Kokemuksia Dienorette-pillereistä?

Anonyymi

Minkälaisia kokemuksia täällä on Dienorette-nimisistä yhdistelmäehkäisypillereistä? Aloitan omani ensi kierron alussa ja haluaisin kuulla, onko teillä ollut paljon haittavaikutuksia ja kauanko kropalla kesti tottua niihin sekä ovatko auttaneet esim. kuukautiskipuiin ja kuukautisten kestoon. Kiitos jo etukäteen avusta! :)

34

27446

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Upittelen, eikö kukaan tosiaan käytä näitä?

      • Anonyymi

        oma kokemus zoelyistä on ollu ihan hyvä! oon syöny nyt kolme kokonaista laattaa ja osan neljännestä eli n 4kk. kuukautiset oli kokonaan poissa noi 3kk ja nyt neljännellä kuukaudekla tuli normaalin aikaan vuotoa, mutta niukkaa sellaista - https://tonzes.com/zoelyfi.htm


    • Anonyymi

      Up, olen käyttänyt muutaman päivän kyseistä merkkiä. En ole huomannut vielä muutoksia

    • Anonyymi

      Hei, itsellä 4kk takana. Nyt on tasaantunut alun säryt sun muut ja iho alkanut parantua. Kuukautiset alkaa heti seuraavana päivänä tauon aloittamisesta ja loppuu kun aloitan uuden levyn. Aiemmat kivut jääneet eikä ole liian runsaat.
      Nyt ongelmaksi muodostui se, ettei näitä enää saa apteekista. Tukkuliikkeen toimituksissa häiriö.
      Itselläni loppuu siis kesken.

    • Anonyymi

      Edelleenkään ei saa apteekista , otin vastaavaa cemisianaa .. tosin hieman kalliimpi .

    • Anonyymi

      Ite oon syöny noin 2kk kohta ja ekan levyn aikana koko kuukaus tiputtelu vuotoa, rinnat todella arat ja turvonneet, naaman kunto meni huonompaan päin (naaman takia juuri syön) kuukautiset ei ollu pitkät eikä kipuja ollu. Toisen levyn aikana naaman kunto mennyt huimasti parempaan suuntaan eikä rinnatkaan ole arat en tiiä johtuuko väsymys pillereitä vai jostain muusta?

    • Anonyymi

      Mulla tuli Dienoretesta ihan kestämätöntä ahdistusta, aloin saamaan viikottaisia paniikkikohtauksia. Parin kuukauden päästä aloin pohtia johtuuko näistä ja lopetin, samalla kohtauksetkin loppui kuin seinään. Ei kyllä sopinu siis itselle. Diane Nova sopi muuten kuin että itkeskelyä ilman syytä oli koko sen ajan kun söin. Tätä mainostettiin Diane Novan korvaajaksi, vaan ei oo ihan sama lääke.

      • Anonyymi

        Ihmiset reagoivat erintavalla, usin ne joilla on migreeni riesana päättyvät minipillereihin tai kierukkaan.
        Sukulainen alkoi saamaan kovaa päänsärkyä , tyttöreni sai veritulpan jalkaa, työkaveri kehuu miten hyviä ne on eikä hönellä ole ollut sivuvaikutuksia . Joten kaikki ollaan erilaisia ja reagoidaan eri tavalla . Toisille sopii ja toisille ei


    • Anonyymi

      Itsellä on nyt 2. laatta meneillään ja menkat on jo kestäneet yli viikon ja ovat jopa ehkä runsaammat ja kivuliaammat kuin aiemmin. Normaalisti menkat kestävät 5 päivää ja vain parina ensimmäisenä päivänä on kipuja mutta nyt loppua ei näy. Rinnat ovat ehkä hiukan kasvaneet ja paikat myös vähän kuivunut. Naama on selvästikin pahemmassa kunnossa.

      • Anonyymi

        hei mulla ihan sama tilanne, menkat kestäny yli 10päivää ja tuntuu et ei vaa millää lopu. Hankin ihoon nää ja tää on pahentanu tosi paljo mun ihoa.


    • Anonyymi

      Itsellä juuri alkanut kolmas laatta. Ensimmäiset 2kk oli tiputteluvuotoa, nyt näyttää tasoittuneen (toivottavasti). Rintojen arkuutta ja pingotusta täälläkin, toivottavasti sekin jää pois. Muuten olen kyllä tyytyväinen, vielä kun vuodot tasaantuisivat niin nämä saa jäädä :).

    • Anonyymi

      Itse olen syönyt vuoden kyseistä valmistetta. Aluksi ihoni hiukan paheni mutta noin 6kk käytön jälkeen finnini katosivat kokonaan. Kuukautisia olen voinut tauottaa monia kuukausia. Kipuja ei ole tällöin ollut yhtään. (ostin siis pillerit kovien kuukautiskipujen takia) Siitä ei ole ollut mitään haittaa. Ei tiputtele. Ehkäisee loistavasti. Ei vaikuta mielialaani! Kerta kaikkiaan hyvä valmiste itselleni. Lisäksi ei ole ollut ongelmia tuotteen saannissa. Suosittelen!

    • Anonyymi

      vaikuttaa vahvasti mun mielialaan. tunteet vaihtelee laidasta laitaan ja suutun ihan pikkuasioista. naaman kunto meni aluksi pahempaan suuntaan mutta nyt on alkanut parantumaan. kuukautiskivut jäi pois ja niukempaa vuotoa nyt kun yleensä.

    • Anonyymi

      Itse aloitin kovien menkkakipujen ja aknen takia. Aluksi rinnat turposivat paljon ja olivat todella herkät aika pitkään, sitten se tasaantui ja turpoavat vain vuotoviikkojen aikana.
      Muilla ollut niin että iho ensin pahenee ennen kuin paranee, mutta mulla parani heti. Onneksi!
      Ensimmäinen vuotoviikko oli ihan siedettävä, ei ollut kipuja mutta nämä pillerit sekoittivat kokonaan kuukautisten säännöllisyyden. Saatoin olla 1,5kk ilman kuukautisia js sen jälkeen oli kaksi kertaa kuukaudessa kuukautiset, josta ensimmäiset tulivat ihan puskasta ja olivat NIIN kivuliaat, oli kuumetta, ihan voimaton olo, 3kg tuli lisää kahdessa päivässä vaikken saanut ruokaa alas, olin aivan pa*kana 5-7päivää. Siitä helvetistä kun aloin palautuu niin alkoi seuraavat "oikean ajan" menkat. Nää toiset oli ihan tavalliset.
      Sitten palauduin näistä 1,5-2viikkoa ja olin taas 1,5kuukautta ilman mitään...
      Ainiin ja mieliala ja energiatasot vaihteli sekunnista toiseen.
      Minulla on ollut 6kuukautta nämä pillerit käytössä ja jaksoin näin pitkään koska sen 1,5kuukauden aikana kaikki sujui niin ihanasti että halusin että keho tottuu niihin. Mutta eihän se niin toimi, joten nyt on pakko vaihtaa toisiin pillereihin. Aloitan pian uudestaan Mirella pillerit! :) En halua pelotella ketään tällä kommentilla. Tooooosi yksilöllistä tämäkin on!

    • Anonyymi

      Mulla loppunut menkat kokonaan näistä pillereistä, vaikka syön kaikki vihreetkin pillerit. Enkä halua et loppuis, mutta muuten toiminut hyvin ei oo ollut kipuja tai mitään.

    • Anonyymi

      Ensimmäinen laatta menneillään, noin puolessa välissä ja kuukautiset eivät ole loppuneet, normaalisti kuukautiset ei kestä kuutta päivää pitempään. Ei muita vaikutuksia. Ihon laatu vaihtelee muutenkin hirveesti niin en osaa sanoa onko pahentanut/parentanut tilannetta.

    • Anonyymi

      Olen nyt syönyt 6kk näitä kyseisiä pillereitä.
      Alkuun oli melko voimakkaitakin mielialavaihteluita ja todella kovaa ärsytystä ihan kaikkea ja kaikkia kohtaan. Nyt ehkä hieman tasaantunut, mutta saa nähdä tottuuko kroppa näihin koskaan. Iho parhaimmassa kunnossa missä koskaan ollut, mutta lähtö tilannekkaan ei kyllä ollut huono. Rinnat ovat kasvaneet kaksi kertaa isommiksi, ja painoa/turvotusta tullut muutaman kilon verran.
      Seksihalut ovat kadonneet kokonaan, mikä on vähän harmi sillä tämä heijastuu parisuhteeseeni. Nämäkin sivuvaikutukset eivät itselläni ole jokapäiväisiä, vaan joskus saattaa olla hieman huonompi päivä ja joskus taas parempi. En kuitenkaan aio lopettaa näiden syömistä, sillä en jaksa lähteä kokeilemaan taas jotain uutta merkkiä ja nämä sivuvaikutukset eivät ainakaan omaa elämääni kaada kun tiedostan ne.

      • Anonyymi

        Tottakai mielialan vaihteluita kun kehoon tulee synteettisiä hormooneita .
        Miksimihmiset eivät käytä kierukkaa se ei tunnu missään ja ei aiheuta mitään sivuvaikutuksia ei tartte muistaa ottaa tablettia ja vaivaton sinänsä .
        Lapsenlapselle 30 vuotias on kierukkamollut jo monta vuotta ja voi hyvin . Että vaihtoehtoja on


    • Anonyymi

      18v Itelläkin ollut se ongelma aloittaessa pillerit että nyt ensimmäinen laatta kohta lopullaan ja menkat vaan jatkuu. Ollut kokoajan perus kuukautis vuotoa aloitus päivästä lähtien. Toivottavasti kohta loppuu. Mielialaan ei oo hirveesti vaikuttanut et ei ole ollut mitään muuta kun jonkin verran stressiä. Keho ei ole muuttunut millään negatiivisella tavalla. Kuukautis kipuja on ollut vähän väliä enemmän kuin ennen, mutta kivun voimakkuus ei ole enemmän kuin on ennen pillereitä ollut.

    • Anonyymi

      Mulla on ollu dionerette käytössä nyt parin vuoden ajan. Alussa ei ollut mitään sivuvaikutuksia ja ihon kunto parantui mutta nyt vähän yli vuoden ajan ollut ahdistusta ja paino noussut yli 10kg.. Ajattelin että tämä on ohimenevää mutta pahentunut vain joten pakko vaihtaa merkkiä.. Mielialaan vaikuttanu siten että ennen olin paljon iloisempi ja nyt tuntuu etten ilostu melkein mistään ja ärsyttää melkein kokoajan.

    • Anonyymi

      Minulla ollut kyseinen valmiste noin 6kk ja alussa oli hiukan migreeniä sekä hiukset ohentunut mikä on mielestäni huono asia ja halut myös vähentyneet mutta muuten ollut aivan loistava

    • Anonyymi

      Mulla on ollut nää pillerit vasta noin viikon ja sivuoireena tuli ihan jäätäviä särkyjä, koko ajan huono olo, väsymystä ja ruokahaluttomuutta.

      • Anonyymi

        Tuliko yllätyksenä? Noi sanotaa lääkeohjeessa.Kyllähän sinä sen olet lukenut vai miksi ihmettelet noi oireita.Jos sinulla ei ole lääkeohjetta enää niin löytyy kyllä netistä josta voit mennä ne haittavaikutukset lukemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuliko yllätyksenä? Noi sanotaa lääkeohjeessa.Kyllähän sinä sen olet lukenut vai miksi ihmettelet noi oireita.Jos sinulla ei ole lääkeohjetta enää niin löytyy kyllä netistä josta voit mennä ne haittavaikutukset lukemassa.

        Siellä sanotaan myös että niistä pitää ilmoittaa lääkärille.Joten ilmoita lääkärille koska minä en ainakaan ilmoita sun puolesta.Jos et halua ilmoittaa niin omapahan on asia,mutta lue se lääkeohje niin ei tulis yllätyksiä.


    • Anonyymi

      itse alotan nyt kolmannen laatan ja ihon kunto on pahentunut tosi paljon. Kun alotin ei ollut aknea yhtään. Pitäisikö vaihtaa?

    • Anonyymi

      Itellä ensimmäinen laatta menossa, aloitin tyhmänä heti kun sain lääkkeen vaikka pitäisi aloittaa vasta 1 vuotopäivänä mutta halusin heti päästä kokeileen. Vielä ei oo mitään erikoisempia oireita ollut, ainoot oikeestaan satunnaine päänsärky (mitä on kyllä muutenkin) ja lievä pahoinvointi ym mikä nyt tulee mistä tahansa muustakin lääkkeestä kun ei oo keho vielä tottunut. Nyt kuitenkin rupes pelottamaan kun yhtäkkiä alko menkka tyyliset kivut ja menkkoihin pitäis olla vielä reilu vk aikaa eikä yleensä ala näin aikasin kivut... Nohh toivotaan ettei nyt ainakaan viikkoon alkais kun lomakin on

      • Anonyymi

        Niin ja vielä lisään tohon et iho menny jotenki huonompaan suuntaan mut eiköhän siitä tasaannu, meinaan tottakai ihokin reagoi kaikkiin muutoksiin. Toivottavasti vaan pian alkais helpottaa


      • Anonyymi

        Jos paperissa lukee että ensimmäisenä vuotopäivänä niin sillä on oma tarkoituksensa hormoonimtoiminnan kanssa.
        Joten pitäisi aina tehdä,kuten paperissa sanotaan .


    • Anonyymi

      Neljäs laatta takana päin ja taukoviikko menossa. Vaihdoin korkeamman hormonipitoisuuden omaavista pillereistä Dienoretteen ja menkat jäi pois kokonaan. En sinällään niitä kaipaakkaan. Kasvojen iho pysyy paremmassa kunnossa kuin ilman ehkäisyä, muuta erikoista en ole huomannut.

    • Anonyymi

      Dienoretet oli muuten niiin hyvät eikä ollut mitään muita sivuvaikutuksia kuin kuukautisvuodon runsastuminen. Alle tunnin välein jouduin tampoonib vaihtamaan. Skippasin menkkoja kyllä monta liuskaa mutta silti. Nyt vaihdoin gestinyliin, toivottavasti olisi muuten yhtä hyvä mutta rauhoittaisi menkat..

    • Anonyymi

      Toisille sopii toisille ei se on ihan yksilöllistä

    • Anonyymi

      Alotin vasta Dienorette pillerit ja kuulautiset yleensä kestää 5pv mulla ja nyt on jo 7pv menossa ja alkaa ketuttamaan. Vasta ku alotin niin ehkä 3 ekaa päivää niin en voinu syödä kunnolla ku ei menny ruoka nyt kyllä syön ihan niinku normisti ja näitten alotettua oon suuttunu niin tyhmistä asioista et alkaa harmittaa et suutun esim vanhemmille vaikka ei ne sanonu tai tehny mitään väärää ja kävin kysymässä siis nämä pillerit terkkarilta ja luin nyt näitä kommentteja ja vähän huolestuttaa jos ei tee mieli enää harrastaa seksiä kumppanin kanssa koska en ite haluais et niin käy

    • Anonyymi

      Hyvin toimineet. Allekirjottaneella tullut kaksi kierukkaa pois runsaiden vuotojen vuoksi joten kokeiluun pitkästä aikaa (nämä) epillerit. Lääkärin ohjeesta syön vain 3 lumepilleriä ja jatkan uutta laattaa. Vuodot on nyt olleet 5 päivää joista 2 runsaita päiviä. Aiemmin 8-9päivää ja 5 runsasta vuotopäivää. Ei oo tiputteluvuotoa esiintynyt, lihomista tmv. Akne parantunut minkä kierukat aiheutti. Suos.kokeilemaan. Testissä siis itsellä ollut kierukat ja useammat e - ja minipillerit

    • Anonyymi

      Kolmas laatta menossa ja en tiiä miten jatkaa. Rinnat kipeät koko ajan, paitsi taukoviikolla ei. Myös jatkuvaa turvotusta ja järkyttävät ilmavaivat... Menkat sentään niukemmat, akneen ei ole vielä auttanut. Haluaisin vaihtaa joihinkin toisiin, mutta vasta kolmas laatta niin gynet kehottaa syömään vielä toiset kolme ja katsotaan sitten.. Mieliala on myös välillä paskempi kuin ennen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe