Tunteiden tarttuminen..

Ilo tarttuu..
Suru tarttuu..
Rakkaus tarttuu..

Onko näin, että me olemme vain sosiaalisen ympäristömme tuotoksia?

40

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen tunneihminen. Vaikka joskus muuta väitetään, pysyn tiukasti ensimmäisessä väitteessäni. Varsinkin suru, mielipaha, herkkyys ja toisen tunnemaailmaan samaistuminen käy kuin itsestään. Siihen yleensä tarvitaan tilanne, läheisyys ja näköyhteys, jotta ystävän/ läheisen tunnemaailma tarttuu itseeni. Samaistun, kyynelehdin ja surkuttelen yhdessä.

Vastavuoroisesti myös iloisuus ja hersyvä nauru tarttuu helposti. Osallistun. :)

• Jaa.,.

En osaa sanoa, että olenko ns. tunneihminen.. Mikä vit senkin määrittelee..? 🤗

Kyllä muokin sattuu.., kyllä muokin naurattaa..

Mutta eikö ole mielenkiintoista kuinka tunnemaailma tarttuu toiseen, myös isommassa kaavassa?

• Wwuwuw kirjoitti:

Jaa.,.

En osaa sanoa, että olenko ns. tunneihminen.. Mikä vit senkin määrittelee..? 🤗

Kyllä muokin sattuu.., kyllä muokin naurattaa..

Mutta eikö ole mielenkiintoista kuinka tunnemaailma tarttuu toiseen, myös isommassa kaavassa?

Jos vedetään överiksi ja isommalla kaavalla, niin maailmalla nuo evankelistatsaavat suuria ihmismassoja mukavasti tunnelmaan. Näin yleisöllä aukeaa helposti lompakon nyörit. "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa", vai miten se nyt oli?
        Tunnemailmaalla ja ihmisten herkkyydellä rahastaminen ei ole mikään uusi juttu.

• tosi..typy kirjoitti:

Jos vedetään överiksi ja isommalla kaavalla, niin maailmalla nuo evankelistatsaavat suuria ihmismassoja mukavasti tunnelmaan. Näin yleisöllä aukeaa helposti lompakon nyörit. "Kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa", vai miten se nyt oli?
        Tunnemailmaalla ja ihmisten herkkyydellä rahastaminen ei ole mikään uusi juttu.

Jaa...vol2

Sä olet mukana jengissä, jossa kaikki susta diggaa.. Tai päinvastoin

Sun ystäväs tulee käymään ja hän itkee kun sisko on kuollut..

• Wwuwuw kirjoitti:

Jaa...vol2

Sä olet mukana jengissä, jossa kaikki susta diggaa.. Tai päinvastoin

Sun ystäväs tulee käymään ja hän itkee kun sisko on kuollut..

Tuollainen ei todellakaan ole mun juttu, mutta se ilmeisesti toimii muille. Itse en menisi tuohon mukaan.
        Mulle läheisten ja ystävien tunnemaailmat ovat paljon tärkeämpiä. Niihin pystyy jollakin tasolla samaistumaan, kun tuntee ihmiset ja taustat.

• tosi..typy kirjoitti:

Tuollainen ei todellakaan ole mun juttu, mutta se ilmeisesti toimii muille. Itse en menisi tuohon mukaan.
        Mulle läheisten ja ystävien tunnemaailmat ovat paljon tärkeämpiä. Niihin pystyy jollakin tasolla samaistumaan, kun tuntee ihmiset ja taustat.

Tiedätkö ... Sun nim. Jäi mieleen, kun oli kerran juttua huijauksista..

Jäin silloin miettimään, että miten ja mikä olisi asia, että lykkäisin rahaa menemään..

Sä mainitsit, että miten näkemättä ja tuntematta ketään..Eikö.. ?

Mä luulen, että tunnen täälläkin jotain porukkaa..ja uskon niiden olevan mitä sanovat..
        Vaan entä jos joku näistä sanoisi henk.koht. esim puh. että tarvitsee rahaa lainaksi ettei esim kissaa jouduta lopetamaan .. Joku johon luulit uskovasi..

• Wwuwuw kirjoitti:

Tiedätkö ... Sun nim. Jäi mieleen, kun oli kerran juttua huijauksista..

Jäin silloin miettimään, että miten ja mikä olisi asia, että lykkäisin rahaa menemään..

Sä mainitsit, että miten näkemättä ja tuntematta ketään..Eikö.. ?

Mä luulen, että tunnen täälläkin jotain porukkaa..ja uskon niiden olevan mitä sanovat..
        Vaan entä jos joku näistä sanoisi henk.koht. esim puh. että tarvitsee rahaa lainaksi ettei esim kissaa jouduta lopetamaan .. Joku johon luulit uskovasi..

Luultavasti olin minä. Vaikuttaa mun sanomisilta ja olen edelleen sen kannalla, ettei tuntemattomiin kannata luottaa sinisilmäisesti. Itsellä kytkeytyy ns. automaattivaihde päälle ja muutun skeptiseksi. Alitajuinen mekanismi.

Tuossa kissanlopettamisasiassa pyytäisin omistajaa kääntymään ensin eläinlääkärin, -aseman ja kissojen turvakodin puoleen. Usein siellä autetaan/ pystytään ohjaamaan apua, vaikka kissan omistaja olisi varaton. Auttaisin myös etsimään muita vaihtoehtoja. En lähettäisi rahaa.

Omaisia ja läheisiä autan/ olen auttanut taloudellisesti, mutta ventovieraisiin ihmisiin suhtaudun raha-asioissa varauksellisesti.

Miten itse toimisit?

• tosi..typy kirjoitti:

Luultavasti olin minä. Vaikuttaa mun sanomisilta ja olen edelleen sen kannalla, ettei tuntemattomiin kannata luottaa sinisilmäisesti. Itsellä kytkeytyy ns. automaattivaihde päälle ja muutun skeptiseksi. Alitajuinen mekanismi.

Tuossa kissanlopettamisasiassa pyytäisin omistajaa kääntymään ensin eläinlääkärin, -aseman ja kissojen turvakodin puoleen. Usein siellä autetaan/ pystytään ohjaamaan apua, vaikka kissan omistaja olisi varaton. Auttaisin myös etsimään muita vaihtoehtoja. En lähettäisi rahaa.

Omaisia ja läheisiä autan/ olen auttanut taloudellisesti, mutta ventovieraisiin ihmisiin suhtaudun raha-asioissa varauksellisesti.

Miten itse toimisit?

No..helppo sanoa näin oletuksena..

Mutta silti ihmisiä huijataan.. älykkäitä ihmisiä..

• Wwuwuw kirjoitti:

No..helppo sanoa näin oletuksena..

Mutta silti ihmisiä huijataan.. älykkäitä ihmisiä..

Joo, näin on. Siksi suosittelen jokaista käyttämään maalaisjärkeä ja miettimään tarkkaan, miten näihin suhtautuu ja osallistuu. Voi myös aivan hyvin tarjotaa "ei oota".

• Tietoisuudenrajalla

Kuvailit tuossa tunteita.
      Alan juuri lukemaan kirjaa: Itse tulee mieleen.
      Se kertoo siitä että ihminen rakentuu tunteista.
      Ilman tunteita olet kuollut zombi.

• Otetaan sata masentunutta ihmistä ja laitetaan sekaan muutama iloinen ihminen..

Ravistetaan..

Onko meillä edelleen mukana iloisia ihmisiä?

• Jatkanlukemista

Hyvää loppuiltaa sulle:)

• naurua-ja-alistamista

suvakit kokee iloa siitä kun minä elän viha muotissa..

• Onko kivaa?

• mitäihmettä

Eiks suvakit haluu parantaa sua ja saada sutkin elämään suvakkien rakkausrauhamuotissa?

• 123d123123f
        Wwuwuw kirjoitti:

Onko kivaa?

Ei ole kivaa, mutta suvakki on tyhmä elikko. Koska vihaiselle miehelle nauraminen vain pahentaa ja lisää koston halua.

• "Elämä on ihanaa. Kun sen oikein oivaltaa. Ja kun lentää siivin valkein niin kuin joutsen."

• sielläkö

Tuota lauletaan vanhainkodeissa.

• sielläkö kirjoitti:

Tuota lauletaan vanhainkodeissa.

Edesmennyt ukkini soitti tuota ratiosta. Se on sittemmin muodostunut elämänfilosofiakseni, vaikkakin joukossa on muutama musta sulkakin.

• painavampi.sanoma
        Saapasnaama kirjoitti:

Edesmennyt ukkini soitti tuota ratiosta. Se on sittemmin muodostunut elämänfilosofiakseni, vaikkakin joukossa on muutama musta sulkakin.

Veteraanin iltahuuto on parempi.

• painavampi.sanoma kirjoitti:

Veteraanin iltahuuto on parempi.

Jotenkin ei ole jäänyt mieleen. Wanhoista suomalaisista olen enemmän Olavi Virran tyylisen kepeän musiikin ystävä kuin isänmaallisen paatoksen.

• Jännä kysymys.

Tunteiden tarttuminen edellyttää myötäelämisen kykyä. Ja/tai sopivaa myöntyväisyyttä antaa toisen tunteiden vaikuttaa itseensä.

Jos olemme sosiaalisen elämän tuotoksia, tuloksia; niin silloin ihmisen on täytynyt olla enempi mukailevampi. Tämä ei aina ole kovin terveellistä.

Mutta jos pystymme hillitsemään myötäelämisen kykyä kantamatta toisen tunteita, se on monesti myös syy/tarve suojella itseään.

Ja emmehän aina tunne asiasta samalla tavoin kuin toinen, mahdollisesti olemme täysin eri mieltä.

Sanoisin silti että olemme aika pitkälti soiaalisen elämän tuotoksia, mutta siihen on vaikuttanut sekä tunteiden eläytymis- sekä säätelykyky.

• Off topic. Mistä kettu? Oletko viekas kuin kettu, vai seksikäs kuin kettu? Ite olen aina siitä lähtien tykännyt ketuista, kun vaahtosammuttimen kokoisena näin kettujen leikkivän metsässä. Ne on suloisia.

• En nyt sanoisi että vain. Välillä vaelluksella, vaikka ei ole yksin, tulee sellaisia pidempiä hetkiä jolloin vain kävellään ja vaivutaan omiin ajatuksiin. Siinä on sitten itsensä kanssa ja ehkä pohtii niitä elämän onnistumisia ja niitä ei niin onnistuneita asioita. Siinä kun niitä asioita kelaa päässään niin kyllä ne vaikuttaa myös siihen fiilikseen.

Kyllähän tuo tarttuminen muuten näkyy hyvin tuolla urheilutapahtumissa jossa eletään sen suosikkijoukkueen tai urheilijan kautta.

• Ei kannata juuttua menneisiin. Mielummin kannattaa miettiä, että mitä voi tehdä juuri nyt saavuttaakseen tavoitteensa.

Itse olen herännyt kolmenkympinkriisiin. Olen tehnyt itseni kannalta huonoja valintoja. Jollekkin muulle ne olisivat ehkä olleet hyviä, mutta ei minulle. Niinpä tein täyskäännöksen ja lähdin tavoittelemaan unelmiani.

• Saapasnaama kirjoitti:

Ei kannata juuttua menneisiin. Mielummin kannattaa miettiä, että mitä voi tehdä juuri nyt saavuttaakseen tavoitteensa.

Itse olen herännyt kolmenkympinkriisiin. Olen tehnyt itseni kannalta huonoja valintoja. Jollekkin muulle ne olisivat ehkä olleet hyviä, mutta ei minulle. Niinpä tein täyskäännöksen ja lähdin tavoittelemaan unelmiani.

Tuo on totta. Itselle olen antanut luvan niiden sieltä välillä pinnalle pulpahtaa. Lähinnä siksi että yritän niistä katsoa oppia tulevaisuuden varalle.

• M184 kirjoitti:

Tuo on totta. Itselle olen antanut luvan niiden sieltä välillä pinnalle pulpahtaa. Lähinnä siksi että yritän niistä katsoa oppia tulevaisuuden varalle.

Parempihan ne on käsitellä pois kummittelemasta. Joskus vaan meinasin kadota ajatuksiini ja silloin tuli itsetuhoisia ajatuksia. Jos meinaat hävitä muistoihin, paras lääke on hakeutua läheisten seuraan, niin saa taas elämästä kiinni.

• Itse asiassa mulla oli mielessä (myös) tämä juttu..

"Tyytyväisyyttä elämänlaatuun pidetään yleensä onnellisuuden mittarina. Vauhkosen tutkimusaineistossa ihmisiltä kysyttiin päinvastaista, eli tyytymättömyyttä elämänlaatuun.

Lisäksi huono-osaisuuden mittareina käytettiin työttömyys-, koulutus- sekä toimeentulotukitietoja. Yksi tärkeimmistä indikaattoreista oli asuinalueen työttömyysaste.

Tiedoista paljastuu hämmentävä tieto työllisyyteen liittyen.

– Kaikista huono-osaisimmilla asuinalueilla työssäkäyvät ovat yhtä usein onnettomia kuin työttömät, Vauhkonen kertoo.
        Huono-osaisemmilla asuinalueilla asuvilla työ ei siis ole yhtä suuri hyvinvoinnin lähde kuin parempiosaisilla asuinalueella asuvilla, joissa asuvat työssäkäyvät ihmiset kokevat itsensä selvästi onnellisemmaksi olennaisesti juurikin työn ansiosta.

– Täysin tyhjentävää vastausta siihen, miksi huono-osaisilla asuinalueilla asuvat eivät saa tyytyväisyyttä työnteosta samalla tavalla, ei ole. Itse käytän yhtenä mahdollisena selityksenä tartuntavaikutusta eli emotionaalista tartuntaa, jossa tunnetilat ja emotionaalinen virittyneisyys ovat tarttuvia ominaisuuksia."

• Wwuwuw kirjoitti:

Itse asiassa mulla oli mielessä (myös) tämä juttu..

"Tyytyväisyyttä elämänlaatuun pidetään yleensä onnellisuuden mittarina. Vauhkosen tutkimusaineistossa ihmisiltä kysyttiin päinvastaista, eli tyytymättömyyttä elämänlaatuun.

Lisäksi huono-osaisuuden mittareina käytettiin työttömyys-, koulutus- sekä toimeentulotukitietoja. Yksi tärkeimmistä indikaattoreista oli asuinalueen työttömyysaste.

– Kaikista huono-osaisimmilla asuinalueilla työssäkäyvät ovat yhtä usein onnettomia kuin työttömät, Vauhkonen kertoo.
        Huono-osaisemmilla asuinalueilla asuvilla työ ei siis ole yhtä suuri hyvinvoinnin lähde kuin parempiosaisilla asuinalueella asuvilla, joissa asuvat työssäkäyvät ihmiset kokevat itsensä selvästi onnellisemmaksi olennaisesti juurikin työn ansiosta.

– Täysin tyhjentävää vastausta siihen, miksi huono-osaisilla asuinalueilla asuvat eivät saa tyytyväisyyttä työnteosta samalla tavalla, ei ole. Itse käytän yhtenä mahdollisena selityksenä tartuntavaikutusta eli emotionaalista tartuntaa, jossa tunnetilat ja emotionaalinen virittyneisyys ovat tarttuvia ominaisuuksia."

Linkki tuohon uutiseen..
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nama-ovat-suurten-suomalaiskaupunkien-kaikkein-huono-osaisimmat-lahiot-alueilla-velloo-todella-hammentava-ilmio/7203396#gs.hQg4fKU3

• Wwuwuw kirjoitti:

Itse asiassa mulla oli mielessä (myös) tämä juttu..

Kyllähän tuo työ ja työyhteisö paljon heijastuvat sitten henkilöihin. Jos teet samanlaista yksitoikkoista työtä josta maksetaan sen verran että et elämään pysty mutta hengissä pysyt niin kyllähän sitä voi miettiä kuinka mielekästä se on. Jos vielä työpaikassa ei panosteta työntekijöiden viihtyvyyteen niin kyllähän se työyhteisö reagoi,

• helmiä_sioille

Ainoa, mikä ei tartu, on älykkyys/viisaus, Tyhmillä on teflonpinta niille ominaisuuksille... :)

• Se ei olekaan tunnetila, mutta väitän että ympäristö vaikuttaa siihen miten sitä älyään käyttää, tai jättää käyttämättä.

Krapulakaan ei tartu, prkle..melkein tässä kädet tärisee..Kahvia!

• wanhaämmä

Joskus se toisen "tyhmyys" onkin vain erilainen tapa nähdä ja reagoida asioihin ja halu saada omanlainen lopputulos. Se voisi olla itselle katastrofi, vaan sille toiselle se onkin jotain mitä haettiinkin.

Mulla on ollut aina tapana pelata varman päälle liikkeissäni. Siksi olen vasta vanhemmiten alkanut ymmärtämään toisten päättömiä viuhtomisia.

• wanhaämmä

Tulipa mieleen ikävät ihmiset, jotka katkeruuttaan ovat heti myrkyttämässä ja lyttäämässä toisten tuntemukset keinolla millä hyvänsä...

Oikeassa seurassa kyllä, aidot tunteet siirtyvät. Tai empatiasta kai on kyse. Kun on iloinen toisen puolesta, on iloinen itsekin. Tai surullinen toisen menetyksestä. Mutta ei se niin kokonaisvaltaista ole. Jotta toista pystyy tukemaan surussa, ei saa itse vajota siihen väärällä tavalla.

"Onko näin, että me olemme vain sosiaalisen ympäristömme tuotoksia?"

Ei ole. Itse pystyy tosi paljon vaikuttamaan omiin fiiliksiinsä, siihen miten erilaisiin tilanteisiin ja ihmisiin suhtautuu. Mutta mielenkiintoinen ajatus, voi tuossa olla paljon perääkin, ei asiat niin mustavalkoisia ole kuitenkaan... Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

• Toinen juttu mikä mulla oli taustalla mielessä, ensimmäisestä laitoin ylempänä linkin maikkarin uutiseen, että voiko tämä emotionaalinen tartunta tarttua, vaikka ei olisi samassa tilassa toisten ihmisten kanssa?

Muistan yhden jutun, kun oliko Saksassa, jossa sata ihmistä kokoontui meditoimaan viikonlopun ajaksi rauhan puolesta.. No, joka tapauksessa kyseisessä kaupungissa tuon tapahtuman aikana ei tehty yhtään rikosta... 🤔

• wanhaämmä
        Wwuwuw kirjoitti:

Toinen juttu mikä mulla oli taustalla mielessä, ensimmäisestä laitoin ylempänä linkin maikkarin uutiseen, että voiko tämä emotionaalinen tartunta tarttua, vaikka ei olisi samassa tilassa toisten ihmisten kanssa?

Muistan yhden jutun, kun oliko Saksassa, jossa sata ihmistä kokoontui meditoimaan viikonlopun ajaksi rauhan puolesta.. No, joka tapauksessa kyseisessä kaupungissa tuon tapahtuman aikana ei tehty yhtään rikosta... 🤔

Jos ne kaikki rosvot olivat meditoimassa :D

Mennään uskon asioiden puolelle, mutta mä uskon että hyvä kasvattaa hyvää ja paha pahaa. Pelkästään plasebolla on valtava vaikutus. Muistaisin lukeneeni jostain tutkimuksesta, että esirukous (meditointi, tai energiansiirto tai mikä vaan) auttaa jos kohde on tietoinen siitä.

• wanhaämmä kirjoitti:

Mennään uskon asioiden puolelle, mutta mä uskon että hyvä kasvattaa hyvää ja paha pahaa. Pelkästään plasebolla on valtava vaikutus. Muistaisin lukeneeni jostain tutkimuksesta, että esirukous (meditointi, tai energiansiirto tai mikä vaan) auttaa jos kohde on tietoinen siitä.

Kyllä, nimenomaan.. Mun täti on haksahtanut reikihoitoon ja siinä pitää aina kysyä kohteelta luvan, että saako kyseistä hoitoa antaa kaukoparannuksena.

Ja ainakin yksi tutkimus on osoittanut, että on ihan sama onko näitä energiahoitoja antava henkilö "energiahoitaja", vai näyttelijä, joka vain imitoi samoja kädenliikkeitä..Hoitoa saava kokee paranevansa, mikäli vain uskoo näihin hoitoihin.
        Äärimmäinen esimerkki on lumeleikkaukset. Eräs mies ei ollut pystynyt kävelemään kunnolla huonon polvensa takia vuosiin..Hän sitten pääsi kokeeseen, jossa polvivaivaiset jaettiin kahteen ryhmään, jossa toisille tehtiin oikea leikkaus ja toisille vain lumeleikkaus. Leikkaussali oli aito, kaikki äänet, hoitajat, lääkäri, kaikki kuin oikeassa leikkauksessa, jopa viilto tehtiin polveen, jotta potilas uskoisi olleensa aidossa leikkauksessa. Parantumisen suhteen ei ollut eroa oikean ja valeleikkauksen käyneiden kokemuksissa. Tämä mies koki parantuneensa täysin, hän ihan ilosta itki, kun kertoi pystyvänsä jälleen tanssimaankin, eikä yhtään välittänyt siitä kun kuuli olleensa valeleikkauksessa..

Joten uskon asioitapa hyvinkin...😊

( Ei nyt silti pidä alkaa yleistämään).

• wanhaämmä kirjoitti:

Ehkä tuohon Saksan tapaukseen vaikutti se, että yhtäkkiä kaupunkiin ilmestyy satapäin rauhaarakastavia jooglentäjiä..siis yleiseen ilmapiiriin.

Olisi vain hauska ajatus, että tunteet vilisisivät ilmassa kuin siitepöly..tai ääniaallot..😊

• wanhaämmä
        Wwuwuw kirjoitti:

Kyllä, nimenomaan.. Mun täti on haksahtanut reikihoitoon ja siinä pitää aina kysyä kohteelta luvan, että saako kyseistä hoitoa antaa kaukoparannuksena.

Ja ainakin yksi tutkimus on osoittanut, että on ihan sama onko näitä energiahoitoja antava henkilö "energiahoitaja", vai näyttelijä, joka vain imitoi samoja kädenliikkeitä..Hoitoa saava kokee paranevansa, mikäli vain uskoo näihin hoitoihin.
        Äärimmäinen esimerkki on lumeleikkaukset. Eräs mies ei ollut pystynyt kävelemään kunnolla huonon polvensa takia vuosiin..Hän sitten pääsi kokeeseen, jossa polvivaivaiset jaettiin kahteen ryhmään, jossa toisille tehtiin oikea leikkaus ja toisille vain lumeleikkaus. Leikkaussali oli aito, kaikki äänet, hoitajat, lääkäri, kaikki kuin oikeassa leikkauksessa, jopa viilto tehtiin polveen, jotta potilas uskoisi olleensa aidossa leikkauksessa. Parantumisen suhteen ei ollut eroa oikean ja valeleikkauksen käyneiden kokemuksissa. Tämä mies koki parantuneensa täysin, hän ihan ilosta itki, kun kertoi pystyvänsä jälleen tanssimaankin, eikä yhtään välittänyt siitä kun kuuli olleensa valeleikkauksessa..

Joten uskon asioitapa hyvinkin...😊

( Ei nyt silti pidä alkaa yleistämään).

Siis mentaalipuolella on iso vaikutus ihan kaikkeen. Sen huomaa vaikka isoja rautoja nostaessa. Ei se tanko nouse, jos ei usko siihen, siis tiedä jo varmaksi että se nousee :)

En nyt muista mistä mittauksista oli kyse, mutta kun jossain päin maailmaa on tapahtunut jotain vaikuttavaa, jotkut mittarit kuulemma reagoivat siihen. Ei kuitenkaan mitään maanjäristysmittauksia, vaan jotain sähkömagneetista ehkä? Paljon on vielä tutkimatta ja selvittämättä, tuskinpa kaikki "yliluonnollinen" on niin huuhaata kuin nyt ajatellaan.

Ja sitä paitsi, onko se mikä tapahtuu meidän päässä, mielessä ja tunteissa jotenkin vähemmän oikeaa kuin jonkun muun erilainen kokemus samasta tilanteesta?

• wanhaämmä kirjoitti:

Siis mentaalipuolella on iso vaikutus ihan kaikkeen. Sen huomaa vaikka isoja rautoja nostaessa. Ei se tanko nouse, jos ei usko siihen, siis tiedä jo varmaksi että se nousee :)

En nyt muista mistä mittauksista oli kyse, mutta kun jossain päin maailmaa on tapahtunut jotain vaikuttavaa, jotkut mittarit kuulemma reagoivat siihen. Ei kuitenkaan mitään maanjäristysmittauksia, vaan jotain sähkömagneetista ehkä? Paljon on vielä tutkimatta ja selvittämättä, tuskinpa kaikki "yliluonnollinen" on niin huuhaata kuin nyt ajatellaan.

Ja sitä paitsi, onko se mikä tapahtuu meidän päässä, mielessä ja tunteissa jotenkin vähemmän oikeaa kuin jonkun muun erilainen kokemus samasta tilanteesta?

Tulipa mieleen vielä nämä itsemurhalahkot..Sitä on selitelty jonkinlaisella joukkopsykoosilla.

Helppo sanoa, että ne ihmiset ovat jotenkin erilaisia, hyväuskoisempia, alttiimpia manipuloinnille jne.

Ja totta puhuen, niin minäkin ajatelen..Mutta tuo esimerkki vankasta uskosta lääketieteen voimaan pistää kyllä hoksottimet rullaamaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3271
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2544
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      54
      2536
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2255
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe