Naisen ääni

ääniekspertti

Millainen naisen ääni miellyttää sinua? Onko joku laulaja tai näyttelijä, julkkis, jonka ääni on erityisen vetävä? Millainen ääni ei ole sinun korvaasi miellyttävä?

Esimerkkivideoita saa laittaa. Ääninäytteitäkin saa tulla.
Millainen on oma äänesi?

51

836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hfgkhgh

      Sellainen Hannele Lauri -tyyppinen karmea röökiviskibasso, joka lataa jatkuvalla syötöllä ilmoille sikamaisia alapääjuttuja.

      E vaiskaan, sellainen nuori heleä naisääni on kiva.

    • Pidän persoonallisista äänistä. En osaa sanoa yhteistä tekijää. Pääasia että erottuu jotenkin muista. Voi olla matala, kimeä, Tanssii Tähtien Kanssa Ansku, joku murre tai puhevika...

      Oma ääneni on käheä. Sellainen miesversio Paula Koivuniemestä :D

    • Väärällä tavalla korkea naisen ääni ottaa korvaan, kuten esim. Lenita Airistolla. En tiedä miksi, jotenkin vihlaisee päästä vain sellainen ääni. Matalampi naisen ääni taas miellyttää. En kuitenkaan ole esim.Adelen äänen fanittaja. Hänen äänensä kuulostaa minusta siltä, kuin hän olisi kovin hengästynyt ja olisi vaikea olla, kuin pakotetulta lenkiltä just tullut. Sama juttu Kaija Koon äänessä minun makuun nykypäivänä .

      Sam Brownilla on omaan korvaan miellyttävä ääni:

      https://www.youtube.com/watch?v=v4yOa3tBrB8

      Ja Lady Gagalla, kun hän laulaa ns normaalisti:
      https://vimeo.com/264269969

      Minttu Mustakalliolla on naisnäyttelijöistä mun suosikkiääni :)

      Oma ääni muistuttaa ehkä jotenkin laulaessa tuolta Sam Brownilta äänenkorkeudeltaan. Olin koulun kuorossa aina matalampi kakkosääni.

      Toinen lapsistani pelkäsi pienenä korkeaäänisiä kaupantätejä, eli kai tää maku periytyy:D


    • veitikkainen

      Sellainen "onko se noin pieni!" huudahdus makkarissa.

    • dsfsssfg
    • Dido saisi tulla mulle laulamaan kehtolaulun tai kertomaan iltasadun.

      • esrfgwerg

    • Anonyymi

      Nykyajan naislaulajien naukuva ääni on rasittavaa kuunneltavaa.

      Toista se oli 70- ja 80-luvuilla, kuunnelkaapa vaikka tätä miellyttävän pehmeä-äänistä esitystä 70-luvulta, suloista ja ihanaa kuunneltavaa :)
      Jeanette - Porque Te Vas 1974 (1977)
      https://www.youtube.com/watch?v=uWYTTQFyt74

      • Anonyymi

        Niin ja toki nainen on myös kaunis katsella :)


      • Tuo on sitä kun nainen laulaa "lapsen" äänellä.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Tuo on sitä kun nainen laulaa "lapsen" äänellä.

        Minusta aivan järkyttävää. Kuuntelin suu auki kun ensimmäisen kerran kuulin, enkä ole toista kertaa halunnut kuulla.

        Jos esimerkiki tuollainen ääni tarjoilisi minulle aamupalaa vuoteeseen, niin joko tukehtuisin nauruun tai sitten luulisin, että minut yritetään myrkyttää.

        (Hihitystä)


      • Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

        Tuo on sitä kun nainen laulaa "lapsen" äänellä.

        Jeanette on syntynyt 1951 ja ilmeisesti tuo esitys on vuodelta 1977 eli tuolloin ollut 26 vuotias. Ei siis mikään lapsi enää.
        Itse olen tuon kappaleen julkaisuvuodelta eli -74.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeanette on syntynyt 1951 ja ilmeisesti tuo esitys on vuodelta 1977 eli tuolloin ollut 26 vuotias. Ei siis mikään lapsi enää.
        Itse olen tuon kappaleen julkaisuvuodelta eli -74.

        En mä nyt sitä tarkoittanutkaan, että kys. laulaja olisi lapsi.. 🙄


      • Anonyymi
        Funeau kirjoitti:

        Minusta aivan järkyttävää. Kuuntelin suu auki kun ensimmäisen kerran kuulin, enkä ole toista kertaa halunnut kuulla.

        Jos esimerkiki tuollainen ääni tarjoilisi minulle aamupalaa vuoteeseen, niin joko tukehtuisin nauruun tai sitten luulisin, että minut yritetään myrkyttää.

        (Hihitystä)

        Taidatte olla niitä nykyajan naislaulajia kun tuli noin vihamielisiä vastauksia 🙄


      • Anonyymi

        Noniin hahhah uutisten lukijan ääni on mukava, tietysti aina joku Kerttu Kotakorpi, mutta Joonas sääennusteissa ei ikinä kun niin ilkeän ja epärehellisen näköinen..


    • Anonyymi

      Noooh. Se koru "naisen ääni"

    • Mjaa

      Huomasin ensitöikseni että ketjusta on poistettu yksi sääntöjenvastainen ääni.

      (Hihitystä)

      • Ihana nauru.

        Sumentaa todellisuuden.

        Hoh hoijaa


    • Anonyymi

      Radiojuontajia kun kuuntelee, niin jotenkin Katja Ståhlin ääni kuulostaa mun korvaan hyvältä. Tykkään myös möreämmistä miesäänistä :-). Itsellänikin on aika matala ääni, ehkä vähän kuivakka, mutta melodinen.

      Kimakat falsettiäänet, nasaalit kiekujat ja sitten nämä narisevat naukujat särkee korvat. Persoonallinen ääni jää mieleen, joko miellyttävänä tai epämiellyttävänä. Kantava, selkeä ääni on mukavampi kuunnella kuin kuiskiva tai epäselvä.

      Itse olen puhetyöläinen, niin äänenhallinta ja hengitystekniikka on varsin oleellista. Hengitystekniikka vaikuttaa yllättävän paljon ääneen, mitä ei ehkä tule ajatelleeksi. Myös eri tilanteissa ääntä käytetään eri tavoin. Lakanoiden välissä ääntä lasketaan huomaamatta ja usein myös halutessa tehdä vastakkaiseen sukupuoleen seksuaalinen vaikutus ;-). Sen sijaan halutessa vaikuttaa asialliselta ja pätevältä käytetään varsin neutraalia "virastoääntä", joka on myös monotonisempi. Sama ääni voi kuulostaa hyvinkin erilaiselta eri tilanteissa siis.

    • Anonyymi

      Yleksin Jenspalla ainkain on aika hyvä. Alma oli ehkä karvan verran söötimmän näköinen mutta sen ääni narisi liikaa. kaikenkaikkiaan pehmeä ja sileä ääni on hyvästä korvaan, vähän sellainen kuin mikä tulee sahansoitosta tahi panhuilusta. Narisijat taas kuullostavat haitareilta ja selloilta

    • Anonyymi

      Radio Patmoksen Pirkko Säilällä on jotenkin yybernaisellinen ääni, Helvi jääskeläinen äänestä taas en pirä. Siinä kuuluu liikaa tyhjää sanojen välillä ja se tyhjä täyttyy jollain maiskahduksilla ja muilla ärsyttävillä mikroäänillä. Marja Rantasella on semmonen puolisiedettävä ääni. Eija Vilpastakin kuulin joskus kesällä. Se miellytti. oli se tosin aika vanha nauhotus

    • Anonyymi

      Noniin hah oikein... tv-juontajien äänet, mikäs parempi keskustelujen aihe vaihteeksi.... minun mielestäni tuolla on hauska ääni tuolla sanna savikko -juontajalla aamun uutisissa.

      Kevennystä peliin.

      • Anonyymi

        Eräästä uutistenlukijasta tulee mieleeni aina Pirjo Nuotion naama, vaikkei se Pirjo ookkaa se lukija. aika usein kuulee sitä näisä virallisemmisa lähetyksissä (ei siis missään pissiskanavien minuutinmittasissa kääk-juoru-uutisissa, joidne taiustalla hakkaa joknku mulatti-Rihannan uusin hitti). Joku myös aika usei uutisia lukeva kuulostaa siltä ku sillois suupielet alaspäin ja suusta pullastelis pölyä puheen aikana. Vähän surullisen ja hämmentyneen kuuloinen ääni sillä. Merja Vintiö taas kuulostaa epäuskoiselta lukiessaan uutisia


      • Anonyymi

        AA, se on Pälvi Tammi jolla on surullinen ja tyrmistynyt/hämmentynyt ääni. Margit alasalmi taas kuulostaa Pirjo Nuotiolta


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo juuri on sitä laulutyyliä joka saa sormeni jatkamaan kanavasurffailua. Niinkuin oltaisiin orgasmissa ja puoliunessa. Miksi ne laulaa niin onnettoman ponnettmasti. Siitä ei korva piä kun käy muka heleänä ääni välillä mutta sitten se välillä ruopaisee taas syvällä ja narahtaa ja älähtää raapien


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo juuri on sitä laulutyyliä joka saa sormeni jatkamaan kanavasurffailua. Niinkuin oltaisiin orgasmissa ja puoliunessa. Miksi ne laulaa niin onnettoman ponnettmasti. Siitä ei korva piä kun käy muka heleänä ääni välillä mutta sitten se välillä ruopaisee taas syvällä ja narahtaa ja älähtää raapien

        Joo no kappalevalinta oli huono tuossa ja tuon troin pitäisi käyttää enemmän matalaa puolta. Entäs toi:

        https://www.youtube.com/watch?v=iRYvuS9OxdA

        Tuossa mennään vielä matalammalla:

        https://www.youtube.com/watch?v=7LUm-E4GPU8


      • Anonyymi

        Mäkkäri-Amy miellytti vähän enemmän, se oli jopa tasoa ON! niilokielellä.Jälkimmäinen oli ponnekas ja vähän jo lähempänä Taina Thööneriä.


      • valtakunta

        nonii olen huomannut toisen ääni pitää olla mielyttävä kun puhuu joskus kuulin todella ihanan miehen äänen se oli täyteläinen rauhoittava.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        nonii olen huomannut toisen ääni pitää olla mielyttävä kun puhuu joskus kuulin todella ihanan miehen äänen se oli täyteläinen rauhoittava.

        Se oli varmaan Pauli pelivideo Matalamäki, se rauhallinen ääni


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se oli varmaan Pauli pelivideo Matalamäki, se rauhallinen ääni

        kuulin laprassa ja yllätyin miten miehen puhe ääni voi olla niin mahtava.
        Voisi kuullakin pitkään ja huvikseenkin äänittää ja kuunnella lisää.


    • Anonyymi

      Pikku Kakkosessa on joskus hauskoja juontajia ja heilläkin on "äänet".

    • Anonyymi

      En pysty enää seuraamaan Ylen ohjelmia "sisällön" vuoksi, mutta ainakin Kirsi Heikelillä on miellyttävä ääni. Tuulia Thynellillä myös. Sanna Savikko on kestämätön kaakattaja!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Äänettömät kaiuttimetkin on keksitty, silloin ei kuule ääniä, mutta näkee silti vihaisia naamoja televisiossakin.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Sulta onnistunut veto (siis postaus).

        (hihityatä)


    • Äänijuttuja :) Suosikkikappaleita ja ääniä on Päivi Portaankorvan Balladi elokuvasta Klaani. Aikoinaan kun soitin tämän kappaleen äidilleni 90-luvun lopulla, hän liikuttui kovasti ja luuli, että minä laulan levyllä:D Ilmeisesti pidän siis äänestä, joka muistuttaa jotenkin omaani. Semmoista ääni-itserakkautta:D

      https://www.youtube.com/watch?v=yAr5CX0P8zM

      • Erilainen r-kirjain kyllä on ja jotenkin "juhlallisempi" ääni. Ehkä mä olin vähän juhlallinen 20 ikäisenä:D


      • Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

        Erilainen r-kirjain kyllä on ja jotenkin "juhlallisempi" ääni. Ehkä mä olin vähän juhlallinen 20 ikäisenä:D

        Mikäpä jottei nuorena olisi ollut juhlallinen, elämä edessä ja kaikkea. 90-luvulla itsekin täytin 20v :)


    • Anonyymi

      Hieman matala, kiireettömästi ja hyräilyääni, kun tuollainen hyräilee askareissaan. Mmmm.....

      • Mjaa

        Eivät käytä Applen oheistuotteita ja neuvoja... näköjään.


        (kikatusta=)


    • Anonyymi

      Tanya Tucker, 1972
      Milena Markovna, 1997

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1721
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1327
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1323
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe