinäinen ihastumaan ja aina niiden kutkuttavien tunteiden vietävissä..nyt mä taidan oikeasti mennä nukkumaan. Joten kauniita unia... :)

        Minä luonnollisesti puhun vain omasta näkökulmastani. Olen silti yllättynyt siitä kuinka luontevaa kahden ihmisen rakastaminen voisi ehkä olla...


    • Miksei, voihan sitä vihatakin monta yhtä aikaa. Useinhan sitä sanotaan, että ne ovat kuin kolikon kääntöpuoli. Toisaalta eihän se helposti käänny myöskään ajan nuoli.

    • tossaonerikyseessä

      Niin sinä haluat kolmen kimppaa yhtäaikaa, ei siihen tarvita rakkautta. Tottakai useampaa voi rakastaa samaan aikaan ja vaikka eri tavalla.

      • Itse asiassa en halua kolmen kimppaa, enkä mieti tilannetta seksin näkökulmasta.

        Mietin vain sitä, kuinka luontevaa kahden ihmisen rakastaminen voisi ollakaan jossain otollisessa tilanteessa.


      • mazy

        Jaa, no siinä tapauksessa olen rakastunut myös Alan Walkeriin. :D

        Mut öitä!


    • Kyllä se on mahdollista. Miksipäs ei?

      • Minäkään en ole aiemmin ajatellut että tuo olisi mahdollista, mutta minä epäilen että ehkäpä...tietyissä olosuhteissa.


      • Palstamäki kirjoitti:

        Minäkään en ole aiemmin ajatellut että tuo olisi mahdollista, mutta minä epäilen että ehkäpä...tietyissä olosuhteissa.

        Jos on hyvin tunneihminen ja luulen, että se liittyy alkukantaiseen vaistoon.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jos on hyvin tunneihminen ja luulen, että se liittyy alkukantaiseen vaistoon.

        En osaa sanoa mihin liittyy, en ole kuitenkaan aiemmin pohtinut että tuo olisi mahdollista.

        Sinä tunnut tuntevan ilmiön?


      • Palstamäki kirjoitti:

        En osaa sanoa mihin liittyy, en ole kuitenkaan aiemmin pohtinut että tuo olisi mahdollista.

        Sinä tunnut tuntevan ilmiön?

        No sen verran, että ihastua ja rakastua voi varmaan ziljardeja kertoja, mutta unohtaa myös nopeasti. Tai ts. kyllästyä.

        Kyllä minä pidän useita ihmisiä viehättävinä ja jos oikein viehättävinä, niin äkkiäkös sitä rakastuu. Jos olen ymmärtänyt rakkauden oikein :)

        Ovet auki elämälle!


      • Oinaspukki
        misspönttöuuni kirjoitti:

        No sen verran, että ihastua ja rakastua voi varmaan ziljardeja kertoja, mutta unohtaa myös nopeasti. Tai ts. kyllästyä.

        Kyllä minä pidän useita ihmisiä viehättävinä ja jos oikein viehättävinä, niin äkkiäkös sitä rakastuu. Jos olen ymmärtänyt rakkauden oikein :)

        Ovet auki elämälle!

        Ei ole rakkautta, ihastumiselta kuulostaa. Rakkaus on lämpimiä syviä tunteita. Ihastunut voit olla vaikka viiteen yhtaikaa. Ne haihtuu aikanaan.


      • Oinaspukki kirjoitti:

        Ei ole rakkautta, ihastumiselta kuulostaa. Rakkaus on lämpimiä syviä tunteita. Ihastunut voit olla vaikka viiteen yhtaikaa. Ne haihtuu aikanaan.

        Vaikea erottaa.


      • Oinaspukki kirjoitti:

        Ei ole rakkautta, ihastumiselta kuulostaa. Rakkaus on lämpimiä syviä tunteita. Ihastunut voit olla vaikka viiteen yhtaikaa. Ne haihtuu aikanaan.

        Ehkäpä keskittyisit kommentoimaan omia tunteitasi etkä analysoisi muiden tunteita.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Vaikea erottaa.

        Mitä välii.

        Ärsyttää kun jengi tulee analysoimaan muiden tunteita.

        Etköhän sinäkin tunne omat tunteesi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        No sen verran, että ihastua ja rakastua voi varmaan ziljardeja kertoja, mutta unohtaa myös nopeasti. Tai ts. kyllästyä.

        Kyllä minä pidän useita ihmisiä viehättävinä ja jos oikein viehättävinä, niin äkkiäkös sitä rakastuu. Jos olen ymmärtänyt rakkauden oikein :)

        Ovet auki elämälle!

        "Ovet auki elämälle!"

        Mulla tuli tuosta mieleen että aika moni salamarakastujanainen varmasan mielessään tuumaa "haarat auki jännämiehelle!", ehkä olen vain turhan kyyninen.


      • Montaihastusta
        Palstamäki kirjoitti:

        Ehkäpä keskittyisit kommentoimaan omia tunteitasi etkä analysoisi muiden tunteita.

        Heppoisestipa rakastut ja rakastat. Minulle se vaatii ihmisen tuntemista paremmin ja seksiä. Kaikki muu on pintaliitoa ja vaihtuu nopsaan.


      • Montaihastusta kirjoitti:

        Heppoisestipa rakastut ja rakastat. Minulle se vaatii ihmisen tuntemista paremmin ja seksiä. Kaikki muu on pintaliitoa ja vaihtuu nopsaan.

        Mikä v.tun tarve sulla on analysoida muiden ihmisten tunne-elämää?

        Ei tämän ketjun tarkoitus ollut kuin kysyä uskovatko palstalaiset kykenevänsä rakastamaan kahta ihmistä yhtä aikaa. Ei kyselty arvioita muiden tunteista..


      • Saamari
        Palstamäki kirjoitti:

        Mikä v.tun tarve sulla on analysoida muiden ihmisten tunne-elämää?

        Ei tämän ketjun tarkoitus ollut kuin kysyä uskovatko palstalaiset kykenevänsä rakastamaan kahta ihmistä yhtä aikaa. Ei kyselty arvioita muiden tunteista..

        Mitä v*ttua marmatat? Tuo oli mun vastaus, ja tarkoitti, että minä en kykene. Ainakin yksi täältä vastasi suoraan.


      • Saamari kirjoitti:

        Mitä v*ttua marmatat? Tuo oli mun vastaus, ja tarkoitti, että minä en kykene. Ainakin yksi täältä vastasi suoraan.

        Eipä ole ihme kun kaikki naiset lähtee täältä kun palstapuritaanit piikittelevät muita joka käänteessä.


      • Johanonmarkkinat
        Saamari kirjoitti:

        Mitä v*ttua marmatat? Tuo oli mun vastaus, ja tarkoitti, että minä en kykene. Ainakin yksi täältä vastasi suoraan.

        Miksi kysyt täältä, jos kerta koet kykeneväsi rakastamaan molempia yhtä paljon? Tunteesi ovat Sinun. Ja yllä oleva on naisen mielipide, mikä ei karkoita muita kuin korkeintaan sinut.
        Mitäköhän naisvaltaista alaa opiskelet 😄?


      • Johanonmarkkinat kirjoitti:

        Miksi kysyt täältä, jos kerta koet kykeneväsi rakastamaan molempia yhtä paljon? Tunteesi ovat Sinun. Ja yllä oleva on naisen mielipide, mikä ei karkoita muita kuin korkeintaan sinut.
        Mitäköhän naisvaltaista alaa opiskelet 😄?

        Kysyin kyllä selkeästi muiden palstalaisten mielipiteitä, omani jo ilmoitin.

        Oletin että joku ätmi hyökkäsi taas Pönttöneitiin kiinni kun hän myönsi pystyvänsä rakastamaan useampia miehiä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, toki ei se ole ihan tyypillistä.

        Mitähän naisvaltaista alaa opiskelen? Jaa'a, siinäpä sulle pohdiskeltavaa. Olen kuitenkin tähtäämässä ammattiin jossa miehiä on yli 90 prosenttia työvoimasta.


      • lanssilla.lujaa
        Palstamäki kirjoitti:

        Kysyin kyllä selkeästi muiden palstalaisten mielipiteitä, omani jo ilmoitin.

        Oletin että joku ätmi hyökkäsi taas Pönttöneitiin kiinni kun hän myönsi pystyvänsä rakastamaan useampia miehiä. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä, toki ei se ole ihan tyypillistä.

        Mitähän naisvaltaista alaa opiskelen? Jaa'a, siinäpä sulle pohdiskeltavaa. Olen kuitenkin tähtäämässä ammattiin jossa miehiä on yli 90 prosenttia työvoimasta.

        Lanssikuski.


      • lanssilla.lujaa kirjoitti:

        Lanssikuski.

        Ei sentäs mitään terveydenhuoltoon liittyvää.

        Alalla on kyllä naisenemmistö, mutta suorittavassa portaassa. Miehet toimivat asiantuntijatehtävissä.


      • jäätä.alaskaan
        Palstamäki kirjoitti:

        Ei sentäs mitään terveydenhuoltoon liittyvää.

        Alalla on kyllä naisenemmistö, mutta suorittavassa portaassa. Miehet toimivat asiantuntijatehtävissä.

        Merkonomi.


      • jäätä.alaskaan kirjoitti:

        Merkonomi.

        Olen jo merkonomi.


      • olet.satusetä
        Palstamäki kirjoitti:

        Olen jo merkonomi.

        Olet kertonut opiskelusi jääneen peruskoulutasolle.


      • olet.satusetä kirjoitti:

        Olet kertonut opiskelusi jääneen peruskoulutasolle.

        Ei tuo ole kaikkiin uponnut, jotkut ovat sanoneetkin ettei se voi pitää paikkansa. Sinä uskoit.


    • .. Sama koskee tätä(kin) asiaa, niin kuin monia Muita(kin).. Jokainen Lajinsa Mukaisesti.. ;P

    • Tramontana

      Rakastelin kahta Tampicossa 1978 yhtaikaa, kivaa oli työntää vitusta vittuun :D O Tempora,O Mores !

    • Oikeavastaus

      Kyllä voi. Itseäni ja häntä. Jos en rakastaisi itseäni, en myöskään osaisi rakastaa toista. Vastaus kuuluu: en vain voi rakastaa kahta, munhan pitää suorastaan osata rakastaa vähintään kahta ihmistä.

    • kävin tuon läpitte ajatuksena viehkeä ajatus oli haaremia miehiä kuin oma kylä miehistä sekä koulussa kävisi kaikki lapset ja hoitaisin lapset ja miehillä olisi oma yritys mutta samaan sänkyyn en kyllä ajatuksissani pitäisi. omat pedit tottakai.

      Sit kuitenkin kun omamies on laittanut naamarin päähänsä, en todellakaan pysty pussaan sitä tai jos partansa leikkaa sekä koskeminen on vaikeaa vaikka tiedän että se on hän . Luulen kylämiehiä jäävän vain mielikutukseen mutta eihän sitä tiedä kumminkin pitkään itseään siedättämällä alan taas hyväksymään hänet.

      Radikaali muutokset eivät vain sovi minullle😱
      Sekä mies ei hyväksy muita miehiä minulle, enkä hänelle muita naisia.

      • Noh mites un mieluvissa kylä naisia elätettävänä lapsineen vai hoitaisitko lapset kuin minäkin ajatuksissa?

        Mitä nämä juttuni herätti?


      • valtakunta kirjoitti:

        Noh mites un mieluvissa kylä naisia elätettävänä lapsineen vai hoitaisitko lapset kuin minäkin ajatuksissa?

        Mitä nämä juttuni herätti?

        Siiis sun mielikuvissa?


    • Oksettaa

      En pystyisi. Yksi kerrallaan ja piste.

      Ja onpa omahyväistä sontaa. Mitä nyt olen sun juttujasi lukenut ylipäätään, oot niitä miehiä ketkä saa mun niskavillat pystyyn, eikä siis hyvässä mielessä.

      Joo... oli solvausta sua kohtaan, tee vaikka kiusausilmotus.

      • Minäpä sitä olenkin maailman omahyväisin paskiainen.

        Tee sinä niitä aloituksia joista ei omahyväisyys paista läpi.


    • trolli

      En taatusti! Mutt ihastunut mä voin olla vaikka moneenkin samaan aikaan... ovat kaikki vaan niin hyviä tyyppejä. Mulle ainakin ihastuminen ja rakastuminen on ihan kaks eri asiaa.
      Kuis mulle tulee mieleen ett olet tyypillinen mies; joka ei eroita ihastumista ja rakastumista ja mitä eroa niillä on!

      "Minäpä sitä olenkin maailman omahyväisin paskiainen."
      - Ja minusta tuntuu ettet sä ole koskaan ollut edes kunnolla rakastunut. Sä olet kokenut vain ihastumisen... ja pikkuhiljaa se laimenee... jos sitä ei ruoki, ei se koskaan syty rakkaudeksi.
      Silloin sä kyllä monen naisen mielestä olet se pettävä omahyväinen paskiainen, mutt älä sure; sun kaltaisia naisiakin on nykyään paljon. Eivät jaksa ponnistella tunteensa kanssa sinne seuraavalle tasolle, vaan hakevat uuden ihastuksen kohteen... jonka kanssa kuksia aikansa... kunnes löytyy uusi.

      Samasta asiasta väänsin kättä Harmiksen kanssa... lähes samalla tasolla olette, ymmärryksen suhteen; ihastukseen ja rakastumiseen!
      Harmikselle ehkä toi pettäminen on vielä vaikeampi käsite, näkee sen sielläkin missä se ei ole edes tapahtunut. Sulle se vaan on pelkkää luonnollista miesten ja naisten välistä kanssakäymistä ja varsinkin kännipäissään! (jos erään suosituksesi oikein muistan, heh heh!)

      Ja nyt viimeistään mä lähden syömään, nälkä kurnii vatsaa... ja sitt koiran kanssa kävelylle!

      • Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista.

        En tiedä mistä suosituksestani on nyt kyse, mutta alkoholi poistaa estoja ja saa tekemään asioita joita muutoin välttelisi. Ei tarvitse känniäkään, pari drinkkiäkin voi suistaa touhun lakanoissa piehtaroimiseksi.

        (taisin muuten suositellakin päivätansseja ja seitinohutta ranskalaistyylistä päiväkänniä?)


      • trolli
        Palstamäki kirjoitti:

        Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista.

        En tiedä mistä suosituksestani on nyt kyse, mutta alkoholi poistaa estoja ja saa tekemään asioita joita muutoin välttelisi. Ei tarvitse känniäkään, pari drinkkiäkin voi suistaa touhun lakanoissa piehtaroimiseksi.

        (taisin muuten suositellakin päivätansseja ja seitinohutta ranskalaistyylistä päiväkänniä?)

        "taisin muuten suositellakin päivätansseja ja seitinohutta ranskalaistyylistä päiväkänniä?"
        Eipä sun muistissasi mitään vikaa näytä olevan!

        Minäpä selitin vain ihastumisen ja rakastumisen eron... naisen silmin nähtynä. Veikkaan et ainakin suurin osa naisista on kanssani samaa mieltä, vaikka näitä "kertakäyttö suhteilijoita" on kyllä selvästi tullut enemmän, mutt harvoilla äijilläkään on sitä "irto suhteilua" vastaan mitään!

        Paitsi tämän palstan äijillä... eikä niitä ilmeisesti oikein IRL:ssä tapaa, noita irtonumeroiden hakijoita olis yllinkyllin taas tarjolla.
        Tai sitten ne teoriat tosiaan ovat tosia... mutt niihin teorioihin mä en alistu, mulla on oma teoria...kaikki tai ei mitään!

        "Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista."

        - Eikös se ollut tarkoitus ett jokainen tuo sen oman mielipiteensä julki. (Ehkä mä olen niin yksinkertainen ett ymmärsin taas tämänkin väärin.) Mutt kyllä tuo asia on ihan perusta mun mielestäni avoimelle keskustelulle, ja mä pidän omista ajatuksistani kiinni kunnes... joku ne tosiaan pystyy mulle toisin esittämään ... ja vakuuttamaan minut ett olen ollut väärässä! Piste.


      • trolli kirjoitti:

        "taisin muuten suositellakin päivätansseja ja seitinohutta ranskalaistyylistä päiväkänniä?"
        Eipä sun muistissasi mitään vikaa näytä olevan!

