Täyssähköauto akkuperäkärryvalmiudella on järkevämpi kuin ladattava hybridi

Anonyymi

Vuokrattavan tai oman akkuperäkärryn avulla ajetaan pitkät matkat. Akkuperäkärryjä voi olla erilaisia, osassa voi olla sekä akkuosasto että kuljetusosasto, jolloin myös yhdistelmän kuljetuskyky kasvaa. Jos Volkswagen E-Golf kulkee omilla akuilla 200 km, niin 500 kg litium-ioni akkuperäkärry tuo 300 km lisää ajomatkaa. 500 kilometrin yhtäjaksoinen ajomatka on jo useimmille riittävä.

23

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinä sinulle bisnesidea! Ei muuta kun toteuttamaan. Varmaan kauppa käy, pidä kiirettä ettei muut varasta ideaasi.
      Kaikenlaisia pellepelottomia...

      • Tuollaisen akkukärryn hinta olisi varmastikin yli 20 000€.
        Missä sitä akkukärryä säilytettäisiin, ettei varastettaisi ja missä sille olisi ylimääräinen p-ruutu?
        Ladattaessa olisi vahdittava, ettei varastettaisi.
        Kokonaiskulutus kasvaisi kärryn ansiosta, niin ei pääsisikään mainitsemaasi matkaa.
        Huono idea...


      • Anonyymi

        Akkuperäkärry ja sen perään normaali peräkärry.
        Dieseligeneraattori akkuperäkärryllä ja vielä lisäakkuja peräkärryllä.
        Kuumaa tavaraa varkaille kuen nyt polkupyörien akutkin.
        Sähkötuolilla autossa on helppo eliminoida jäkättävä eukko.


      • Anonyymi

        Lähin linja-auto Helsinkiin lähti 48 kilometrin päästä ja sekin oli toinen päivän vain kahdesta vuorosta. Asemalle lapsi tietysti vietiin henkilöautolla.

        Isossa osassa Suomea joukkoliikenteen tarjonta muistuttaa Etelä-Suomen juhannuspäivää kaikkina vuoden päivinä. Siellä auto on yksinkertaisesti välttämätön. Ja vaikka se ei olisi ihan välttämätön, henkilöautojen määrästä voi päätellä, että useimmat ihmiset syystä tai toisesta tarvitsevat omaa autoa.

        Siksi kannattaisi ehkä tehdä kaikki voitava autoilun päästöjen vähentämiseksi – ilman, että itse autoilua liikaa vaikeutetaan.


      • Anonyymi

        Usein sähköauto ei kunnolla sovellu Suomen oloihin, kuten erään automerkin malli, joka on tarkoitettu Etelä- ja Keski-Eurooppaan.

        – Siinä on lämmityslaite, mutta se on huomattavasti tehottomampi ja kuluttaa energiaa enemmän kuin tänne pohjoiseen tarkoitettu malli. Eräässä toisessa mallissa ei ole edes akun lämmitintä olemassa. Auton toimintasäde vähenee huomattavasti eli 150 kilometristä 60 kilometriin, toteaa Kallonen.

        Automyyjä Markku Juvonen on törmännyt samaan ongelmaan.

        – Lämmitysvastukset ovat piilossa, joten ostajan on vaikea hahmottaa niitä. Asiakkaat käyvät joskus kysymässä, minkä takia auto käyttää koko ajan polttomoottoria eikä kulje pelkällä sähköllä. Jos lämmitysvastuksia ei ole, vaaditaan, että auto on käynnissä, jotta auton sisätilat lämpeävät, kertoo Juvonen.


    • Anonyymi

      Kyllä sellanen kelpais... Jaguar taitaa olla ainoo vetokoukullinen sähköauto. Ei oo kun 100 000 estettä.

      • Anonyymi

        Tesla myös.


    • Anonyymi

      Ranskalainen yritys toteuttaa tätä ideaa jo nyt vuonna 2020.

      • Anonyymi

        Ihan varmasti. Kannattiko nostaa idiotismi pintaan?


    • Anonyymi

      Akkuperäkärry on hyvä idea, kannatetaan.

    • Anonyymi

      Hondan 2 kVA salkkuaggregaatti tavaratilaan. Bensatankillisella saa 8 kWh sähköä. Eväät ja lämmintä mukaan, niin pääsee muutaman tunnin odottelulla taas ihmisten ilmoille, jos sattuu korpeen simahtamaan.

      • Anonyymi

        Tuollainen aggrekaatti on ihan käypänen laite varsinkin jos aikoo liikkua korvessakin. Ainakin sieltä pääsee ihmisten ilmoille ja saa sähköä muuhunkin tarpeeseen.


    • Semmonen akkuperäkärry maksaa kymmeniä tuhansia. Milläs suojelet varkailta? Yksikään sähköauto ei kulje, jos ladataan. Hankala ajella kärry perässä.
      Erittäin huono idea...

    • Anonyymi

      Akkuperäkärry on kuin olivat höyryveturien perässä olleet halko- ja hiilivaunut. Kun siirryttiin dieseleihin, poltto-ainevaunu ei ollut enää välttämätön.

      • Anonyymi

        Kyllä ne polttoainesäiliöt on dieselvetureissakin, mutta polttoaineen suuremman tehokkuuden ja voimanlähteen paremman hyötysuhteen takia polttoaineelle ei tarvita varastovaunua (tenderiä). Viimeisimmät höyryveturit kulkivat öljyllä, mutta huonon hyötysuhteen vuoksi öljysäiliötä varten tarvittiin tenderiin öljysäiliö, pitkänmatkan vetureissa jopa erillinen säiliövaunu öljyä ja vettä varten.


    • Anonyymi

      Akkuperäkärryssä pitäisi tietysti olla ajoneuvovero, kaskovakuutus ja vuosikatsastus.

      • Anonyymi

        Kun valitsee autonsa oikein, niin mitään akkuperäkärryjä ei tarvitse miettiä. Hybridi-Tojotaan kun tankkaa 45 l bensaa, niin sillä ajaakin sitten 1000 km, josta puolet taittuu sähköllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun valitsee autonsa oikein, niin mitään akkuperäkärryjä ei tarvitse miettiä. Hybridi-Tojotaan kun tankkaa 45 l bensaa, niin sillä ajaakin sitten 1000 km, josta puolet taittuu sähköllä.

        Kova kulutus hybridissä, jos 9 litraa satasella kuluu. Mahdatkohan ymmärtää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova kulutus hybridissä, jos 9 litraa satasella kuluu. Mahdatkohan ymmärtää?

        Hybridin todellinen kulutus ei ole ehkä ihan 9 l/100 km mutta ei paljon allekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova kulutus hybridissä, jos 9 litraa satasella kuluu. Mahdatkohan ymmärtää?

        Jos minä ilmoitin, että hybridi-Tojotalla ajaa 1000 km yhdellä 45 l tankillisella bensaa, niin eihän kulutus voi silloin olla 9 l/100 km vaan 4,5 l/100 km. Aika heikko laskutaito on tänne kirjoittavilla kavereilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä ilmoitin, että hybridi-Tojotalla ajaa 1000 km yhdellä 45 l tankillisella bensaa, niin eihän kulutus voi silloin olla 9 l/100 km vaan 4,5 l/100 km. Aika heikko laskutaito on tänne kirjoittavilla kavereilla.

        Ilmoitit että puolet matkasta ajat sähköllä eli bensasi kuluu sitten 500 km:n matkalla.
        Käytätkö sähkön alku- vai loppumatkasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitit että puolet matkasta ajat sähköllä eli bensasi kuluu sitten 500 km:n matkalla.
        Käytätkö sähkön alku- vai loppumatkasta?

        Ilmoitit että puolet matkasta ajat sähköllä eli bensasi kuluu sitten 500 km:n matkalla.
        Käytätkö sähkön alku- vai loppumatkasta?

        ***********

        Kaikesta huomaa sen, että et ymmärrä hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkaasta toiminnasta yhtään mitään. Ei hybridi-Tojotassa ole tarvis itse määrätä sitä, milloin auto kulkee sähköllä, sillä tietokone pitää siitä huolen. Pitkälläkin matkalla hybridikoneisto käyttää sähkömoottoria aina silloin tällöin, jos vääntöä tarvitaan lisää ja akussa on tarpeksi varausta. Auton energiamonitorista voi helposti nähdä sen, milloin auto kulkee akkusähköllä ja milloin polttomoottorilla. Ei kuljettajan tarvitse näistä sähköajosykleistä mitään välittää, sillä tietokone kyllä pitää huolen siitä, että pitkällä matkalla kulutus asettuu arvoon 4,5 l/100 km. Jos haluaa hissutella ja vetää perässään jonoja, niin silloinhan kulutus on tietysti pienempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitit että puolet matkasta ajat sähköllä eli bensasi kuluu sitten 500 km:n matkalla.
        Käytätkö sähkön alku- vai loppumatkasta?

        ***********

        Kaikesta huomaa sen, että et ymmärrä hybridi-Tojotan voimalinjan nerokkaasta toiminnasta yhtään mitään. Ei hybridi-Tojotassa ole tarvis itse määrätä sitä, milloin auto kulkee sähköllä, sillä tietokone pitää siitä huolen. Pitkälläkin matkalla hybridikoneisto käyttää sähkömoottoria aina silloin tällöin, jos vääntöä tarvitaan lisää ja akussa on tarpeksi varausta. Auton energiamonitorista voi helposti nähdä sen, milloin auto kulkee akkusähköllä ja milloin polttomoottorilla. Ei kuljettajan tarvitse näistä sähköajosykleistä mitään välittää, sillä tietokone kyllä pitää huolen siitä, että pitkällä matkalla kulutus asettuu arvoon 4,5 l/100 km. Jos haluaa hissutella ja vetää perässään jonoja, niin silloinhan kulutus on tietysti pienempi.

        Mutta kun sähikäinen ei jaksa vetää akkupeäkärryäkään.
        Pitkät ruokailut huoltsikoilla.
        Kylmä kangistaa nopeasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe