Tämmönen tuli vastaan

Laitan luettavaksi, vaikka nykyään täällä tuskin kovin paljon lukijoitakaan on, kun näiden keskustelujen painopiste on vallan muussa, kuin tässä narsismi aiheessa.


https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/02/01/vesalta-kului-vuosia-tajuta-etta-han-eli-narsistin-kanssa-joskus-ajattelin-etta?fbclid=IwAR2CxVj1FRxkgTyS22XTw3FuR_Lx0pUoqAVpz7CbGMReWFZucMGfkeajCtU

118

855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huh_Se

      Huh! Se olitkin sinä...
      Pelästyin jo, kun vain likkiä osoittava aloitus.
      Eli mikä tuossa sinusta oli erityisen kiintoisaa ja mihin sinun huomiosi kiintyi?

      • No kuhan laitoin yhden tarinan, jonka bongasin tuosta Ylen uutisvirrasta ja täällä kun vähemmän on noita tarinoita missä kuvataan naispuolista narsistia.

        Oli ny se pointti, miksi tuon linkin laitoin. Hyvä se on joskus ajatella/tietää et asiat on joskus toisinkinpäin, ettei nainen ole aina hyvisja mies pahis

        Tuota en ymmärtänyt "Pelästyin jo, kun vain likkiä osoittava aloitus"
        Mitä tarkoitat Iikillä, linkkiäkö?


      • Joo_tar
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No kuhan laitoin yhden tarinan, jonka bongasin tuosta Ylen uutisvirrasta ja täällä kun vähemmän on noita tarinoita missä kuvataan naispuolista narsistia.

        Oli ny se pointti, miksi tuon linkin laitoin. Hyvä se on joskus ajatella/tietää et asiat on joskus toisinkinpäin, ettei nainen ole aina hyvisja mies pahis

        Tuota en ymmärtänyt "Pelästyin jo, kun vain likkiä osoittava aloitus"
        Mitä tarkoitat Iikillä, linkkiäkö?

        Joo, tarkoitan likillä liNkkiä...
        Kirjoitan sormijärjestelmällä enkä aina tarkista tekstiä vaan kuvittelen sormien saavuttaneen jokaisen näppäimen jota sitten ilmeisesti joskus vain hipaisee...niin ei synny todellisesti riittävää painallusta ja jää kirjaimia siksi pois.
        Aivan, todellakin, ei ole usein kuvattu todellisesti naisnarsistia tositoimessa.
        Mutta tiedätkö, minun huomioni kiinnittyi tekstissä sellaiseen seikkaan, että ei kuvattu nytkään naisnarsistia tositoimessa, vaan vain lueteltiin niitä tyypillisiä yleisiä narsismin oiteita, joita tuli kuvaan mukaan silloin ja silloin siinä ja siinä tilanteessa.
        Takana varmaan tosi ja tiukka tarina ja vaiheikkaita käänteitä, mutta toimittajan luomaan tekstiin asti se ei kyllä päässyt mukaan nyt tuossa. Toimittaja kyllä tässä nainen. Olen kiinnittänyt harvalukuisissa miesten kuvauksissa huomiota tällä palstallakin siihen, että asioita ei aikuisten oikeasti todella saada esiin. On vain kertomuksia että narsisti oli. Siinä sitten tulee vähän sellainen olo että vain niin, selvä se sitten...
        Että tiedä sitten oliko tuonkin artikkelin tekstin kuivuus peräisin mistä, alkulähteestä vai toimittajasta.


      • Joo_tar kirjoitti:

        Joo, tarkoitan likillä liNkkiä...
        Kirjoitan sormijärjestelmällä enkä aina tarkista tekstiä vaan kuvittelen sormien saavuttaneen jokaisen näppäimen jota sitten ilmeisesti joskus vain hipaisee...niin ei synny todellisesti riittävää painallusta ja jää kirjaimia siksi pois.
        Aivan, todellakin, ei ole usein kuvattu todellisesti naisnarsistia tositoimessa.
        Mutta tiedätkö, minun huomioni kiinnittyi tekstissä sellaiseen seikkaan, että ei kuvattu nytkään naisnarsistia tositoimessa, vaan vain lueteltiin niitä tyypillisiä yleisiä narsismin oiteita, joita tuli kuvaan mukaan silloin ja silloin siinä ja siinä tilanteessa.
        Takana varmaan tosi ja tiukka tarina ja vaiheikkaita käänteitä, mutta toimittajan luomaan tekstiin asti se ei kyllä päässyt mukaan nyt tuossa. Toimittaja kyllä tässä nainen. Olen kiinnittänyt harvalukuisissa miesten kuvauksissa huomiota tällä palstallakin siihen, että asioita ei aikuisten oikeasti todella saada esiin. On vain kertomuksia että narsisti oli. Siinä sitten tulee vähän sellainen olo että vain niin, selvä se sitten...
        Että tiedä sitten oliko tuonkin artikkelin tekstin kuivuus peräisin mistä, alkulähteestä vai toimittajasta.

        "On vain kertomuksia että narsisti oli. Siinä sitten tulee vähän sellainen olo että vain niin, selvä se sitten.."

        Jaa, en ny oikein tiedä, täällä palstallahan ei toisinaan oo ees tarinaa vaan luetellaan peräperää, niitä narsistin ominaisuuksia, et sillä "omalla" on nää kaikki ja sitten huudetaan auttakaa

        Tuossa tarinassa ny kuitenkin oli alku ja välivaihe ja ongelmien ratkaisu ja uhri oli apuakin hakenut ja saanut, elämä jatkuu.

        Mutta tosiaan laitoin ny vaan ku vähemmän näitä tarinoita täällä on ollut. Toimittajaan ja artikkelin kuivuuteen en ny viitsti keskittyä sen kummemmin.


      • Joo_en
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "On vain kertomuksia että narsisti oli. Siinä sitten tulee vähän sellainen olo että vain niin, selvä se sitten.."

        Jaa, en ny oikein tiedä, täällä palstallahan ei toisinaan oo ees tarinaa vaan luetellaan peräperää, niitä narsistin ominaisuuksia, et sillä "omalla" on nää kaikki ja sitten huudetaan auttakaa

        Tuossa tarinassa ny kuitenkin oli alku ja välivaihe ja ongelmien ratkaisu ja uhri oli apuakin hakenut ja saanut, elämä jatkuu.

        Mutta tosiaan laitoin ny vaan ku vähemmän näitä tarinoita täällä on ollut. Toimittajaan ja artikkelin kuivuuteen en ny viitsti keskittyä sen kummemmin.

        Joo, en minä sillä. Kiva ihan että laitoit.
        Minäkin kiinitin huomion noihin seikkoihin vasta kun sinä kerroit laittaneesi artikelin esiin koska oli naisnarsisti... Että minusta tekstistä ei tosiaan saanut sitten selvää mitä siinä naisnarsistissa nyt sitten oli sitä erityisen eoäsuoraa, manipulatiivista ja ovelaa, mitä miesnarsisti ei sitten muka tee...
        "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti, toteaa sosiaalipsykologi Janne Viljamaa. " -poiminta artikkelista.
        Että olisi "kiva" saada selville ne erot, mitä ne on.


      • Joo_en kirjoitti:

        Joo, en minä sillä. Kiva ihan että laitoit.
        Minäkin kiinitin huomion noihin seikkoihin vasta kun sinä kerroit laittaneesi artikelin esiin koska oli naisnarsisti... Että minusta tekstistä ei tosiaan saanut sitten selvää mitä siinä naisnarsistissa nyt sitten oli sitä erityisen eoäsuoraa, manipulatiivista ja ovelaa, mitä miesnarsisti ei sitten muka tee...
        "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti, toteaa sosiaalipsykologi Janne Viljamaa. " -poiminta artikkelista.
        Että olisi "kiva" saada selville ne erot, mitä ne on.

        "Että minusta tekstistä ei tosiaan saanut sitten selvää mitä siinä naisnarsistissa nyt sitten oli sitä erityisen eoäsuoraa, manipulatiivista ja ovelaa, mitä miesnarsisti ei sitten muka tee..."

        Niin, tuo nyt oli vain yksi tarina, tarinoiden joukossa, jossa nyt narsisti olikin nainen, kun useimmitenhan se on mies.

        Ei siiän ny mun mielestä tuotu mitään eroja nais/miespuolison välillä sillain että olis jotain mitä miespuoliinen narsisti ei teksisi. Kuhan Viljanmaa ny vaan totesi, että "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti,"

        Kyllähän miehet ja naiset ny jonkin verran eroavat/ovat erilaisia, eikä sama diagnoosi tee ihmisistä samanlaisia/saa käyttymään tismalleen samalla tavalla.

        Mutta joskus ammoisina aikoina olen tainnut sanoa, että mun mielestä miesnarsistit tuntuvat olevan hivenen naismaisia, vehkeilevät , juonittelevat ja juoruvat ihmissuhteissa kuin naiset ikään.

        Harvemmin ns. normi miehet sellaisia, niillä on ne omat miehiset kiinnostuksen kohteet, työ, autot ja urheilu


      • Ei_tuotu
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Että minusta tekstistä ei tosiaan saanut sitten selvää mitä siinä naisnarsistissa nyt sitten oli sitä erityisen eoäsuoraa, manipulatiivista ja ovelaa, mitä miesnarsisti ei sitten muka tee..."

        Niin, tuo nyt oli vain yksi tarina, tarinoiden joukossa, jossa nyt narsisti olikin nainen, kun useimmitenhan se on mies.

        Ei siiän ny mun mielestä tuotu mitään eroja nais/miespuolison välillä sillain että olis jotain mitä miespuoliinen narsisti ei teksisi. Kuhan Viljanmaa ny vaan totesi, että "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti,"

        Kyllähän miehet ja naiset ny jonkin verran eroavat/ovat erilaisia, eikä sama diagnoosi tee ihmisistä samanlaisia/saa käyttymään tismalleen samalla tavalla.

        Mutta joskus ammoisina aikoina olen tainnut sanoa, että mun mielestä miesnarsistit tuntuvat olevan hivenen naismaisia, vehkeilevät , juonittelevat ja juoruvat ihmissuhteissa kuin naiset ikään.

        Harvemmin ns. normi miehet sellaisia, niillä on ne omat miehiset kiinnostuksen kohteet, työ, autot ja urheilu

        "Ei siiän ny mun mielestä tuotu mitään eroja nais/miespuolison välillä sillain että olis jotain mitä miespuoliinen narsisti ei teksisi. Kuhan Viljanmaa ny vaan totesi, että "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti,""

        Ei tuotu, ei tuotu. Soisin että toimittaja olisi onnistunut tuomaan noita seikkoja artikkeliinsa, nostamaan esiin.
        Että mitä se epäsuora on mitä miesnarsistilla ei ole. Ja mitä se miesnarsistin suora vallankäyttö on mitä naisnarsistit eivät nyt muka sitten tee...?
        Että miehen on muka helpompi olla perheen pää ihan suoraviivaisesti... Tänä tasa-arvon aikana ehkä vähän vaikea tuota sielunsa silmin nähdä, mutta saattaa olla että jotain roolipeliä sitten narsistit pelaavat enemmän vielä kuin muut.


      • Ja_tämä
        Ei_tuotu kirjoitti:

        "Ei siiän ny mun mielestä tuotu mitään eroja nais/miespuolison välillä sillain että olis jotain mitä miespuoliinen narsisti ei teksisi. Kuhan Viljanmaa ny vaan totesi, että "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti,""

        Ei tuotu, ei tuotu. Soisin että toimittaja olisi onnistunut tuomaan noita seikkoja artikkeliinsa, nostamaan esiin.
        Että mitä se epäsuora on mitä miesnarsistilla ei ole. Ja mitä se miesnarsistin suora vallankäyttö on mitä naisnarsistit eivät nyt muka sitten tee...?
        Että miehen on muka helpompi olla perheen pää ihan suoraviivaisesti... Tänä tasa-arvon aikana ehkä vähän vaikea tuota sielunsa silmin nähdä, mutta saattaa olla että jotain roolipeliä sitten narsistit pelaavat enemmän vielä kuin muut.

        Ja tämä siis siksi tulee mieleen kun se mieskin joutuu sen narsisminsa salaamaan ja se tulee hiipimällä suhteessa yleensä vasta myöhemmin esiin, kun se uhri on jo tiukasti verkossa... Pullat on uunissa ja ovessa molemman nimet tms.


      • Ei_tuotu kirjoitti:

        "Ei siiän ny mun mielestä tuotu mitään eroja nais/miespuolison välillä sillain että olis jotain mitä miespuoliinen narsisti ei teksisi. Kuhan Viljanmaa ny vaan totesi, että "Narsistille tyypillinen vallankäyttö näkyy naisilla usein epäsuorasti, manipulatiivisesti ja ovelasti,""

        Ei tuotu, ei tuotu. Soisin että toimittaja olisi onnistunut tuomaan noita seikkoja artikkeliinsa, nostamaan esiin.
        Että mitä se epäsuora on mitä miesnarsistilla ei ole. Ja mitä se miesnarsistin suora vallankäyttö on mitä naisnarsistit eivät nyt muka sitten tee...?
        Että miehen on muka helpompi olla perheen pää ihan suoraviivaisesti... Tänä tasa-arvon aikana ehkä vähän vaikea tuota sielunsa silmin nähdä, mutta saattaa olla että jotain roolipeliä sitten narsistit pelaavat enemmän vielä kuin muut.

        "Ei tuotu, ei tuotu. Soisin että toimittaja olisi onnistunut tuomaan noita seikkoja artikkeliinsa, nostamaan esiin."

        No toimittajalla ny tuskin on sen kummemmin tietämystä narsismista, hän vaan haastattelee ihmistä joka haluaa tarinansa kertoa. Hankkii hieman taustatietoa ja muotoilee henkilön haastatteluista tarinan luettavaan malliin.

        Haluaa vielä tarkistuttaa kirjoittamansa jutun ennen julkaisua jollakin enemmänkin narsimista tietävällä, ettei kovin olisi sellaista mikä ei liity narsisteihin, kuten lopussa lukeekin "Juttua varten on konsultoitu narsismin asiantuntija sosiaalipsykologi Janne Viljamaata"

        Ettei tuossa ny lähdetty sen kummemmin pohtimaan narsismin olemusta sinällään vaan julkaistiin yhden ihmisen tässä tapauksessa miehen tarina/kokemus aiheesta.

        Sitä en tiedä sitten, miten paljon noita mies/naisnarsistin eroja pohditaan sitten narsismi aiheisissa artikkeleissa /kirjallisuudessa. Vähemmänhän noin yleensäkin tuodaan esiin nimenomaan naisen narsitisuutta, enemmänkin keskitytään pelkästään narsisteihin ja yleisesti päätellään, että useimmat ovat miehiä, kun naiset herkemmin tuovat asian esille.

        Mikä toki hieman kummastuttaakin, kun ja jos narsisti äitejä on olemassa, niin se narsisti äitikin on nainen ja mitä ilm. parisuhteen toinen osapuoli, että kyllähän niitä naispuolisia narsisteja saattaa olla enemmänkin, kuin mitä tilastot antavat ymmärtää.


      • jokuonuskonutsatuihin

        Saatan tietää, miksi juuri tämä on linkitetty tänne. Avaan tätä hieman myöhemmin, kun aukeni tuo tarkoitus ihan ensimmäisellä lukukerralla.


      • samaavanhaa

        Itse en ole päässyt selvyyteen aloituksen tarkoituksesta. Nihkeää keskustelua vain siitä mitä koko linkissä on tarkoitus sanoa pohjimmiltaan.


      • samaavanhaa kirjoitti:

        Itse en ole päässyt selvyyteen aloituksen tarkoituksesta. Nihkeää keskustelua vain siitä mitä koko linkissä on tarkoitus sanoa pohjimmiltaan.

        No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta.

        Että laitoin ny vaan luettavaksi tarinan, jossa parisuhteen nainen oli tällä kertaa se narsisti, eikä mies, jollaisia tarinoita enimmäkseen on liikkeellä.

        Palstan nyk. tilasta johtuen, en ees odottanut keskustelua syntyvän jutun varsinaisesta aiheesta sen kummemmin. Kunhan ny laitoin luettavaa.


      • Narskun_kertomaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta.

        Että laitoin ny vaan luettavaksi tarinan, jossa parisuhteen nainen oli tällä kertaa se narsisti, eikä mies, jollaisia tarinoita enimmäkseen on liikkeellä.

        Palstan nyk. tilasta johtuen, en ees odottanut keskustelua syntyvän jutun varsinaisesta aiheesta sen kummemmin. Kunhan ny laitoin luettavaa.

        "No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta. "
        Ymmm.
        Minusta yltin tarkoitusperä on vetää huomio pois hänelle suoraan esitetystä kysymyksestä ketjussa "narsisti voi valita uhrinsa myös.."
        Niinku tarkoitus palauttaa hänen imagonsa ajattelevana, asiallisena hurskaana narsitin uhrina, joka ei kuppia ota.


      • selvääilkeilyä
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta. "
        Ymmm.
        Minusta yltin tarkoitusperä on vetää huomio pois hänelle suoraan esitetystä kysymyksestä ketjussa "narsisti voi valita uhrinsa myös.."
        Niinku tarkoitus palauttaa hänen imagonsa ajattelevana, asiallisena hurskaana narsitin uhrina, joka ei kuppia ota.

        tunnetko jääväsi keskusteluissa yltin varjoon?


      • Narskun_kertomaa
        selvääilkeilyä kirjoitti:

        tunnetko jääväsi keskusteluissa yltin varjoon?

        En.
        Ei sillä ole minulle merkitystä kuka täällä on kenenkin varjossa.
        Mutta olen edelleen sitä mieltä mitä yllä sanoin. Yltin reaktio oli kummallisen henkilökohtainen.


      • jokusuarisoo
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        En.
        Ei sillä ole minulle merkitystä kuka täällä on kenenkin varjossa.
        Mutta olen edelleen sitä mieltä mitä yllä sanoin. Yltin reaktio oli kummallisen henkilökohtainen.

        Eihän tuossa mielestäni ollut mitään henk. kohtaista. Laittoi linkin narsistisesta naisesta.


      • Narskun_kertomaa
        jokusuarisoo kirjoitti:

        Eihän tuossa mielestäni ollut mitään henk. kohtaista. Laittoi linkin narsistisesta naisesta.

        Koittaa kääntää huomion pois päästöistään siinä toisessa ketjussa.
        Arvelee kyyninen minä.
        Normimeininkiä.


      • Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta. "
        Ymmm.
        Minusta yltin tarkoitusperä on vetää huomio pois hänelle suoraan esitetystä kysymyksestä ketjussa "narsisti voi valita uhrinsa myös.."
        Niinku tarkoitus palauttaa hänen imagonsa ajattelevana, asiallisena hurskaana narsitin uhrina, joka ei kuppia ota.

        Jahas ollaan loukkaannuttu kun en ole huomannut minulle esitetettyä kysymystä, tuota samasta syystä loukkantumista on ollu ennenkin.

        Mutta joo, nähdäkseni toi ketju jatkui perinteisellä poiu/mene jo tyypisenä keskusteluna, et lakkasin seuraamasta sitä ja muutenki ny rupes tympäiseen lortto keskustelut. En pidä naista halventamasta nimittelystä.

        Mutta nyt kun toit asian esiin, niin kävin vilkaisemassa mistä oli kysymys.
        Ilmeisesti tarkoitat tätä

        "Yltiltä kyllä haluaisin kysyä uudelleen, miksi hän niin voimallisesti puolustaa näitä henkilöitä?"

        Henkilöitä en tunne, enkä tiedä ketä ny pitäisi puolustaa, ainut ihminen josta ny voi jotain päätellä on kirjoittaja/kertoja itse ja muistikuvani mukaan (en lukenut kaikkia kommentteja) hän myös narsistin tapaan halveksi naisia.

        Mutta itse tapahtumaan liittyen, niin onhan se toki outoa jos vaimo ja mitä ilmeisimmin muu kulttuuri väki istuu vieressä katsomassa, kun vieras nainen hinkuttaa vaimon aviomiehen haaraväliä ja istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee.

        Ihan pöhlöjä tuntuu olevan kaikki asiaosaiset tai sitten ko. on jotkut seksimessut/erotiikka aiheinen tapahtuma, kun hieman vähättelevästi käytitkin sanaa kylttyyri

        Mutta joo, en ymmärrä miten nuo asiat ny tähän eilen lukemaani ja tännekkin laittamaani juttuun liittyy.

        Onko se ny sitten niin, et kun ei keksi mitään järjellistä sanottavaa tuosta , niin täytyy sitten alkaa ruotimaan sitä henkilöä joka aloituksen laittoi, että edes jotain pöhinää palstalle sais aikaan, kun ei sitä poiuakaan ny ole vielä tänään näkynyt.

        Mitä tulee hurskauteen, niin sellaista minusta ei saa ja kuppiakin joskus tulee otettua, eilenkin pari kun käytiin karaokekuppilassa. Enkä ny koe olevani edes uhrikaan, sekin on ikävä piirre jos jää jollekulle pysyväksi rooliksi.


      • Narskun_kertomaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jahas ollaan loukkaannuttu kun en ole huomannut minulle esitetettyä kysymystä, tuota samasta syystä loukkantumista on ollu ennenkin.

        Mutta joo, nähdäkseni toi ketju jatkui perinteisellä poiu/mene jo tyypisenä keskusteluna, et lakkasin seuraamasta sitä ja muutenki ny rupes tympäiseen lortto keskustelut. En pidä naista halventamasta nimittelystä.

        Mutta nyt kun toit asian esiin, niin kävin vilkaisemassa mistä oli kysymys.
        Ilmeisesti tarkoitat tätä

        "Yltiltä kyllä haluaisin kysyä uudelleen, miksi hän niin voimallisesti puolustaa näitä henkilöitä?"

        Henkilöitä en tunne, enkä tiedä ketä ny pitäisi puolustaa, ainut ihminen josta ny voi jotain päätellä on kirjoittaja/kertoja itse ja muistikuvani mukaan (en lukenut kaikkia kommentteja) hän myös narsistin tapaan halveksi naisia.

        Mutta itse tapahtumaan liittyen, niin onhan se toki outoa jos vaimo ja mitä ilmeisimmin muu kulttuuri väki istuu vieressä katsomassa, kun vieras nainen hinkuttaa vaimon aviomiehen haaraväliä ja istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee.

        Ihan pöhlöjä tuntuu olevan kaikki asiaosaiset tai sitten ko. on jotkut seksimessut/erotiikka aiheinen tapahtuma, kun hieman vähättelevästi käytitkin sanaa kylttyyri

        Mutta joo, en ymmärrä miten nuo asiat ny tähän eilen lukemaani ja tännekkin laittamaani juttuun liittyy.

        Onko se ny sitten niin, et kun ei keksi mitään järjellistä sanottavaa tuosta , niin täytyy sitten alkaa ruotimaan sitä henkilöä joka aloituksen laittoi, että edes jotain pöhinää palstalle sais aikaan, kun ei sitä poiuakaan ny ole vielä tänään näkynyt.

        Mitä tulee hurskauteen, niin sellaista minusta ei saa ja kuppiakin joskus tulee otettua, eilenkin pari kun käytiin karaokekuppilassa. Enkä ny koe olevani edes uhrikaan, sekin on ikävä piirre jos jää jollekulle pysyväksi rooliksi.

        Yltillähän nyt on muistoissa tallessa vuosiakin vanhat ketjut (tarvittaessa sitaatit löytyy hämmästyttävän vikkelästi), joten se että hän ei ole huomannut uudehkoa ketjua josta puolet on hänen kommenttejaan lienee hätäpäissään esitettyä höpinää.
        Siinä aiemmassa ketjussa: minun tulkintani on, että ylt vain heittäytyi - ja heittäytyy edelleen -puolustuskannalle, kun puhutaan itseään tyrkkäävistä naisista. Mutta ei tämä tosiaankaan tähän ketjuun kuulu eli tein poijut. En vain pidä hurskastelijoista.
        Ja kyllä halveksin edelleen itseään perheellisille miehille tyrkyttäviä naisia, vaikka se yltistä pahalle tuntuukin. Mieskin halveksi. Mitä hyvää niissä on, ylt?
        Aloituksesta: kerran odotin ambulanssia 40 min yli 85-vuotiaan (kuivuneen, ei enää akuuttia vaaraa) herran seurassa. Kuolemaa pelätessään tai odotellessaan herra vuodatti mulle tiivistelmän ex-rouvansa narsismista, vaikka en olisi halunnut kuulla.
        Ihan samaa tavaraa se oli kuin miehilläkin, tietysti pienillä naisellisilla mausteilla.


      • Narskun_kertomaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Jahas ollaan loukkaannuttu kun en ole huomannut minulle esitetettyä kysymystä, tuota samasta syystä loukkantumista on ollu ennenkin.

        Mutta joo, nähdäkseni toi ketju jatkui perinteisellä poiu/mene jo tyypisenä keskusteluna, et lakkasin seuraamasta sitä ja muutenki ny rupes tympäiseen lortto keskustelut. En pidä naista halventamasta nimittelystä.

        Mutta nyt kun toit asian esiin, niin kävin vilkaisemassa mistä oli kysymys.
        Ilmeisesti tarkoitat tätä

        "Yltiltä kyllä haluaisin kysyä uudelleen, miksi hän niin voimallisesti puolustaa näitä henkilöitä?"

        Henkilöitä en tunne, enkä tiedä ketä ny pitäisi puolustaa, ainut ihminen josta ny voi jotain päätellä on kirjoittaja/kertoja itse ja muistikuvani mukaan (en lukenut kaikkia kommentteja) hän myös narsistin tapaan halveksi naisia.

        Mutta itse tapahtumaan liittyen, niin onhan se toki outoa jos vaimo ja mitä ilmeisimmin muu kulttuuri väki istuu vieressä katsomassa, kun vieras nainen hinkuttaa vaimon aviomiehen haaraväliä ja istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee.

        Ihan pöhlöjä tuntuu olevan kaikki asiaosaiset tai sitten ko. on jotkut seksimessut/erotiikka aiheinen tapahtuma, kun hieman vähättelevästi käytitkin sanaa kylttyyri

        Mutta joo, en ymmärrä miten nuo asiat ny tähän eilen lukemaani ja tännekkin laittamaani juttuun liittyy.

        Onko se ny sitten niin, et kun ei keksi mitään järjellistä sanottavaa tuosta , niin täytyy sitten alkaa ruotimaan sitä henkilöä joka aloituksen laittoi, että edes jotain pöhinää palstalle sais aikaan, kun ei sitä poiuakaan ny ole vielä tänään näkynyt.

        Mitä tulee hurskauteen, niin sellaista minusta ei saa ja kuppiakin joskus tulee otettua, eilenkin pari kun käytiin karaokekuppilassa. Enkä ny koe olevani edes uhrikaan, sekin on ikävä piirre jos jää jollekulle pysyväksi rooliksi.

        Vielä:
        Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiäni:
        "istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee."
        Miksi ihmeessä?
        Minusta se on tarpeeksi raadollista muutenkin.


      • sellaistatälläkertaa
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Vielä:
        Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiäni:
        "istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee."
        Miksi ihmeessä?
        Minusta se on tarpeeksi raadollista muutenkin.

        Ylt on juuri silloin hätääntynyt ja panee omiaan tarinaan, tyypillistä käyttäytymistä tuo on. Aivan sama kokemus myös, että mies kin halveksi täällä ja jokus lipsahti näitä juttuja, kuten tatuoitu nainen on helppoa lihaa. Okei, jokainen tekee virheitä, jopa itse aiheutettuja ja aivan tarkoituksellakin saada vain härnättyä ja pelattua toisella.


      • Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Vielä:
        Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiäni:
        "istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee."
        Miksi ihmeessä?
        Minusta se on tarpeeksi raadollista muutenkin.

        "Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiän"

        Joo, joo, pahoitteluni ettei aina ei sanatarkasti muista, mutta ei ollut tarkoitus panna omiaan, mut no hätä korjaan, ettei kukaan saa väärää käsitystä , että miten toi asia oli,

        Että näin tapahtui alkuperäisesti narskun itsensä kertomana

        " joka jopa vaimon läsnäollessa tuo voimakkaasti itseään tarjolle sekä sanoin että fyysisin elein (esim. syliin istuminen tai alaraajan hinkuttaminen pöydän alla miehen sukuelimiä vasten)"

        Samalla itse ajattelee, et ei hitto on mullakin paljo vikaa pääs, ku ylipäätään vastaan tämmösiin


      • Narskun_kertomaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiän"

        Joo, joo, pahoitteluni ettei aina ei sanatarkasti muista, mutta ei ollut tarkoitus panna omiaan, mut no hätä korjaan, ettei kukaan saa väärää käsitystä , että miten toi asia oli,

        Että näin tapahtui alkuperäisesti narskun itsensä kertomana

        " joka jopa vaimon läsnäollessa tuo voimakkaasti itseään tarjolle sekä sanoin että fyysisin elein (esim. syliin istuminen tai alaraajan hinkuttaminen pöydän alla miehen sukuelimiä vasten)"

        Samalla itse ajattelee, et ei hitto on mullakin paljo vikaa pääs, ku ylipäätään vastaan tämmösiin

        Kyllä ihmettelen miksi puolustat tuollaista käytöstä?
        Ja miksi suutut siitä, jos sanoo että mieskin on ilmoittanut halveksivansa noin käyttäytyviä henkilöitä?
        Tein alusta lähtien selväksi, että näitä härskeimpiä sattui tielle, koska mies on jossain määrin julkinen henkilö: kai se sitten on vain vanha kunnon bändäri-ilmiö.
        Tosin vaikka ukko olis ollut paperimies (joilla on paremmat palkat!), luultavasti joskus jossain vaiheessa joku eronnut uhri-hinkuttaja olisi tuonut itseään tyrkylle, miehen perheestä huolimatta.
        No ehkä yltin mielestä jokainen säänssi on mahdollisuus ( matti nykänen).


      • Anonyymi
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "No ihan turhaa mietitte aloituksen tarkoitusperiä, kuhan ny linkitin palstan aiheeseen liittyvän jutun, joka tuli eilen silmiin ylen uutisvirrasta. "
        Ymmm.
        Minusta yltin tarkoitusperä on vetää huomio pois hänelle suoraan esitetystä kysymyksestä ketjussa "narsisti voi valita uhrinsa myös.."
        Niinku tarkoitus palauttaa hänen imagonsa ajattelevana, asiallisena hurskaana narsitin uhrina, joka ei kuppia ota.

        Tarkoitatko niitä jotka valemuistosyndroomia ahkeroijien apuina toivottomuutta luomalla.


      • Anonyymi
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Vielä:
        Ylt oli taas omasta kokemusmaailmastaan muunnellut tekstiäni:
        "istuu hajareisin sylissä ja aviomies vaan nauraa hohottaa ja muut vaan katselee."
        Miksi ihmeessä?
        Minusta se on tarpeeksi raadollista muutenkin.

        Mihin se muuntelu sitten johti.


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Ei tuotu, ei tuotu. Soisin että toimittaja olisi onnistunut tuomaan noita seikkoja artikkeliinsa, nostamaan esiin."

        No toimittajalla ny tuskin on sen kummemmin tietämystä narsismista, hän vaan haastattelee ihmistä joka haluaa tarinansa kertoa. Hankkii hieman taustatietoa ja muotoilee henkilön haastatteluista tarinan luettavaan malliin.

        Haluaa vielä tarkistuttaa kirjoittamansa jutun ennen julkaisua jollakin enemmänkin narsimista tietävällä, ettei kovin olisi sellaista mikä ei liity narsisteihin, kuten lopussa lukeekin "Juttua varten on konsultoitu narsismin asiantuntija sosiaalipsykologi Janne Viljamaata"

        Ettei tuossa ny lähdetty sen kummemmin pohtimaan narsismin olemusta sinällään vaan julkaistiin yhden ihmisen tässä tapauksessa miehen tarina/kokemus aiheesta.

        Sitä en tiedä sitten, miten paljon noita mies/naisnarsistin eroja pohditaan sitten narsismi aiheisissa artikkeleissa /kirjallisuudessa. Vähemmänhän noin yleensäkin tuodaan esiin nimenomaan naisen narsitisuutta, enemmänkin keskitytään pelkästään narsisteihin ja yleisesti päätellään, että useimmat ovat miehiä, kun naiset herkemmin tuovat asian esille.

        Mikä toki hieman kummastuttaakin, kun ja jos narsisti äitejä on olemassa, niin se narsisti äitikin on nainen ja mitä ilm. parisuhteen toinen osapuoli, että kyllähän niitä naispuolisia narsisteja saattaa olla enemmänkin, kuin mitä tilastot antavat ymmärtää.

        Pilkkuvirhe: ..enemmäkin kuin ei kaipaa pilkkua, koska vertaileva kuin.
        Kun-sanan eteen "ottaa eteen" pilkun.


    • aikaakuluu

      Vaikka alusta asti tiesi, että jokin on pahasti vialla,
      ei ollut tietoa mihinkä verrata tilannetta.
      Vasta erään toisen narsin käytös oli niin
      kummallista seurattavaa, että googlesta
      haettu vastaus vei oikeille sivuille.
      Siitä alkoi tiedon keruu jolle ei loppua näy.
      Tietoa saa täältä kirjoista ja artikkeleista

      • Anonyymi

        Narsissi


    • Narskun_kertomaa

      Minuun meni piru, tein yltit ja googlasin yltin -tuon narsismin ja narsististen suhteiden erityisasiantuntijan.

      Narsismikokemus perustunee lyhytaikaiseen irtosuhteeseen, toinen osapuoli ei ilmeisesti ollut edes eronnut. Narsismista, ja mitä se todella on, yltillä siis ei ole mitään omakohtaista kokemusta, pettymystä seksi- ja parisuhteissa ilmeisesti enemmänkin.

      4.8.2014 ylt kirjoittaa:
      "Tuota en tiedä mistä ny nuo päätelmäsi olet tehnyt, ilmeisestikään tarinani ei ole sinulle tuttu siltä osin, että että suhteemme oli laatua tapailimme noin kerta viikkoon, eikä kyse ollut mistään varsinaisesta seurustelusuhteesta..."

      Ja edelleen

      "Että "tämä asiantijuuteni" jos sitä ny siksi voi nimittää on syntynyt vasta suhteen päättymisen jälkeen kun aloin ottaa selvää "mitä se kaikki oli", siitäkin meni vielä joitain kuukausia ennenkuin edes uskaltauduin tosissani ajattelemaan että olen ilmeisesti ollut tekemisissä jonkun sortin narsistin kanssa saati keskustelemaan aiheesta..."

      • kaikkienlahkeessa

        Kyseessä oli tosiaan sovittu tapailusuhde seksin merkeissä. Nyt minä puolestaan voinen muistella, että hän kirjoitti itse, kuinka hän halusi pelata miehellä eli oli siis itse pelinainen ja halusi katsoa, kuinka pitkälle varattu, ai niin tyttärelleen sanoi, että vähän varattu, on valmis menemään hänen kanssaan. Em. löytyy kyllä vanhoista palstakirjoituksista, kun etsii. Kun kupla sitten puhkesi, niin siihen tuli tämä, että on ollut narsistin kanssa suhteessa. Todennäköisesti oli suhteessa vain vähän kuspäisen ihmisen kanssa, joka näki tämän pelinaisen läpi ja tiesi hänen muista samanaikaisista leikkikavereistaan.


      • Nii-in, mitähän tästäkin taas ajattelis,

        mikä noita ihmisiä riivaa, pahansuopuus ja ilkeys kyllä paistaa lävitse, ensimmäinen ajatus joka tuli mieleen lukiessa, että hanki ny itselles elämä, ettei tarvi yrittää elää toisen ihmisen vuosien takaista elämää.

        Näköjään vanhoja ketjujakin on kaiveltu, niitäkin varmaan on ihan riittämiin jos niitä haluaa tonkia, kuluuhan se elämä niinkin. No fiksua olis kuitenkin laittaa linkki ketjuun josta tuo lainaus on peräisin, kun siellä lukee paljon muutakin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12251822/miten-narsisti-itse-kokee-itsensa

        Mutta joo niinhän minä kirjoitin silloin viitisen vuotta sitten, eikä minulla ole siihen mitään lisättävää, eikä pois otettavaa.

        Mitä tulee siihen suhteeseen, niin se tosiaan sijoittuu ajanjaksolle kevät 2008-syksy 2011 ja puheväleissä oltiin lähes päivittäin, käytiin toisiaan pitkiäkin keskusteluja joko spostin tai messengerin välityksellä. Tapaamisia oli noin kerta viikkoon.

        Mitä tulee pettymyksiin parisuhteissa, niin mulla on takana pitkä avioliitto yli 20 vuotta , joka päätttyi syystä, että puolisoni alkoholisoitui. Päälimmisenä tunteena on ollut suru, joskus vieläkin. Hän oli elämäni ensi rakkaus, joka on sillain ainutlaatuinen. Nykyään välit lasteni isään on ihan ookoo, hänkin on päässyt katkeruudestaan eroon.

        Eron jälkeen sitten menikin 10 vuotta ns. ilman mitään suhteita vastakkaiseen sukupuoleen. alkuun tein kolmeakin työtä saadakseni tyttäret koulutettua, vuokrat ja laskut maksettua ja ruokaakin pöytään. Toisaalta eron jälkeen ajattelin, et se osa elämää olis jo ohitse, olin silloin nelikymppinen ja omasta mielestäni jo vanha.

        No lapset aikustuivat, muttivat omilleen, ja elämä helpouttui, hommasin tietokoneen ja uudenvuodenyönä 2008 kirjauduin suomi24 treffipalstalle ja tosiaan sieltä sitten se juttu alkoi ja kesti sen reilun kolme vuotta.

        Muita ns. seksisuhteita suhteita ei ole ollut, eikä enää tulekkaan, ei ole sellaiselle tarvetta. Eläkepäiviä ootellaan, että olis sitte enemmän aikaa ja toivotaan että pysyis joltisenkinlaisessa kunnossa, että vois matkustella ja tehdä mitä mielii.

        Pettymyksestä en nyt puhuisi sen ns. seksisuhteen päättymisestä, enmmänkin olin järkyttynyt että mihin hemmettiin minä tyhmyyksissäni oikein olinkaan sotkeutunut., että oppirahat tuli maksettua.

        No sitten jatketaan samasta aiheesta nimmari vaan vaihtuu, mikä sekin on kovin osoitteleva, mutta paikkansa pitämätön. Pelinaisesta muistan jotain maininneeni, mutta tuo tässä ilmaistu tuskin vastaa sitä mitä kirjoitin, että ehkä ko. henkilö kahlaa edelleen vuosien takaisia kirjoitusiani lävitse voidakseen todistaa väitteensä.

        Mutta joo silloin n. 10 vuotta sitten tytär aavisti että mulla on joku mies, ja myönsinkin tapailevani jotakuta miiestä ja lisäsin, ettei se ole mitään sellaista, mistä tulisi sen enempää, etten tuo häntä näytille.

        Jolloin hän kysyi, onks se naimisissa johon vastasin ettei ole, eikä asu kenenkään naisen kanssa, mutta on jollain lailla varattu. Keskustelu päättyi siihen, eikä siihen koskaan palattu, kun tosiaan lapset jo asuivat omillaan, etteivät niin kiinnostuneita olleita, kun heilläkin oli se oma elämä.

        Mitä tulee loppukaneettiin niin sitä ei voi kuin ihmetellä, mistä kumpuaa tarve vääristellä toisen ihmisen vuosien takaisia kokemuksia ja elämäntarinaa.

        Pakostakin sitä miettii tosiaan etteikö tuolla ihmisellä ole omaa elämää, täällä palstallako se hänen elämänsä on. Jahnata jotain toisen ihmisen vuosien takaista juttua ja yrittää muuttaa sitä omaan malliinsa.

        Vai onko tämä sitä narstille tyypillistä mustamaalausta.
        Jotenkin huvittakin välillä, et minäkö harmaapäinen mummeli olisin joku miestennielijä, en ollut silloin enkä nykyäänkään.

        Enkä ymmärrä sitäkään minkälaisissa paikoissa/kulttuuuritilaisuuksissa tuo ihminen liikkuu, kun itse en ole moisiin tyrkkyihin, lorttoihin ja kuselta haiseviin huoriin törmännyt vaikka tosiaan pubeissakin tulee käytyä, enkä ole kenenkään muunkaan kuullut sellaista puhuvan.

        Enemmänkin kallistuisin sille kannalle, että siellä taustalla on valtava määrä naisvihaa ja tarvetta yrittää halventaa muita naisia


      • poiuytrdfgh

        Mummojen villit romanssit vois olla tän ketjun otsikko,
        Minä kans villiinnyn vasta mummona. Olen aloittanut "palstahäirikkönä".


      • Et_ilm
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Nii-in, mitähän tästäkin taas ajattelis,

        mikä noita ihmisiä riivaa, pahansuopuus ja ilkeys kyllä paistaa lävitse, ensimmäinen ajatus joka tuli mieleen lukiessa, että hanki ny itselles elämä, ettei tarvi yrittää elää toisen ihmisen vuosien takaista elämää.

        Näköjään vanhoja ketjujakin on kaiveltu, niitäkin varmaan on ihan riittämiin jos niitä haluaa tonkia, kuluuhan se elämä niinkin. No fiksua olis kuitenkin laittaa linkki ketjuun josta tuo lainaus on peräisin, kun siellä lukee paljon muutakin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12251822/miten-narsisti-itse-kokee-itsensa

        Mutta joo niinhän minä kirjoitin silloin viitisen vuotta sitten, eikä minulla ole siihen mitään lisättävää, eikä pois otettavaa.

        Mitä tulee siihen suhteeseen, niin se tosiaan sijoittuu ajanjaksolle kevät 2008-syksy 2011 ja puheväleissä oltiin lähes päivittäin, käytiin toisiaan pitkiäkin keskusteluja joko spostin tai messengerin välityksellä. Tapaamisia oli noin kerta viikkoon.

        Mitä tulee pettymyksiin parisuhteissa, niin mulla on takana pitkä avioliitto yli 20 vuotta , joka päätttyi syystä, että puolisoni alkoholisoitui. Päälimmisenä tunteena on ollut suru, joskus vieläkin. Hän oli elämäni ensi rakkaus, joka on sillain ainutlaatuinen. Nykyään välit lasteni isään on ihan ookoo, hänkin on päässyt katkeruudestaan eroon.

        Eron jälkeen sitten menikin 10 vuotta ns. ilman mitään suhteita vastakkaiseen sukupuoleen. alkuun tein kolmeakin työtä saadakseni tyttäret koulutettua, vuokrat ja laskut maksettua ja ruokaakin pöytään. Toisaalta eron jälkeen ajattelin, et se osa elämää olis jo ohitse, olin silloin nelikymppinen ja omasta mielestäni jo vanha.

        No lapset aikustuivat, muttivat omilleen, ja elämä helpouttui, hommasin tietokoneen ja uudenvuodenyönä 2008 kirjauduin suomi24 treffipalstalle ja tosiaan sieltä sitten se juttu alkoi ja kesti sen reilun kolme vuotta.

        Muita ns. seksisuhteita suhteita ei ole ollut, eikä enää tulekkaan, ei ole sellaiselle tarvetta. Eläkepäiviä ootellaan, että olis sitte enemmän aikaa ja toivotaan että pysyis joltisenkinlaisessa kunnossa, että vois matkustella ja tehdä mitä mielii.

        Pettymyksestä en nyt puhuisi sen ns. seksisuhteen päättymisestä, enmmänkin olin järkyttynyt että mihin hemmettiin minä tyhmyyksissäni oikein olinkaan sotkeutunut., että oppirahat tuli maksettua.

        No sitten jatketaan samasta aiheesta nimmari vaan vaihtuu, mikä sekin on kovin osoitteleva, mutta paikkansa pitämätön. Pelinaisesta muistan jotain maininneeni, mutta tuo tässä ilmaistu tuskin vastaa sitä mitä kirjoitin, että ehkä ko. henkilö kahlaa edelleen vuosien takaisia kirjoitusiani lävitse voidakseen todistaa väitteensä.

        Mutta joo silloin n. 10 vuotta sitten tytär aavisti että mulla on joku mies, ja myönsinkin tapailevani jotakuta miiestä ja lisäsin, ettei se ole mitään sellaista, mistä tulisi sen enempää, etten tuo häntä näytille.

        Jolloin hän kysyi, onks se naimisissa johon vastasin ettei ole, eikä asu kenenkään naisen kanssa, mutta on jollain lailla varattu. Keskustelu päättyi siihen, eikä siihen koskaan palattu, kun tosiaan lapset jo asuivat omillaan, etteivät niin kiinnostuneita olleita, kun heilläkin oli se oma elämä.

        Mitä tulee loppukaneettiin niin sitä ei voi kuin ihmetellä, mistä kumpuaa tarve vääristellä toisen ihmisen vuosien takaisia kokemuksia ja elämäntarinaa.

        Pakostakin sitä miettii tosiaan etteikö tuolla ihmisellä ole omaa elämää, täällä palstallako se hänen elämänsä on. Jahnata jotain toisen ihmisen vuosien takaista juttua ja yrittää muuttaa sitä omaan malliinsa.

        Vai onko tämä sitä narstille tyypillistä mustamaalausta.
        Jotenkin huvittakin välillä, et minäkö harmaapäinen mummeli olisin joku miestennielijä, en ollut silloin enkä nykyäänkään.

        Enkä ymmärrä sitäkään minkälaisissa paikoissa/kulttuuuritilaisuuksissa tuo ihminen liikkuu, kun itse en ole moisiin tyrkkyihin, lorttoihin ja kuselta haiseviin huoriin törmännyt vaikka tosiaan pubeissakin tulee käytyä, enkä ole kenenkään muunkaan kuullut sellaista puhuvan.

        Enemmänkin kallistuisin sille kannalle, että siellä taustalla on valtava määrä naisvihaa ja tarvetta yrittää halventaa muita naisia

        "Enkä ymmärrä sitäkään minkälaisissa paikoissa/kulttuuuritilaisuuksissa tuo ihminen liikkuu, kun itse en ole moisiin tyrkkyihin, lorttoihin ja kuselta haiseviin huoriin törmännyt vaikka tosiaan pubeissakin tulee käytyä, "
        Et ilmeisesti nyt käy paljon missään. Kyllä tuollaisia tapauksia on olemassa paljonkin. Asut jossain takahikiällä joten se rajoittaa kokemusmaailmaasi etkä voi puhua yleisesti. Jostain syystä teillä siellä on vain pyhäkoululaisia liikkellä pubeissakin. Sieltä muutetaan pois varmaan jos käy ahtaaksi.

        Et voi nyt tuollaista yleistä höpötystä pitää ja kuvitella tietäväsi kun et kerran ole kiertänyt paljon missään. Ja kyllä ne lortot eksyvät parempiinkin kulttuuritilaisuuksiin milloin minkäkin kortin ja seuran turvin. Ehkä ihan yläluokkaisimmat huvit on vähemmässä. Niissä käy sitten taas omanlaisensa...


      • Et_ilm kirjoitti:

        "Enkä ymmärrä sitäkään minkälaisissa paikoissa/kulttuuuritilaisuuksissa tuo ihminen liikkuu, kun itse en ole moisiin tyrkkyihin, lorttoihin ja kuselta haiseviin huoriin törmännyt vaikka tosiaan pubeissakin tulee käytyä, "
        Et ilmeisesti nyt käy paljon missään. Kyllä tuollaisia tapauksia on olemassa paljonkin. Asut jossain takahikiällä joten se rajoittaa kokemusmaailmaasi etkä voi puhua yleisesti. Jostain syystä teillä siellä on vain pyhäkoululaisia liikkellä pubeissakin. Sieltä muutetaan pois varmaan jos käy ahtaaksi.

        Et voi nyt tuollaista yleistä höpötystä pitää ja kuvitella tietäväsi kun et kerran ole kiertänyt paljon missään. Ja kyllä ne lortot eksyvät parempiinkin kulttuuritilaisuuksiin milloin minkäkin kortin ja seuran turvin. Ehkä ihan yläluokkaisimmat huvit on vähemmässä. Niissä käy sitten taas omanlaisensa...

        "Et ilmeisesti nyt käy paljon missään"

        Niin sekin on sinun luulosi, kuin viittauksesi asuinpaikkaani, mikä on sinulle tyypillistä ja kummastuttavaakin.

        Mun käsittääkseni ny tämmösillä palstoilla ny ei juurikaan kannata mainostaa menojaan, niistäkin sitten saattaa saada kuraa niskaan jos joku joutuu vaan siellä tietsikan ääressä olemaan.

        Se on toki totta että työt haittaa huvituksia, että menemisiään joutuu jättämään väliin, mutta kuten jo mainitsin eläkepäiviä odotellessa.

        Totta on sekin, että on olemassa ns. hienojakin ravintoloita joissa pyörii prostituoituja ja rahaa, samoin mm. joitain matkakeskuksia, ns. hierontapaikkoja, sitä varten vuokrattuja asuntoja yms. joissa sitä ammattia harjoitetaan.

        Sitten on baareja joissa asiakaskunta paljolta koostuu niistä kadun miehistä ja naisista ja suosituin karaokebiisi taitaa olla "ollaanko enkeleitä toisillemme"

        Mutta kun ne paikat tietää niin onks niihin pakko mennä, valinnan varaahan kyllä on, nykyään pubeja ja eritasoisia ravintoloita on lähestulkoon joka korttelissa. Että siltä pohjalta ajatellen tuntuu kummalta noi sun jutttus

        Mitä sitten tulee niihin mainitsemiisi kylttyritilaisuusiin niin oudolta kuullostaa nekin, et pakostakin miettii minkähänlaisia ja aiheisia net ovat jos ja kun niissä tapahtuu tuommosta, että jalalla hinkataan jonkun haaraväliä ja mennään syliin vaimon katsellessa vierestä.

        Jotenkin kuullostaa niin oudolta absurdilta koko juttu, mies nauraa hohottaa, kun joku nainen hinkkaa haaraväliä, istuu syliin ja vaimo katsoo vierestä. Että eiköhän se pilkkanauru kohdistu varmaan molempiin naisiin.

        Vielä kun tarinan mukaan ei kyse ole edes yksittäistapauksesta. Joo mies on narsisti, että hänen käytöksensä johtuu siittä mutta mikäs tää vaimo sit on. Vähän samanlainen outo juttu, kun se, jossa miesystävä tuli perjantaisin ja löi nyrkillä päähän juttu.

        Mutta joo, onhan meitä ihmisiä ja tarinoita monenlaisia ja jos ei oikein ole elämää/pääse mihinkään, niin joutuu kuvittelemaan.

        Mutta se punainen lanka joka näissä tarinoissa näkyy, tarkoittaa tosiaan että on olemassa ihmisiä jotka vihaavat ja yrittävät halventaa naisia tavalla tai toisella.

        Liittyy oleellisena osana narsismiin ja juontuu sieltä varhaisesta pettymyksestä elämän ensimmäisessä rakkaussuhteessa.


      • Niin_kumm
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Et ilmeisesti nyt käy paljon missään"

        Niin sekin on sinun luulosi, kuin viittauksesi asuinpaikkaani, mikä on sinulle tyypillistä ja kummastuttavaakin.

        Mun käsittääkseni ny tämmösillä palstoilla ny ei juurikaan kannata mainostaa menojaan, niistäkin sitten saattaa saada kuraa niskaan jos joku joutuu vaan siellä tietsikan ääressä olemaan.

        Se on toki totta että työt haittaa huvituksia, että menemisiään joutuu jättämään väliin, mutta kuten jo mainitsin eläkepäiviä odotellessa.

        Totta on sekin, että on olemassa ns. hienojakin ravintoloita joissa pyörii prostituoituja ja rahaa, samoin mm. joitain matkakeskuksia, ns. hierontapaikkoja, sitä varten vuokrattuja asuntoja yms. joissa sitä ammattia harjoitetaan.

        Sitten on baareja joissa asiakaskunta paljolta koostuu niistä kadun miehistä ja naisista ja suosituin karaokebiisi taitaa olla "ollaanko enkeleitä toisillemme"

        Mutta kun ne paikat tietää niin onks niihin pakko mennä, valinnan varaahan kyllä on, nykyään pubeja ja eritasoisia ravintoloita on lähestulkoon joka korttelissa. Että siltä pohjalta ajatellen tuntuu kummalta noi sun jutttus

        Mitä sitten tulee niihin mainitsemiisi kylttyritilaisuusiin niin oudolta kuullostaa nekin, et pakostakin miettii minkähänlaisia ja aiheisia net ovat jos ja kun niissä tapahtuu tuommosta, että jalalla hinkataan jonkun haaraväliä ja mennään syliin vaimon katsellessa vierestä.

        Jotenkin kuullostaa niin oudolta absurdilta koko juttu, mies nauraa hohottaa, kun joku nainen hinkkaa haaraväliä, istuu syliin ja vaimo katsoo vierestä. Että eiköhän se pilkkanauru kohdistu varmaan molempiin naisiin.

        Vielä kun tarinan mukaan ei kyse ole edes yksittäistapauksesta. Joo mies on narsisti, että hänen käytöksensä johtuu siittä mutta mikäs tää vaimo sit on. Vähän samanlainen outo juttu, kun se, jossa miesystävä tuli perjantaisin ja löi nyrkillä päähän juttu.

        Mutta joo, onhan meitä ihmisiä ja tarinoita monenlaisia ja jos ei oikein ole elämää/pääse mihinkään, niin joutuu kuvittelemaan.

        Mutta se punainen lanka joka näissä tarinoissa näkyy, tarkoittaa tosiaan että on olemassa ihmisiä jotka vihaavat ja yrittävät halventaa naisia tavalla tai toisella.

        Liittyy oleellisena osana narsismiin ja juontuu sieltä varhaisesta pettymyksestä elämän ensimmäisessä rakkaussuhteessa.

        "Mutta kun ne paikat tietää niin onks niihin pakko mennä, valinnan varaahan kyllä on, nykyään pubeja ja eritasoisia ravintoloita on lähestulkoon joka korttelissa. Että siltä pohjalta ajatellen tuntuu kummalta noi sun jutttus"

        Niin kummalle nyt vastaat, minulle vai tuolle vaimolle?
        Mutta jatkan nyt siitä mihin jäin. Siis liikkuva yksikkö on ihminen, menomestat ennemmin pysyvät paikallaan, ainakin muutaman vuoden yleensä. Siis kyllä lortto pääsee liikkumaan vaikka jalat joskus olisivat vähän kipeytyneetkin...
        Ja ylt, ennen kaikkea, ajatkin muuttuvat...

        Ja vielä, ylt. Mitä ihmettä tarkoitat tuolla
        "Mutta se punainen lanka joka näissä tarinoissa näkyy, tarkoittaa tosiaan että on olemassa ihmisiä jotka vihaavat ja yrittävät halventaa naisia tavalla tai toisella."?

        Ja vielä, ylt. Mikä sinun mielestäsi lorton suhde on omaan itseensä, siihen mieheen jota hinkuttaa ja hinkutetun vaimoon?
        Ja kuka on tarinan Nainen isolla N:llä? Lorttoko? Jotenkin kuulostaa siltä että muut ovat narsistisia halveksujia ja lortto se viaton kohde. Miten menee siis nämä jutut? Järjestä.


      • Niin_kumm kirjoitti:

        "Mutta kun ne paikat tietää niin onks niihin pakko mennä, valinnan varaahan kyllä on, nykyään pubeja ja eritasoisia ravintoloita on lähestulkoon joka korttelissa. Että siltä pohjalta ajatellen tuntuu kummalta noi sun jutttus"

        Niin kummalle nyt vastaat, minulle vai tuolle vaimolle?
        Mutta jatkan nyt siitä mihin jäin. Siis liikkuva yksikkö on ihminen, menomestat ennemmin pysyvät paikallaan, ainakin muutaman vuoden yleensä. Siis kyllä lortto pääsee liikkumaan vaikka jalat joskus olisivat vähän kipeytyneetkin...
        Ja ylt, ennen kaikkea, ajatkin muuttuvat...

        Ja vielä, ylt. Mitä ihmettä tarkoitat tuolla
        "Mutta se punainen lanka joka näissä tarinoissa näkyy, tarkoittaa tosiaan että on olemassa ihmisiä jotka vihaavat ja yrittävät halventaa naisia tavalla tai toisella."?

        Ja vielä, ylt. Mikä sinun mielestäsi lorton suhde on omaan itseensä, siihen mieheen jota hinkuttaa ja hinkutetun vaimoon?
        Ja kuka on tarinan Nainen isolla N:llä? Lorttoko? Jotenkin kuulostaa siltä että muut ovat narsistisia halveksujia ja lortto se viaton kohde. Miten menee siis nämä jutut? Järjestä.

        Niin kommentoin ny lähinnä puheena olevaa aihetta, joka ny tällä haavaa tuntuu olevan joko minä/vuosien takainen suhteeni ja lortot

        En ny jaksa hakea linkkiä, mutta kyllä narsismiin liittyy oleellisesti tuo viha muita naisia kohtaan, myös naisilla.

        Mitä tulee lorttoihin, en henk. tunne ketään, mutta uskon kyllä että tietoa/ luettavaa heistäkin löytyy jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu"

        Mutta joo, käsittääkseni palstan aihe on narsismi ja toistan viha/halveksunta muita naisia kohtaan kuuluu oleellina osana tähän aiheeseen, oli ny kyseessä mies-tai naispuolinen narsisti


      • Niin_edelleen
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin kommentoin ny lähinnä puheena olevaa aihetta, joka ny tällä haavaa tuntuu olevan joko minä/vuosien takainen suhteeni ja lortot

        En ny jaksa hakea linkkiä, mutta kyllä narsismiin liittyy oleellisesti tuo viha muita naisia kohtaan, myös naisilla.

        Mitä tulee lorttoihin, en henk. tunne ketään, mutta uskon kyllä että tietoa/ luettavaa heistäkin löytyy jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu"

        Mutta joo, käsittääkseni palstan aihe on narsismi ja toistan viha/halveksunta muita naisia kohtaan kuuluu oleellina osana tähän aiheeseen, oli ny kyseessä mies-tai naispuolinen narsisti

        "Mitä tulee lorttoihin, en henk. tunne ketään, mutta uskon kyllä että tietoa/ luettavaa heistäkin löytyy jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu""

        Niin, edelleen kiersit kysymysen ettei sinun tarvitsisi vastata.

        Eli en ole kiinnostunut lortoista, niinkuin hyvin arvaatkin. Tahdot vaan pistellä syystä taidat pikkiriikkisen ainakin vihata naisia.
        Olisin kiinnostunut sinun vastauksestasi. Sen verran minäkin tahtoisin perusteluja, että kuka noista naisista on se Nainen isolla N:llä jota nyt kadehditaan/vihataan, se lorttoko vai se vaimo vaiko kuka?


      • Niin_edelleen kirjoitti:

        "Mitä tulee lorttoihin, en henk. tunne ketään, mutta uskon kyllä että tietoa/ luettavaa heistäkin löytyy jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu""

        Niin, edelleen kiersit kysymysen ettei sinun tarvitsisi vastata.

        Eli en ole kiinnostunut lortoista, niinkuin hyvin arvaatkin. Tahdot vaan pistellä syystä taidat pikkiriikkisen ainakin vihata naisia.
        Olisin kiinnostunut sinun vastauksestasi. Sen verran minäkin tahtoisin perusteluja, että kuka noista naisista on se Nainen isolla N:llä jota nyt kadehditaan/vihataan, se lorttoko vai se vaimo vaiko kuka?

        Niin, en välitä niin vastailla, koska en ole kiinnotunu keskustelemaan nimenomaan lortoista, itse sanakin oli sen verran outo, että miettii millä murre alueella moista sanaa käytetään.

        Mutta kysymykseesi vastaan, että miespuolisen narsistin mielestä varmaan kaikki naiset ovat lorttoja, naispuolisen narsistin näkemyksyn mukaan kaikki muut naiset paitsi hän ovat lorttoja.

        Että vihan kohteeksi riittää se, että joku ylipäätään on nainen.

        Sekin on sellainen ikiaikainen juttu , niin raamatussa kuin saduissakin on lukuisia esimerkkejä siitä.


      • Ok_En
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, en välitä niin vastailla, koska en ole kiinnotunu keskustelemaan nimenomaan lortoista, itse sanakin oli sen verran outo, että miettii millä murre alueella moista sanaa käytetään.

        Mutta kysymykseesi vastaan, että miespuolisen narsistin mielestä varmaan kaikki naiset ovat lorttoja, naispuolisen narsistin näkemyksyn mukaan kaikki muut naiset paitsi hän ovat lorttoja.

        Että vihan kohteeksi riittää se, että joku ylipäätään on nainen.

        Sekin on sellainen ikiaikainen juttu , niin raamatussa kuin saduissakin on lukuisia esimerkkejä siitä.

        Ok. En viitsi viisastella nimityksistä enkä niiden alkuperästä, kun se ei nyt sinulle esitetyn kysymyksen aiheena.
        Käytän annettua sanaa alueestani riippumatta ja tiedän mitä sillä tarkoitetaan.

        Minun mielestäni kyseisen tapainen lortto on objektiivisesti määriteltävissä oleva nainen.
        Kyse henkilöstä jolla ei oman käytöksen kontrolli jonkun sisäisen tekijän takia toimi riittävästi että voisi olla ns. yleisten normien mukaista ainakaan tuossa asiassa. Kyse voi olla jonkin tason perinnöllisestä ja/tai kehityksellisestä häiriöstä joka on haitannut kyseisen naisen henkistä kasvua seksuaalisuuden alueella. Kyseisen naisen toiminta usein röyhkeää josta ilmeisimmin saa kompensaatiota itselleen kun voi päästä vähän yli siitä roolista joka hänelle on tullut kai yleisimmin epäonnistuttuaan joissain keskeisissä pyrkimyksissään.

        Kyseessä tietenkin tapahtuma josta ei kenenkään kannattaisi olla loukkaantumassa, kaksi ilmeisen sairasta yksilöä siinä loukkaa henkilöitä joita ei kannattaisi yhteisen edun nimissä loukata, sekä myös itsensä siinä leimaavat sosiaalisesti alakanttiin.

        Kannattaako noita moralisoida tai käydä kouluttamaan? Ehkä, mutta minusta olisi viisainta jättää tuollaiset ihmiset puuhiinsa ja antaa heidän pysyä niissä. Noin minä olen tehnyt ja toivon tosissani että narsisti-pyskopaattini jatkaa valitsemallaan tiellä koska siellä siitä on vähiten haittaa kenellekään.
        Tai onhan siitä haittaa kun hän loukkaa ihmisiä. Huonoitsetuntoinen narsisti haluaa tallata paremmilla varustetun ihmisen yleensä lokaan tuossa, tai ainakin niin tapahtuu. Tiedä sitten mitä noiden korvien välissä voi liikkua. Ei todellakaan ymmärrä.
        Ehkä se on joku kosto...


      • Jatkan

        " Kyseisen naisen toiminta usein röyhkeää josta ilmeisimmin saa kompensaatiota itselleen kun voi päästä vähän yli siitä roolista joka hänelle on tullut kai yleisimmin epäonnistuttuaan joissain keskeisissä pyrkimyksissään."

        Jatkan hiukan tuosta että ei jää epäselväksi mitä tarkoitan tällä.
        Tarkoitan oman epäonnistujan roolin ylittämisellä sellaista, että kyseinen ei ole onnistunut saamaan edes minimikunnioitusta itselleen omissa suhteissaan tai ei kykene sitä sisäisistä syistä vastaanottamaan (riittämätöin itsetunto).
        Ja missä hän onnistuu? Hän onnistuu löytämään vastaavanlaisen röyhkimysen (narsistin...) joka on valmis suoraan toimintaan ja jolla loukattavakin sitten valmiina paikalla jopa.
        Kaverukset käyvät yhteisiin puuhiin.
        Mitä minä olen sitten nähnyt tuollaista, niin naurajana ei suinkaan ole ollut narsisti yksin, vaan myös se "lortto".

        Mitä nyt itse mietin. Jos laittaa rinnan lorton ja minut, niin huh-huh. Ihan en ymmärrä miksi minä tekisin mitään tuollaista. Minulla riittävästi kaikkea hyvää jos sitä tuosta näkökulmasta ajattelee... Olen jopa onnellinen sitten eikä minun tarvitse tehdä mitään tuollaista. Olen toki bilettänyt/pitänyt hauskaa myös vanhempana kiinostavassa miesseurassa, mutta mukana kunnioitusta toisiamme kohtaan ja henkistä pitämistä myös, ehkä jopa rakastumista. Eikä keitään kolmansia osapuolia kauhuissaan katselemassa...

        Keitä tosiaan ovat lortot? Mistä ne tulevat ja miten saavuttavat sen mihin ovat päätyneet. Minulle todella omituinen yhtälö. Ja. Olisin hyvinkin kiinnostunut tietämään. Tällä hetkellä uskon että takana jokin sairaus. Ei terve ihminen toimi noin.


      • Ha-ha
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin kommentoin ny lähinnä puheena olevaa aihetta, joka ny tällä haavaa tuntuu olevan joko minä/vuosien takainen suhteeni ja lortot

        En ny jaksa hakea linkkiä, mutta kyllä narsismiin liittyy oleellisesti tuo viha muita naisia kohtaan, myös naisilla.

        Mitä tulee lorttoihin, en henk. tunne ketään, mutta uskon kyllä että tietoa/ luettavaa heistäkin löytyy jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu"

        Mutta joo, käsittääkseni palstan aihe on narsismi ja toistan viha/halveksunta muita naisia kohtaan kuuluu oleellina osana tähän aiheeseen, oli ny kyseessä mies-tai naispuolinen narsisti

        " jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu""
        Ha-ha. Anteeksi, mutta minusta jotenkin lapsellinen kommentti, kun ajattelee että nyt kuitenkin mielenterveyspalstalla ollaan. Mitä jos lorttous liittyykin narsismiin ja. Ehkä kyse jonkun sortin narsismista tuossakin.


      • En_nyt
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Niin, en välitä niin vastailla, koska en ole kiinnotunu keskustelemaan nimenomaan lortoista, itse sanakin oli sen verran outo, että miettii millä murre alueella moista sanaa käytetään.

        Mutta kysymykseesi vastaan, että miespuolisen narsistin mielestä varmaan kaikki naiset ovat lorttoja, naispuolisen narsistin näkemyksyn mukaan kaikki muut naiset paitsi hän ovat lorttoja.

        Että vihan kohteeksi riittää se, että joku ylipäätään on nainen.

        Sekin on sellainen ikiaikainen juttu , niin raamatussa kuin saduissakin on lukuisia esimerkkejä siitä.

        "itse sanakin oli sen verran outo, että miettii millä murre alueella moista sanaa käytetään."

        En nyt muista millä alueella tuota käytetään vaikka siitäkin ollut juttua täällä.
        Mutta noin kielitieteellisesti vamaan lortto=portto lutka, tms.


      • monianimityksiäon
        En_nyt kirjoitti:

        "itse sanakin oli sen verran outo, että miettii millä murre alueella moista sanaa käytetään."

        En nyt muista millä alueella tuota käytetään vaikka siitäkin ollut juttua täällä.
        Mutta noin kielitieteellisesti vamaan lortto=portto lutka, tms.

        Onhan noita, ehkä tutumpia on sitten huora, horo, harakka, jakorasia yms. Katso linkki.

        https://www.synonyymit.fi/huora

        Sieltä nyt puuttui ainakin kylän yleinen/yhteinen polkupyörä -titteli.

        Aika pyhäkoulumaisuutta on väittää, ettei mitään noista ole koskaan kuullut


      • Ha-ha kirjoitti:

        " jos kerran lortot niin kiinnostaa ja heistä haluaa puhua. Tässä kohtaa tulee mieleen joku sanontakin, että "mitä sydän on täynnä, sitä suu puhuu""
        Ha-ha. Anteeksi, mutta minusta jotenkin lapsellinen kommentti, kun ajattelee että nyt kuitenkin mielenterveyspalstalla ollaan. Mitä jos lorttous liittyykin narsismiin ja. Ehkä kyse jonkun sortin narsismista tuossakin.

        "Mitä jos lorttous liittyykin narsismiin ja. Ehkä kyse jonkun sortin narsismista tuossakin. "

        Niin tosiaan lortto nimitys oli mulle outo, et päättelin, et sitä käytetään jollain tietyllä murrealueella, kyse ei ollut sen kummemmasta, kuin että asuinpaikasta riippuen saatetaan käyttää eri nimityksiä, nuo muut sanat sitten kyllä on tutumpia.

        Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin.

        Mutta joo, käyttettiin ny mitä sanaa tahansa, niin en ny muista kuulleeni niitä sanoja aikuisen suusta "omassa maailmassani", että siltä me ihmiset ollaan erilaisia ja liikutaan erilaissa elämänpiireissä

        Aikoinaan kyllä kun toimin nuorisotiloissa valvojana niin useinkin kyllä kuuli myös nuorten suusta, myös tyttöjen jotka nimittelivät milloinkin ketäkin v'tun huoraksi.


      • Narskun_kertomaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Mitä jos lorttous liittyykin narsismiin ja. Ehkä kyse jonkun sortin narsismista tuossakin. "

        Niin tosiaan lortto nimitys oli mulle outo, et päättelin, et sitä käytetään jollain tietyllä murrealueella, kyse ei ollut sen kummemmasta, kuin että asuinpaikasta riippuen saatetaan käyttää eri nimityksiä, nuo muut sanat sitten kyllä on tutumpia.

        Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin.

        Mutta joo, käyttettiin ny mitä sanaa tahansa, niin en ny muista kuulleeni niitä sanoja aikuisen suusta "omassa maailmassani", että siltä me ihmiset ollaan erilaisia ja liikutaan erilaissa elämänpiireissä

        Aikoinaan kyllä kun toimin nuorisotiloissa valvojana niin useinkin kyllä kuuli myös nuorten suusta, myös tyttöjen jotka nimittelivät milloinkin ketäkin v'tun huoraksi.

        "Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin."
        Voi elämän kevät 😂🤗😂


      • kenpätietäissen
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin."
        Voi elämän kevät 😂🤗😂

        "Aisankannattaja on halveksiva ilmaus naimisissa tai muuten vakaassa liitossa olevasta miehestä, jonka vaimo on uskoton.[1][2] Aisankannattaja ei pysty estämään naisensa uskottomuutta, ei tiedä siitä tai ei pysty lopettamaan liittoa. "

        Em. lainaus, jonka löysin niinkin pätevästä lähteestä kuin wikipedia on siis poistettu tuosta yltä, miksi? Siinähän vain toin esiin, mikä se aisankannattaja on, josta ylt kirjoittaa, jotta ei jää epäselväksi, jos käsite on vieras ajatus versus lortto. Tarkennan siis uskoton naimisissa oleva nainen eli siis vaimo, joka yltin mukaan on narsistinainen, tekee miehestään aisankannattajan. Näin tuon tulkitsen, mistä tuo tieto tulee, onko faktaa vai fiktiota?


      • kenpätietäissen kirjoitti:

        "Aisankannattaja on halveksiva ilmaus naimisissa tai muuten vakaassa liitossa olevasta miehestä, jonka vaimo on uskoton.[1][2] Aisankannattaja ei pysty estämään naisensa uskottomuutta, ei tiedä siitä tai ei pysty lopettamaan liittoa. "

        Em. lainaus, jonka löysin niinkin pätevästä lähteestä kuin wikipedia on siis poistettu tuosta yltä, miksi? Siinähän vain toin esiin, mikä se aisankannattaja on, josta ylt kirjoittaa, jotta ei jää epäselväksi, jos käsite on vieras ajatus versus lortto. Tarkennan siis uskoton naimisissa oleva nainen eli siis vaimo, joka yltin mukaan on narsistinainen, tekee miehestään aisankannattajan. Näin tuon tulkitsen, mistä tuo tieto tulee, onko faktaa vai fiktiota?

        "Tarkennan siis uskoton naimisissa oleva nainen eli siis vaimo, joka yltin mukaan on narsistinainen, tekee miehestään aisankannattajan."

        Kylläpäs ny väännetään pilkkua, että väännetään ny sit rautalangasta.

        Yltin mukaan naimisissa oleva nainen, joka on uskoton ei ny välttämättä ole narsisti, mutta sen mitä miesten tarinoita olen lukenut, niin narsistinainen on usein uskoton.

        Mikä sana useinkin, ei tarkoita samaa kuin jokaikinen. Eikä tosiaan sitäkään että kaikki naimisissa olevat naiset jotka pettää olisivat narsisteja, pelkkä uskottomuus ei tee kenestäkään narsistia.

        Että joissain tapauksissa se on faktaa, että narsistinen nainen on uskoton ja ja fiktiota on se, ettei narsistinen nainen olisi koskaan uskoton.


      • Kommentissa
        kenpätietäissen kirjoitti:

        "Aisankannattaja on halveksiva ilmaus naimisissa tai muuten vakaassa liitossa olevasta miehestä, jonka vaimo on uskoton.[1][2] Aisankannattaja ei pysty estämään naisensa uskottomuutta, ei tiedä siitä tai ei pysty lopettamaan liittoa. "

        Em. lainaus, jonka löysin niinkin pätevästä lähteestä kuin wikipedia on siis poistettu tuosta yltä, miksi? Siinähän vain toin esiin, mikä se aisankannattaja on, josta ylt kirjoittaa, jotta ei jää epäselväksi, jos käsite on vieras ajatus versus lortto. Tarkennan siis uskoton naimisissa oleva nainen eli siis vaimo, joka yltin mukaan on narsistinainen, tekee miehestään aisankannattajan. Näin tuon tulkitsen, mistä tuo tieto tulee, onko faktaa vai fiktiota?

        "on siis poistettu tuosta yltä, miksi? "
        Kommentissa ilmeisesti oltava riittävä määrä!? omaa tekstiä että automaatti hyväksyy sen.


      • Kommentissa kirjoitti:

        "on siis poistettu tuosta yltä, miksi? "
        Kommentissa ilmeisesti oltava riittävä määrä!? omaa tekstiä että automaatti hyväksyy sen.

        No mulla kun on tää rekattu, systeemi ilmoittaa kun joku on vastannut kommenttiini, niin noi poistetutkin näkyy osittain, näkyy nimimerkki aika ja ensimmäinen rivi.

        Systeemi ei antanu sitä tuolta tähän kopoida, mutta tosiaan nimimerkkinä oli voivoipientä ja kirjoitettu 23,38 vastineeksi tuohon minun, että kommentti alkoi tähän tapaan,

        "Eli nyt onkin syyllinen vaimo, eikä lortto. Tämä selvä. Sieltä se totuus paljastui. jatkona sitten wikipidean linkki.

        En sitten tiedä oliko jatkona muuta, enkä tiedä miksi on poistettu, mutta tuo voivoin kommentti ny oli jotensakin outo/asiaankuulumaton, kun kyseessä ny vaan oli ns. yleinen toteamus, liittyen naisnaristeihin.

        "Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin."

        Joka oli vastauksena tuohon jonkun pohdintaan "Mitä jos lorttous liittyykin narsismiin ja. Ehkä kyse jonkun sortin narsismista tuossakin."


      • tässäjotakin

        Tässä on seuraavanlainen tarina pohdittavaksi siitä kuka on kukin eli kakkonen on ihminen, joka tekee tilaa rakastumiselle päästämällä sen ukkomiehen niin lähelle eli iholle. Ukkomiehen mielestä on kyse vain pelkästä seksistä, kuten miesten mielestä usein on, mutta naisen mielestä kyse on suuresta rakkaudesta. Rakastuminen siis ei naisen mielestä voi syntyä ilman läheisyyttä ja yksi tapa välttää rakastumasta ukkomieheen on pitää etäisyyttä siihen. Miksi siis antaa itselle mahdollisuus ukkomieheen rakastumiseen,kun sen voi välttää? Petetty vaimo taas näkee kakkosen juuri sellaisena, joka on tenhyt valinnan päästää varatun miehen lähelleen tietäen tämän olevan varattu. Se on selvästi kakkosen valinta, ei joutuminen siihen tilanteeseen. Omituisinta on, että kakkonen on päättänyt luottaa ukkomieheen, jonka tietää pettävän vaimoaan. Ei sellainen voi mikään uhri olla. Vaimo taas on mennyt yhteen omasta mielestään uskollisen miehen kanssa, josta on sittemin tullut uskoton. Kakkonen on taas mennyt tietoisesti yhteen uskottoman miehen kanssa ja siinähän se on ero sitten on.

        Pohditaan nyt sitten tuon tarinan rooleja, aisankannattaja, lortto, narsisti. Kuka on kukin ja millä perusteella? Liittyykö lorttous narsismiin? Liittyykö aisankannattajuus narsismiin?


      • tässäjotakin kirjoitti:

        Tässä on seuraavanlainen tarina pohdittavaksi siitä kuka on kukin eli kakkonen on ihminen, joka tekee tilaa rakastumiselle päästämällä sen ukkomiehen niin lähelle eli iholle. Ukkomiehen mielestä on kyse vain pelkästä seksistä, kuten miesten mielestä usein on, mutta naisen mielestä kyse on suuresta rakkaudesta. Rakastuminen siis ei naisen mielestä voi syntyä ilman läheisyyttä ja yksi tapa välttää rakastumasta ukkomieheen on pitää etäisyyttä siihen. Miksi siis antaa itselle mahdollisuus ukkomieheen rakastumiseen,kun sen voi välttää? Petetty vaimo taas näkee kakkosen juuri sellaisena, joka on tenhyt valinnan päästää varatun miehen lähelleen tietäen tämän olevan varattu. Se on selvästi kakkosen valinta, ei joutuminen siihen tilanteeseen. Omituisinta on, että kakkonen on päättänyt luottaa ukkomieheen, jonka tietää pettävän vaimoaan. Ei sellainen voi mikään uhri olla. Vaimo taas on mennyt yhteen omasta mielestään uskollisen miehen kanssa, josta on sittemin tullut uskoton. Kakkonen on taas mennyt tietoisesti yhteen uskottoman miehen kanssa ja siinähän se on ero sitten on.

        Pohditaan nyt sitten tuon tarinan rooleja, aisankannattaja, lortto, narsisti. Kuka on kukin ja millä perusteella? Liittyykö lorttous narsismiin? Liittyykö aisankannattajuus narsismiin?

        En ny jaksa lähtemään noita sen syvällisemmin, mut aisankannattajahan on nyt mies jonka vaimo on uskoton, ei kai siittä ny kellään oo epäselvää. Joissain tapauksissa myös se uskoton vaimo voi olla narsisti, jolloin aisankannattajuus liitty myös narsimiin.

        Oli tuo nainen ny narsisti tai ei niin jos tuo uskoton vaimo jää kiinni uskottomuudesta , niin kyllä sieltä se h-alkuinen sana lävähtää. Että jos lortto on sama kuin h-alkuinen niin, uskoton vaimo on myös lortto.

        Joissain liitoissa nainen voi tuon nimityksen saada vaikka ei olisi ollut uskotonkaan, nimityksen voi saada vaikka siitä kun on viipynyt liian kauan kaupassa.

        On olemassa miehiä joiden mielestä kaikki naiset/se oma vaimo mukaan lukien ovat "sellaisia" ja on olemassa naisiakin joiden mielestä kaikki muut naiset ovat lorttoja. Useimmiten nää ihmiset on niitä jotka vihaavat naisia syystä tai toisesta.

        Mitä tulee muuten yleisluontoisesti näihin asioihin, niin ihmisiä ja tarinoita on joka lähtöön. Paljon on niitäkin joissa kummatkin ovat tahoillaan naimissa, kohtaavat jossain ja rakastuvat ja tapailevat sitten salaa toisiaan.

        Noissa radiokanavien "saa toivoamusiikkia/lähettää terveisiä" lähetetään hyvin usein musiikkia salarakkaille . Joskus vaan miettiny et ovat niin epämääräisiä, ett siellä monikin saattaa luulla et tuli just mulle.

        Sitten on niitä miehiä ja myös naisiakin, jotka hakevat seuraa erilaisilta deitti- lehtien senssipalstoilta jne. Hyvin usein niissä puhutaan kylmästä liitosta.

        Joissain tapauksissa tosiaan voi oikeastikin olla niin, on omaisuutta ja yhteisiä bisneksiä yms. Ollaan virallisesti naimissa mutta kumpikin elää oma elämäänsä, seurustelevansa tahoillaan.

        On myös tarinoita joissa aviolitton toinen osapuoli on niin sairas, joutunut vuosikausiksi laitoshoitoon, eikä paranemismahdollisuutta ole, jolloin hän enää voi toimia puolisona, mutta avierokaan ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta syystä tai toisesta. Tiedän tämmösenkin tapauksen, siellä naapurit riiustelevat keskenään, toinen ns. leski ja toinen elävän leski.

        Ihan en ny lähtisi näitä asioita minkään yksittäisen tarinan/ihmisen tekojen pohjalta pohtimaan, kun ei tiedä tapausta, saati ihmisten elämäntilannetta.

        Ennemmin voisi pohtia niin, että miksi se yksi ihminen/oma parisuhde ei riitä?


      • kiitollinenvähästä
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        En ny jaksa lähtemään noita sen syvällisemmin, mut aisankannattajahan on nyt mies jonka vaimo on uskoton, ei kai siittä ny kellään oo epäselvää. Joissain tapauksissa myös se uskoton vaimo voi olla narsisti, jolloin aisankannattajuus liitty myös narsimiin.

        Oli tuo nainen ny narsisti tai ei niin jos tuo uskoton vaimo jää kiinni uskottomuudesta , niin kyllä sieltä se h-alkuinen sana lävähtää. Että jos lortto on sama kuin h-alkuinen niin, uskoton vaimo on myös lortto.

        Joissain liitoissa nainen voi tuon nimityksen saada vaikka ei olisi ollut uskotonkaan, nimityksen voi saada vaikka siitä kun on viipynyt liian kauan kaupassa.

        On olemassa miehiä joiden mielestä kaikki naiset/se oma vaimo mukaan lukien ovat "sellaisia" ja on olemassa naisiakin joiden mielestä kaikki muut naiset ovat lorttoja. Useimmiten nää ihmiset on niitä jotka vihaavat naisia syystä tai toisesta.

        Mitä tulee muuten yleisluontoisesti näihin asioihin, niin ihmisiä ja tarinoita on joka lähtöön. Paljon on niitäkin joissa kummatkin ovat tahoillaan naimissa, kohtaavat jossain ja rakastuvat ja tapailevat sitten salaa toisiaan.

        Noissa radiokanavien "saa toivoamusiikkia/lähettää terveisiä" lähetetään hyvin usein musiikkia salarakkaille . Joskus vaan miettiny et ovat niin epämääräisiä, ett siellä monikin saattaa luulla et tuli just mulle.

        Sitten on niitä miehiä ja myös naisiakin, jotka hakevat seuraa erilaisilta deitti- lehtien senssipalstoilta jne. Hyvin usein niissä puhutaan kylmästä liitosta.

        Joissain tapauksissa tosiaan voi oikeastikin olla niin, on omaisuutta ja yhteisiä bisneksiä yms. Ollaan virallisesti naimissa mutta kumpikin elää oma elämäänsä, seurustelevansa tahoillaan.

        On myös tarinoita joissa aviolitton toinen osapuoli on niin sairas, joutunut vuosikausiksi laitoshoitoon, eikä paranemismahdollisuutta ole, jolloin hän enää voi toimia puolisona, mutta avierokaan ei tunnu hyvältä vaihtoehdolta syystä tai toisesta. Tiedän tämmösenkin tapauksen, siellä naapurit riiustelevat keskenään, toinen ns. leski ja toinen elävän leski.

        Ihan en ny lähtisi näitä asioita minkään yksittäisen tarinan/ihmisen tekojen pohjalta pohtimaan, kun ei tiedä tapausta, saati ihmisten elämäntilannetta.

        Ennemmin voisi pohtia niin, että miksi se yksi ihminen/oma parisuhde ei riitä?

        Niin, miksi se yksi ihminen ei sitten riitä?
        Ehkä syynä voi vaikka olla seksiaddikti, kaikki maailman naisetkaan ei silloin tunnu riittävän ja pukille on päästävä.
        Imartelun ja liehittelyn ja kehumisen janoaminen, niin kova tarve, ettei sitä yksi ihminen jaksa tarpeeksi kehuskella, ehkä pidempi parisuhde, jossa ei enää ole sitä ylenpalttista kehuskelua kuten alussa.
        jne keksikää lisää.

        Kylmä avioliitto on peruja siitä lapsuuden kodin mallista, valitettavaa, mutta totta. Tässä en kykene ymmärtämään sitä, että sellaisen kodin kasvatti alkaakin itse kasvattamaan siitä aluksi niin lämpöisestä puolisostaan sitä kylmää. Torjumalla ja kieltämällä muun läheisyyden ja koskettelun, paitsi seksin. Lämpöisempi voi jaksaa yrittää aikansa, mutta kun riittävän monta kertaa torjutaan, niin sitä vain luovuttaa ja elo jatkuu vain kylmän seksitarpeiden ehdolla. Se on kylmää kyytiä.

        Haluan tarkentaa tuota, että oletko siis sitä mieltä, että kun toinen sairastuu, niin hänet voi puolisona heittää kuin nallin kalliolle. Millaisesta sairaudesta silloin on kyse, että tuo tapahtuu? Onko kyseessä sairaus, joka haittaa seksuaalista elämää vai milloin puoliso tulee soveltumattomaksi sairautensa perusteella?


      • kiitollinenvähästä kirjoitti:

        Niin, miksi se yksi ihminen ei sitten riitä?
        Ehkä syynä voi vaikka olla seksiaddikti, kaikki maailman naisetkaan ei silloin tunnu riittävän ja pukille on päästävä.
        Imartelun ja liehittelyn ja kehumisen janoaminen, niin kova tarve, ettei sitä yksi ihminen jaksa tarpeeksi kehuskella, ehkä pidempi parisuhde, jossa ei enää ole sitä ylenpalttista kehuskelua kuten alussa.
        jne keksikää lisää.

        Kylmä avioliitto on peruja siitä lapsuuden kodin mallista, valitettavaa, mutta totta. Tässä en kykene ymmärtämään sitä, että sellaisen kodin kasvatti alkaakin itse kasvattamaan siitä aluksi niin lämpöisestä puolisostaan sitä kylmää. Torjumalla ja kieltämällä muun läheisyyden ja koskettelun, paitsi seksin. Lämpöisempi voi jaksaa yrittää aikansa, mutta kun riittävän monta kertaa torjutaan, niin sitä vain luovuttaa ja elo jatkuu vain kylmän seksitarpeiden ehdolla. Se on kylmää kyytiä.

        Haluan tarkentaa tuota, että oletko siis sitä mieltä, että kun toinen sairastuu, niin hänet voi puolisona heittää kuin nallin kalliolle. Millaisesta sairaudesta silloin on kyse, että tuo tapahtuu? Onko kyseessä sairaus, joka haittaa seksuaalista elämää vai milloin puoliso tulee soveltumattomaksi sairautensa perusteella?

        "Onko kyseessä sairaus, joka haittaa seksuaalista elämää vai milloin puoliso tulee soveltumattomaksi sairautensa perusteella? "

        No tarkoitin jotain sellaista tilannetta jolloin se toinen on ja on ollut laitoshoidossa pysyvästi vuosikausia. Tuo esimerkkini liittyy sellaiseen tapaukseen, mutta toki siitä on oltu montaa mieltä ja paheksujiakin toki on, siinä kuin ymmärtäjiäkin.

        Laitoshoidossa olevaa kyllä käytiin katsomassa säännöllisesti.


      • Tai_sitten
        tässäjotakin kirjoitti:

        Tässä on seuraavanlainen tarina pohdittavaksi siitä kuka on kukin eli kakkonen on ihminen, joka tekee tilaa rakastumiselle päästämällä sen ukkomiehen niin lähelle eli iholle. Ukkomiehen mielestä on kyse vain pelkästä seksistä, kuten miesten mielestä usein on, mutta naisen mielestä kyse on suuresta rakkaudesta. Rakastuminen siis ei naisen mielestä voi syntyä ilman läheisyyttä ja yksi tapa välttää rakastumasta ukkomieheen on pitää etäisyyttä siihen. Miksi siis antaa itselle mahdollisuus ukkomieheen rakastumiseen,kun sen voi välttää? Petetty vaimo taas näkee kakkosen juuri sellaisena, joka on tenhyt valinnan päästää varatun miehen lähelleen tietäen tämän olevan varattu. Se on selvästi kakkosen valinta, ei joutuminen siihen tilanteeseen. Omituisinta on, että kakkonen on päättänyt luottaa ukkomieheen, jonka tietää pettävän vaimoaan. Ei sellainen voi mikään uhri olla. Vaimo taas on mennyt yhteen omasta mielestään uskollisen miehen kanssa, josta on sittemin tullut uskoton. Kakkonen on taas mennyt tietoisesti yhteen uskottoman miehen kanssa ja siinähän se on ero sitten on.

        Pohditaan nyt sitten tuon tarinan rooleja, aisankannattaja, lortto, narsisti. Kuka on kukin ja millä perusteella? Liittyykö lorttous narsismiin? Liittyykö aisankannattajuus narsismiin?

        "Omituisinta on, että kakkonen on päättänyt luottaa ukkomieheen, jonka tietää pettävän vaimoaan. Ei sellainen voi mikään uhri olla."
        Tai sitten kakkonen elää jotain ihan omaa elämäänsä ja ukkomies kuvittelee vain että kakkonen luottaa häneen... Miksi kenenkään pitäisi olla uhri?

        Puhumme täällä uhreista lähinnä silloin kun narsisti on ottanut jonkun uhrikseen... Narsisti ei voi koskaan olla kenenkään aviomies, miesystävä, seurustelukumppani, ystävä... Ei mitään tuollaista. Narsisti on pelkkä kuvatus, tyhjä ihmisen kuoret, lavastettu show.

        " Ukkomiehen mielestä on kyse vain pelkästä seksistä, kuten miesten mielestä usein on, mutta naisen mielestä kyse on suuresta rakkaudesta. "
        Tai sitten... Ukkomiehellä onkin etsintä päällä, mistä löytää uusi, tai ehkei aivan, uskallus ei taida riittää, mutta jos koittaisi kepillä jäätä...

        "Kakkonen on taas mennyt tietoisesti yhteen uskottoman miehen kanssa ja siinähän se on ero sitten on."
        Tai sitten ukkomies on alunperin valehdellut olevansa vapaa... Ja kun löytönsä sai tietää että onkin ukkomies, hylkää ukkomiehen mutta ukkomies roikkuu löytönsä perässä eikä päästä tätä lähtemään. Sitkeän yrittämisen jälkeen saa pitää seuransa edes silloin tällöin.

        Tässä tarinassa kukaan ei luota kehenkään pitkään aikaan. On vain luuloja ja otaksumia.

        Miten tarina jatkuu?


      • pienetonmunpiirit
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Onko kyseessä sairaus, joka haittaa seksuaalista elämää vai milloin puoliso tulee soveltumattomaksi sairautensa perusteella? "

        No tarkoitin jotain sellaista tilannetta jolloin se toinen on ja on ollut laitoshoidossa pysyvästi vuosikausia. Tuo esimerkkini liittyy sellaiseen tapaukseen, mutta toki siitä on oltu montaa mieltä ja paheksujiakin toki on, siinä kuin ymmärtäjiäkin.

        Laitoshoidossa olevaa kyllä käytiin katsomassa säännöllisesti.

        Mun piireissä ihmiset, jotka ovat laitoshoidoissa ovat jo niin elämän kokeneita, että on jo toisenlaiset arvot elämälle. Että siten on vaikea ymmärtää sulostuttajan tarvetta ennen toisen lähtöä, mutta ehkä olen elänyt sitten vähän ruohonjuuritason yläpuolella olevien ihmisten kanssa. Väistämättä tulee nyt mieleen se sama reaktio elää huipulla vielä kun kykenee, kun tulee se viimeinen ikäkriisi ja kuvittelee, ettei enää kykene, niin on kaadettava kaikki kohdalle sattuvat. Toisilla miestä on ne periaatteet, arvot ja ehkä se moraalikin, joka suitsii vähän menoa ja tosilla nyt ei taas tunnu olevan mitään väliä ja viimeiseen asti on kolhittava muita ihmisiä.


      • Narskun_kertomaa
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "Mutta joo, siltä osin olet oikeassa, että liittyy kyllä narsismiinkin, narsistinaisethan tekevät usein miehestään ns. aisankannattajan, ovat uskottomia siinä kuin miespuoliset narsistitkin."
        Voi elämän kevät 😂🤗😂

        Yltti on nyt rivien välistä luettuna ehkä tehnyt minusta narsistisen ja uskottoman naisen, jonka mies on aisankannattaja.
        Alkuperäinen kirjoitukseni ei ollut mikään piikki yltille, vaikka hän sen niin ottikin.
        Aikuinen lapseni on ollut hengenvaarassa puolisen vuotta pääasiassa lapsuudessa ja nuoruuessa koetun narsismin vuoksi. Raskasta, pelottavaa ja syy, miksi aloin seurata tätä palstaa.
        Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.
        Rumia sanoja, kohta ylt poistattaa kirjoituksen sopimattoamana.
        Ylt oli joku hoitoalan henkilö , vai?


      • kugaguu
        Tai_sitten kirjoitti:

        "Omituisinta on, että kakkonen on päättänyt luottaa ukkomieheen, jonka tietää pettävän vaimoaan. Ei sellainen voi mikään uhri olla."
        Tai sitten kakkonen elää jotain ihan omaa elämäänsä ja ukkomies kuvittelee vain että kakkonen luottaa häneen... Miksi kenenkään pitäisi olla uhri?

        Puhumme täällä uhreista lähinnä silloin kun narsisti on ottanut jonkun uhrikseen... Narsisti ei voi koskaan olla kenenkään aviomies, miesystävä, seurustelukumppani, ystävä... Ei mitään tuollaista. Narsisti on pelkkä kuvatus, tyhjä ihmisen kuoret, lavastettu show.

        " Ukkomiehen mielestä on kyse vain pelkästä seksistä, kuten miesten mielestä usein on, mutta naisen mielestä kyse on suuresta rakkaudesta. "
        Tai sitten... Ukkomiehellä onkin etsintä päällä, mistä löytää uusi, tai ehkei aivan, uskallus ei taida riittää, mutta jos koittaisi kepillä jäätä...

        "Kakkonen on taas mennyt tietoisesti yhteen uskottoman miehen kanssa ja siinähän se on ero sitten on."
        Tai sitten ukkomies on alunperin valehdellut olevansa vapaa... Ja kun löytönsä sai tietää että onkin ukkomies, hylkää ukkomiehen mutta ukkomies roikkuu löytönsä perässä eikä päästä tätä lähtemään. Sitkeän yrittämisen jälkeen saa pitää seuransa edes silloin tällöin.

        Tässä tarinassa kukaan ei luota kehenkään pitkään aikaan. On vain luuloja ja otaksumia.

        Miten tarina jatkuu?

        Olet kiinnostunut jatkosta, jatkohan voi olla monenlainen.
        1. Parisuhde jatkuu ja salasuhde kuopataan.
        2. Erotaan ja mies valitsee kakkosen.
        3. Erotaan ja jokainen elää tyylillään eteenpäin uusissa suhteissa tai ilman niitä.

        Mutta miten tuo nyt liittyy siihen, kuka on kukin?


      • Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Yltti on nyt rivien välistä luettuna ehkä tehnyt minusta narsistisen ja uskottoman naisen, jonka mies on aisankannattaja.
        Alkuperäinen kirjoitukseni ei ollut mikään piikki yltille, vaikka hän sen niin ottikin.
        Aikuinen lapseni on ollut hengenvaarassa puolisen vuotta pääasiassa lapsuudessa ja nuoruuessa koetun narsismin vuoksi. Raskasta, pelottavaa ja syy, miksi aloin seurata tätä palstaa.
        Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.
        Rumia sanoja, kohta ylt poistattaa kirjoituksen sopimattoamana.
        Ylt oli joku hoitoalan henkilö , vai?

        "Yltti on nyt rivien välistä luettuna ehkä tehnyt minusta narsistisen ja uskottoman naisen, jonka mies on aisankannattaja."

        Voisiko nyt kuitenkin olla niin, että puhun tässä ketjussa naispuolisista naristeista yleisluontoisesti. Varsinkin ku sillä teemalla tähän keskustelluun lähdin, sinä vain ny tulit tähän ketjuun, omien sanojesi mukaan teit poiut ja halusit alkaa puhumaan tässäkin ketjussa, niin yltistä, lortoista kuin kakkosistakin.

        En ole niin kiinnostunut sinusta/sinun tarinastasi ,kun tuli jo selväksi nuo lorttojutut, jotka ny haittaavat avioliittoasi.

        Uskottomuutta en ny näe, sen enempää sinussa kuin puolisossasikaan jos tuo naisten naurattaminen tapahtuu ihan julkisesti, sinun läsnäollessasi.


      • pienetonmunpiirit kirjoitti:

        Mun piireissä ihmiset, jotka ovat laitoshoidoissa ovat jo niin elämän kokeneita, että on jo toisenlaiset arvot elämälle. Että siten on vaikea ymmärtää sulostuttajan tarvetta ennen toisen lähtöä, mutta ehkä olen elänyt sitten vähän ruohonjuuritason yläpuolella olevien ihmisten kanssa. Väistämättä tulee nyt mieleen se sama reaktio elää huipulla vielä kun kykenee, kun tulee se viimeinen ikäkriisi ja kuvittelee, ettei enää kykene, niin on kaadettava kaikki kohdalle sattuvat. Toisilla miestä on ne periaatteet, arvot ja ehkä se moraalikin, joka suitsii vähän menoa ja tosilla nyt ei taas tunnu olevan mitään väliä ja viimeiseen asti on kolhittava muita ihmisiä.

        Niin, kuten sanoin ihmisiä on monenlaisia ja laitoshoidossa oleva ei kykene asiaan kantaa ottamaan.

        Esimerkkini ihmiset ovat jo ikäihmisiä, ettei mistään huipulla olosta ole kyse, tuskin seksistäkään, vaan jostain sellaisesta, ettei ole hyvä olla yksin, vaan hakevat tukea toinen toiseltaan. Syntyyhän niitä suhteita vielä vanhainkodeissakin


      • Hm-h
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Yltti on nyt rivien välistä luettuna ehkä tehnyt minusta narsistisen ja uskottoman naisen, jonka mies on aisankannattaja.
        Alkuperäinen kirjoitukseni ei ollut mikään piikki yltille, vaikka hän sen niin ottikin.
        Aikuinen lapseni on ollut hengenvaarassa puolisen vuotta pääasiassa lapsuudessa ja nuoruuessa koetun narsismin vuoksi. Raskasta, pelottavaa ja syy, miksi aloin seurata tätä palstaa.
        Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.
        Rumia sanoja, kohta ylt poistattaa kirjoituksen sopimattoamana.
        Ylt oli joku hoitoalan henkilö , vai?

        "Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.""
        Hm-h :)
        Minusta tällä palstalla on anaiharvoin puhuttu seksistä. Aikoinaan kun minä liitin omaan kirjoitukseeni aiheen (seksin), se kohtasi jonkin verran pilkkaa. Tällä palstalla ei minusta puhuttu riittävän suoraan siitä mitä narsistit puuhaavat silläkin saralla. He koukuttavat ilmeisesti usein uhrinsa kovasti aktiivisella seksillä. Pyskopaatit harrastavat promiskuiteettia jopa (täysin valikoimatonta seksiä).
        Tuollaiset asiat saattavat syödä uhria sisältäpäin ja minusta on hyvä että asiasta uskalletaan kirjoittaa eikä sitä pidetä tabuna.
        Itse en mielelläni puhu seksistä silloin kun siihen ei ole mitään aihetta. Muitakin puheenaiheita riittää yleensä. Mutta tällä palstalla tämän aiheen yhteydessä myönnän kyllä kirjoittaneeni seksistäkin.
        Mutta mistä sinä sitten olet löytänyt nuo kuvaamasi jutut niin sitä en heti hoksaa.

        Tätä palstaa on nyt jo pitkään hallinnut kyseinen p eikä p:lla tietääkseni ole edes p:ä eikä p:ä.... Oletko ehkä sinä hän joka joskus kirjoittaa että pitää hänen kirjoituksistaan?

        Mutta kirjoita sinä ihan siitä asiasta mistä sinä tahdot kirjoittaa, tee vaikka oma aloitus ja jos joku tulee sinne kirjoittamaan sopimattomia niin pyydät poistoa. Se on niin helppoa. Jokaisen kommentin oikeassa alasyrjässä on ILMOITA, jonka kautta helposti voi pyytää poistoa.

        Kun jokaiseen narsistitarinaan liittyy sitä alistamista, niin olisi surullista jos ei tällaisella avoimella palstallakaan uskaltasisi kirjoittaa mitä sydämellä on. Anonyyminä pysyminen on tietenkin oma taiteenmuotonsa, mutta se on sitten eri juttu ja joikainen tekee senkin omalla tyylillään.
        Minä olen suositellut että muuttaa kertomuksissa auinpakkaa, vähän ikää, lasten ikää ja lukumäärää tms. jotka sitten vähän hämäävät jos joku yrittää liikaa miettiä mikä ja kuka se kirjoittaja oikeasti on.


      • Aivan_
        kugaguu kirjoitti:

        Olet kiinnostunut jatkosta, jatkohan voi olla monenlainen.
        1. Parisuhde jatkuu ja salasuhde kuopataan.
        2. Erotaan ja mies valitsee kakkosen.
        3. Erotaan ja jokainen elää tyylillään eteenpäin uusissa suhteissa tai ilman niitä.

        Mutta miten tuo nyt liittyy siihen, kuka on kukin?

        "2. Erotaan ja mies valitsee kakkosen."
        Aivan. Ja kakkoskohdan jälkeen tarina voi siityä vaikka suoraan kohtaan 3. Koska kakkonen tekee oharit eikä huoli moista uskotonta valepoikamiestä edes, koska tähän on tarttunut ukkomiehen käryä kuitenkin kakkosen pirtaan ihan liikaa. Kakkonen haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ja valisteekin ns. mustan hevosen ja he sitten elävät onnellisina elämänsä loppuun asti.

        Usein elämä ei ole sitä miltä näyttää. Kannattaisi vähän pölyttää omia luutuneita käsityksiä joita siellä oman vanhan kuvion sisällä voi kertyä ihan liiaksi että ne voisivat olla edes totta.


      • Onhan
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Yltti on nyt rivien välistä luettuna ehkä tehnyt minusta narsistisen ja uskottoman naisen, jonka mies on aisankannattaja.
        Alkuperäinen kirjoitukseni ei ollut mikään piikki yltille, vaikka hän sen niin ottikin.
        Aikuinen lapseni on ollut hengenvaarassa puolisen vuotta pääasiassa lapsuudessa ja nuoruuessa koetun narsismin vuoksi. Raskasta, pelottavaa ja syy, miksi aloin seurata tätä palstaa.
        Minulle vain tuli lopulta mitta täyteen siitä, miten täällä kaikki aiheet näyttää koskevan lähinnä pimppiä ja pippeliä.
        Rumia sanoja, kohta ylt poistattaa kirjoituksen sopimattoamana.
        Ylt oli joku hoitoalan henkilö , vai?

        Ps.
        Onhan se tietenkin tylsää jos ei edes lähtökohtaisesti voi erota laajoihin omaan uraan ja elämäntapaan liittyvistä syistä ja joku vastailee että oletkos niin riippuvainen sen miehesi antamasta seksistä tms.
        Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko.


      • hömpänhämppää
        Aivan_ kirjoitti:

        "2. Erotaan ja mies valitsee kakkosen."
        Aivan. Ja kakkoskohdan jälkeen tarina voi siityä vaikka suoraan kohtaan 3. Koska kakkonen tekee oharit eikä huoli moista uskotonta valepoikamiestä edes, koska tähän on tarttunut ukkomiehen käryä kuitenkin kakkosen pirtaan ihan liikaa. Kakkonen haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä ja valisteekin ns. mustan hevosen ja he sitten elävät onnellisina elämänsä loppuun asti.

        Usein elämä ei ole sitä miltä näyttää. Kannattaisi vähän pölyttää omia luutuneita käsityksiä joita siellä oman vanhan kuvion sisällä voi kertyä ihan liiaksi että ne voisivat olla edes totta.

        Ai niin, liian sinisilmäinen olin tuossakin, kakkonen voi tosiaan tehdä ne oharit. Onko se sitä yleistä leikkiä, jota harjoittavat? Katsotaan, kuinka pitkälle onnistuu ja lopuksi vetävät maton alta. Eivät siis taida olla sen parempia kuin muutkaan, vaikka pitävät itseään muiden yläpuolella, erityisesti sen petetyn. Ehkä tässäkin on lopulta kyse siitä tabusta eli seksillä koukuttamisesta, kovin on siis sallittua leikkiä.
        Tuo on myös hauska klisee; elää elämänsä onnellisena loppuun asti. Onnellisuus, mistä tuokin lopulta kumpuaa, mahdollisuuksia on monia ja voihan sitä luoda esityksen jopa itselleen onnellisesta lopulta, jos on oikein taitava illusioija.


      • Narskun_kertomaa
        Onhan kirjoitti:

        Ps.
        Onhan se tietenkin tylsää jos ei edes lähtökohtaisesti voi erota laajoihin omaan uraan ja elämäntapaan liittyvistä syistä ja joku vastailee että oletkos niin riippuvainen sen miehesi antamasta seksistä tms.
        Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko.

        "antamasta seksistä tms.
        Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko."
        Niin että mies antaa seksiä minulle SM -dominalle?
        Pitäkää herranjesta tunkkinne.


      • Johon
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        "antamasta seksistä tms.
        Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko."
        Niin että mies antaa seksiä minulle SM -dominalle?
        Pitäkää herranjesta tunkkinne.

        "Onhan se tietenkin tylsää jos ei edes lähtökohtaisesti voi erota laajoihin omaan uraan ja elämäntapaan liittyvistä syistä"

        Johon sitten viittasin lauseella:
        "Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko."

        Miten jollain voi olla noin kiire että käsittää tuolla lailla väärin?
        No, varmaan sattunut joskus itsellenikin, vai onko!?


      • Sinulla
        hömpänhämppää kirjoitti:

        Ai niin, liian sinisilmäinen olin tuossakin, kakkonen voi tosiaan tehdä ne oharit. Onko se sitä yleistä leikkiä, jota harjoittavat? Katsotaan, kuinka pitkälle onnistuu ja lopuksi vetävät maton alta. Eivät siis taida olla sen parempia kuin muutkaan, vaikka pitävät itseään muiden yläpuolella, erityisesti sen petetyn. Ehkä tässäkin on lopulta kyse siitä tabusta eli seksillä koukuttamisesta, kovin on siis sallittua leikkiä.
        Tuo on myös hauska klisee; elää elämänsä onnellisena loppuun asti. Onnellisuus, mistä tuokin lopulta kumpuaa, mahdollisuuksia on monia ja voihan sitä luoda esityksen jopa itselleen onnellisesta lopulta, jos on oikein taitava illusioija.

        Sinulla myös mielipiteet valmiina jotka mielipiteet kimpoavat syvästä kakkosvihastasi.
        Mutta jotain järkeäkin löytyy kommantistasi, nikkisi on hyvin kuvaava.
        Kakkonen voi olla myös fiksu ihminen, joka sitten tekee vaikutuksen ukkomieheen. Mutta sellaisesta sinä et taida ymmärtää mitään?


      • wtfkysynvaan
        Sinulla kirjoitti:

        Sinulla myös mielipiteet valmiina jotka mielipiteet kimpoavat syvästä kakkosvihastasi.
        Mutta jotain järkeäkin löytyy kommantistasi, nikkisi on hyvin kuvaava.
        Kakkonen voi olla myös fiksu ihminen, joka sitten tekee vaikutuksen ukkomieheen. Mutta sellaisesta sinä et taida ymmärtää mitään?

        Auts!! Kuka se taas päättelee, jos ei....


      • Narskun_kertomaa
        Johon kirjoitti:

        "Onhan se tietenkin tylsää jos ei edes lähtökohtaisesti voi erota laajoihin omaan uraan ja elämäntapaan liittyvistä syistä"

        Johon sitten viittasin lauseella:
        "Mutta ainakin minä nyt ymmärrän että jotain sellaista on ilmeisesti ilmassa?!, vai onko."

        Miten jollain voi olla noin kiire että käsittää tuolla lailla väärin?
        No, varmaan sattunut joskus itsellenikin, vai onko!?

        No en nyt kyllä ymmärrä. Valaise.
        Kun se mun palkkakin on aina ollut yli tonnin isompi kuin ukolla.
        Älytön (minustaki) selitys varmaan on outo ystävyys?


      • Ok_
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        No en nyt kyllä ymmärrä. Valaise.
        Kun se mun palkkakin on aina ollut yli tonnin isompi kuin ukolla.
        Älytön (minustaki) selitys varmaan on outo ystävyys?

        Ok. Jos et ymmärrä niin kaipa minun intuitioni on sitten lähtenyt väärille jäljille.
        Tosiasiassa sinun kirjoituksistasi voi saada sellaisen käsityksen että teette jotenkin työtä yhdessäkin... Toisaalta sanot yhdessä kommentissa että harrastat itsekin jotain kulttuurilajia... Joten kaipa se harrastaminen sitten sulkee pois sen että työskentelisit kulttuurin parissa. Tai sitten ei.
        Outo ystävyys on hyvä selitys. Sellaista ei ihan jokaisella olekaan.
        Minun pitkissä suhteissani ollut aina sellaista, se on minusta joku voima joka vie eteenpäin. Ei ole tarkoitettu että erkanette vielä. (Käsitinköhän nyt oikein?)


    • Netistälöytyi

      " Narsististen miesten fantasioivat tavoitteet liittyvät narsistista naisia enemmän valtaan; kunnioitukseen tai pelonsekaiseen kunnioitukseen; rahaan; miesten materiaan ( autoihin, purjeveneisiin tms); omiin kykyihin liittyvään maineeseen; idealisoituun patriarkaaliseen perheeseen tai idealisoituun irrallisiin parisuhteisiin; jne.
      Narsististen naisten fantasioivat tavoitteet liittyvät enemmän siihen, että narsistinen nainen on pidetty ja arvostettu heijastavassa sosiaalisessa piirissään ( sosiaaliset kulissit; pidetty ja arvostettu on eri asia kuin miesten dominoivampi ja hyökkäävämpi kunnioitettu); hänellä on idealisoituun aviomies ja lapset, jotka saavuttavat idealisoituja asioita (narsistiset naiset haluavat narsistisia miehiä enemmän muista heijastuvaa arvostusta, kunniaa, mainetta tms.
      Narsistiset miehet haluavat suhteellisesti enemmän omaa kunniaa, mainetta tms ); asuinpaikka, asunto ja sen sisustus ovat idealisoituja; ulkonäkö on idealisoitu jne. Jne.

      Narsististen naisten ja miesten eroissa on siis enimmäkseen kysymys maskuliinisuuden ja feminiinisyyden eroista. Muilta osin psykopatologia on kutakuinkin samanlainen. "

      • Kas_

        👀 Kas!
        Joo, naisilla kai keskimäärin tuollaista sosiaalista pyrkimystä ihan normipiireissä. Kiva, mikä sen kivampaa. Lieneekö niin että miehet hoitava sen maskuliinensen puolen ja naiset ikäänkuin nakittavatkin sen sitten miehelle kun omat palkat ja voimat ei kuitekaan kaikkeen riitä heilläkään.
        Näin mahdollistuu luonnikkaati sitten se perinteinen traditionaalinen tilanne jossa mies voi olla ylpeä vaimostaan ja vaimo voi olla ylpeä miehestään...

        Sitten tulevat narsistit yliampuvine toiveineen, vaatimuksineen joita kukaan ei pysty täyttämään mutta jollekin yleensä jossain välissä annetaan kokoilemisen mahdollisuus.


    • Ihan_aloin

      Ihan aloin miettiä mikä naisiaan on lortto.
      Sitten aloin myös miettiä miten kohdata se omaksi kumppaniksi luultu hirmu joka ottaa ilon irti kun lortto on tarjolla ja kostettavaahan aina löytyy.
      Pidän hieman naiivina kyllä henkilöä joka pystyy uskomaan että paikalle sopivasti syöksähtämällä kykenee estämään tapahtumien etenemisen jos moinen kuvattu hinkuttaminen on menossa ja sillä kaverilla sellaiset elkeet että vielä naurua piisaa päälle...

      Siis seuraa neuvoa nyt:
      Kukaan itseään kunnioittava ihminen ei voi jatkaa sellaisessa suhteessa. Narsistit osaavat kyllä ottaa ilon irti kiduttamalla urhiaan. Narsistit hyötykäyttävät uhriaan jos tämä narsistia suostuu palvelemaan koko elämällään. Uhri laittaa itsensä kokonaan likoon yhden hevosen puolesta, joka hevonen on ihan selvästi sairas.
      Uhrit joiden olen kuullut jatkaneen moisessa kontaktissa, ovat käsittääkseni käyttäneet defenssinä kieltämistä. Totuutta ei ihan ymmärrettävistä syistä pystytä katsomaan silmiin ja narsisti tarjoaa aulista apuaan uhrin sumuttamisessa näköalattomaan tilaan.
      Uhri on kuin laiva tuuliajolla sumuisella merellä elämässään narsistia palvellessaan. Narsisti on valmis koska tahansa hylkäämään uhrinsa kun löytyy kannattavampi ja uhriksi sopiva kohde.

      Herää ja avaa silmät. Näe mikä se on. Vai oletko ehkä itse matkalla omaan päämäärääsi sittenkin ja olet jo sisälläsi päättänyt irtaantua narsistista kun sopiva hetki koittaa. Mutta odotatko liian kauvan ja olet jo todella rikki. Kerroit myös muista uhreista siinä lähelläsi. Onko hinta sopiva, että saat olla siinä johdateltavana ja hyväksikäytettävänä.

      Mitä tarkoittaa puolinarsisti oikeasti? Mitä se toinen puoli on? Jos toinen vanhempi on narsisti niin se ei vielä määritä narsismin osuutta jälkeläisessä. Mikä hänen oma ominaisuutensa on?
      Onko mahdollista että toinen puoli on näytelmää, teatteria, lavasteita ja muuta rekvisiittaa?

    • Narskun_kertomaa

      Kirjoitin vastauksen tänne, mutta ylläpito on -varmaan ihan oma-aloitteisesti- poistanut sen.
      Koski yltin tekemää virtsanhaju- laajennusta alkuperäiseen viestiini. Ylt tosin käytti hienostuneesti rumaa ilmaisua k**i. Luettavissa tuolla yllä.
      Tässä asia mistä ylt alkujaan vimmastui (ei siis lo***o sana):
      "Minulle (toisenpolven) narsku itse kertoi, että nämä "saaliit" oli naisia tai tätejä, jotka narskun aseman vuoksi oli (narskun perheestä huolimatta) yhdestä katsekontaktista reikä ojossa. "
      Sitä en tiedä, miksi tämä niin hänen sieluunsa sattui.
      Naisia en vihaa, halveksin henkilöitä, jotka tunkevat perheellisten miesten tai naisten suhteisiin.

      • Mitä_ajattelet

        En mitenkään tahdo sinua kiusata, pois se minusta. Olenhan itsekin kokenut tuollaitsa, vaikka suhteemme olikin lumeseurustelua. Olin kuitenkin rakastunut ja kuvittelin hänenkin olevan...
        Eli sattui todellakin kun heittäytyi yhtäkkiseltään aivan kammottavaksi käytökseltään.

        Mutta.
        Mitä ajattelet sitten perheellisestä, joka käyttää tilaisuutta hyväkseen ja avaa sen katsekontaktin, josta ilmeisen kokeneena tietää seuraavan sellainen kuvaamansa ilmiö, tai ainakin luulee tietävänsä. (Kirjoitan periaatteesta myös luulemisesta, koska raiskaajat käyttävät myös tuollaisia muka-tietoja, vaikka sitten joutuvatkin raiskaamaan uhrinsa ja siten heidän puheensä uhrista ovat mitä ovat.)
        Noissa tapauksissa kun kontaktoitu sitten suostuu lähentelemään tai sitä oma-aloitteisesti tekee on ainakin onnistuttu.


      • Narskun_kertomaa
        Mitä_ajattelet kirjoitti:

        En mitenkään tahdo sinua kiusata, pois se minusta. Olenhan itsekin kokenut tuollaitsa, vaikka suhteemme olikin lumeseurustelua. Olin kuitenkin rakastunut ja kuvittelin hänenkin olevan...
        Eli sattui todellakin kun heittäytyi yhtäkkiseltään aivan kammottavaksi käytökseltään.

        Mutta.
        Mitä ajattelet sitten perheellisestä, joka käyttää tilaisuutta hyväkseen ja avaa sen katsekontaktin, josta ilmeisen kokeneena tietää seuraavan sellainen kuvaamansa ilmiö, tai ainakin luulee tietävänsä. (Kirjoitan periaatteesta myös luulemisesta, koska raiskaajat käyttävät myös tuollaisia muka-tietoja, vaikka sitten joutuvatkin raiskaamaan uhrinsa ja siten heidän puheensä uhrista ovat mitä ovat.)
        Noissa tapauksissa kun kontaktoitu sitten suostuu lähentelemään tai sitä oma-aloitteisesti tekee on ainakin onnistuttu.

        Tässä nyt on sellainen pieni väärinkäsitys että se silloin olisi oma-aloitteisesti tehnyt mitään, esim. istunut kapakoissa vaaniskelemassa.
        Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan.
        Kyllähän se myös huvitteli sillä, että oli ymmärtävinään näitä. Ei se kuitenkaan mitään yltin maalailemaa mies ja vaimo hohottaa keskenään ollut.
        Selvyyden vuoksi vielä: narsismi jota perheessämme oli/on ei ole mikään seksijuttu. Paljon pahempaa.
        Sen vuoksi minua ärsyttääkin nämä seksinpuute/narsistinuhri tyypit.


      • Ok_Mutta
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Tässä nyt on sellainen pieni väärinkäsitys että se silloin olisi oma-aloitteisesti tehnyt mitään, esim. istunut kapakoissa vaaniskelemassa.
        Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan.
        Kyllähän se myös huvitteli sillä, että oli ymmärtävinään näitä. Ei se kuitenkaan mitään yltin maalailemaa mies ja vaimo hohottaa keskenään ollut.
        Selvyyden vuoksi vielä: narsismi jota perheessämme oli/on ei ole mikään seksijuttu. Paljon pahempaa.
        Sen vuoksi minua ärsyttääkin nämä seksinpuute/narsistinuhri tyypit.

        Ok. Mutta eihän tuossa kyseisessä asiassa nyt sitten teidän suhteen kannalta mitään niin hirveää, jos mies kerran viaton ja sinä tiedät mistä kyse. Onhan tuollaiset naiset kummia ja ikäviä eikä vähiten heille itselleen, vaikka tiedä sitten mitä tuntevat jos tuntevat. Oma valintahan sellainen käytös. !?
        Ihan en minä nyt ymmärrä mitä tarkoitat seksinpuute/narsistinuhri tyypit. Onko sellaisiakin? Ja missä ne sitten näyttäytyvät, täällä palstallako vai missä?

        Seksuaalisuus on valtava voima ja sitä kautta narsisti usein tunkeutuu uhrinsa elämään. Mutta kaipa uhri nyt aniharvoin sellaista uhrielämää on halunnut. Että ihan narsisteilla on kaikki syötit koukuissaan kun käyvät pyytämään...

        Tässä nyt jostain syystä nousi esiin tuollainen seksuaalinen huono käytös!? Tuskin kukaan epäilee että se siihen jää ja siinä pidättäytyy. Narsismi on kattavaa oireiltaan.
        Paha tietää mitä kaikkea teillä ollut kun tarina ei juuri enempää kerro. Mitä kerroit että teillä enemmän perhettä niin siitä jotain toki käsitän että silläkin saralla tapahtuu.


      • Noin_se
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Tässä nyt on sellainen pieni väärinkäsitys että se silloin olisi oma-aloitteisesti tehnyt mitään, esim. istunut kapakoissa vaaniskelemassa.
        Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan.
        Kyllähän se myös huvitteli sillä, että oli ymmärtävinään näitä. Ei se kuitenkaan mitään yltin maalailemaa mies ja vaimo hohottaa keskenään ollut.
        Selvyyden vuoksi vielä: narsismi jota perheessämme oli/on ei ole mikään seksijuttu. Paljon pahempaa.
        Sen vuoksi minua ärsyttääkin nämä seksinpuute/narsistinuhri tyypit.

        "Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan."
        Noin se on, jos on vaikka esiintyvä taitelija niin sillä myös pitkälle mennään että se vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut ja heidät nähdään yksin eikä perheen kanssa.
        Minua henk.koht. ei ole koskaan kiinnostanut minkäälainen esiintyvä taiteilija seurustelukumppanina eikä siksi flirttikään ole kiinostanut, koska jotenkin aina tajunnut että tuskin olen sen tyyppinen perusteiltani että jaksaisin sellaisen rinnalla yhtään.
        Nyt myöhemmällä iällä tosin erään lajin esiintyjästä ollut etäisesti kiinnostunut mutta ehdottomasti hän on ollut se joka on ottanut minuun kontaktia. En kuitenkaan aio koskaan ottaa häneen minkäälaista yhteyttä mutta jos hän nyt itse vielä tulee ja jotain ehdottaa niin ehkä yhteinen illallinen, enempää en osaa sanoa.
        Mutta nyt siis olen jo hyvin aikuinen, noin kauniisti sanottuna.


      • Narskun_kertomaa
        Ok_Mutta kirjoitti:

        Ok. Mutta eihän tuossa kyseisessä asiassa nyt sitten teidän suhteen kannalta mitään niin hirveää, jos mies kerran viaton ja sinä tiedät mistä kyse. Onhan tuollaiset naiset kummia ja ikäviä eikä vähiten heille itselleen, vaikka tiedä sitten mitä tuntevat jos tuntevat. Oma valintahan sellainen käytös. !?
        Ihan en minä nyt ymmärrä mitä tarkoitat seksinpuute/narsistinuhri tyypit. Onko sellaisiakin? Ja missä ne sitten näyttäytyvät, täällä palstallako vai missä?

        Seksuaalisuus on valtava voima ja sitä kautta narsisti usein tunkeutuu uhrinsa elämään. Mutta kaipa uhri nyt aniharvoin sellaista uhrielämää on halunnut. Että ihan narsisteilla on kaikki syötit koukuissaan kun käyvät pyytämään...

        Tässä nyt jostain syystä nousi esiin tuollainen seksuaalinen huono käytös!? Tuskin kukaan epäilee että se siihen jää ja siinä pidättäytyy. Narsismi on kattavaa oireiltaan.
        Paha tietää mitä kaikkea teillä ollut kun tarina ei juuri enempää kerro. Mitä kerroit että teillä enemmän perhettä niin siitä jotain toki käsitän että silläkin saralla tapahtuu.

        Miksi teille narsismi on pelkkää seksiä?
        Ei manipulointia, työelämän pilaamista, vanhemman ja lapsen välisen suhteen pilaamista?
        Ihmisen itsetunnon täydellistä romuttamista?
        Väkivaltaa?
        Lapsen elämän pilaamista?
        Tämä on tällainen en-saanu-miestä-mies-on-narsisti -palsta.


      • Olen_seikk
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Miksi teille narsismi on pelkkää seksiä?
        Ei manipulointia, työelämän pilaamista, vanhemman ja lapsen välisen suhteen pilaamista?
        Ihmisen itsetunnon täydellistä romuttamista?
        Väkivaltaa?
        Lapsen elämän pilaamista?
        Tämä on tällainen en-saanu-miestä-mies-on-narsisti -palsta.

        Olen seikkaillut tällä palstalla pitkään ja usein. Mutta en näe asiaa noin kuin sinä. En tiedä mikä on en-saanut-miestä-mies-on....-palsta. Täällä usein trolli joka väittää sellaista myös, pilanpäiten kait, ainakin olen kuvitellut niin.
        Siis aika usein tilanne on se, että suhde kaatuu aika nopeasti, onneksi jo ennenkuin on perhettä enempää tai edes yhteistä elämää. Aika usein ensimmäisinä kuukausina soi uhrin hälärit sen verran lujaa että uhri alkaa etsiä vastauksia mistä kyse ja tulee tänne palstallekin ehkä kysymään.
        Sitten alkaa taistelu juuri sen lytätyn itsetunnon nostamiseksi.
        Eli suhteet eivät ehdi kehittyä pidemmälle. Onneksi. Siitä on toivoa päästä irti kokonaan vaikka ensin tuntuukin pahalle kun tunteet vielä ihan sekaisin.

        Minusta on manipulointia ja työelämän pilaamista, vanhempi-lapsi suhteiden pilaamisia ym. Puhumattakaan itsetunnon romuttamisesta. itsetunto on aina pelissä. Siihenhän narsisti iskee.

        Tällä palstalla nyt viimeaikoina (vuosi?) erikoinen ongelma jonka sinäkin olet huomannut;

        Ihan sinäkin voit tänne kirjoittaa omista näkemyksistäsi, ei siihen tarvitse lupaa kysyä muilta. Sitten voit olla yksi joka vaikuttaa palstan sisältöön.
        En nyt sitten tiedä pitäisikö esim. minun olla pahoillani ettei narsisti ole pilannut minun työelämääni... Voin tosin sanoa, että varmasti noita ollut työpaikoilla minullakin. Sensijaan olen sen verran vanhempaa ikäluokkaa, että silloin kun minä olin nuori narsistit taidettiin laittaa ruotuun muiden toimesta. Se oli se arvomaailma toisenlainen silloin.


      • ärtsy
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Tässä nyt on sellainen pieni väärinkäsitys että se silloin olisi oma-aloitteisesti tehnyt mitään, esim. istunut kapakoissa vaaniskelemassa.
        Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan.
        Kyllähän se myös huvitteli sillä, että oli ymmärtävinään näitä. Ei se kuitenkaan mitään yltin maalailemaa mies ja vaimo hohottaa keskenään ollut.
        Selvyyden vuoksi vielä: narsismi jota perheessämme oli/on ei ole mikään seksijuttu. Paljon pahempaa.
        Sen vuoksi minua ärsyttääkin nämä seksinpuute/narsistinuhri tyypit.

        Samoissa tunnoissa olen tuossa ärsyttävyydessä. Eronneet, epävarmat, karkaavat ja tylsistyneet ei ole vielä narsismia nähneetkään, vaan kyse on usein juurikin ja vain pelkästään jännityksen ja seikkailun viehätyksestä, joka pitkissä parisuhteissa ilmenee sitten vaikkapa ns. kaski-iän kriiseilynä. Patologiseksi sen tekee toistuvuus ja jatkuvuus haitaten muuta elämää, jolloin silloinkaan ei ole kyse välttämättä narsismista.


      • Narskun_kertomaa
        Noin_se kirjoitti:

        "Ammattiin liittyy ja liittyi se, että pitää osata olla ystävällinen milloin millekin yrittäjälle. Sama mulla, jos olen paikalla: vaikka tekisi mieli livauttaa jotain yrittäjää lättyyn, pitää tilanteen vuoksi olla kuin ei huomaiskaan."
        Noin se on, jos on vaikka esiintyvä taitelija niin sillä myös pitkälle mennään että se vastakkainen sukupuoli on kiinnostunut ja heidät nähdään yksin eikä perheen kanssa.
        Minua henk.koht. ei ole koskaan kiinnostanut minkäälainen esiintyvä taiteilija seurustelukumppanina eikä siksi flirttikään ole kiinostanut, koska jotenkin aina tajunnut että tuskin olen sen tyyppinen perusteiltani että jaksaisin sellaisen rinnalla yhtään.
        Nyt myöhemmällä iällä tosin erään lajin esiintyjästä ollut etäisesti kiinnostunut mutta ehdottomasti hän on ollut se joka on ottanut minuun kontaktia. En kuitenkaan aio koskaan ottaa häneen minkäälaista yhteyttä mutta jos hän nyt itse vielä tulee ja jotain ehdottaa niin ehkä yhteinen illallinen, enempää en osaa sanoa.
        Mutta nyt siis olen jo hyvin aikuinen, noin kauniisti sanottuna.

        Onnea matkaan! Mitenkään en tarkoittanut sanoa että nämä olisi huonoja ihmisiä.
        Varaudu vain siihen, että ainoa paikka, jossa saatte istua rauhassa kahvilla on Lempäälän abc. Tms.


      • Tä_
        ärtsy kirjoitti:

        Samoissa tunnoissa olen tuossa ärsyttävyydessä. Eronneet, epävarmat, karkaavat ja tylsistyneet ei ole vielä narsismia nähneetkään, vaan kyse on usein juurikin ja vain pelkästään jännityksen ja seikkailun viehätyksestä, joka pitkissä parisuhteissa ilmenee sitten vaikkapa ns. kaski-iän kriiseilynä. Patologiseksi sen tekee toistuvuus ja jatkuvuus haitaten muuta elämää, jolloin silloinkaan ei ole kyse välttämättä narsismista.

        Tä?


      • Aivan_
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Onnea matkaan! Mitenkään en tarkoittanut sanoa että nämä olisi huonoja ihmisiä.
        Varaudu vain siihen, että ainoa paikka, jossa saatte istua rauhassa kahvilla on Lempäälän abc. Tms.

        Aivan :D, painan mieleen. En muuten edes ajatellut että voisi olla noin... Mutta totta varmasti.


      • On_minulla
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Onnea matkaan! Mitenkään en tarkoittanut sanoa että nämä olisi huonoja ihmisiä.
        Varaudu vain siihen, että ainoa paikka, jossa saatte istua rauhassa kahvilla on Lempäälän abc. Tms.

        On minulla pari kokemusta valtavan ihmismassan keskelle jotumisesta julkimon seurassa. Kummankaan kanssa minulla ei muuta kuin että sattumalta vain juttelin heidän kanssaan ja yht äkkiä valtavasti ihmisiä ympärillä. Metka tilanne... Toinen julkimoista suhtautui rauhallisesti ja sanoi että hän on tottunut, se on tällaista aina... Huh! Olin unohtanut ihan.


    • Narskun_kertomaa

      Olisiko tämä esim. valaiseva tarina?
      Lapsiperheen työssäkäyvinä vanhempina yritimme irrottaa toisinaan yhteistä aikaa: lounas, kahvitunti, joskus ilta yhdessä jossain. Aina jostain löytyi joku iilimato tunkemaan yhteiseen tilaamme. Mutta kun ei voinut myöskään sanoa, että jos nyt lähdet vi**uun niin vielä kerkiät.
      Yksi mato oli erityisen innokas, eronnut nainen, joka etsi jotain.
      Meidät oli kutsuttu juhliin, joissa ilmaisen ruuan ja juoman lisäksi oli erinomainen tanssiorkesteri. Istuin pöydässä joka oli lähellä tätä matoyrittäjää.
      Mies on aina tykännyt viedä minut tuliseen tangoon taivutuksineen, ja kun hetki lähestyi tuli mieheni hakemaan minua.
      Molemmat ennätimme nähdä miten iilimadon naama vääntyi onnelliseen odotukseen ja kun mies hakikin vaimonsa tangoon, ilmoille purkautui pistettävän sian huuto.
      Ei me hohotettu, vedettiin se tango ja koitettiin pitää pokka. Vasta sitte kotona...
      Sääliäkö minun olisi sitä pitänyt?
      Ja vaikka tarina ei ole yltin kokemusmaailmasta, on se syntisen tosi.

      • Minusta

        Minusta kielikuvasi ovat hauskoja ja kuvaavia. Että vähän eri tavoin todella yltin kanssa suhtaudumme...
        Joillain ei vain minkäänlasta näkemystä omasta itsestään erilaisissa tilanteissa eikä sitä empatiaa toisia kohtaan että voisi ymmärtää myös julkimoiden tarvitsevan omaa tilaa ja rauhaa... Minusta myös kummallista. Mutta jos ne kovimmat tunkeilijat sitten ovat niitä narsistisia ihmisiä. Niitä voi myös kasaantua joihinkin ympyröihin. Narsismiinhan kuuluu se ajatus että maailma pyörii sen ympärillä. Kiljaisu lieni mielenosoitus hänen mielestään väärästä valinnasta. Eikö ole kummallista?
        Onneksi kaikki kulttuurin parissa viihtyvät eronneetkaan tai leskeksi jääneet eivät sentään ole sellaisia. Mutta antaa ikävää kuvaa asiakaskunnasta. Mikä on valitettavaa.


    • horosta

      Tuskin noita naisnarsuja on sen vähempää kuin miesnarsistejakaan. Harvemmin vain miehet purkavat kokemuksiaan. Ainakin oman elämäni pilannut, vanhempi-lapsi -suhteen, oli varsin konservatiivinen ja moralisoiva seksuaaliasioissa.

      • Narskun_kertomaa

        Luulisin että naisnarsun ensimmäisiä keinoja parisuhteessa on vieraannuttaa hienovaraisesti lapset isästään.
        Varmaan myös puolison mustamaalaaminen ulkopuolisille käy herkältä naiselta helpommin.
        Tällä palstalla narsismin kamalin muoto, eli se mitä tapahtuu perheiden sisällä ja ulkopuolisten näkymättömissä jää lähes kokonaan käsittelemättä.
        Ja kukapa siitä ryhtyisi puhumaankaan: narsistin puoliso saa täällä hyvin pian jonkin keittiödiagnoosin kannettavakseen.


      • Todella
        Narskun_kertomaa kirjoitti:

        Luulisin että naisnarsun ensimmäisiä keinoja parisuhteessa on vieraannuttaa hienovaraisesti lapset isästään.
        Varmaan myös puolison mustamaalaaminen ulkopuolisille käy herkältä naiselta helpommin.
        Tällä palstalla narsismin kamalin muoto, eli se mitä tapahtuu perheiden sisällä ja ulkopuolisten näkymättömissä jää lähes kokonaan käsittelemättä.
        Ja kukapa siitä ryhtyisi puhumaankaan: narsistin puoliso saa täällä hyvin pian jonkin keittiödiagnoosin kannettavakseen.

        Todella. Ei täällä paljoa ole perheen sisäisiä asioita. Ainoastaan joitain muistan. Väkivaltaa ja pelkoa. Täpäriä eroja. Voisi olla mukavaa että palaisivat kertomaan kuinka selvisivät. Toisaalta joillakin se narsisti pääsi sen jäljille että kirjoittivat täällä. Eli anonyymius pitää osata säilyttää.
        Ehkä ne raskaissa liitoissa ja eroissa elävät löytävät tiensä suljetumpiin ryhmiin joihin se puoliso ei sitten pääse sotkemaan.

        Tällä palstalla toisinaan trolleja (nyt p on tainnut karkoittaa nekin.)
        Minä olen pitänyt tästä palstasta tämän mutkattomuuden takia. En myöskään suin surminkaan ole halunnut paikkakunnan mihinkään ryhmiin nimeäni enkä omaa naamatauluani esille. Pahimmassa tapauksessa sellaisissa ryhmissä voi olla monta saman narsistin uhri, kun seutu kerran on sama. Se siitä nyt enää olisi puuttunut.

        Pidän itseäni siinä onnekkaana että suhteemme oli niin lyhyt eikä muodostunut taloudellisia ja muita syvempiä yhteyksiä. Että en käy häpeämään sitä että suhteen sisältö jäi siksi mitä se oli. Minulle ei mikään suhde ole ollut koko elämäni missään vaiheessa elämää. Omat työt ja varannot minulla ja omat tulevaisuuden suunnitelmat, mitkä eivät kulloisenkin seuran vaikutuksesta paljoa muuta muotoaan.

        Keittiödiagnooseista ei tarvitse välittää. Minua syytettiin sekä suoraan että vihjaten narsistiksi pitkään aluksi kun ilmestyin tänne palstalle jonkun kirjoittajan toimesta, mutta ei saanut minusta sellaista muokattua. Se nyt on vain jonkun mielipuuhaa... Pääse ehkä helpommalla siten.


    • Vvvvvvvvv

      Lortto-sanaa käytetään esim vauva.fi.ssä. Kai se tarkoittaa jotain välinpitämätöntä nuoren naisen hulivilivaihetta jolloin lorvitaan, bailataan eikä oteta vastuuta vielä mistään, ehkä myös seksikokemusten hakua nuorella iällä. Yleistä huolettomuutta, eikä se oikein istu tänne.

      Narsistiksi nimittelyn sijaan voisi puhua narsistisesta käytöksestä.
      Esim äiti(narsisti) voi käyttäytyä muuten normaalisti, mutta on valinnut yhden vihansa kohteeksi. Yleensä tytön johon on helppo samaistua mutta toisaalta kokea myös kilpailijana. Lähes elinikäinen kiusaaminen voi jatkua muiden huomaamatta, ja s''tanan salajuoneen kuuluu että muutkin alkaa kammoksua oireilevaa uhria.
      Muiden silmissä äippä ei ole narsisti, koska heitä äippä kohtelee normaalisti. Heille se lörpöttelee marimekon verhoista ja Iittalan tuikuista, niin on näytelmän lavasteet Normaali Suomalainen Koti. Kukaan ei ikinä usko siitä mitään pahaa.

      • eivoimuutasanoa

        Hyvin olit kuvannut narsistisesti käyttäytyvän äidin.


      • JättäkääLapsetRauhaan

        Lapsia/nuoria on täysin asiatonta kuvata tuollaisilla sanoilla. Asian voi käsittää täysin väärin. Nuorten kokeilut on yleensä harmittomia eivätkä tuota vahinkoa kenellekään.
        Murrosikä on ikä jossa ei ole enää ihan lapsi mutta ei vielä aikuinenkaan, mutta oikeudellisesti on kyse lapsesta eikä aivot ole riittän kehittyneet aikuismaiseen ajatteluun.
        Eikä nykylapsia kuulu opettaa pelkäämään seksuaalisuutta eikä kokeiluja jos ehkäisy seurausten varalta on hoidettu (raskaus, taudit).
        Joka nuoria nimittelee lortoiksi on itse mekoinen höttöpää.
        Ja aivan, ei sovi nimittely tänne.


      • Anonyymi
        JättäkääLapsetRauhaan kirjoitti:

        Lapsia/nuoria on täysin asiatonta kuvata tuollaisilla sanoilla. Asian voi käsittää täysin väärin. Nuorten kokeilut on yleensä harmittomia eivätkä tuota vahinkoa kenellekään.
        Murrosikä on ikä jossa ei ole enää ihan lapsi mutta ei vielä aikuinenkaan, mutta oikeudellisesti on kyse lapsesta eikä aivot ole riittän kehittyneet aikuismaiseen ajatteluun.
        Eikä nykylapsia kuulu opettaa pelkäämään seksuaalisuutta eikä kokeiluja jos ehkäisy seurausten varalta on hoidettu (raskaus, taudit).
        Joka nuoria nimittelee lortoiksi on itse mekoinen höttöpää.
        Ja aivan, ei sovi nimittely tänne.

        Tuonakin vuonna 2019 helmikuussa mutta, lopettanut kirjoittelun sitten kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuonakin vuonna 2019 helmikuussa mutta, lopettanut kirjoittelun sitten kuitenkin.

        Aivan samaa mieltä tästä. Inhottavat aikuiset siirtävät omia ahdistuksiaan ja niistä muodostettuja sääntöjä nuorille. Häijyä!


    • Anonyymi

      Joo minulla tämä äiti juttu nyt meni odotettuakin huonommin.

      Haluan itseasiassa löytää sopivan miehen nyt kun aivovaurioni on parantut niin että voisin jotain mielenkiintoista kehitellä vielä. Enkä haluaisi äidin vievän viimeisiä mahdollisuuksiani näin nuorekkaana 50 vuotiaana.

      Minun ystävätärhan soitti äidilleni 20 vkkauotta sitten ja sai käsityksen että äitini mielestä minulla ei voi olla suhdetta miehen kanssa, Idea on niin vinksa etten kestä sitä enää äidin kohteena ottaa vastaan. Ja äiti kuulostaa hyvin vihamieliselle , että olen saanut siitä muutaman vuorokauden neurologisia oireita. Otin yhteyttä isään että hoidan asiat hänen kauttaan,.

      ppoiuiuuyy

    • Anonyymi

      Menny niin pahaksi etten äitijuttua enää uskalla jatkaa vaikka olisin äidistä halunnut rakkaudella huolehtia loppuun asti.
      Viimeksi kuulin vihamielisemmän äänen kuin koskaan ennen ja samalla häi toi esiin ettei ota vastuuta mistään minulle puhumastaan ja vakuuttamastaan, Täysin veti maan jalkojen alta. En enää halua olla tommosten temppujen kohteena johtui nustä hyvänsä.


      popiuuyy

      • Anonyymi

        Sanoin äidille miten vaaralliselle meno tuntuu ja äiti kirkui: Toi on törkeää mitä sanot!"
        En ......halua....enäää.....vaarallisempaa,

        ppoiiuuu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin äidille miten vaaralliselle meno tuntuu ja äiti kirkui: Toi on törkeää mitä sanot!"
        En ......halua....enäää.....vaarallisempaa,

        ppoiiuuu

        Enkä pidä niistä käytännöistä joissa äiti määrää ettei isä saa puhua minulle autossaan sanaakaan.
        Hän muuttuu aina vain määräilevämmäksi. Jokin aika sitten sanoi minulle puhe,limessa itsestään; "Minä olen puheenjohtaja".
        Puheenjohtaja jolla ei meinaa aivot toimia,,,,pelottavaa


        ppiuyytt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä pidä niistä käytännöistä joissa äiti määrää ettei isä saa puhua minulle autossaan sanaakaan.
        Hän muuttuu aina vain määräilevämmäksi. Jokin aika sitten sanoi minulle puhe,limessa itsestään; "Minä olen puheenjohtaja".
        Puheenjohtaja jolla ei meinaa aivot toimia,,,,pelottavaa


        ppiuyytt

        Ja vähän ennen tätä äiti oli kiltti ja aneli minulta anteeksi tekemisiään.,
        Ja yhtäkkiä hirmuinen "puheenjohtaja"



        ppoiuyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vähän ennen tätä äiti oli kiltti ja aneli minulta anteeksi tekemisiään.,
        Ja yhtäkkiä hirmuinen "puheenjohtaja"



        ppoiuyyyt

        En voi tuhota koko itteeni moisessa pyörityksessä kun vielä hönen ei tarvi ottaa vastuuta mistään kun voi vedota päävaivoihinsa, joista oon huolissani.


        poiuuyyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi tuhota koko itteeni moisessa pyörityksessä kun vielä hönen ei tarvi ottaa vastuuta mistään kun voi vedota päävaivoihinsa, joista oon huolissani.


        poiuuyyyt

        En uskalla on päävaivaisen "diktaattorin" armoilla, ...jonka ei tarvi vastata mistään,


        ppiuytttt


      • Anonyymi

        "toi esiin ettei ota vastuuta mistään minulle puhumastaan ja vakuuttamastaan, "
        Olette hyvä esimerkki siitä miten kimurantiksi voi mennä äiti-lapsi suhde.
        Minunkin äitin sanoi minulle jotain tuon tapaista vanhoilla päivillään. Nyt tuli mieleen ettei äiti-lapsi suhteen kuulu olla mikään tieteellinen kyhäelmä, etenevä tukimus tms. vaan ihan vain arkea ja joskus ehkä juhlaakin. Ajatuksethan muuttuvat vuosien mittaan joten eivät ne enää kuvaakaan meitä vuosien kuluttua vedenpitävästi.


    • Anonyymi

      tämä kävi shokeeraavan äkkiä kun tammikussa vielä yhdessä puuhailimme enemmän kuin koskaan.

      ppoiuuyuy

      • Anonyymi

        Nyt kuulosti todella kierolle;
        "Varmaan sä nauhotatkin tämän puhelun",
        todella oudolla vihamielisellä äänellä.


        poiuyhhhg


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kuulosti todella kierolle;
        "Varmaan sä nauhotatkin tämän puhelun",
        todella oudolla vihamielisellä äänellä.


        poiuyhhhg

        No on tää ihan jännää että tammikuussa vielä istuin autossa henkilön ajeluttamana hänen puhellen että: "Leppoisasti tässä körötellään, tunnet varmaankin olisi turvalliseksi ajattelen"


        ppouuyyy


    • Anonyymi

      Kyllä he meni siellä ksiipuhelimessa lankaan.
      Perustivat omat juttunsa kuulopuheisiin joita kerroin tämän henkilön puhuvan,
      mutta eivät uskoneet asioita, jotka pystyn helposti vaikka virallisesti todistamaan,
      Lähes kaikki meni lankaan. Ja sillähän äiti sai minut yhteistuumiin kanssaan, kun olimme yksimielisiä ettei kriisiopuhelimen jutuissa ole mitään järkeä.


      ppiuyy6ytt

      • Anonyymi

        Liekö edes sattumaa että useampikin äidin "hoidokki" kärsii poissaolokohtauksista,


        ppiuyyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liekö edes sattumaa että useampikin äidin "hoidokki" kärsii poissaolokohtauksista,


        ppiuyyttt

        Hän tuntee kriisipuhelinvastaajia.
        Mä vähän luulen että mun poikkeuksellisen huono kriisipuhelinkokomus liittyy siihen että ainakin kolme kiusaajaani tuntee kriisipuhelinvastaajia


        pouyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän tuntee kriisipuhelinvastaajia.
        Mä vähän luulen että mun poikkeuksellisen huono kriisipuhelinkokomus liittyy siihen että ainakin kolme kiusaajaani tuntee kriisipuhelinvastaajia


        pouyttt

        Ei ole mitään oikeaa estettä mun normaalile ymmärtämiselle kuten vastaaja tänään osoitti,
        Sanoi vielä lopuksi että nyt tiedän että ainakin joku ymmärtää.


        ppiuyttt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään oikeaa estettä mun normaalile ymmärtämiselle kuten vastaaja tänään osoitti,
        Sanoi vielä lopuksi että nyt tiedän että ainakin joku ymmärtää.


        ppiuyttt

        Mutta hän kyllä olikin tavallista fiksumpi.
        Ymmärsi Aspergerien herkkyyden energioille. Eikä itse alkanut kuorimittaa minua kuten 99% vastaajista


        ppiuyyttyty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta hän kyllä olikin tavallista fiksumpi.
        Ymmärsi Aspergerien herkkyyden energioille. Eikä itse alkanut kuorimittaa minua kuten 99% vastaajista


        ppiuyyttyty

        äidin ääni on ihan läpikuuloisen vilpillinen kun minulle puhuu,,,
        en jaksa semmosia puolivilppi keskusteluja enää.


        ooiiuuyy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äidin ääni on ihan läpikuuloisen vilpillinen kun minulle puhuu,,,
        en jaksa semmosia puolivilppi keskusteluja enää.


        ooiiuuyy

        ja minä en halua olla mukana kenenkään vilpissä.


        ppiuyyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äidin ääni on ihan läpikuuloisen vilpillinen kun minulle puhuu,,,
        en jaksa semmosia puolivilppi keskusteluja enää.


        ooiiuuyy

        Sellasta


    • Anonyymi

      Kyllä se on kohtuutonta, että ihan hirveeltä emotionaaliselta väärinkäytöltä kaikki sulkee silmät ja moni jopa osallistuu siihen, vaikka tekee minunkin mieleni tekijää suojella paljastumasta,
      Jos ihmistä halutaan auttaa, tulee olla myös kiinnostunut siitä' mitä hänelle on tehty,
      eikä pelkästään siitä millaiseen olotilaan hänet on saatu, Uhri syyllistetään, jos ollaan kiinnostuneita vain "oireesta", eikä siitä mitä hänelle on tehty.


      ppiuyyttt

      • Anonyymi

        Tuo on niin totta. Itse olen tuossa tilanteessa ollut koko elämäni. Oireita taivastellaan eikä kukaan kysy että miksi..?


    • Anonyymi

      Elämä on järkevää vasta ilman äidin ja kriisipuhelimen juttuja,
      Molemmat olivat kyllä aivan käsittämättömän hirveitä.


      ppuyytttt

    • Anonyymi

      sieltä kriisipuhelimesta lähti meininki että muka ei tarvi toimia lain mukaan.
      kyllä tarvii,.


      pouyttt

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe