Räsäselle Vapaa-ajattelijoiden tunnustuspalkinto

Anonyymi

Päivi Räsäselle pitäisi myöntää Vapaa-ajattelijoiden tunnustuspalkinto. Aina kun Päkä avaa suunsa näkyy tämä piikkinä eroakirkosta.fi:n eroamistilastoissa. Kuten taaskin.

Päkä on saanut enemmän ihmisiä eroamaan kirkosta kuin mitkään vapaa-ajatteloiden toimet yhteensäkään. Hienoa Päkä. Toivon että hän jatkaa valitsemallaan tiellä yhtään periksiantamatta. Yhteiskunnan kehittyminen uskonto- ja uskomusvapaaksi tarvitsee Päkän kaltaisia esimerkkejä toteutuakseen.

32

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Päivillä ei ole johdonmukaisuutta vaikka on lääkäri. Sekoittaa
      omaa pesäänsä ja siellä kohisee varmasti piispat ja istutaan "leiritulilla"

• Anonyymi

Päivi ajattelee vapaasti

• Päivi ajattelee ahtaasti, mutta aukoo suutaan vapaasti.

• Anonyymi

> Päivi ajattelee vapaasti

Olen samaa mieltä. Hienoa, että edes yksi poliitikko ei ole poliittisen korrektiuden fasistien orja.

• Ehkä palkinnon nimen tulisikin olla älyvapaapalkinto.

• Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

Ehkä palkinnon nimen tulisikin olla älyvapaapalkinto.

Tai Vajaa-ajattelijoiden tunnustuspalkinto.

• Anonyymi kirjoitti:

Tai Vajaa-ajattelijoiden tunnustuspalkinto.

Ei Päivi minun mielestäni, ole koskaan jättänyt ajattelua vajaalle, noin määrällisesti siis.

• Anonyymi
        Pappi_Heljas kirjoitti:

Ei Päivi minun mielestäni, ole koskaan jättänyt ajattelua vajaalle, noin määrällisesti siis.

Eikös se olisi hyvä, jos pappi Heljaskin tulisi uskoon.
        Ei tarvitsisi enää miettiä: kuka minä olen - mistä minä olen tullut - mihin minä olen menossa.

Ja voisi tehdä papillisia tehtäviä (saarnata, rukoilla ym.) Jeesukseen Kristuksen uskovien keskuudessa ja julistaa evankeliumia jumalattomille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitsisi enää miettiä: kuka minä olen - mistä minä olen tullut - mihin minä olen menossa.

Ja voisi tehdä papillisia tehtäviä (saarnata, rukoilla ym.) Jeesukseen Kristuksen uskovien keskuudessa ja julistaa evankeliumia jumalattomille.

"Eikös se olisi hyvä, jos pappi Heljaskin tulisi uskoon.
        Ei tarvitsisi enää miettiä: kuka minä olen - mistä minä olen tullut - mihin minä olen menossa."

Uskonnon tarjoamista harhauskomuksista ei löydy oikeita vastauksia noihin kysymyksiin. Uskonnon vastaukset on kuin talvella kusisi housuihinsa pitääkseen itsensä lämpimänä.

• Anonyymi kirjoitti:

"Eikös se olisi hyvä, jos pappi Heljaskin tulisi uskoon.
        Ei tarvitsisi enää miettiä: kuka minä olen - mistä minä olen tullut - mihin minä olen menossa."

Kuka tuollaisia jaksaa pähkäillä?

Siis kukaan yli 12-vuotias.

• Anonyymi

Joo,ei tiede uskontoja tapa vaan niiden omat kannattajat, niihin ne romahtaa.
      Ideologiana ei sen kummenpi ku poliittisetkaan ideologiat.

• Anonyymi

Merkillinen vaikutusvalta ihmisellä, joka on vain, ja yleensä vain kysyttäessä sanonut mielipiteensä. Jotka ovat uskonsa mukaisesti oikeutettuja, ja velvollisuus sanoa niin kuin ne on. Olisiko vastaanottajissa jotain häiriötekijöitä? Hänen ympärilleen on jonkinlainen mielikuvitusrakennelma rakennettu. Pitää muistaa, että jo Raamattu sanoo, että kaikki ovat kutsutut mutta harvat valitut. Lavea tie ja kapea tie jne.

• Anonyymi

En tiedä,,ilman Päiviä ja sen julkisia ajatuksia kirkkoon kuuluisi ehkä 500 000 ihmistä enemmän.

• Toisaalta ei kirkosta eroaminen merkitse sitä että luopuu uskostaan tai uskonnosta. Päivi itsekkin harkitsee kirkosta eroamista eikä se tarkoita että hän lopettaisi uskomasta. Hyvä on myös muistaa että kirkosta eroaa myös heitä, jotka eivät pidä nykykirkon liberaalista linjasta, heillä usko säilyy erosta huolimatta.

Nimimerkillä itsekkin eroa harkitseva uskovainen.

• Anonyymi

Tässä kohtaa joutuu pohtimaan seurakunnan merkitystä ja historiaa vs. nykyinen laitoskirkko. Tavallaan hyvää ja kristillistä, että vm. on auki jokaiselle, mutta... kun siihen aitouskovaisuuteen kuuluu tietty kuuliaisuus Sanalle eikä mikä tahansa maallisen hyväksynnän mukainen hilluminen. Kyllä henkistä kurinalaisuutta joutuu noudattamaan maallisissakin asioissa, työ, opiskelu, varallisuus, kasvatus, perhe, vaikka ja missä.

• Anonyymi

Jos Räsänen eroaa kirkosta niin peräaalto vie mukanaan
      suurimman yksittäisen eronneiden määrän kerralla.
      Tämä olisi iso isku sekä kirkolle, että Räsäselle.

• Todella omituista näissä keskusteluissa on se, että onko uskonnon suurin arvo ihmisen seksuaalisuuden tarkkailu ja normittaminen. Ainakin kaikkien ns. abrahamilaisuskontojen äärilaidat ovat siinä paavillisimpia kuin paavi itse.

• Anonyymi

Joku voisi kuvitelle, että kaikkivaltiaalla olisi jotain tärkeämpääkin tekemistä kuin herkeämättä vahdata ihmisten sukuelimiä ja sitä mitä kukin niillä tekee ja mitä kenenkin kanssa. Voisi vaikkapa pelastaa nälkään ja sairauksiin kuolevia lapsia. Mutta ehei, mikään ei ole kaikkivaltiaalle tärkeämpää kuin tauotta kyylätä ihmisten sukupuolielämää. Eli vastenmielisillä hyypiöillä on täsmälleen itsensä kaltainen jumala, tietenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku voisi kuvitelle, että kaikkivaltiaalla olisi jotain tärkeämpääkin tekemistä kuin herkeämättä vahdata ihmisten sukuelimiä ja sitä mitä kukin niillä tekee ja mitä kenenkin kanssa. Voisi vaikkapa pelastaa nälkään ja sairauksiin kuolevia lapsia. Mutta ehei, mikään ei ole kaikkivaltiaalle tärkeämpää kuin tauotta kyylätä ihmisten sukupuolielämää. Eli vastenmielisillä hyypiöillä on täsmälleen itsensä kaltainen jumala, tietenkin.

Ei pidä paikkaansa. Luultavasti kyyläät itse enemmän ja raportoit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Luultavasti kyyläät itse enemmän ja raportoit.

Miten niin ei pidä paikkaansa. Hihhulien kirjoitusten perusteella se on tärkein asia maailmassa ja heidän uskossaan tuo toisten sukupuolielämän kyylääminen. Minua taas ei toisten petipuuhat kiinnosta, en kyylää enkä tietenkään raportoi kun ei ole mitään raportoitavaa. Kristinusko pitäisi nimittää uudestaan kikkeliuskonnoksi, kun se kikkeli ja sen käyttäminen näyttää olevan uskon olennaisin ydin ja kaikkein tärkein asia aina. Typerä uskonto typeryksillä.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/12032716/kikkeliuskonto-on-typera-uskonto

• Anonyymi

Tuohon voisi lisätä, että se kikkelin käyttö on noussut aika tärkeään osaan tässä väestöräjähdyksessä. Ympäristöuskonnon vuoksi voisi perustaa kikkelijumalan. Kyyläystä ja häpeää.

• Anonyymi

Kun tulin uskoon erosin kirkosta ja liityin kirkkoon: Lutterin kirkosta Vapaakirkkoon.

• Anonyymi

Minä luulen että Päivillä on jokin mielisairaus.

• Anonyymi

Päivi vain näyttää kaikille mitä se todellinen oikea uskova kristitty ajattelee ja se näky on puistattavan ruma ja vastenmielinen. Usko kun on pelkkää ahdasmielistä suvaitsemattomuutta ja Pyhää Vihaa kaikkea ja kaikkia kohtaan ja sitä samaa se tietenkin maailmaan myös levittää.

• Anonyymi

Porukkaa poistuu kahdella rintamalla, sekä harrasta vanhoillista kirkkoväkeä,
      että nuorempia uskovia ja ajattelijoita. Turha julkisuus asioiden käsittelyssä on pätemistä kun vastassa on instituutio, joka omaa kolletiivisen ja tulevaisuuden käsityksen. - Don Quijote

• Anonyymi

Oli jotensakin surkuhupaisaa, että kirkko osallistui Pride-marssille. Sehän on vähän sama kuin jos Ku klux klan olisi osallistunut mustien kansalaisoikeusmarssille.

• Anonyymi

Vapaa-ajattelija Jori Mäntysalo on kehitellyt sen "eroakirkosta.fi" nettipalvelun.
      Koska vapaa-ajattelijat ovat omasta mielestään suvaitsevaisia ja tasa-arvon kannalla (osallistuvat mm. Helsinki-Pride homomarssiin), niin Mäntysalo voisi kehitellä tasa-arvon vuoksi "eroavapaa-ajattelijoista.fi" nettisivuston.
      Kirkko ei sitä tee.

Vapaa-ajattelijoissa on tämän Suomi24 -sivuston kommenttien perusteella paljon katkeroituneita jäseniä, jotka varmaan haluaisivat erota vapaa-ajattelijoista kivuttomasti, nopeasti ja suuressa suuttumuksessa.

• Anonyymi

paremminkin eroamoskeijasta.fi siis islamista. ei taida onnistua samalla tavalla

• Anonyymi

Miksi eroaisitte esi-isienne kirkosta. Eikö se ole raukkamaista. Pitää jäädä kirkkoon ja olla kehittämässä sitä oikeaan suuntaan. Jos eroatte, ette voi mitenkään vaikuttaa kirkon kehitykseen.

• Anonyymi

Minun esi-isäni kieltäytyivät kaatamasta ikivanhan uhrilehdon puita kuten kauan sitten vaadittiin, niin että pappikin lopulta lakkasi edes yrittämästä ja antoi kyläläisten pitää lehtonsa.
        Kristinusko on uusi tulokas Suomessa eikä minulla ole mitään intressiä vaikuttaa sen kehitykseen. Kehitystä olisi ajatella omilla aivoillaan ja tarkastella kriittisesti kaikkia uskomusjärjestelmiä.

Thronos

• Anonyymi

On käsittämätöntä että yhteiskunnan varoin tuetaan järjestöjä jotka ajavat yhteiskunnan eriarvoistumista ja ovat avoimesti vihamielisiä rauhanomaista kristinuskoa vastaan.

Tälläisiä avointa vihaa lietsovia järjestöjä ovat esimerkiksi seta, vapaa-ajattelijoiden liitto ja uskontojen uhrit jotka valheillaan pyrkivät myrkyttämään yleisen ilmapiirin ja kääntämään yleisön huomion pois omista yhteiskuntaa raunioittavista tavoitteistaan.

Ja nyt demaripaholaiset iskivät vielä viimeisten todenpuhujien kimppuun ja varastivat rahat perussuomalaisten nuorisojärjestöltä.

• Anonyymi

No miksi ette myönnä?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3195
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2253
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1839
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      26
      1688
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1391
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1361
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1256
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1230
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1177
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1157
    Aihe