Kevarikortti

Anonyymi

Saako 125cc mankilla ajaa kevarikortilla? Siis ilman mittään ns. lupaa?

15

2848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei, pitää olla mankikortti myös.

      • Anonyymi

        mankikortti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mankikortti?

        pitee olla myös homokortti, muute pampulat sakottaa


    • Anonyymi

      Mitä lupaa? Jos se on mopon kilvissä niin ei saa ajaa. Jos kevarin kilvissä niin saa,

      • Anonyymi

        Eli siis kun minulla on ajo-oikeus henkilöautoon niin en saa ajaa enää mopolla?


      • Anonyymi

        Siis, autokortilla saat ajaa mopoa, mutta et 125cc mankia. 125cc ei luokitella enää mopoksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli siis kun minulla on ajo-oikeus henkilöautoon niin en saa ajaa enää mopolla?

        125cc Manki on A1 kortin peli, jos ei vähintään sitä löydy niin kyseessä on ajo-oikeudetta ajo.


    • Anonyymi

      Eli siis saanko ajaa 125cc mankilla laillisesti tiellä jos se on kevarikilvissä ja mulla on kevarikortti??

      • Anonyymi

        Saat ajaa kevarikortilla laillisesti kevaria tiellä. Sitähän varten sinä sen kortin hommasit, etkö?

        Selvennykseksi: Uusi Honda Monkey 125 on kevari. Eli siis moottoripyörä, jonka iskutilavuus on enintään 125cc ja tehopainosuhde on vähemmän kuin laissa määritelty raja, jota en nyt muista. Sitä siis voi ajaa A1-luokan ajo-oikeudella.

        Oletan, että mielessä oli siis tämä uusi kevarimanki, eikä viritetty mopo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat ajaa kevarikortilla laillisesti kevaria tiellä. Sitähän varten sinä sen kortin hommasit, etkö?

        Selvennykseksi: Uusi Honda Monkey 125 on kevari. Eli siis moottoripyörä, jonka iskutilavuus on enintään 125cc ja tehopainosuhde on vähemmän kuin laissa määritelty raja, jota en nyt muista. Sitä siis voi ajaa A1-luokan ajo-oikeudella.

        Oletan, että mielessä oli siis tämä uusi kevarimanki, eikä viritetty mopo.

        No entäs se viritetty manki??


      • Anonyymi

        Jos teho ylittää 11kW, niin kevarikortti ei riitä, silloin tarvitaan A2- tai A-ajokortti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No entäs se viritetty manki??

        Mopon kilvissä oleva 125cc manki on jokatapauksessa laiton. Jos se on kevarin kilvissä ja sulla on kevarikortti niin saat ajaa sillä. Mikä tässä on niin vaikeeta :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mopon kilvissä oleva 125cc manki on jokatapauksessa laiton. Jos se on kevarin kilvissä ja sulla on kevarikortti niin saat ajaa sillä. Mikä tässä on niin vaikeeta :D

        Sen verran taitaa tulla helpotusta sanktioon, että kyseessä ei välttämättä ole ajo-oikeudetta ajo. Mutta hyväksymätön, (muutos)katsastamaton ja verottamaton moottoripyörä se on silti.


    • Anonyymi

      Voiko 125cc Monkeyn katsastaa mopoksi 15-16-vuotiaalle varustamalla sen 50cc sylinterillä/männällä ja ratasatuksella? Sitten 17v eteenpäin katasastetaan takaisin kevytmoottoripyöräksi.

      • Anonyymi

        kuha hankit manki- ja homokortin pojalles nii kyl sit pittäis toimia. Vaati kyl viel noitten lisäks muutoskatsastuksen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1623
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      18
      641
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe