Lumi yllätti urakoitsijan

Tästä ei tule loppua. Tästä ei tule mitään. Tätä on kaulaa myöten! Mökkini on savupiippua myöten lumessa.

En jaksa. On nälkäkin, ja alkaa kiukuttaa... Kuka tätä on syytänyt tänne ja näin paljon!

Uutisen lukija väpättää televisiossa, että ensi yönä saatte lisää - lunta.

Kyllä minulla on jo varastot täynnä; ei tarvita yhtään!

Viimeiseen kuuteen tuntiin en ole nähnyt kuin valkeaa kenttää.
En tiedä enää, mistä alkaa maa ja mistä taivas. Kaikki on valkeaa. Lumisokeus.

Naisille pitäisi olla lumirajoitus. Jos ei ole miestä, sille tontille ei tule lunta. Miksi minun pitää nämä siirtää!

Että minä olen rasittunut ja räytynyt,
niin kuin tässä ei muuta olisi.

Antakaa liekinheitin.

86

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3.maskin.pukkaa

sinulle annettiin eilen hyviä neuvoja ja mitä valtakunta sanoi niin kolmeen tai neljään pekkaan käy helpommin lumityöt tai lumilingon tai traktorin osto on edessä niin mies ja pari lasta siihen niin pihalla on vilskettä ja melskettä ja naurussa suin pienet lapioittee äitinsä ja isänsä kanssa eli hommaa se iki oma mies itsellesi

• Ei tässä ehdi lapsen tekkoon. Näethän itekin. Sitä paitsi jos olisi noin iso porukka, urakointi jatkuisi tuvassa! En minä jaksa

(tuhinaa)

Kunhan nyt tästä selvittäisiin...

• Niinku.mihinkä
        misspönttöuuni kirjoitti:

Ei tässä ehdi lapsen tekkoon. Näethän itekin. Sitä paitsi jos olisi noin iso porukka, urakointi jatkuisi tuvassa! En minä jaksa

(tuhinaa)

Kunhan nyt tästä selvittäisiin...

Niinku mihinkä lapsentekotalkoisiin pitikään osallistua ja missä????????

• Niinku.mihinkä kirjoitti:

Niinku mihinkä lapsentekotalkoisiin pitikään osallistua ja missä????????

Pie vaan nyt housut jalassa. Katellaan kevväämmällä :D

• Tääl on yllättävän vähän lunta, vaikka parina päivänä oli ihan reippaasti satavinaan. Autollakin pääsi pihalta ihan hyvin, vaikka ei ollut aurattu

• Hämmästyttävää! Miten se voi olla mahdollista? Niin vähän? Täällä on karkealta arviolta n. 40 cm. Samalla laidalla Suomeahan sinä...

Teillä on täytynyt tuulla kovempaa.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Hämmästyttävää! Miten se voi olla mahdollista? Niin vähän? Täällä on karkealta arviolta n. 40 cm. Samalla laidalla Suomeahan sinä...

Kyllähän täällä aika kovaa tuulta oli
        Ja vettäkin satoi, kasteli minut pyörälenkillä, lumiakin varmaan vähän sulatti

• pujotteIija kirjoitti:

Kyllähän täällä aika kovaa tuulta oli
        Ja vettäkin satoi, kasteli minut pyörälenkillä, lumiakin varmaan vähän sulatti

Vettä!? Mitä ihm...

Tänään pakkasta -27 astetta. Nyt laskenut -23 asteeseen.

Et kai sinä vain nyt Honolulusta kirjoittele?

Porista kuulin sukulaisilta, että siellä on tullut vettä ja pelkkää jäätä.

Noh, tulkaapa lumenrakastajat tänne.

Vettä!? Mitä ihm...

Tiistaina se tais olla, kun vettä satoi, nyt pakkasta 18

Vettä!? Mitä ihm...

Aika jännää et siellä pakkanen laskussa, täällä nousussa, päivällä oli vaan -12

• 0606060606

Hämmästyttävää! Miten se voi olla mahdollista? Niin vähän? Täällä on karkealta arviolta n. 40 cm. Samalla laidalla Suomeahan sinä...

40 senttiä? 06-alueella 10 senttiä.

• pujotteIija kirjoitti:

Aika jännää et siellä pakkanen laskussa, täällä nousussa, päivällä oli vaan -12

Joo, laskee kovalla vauhdilla, nyt enää -19.

Klo 18.30 oli -27.

Tiiätkö, mitä julmettua se tietää?

Se tietää sitä lunta. Kohta sitä mättää. Mitä on aamulla, voi vaan taas pelolla arvailla...

• 0606060606 kirjoitti:

40 senttiä? 06-alueella 10 senttiä.

Minä asun idässä.

10 cm on tosi vähäiset...entäpä jos pyryttää ensiyönä sielläkin?

Joo, laskee kovalla vauhdilla, nyt enää -19.

Klo 18.30 oli -27.

Tiiätkö, mitä julmettua se tietää?

Se tietää sitä lunta. Kohta sitä mättää. Mitä on aamulla, voi vaan taas pelolla arvailla...

Hyvä hyvä tulee paremmat hiihtokelit, voisin jopa hiihdellä lii...hisi :D

• pujotteIija kirjoitti:

Hyvä hyvä tulee paremmat hiihtokelit, voisin jopa hiihdellä lii...hisi :D

Sie oisit pitkänmatkan hiihtomiehii sitten :D, noin muuten, täällä olis latua & lunta, ei hiekka ropaja kannoilla.

Sanosin, että jopa eräsukset olisivat paremmat tässä tapauksessa kun tavalliset kapeat.

Myrskyn jälkeen tuuli oli tuiskuttanut lumen niin, että sitä oli ison ikkunan puoleen välin. Ihan kuin olisi Antarktikselta herännyt. Ulkona olevia kynttilälyhtyjä ei enää näkynyt. Päivän mittaan sitten harjanvarrella kopisuttelin ja yritin muistin varassa paikantaa...

• Tuo on kyllä ikävää :( Kieltämättä eilen olin ihan tyytyväinen kun saa asua kurjasti kerrostalossa, siinä on näinä harvoina aamuina vuodessa puolensa. Sun pitäis vaan tehdä jonkun lumiukkelin kanssa diili vai onko ne kaikki kaukana? Tai siutten hommata trakori tai linko. Tai tuollanen:

https://www.motortrend.com/cars/toyota/land-cruiser/2015/

Tai mies ja laittaa se lumitöihin. Tänä aamuma kuulin että rouvat useammassakin pirtissä n muistaneet lähettää lumentyöntöhommiin ennen kuin pääsee töihin pakoon :D

• Lumiukkeli kävi, mutta linkosi vain tien, ei pihaa! "Mitähän .ittua, multa alkaa huumori loppua". :(

Keljuiliko lumiukkeli. Oli jättänyt sen lingon vetämän viimeisen kökkäreen oven eteen. Ei mitään järkeä. Ihan töllön työtä. En tiedä, joudumme ehkä keskustelemaan.

Sulla toimii taloyhtiön huolto...onhan se silleen hyvä. KT:n ainoa hyvä puoli.

• Entäpä jos Jumalan tarkoitus olikin kurittaa naisia julkilausutuista feministisistä kommenteista? Kukatietää feministien vuodeksi 2019 julistamasta sodasta?

Herra ehkä ajatteli että näpäytetään, mutta kyllähän se koetteloo meitäkin. Valitettavasti.

• Joo. raskasto oli, minäkin meinasin jäädä jo pihaan kiinni kun oli niin paljon sitä lunta. No ihan hyvä että herra muistuttaa, Vaikka mullakin oli ongelmia vähän lähdössä ei tullut mieleen että tarvisisin apuun 2000-luvn naista. Useammalla naisella varmaan no käväissyt mielessä että mies ois hyä, semmoinen joka osaa kolata.

• Harmaaritari kirjoitti:

Joo. raskasto oli, minäkin meinasin jäädä jo pihaan kiinni kun oli niin paljon sitä lunta. No ihan hyvä että herra muistuttaa, Vaikka mullakin oli ongelmia vähän lähdössä ei tullut mieleen että tarvisisin apuun 2000-luvn naista. Useammalla naisella varmaan no käväissyt mielessä että mies ois hyä, semmoinen joka osaa kolata.

Voisi tehdä periaatepäätöksen ettei lähesty runsaslumisina kuukausina yhtäkään omakotitaloissa asuvaa sinkkunaista.

Pitäköön p.rseensä.

• 3.14 kirjoitti:

Voisi tehdä periaatepäätöksen ettei lähesty runsaslumisina kuukausina yhtäkään omakotitaloissa asuvaa sinkkunaista.

Pitäköön p.rseensä.

Joo tuo on viisautta. Kevätaikaa kannattanee myös välttää, silloinhan kuistirempoja tehdään. Mutta tosiaan lumitöistä, omaa pihaa voisin kyllä kolata mutta tuskin naisen jos se 2000-lukulaistyyppinen feministi niin ettei leivo edes palkkiopullaa. Jos palkkiop..ulla luulisi selviävänsä siinähän olisi oiva paikka kuitata että "sähän voit soittaa niin entisille sulhasille" ja nainen tietäisi tasan tarkaan mitä tarkoitettiin, ne jotka sai palkkiot ensin ja vähemmän käytettynä ovat tietysti työ vuorossakin ensin.

Joo tuo on viisautta. Kevätaikaa kannattanee myös välttää, silloinhan kuistirempoja tehdään. Mutta tosiaan lumitöistä, omaa pihaa voisin kyllä kolata mutta tuskin naisen jos se 2000-lukulaistyyppinen feministi niin ettei leivo edes palkkiopullaa. Jos palkkiop..ulla luulisi selviävänsä siinähän olisi oiva paikka kuitata että "sähän voit soittaa niin entisille sulhasille" ja nainen tietäisi tasan tarkaan mitä tarkoitettiin, ne jotka sai palkkiot ensin ja vähemmän käytettynä ovat tietysti työ vuorossakin ensin.

Onneksi mulla ei ole edes persoutta makealle, niin naisilla on niitä valttikortteja vähänlaisesti käsissään.

Vaikea edes hahmottaa millä voisi yrittää jallittaa minunlaistani jäyhää järjen miestä.

• Onko tämä .ttuilua?

• 3.14 kirjoitti:

Onneksi mulla ei ole edes persoutta makealle, niin naisilla on niitä valttikortteja vähänlaisesti käsissään.

Vaikea edes hahmottaa millä voisi yrittää jallittaa minunlaistani jäyhää järjen miestä.

Sulla on toisenlaista persoutta.

(yskintää)

Äkkiä on kola kädessä.

Palkkiopaprikaa uunista. Siirtyykö kola?

Palkkiopaprikaa uunista. Siirtyykö kola?

Sorry, oon flunssassa, kumetta pukkaa niin ei voi avittaa :( Jos ois yhteistalous niin toi kai ois niitä juttuja jotka mie suosiolla tekisin kuitenkin :) Tänään muuten ostin pari isoa paprikaa, saa ny nähä millon tulee laitettua, sovellan, mulla on joi yks ajatus sapuskasta, tulee fiasko tai hyvää :)

Onko tämä .ttuilua?

Tämä on silkkaa pohdintaa maalaisjärjellä ryyditettynä. Syy-seuraus-yhteyttä on paha mennä todistamaan aukottomasti, mutta onhan ihmiskunta tiennyt läpi historiansa että on olemassa syntejä joista Jumala langettaa joukkorangaistuksia.

Olisiko tässä nyt sellaisesta kyse? Tummat pilvet nousivat aika nopeasti vallankumouspuheiden jälkeen.

• 3.14 kirjoitti:

Tämä on silkkaa pohdintaa maalaisjärjellä ryyditettynä. Syy-seuraus-yhteyttä on paha mennä todistamaan aukottomasti, mutta onhan ihmiskunta tiennyt läpi historiansa että on olemassa syntejä joista Jumala langettaa joukkorangaistuksia.

Olisiko tässä nyt sellaisesta kyse? Tummat pilvet nousivat aika nopeasti vallankumouspuheiden jälkeen.

Joo no minähän ilmitin tukevani ja nyt oon kuumeessa. sulla mulkerolla tietysti loisto-olo :D

Sulla on toisenlaista persoutta.

(yskintää)

Äkkiä on kola kädessä.

Voi sinnuu.

Olen joskus ihmetellyt sitä kuinka sulla on kyvykkyyttä löytää heikko kohta minun lähes täydellisestä puolustuksestani. Vaikuttaa nytkin siltä että olet tietoinen minun salaisesta paheestani.

Siian mäti, sipulisilppu ja smetana paahtoleivän kera. Tuolla tarjouksella voisin jo pohtia suuntaavani autoni ajovalot kohti kaunista itä-Suomea.

Aterian päätteeksi voisi painella toviksi makuukammarin puolelle hakemaan motivaatiota.

Sorry, oon flunssassa, kumetta pukkaa niin ei voi avittaa :( Jos ois yhteistalous niin toi kai ois niitä juttuja jotka mie suosiolla tekisin kuitenkin :) Tänään muuten ostin pari isoa paprikaa, saa ny nähä millon tulee laitettua, sovellan, mulla on joi yks ajatus sapuskasta, tulee fiasko tai hyvää :)

Voiii parkaa jos olet oikeassa kuumeessa, viltti niskaan ja lämpimään. Ei sillon kolata, silloin kolaa kyllä nainen, tietysti.

Mutta jos nuha on koko talven kestävää sorttia, sitten saa miehen jo yleislääkärin lisäksi tarkistaa eläinlääkärikin (ja maatalouskaupan rauta- & traktoripuolen äijät, että pelaako se vilunkia) :D

• 3.14 kirjoitti:

No oli kyllä yllättävän nopeaa...

Joo no minähän ilmitin tukevani ja nyt oon kuumeessa. sulla mulkerolla tietysti loisto-olo :D

Varoisin tuollaisia puheita, noistahan voi saada vaikka minkälaisia komplikaatioita (lääketieteen termejä, tulee vasta toisella vuosikurssilla).

Voiii parkaa jos olet oikeassa kuumeessa, viltti niskaan ja lämpimään. Ei sillon kolata, silloin kolaa kyllä nainen, tietysti.

Mutta jos nuha on koko talven kestävää sorttia, sitten saa miehen jo yleislääkärin lisäksi tarkistaa eläinlääkärikin (ja maatalouskaupan rauta- & traktoripuolen äijät, että pelaako se vilunkia) :D

En oo vuosiin käyny lääkärissä kun ne sanoo vaan että viruksiin ei toimi antibiootit, meen branalla minkä meen. Kyllä tää ohi menee, pari päivää vasta ollu niin ottaa ehkä vielä muutaman päivän.

En oo vuosiin käyny lääkärissä kun ne sanoo vaan että viruksiin ei toimi antibiootit, meen branalla minkä meen. Kyllä tää ohi menee, pari päivää vasta ollu niin ottaa ehkä vielä muutaman päivän.

Ooijoi...pitäisi hoivata :)

No niin pitäski, ottasin kaiken irti ihan feikkaamatta :D

Kyllä tässä itse ketäkin huippasoo, mutta kaikki eivät valita.

No niin pitäski, ottasin kaiken irti ihan feikkaamatta :D

Sulleko se mun flunssa tulikin.🥺 voi kamaluus.

• valtakunta kirjoitti:

Sulleko se mun flunssa tulikin.🥺 voi kamaluus.

Juu, kuumettakin oli lihan reippaasti, no huomenna jossaon vaiheessa alkaa viikonloppu niin pääsee lepäilemään sitten. Nykin oon menossa jo pitkälleen vaikka tuskin nukahdan ihan heti.

Kerro sitten oikeasti jos teet ja maistelet, ne kun on niin helpot ja nopeet. Uuni 200 asteeseen ja silleen vuan, että sisus sulaa. Jauhelihaan vois laittaa jotain tujakampaakin, vaikka chiliä tms. Kyllä pakkasilla ruoka saa lämmittää...

Nyt tuntuu, että voisin syödä hevosen. Hillumisesta tulee hurja nälkä eikä se tunne heti lopu. Sukulaiseni soitti ja käski lopettaa, etten saa sydänkohtausta.
        Väsyttää armottomasti, taidan mennä kohta sänkyyn...

Slurp, mulla oli valkosipuliperunoita. Uutta voimaa ihmiseen :)

• 3.14 kirjoitti:

Kyllä tässä itse ketäkin huippasoo, mutta kaikki eivät valita.

Jahas jahas...

pitäisikö välillä vähän valittaa...
        ettei hoiva mene ohi

(naurua)

Juu, kuumettakin oli lihan reippaasti, no huomenna jossaon vaiheessa alkaa viikonloppu niin pääsee lepäilemään sitten. Nykin oon menossa jo pitkälleen vaikka tuskin nukahdan ihan heti.

Älä enää palstaile vaan lepää.

Ja töihinkään et saisi mennä...ei pidä väkisin. Se on tiedossa, että se on nopeasti vuodeosastokeikka.

Oot kipee, kyllä huomaa :(

(silittää olkapäästä)

Jahas jahas...

pitäisikö välillä vähän valittaa...
        ettei hoiva mene ohi

(naurua)

Enhän minä sillä, että olisin (sulta) mitään hellyyttä vailla. Kunhan vain totesin että huippaasoo tosi pahasti ja selälläni tässä köllöttelen. Uiiiiii...vihloo ilkeästi rintalastan alta.

Kunhan ei olisi tauti iskemässä..

• 3.14 kirjoitti:

Enhän minä sillä, että olisin (sulta) mitään hellyyttä vailla. Kunhan vain totesin että huippaasoo tosi pahasti ja selälläni tässä köllöttelen. Uiiiiii...vihloo ilkeästi rintalastan alta.

Kunhan ei olisi tauti iskemässä..

Olet mahdoton :D

Näinkö tässä nyt sitten kävi.
        Olen itse nääntynyt ja hoivaan kuitenkin teitä

(naurua)

Voi sinua jonkun kyllä pitäisi olla sinua hellimässä. Paranemisia, mun täytyy kaikki kivut kestää.
        Oon jättänyt nyt parasetamolinkin pois
        https://www.apteekki.fi/terveydeksi/uutiset/parasetamoli-ei-valttamatta-taysin-haitaton-raskauden-aikana.html

Joten täytyy välttää ihan kaikkea, missä riskit nousee.

