Sähköautojen vakuutusmaksut

Anonyymi

Miten tulee käymään sähköautojen vakuutusmaksujen kanssa. Nousevatko vakuutusmaksut pilviin kun akut varmaan kärsivät kaikenlaisista oikosuluista kolarien tapahduttua tai ainakin varmaan varmuuden vuoksi uusittaviksi kun tulevat menemään vaihtoon, kun nehän räjähtelevät jo ilman kolareitakin auton ollessaan tallissa tai ainakin itsestään syttyvät palamaan. Mikä on ostajan turva, korvaako auton vai kotivakuutus sähköauton syttymisen autotallissa.

9

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän ne tule nousemaan kohisten.

    • Anonyymi

      Sähköautojen vakuutukset ovat samoissa hinnoissa kuin perinteisien autojen hinnat paitsi ifi.llä.
      Ostajan turva auton palaessa on sama kuin polttomoottoriauton palaessa.
      On tutkittu, että polttomoottoriauto syttyy 8- kertaa yleisemmin kuin sähköauto, olisin siis enemmän huolissani perinteisten autojen syttymisestä.

      • Linkkiä väitteelle, että polttomoottoriautot palaa 8 kertaa yleisemmin.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Linkkiä väitteelle, että polttomoottoriautot palaa 8 kertaa yleisemmin.

        Sorry, muistin väärin, se olikin 10 kertaa harvemmin.
        14 kpl tesloja syttynyt vuodesta -13 ja suurin osa kolareissa.
        Sinähän tilastonikkarina helposti lasket montako % tuo on teslan kokonaismyynnistä. Toki onhan muitakin sähköautoja, en jaksa alkaa niiden paloherkkyyttä tutkimaan.

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/teslan-model-sn-tulipalo-herattaa-vakavia-kysymyksia-sahkoautojen-turvallisuudesta/bd6dd79e-b532-33d1-b6ea-b33e43b60772

        https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/parkkeerattu-tesla-syttyi-selittamattomasti-tuleen-syy-edelleen-epaselva/456c7882-e542-354f-80c5-445e8c5664be


      • Anonyymi

        USA:ssa on autoja n. 240 milj. ja 1723/240000000 < 1/20000. Polttumoottori autoja syttyy sunteessa vähemmän kuin Koslia.


      • Anonyymi

        En ole kuullut, että uusi bensa/diesel olisi palannut. Mutta sähkikset palaa alvariinsa!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "Mika sai Ifiltä poskettoman tarjouksen Teslan täyskaskosta – halvemmalla ei kuulemma irtoa: "Tiedättekö te, millainen määrä rahaa on 21 000 euroa?"
      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mika-sai-ifilta-poskettoman-tarjouksen-teslan-tayskaskosta-halvemmalla-ei-kuulemma-irtoa-tiedatteko-te-millainen-maara-rahaa-on-21-000-euroa/7510938#gs.voidx1

      Ennen kuin kirkaisette, niin ei vakuutusyhtiön perustelu ihan pielessä ole:
      "Vakuutusyhtiön vastausta ei tarvinnut pitkään odotella:

      – Teslojen vakuuttaminen on toistaiseksi melko kallista meillä, koska tutkimusprosessi vahinkojen suuruudesta ja yleisyydestä on vielä kehitystyön alla. Teslat ovat siis käytännössä riskituotteita vielä tässä vaiheessa, kuului vakuutusasiamiehen Pajukolle antama vastaus."

      Niin ja vakuutusyhtiön voi valita...

    • Anonyymi

      ifil saa muutenki odottaa korvauksii helveti kaua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe