Aloin miettiä elämän tarkoitusta

erakkomies

Minulla on ikäiseni hyvä kaveri jonka kanssa olemme tunteneet yläasteelta lähtien. Tällä kaverilla on aina silloin tällöin ollut kaikenlaista säpinää teinistä lähtien ja nythän on ollut parisuhteessa noin viisi vuotta ja ensimmäinen lapsikin putkahti nyt alkuvuodesta. Molemmat täytetään tänä vuonna 27 että ikääkin jo on.

Minä olen ollut meistä kahdesta aina se epäviehättävämpi puoli naisten keskuudessa. Minusta ei kukaan ole ollut koskaan kiinnostunut suhdemielessä ei baarissa eikä missään muuallakaan. Tämä kaverini kyllä on aina saanut naisten huomiota ja yhteisistä kavereistakin naiset ovat kiinnostuneet juuri hänestä jos jommasta kummasta.

Nyt kun hän sai lapsensa niin olen herännyt tarkemmin miettimään omaa elämääni ja sen tarkoitusta. Kaveri elää perhe-elämää eikä hänellä luonnollisesti ole minulle juurikaan paljoa aikaa mikä on toki ymmärrettävää. Mitä minä sitten teen? Minä lähinnä pelaan tietokoneella vapaa-aikanani, jotta en tylsistyisi. Ketään kavereita ei kiinnosta enää pitää minuun yhteyttä. Käyn toki töissä mutta se ei juurikaan lohduta yhtään. Mietin että minkälaista elämää se tämä muka on.

Olen jäänyt aina kaikesta paitsi enkä ole kelvannut kenellekkään. Välillä vihaan omaa persoonaani ja jopa ulkonäköäkin koska niillä ainakin jokin vaikutus on asiaan ollut. Joskus olen myös hyvin katkera muille ihmisille joilla menee paremmin. Tunnustan jopa miettineeni välillä mitä ihmettä kaverini on tehnyt paremmin kuin minä kun on oikeutettu puolisoon ja lapseen vaikka tiedänkin ettei näin saisi ajatella.

Pelottaa vain että sitä jääpi koko eliniäksi yksin kun jo nyt paljo ketään ei kiinnosta edes kuulumisia kysellä. Olenko sitten vanhuksenakin katkera ja yksinäinen erakko samalla kun muut ikäiseni nauttivat eläkkeestä ja seuraavat lastenlastensa elämää. Kukapa tietää?

39

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkvinkv

No aivan ensimmäiseksi kannattaa varmaan lopettaa se helvetin tietokonepelaaminen ja rueta miettimään mitä kaikkea muuta sellaista voisit tehdä vapaalla joka edistää sosiaalisia suhteita. Ei sua kukaan tule kotoa hakemaan ja naiset harvemmin sieltä pelimaailmasta löytyy. Tietokonetta voi hyödyntää kyllä muullakin tavalla. Oletko kokeillut nettitreffejä?

• 123f13123f123

Elä lopeta pelaamista, se ei ole syy ja lisää vain itsesyyttelyäsi. Pelaaminen ei ole este parisuhteelle.

Minulla oli jo 13 vuotiaasta lähtien itse vihaa, kun minua kiusattiin koulussa ja asuin yksin alkoholi isän luona. Tunne vaurio ei ole koskaan täysin korjaantunut.

Mielistelin aiemmin kavereita kun tunsin olevani heitä alempana ja pelkäsin hylkäämistä. Kun minut on aina ns hylätty. Nyt en välitä heistä enää paskaakaan kuolkoot pois.

Olen kääntynyt ns uskovaksi ja odottelen jumalan rankaisua maailmaan, toisaalta myös omaa kuolemaa että pääsee tuon puoleiseen jossa kaikki on täydellistä ja ilkeät ihmiset ovat silloin helvetissä. Kyllä ilkeitä ihmisiä on ja maailma ei ole reilu. Jos itse odottaa muiden pitävän puolia niin sitä ei tule tapahtumaan.

• erakkomies

Olen kyllä aikani yrittänyt tehdä muutakin mutta se ei ole tuottanut tulosta niin en enää jaksa tehdä paljon muuta kuin pelata. Pelit tuovat sentään onnistumisen tunnetta.
      Nettitreffejä olen yrittänyt kyllä useammassakin paikassa mutta naiset eivät koskaan edes vastanneet viesteihin juurikaan. Olin ihan yhtä näkymätön kuin normielämässäkin.

Olen ihan tekemälläkin yrittänyt tehdä juuri sellaisen profiilin kuin joillakin vinkkisivuilla vihjaillaan mutta silti ei natsaa. Kai se on tuo naama mikä sitten ei miellytä.

• Viinamies

Se on elämän tarkoitus, että ensin ostaa viinaa Alkosta ja sitten juo sen ja sitten juo yökerhossa lisää ja sitten saa naisia ja sitten seuraavana päivänä selviää krapulasta.

Se se on se elämän tarkoitus. Juokaa tekin viinaa.

• Gyfruj

Oma vinkkini on se että kannattaa sinun alkaa käymään huorissa ahkerasti koska käyt töissä eikä sinun tarvitse käyttää rahaa kuin omiin tarpeisiin niin on sinulla varaa käydä silloin tällöin. Tällä tavalla saat kokemusta ja muutut itsevarmemmaksi naisten suhteen kun se seksi ei ole enää sitä kauheaa tuntematonta.

Olin itsekkin samassa tilanteessa kuin sinä joten päätin kokeilla ja olen melkein muuttunut ihmisenä sen jälkeen.

• erakkomies

Ongelmana on se etten ole ikinä halunnut päästä neitsyydestä tuolla tavalla. Minulle parisuhde ja seksi ovat aina olleet asioita jotka liittyvät rakkauteen ja olen halunnut kokea sen henkilön kanssa josta oikeasti välitän ja joka välittää minusta. En halua että neitsyyteni vie jokin huora joka vain näyttää totista naamaa ja tekee homman kun palkkaa saa muttei oikeasti välitä minusta paskan vertaa.

Vinkkisi voi olla ihan hyvä joillekkin mutta minulle se ei ole vaihtoehto.

• Yksinäinensinkkumies
        erakkomies kirjoitti:

Ongelmana on se etten ole ikinä halunnut päästä neitsyydestä tuolla tavalla. Minulle parisuhde ja seksi ovat aina olleet asioita jotka liittyvät rakkauteen ja olen halunnut kokea sen henkilön kanssa josta oikeasti välitän ja joka välittää minusta. En halua että neitsyyteni vie jokin huora joka vain näyttää totista naamaa ja tekee homman kun palkkaa saa muttei oikeasti välitä minusta paskan vertaa.

Vinkkisi voi olla ihan hyvä joillekkin mutta minulle se ei ole vaihtoehto.

Mut huorissa käynti näyttää sinulle sen, että ei se toosa sen kummasempi olekkaan, kun mitä sitä luulee.

• Mittatilaustikari

"Minusta ei kukaan ole ollut koskaan kiinnostunut suhdemielessä ei baarissa eikä missään muuallakaan."

Olet vasta alle kolmenkymmenen. Tule takaisin saman ongelman kanssa vasta, kun olet ylittänyt 60 vuotta.

Miksi juuri 60 vuotta? Ei siksi, etteikö sen jälkeen voisi löytää parisuhdetta, vaan siksi, että sen jälkeen on oikeasti aika vähän aikaa jäljellä nauttia parisuhteesta.

Mutta 27? Jos on hankalasti muille kelpaavaa tyyppiä, voi ihan rauhassa odotella 50-60-vuotiaaksi ja keskittyä sillä välin muihin asioihin.

• neuvoni_

Hanki sosiaalisempia harrastuksia kuin tietokonepelaaminen.

• hienoahienoa

Käy incels.is-sivustolla, niin opit tuntemaan naisten oikean luonteen. Naiset ovat paljon pinnallisempia kuin miehet. Miehen geneettiset ominaisuudet ovat erittäin tärkeitä naisille, tärkeämpiä kuin moni tajuaakaan. Suosittelen sinulle myös kuntosalilla käymistä. Se vähentää stressiä, joka syntyy naisettomuudesta. Mutta mitä enemmän opit naisista, sitä vähemmän haluat heitä (paitsi ehkä seksiä).

• Mittatilaustikari

Tuon saman tekstin voisi kirjoittaa myös miehistä, jos sanan "mies" tilalle vaihtaisi tekstissäsi joka kerralla sanan "nainen" (ja toisin päin) ja jos sivustoksi vaihtaisi suomi24:n sinkkupalstan.

Tämä nyt näin hieman kieli poskessa sanottuna. Onneksi maailmassa on ihaniakin miehiä.

• Gugtgf

Näinkö?

