Saako 125cc mankilla ajaa kevarikortilla? Siis ilman mittään ns. lupaa?
Kevarikortti
15
2848
Vastaukset
- Anonyymi
Ei, pitää olla mankikortti myös.
- Anonyymi
mankikortti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mankikortti?
pitee olla myös homokortti, muute pampulat sakottaa
- Anonyymi
Mitä lupaa? Jos se on mopon kilvissä niin ei saa ajaa. Jos kevarin kilvissä niin saa,
- Anonyymi
Eli siis kun minulla on ajo-oikeus henkilöautoon niin en saa ajaa enää mopolla?
- Anonyymi
Siis, autokortilla saat ajaa mopoa, mutta et 125cc mankia. 125cc ei luokitella enää mopoksi.
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis kun minulla on ajo-oikeus henkilöautoon niin en saa ajaa enää mopolla?
125cc Manki on A1 kortin peli, jos ei vähintään sitä löydy niin kyseessä on ajo-oikeudetta ajo.
- Anonyymi
Eli siis saanko ajaa 125cc mankilla laillisesti tiellä jos se on kevarikilvissä ja mulla on kevarikortti??
- Anonyymi
Saat ajaa kevarikortilla laillisesti kevaria tiellä. Sitähän varten sinä sen kortin hommasit, etkö?
Selvennykseksi: Uusi Honda Monkey 125 on kevari. Eli siis moottoripyörä, jonka iskutilavuus on enintään 125cc ja tehopainosuhde on vähemmän kuin laissa määritelty raja, jota en nyt muista. Sitä siis voi ajaa A1-luokan ajo-oikeudella.
Oletan, että mielessä oli siis tämä uusi kevarimanki, eikä viritetty mopo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saat ajaa kevarikortilla laillisesti kevaria tiellä. Sitähän varten sinä sen kortin hommasit, etkö?
Selvennykseksi: Uusi Honda Monkey 125 on kevari. Eli siis moottoripyörä, jonka iskutilavuus on enintään 125cc ja tehopainosuhde on vähemmän kuin laissa määritelty raja, jota en nyt muista. Sitä siis voi ajaa A1-luokan ajo-oikeudella.
Oletan, että mielessä oli siis tämä uusi kevarimanki, eikä viritetty mopo.No entäs se viritetty manki??
- Anonyymi
Jos teho ylittää 11kW, niin kevarikortti ei riitä, silloin tarvitaan A2- tai A-ajokortti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No entäs se viritetty manki??
Mopon kilvissä oleva 125cc manki on jokatapauksessa laiton. Jos se on kevarin kilvissä ja sulla on kevarikortti niin saat ajaa sillä. Mikä tässä on niin vaikeeta :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mopon kilvissä oleva 125cc manki on jokatapauksessa laiton. Jos se on kevarin kilvissä ja sulla on kevarikortti niin saat ajaa sillä. Mikä tässä on niin vaikeeta :D
Sen verran taitaa tulla helpotusta sanktioon, että kyseessä ei välttämättä ole ajo-oikeudetta ajo. Mutta hyväksymätön, (muutos)katsastamaton ja verottamaton moottoripyörä se on silti.
- Anonyymi
Voiko 125cc Monkeyn katsastaa mopoksi 15-16-vuotiaalle varustamalla sen 50cc sylinterillä/männällä ja ratasatuksella? Sitten 17v eteenpäin katasastetaan takaisin kevytmoottoripyöräksi.
- Anonyymi
kuha hankit manki- ja homokortin pojalles nii kyl sit pittäis toimia. Vaati kyl viel noitten lisäks muutoskatsastuksen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671623
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa18641ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m164503Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429