        Minäpä selitin vain ihastumisen ja rakastumisen eron... naisen silmin nähtynä. Veikkaan et ainakin suurin osa naisista on kanssani samaa mieltä, vaikka näitä "kertakäyttö suhteilijoita" on kyllä selvästi tullut enemmän, mutt harvoilla äijilläkään on sitä "irto suhteilua" vastaan mitään!

        Paitsi tämän palstan äijillä... eikä niitä ilmeisesti oikein IRL:ssä tapaa, noita irtonumeroiden hakijoita olis yllinkyllin taas tarjolla.
        Tai sitten ne teoriat tosiaan ovat tosia... mutt niihin teorioihin mä en alistu, mulla on oma teoria...kaikki tai ei mitään!

        "Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista."

        - Eikös se ollut tarkoitus ett jokainen tuo sen oman mielipiteensä julki. (Ehkä mä olen niin yksinkertainen ett ymmärsin taas tämänkin väärin.) Mutt kyllä tuo asia on ihan perusta mun mielestäni avoimelle keskustelulle, ja mä pidän omista ajatuksistani kiinni kunnes... joku ne tosiaan pystyy mulle toisin esittämään ... ja vakuuttamaan minut ett olen ollut väärässä! Piste.

        Trolli: "Ja minusta tuntuu ettet sä ole koskaan ollut edes kunnolla rakastunut. Sä olet kokenut vain ihastumisen... ja pikkuhiljaa se laimenee... jos sitä ei ruoki, ei se koskaan syty rakkaudeksi."

        Palstamäki: "Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista."

        Trolli: "Eikös se ollut tarkoitus ett jokainen tuo sen oman mielipiteensä julki. (Ehkä mä olen niin yksinkertainen ett ymmärsin taas tämänkin väärin.) Mutt kyllä tuo asia on ihan perusta mun mielestäni avoimelle keskustelulle, ja mä pidän omista ajatuksistani kiinni kunnes... joku ne tosiaan pystyy mulle toisin esittämään ... ja vakuuttamaan minut ett olen ollut väärässä! Piste."

        -Yllä nähdään taas naisen tapa pyrkiä ottamaan ilmatila haltuunsa. Mies on väärässä, koska vain nainen kykenee erottamaan ihastumisen ja rakkauden.

        -Jos mies pyrkii kyseenalaistamaan väitteen, niin tulemme sananvapauteen ja sen naisille suomaan rajoittamattomaan oikeuteen määritellä miehenkin kokemat tunteet.

        Kiitos trollille kun väännät meille rautalangasta naisen ajatusmaailmaa.


      • trolli
        Palstamäki kirjoitti:

        Trolli: "Ja minusta tuntuu ettet sä ole koskaan ollut edes kunnolla rakastunut. Sä olet kokenut vain ihastumisen... ja pikkuhiljaa se laimenee... jos sitä ei ruoki, ei se koskaan syty rakkaudeksi."

        Palstamäki: "Naisilla on niin pirun simppeliä nämä tunnejutut. Naiset eivät voi olla niissä väärässä, koska teillä tuntuu olevan yksinoikeus määritellä mikä on rakkautta ja mikä pelkkää ihastumista."

        Trolli: "Eikös se ollut tarkoitus ett jokainen tuo sen oman mielipiteensä julki. (Ehkä mä olen niin yksinkertainen ett ymmärsin taas tämänkin väärin.) Mutt kyllä tuo asia on ihan perusta mun mielestäni avoimelle keskustelulle, ja mä pidän omista ajatuksistani kiinni kunnes... joku ne tosiaan pystyy mulle toisin esittämään ... ja vakuuttamaan minut ett olen ollut väärässä! Piste."

        -Yllä nähdään taas naisen tapa pyrkiä ottamaan ilmatila haltuunsa. Mies on väärässä, koska vain nainen kykenee erottamaan ihastumisen ja rakkauden.

        -Jos mies pyrkii kyseenalaistamaan väitteen, niin tulemme sananvapauteen ja sen naisille suomaan rajoittamattomaan oikeuteen määritellä miehenkin kokemat tunteet.

        Kiitos trollille kun väännät meille rautalangasta naisen ajatusmaailmaa.

        Ole hyvä! Hyvä ett sullekin jo valkeni, vaikka olet mies! ;)
        Kattos mukavampi se sunkin olis olla vaikka sängyn alla, kuin veneen alla; ainakin lämpimämpi!
        Sunssa olis ehkä ainesta EK:n porukoihin... hyvin sä yrität kampoihin laittaa... onnistumatta!


      • Palstamäki
        trolli kirjoitti:

        Ole hyvä! Hyvä ett sullekin jo valkeni, vaikka olet mies! ;)
        Kattos mukavampi se sunkin olis olla vaikka sängyn alla, kuin veneen alla; ainakin lämpimämpi!
        Sunssa olis ehkä ainesta EK:n porukoihin... hyvin sä yrität kampoihin laittaa... onnistumatta!

        Minä olen sängyn päällä kaikesta huolimatta, eikä ulkopuoliset määrittele tunteitani.

        "Sunssa olis ehkä ainesta EK:n porukoihin... hyvin sä yrität kampoihin laittaa... onnistumatta!"

        -Jaahas, taas naisten konnankoukkuja. Oikeastihan kukaan yksittäinen henkilö ei päätä palstaväittelyn voittajaa, kaikkein vähiten kiistan osapuoli.


      • trolli
        Palstamäki kirjoitti:

        Minä olen sängyn päällä kaikesta huolimatta, eikä ulkopuoliset määrittele tunteitani.

        "Sunssa olis ehkä ainesta EK:n porukoihin... hyvin sä yrität kampoihin laittaa... onnistumatta!"

        -Jaahas, taas naisten konnankoukkuja. Oikeastihan kukaan yksittäinen henkilö ei päätä palstaväittelyn voittajaa, kaikkein vähiten kiistan osapuoli.

        Hyvä kun tajusit! Mutt mulla onkin säälipisteet... ja sä taas olet palstan tunnettu pahis!

        Tees siitä äijä hiukan yhteenlaskua, mikä on lopputulos... mergonomin mukaan?
        Tässä kohtaa tarvittaisiin kyllä egonomia uskoisin.


      • trolli kirjoitti:

        Hyvä kun tajusit! Mutt mulla onkin säälipisteet... ja sä taas olet palstan tunnettu pahis!

        Tees siitä äijä hiukan yhteenlaskua, mikä on lopputulos... mergonomin mukaan?
        Tässä kohtaa tarvittaisiin kyllä egonomia uskoisin.

        Sinä olet trolli, siitä voit itse päätellä lähtöpisteesi.

        Paras palstaystäväsi on palstan ärsyttävin jankkaajatrolli. En saa millään laskuopilla pisteitäsi plussan puolelle.


      • "Samasta asiasta väänsin kättä Harmiksen kanssa... lähes samalla tasolla olette, ymmärryksen suhteen; ihastukseen ja rakastumiseen!
        Harmikselle ehkä toi pettäminen on vielä vaikeampi käsite, näkee sen sielläkin missä se ei ole edes tapahtunut. Sulle se vaan on pelkkää luonnollista miesten ja naisten välistä kanssakäymistä ja varsinkin kännipäissään! (jos erään suosituksesi oikein muistan, heh heh!)"


        Eh tuota siinä minun avauksessa esitin linkin juttuun jossa käsiteltiin aiheena olevaa keskustelua ja jossa aiheessa itse pysyin pitäen lähtökohtana siinä linkissä kuvatunlaista juttua:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15444057/missa-kulkee-tunnepettamisen-raja

        Sinä itse sitten omassa päässäsi kekist siitä erilaisia variaatioita, viattomat työsähköpostit ym.s varmaan ja käänsit mielessäsi sen niin että kun harmis sanoi ettei ala katselamaan sitä avauksen mukaista hommaa että harmis ei hyväksy mitään normaalia kanssakäymistä ja nyt väität että harmis näkee siinä normaalissa kanssakäymisessä pettämisen.

        Kyllä minä ymmärrän että jos joku väkisin haluaa poiketa aiheesta ja vääntää näkymän mielseisekseen niin siitä vaan mutta sitä en oikein ymmärrä että vääristät minunkin mielipiteen ihan erilaiseksi kuin mitä sen ollut ja on.


      • trolli
        Palstamäki kirjoitti:

        Sinä olet trolli, siitä voit itse päätellä lähtöpisteesi.

        Paras palstaystäväsi on palstan ärsyttävin jankkaajatrolli. En saa millään laskuopilla pisteitäsi plussan puolelle.

        Sorry, ihan oikeesti! Mä ainoastaan kokeilin miten nopeaan saan sunt kilahtamaan. Tyhmää ja tuhmaa! Oikeastaan mä olen itse ärsyyntynyt... aamulla leipomassa, sitt takaisin nukkumaan.

        Päivällä hetken aikaa vapaalla ja nyt klo 18 - 21 olen vuorovastaavana, koska nyt ei ole yhtään sairaanhoitajaa vuorossa töissä. Se vuorovastaavan hommia tekevä, kun oli sairastunut, ja lyhyt iltalainen ( sairaanhoitaja) lähtee illallisen jälkeen kotiin... mä olen nakitettu tänne, kunnes yökkö tulee ja on saanut iltaraportin. Pitkän illan tekijä klo 14-22 on vakituinen tuuraajamme, mutt ei ammatillisesti valmistunut vielä. Kohta minäkin lähden korjaamaan iltaruokailun astioita huoneista ja tekemään iltatöitä ... kuten nyt mun kuuluukin osallistua taas töihin.

        Mun pistekopan mä oon valmis kaatamaan ihan itse... ja sorry piruilusta!
        Mukavaa illanjatkoa teille palstailijoille!


      • trolli kirjoitti:

        Sorry, ihan oikeesti! Mä ainoastaan kokeilin miten nopeaan saan sunt kilahtamaan. Tyhmää ja tuhmaa! Oikeastaan mä olen itse ärsyyntynyt... aamulla leipomassa, sitt takaisin nukkumaan.

        Päivällä hetken aikaa vapaalla ja nyt klo 18 - 21 olen vuorovastaavana, koska nyt ei ole yhtään sairaanhoitajaa vuorossa töissä. Se vuorovastaavan hommia tekevä, kun oli sairastunut, ja lyhyt iltalainen ( sairaanhoitaja) lähtee illallisen jälkeen kotiin... mä olen nakitettu tänne, kunnes yökkö tulee ja on saanut iltaraportin. Pitkän illan tekijä klo 14-22 on vakituinen tuuraajamme, mutt ei ammatillisesti valmistunut vielä. Kohta minäkin lähden korjaamaan iltaruokailun astioita huoneista ja tekemään iltatöitä ... kuten nyt mun kuuluukin osallistua taas töihin.

        Mun pistekopan mä oon valmis kaatamaan ihan itse... ja sorry piruilusta!
        Mukavaa illanjatkoa teille palstailijoille!

        Kyllä sinäkin pystyt parempaan kuin piikittelemään minua.

        Kirjoita mulle vaikka rakkausruno.


      • Hehhehheh
        Palstamäki kirjoitti:

        Kyllä sinäkin pystyt parempaan kuin piikittelemään minua.

        Kirjoita mulle vaikka rakkausruno.

        Ei tullut runoa, mutta saiko Palstis pikkujouluissa molemmilta? 😄


    • Kyllä se varmaan mahdollista on. Vaikka rakkaus on erilaista, niin kyllähän kahta tai useampaa lastakin voi rakastaa samaan aikaan, eikä edes pysty sanomaan kumpaa rakastaa enemmän.

      Varmaan, jos olisi kaksi tai useampi nainen, ei rakkaus kaikkia kohtaan olisi varmaan ihan samanlaista. Toista kohtaan voisi tuntea enemmän kiintymystä ja toista kohtaan enemmän seksuaalisia tunteita. Kolmas voisi olla ehkä enemmän sielunkumppani.

      • Katajaankapsahti

        Mä komppaan sitä, että nämä ominaisuudet samassa paketissa 😄 mutta hyvä oli kiertelevä vertaus eli jäi ilman 👍


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      213
      4871
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1608
    3. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      59
      1598
    4. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      183
      1358
    5. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      69
      1221
    6. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1106
    7. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      63
      1089
    8. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      69
      1012
    9. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      80
      995
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      114
      990
    Aihe