Autotehtaat tahtovat myydä polttomoottori-autoja pitkään.

Anonyymi

edullisilla sähköautoilla olisi kyllä ostajia, mutta tarjontaa on vähän.

21

76

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin ja halvalla ei saa tehtyä hyvää.

    • Anonyymi

      Polttis-voimalinjassa on noin 2.500 liikkuvaa osaa. Sähköautossa noin 20. Autonvalmistajat siirtyisivät hyvin mielellään valmistamaan teknisesti hyvin paljon yksinkertaisia autoja. Kysymys on kustannuksista. Miettikääs nyt maalaisjärjellä kuinka paljon yksinkertaisempaa on rakentaa voimalinja 20 osasta kuin 2.500 osasta.

      Ei ole kuitenkaan aivan yksinkertaista viedä läpi satoja tuhansia ihmisiä työllistävää yritystä näin isoon muutoksesta. Yritys voisi olla valmis nopeampaankin tahtiin, Työntekijät ja ammattiliitot eivät välttämättä.

      Tässä on autoilun seuraava iso muutos ja voittaja. VW on tehnyt jo vuoskausia töitä muuttaakseen kolme suurta tehdastaan pelkästään sähköautojen tuotantoon ja Puolaan on rakenteilla iso akkutehdas. Sopimukset ammattiliittojen kanssa tehtiin jo pari vuotta sitten.

      https://www.youtube.com/watch?v=A8cHHNPRg-c&t=290s

      • Anonyymi

        Kuinka saat "myytyä" sähköautoja vaikka esim. Saudi-Arabiaan? Uskon, että vaikeaa olisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka saat "myytyä" sähköautoja vaikka esim. Saudi-Arabiaan? Uskon, että vaikeaa olisi.

        Tai miten saisi "myytyä" jäätä esim. eskimoille?
        Miksi edes kysyt näin absurdeja ja epärelevantteja asioita? Saudi-Arabian osuus maailman automarkkinoista on promilleluokkaa. Ei mitään merkitystä kenellekään.
        Eikö sulla ole mitään suhteellisuudentajua?
        Kiina, Eurooppa, Intia ja USA ovat isossa kusessa liikenteen paikallisten päästöjen kanssa ja näiden maiden kansantalouksien suuruus viitoittaa tien autoteollisuudelle.
        Heittosi oli tosi typerä.


    • Anonyymi

      No miksi sitten autotehtaat eivät vastaa kysyntään jos on heille paras vaihtoehto, dorka??

      • Anonyymi

        Isot laivat kääntyvät hitaasti. Helppo ymmärtää jos vähänkin ajattelee.
        Ja kuten sanoin tässä tapauksessa se isoin laiva ei ole autoja valmistava yhtiö vaan sen ympäristö missä se toimii.
        Saksassa ammattiyhdistykset ovat äärimmäisen vahvoja ja kaikki muutokset yhtiössä vaativat niiden hyväksynnän. Oletko koskaan ollut mukana prosessissa jossa muutetaan saksalaisen tehtaan toimintamallia? Minä olen.


      • Anonyymi

        No ei nyt ihan noinkaan. Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. Eihän Toyotakaan tee sähköautoja ja ladattavatkin yhden onnettoman kortin varassa.


      • Anonyymi

        Toyotan ongelma sähköautojen suhteen on sen johdon tekemä iso strateginen virhe. He satsasivat ikivanhaan hybridikorttiinsa joka perustuu siihen että autoa ei tarvitse ladata sähköverkosta. Vetyautot ovat aivan yhtä kaukana tulevaisuudessa kuin nen olivat 10 vuotta sitten.
        Heillä on nyt paljon isommat p***t housuissa kun saksalaisilla.
        Todella iso takamatka kurottavaksi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei nyt ihan noinkaan. Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. Eihän Toyotakaan tee sähköautoja ja ladattavatkin yhden onnettoman kortin varassa.

        "Ensin pitää olla selkeä näkemys ja usko asiaan ja sitten vasta lähdetään tekemään muutos. Nyt olemme murros aiheessa ja asiat mihin suuntaan kannattaa mennä ovat avoimia. "

        VW:llä on ollut näkemys asiasta ja se on tehnyt päätöksensä jo vuosia sitten. Siinä vain menee hetki aikaa ennenkuin näkemyksen lopputulos on kaupoissa ja kuluttajan näpeissä.
        Tässä on autolun seuraava askel. Sähköauto jonka hinta on tavantallaajan kukkarolle sopiva. https://www.youtube.com/watch?v=K6tbWxKM014


      • Anonyymi kirjoitti:

        Isot laivat kääntyvät hitaasti. Helppo ymmärtää jos vähänkin ajattelee.
        Ja kuten sanoin tässä tapauksessa se isoin laiva ei ole autoja valmistava yhtiö vaan sen ympäristö missä se toimii.
        Saksassa ammattiyhdistykset ovat äärimmäisen vahvoja ja kaikki muutokset yhtiössä vaativat niiden hyväksynnän. Oletko koskaan ollut mukana prosessissa jossa muutetaan saksalaisen tehtaan toimintamallia? Minä olen.

        Miten niin isot laivat kääntyvät hitaasti? Sähköauto oli ennen polttomoottoriautoa, kyllä olisi ollut aikaa (100 v.) tehdä hyvä ja halpa sähköauto.
        Akku on erittäin kallis; vertaa vaikka porakoneita (akku vs sähkö), akkukoneen hinta kaksinkertainen verrattuna sähköporakoneeseen.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Miten niin isot laivat kääntyvät hitaasti? Sähköauto oli ennen polttomoottoriautoa, kyllä olisi ollut aikaa (100 v.) tehdä hyvä ja halpa sähköauto.
        Akku on erittäin kallis; vertaa vaikka porakoneita (akku vs sähkö), akkukoneen hinta kaksinkertainen verrattuna sähköporakoneeseen.

        Tässä sinä itse vastaat omaan kysymykseesi. Miten tehdä halpa sähköauto jos tarpeeksi iso akku maksaa paljon? Aika sama jos sähköauto on keksitty sata vuotta sitten. Akkujen hinnat ovat pudonneet viimevuosina paljon ja maailma muuttuu siltäosin.
        Osoittaa isoa maalaisjärjen puutetta koohottaa tällaisista asioista näin lyhytnäköisesti.


    • Anonyymi

      Ensi vuonna tulee ainakin 10 uutta sähköautoa ja eri paksuisille lompakoille.

      • Anonyymi

        Aivan sama, ei todellakaan kiinnosta.ö


      • Anonyymi

        Eivät riitävän hyviä tarpeisiin.


    • Anonyymi

      Mulla on 3 sähköautoa,traxxas merkkisiä..ne riittää.

    • Anonyymi

      Tesla tekee jo kallista ja surkean laatuista autoa, ei ihme jos alkaa kiimaisimmatkin empiä.

    • Anonyymi

      Eihän ne autotehtaat niitä sähköautoja myytäväksi valmistakaan, vaan siksi että niiden valikoimissa pitää olla tietty % vähä- tai 0 päästöisiä autoja, jotta voidaan valmistaa ja myydä 200 CO2 päästöisiä autoja (esim. Porsche) joka tuo rahan taloon. Nim. Kyntäjän poika

      • Anonyymi

        Ai niinku esimerkiksi sähköautojen esikuva ja ykkönen Tesla?
        VW muuntaa kolmea isoa tehdastaan valmistamaan vain sähköautoja ja sen lisäksi jättimäistä akkutehdasta.
        Olet vähintään viisi vuotta ajastasi jäljessä.


      • Anonyymi

        Alaskaan ei ole myyty ainuttakaan sähkö peliä, eskimot tuottaa sähköä polttoöljyllä läpi vuoden?


      • Anonyymi

        Myynti alkaa tökkiä tavis kaaroilla , kun viherpeippo säätää käyttömaksut?


    • Anonyymi

      Eivät kaikki tarvitse pitkää ajomatkaa sähköautoilleen, itselleni riittää jos pääsee noin 220 km täydellä akulla ajomatkaa ja monilla on taloudessa 2 tai useampi auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe