kuinka monen palstanaisen kanssa palstamies pelaa? Tai mikseipä toisinkin päin? Hyvin visainen tehtävä, mutta joukolla voisimme pohtia asiaa ja tulla johonkin tulokseen ; ) Jännittävää keskiviikkoa! Tämä ei ole Keno, mutta melkein yhtä jännää.
Onko ratkaistu sitä arvoitusta,
49
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Riidathan ovat aina lähtöisin siitä, että kuka harrastaa s.ksiä ja kenenkin kanssa.
Olkoon nyt tavallista tai virkamiesmallia.
Sodatkin ovat todennäköisesti (historiassa) lähtöisin siitä.
Syyksi on yritetty saada politiikkaa, mutta eihän se sitä ole.
Maailman vanhin juttu.- Anonyymi
Mitä typylle kuuluu?
- Anonyymi
Toisaalta joskus miettii, että kuinka suuri mahtaa olla jonkun asian paljastumisen pelko? Sen täytyy olla tosi suuri. Graalin maljaakin varjeltiin tarkkaan.
Mutta jos miettii fiksusti, mitä siinä lopulta menettää?
Ei siinä menetä oikeastaan mitään. Ei se ole oikea maine. Palstamaine, mikä se edes on?
Kaikilla on polkunsa, on kokeiltava monia polkuja. Kaikki samassa veneessä. - Anonyymi
Hyvää huomenta. Tätäkö pitäisi miettiä?
En ymmärrä kysymyksen sisältöä. Pelaa mitä?
- Anonyymi
Mielenkiintoista. Sinkut suhteilee?
- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ja kuka palstamies, vai palstamieskö ylipäätään?
Minäkin taidan esittää etten ymmärrä :)
Ja kuka palstamies, vai palstamieskö ylipäätään?
Emmä ymmärrä mikä juttu tää on. Mutta ehkäpä ei vaadi mitään huomiotakaan. :)
Joku vissiin koittaa vihjailla, että jollain tai joillain on suhinaa kaislikoissa. :D
Mutta mitäpä se meitä semmosia koskettaa, joilla suhisee vaan kotona ja päässä. Niinko mulla.Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista. Sinkut suhteilee?
Joo, tuskin täällä monikaan on oikeasti sinkku. Minä en ainakaan. :)
- Anonyymi
ML:ssä syntyneitä pareja.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Tarkoin varjeltuja salaisuuksia.
Anonyymi kirjoitti:
ML:ssä syntyneitä pareja.
Onko täällä pareja välttämättä? Yksi ehkä, Meghan ja Meghanin mies. Mutta muita?
Mun ML parini ei minun tietääkseni täällä kirjoittele, ei ole ainakaan koskaan kertonut kirjoittavansa.Anonyymi kirjoitti:
Tarkoin varjeltuja salaisuuksia.
Aaaa, olinpas tyhmä. :)
Niin tietysti. Ehkä ne saakin jäädä salaisiksi.Näistä sisäpiirin jutuista, oletan tämän koskevan jotain sellaista, ei pääse perille kuin se sisäpiiri ja kun riittävän epämääräinen on, ei pääse perille kukaan.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Onko täällä pareja välttämättä? Yksi ehkä, Meghan ja Meghanin mies. Mutta muita?
Mun ML parini ei minun tietääkseni täällä kirjoittele, ei ole ainakaan koskaan kertonut kirjoittavansa.Pitäisikö kysyä punaturkkilselta ketulta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö kysyä punaturkkilselta ketulta?
Hänellä on ollut yleensä paljon tietoa.
- Anonyymi
Näistä sisäpiirin jutuista, oletan tämän koskevan jotain sellaista, ei pääse perille kuin se sisäpiiri ja kun riittävän epämääräinen on, ei pääse perille kukaan.
Joo, totta. Vanhukset ollaan edellisillä palstoilla ehditty tulla tutuiksi osan kanssa, ainakin palstapuolisin ja osa palstan ulkopuolellakin. Joku on aina perillä jonkun irl elämästäkin. Mä olen aika pihalla kaikesta semmoisesta. En ole kovin aktiivinen kontaktoituja, vaikka niin vois pälätyksen määrästä olettaa.
Ja sen mitä tiiän, en tänne kerro. Ei ole mun asiani muiden asioita julki kertoa. :)
Mutta jotain semmoista tuo varmaan on...sisäpiirin juttuja. Mut joo, en ole kärryillä niinpä jään pois ketjusta. :)
Abris - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisikö kysyä punaturkkilselta ketulta?
Foxilta? Jaa-a, Meghan ehkä tietää, muttei ehkä kerro. :)
Abris - Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Aaaa, olinpas tyhmä. :)
Niin tietysti. Ehkä ne saakin jäädä salaisiksi.Aaa, niinpäs olitkin. Totta kai ne jää salaisiksi :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Foxilta? Jaa-a, Meghan ehkä tietää, muttei ehkä kerro. :)
AbrisNäin se on. :)
Anonyymi kirjoitti:
Aaa, niinpäs olitkin. Totta kai ne jää salaisiksi :)
Salaisesta tuli mieleeni, että eilen sain sähköpostia mukamas suomi24 ylläpidolta. Siinä yritettiin urkkia salasanaa, nimiä ja syntymäaikaa ja paikkaa missä asustelee ja uhkaus oli että viikon sisällä on vastattava näillä tiedoin tai tili poistetaan kokonaan.
Että joku koittaa sitten myös n*ssia tietoja käyttäjiltä.Anonyymi kirjoitti:
Joo, totta. Vanhukset ollaan edellisillä palstoilla ehditty tulla tutuiksi osan kanssa, ainakin palstapuolisin ja osa palstan ulkopuolellakin. Joku on aina perillä jonkun irl elämästäkin. Mä olen aika pihalla kaikesta semmoisesta. En ole kovin aktiivinen kontaktoituja, vaikka niin vois pälätyksen määrästä olettaa.
Ja sen mitä tiiän, en tänne kerro. Ei ole mun asiani muiden asioita julki kertoa. :)
Mutta jotain semmoista tuo varmaan on...sisäpiirin juttuja. Mut joo, en ole kärryillä niinpä jään pois ketjusta. :)
AbrisOnhan se oikeasti aika karseeta, jos täällä levittelee toisten yksityisasioita ja pohdiskelee kuka ja mitä ja missä ja kenen kanssa...mitä ihmettä kenellekään kuuluu toisten asioiden arvailu ja penkominen?
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Salaisesta tuli mieleeni, että eilen sain sähköpostia mukamas suomi24 ylläpidolta. Siinä yritettiin urkkia salasanaa, nimiä ja syntymäaikaa ja paikkaa missä asustelee ja uhkaus oli että viikon sisällä on vastattava näillä tiedoin tai tili poistetaan kokonaan.
Että joku koittaa sitten myös n*ssia tietoja käyttäjiltä.Taustat kiinnostavat yllättävän paljon.
Eihän se ole laantunut mihinkään. Anonyymiys (tässäkin) on kupla. Kaskenpolttaja kirjoitti:
Onhan se oikeasti aika karseeta, jos täällä levittelee toisten yksityisasioita ja pohdiskelee kuka ja mitä ja missä ja kenen kanssa...mitä ihmettä kenellekään kuuluu toisten asioiden arvailu ja penkominen?
Joo, olen sitä mieltä että jokainen kertoo itse jos haluaa suhteistaan yms. Eikä kolmansien, neljänsien jne. osapuolien kuulu juoruilla muiden elämästä tai asioista.
Jostain asioista vaan ei juoruilla.
Jokaisella on oikeus myös turvalliseen yksityisyyteen ja sitä pitää minusta kunnioittaa. Ihmiset jotka on ystäviäni tätä kautta, minusta heillä on oikeus olla rauhassa täällä. Niin, että voivat luottaa etten hölpöttele heidän asioitaan mihinkään mistään syystä.
Enpä itsekään haluaisi, että minun henk.koht asioita lähtisvät eteenpäin juoruilemaan edes tuolla irl kaverilta toiselle. Menis kyllä välit heti poikki, jos niin toimii. :)- Anonyymi
Onhan se oikeasti aika karseeta, jos täällä levittelee toisten yksityisasioita ja pohdiskelee kuka ja mitä ja missä ja kenen kanssa...mitä ihmettä kenellekään kuuluu toisten asioiden arvailu ja penkominen?
Älä sitten tee sitä. On ihanaa katso tekohurskastelua. :)
Ne, jotka pahiten, ensimmäisenä paheksumassa. Anonyymi kirjoitti:
Taustat kiinnostavat yllättävän paljon.
Eihän se ole laantunut mihinkään. Anonyymiys (tässäkin) on kupla.Juu, ilmoitin asiasta eteenpäin yllöpitoon.
Pakko sanoa, että vaikka viihdyn täällä ja juttelen paljon monien kanssa, pidän monista paljonkin. Niin silti mulla ei ole oikeen minkäänlaista tarvetta tutustua irl, koska tiedän etten jaksaisi pitää yhteyksiä ja olla ystävä, jollaista ystävänä pidetään. Aktiivinen ja ahkera vuorovaikutukseen. :)
Olen silleen huono ystävä kellekkään, luotettava olen ehdottomasti. Mutta kauhean laiska pitämään yhteyksiä. :)- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Joo, olen sitä mieltä että jokainen kertoo itse jos haluaa suhteistaan yms. Eikä kolmansien, neljänsien jne. osapuolien kuulu juoruilla muiden elämästä tai asioista.
Jokaisella on oikeus myös turvalliseen yksityisyyteen ja sitä pitää minusta kunnioittaa. Ihmiset jotka on ystäviäni tätä kautta, minusta heillä on oikeus olla rauhassa täällä. Niin, että voivat luottaa etten hölpöttele heidän asioitaan mihinkään mistään syystä.
Enpä itsekään haluaisi, että minun henk.koht asioita lähtisvät eteenpäin juoruilemaan edes tuolla irl kaverilta toiselle. Menis kyllä välit heti poikki, jos niin toimii. :)Asiat paljastuu pelkällä sillä, ketkä tulevat ensimmäisinä ketjuun. Vastaus tulee antamatta.
Abrakadabra kirjoitti:
Enpä itsekään haluaisi, että minun henk.koht asioita lähtisvät eteenpäin juoruilemaan edes tuolla irl kaverilta toiselle. Menis kyllä välit heti poikki, jos niin toimii. :)Luottamus on kyllä se kulmakivi. Jos joku kertoo minulle jotain ja riennän heti jakamaan sen mahdollisimman monen kanssa, en kyllä ole minkään arvoinen ystävänä.
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Juu, ilmoitin asiasta eteenpäin yllöpitoon.
Pakko sanoa, että vaikka viihdyn täällä ja juttelen paljon monien kanssa, pidän monista paljonkin. Niin silti mulla ei ole oikeen minkäänlaista tarvetta tutustua irl, koska tiedän etten jaksaisi pitää yhteyksiä ja olla ystävä, jollaista ystävänä pidetään. Aktiivinen ja ahkera vuorovaikutukseen. :)
Olen silleen huono ystävä kellekkään, luotettava olen ehdottomasti. Mutta kauhean laiska pitämään yhteyksiä. :)Tässäkin ketjussa taustahenkilö näkee lähetysosoitteen.
Sen varaan lasketaankin. Hyvää puolta viikkoa! Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten tee sitä. On ihanaa katso tekohurskastelua. :)
Ne, jotka pahiten, ensimmäisenä paheksumassa.Jos sinulla on jotain sanomista minulle, tee se niin että minäkin ymmärrän mitä sanot. Muuten se mennee vähän hukkaan. Sinunhan se valinta kyllä on...
- Anonyymi
Eiköhän tuo ole jo vainoharhaisuutta.
Anonyymi kirjoitti:
Asiat paljastuu pelkällä sillä, ketkä tulevat ensimmäisinä ketjuun. Vastaus tulee antamatta.
Juuri niin, kun on riittävän vilkas mielikuvitus, voi rakennella uskomattomia tarinoita vailla mitään yhtymäkohtaa totuuteen.
- Anonyymi
Jos sinulla on jotain sanomista minulle, tee se niin että minäkin ymmärrän mitä sanot. Muuten se mennee vähän hukkaan. Sinunhan se valinta kyllä on...
Elämä on ihanaa. Olet ulkokehällä :)
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin ketjussa taustahenkilö näkee lähetysosoitteen.
Sen varaan lasketaankin. Hyvää puolta viikkoa!Joo, tietokoneen tunnistenumero varmaan näkyy. Nimitiedot tuskin, eikä ole edes mun nimellä joten mun nimeä ei näy. On olemassa myös semmoinen tietojenluovutus kielto ja salaiset osoite ja numerotiedot, semmosia kannattaa suosia. :)
Maistraatissa voi semmoisen vireille laittaa. Sähköisestikin.
Ne saa vain viranomaiset, ehkäpä hakkeri.
Sähköpostit on silleen huonoja, kun osoitetiedot helpolla lähtee kiertämään ja kuka vaan voi laitella mitä vaan paskaa tulemaan ja hölmönä klikkaat ja saat vaikka mitä koneelles...kannattaa olla taas intuitio ja järki päässä. :)
Mä lähden syömään. Vika vapaa. :)- Anonyymi
Juuri niin, kun on riittävän vilkas mielikuvitus, voi rakennella uskomattomia tarinoita vailla mitään yhtymäkohtaa totuuteen.
Olen samaa mieltä :)
Anonyymi kirjoitti:
Asiat paljastuu pelkällä sillä, ketkä tulevat ensimmäisinä ketjuun. Vastaus tulee antamatta.
No tässäkään ketjussa en tunne ketään tietääkseni henk.koht. :)
Kukaan tuttu ei ole ainakaan ilmoittanut olevansa puskissa eikä Kaskenpolttajakaan.Abrakadabra kirjoitti:
Joo, tietokoneen tunnistenumero varmaan näkyy. Nimitiedot tuskin, eikä ole edes mun nimellä joten mun nimeä ei näy. On olemassa myös semmoinen tietojenluovutus kielto ja salaiset osoite ja numerotiedot, semmosia kannattaa suosia. :)
Maistraatissa voi semmoisen vireille laittaa. Sähköisestikin.
Ne saa vain viranomaiset, ehkäpä hakkeri.
Sähköpostit on silleen huonoja, kun osoitetiedot helpolla lähtee kiertämään ja kuka vaan voi laitella mitä vaan paskaa tulemaan ja hölmönä klikkaat ja saat vaikka mitä koneelles...kannattaa olla taas intuitio ja järki päässä. :)
Mä lähden syömään. Vika vapaa. :)Tunnistenumerolla tarkoitin IP-osoitetta. Tietokoneella pitää olla ulkoinen IP-osoite, jolla se voidaan yksilöidä netissä. :)
- Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
En minäkään :)
- Anonyymi
Luottamus on kyllä se kulmakivi. Jos joku kertoo minulle jotain ja riennän heti jakamaan sen mahdollisimman monen kanssa, en kyllä ole minkään arvoinen ystävänä.
Luottamuksen rikkominen rikkoo myös ihmisten väliset suhteet. Kyttääjät ja salapoliisit tekevät äärimmäisen vahingollista työtä, koska eivät lopultakaan tiedä asioista mitään ja sepittelevät kaikenlaisia mielikuvitustarinoita sekä asettautuvat muiden ihmisten yläpuolelle parempina ihmisinä. Se voi johtaa ihmisiä itsemurhaa kun heidän maineensa ja elämänsä tuhotaan.
Anonyymi kirjoitti:
Luottamuksen rikkominen rikkoo myös ihmisten väliset suhteet. Kyttääjät ja salapoliisit tekevät äärimmäisen vahingollista työtä, koska eivät lopultakaan tiedä asioista mitään ja sepittelevät kaikenlaisia mielikuvitustarinoita sekä asettautuvat muiden ihmisten yläpuolelle parempina ihmisinä. Se voi johtaa ihmisiä itsemurhaa kun heidän maineensa ja elämänsä tuhotaan.
Kyllä se on noinkin. Kun luottaa johonkuhun, joka sitten pettää luottamuksen, on se kuin vedettäisi matto jalkojen alta. Kun usein joutuu sellaisen kohteeksi, voi olla jo vaikea luottaa kenenkään.
- Anonyymi
Kyllä se on noinkin. Kun luottaa johonkuhun, joka sitten pettää luottamuksen, on se kuin vedettäisi matto jalkojen alta. Kun usein joutuu sellaisen kohteeksi, voi olla jo vaikea luottaa kenenkään.
Niin, ja voidaan syyttää esimerkiksi siitä, ettei hae apua, eristäytyy ja luotaantorjuva. Ei syrjäytymistä tarvitse ihmetellä, jos toisen luottamuksen pettää yksi toisensa jälkeen. Se on kierre, josta ei pääse, jos ei lähiyhteisö itse muutu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äläpä muuta sano, olen samaa mieltä.
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ja voidaan syyttää esimerkiksi siitä, ettei hae apua, eristäytyy ja luotaantorjuva. Ei syrjäytymistä tarvitse ihmetellä, jos toisen luottamuksen pettää yksi toisensa jälkeen. Se on kierre, josta ei pääse, jos ei lähiyhteisö itse muutu.
On ymmärrettävää, että voi syrjäytyä ja eristää itsensä toisista. Silloin kyllä kärsii itse eniten ja antaa pettäneelle ihmiselle vallan omaan elämäänä ja sen kurjistamiseen.
Apua ei ole pakko hakea, jos yksin ei selviä, mutta sitä voi hakea, jos haluaa vahvistua ja palata ihmisten pariin.- Anonyymi
Näin voi sanoa myös ihminen, joka pettää toisen luottamuksen ja sitten ihmettelee syrjityn syrjäytymistä. Sen sijaan, että ojentaisi auttavan kätensä ja asettautuisi kulkemaan rinnalla ulkoistaa oman vastuunsa muualle. Humaani temppu, eikö totta.
Sitä kaksilla rattailla ajamista! Tuollainen kommentti auttaa ymmärtämään, miksi täällä on niin paljon syrjäytyneitä. Toisen luottamuksen pettämisen lisäksi tulevat vahingoniloiset pilkkaajat ilkkumaan ja näin lisäämään taakka.
Katsokaa nyt ihmiset huolella sinne peiliin, kyllä sieltä liian useassa tapauksessa löytyy syyllinen. - Anonyymi
Abrakadabra kirjoitti:
Että joku koittaa sitten myös n*ssia tietoja käyttäjiltä.Mulle lensi ruudulle heti kun Suomi24 avasin; säännöt ovat muuttuneet: jos haluat lukea tai jatkaa suomi24llä: anna toimiva sähköposti osoitteesi tai puhelin numerosi!
Ties kunnei sosiaalitunnusta sekä pankkitili numeroa!
Läppäsin koneeni kiinni ja soitin ystävälleni, joka tuli katsomaan onko konellani jotain erityistä. Ei löytynyt ja muutenkin; kone ei ole minun nimissäni eikä liioin liittymäkään... tietyistä syistä.
Miten se oli mahdollista? Mikko sanoi ett joku oli päässyt lukemaan koneeni IP- osoitteen. Eli miltä koneelta viestejä on lähetetty esim. suomi24 palstalle.
IP- ositteesta ei kuitenkaan selvene, kuka on lähettänyt. Joten henkilöllisyys pysyy salassa. Tyyppi yrittää kalastaa tietoja, joilla pystyisi yksilöimään käyttäjän. Näin mulle selitti ystäväni, eli älkää vastatko kyselyyn mitään.
ex-trollikka Anonyymi kirjoitti:
Mulle lensi ruudulle heti kun Suomi24 avasin; säännöt ovat muuttuneet: jos haluat lukea tai jatkaa suomi24llä: anna toimiva sähköposti osoitteesi tai puhelin numerosi!
Ties kunnei sosiaalitunnusta sekä pankkitili numeroa!
Läppäsin koneeni kiinni ja soitin ystävälleni, joka tuli katsomaan onko konellani jotain erityistä. Ei löytynyt ja muutenkin; kone ei ole minun nimissäni eikä liioin liittymäkään... tietyistä syistä.
Miten se oli mahdollista? Mikko sanoi ett joku oli päässyt lukemaan koneeni IP- osoitteen. Eli miltä koneelta viestejä on lähetetty esim. suomi24 palstalle.
IP- ositteesta ei kuitenkaan selvene, kuka on lähettänyt. Joten henkilöllisyys pysyy salassa. Tyyppi yrittää kalastaa tietoja, joilla pystyisi yksilöimään käyttäjän. Näin mulle selitti ystäväni, eli älkää vastatko kyselyyn mitään.
ex-trollikkaJoo mulla kyseli salasanaakin ja siinä kohtaa tajusin heti että kalastelusta kyse. Nimi ja syntymäpäivä, asuinpaikka, salasana, sähköpostiosoite...
Kirjaimien perässä numerokoodi ja ID sen perässä. Ylläpito ilmoitti oitis, että ei ole heiltä. Urkkija.
- Anonyymi
No ei aukea mullekaan.
Sen verran kun palstaa satunnaisesti seuraamalla osaa yhtään arvioida, epäilen ettei tällä hetkellä olis kellään:( Toivottavasti olen väärässä. Miehen Logiikassa taisi olla huomattavasti enemmän keskinäisiä IRL-tuttuja ja vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Niistäkään en tiennyt muuta, kuin mitä palstalta oli luettavissa. Sekin ihan riitti:D Joskus oli liikaakin infoa :P Itse olen tavannut yhden suomi24-kirjoittajan (elisaketun) ja hänet tapaan mielellään uudelleenkin, jos tilaisuus joskus tulee:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2802171Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131878Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1251646- 1401311
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1371220- 85856
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä184807- 174806
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala434734- 52602