Miten tulee käymään sähköautojen vakuutusmaksujen kanssa. Nousevatko vakuutusmaksut pilviin kun akut varmaan kärsivät kaikenlaisista oikosuluista kolarien tapahduttua tai ainakin varmaan varmuuden vuoksi uusittaviksi kun tulevat menemään vaihtoon, kun nehän räjähtelevät jo ilman kolareitakin auton ollessaan tallissa tai ainakin itsestään syttyvät palamaan. Mikä on ostajan turva, korvaako auton vai kotivakuutus sähköauton syttymisen autotallissa.
Sähköautojen vakuutusmaksut
9
378
Vastaukset
- Anonyymi
Eiköhän ne tule nousemaan kohisten.
- Anonyymi
Sähköautojen vakuutukset ovat samoissa hinnoissa kuin perinteisien autojen hinnat paitsi ifi.llä.
Ostajan turva auton palaessa on sama kuin polttomoottoriauton palaessa.
On tutkittu, että polttomoottoriauto syttyy 8- kertaa yleisemmin kuin sähköauto, olisin siis enemmän huolissani perinteisten autojen syttymisestä.- Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Linkkiä väitteelle, että polttomoottoriautot palaa 8 kertaa yleisemmin.
Sorry, muistin väärin, se olikin 10 kertaa harvemmin.
14 kpl tesloja syttynyt vuodesta -13 ja suurin osa kolareissa.
Sinähän tilastonikkarina helposti lasket montako % tuo on teslan kokonaismyynnistä. Toki onhan muitakin sähköautoja, en jaksa alkaa niiden paloherkkyyttä tutkimaan.
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/teslan-model-sn-tulipalo-herattaa-vakavia-kysymyksia-sahkoautojen-turvallisuudesta/bd6dd79e-b532-33d1-b6ea-b33e43b60772
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/parkkeerattu-tesla-syttyi-selittamattomasti-tuleen-syy-edelleen-epaselva/456c7882-e542-354f-80c5-445e8c5664be - Anonyymi
USA:ssa on autoja n. 240 milj. ja 1723/240000000 < 1/20000. Polttumoottori autoja syttyy sunteessa vähemmän kuin Koslia.
- Anonyymi
En ole kuullut, että uusi bensa/diesel olisi palannut. Mutta sähkikset palaa alvariinsa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kuullut, että uusi bensa/diesel olisi palannut. Mutta sähkikset palaa alvariinsa!
No nyt kuulet... tai pikemminkin näet.
https://www.is.fi/autot/art-2000005783891.html
- Anonyymi
"Mika sai Ifiltä poskettoman tarjouksen Teslan täyskaskosta – halvemmalla ei kuulemma irtoa: "Tiedättekö te, millainen määrä rahaa on 21 000 euroa?"
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-sai-ifilta-poskettoman-tarjouksen-teslan-tayskaskosta-halvemmalla-ei-kuulemma-irtoa-tiedatteko-te-millainen-maara-rahaa-on-21-000-euroa/7510938#gs.voidx1
Ennen kuin kirkaisette, niin ei vakuutusyhtiön perustelu ihan pielessä ole:
"Vakuutusyhtiön vastausta ei tarvinnut pitkään odotella:
– Teslojen vakuuttaminen on toistaiseksi melko kallista meillä, koska tutkimusprosessi vahinkojen suuruudesta ja yleisyydestä on vielä kehitystyön alla. Teslat ovat siis käytännössä riskituotteita vielä tässä vaiheessa, kuului vakuutusasiamiehen Pajukolle antama vastaus."
Niin ja vakuutusyhtiön voi valita... - Anonyymi
ifil saa muutenki odottaa korvauksii helveti kaua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683