Olet mahdoton :D

Näinkö tässä nyt sitten kävi.
        Olen itse nääntynyt ja hoivaan kuitenkin teitä

(naurua)

Älä nyt itseäsi näännytä, mulla on kaikki ookoo.

Mulla on ihan muut jutut mielessä kuin "puhaltelut ja silittelyt". Voisin tehdä niitä miesten "duuneja".

• 3.14 kirjoitti:

Älä nyt itseäsi näännytä, mulla on kaikki ookoo.

Mulla on ihan muut jutut mielessä kuin "puhaltelut ja silittelyt". Voisin tehdä niitä miesten "duuneja".

Osaisitko ajaa wanhoista wanhinta traktoria?

Osaisitko ajaa wanhoista wanhinta traktoria?

Traktorit eivät sytytä minua, mulla on ihan eri systeemit mielessäni.

Nyt kuitenkin on laitettava maate, huomenna on erityinen päivä ja haluan olla silloin terässä.

Öitä vallankumousjohtajalle. Naisille lisää vastuuta, se on hyvä motto.

• 3.14 kirjoitti:

Traktorit eivät sytytä minua, mulla on ihan eri systeemit mielessäni.

Nyt kuitenkin on laitettava maate, huomenna on erityinen päivä ja haluan olla silloin terässä.

Öitä vallankumousjohtajalle. Naisille lisää vastuuta, se on hyvä motto.

Joo joo, tiedän sinun systeemit ja sytytyslähteet, ajattelin vaan olla asiallinen : )

Menehän nyt erityismies valmistautumaan, mitä ikinä sitten huomenna touhuatkaan :)

Öitä. Minä lähden kasvattamaan vallanhimoa.
        "Naisille vapautta", ilman feminismiä : )

Joo joo, tiedän sinun systeemit ja sytytyslähteet, ajattelin vaan olla asiallinen : )

Menehän nyt erityismies valmistautumaan, mitä ikinä sitten huomenna touhuatkaan :)

Öitä. Minä lähden kasvattamaan vallanhimoa.
        "Naisille vapautta", ilman feminismiä : )

Oli pakko vilkaista vastauksesi.

On ihan asiallista olla asiallinen, sitähän viranhaltijoiltakin edellytetään. Viihteellisessä palstakeskustelussa se on oivallinen tehokeino, tukka tiukasti nutturalla ja puheet siveitä vaikka mielessä vilkkuilisi brutaali seksi.

Olen aina ollut kuumana virkahenkilömäisiin naisiin, sellaisiin kuin esim. misspönttöuuni.

Ja nyt oikeasti, hyvät yöt!

• Lähtöölumimuutens

No mä meen kyllä huomenna pitäjille ja laitan tulet intikan öljypohjan alle. Sitten apuvirtaa ja vehje tulille... siis käyntiin, toivottavasti ei siis lämmitysvaiheessa ilmiliekkeihin. Sit kampean pukille vaikka hampailla repien ja linkoan pihat puhtaaksi.

Helekattiollen! Sit taas sataa vaikka puol metriä tuota valkoista p.skaa. Ensviikolla onnistuu jo paremmin kulkeminenkin.

Ja joku valopää vielä puhuu ilmaston lämpenemisestä!!!😤

Myö Intikan kanssa huomenna näytetään konkreettisesti mikä on hiilijalanjälki.... se ammutaan piipusta taivaalle! Prrrrrkele!!!😤💪💪💪

• Isäukko laittoi ja joskus tulet traktorin alle, tais laittaa väärään kohtaan, kun akku poksahti

• Lämmittääpittää
        pujotteIija kirjoitti:

Isäukko laittoi ja joskus tulet traktorin alle, tais laittaa väärään kohtaan, kun akku poksahti

No mä oon lämmitellyt toholla ja nyt on ihan sellanen muurikanlämmityskierukka kaasulla. Ei passaa liikaa samasta kohti lämmittää, mutta kyllä saa lohkon lämpimäks kelillä kuin kelillä ja nopeesti. Pitää vaan olla varovainen, kun on öljynen ja rasvanen moottori.

Pihassa jos ois, vois kuumailmapuhaltimella lämmittää. Letkulämmitin ois vaan hitaampi. Mut pitää katsoa enskesänä jos laittais webaston siihen. Ois ylimääräinen. 😀👌

• Mutta mites ne jalan niitit?

Jos olisit järkevän matkan päässä, pyytäisin kontillaan, että linkoaisit!

• Tyytyväinenmies

Mutta mites ne jalan niitit?

Jos olisit järkevän matkan päässä, pyytäisin kontillaan, että linkoaisit!

Läks eilen niitit ja just tulin saunasta. Ai helkatti miten teki gutaa! 😃😊👌

Huomenna hoijan lumet pitäjiltä. Mutta kyllä mä Vallunkin händlaisin. On vaan muksut ja muut tässä päällänsä tässä, että liikaa hommaa jalkapuoliukolle... muuten kävisin töräyttämässä lumet penkoille ohimennen. Kai mä kampeisin sinnekin pukille itteni. 😃👌

• Tyytyväinenmies kirjoitti:

Läks eilen niitit ja just tulin saunasta. Ai helkatti miten teki gutaa! 😃😊👌

Huomenna hoijan lumet pitäjiltä. Mutta kyllä mä Vallunkin händlaisin. On vaan muksut ja muut tässä päällänsä tässä, että liikaa hommaa jalkapuoliukolle... muuten kävisin töräyttämässä lumet penkoille ohimennen. Kai mä kampeisin sinnekin pukille itteni. 😃👌

No hyvä, hyviä uutisia sinulta. Elämä voittaa aina kun sauna lämpiää.

Vaan otapa nyt rauhassa vaikka kuinka tätä materiaalia olisi. Sinäkin olet vielä toipilaspotilas. Sattuu vielä jotain ja niksahtaa...

Siis oikeasti sanoin, että älä rieku.

Uskon (tiedän), että Vallu sun käsissä liikahtais... Mutta sie olet ja pysyt levossa, ja elä koske siihen omaankaan ajokkiis, on niitä kylän ukkoja tuuraamaan sullehii... Jooko jooko.

Kuulen "äänessä" liikaa innostuneisuutta loikkaamaan puikkoihin. Missä se sun naisesi nyt on, vahtisi ettet tee hurjuuksia.

• Ketsuppipurkkiauki

No hyvä, hyviä uutisia sinulta. Elämä voittaa aina kun sauna lämpiää.

Vaan otapa nyt rauhassa vaikka kuinka tätä materiaalia olisi. Sinäkin olet vielä toipilaspotilas. Sattuu vielä jotain ja niksahtaa...

Siis oikeasti sanoin, että älä rieku.

Uskon (tiedän), että Vallu sun käsissä liikahtais... Mutta sie olet ja pysyt levossa, ja elä koske siihen omaankaan ajokkiis, on niitä kylän ukkoja tuuraamaan sullehii... Jooko jooko.

Kuulen "äänessä" liikaa innostuneisuutta loikkaamaan puikkoihin. Missä se sun naisesi nyt on, vahtisi ettet tee hurjuuksia.

No mua ei enää estä mikään! 😃💪

En rasita kinttua, mutta kyllä nyt on aika jo tehdä jotain! 😃💪

Töissähän se. 😀 Ei mua estele mikään! Vallattoman touhukas kuin pikkutirppa pakkassäässä. Lumi lentää ja mustaa putken täydeltä taivaalle. Mä annan englantilaisen Ladyn tehdä homman. Kutkutan vaan oikealla jalalla sille löpöä syöttöpumpusta lisää ja se kehrää!!! Ammammammaa!!! Kiskis... 😝👌

• Ketsuppipurkkiauki kirjoitti:

No mua ei enää estä mikään! 😃💪

En rasita kinttua, mutta kyllä nyt on aika jo tehdä jotain! 😃💪

Töissähän se. 😀 Ei mua estele mikään! Vallattoman touhukas kuin pikkutirppa pakkassäässä. Lumi lentää ja mustaa putken täydeltä taivaalle. Mä annan englantilaisen Ladyn tehdä homman. Kutkutan vaan oikealla jalalla sille löpöä syöttöpumpusta lisää ja se kehrää!!! Ammammammaa!!! Kiskis... 😝👌

Ounouuu. Nyt vähän pelottaa... eijei ei. Voi ei...kaikenlaiset skenaariot hiipii mieleen.

(Katsoin sääkarttaa, sitä tulee, suahaan molemmat)

Huomenna tulee Vallun vakiajaja...you know...Hoidelkoot loput, mitä meiltä muilta jäi. Vallu oli pakkasessa niin umpikohmeessa, että tuli vaan kommenttia, että nyt jos ruvetaan, se kone säretään..

Ok, mie uskoin. Käski panna iltapäiväks lämpiimään...

• Diiselilähteekyllä

Ounouuu. Nyt vähän pelottaa... eijei ei. Voi ei...kaikenlaiset skenaariot hiipii mieleen.

(Katsoin sääkarttaa, sitä tulee, suahaan molemmat)

Huomenna tulee Vallun vakiajaja...you know...Hoidelkoot loput, mitä meiltä muilta jäi. Vallu oli pakkasessa niin umpikohmeessa, että tuli vaan kommenttia, että nyt jos ruvetaan, se kone säretään..

Ok, mie uskoin. Käski panna iltapäiväks lämpiimään...

Njää. Kyllä tässä on jo todettu kuinka tää kintun kuormittamattomuus vaikuttaa.... ei paljoa. Oikea kinttu ois pahempi. 😃👌

Vallu piuhaan ja jos löytyy joku hiustenkuivaaja, niin vanhoja mattoja konepellin päälle ja hönkii puoli tuntia ennen starttia lämmintä metalliin. Kyllä se Vallu hörähtää tyytyväisenä. Lucaksen pumpussahan on sammutusvivun kohilla pakkosyöttönappi, sen naksattaa painaa alas, niin johan ampuu käyntiin laitoksen. Tietääköhän pääkäyttäjä sen? 🤔

• Diiselilähteekyllä kirjoitti:

Njää. Kyllä tässä on jo todettu kuinka tää kintun kuormittamattomuus vaikuttaa.... ei paljoa. Oikea kinttu ois pahempi. 😃👌

Vallu piuhaan ja jos löytyy joku hiustenkuivaaja, niin vanhoja mattoja konepellin päälle ja hönkii puoli tuntia ennen starttia lämmintä metalliin. Kyllä se Vallu hörähtää tyytyväisenä. Lucaksen pumpussahan on sammutusvivun kohilla pakkosyöttönappi, sen naksattaa painaa alas, niin johan ampuu käyntiin laitoksen. Tietääköhän pääkäyttäjä sen? 🤔

En tiedä, tietääkö. Itellä oli jo kova työ löytää siihen sopiva lituska lämmityskaapeli ja sininen laatikko, mihin se tyrkätään. Kaivoin suurin piirtein konepeltiä auki :D Kuulema sekin pihisee, jos virrat kiertää. Mun 'mopedi' on sen tyrannosaurusrexin edessä vielä niin kaikki koneet on lämmitettävä huomenna, mutta joo, pakkanen on tosiaan nopeassa laskussa. Voivat lähteä letkeästikin...

Sulla kun on sitä hollia ja lingottavaa kans, ni älä nyt kaikkea ihan kuites kerralla. Jätät viikonlopulle osan.

• Reilustivaan

En tiedä, tietääkö. Itellä oli jo kova työ löytää siihen sopiva lituska lämmityskaapeli ja sininen laatikko, mihin se tyrkätään. Kaivoin suurin piirtein konepeltiä auki :D Kuulema sekin pihisee, jos virrat kiertää. Mun 'mopedi' on sen tyrannosaurusrexin edessä vielä niin kaikki koneet on lämmitettävä huomenna, mutta joo, pakkanen on tosiaan nopeassa laskussa. Voivat lähteä letkeästikin...

Sulla kun on sitä hollia ja lingottavaa kans, ni älä nyt kaikkea ihan kuites kerralla. Jätät viikonlopulle osan.

Joo, kuuntelet koriseeko ja voithan sit kysyä, että laitatko pakkosyötön päälle ennen starttia? Siinäpähän selittää sulle sen. 😀 Ja silmä kovana katso, että käykö traktorin oikean puolen pellin alta jotain painamassa. Vaikuttaa starttiin huomattavasti. 😃💪

No kaikki ajan kun kerta puikkoihin hyppään. Ja pojalle autorata samalla. Ei sitä rappusia koneilla lakasta vaan. 🤣

• Perse_edellävaikkapuuhun

Hitto mikä savotta! Kaikki akut tyhjiä ja lunta oli puoleen keppiin, kun tokittelin traktorille. Vielä naapurilta akku lainaan ja saatiinhan vehkeet tulille. Mutta ei oo nyt kyllä helppoa tuo homma.

Vuan tulipahan tehtyä! 😃💪

• Perse_edellävaikkapuuhun kirjoitti:

Hitto mikä savotta! Kaikki akut tyhjiä ja lunta oli puoleen keppiin, kun tokittelin traktorille. Vielä naapurilta akku lainaan ja saatiinhan vehkeet tulille. Mutta ei oo nyt kyllä helppoa tuo homma.

Vuan tulipahan tehtyä! 😃💪

Onnistu? Lumimyrsky voitettu (toistaiseksi).

Oon ihan väsy itekin eilisen jälkeen, otti niin ojentajiin ja lapaluiden alle ja sivufileisiin.

Sängystä nousu oli tuskaa aamusella...

Juuh, onneksi on koneet lopulta apuun ja konemiehet, jotka ne tuolleen saa tulille. Ihme, miten olet leikkauksen jälkeen jaksanut (aplodit).

• Reilustivaan kirjoitti:

Joo, kuuntelet koriseeko ja voithan sit kysyä, että laitatko pakkosyötön päälle ennen starttia? Siinäpähän selittää sulle sen. 😀 Ja silmä kovana katso, että käykö traktorin oikean puolen pellin alta jotain painamassa. Vaikuttaa starttiin huomattavasti. 😃💪

No kaikki ajan kun kerta puikkoihin hyppään. Ja pojalle autorata samalla. Ei sitä rappusia koneilla lakasta vaan. 🤣

Onko teillä lumiralliauto? Joskus sain kokeilla sellasella suljetulla lumiajoradalla, ja se oli huisia, jos osu penkkaan, ei haitannu mittään!

• Letku_ukko

Onko teillä lumiralliauto? Joskus sain kokeilla sellasella suljetulla lumiajoradalla, ja se oli huisia, jos osu penkkaan, ei haitannu mittään!

No juuri ja juuri sain vehkeen pyörimään. Kaikki ois niin iisiä, kun vois itse tehdä, mutta toiset tekee asiat vähän toisin ja ei kehtaa edes muilla teettää kaikkee. Meinas alkaa jo ahistamaan kyllä koko touhu. 🙄

Lisäksi lunta oli kertynyt paljon. Oli takkuamista, kun aika pieni traktori ja turhan iso linko. Mutta sinnikkäästi Intikka säksätti lunta penkalle, kun sain vehkeet toimimaan. 🙄

Nyt on kyllä olo naatti. Jalkakin huutaa hoosiannaa, kun joutui kannattelemaan raskasta kenkää ja toppavaattetkin vetty siinä touhussa. Autolla-ajo takaisin oli jo vähän tuskaista. Siitä koivesta on mennyt tehot. Siks sen joutuukin kuntouttamaan. 🤔

No on meillä porukoitten ikivanha Saabbi, mitä ukko ja poika ovat yhdessä turanneet. Tosin se ei toiminut. Jarrut jumissa ja varmaan päästäinen tehnyt pesän kaasariin. 🤣

Sille en sit rataa jaksanut tehdä pellolle. 😁

• jokumies83

Hommaa lumilinko niin ei tarvii kolailla :) Ei ne montaa sataa maksa uudetkaan, alle 500 saa jo hyvän koneen uutenakin.

• Olen tekniikassa huono. Viime kädessä...

On ollut pakko luottaa lihasvoimaan. Ja vieraaseen lumiukkeliin, joka näemmä on alkanut kenkkuilemaan tai jotain. Oli lingonnu siihen tyylin, että "siivoo muija ite pihas"...

Kyllä oli orpo olo hangessa (kola ja lapio) :(

Viime talvi meni hyvin. Ei ollu ku loikata ovilta autoon.

Olen tekniikassa huono. Viime kädessä...

On ollut pakko luottaa lihasvoimaan. Ja vieraaseen lumiukkeliin, joka näemmä on alkanut kenkkuilemaan tai jotain. Oli lingonnu siihen tyylin, että "siivoo muija ite pihas"...

Kyllä oli orpo olo hangessa (kola ja lapio) :(

Viime talvi meni hyvin. Ei ollu ku loikata ovilta autoon.

Joo no ehkä sitä lunta oli pajon ja lumiukkelilla monta paikkaa niin teki vaan välttämättömimmmän ensihätään. Ymmärrystä, ei silläkään varmaan mitenkään poarhaita päiviä ny ollu.

Joo no ehkä sitä lunta oli pajon ja lumiukkelilla monta paikkaa niin teki vaan välttämättömimmmän ensihätään. Ymmärrystä, ei silläkään varmaan mitenkään poarhaita päiviä ny ollu.

No nyt se selvisi. Tästä keskusteltiin, koska otin puhelimen kauniiseen käteen ja soitin äsken (kun ihmettelin/ärsytti/väsytti/ketutti).

Se syy oli juurikin tuo. Hänkin sanoi, että piti tehdä vaan "välttämätön". Kiire ja useampi paikka. Lisäksi se oli jäänyt tienristeykseen kiinni kun ajokissa on niin pienet pyörät. Siinä tärvääntyi aikaa lisää.

Kysymällä näyttää selviävän. Onneksi en huutanut heti...huh huh.
        Kunhan nyt ei pitäisi minua hirveänä ämmänä kun tinkasin...

No nyt se selvisi. Tästä keskusteltiin, koska otin puhelimen kauniiseen käteen ja soitin äsken (kun ihmettelin/ärsytti/väsytti/ketutti).

Se syy oli juurikin tuo. Hänkin sanoi, että piti tehdä vaan "välttämätön". Kiire ja useampi paikka. Lisäksi se oli jäänyt tienristeykseen kiinni kun ajokissa on niin pienet pyörät. Siinä tärvääntyi aikaa lisää.

Kysymällä näyttää selviävän. Onneksi en huutanut heti...huh huh.
        Kunhan nyt ei pitäisi minua hirveänä ämmänä kun tinkasin...

Joo, ymmärrän sunkin tunteen mutta usein ilmeisin vastaus on se oikea :) On se varmaan pitkän päivän painanu ja enskerralla sitten tekee parempaa jälkee, ois ehkä huomenna tullu parsimaan mutta sinä ehit ensin.

Juu, just onneksi, sitten voiskin olla noita ongelmia useemmin :D ei se piä, asialliseen kysymykseen on saatu asiallinen vastaus niin varmaan asia ok :)

Joo, ymmärrän sunkin tunteen mutta usein ilmeisin vastaus on se oikea :) On se varmaan pitkän päivän painanu ja enskerralla sitten tekee parempaa jälkee, ois ehkä huomenna tullu parsimaan mutta sinä ehit ensin.

Juu, just onneksi, sitten voiskin olla noita ongelmia useemmin :D ei se piä, asialliseen kysymykseen on saatu asiallinen vastaus niin varmaan asia ok :)

Joo, mukava mies se oikeasti on...hyvä kun on ottanut ylipäätään hoitaakseen.

Ehkä kun näen, suhautan sille jonkun lämmikkeen koppiin, niin näkkee etten ollukaan riivinrauta vaan kiitollinen...vaikkakin vähän hermostunut. Joo, sen minä hommaan, voi tehdä sitten itselleen vaikka mukit jonkun kylmän päivän päätteeksi.

Joo, mukava mies se oikeasti on...hyvä kun on ottanut ylipäätään hoitaakseen.

Ehkä kun näen, suhautan sille jonkun lämmikkeen koppiin, niin näkkee etten ollukaan riivinrauta vaan kiitollinen...vaikkakin vähän hermostunut. Joo, sen minä hommaan, voi tehdä sitten itselleen vaikka mukit jonkun kylmän päivän päätteeksi.

Joo, tuo on hyvä idea, suorastaan huippu, ihan vaikka jopa jos kuuman kaakaoupin viet kesken ajon ja käyt rupattelemassa se yllättäis kyllä positiivisesti. Eikä toki peini pulllo jotain alkoholipitoista lämmikettäkään paha kunhan ei sitten ajaellessa ala naukuttelmaan :D mut takuusti tykkää ja pitää sun pihaa ensisijaisena kohteena jos pikku kiitoksella muistat, oli se sitten mitä tahansa.

ny mie¨lähen lueskelemaan, ei taida nukkumisesta tulla mitään mutta otan buranaa ja meen pitkäkseen. Hyviä öitä sulle :)

Joo, tuo on hyvä idea, suorastaan huippu, ihan vaikka jopa jos kuuman kaakaoupin viet kesken ajon ja käyt rupattelemassa se yllättäis kyllä positiivisesti. Eikä toki peini pulllo jotain alkoholipitoista lämmikettäkään paha kunhan ei sitten ajaellessa ala naukuttelmaan :D mut takuusti tykkää ja pitää sun pihaa ensisijaisena kohteena jos pikku kiitoksella muistat, oli se sitten mitä tahansa.

ny mie¨lähen lueskelemaan, ei taida nukkumisesta tulla mitään mutta otan buranaa ja meen pitkäkseen. Hyviä öitä sulle :)

Mitäh :D Kuka kielsi mua toivottamasta hyvää yötä Harmaaritarille, johan nyt on sensuurit

(naurua)

Mitäh :D Kuka kielsi mua toivottamasta hyvää yötä Harmaaritarille, johan nyt on sensuurit

(naurua)

Olisiko sana "Harmaaritari" luokiteltu trollaamiseksi jonka tekoäly tunnistaa? Ehkä...

• 3.14 kirjoitti:

Olisiko sana "Harmaaritari" luokiteltu trollaamiseksi jonka tekoäly tunnistaa? Ehkä...

Ei saa nyt kiusia...

Laitoin siihen vielä kauniisti, että parane pian...

Ja nyt kun olen uudestaan tässä, niin voisin peitelläkin rassun...
        Kyllä kuumepotilasta kuuluu vähän hoivata, ei silloin voi sensuroida.

• Kaisanoasaa

Eikö naiset jaksa kolaa lunta. Hommatkaa Jännämies orjaksi.

• Ei jaksa, ei jaksa tämän päivän jälkeen. Olen kolannut aamusta iltaan. Oli pakko nukkua päiväunetkin välissä. Minua oikeasti pyörrytti. Liian paljon kerralla. Pienet menisi, mutta näkisit tämän vallin...

• Näyttäähän tuota lunta lisää tulevan; mukavaa. Kerran jo tuossa pihan kolasin ja varmaan ennen nukkumaan menoa vois kolata uudelleen. Ainakin sen verran että pääsee aamulla pyörällä töihin. Lumen luonti on ihan mukavaa alkulämmittelyä, siinä kun reippaalla tahdilla siirteli valkeaa vettä sivuun niin sen jälkeen oli mukava lähteä hiihtolenkille.

• Mukavaa?

Auton takapyörät jäivät kiinni. Et halua tietää, mitä huuto sisälsi.

Mutta herra ajeleekin pyörällä? Hööh..

Missä päin Suomea asut? :D (kunhan kysyin, ei tarvii vastata) Mutta kun noin reippaana siinä.

Mukavaa?

Auton takapyörät jäivät kiinni. Et halua tietää, mitä huuto sisälsi.

Mutta herra ajeleekin pyörällä? Hööh..

Missä päin Suomea asut? :D (kunhan kysyin, ei tarvii vastata) Mutta kun noin reippaana siinä.

Itse asiassa olisi ollut oikein mukavaa olla paikalla kuulemassa; huutava nainen on omalla laillaan ihana. Siinä kun olisin ensin työntänyt auton liikkeelle niin olisin avannut kuskin oven, antanut pusun ja kysynyt että kannattiko nyt tuon takia hermostua.

Täällä länsirannikollahan minä; pohjanmaan yläosissa.

• M184 kirjoitti:

Itse asiassa olisi ollut oikein mukavaa olla paikalla kuulemassa; huutava nainen on omalla laillaan ihana. Siinä kun olisin ensin työntänyt auton liikkeelle niin olisin avannut kuskin oven, antanut pusun ja kysynyt että kannattiko nyt tuon takia hermostua.

Täällä länsirannikollahan minä; pohjanmaan yläosissa.

Älä älä nyt voitele minua...

Kumma mies (häkeltyy),
        sulla on vaaralliset lepytyslainit. Min..minulla menee pasmat sekaisin.

Se on muuten se auto työnnetty kahtena talvena pyrstöstä liikkeelle, kun autotallista voi peruuttaa vahingossa liian pitkälle ja sitten perä jää alaviistoon ja painuu vaan syvemmälle hankeen.

Aika monena aamuna olen huutanut ja itkenyt. Kello käy, työt odottaa, ja auto ei irtoo. Olen saanut oikeasti niin karmean raivokohtauksen, että pyykinkuivausteline siinä vieressä on helissyt. Mitä enemmän painan kaasua, sitä syvemmällä auto on; otan sivulle, otan taakse, ei irtoo. Moottori huutaa ja nastat on lentänyt hevon hele..ttiin. ESP on pois päältä, mutta ei kun keinuu. Se on työaamun pahin painajainen enkä koskaan voi tietää, millon olen peruuttanut liian pitkälle. Se sitten yks kaks vaan humahtaa jontkaan. Tiedän myös, että hiljaisella kaasulla, mutta ei se auta mitään. Auto kaivautuu ku riekko kieppiin.

Inhoan sitä showta.

Aa, ai Pohjanmaaltako sie olit. Sepä oli uusi tieto : )
        Mukavaa tietää, missä ihmisen oleminen ja juuret, juu, kiva kun sanoit! Muodostan ihmisestä kuvaa murrealueen mukkaan :)

Älä älä nyt voitele minua...

Kumma mies (häkeltyy),
        sulla on vaaralliset lepytyslainit. Min..minulla menee pasmat sekaisin.

Se on muuten se auto työnnetty kahtena talvena pyrstöstä liikkeelle, kun autotallista voi peruuttaa vahingossa liian pitkälle ja sitten perä jää alaviistoon ja painuu vaan syvemmälle hankeen.

Aika monena aamuna olen huutanut ja itkenyt. Kello käy, työt odottaa, ja auto ei irtoo. Olen saanut oikeasti niin karmean raivokohtauksen, että pyykinkuivausteline siinä vieressä on helissyt. Mitä enemmän painan kaasua, sitä syvemmällä auto on; otan sivulle, otan taakse, ei irtoo. Moottori huutaa ja nastat on lentänyt hevon hele..ttiin. ESP on pois päältä, mutta ei kun keinuu. Se on työaamun pahin painajainen enkä koskaan voi tietää, millon olen peruuttanut liian pitkälle. Se sitten yks kaks vaan humahtaa jontkaan. Tiedän myös, että hiljaisella kaasulla, mutta ei se auta mitään. Auto kaivautuu ku riekko kieppiin.

Inhoan sitä showta.

Aa, ai Pohjanmaaltako sie olit. Sepä oli uusi tieto : )
        Mukavaa tietää, missä ihmisen oleminen ja juuret, juu, kiva kun sanoit! Muodostan ihmisestä kuvaa murrealueen mukkaan :)

No tietysti jos tuo on jokapäiväistä niin sitten toki turhautumisen ymmärtää. No vappuna helpottaa. Nyt täällä kulmilla mutta juuret on kyllä ruuhkaSuomesta

• M184 kirjoitti:

No tietysti jos tuo on jokapäiväistä niin sitten toki turhautumisen ymmärtää. No vappuna helpottaa. Nyt täällä kulmilla mutta juuret on kyllä ruuhkaSuomesta

Joo, ärsyttävän usein sitä tapahtuu.

Ehkä on parempi vetää jatkoroikalla virrat ulos
        ja jättää se peli pihalle. Tasamaalle.

En sitten yhtään ole talvi-ihminen. Kaikki on kankeaa ja tönkköjäässä. Jos töihin ei olisi täältä tundralta päästävä, saattaisin pitääkin. Ei ois aikatauluja.

Haa, ahaa, loppupeleissä siinä haastelee etelän mies..., miten sie olet länteen lipsahtanut etkä ittään. Idässä kaikki on hyvvää, ja kun on liian paljon hyvvää, niin se on jo ihanoo :D

Hyvvää yötä nyt, olen ihan poikki lumiurakasta (alotin 9.00), kasvoja kuumottaa ja aamulla ehkä selkääkin. Väsy. zzzZZzzz...

Joo, ärsyttävän usein sitä tapahtuu.

Ehkä on parempi vetää jatkoroikalla virrat ulos
        ja jättää se peli pihalle. Tasamaalle.

En sitten yhtään ole talvi-ihminen. Kaikki on kankeaa ja tönkköjäässä. Jos töihin ei olisi täältä tundralta päästävä, saattaisin pitääkin. Ei ois aikatauluja.

Haa, ahaa, loppupeleissä siinä haastelee etelän mies..., miten sie olet länteen lipsahtanut etkä ittään. Idässä kaikki on hyvvää, ja kun on liian paljon hyvvää, niin se on jo ihanoo :D

Hyvvää yötä nyt, olen ihan poikki lumiurakasta (alotin 9.00), kasvoja kuumottaa ja aamulla ehkä selkääkin. Väsy. zzzZZzzz...

Työn perässä ja vähän vastavirtaan kuin muu Suomi. Itä-Suomi olisi minulle varmaan vähän kodittoman tuntuinen kun koko ikäni olen kulkenut meren rantoja pitkin. Kunnon tuulet ja levän tuoksu on sitä mitä kaipaan.

• AsianVierestä
      • Oho, yhtäkkiä Bobi keskellä lunta, hienoo, yritetään pitää tuo letkeys, yritetään :D

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      42
      3394
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      1984
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1729
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1527
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1508
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      9
      1391
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1377
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1227
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1125
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1102
    Aihe