"Käy suomi24 sinkut sivustolla, niin opit tuntemaan miesten oikean luonteen. Miehet ovat paljon pinnallisempia kuin naiset. Naisen geneettiset ominaisuudet ovat erittäin tärkeitä miehille, tärkeämpiä kuin moni tajuaakaan. Suosittelen sinulle myös kuntosalilla käymistä. Se vähentää stressiä, joka syntyy miehettömyydestä. Mutta mitä enemmän opit miehistä, sitä vähemmän haluat heitä (paitsi ehkä seksiä)."

• Mittatilaustikari
        Gugtgf kirjoitti:

Näinkö?

"Käy suomi24 sinkut sivustolla, niin opit tuntemaan miesten oikean luonteen. Miehet ovat paljon pinnallisempia kuin naiset. Naisen geneettiset ominaisuudet ovat erittäin tärkeitä miehille, tärkeämpiä kuin moni tajuaakaan. Suosittelen sinulle myös kuntosalilla käymistä. Se vähentää stressiä, joka syntyy miehettömyydestä. Mutta mitä enemmän opit miehistä, sitä vähemmän haluat heitä (paitsi ehkä seksiä)."

Juuri näin!

Mutta lähinnä vastauksena nimimerkin hienoahienoa kommenttiin. Ei lopullisena totuutena maailman miehistä.

• hienoahienoa
        Mittatilaustikari kirjoitti:

Tuon saman tekstin voisi kirjoittaa myös miehistä, jos sanan "mies" tilalle vaihtaisi tekstissäsi joka kerralla sanan "nainen" (ja toisin päin) ja jos sivustoksi vaihtaisi suomi24:n sinkkupalstan.

Tämä nyt näin hieman kieli poskessa sanottuna. Onneksi maailmassa on ihaniakin miehiä.

https://medium.com/@worstonlinedater/tinder-experiments-ii-guys-unless-you-are-really-hot-you-are-probably-better-off-not-wasting-your-2ddf370a6e9a
        Naiset ovat paljon pinnallisempia kuin miehet ja se on todistettu lukuisissa eri tutkimuksissa!

• Mittatilaustikari

• siitäpäättele

Lue vaan tuollaisia sivustoja jotka aivopesee "naiset on pahoja ja pinnallisia". Oletko koskaan tuntenut ketään naista oikeasti? Onko sulla ketään naista ystävänä?

• Allah

Elaman tarkotussu on nussassta nuori tytto karvatonta.

• Oppiminen. Se on elämän tarkoitus.

• Jos tuntuu ettei tämä ole elämää vaan hengissä olemista niin suosittelen hetkeksi pysähtymään. Keitä vaikka tummaa paahtoa ja hae kynää sekä paperia.
      Siinä kahvia siemaillessa kirjoittele mitkä asiat rassaa ja mitkä on oikeastaan hyvin. Aloituksen perusteella veikkaisin että työ ei anna muuta kuin toimeentulon, pelaaminen on vain ajankulua ilman sisältöä ja naisettomuus vaivaa. Hyviä puolia tietysti voi etsiä terveydestä, siitä että yleensä on töitä jne.
      Sitten vähän pohdit miten elämä soljuu ja aloitat ihan perusjutuista. Nukutko tarpeeksi, syötkö terveellisesti, liikutko tarpeeksi yms.
      Kun ne on paperilla niin voit vaikka pistää ne seinälle tai pöydälle näkyviin ja miettiä rauhassa mistä aloittaa. Naisettomuus nyt ei heti ehkä ratkea ja työelämän muutoksetkin on aika isoja projekteja joten parempi lähteä helpommista. Jos ruokailussa on toivomisen varaa niin pistä se kuntoon ja jos liikuntaa on liian vähän niin mieti millä asia korjaantuu.
      Aloita pienistä asioista ja tee ne ensiin. Samalla toki voi työstää noita isompiakin ongelmia mutta pidä painopiste alussa pienissä asioissa.

• Miksi minun vastaukseni ei kelvannut ja se poistettiin, siinä ei ollut mitään pahaa?

Johan on kummaa...:(

• Mittatilaustikari

Minä en itse asiassa ihan täysillä usko, että aloitus olisi totta.

Kyseinen mies ei vain todennäköisesti ole halunnut tutustua niihin naisiin, jotka häntä ovat lähestyneet.

• hienoahienoa

Jaahas, tuollainen trolli! :D :D :D
        Eivät naiset lähesty miehiä, paitsi jos mies on väh. 8/10, niin EHKÄ. Mutta yleensä eivät koskaan.

• Mittatilaustikari
        hienoahienoa kirjoitti:

Jaahas, tuollainen trolli! :D :D :D
        Eivät naiset lähesty miehiä, paitsi jos mies on väh. 8/10, niin EHKÄ. Mutta yleensä eivät koskaan.

Vaikka sinua ei olisi lähestytty, ei se tarkoita, ettei ketään muuta olisi lähestytty.

Koska seuraavaksi todennäköisesti otat kantaa minun tasooni, joudun toteamaan, että olen viime aikoina ollut positiivisesti yllättynyt oman tasoni korkeudesta. Mutta siis pakkeja on tullut miehiltä enemmän kuin tarpeeksi. Myös niiltä 5/10-tasoisilta.

• hienoahienoa

Vaikka sinua ei olisi lähestytty, ei se tarkoita, ettei ketään muuta olisi lähestytty.

Koska seuraavaksi todennäköisesti otat kantaa minun tasooni, joudun toteamaan, että olen viime aikoina ollut positiivisesti yllättynyt oman tasoni korkeudesta. Mutta siis pakkeja on tullut miehiltä enemmän kuin tarpeeksi. Myös niiltä 5/10-tasoisilta.

Tasosi on korkea korkeintaan seksimarkkinoilla, kuten naisilla usein on. Suurin osa naisista saa seksiä, mutta suurin osa naisista ei pääse parisuhteeseen, koska liberaaleissa länsimaissa naisille kelpaa vain 20% komeimmat miehet. Kai myös tajuat, että 1-10 -asteikolla 5 on keskitasoinen? Kannattaa myös ottaa huomioon, että miehet kyllä arvioivat naisten ulkonäön normaalijakauman mukaisesti, mutta naisten mielestä selkeästi suurin osa miehistä on alle keskitason ulkonäöllisesti, joten naisten tekemään ulkonäkö- ja tasoarviointiin ei voi luottaa ollenkaan.

• Mittatilaustikari
        hienoahienoa kirjoitti:

Tasosi on korkea korkeintaan seksimarkkinoilla, kuten naisilla usein on. Suurin osa naisista saa seksiä, mutta suurin osa naisista ei pääse parisuhteeseen, koska liberaaleissa länsimaissa naisille kelpaa vain 20% komeimmat miehet. Kai myös tajuat, että 1-10 -asteikolla 5 on keskitasoinen? Kannattaa myös ottaa huomioon, että miehet kyllä arvioivat naisten ulkonäön normaalijakauman mukaisesti, mutta naisten mielestä selkeästi suurin osa miehistä on alle keskitason ulkonäöllisesti, joten naisten tekemään ulkonäkö- ja tasoarviointiin ei voi luottaa ollenkaan.

Kommenttisi perusteella voisi tehdä johtopäätöksen, jonka mukaan miesystäväni kuuluisi komeimpaan 20 prosenttiin. Itse en ota asiaan kantaa. Kyllähän hän valtavan hyvännäköinen on, mutta rakastuneena on vähän jäävi arvioimaan toisen ulkonäköä. Eikä ulkonäöllä ole minulle niin suurta merkitystä kuin sinä väität sillä olevan naisille. Olen kuitenkin saanut usein pakkeja miehiltä, jotka ovat olleet huomattavasti vähemmän hyvännäköisiä kuin miesystäväni.

Eipä parisuhteeni oikeastaan sinulle kuulu. Sinä vain et taida harkita vakavasti mitään väitteitä, jotka eivät sovi maailmankuvaasi.

• hienoahienoa

Kommenttisi perusteella voisi tehdä johtopäätöksen, jonka mukaan miesystäväni kuuluisi komeimpaan 20 prosenttiin. Itse en ota asiaan kantaa. Kyllähän hän valtavan hyvännäköinen on, mutta rakastuneena on vähän jäävi arvioimaan toisen ulkonäköä. Eikä ulkonäöllä ole minulle niin suurta merkitystä kuin sinä väität sillä olevan naisille. Olen kuitenkin saanut usein pakkeja miehiltä, jotka ovat olleet huomattavasti vähemmän hyvännäköisiä kuin miesystäväni.

Eipä parisuhteeni oikeastaan sinulle kuulu. Sinä vain et taida harkita vakavasti mitään väitteitä, jotka eivät sovi maailmankuvaasi.

Onneksi minun maailmankuvani perustuu sentään faktoihin.

• fgfgfgfgfgfgfg

Mitäkö me erakoituneet ja yksinäiset ihmiset teemme väärin? No ainakin sen että usein mieluummin pelaamme pelejämme tms. iteksemme kuin lähdemme ihmisten ilmoille. Odotamme että meihin otetaan yhteyttä emmekä itse ota muihin, tuota sitten käytämme tekosyynä sille että olemme yksinäisiä.

Ei elämässä ole mitään tarkoitusta jollei seillaista itselleen itse kehitä. Jollei ole perhettä niin sitten voi vaikka panostaa eläintensuojelutoimintaan tai muuhun positiiviseen asiaan, luultavasti siinä sitten tulisi muitakin positiivisia asioita elämään. Ainakin enemmän kuin kotona koneen ääressä kökkien.

• SoliterniuM1977

Ei hätiä mitiä. Minä olen 42v mies kohta ja elänyt myös aina yksin. No en ole neitsyt enää. Yksi lyhyt 3kk:n suhde oli kun olin 29v. Seksiä tasan kerran. Se oli virhe ja kadun sitä. Mielummin olisin 42v neitsyt, mutta ei voi mitään. Rakkautta tuossa suhteessa ei ollut. Se oli osaltani epätoivoa, kun menin siihen suhteeseen.

Pidä mielesi ja pysy kokemattomana jos ja kunnes löydät elämäsi rakkauden. Seksi ei ole kovinkaan hääppöistä ilman tunteita. Sen voin sanoa. Rakkautta pitää olla, jolloin seksin pitäisi kuullemma olla parempaa.

Tsemppiä ja voimia. Minä olen jo toivoni menettänyt ja tiedän eläväni elämäni yksin. Mun aika menee arkisin töissä ja vapaa-aika lukien kirjoja, kotitreenaamalla, katselemalla leffoja ja sarjoja sekä pelamalla konsolilla. Ystäviä minulla ei ole kuin työkaverit vain töissä. En tarvitsekaan kyllä muuta.

Ja videopelithän eivät ikää katso enää nykyaikana. Joka muuta luulee, ei tiedä videopeleistä mitään. Videopelejä voisi verrata elokuviin nykyään. Pelit ovat vain interaktiivisia tarinoita, joissa pelaaja on pääosassa.

Joka tapauksessa hyvät jatkot.

Minun projektini "hautaan asti yksin" jatkuu vahvana.

• Katohan, projektipäällikkökin on saapunut.

• On hyvin tyypillistä, että juuri tuossa kolmenkympin taitteessa mies kokee suurimmat kriisinsä kun on tehtävä isoja päätöksiä elämässä.. Perustaakko perhe jne..

Lohdutukseksesi sanottakoon, että 35v jälkeen helpottaa merkittävästi ja tuohon mennessä "isot" päätökset on yleensä jo tehty.

Elämänohjeena sanoisin vielä, että lopeta tuo hölympöly siitä, että seksillä olisi mitään tekemistä rakkauden kanssa... Pano edellä liikkeelle ja seksiseuraa hakemaan..Silloin kaiken ei tarvitse natsata kuten parisuhteessa ja on helpompaa etsiä/löytää seuraa , niin kukaties voit jonain päivänä jopa löytää sen parisuhteenkin..
      Tokihan samalla voi etsiä seuraa myöskin tositarkoituksella... Eihän nämä ole toisiaan pois sulkevia asioita.

• NainenRuudunTakaa

Jonain päivänä ehkä kyllästyt yksinäisyyteen ja oman surkeuden pyörittelyyn. Hyväksyt, että kukaan ei tuu sua elämälle pelastamaan (ellei sitten Jeesus ;) ), sisuunnut, otat hyvinvointisi omiin käsiisi ja teet jonkun suuren muutoksen - tai sarjan pieniä muutoksia jotka kasvaa suureksi. Voi olla että siihen menee vuosi tai kymmenen vuotta.

Sitä ennen, hyviä pelaamisia.

• darkearinäiti

DarkFearin elämäntarkoitus on kokeilla kuinka monta kuIIia mahtuu yhtäaikaa suuhun.

• Viinamies

Miehen pitää juoda viinaa ja mennä yökerhoon naisia iskemään. Yökerhosta sen kumppanin löytää.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4408
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3251
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2524
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      52
      2485
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      109
      2207
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      23
      1652
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1616
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      161
      1494
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1265
    Aihe