Että suoraansanottuna v.tuttaa palstalla ihmisten kirjoittelu välillä. Täällä on jotenkin, joko niin paljon kateutta tai jotain pahantahtoisuutta muita kohtaan, että joskus mieli tekisi vedellä korville muutamaa tyyppiä.
Ja en todellakaan ala pistellä tässä mitään nimimerkkejä listalle, enkä arpomaan puskakirjoittajia. Tiedän kokemuksesta vaan, että ajallaan kaikki joutuu maksamaan jollaintavalla käytöksestään. Enkä tarkoita, että minun tarvitsee siihen tehdä yhtään mitään. Maailma sen tavalla tai toisella tekee.
Minua vaan suututttaa ja sillä siisti. Ja kun huomaan, että hammasrivistöä kiristää, sekä mieli on räjähdysherkkä, on syytä pitää taukoa. Se hyvä tässä systeemissä on, että aina voi ignoorata. 😁
Okei, myönnän...
186
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksipä sitä kateutta ja pahantahtoisuutta ja suoranaista ilkeyttä ei täälläkin olisi kun sitä on koko suomalainen yhteiskunta! Ei siitä eroon pääse todellisessa elämässä eikä netissä.
Sitä ihmiset purkaa omaa pahoinvointiaan tuntemattomiin, ja varsinkin tällaisilla foorumeilla ja nimettömissä medioissa se on helppoa ja turvallista. Suomalaiset voivat uskomattoman huonosti. Läpeensä sairas koko kansa, voi sanoa. Terveen ihmisen jolla itsetunto ja itsekunniotus tallella ei tarvitse hyökätä.Oikeastaan kun mietin, niin järjettömintä on ymmärtää tuon...
Ihmiset satuttaa toisiaan siksi, että heillä on puutteita, mihin he etsivät vastauksia ja täytettä muista. Vaikea olla vihainen hukkuvalle.....
Mutta jos sattuu ja suoranaisesti v.tuttaa se, että täällä kertautuu jokakohdassa se puutteiden täyttymättömyys, mikä aiheuttaa just negatiivista p.skaa jokapuolelle.
Onkai vaan puitava nyrkkiä taivaalle ja syytettävä universumia....
Niihän se on. En tiedä onko se huolestuttavaa vai hyvä asia, että tuohonkin tietyllä tavalla tottuu. Kun palstalla näkyy sanojen muodossa aikalailla se mitä ihmiset ovat ja edustavat.
Täällä tuollainen jopa korostuu, kun kasvotta ja henkilöitymättä voi vaan pudotella pommejaan ja pahaa mieltään.
Toisaalta on hyvä, että jossain voi purkaa ja mielummin täällä rätkyttämällä, kun kadulla tms. ihmisiä teilaamalla...kiusaamalla.
Se siinä on, että avoimemmat saa aina köniinsä kun ovat avoimia. Mutta ite oon ainakin paatunut siihen jollain tavalla, että jotakuta ärsyttää mun avoimuus tai romanttisuus.
Ei voi mitään, ärsyttää minkä ärsyttää. En minä muiden mieliksi muuttumaan ala. Ja tavallaan itessäkin on jo se vikavirtasuoja...jos avautuu asennoituu jo niin että pian saa kuulla ehkä kunniansa.😃
Mut tauot on hyviä, kun potuttaa.Täällä mun sisällä kuplii moni asia.... oikeastaan peilit toimi taas.
Ihmisillä on jotain vajavaisuuksia omassa itsessään ja niitä lähdetään paikkaamaan vaikka täällä keskittymällä toisen elämiin, tai suhteissa etsimällä jotain sellaista, mistä on jäänyt lapsena paitsi.... se vaan on jotenkin automaattista.... hukkuva tarraa oksaan.... hukkuva ihminen onkin saakelin itsekäs ja narsistinen.... se voi hukuttaa auttajansakin hätänsä vuoksi. Mutta turha sellaisesta on täällä tai missään muualla räkyttää...
Se vaan vit.ttaa ja pistää vihaks, varsinkin jos on omakohtaisia kokemuksia...Disse kirjoitti:
Täällä mun sisällä kuplii moni asia.... oikeastaan peilit toimi taas.
Ihmisillä on jotain vajavaisuuksia omassa itsessään ja niitä lähdetään paikkaamaan vaikka täällä keskittymällä toisen elämiin, tai suhteissa etsimällä jotain sellaista, mistä on jäänyt lapsena paitsi.... se vaan on jotenkin automaattista.... hukkuva tarraa oksaan.... hukkuva ihminen onkin saakelin itsekäs ja narsistinen.... se voi hukuttaa auttajansakin hätänsä vuoksi. Mutta turha sellaisesta on täällä tai missään muualla räkyttää...
Se vaan vit.ttaa ja pistää vihaks, varsinkin jos on omakohtaisia kokemuksia...Huomaan, että kuplii. Putkahtelee väliin pinnalle...
Yleisön edessä avautuminen ei koskaan oo samanlaista, kun itselleen avautuminen. Tai rakkaalleen...
- Anonyymi
Palstan "sivistystoimen johtajana" ei pääse kritiikin ulottumattomiin.
Kun roolin omaksuu, sen kanssa on vain eleltävä.Ei minua kritiikki haittaa, ei tämä siitä johdu.
Sallin ja hyväksyn omat virheet. En pidä itseäni täydellisenä.
Osaan käyttää kritiikin itseni kehittämiseen...
- Anonyymi
Onneksi palsta perustuu kirjoittamiseen, nyt ei ääniä halua kuunnella. Aivan hirveetä olisi sellainen äänipalsta missä viestiteltäisiin jutellen. Jotkut kuulemma käyttävät sellaisia, useinkin. Skypet ja muut, nyt kyllä vastapuoli tipahtaisi tuolilta, on sen verran pirteän näköinen olo.
Joo, ei ole mukavaa jos jotkut tarttuvat ilkeästi toiseen ihmiseen hakien vain sitä heikkoa kohtaa. Joillakin tuntuu olevan sellainen tapa, ehkä oma elämä ei ole silloin ihan kunnossa...mutta varmasti monella on vahvempi olo mitä minulla on nyt. Olen heikko kuin haavanlehti loppusyksystä.
AsianVierestäEipä ihmisiltä voi vaatia mitään reilua ja hyvää käytöstä, ei palstalla, eikä sen ulkopuolella. Jokainen tekee itse päätöksensä käyttäytymisestään.
Osalla se on tietoista, osalla tiedostamatonta.... ja luultavasti tätä viimeistä kaikista eniten.... tavallaan vaarallisinta porukkaa mitä maa päällään kantaa. Pidetään itseään hyvänä ihmisenä, mutta vajaavaisuuksissaan hukutellaan muita mukana...
No sen verta oon äkäsellä päällä, että voin sanoa ettei mua ainskaan per.ele hukuteta. 😬💪
Räyhään aikani tässä ja jatkan matkaa....
- Anonyymi
Hei äläpäs nyt.. Pieni vittuilu vaan piristää puolin ja toisin! Ja joihinkin juttuihin ei sitten tarvitse tarttua ollenkaan jos osuu jotenkin epäsopivasti omalle kohdalle.
Tai sitten en tiedä mitä täällä on tapahtunut.. puskista ei ainakaan kannata välittää yhtään.
xLEn mä usko, että täällä sen kummallisemmin on mitään erikoista käynyt. Alan tässä jo hiffaamaan, että mun kiukku kumpuaa ihan muualta....
Palstatouhu vaan nostaa sitä pintaan.
Sinä kyllä nyt jäit ihan ilman meriittejä siitä... sori vaan! 😂- Anonyymi
Disse kirjoitti:
En mä usko, että täällä sen kummallisemmin on mitään erikoista käynyt. Alan tässä jo hiffaamaan, että mun kiukku kumpuaa ihan muualta....
Palstatouhu vaan nostaa sitä pintaan.
Sinä kyllä nyt jäit ihan ilman meriittejä siitä... sori vaan! 😂Olet kyllä turhan varomattomasti kertonut täällä elämästäsi, mun mielestä. Mä varjelen omia tärkeitäni kuin karhuemo. Musta ei ole väliä, mutta heistä on. Siksi mulla on tämä linja.
Mua ei haittaa vaikka välillä ärsyttääkin. Hyvähän se on, oppii itsestään. Ja siitä toisesta, eikä se toinen ole välttämättä paha tai ilkeäkään, se on ehkä vain suora omissa huomioissaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet kyllä turhan varomattomasti kertonut täällä elämästäsi, mun mielestä. Mä varjelen omia tärkeitäni kuin karhuemo. Musta ei ole väliä, mutta heistä on. Siksi mulla on tämä linja.
Mua ei haittaa vaikka välillä ärsyttääkin. Hyvähän se on, oppii itsestään. Ja siitä toisesta, eikä se toinen ole välttämättä paha tai ilkeäkään, se on ehkä vain suora omissa huomioissaan.
xLinerSamaa mieltä ja minusta ihan koulutuksellisillisista syitä on vähän pakkokin välillä kurmuuttaa, muistuttaa aiemmista niin pikkuhiljaa sitä oppii varomaton vetämään rajoja. Itseasiassa dissellekin olen kyllä niistä avautumisista koettanut sanoa ettei ihan kaikkea kannata täällä kertoa mutta kun ei se nätisti sanominen vaikuta mitään, täytyy sitten esimerkinomaisesti vähän hiillostaa niin sillä varmaan parempi vaikutus.
Jokainenhan kyllä saa toki omista asioistaan avautua mutta sitten jos niihin liittyy muita ihmisiä, niinkuin usein liitttyy niin ihan heidän vuoksi hyvä olisi vähän vetää verhoa juttuihin niin ettei heille vaan sitten tule ikäviä seurauksia tai tuntemuksia mistään höpöjutuists täällä.
Se mitä tulee siihen että jos jotakuta raivostuttaa seuraukset kun itse ensin on avautunut niin voi sitä vähän peiliinkin vilkaista, siellä se juttujen liikkeellepanija löytyy ja tämä kuitenkin on keskustelupalsta & ihminen on juoruilija, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jos tarjoaa viihdettä kansalle omien juttujensa seurauksena se on vähän niin kuin kestettävä sitten.
Dissen kohdalla menee myös vähän niin että aika usein näkee vain omalta kannaltaan asiat eikä susotu hyväksymään että jollekin toiselle voi asiat olla erilaiset. Dissen maailmassa kaikki naiset on hyviä ja kaikki pahoinvoivat ätmit itse syyllisiä tilaansa jne. No jos ne naiset on disselle hyviä ei ne välttämättä kaikille ole ja voin kuvitella että kovastikin voi jotain naisetonta "ätmiä" dissen jutut ärsyttää, minuakin se naiivius naisten suhteen toisinaan vähän ärsyttää.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä ja minusta ihan koulutuksellisillisista syitä on vähän pakkokin välillä kurmuuttaa, muistuttaa aiemmista niin pikkuhiljaa sitä oppii varomaton vetämään rajoja. Itseasiassa dissellekin olen kyllä niistä avautumisista koettanut sanoa ettei ihan kaikkea kannata täällä kertoa mutta kun ei se nätisti sanominen vaikuta mitään, täytyy sitten esimerkinomaisesti vähän hiillostaa niin sillä varmaan parempi vaikutus.
Jokainenhan kyllä saa toki omista asioistaan avautua mutta sitten jos niihin liittyy muita ihmisiä, niinkuin usein liitttyy niin ihan heidän vuoksi hyvä olisi vähän vetää verhoa juttuihin niin ettei heille vaan sitten tule ikäviä seurauksia tai tuntemuksia mistään höpöjutuists täällä.
Se mitä tulee siihen että jos jotakuta raivostuttaa seuraukset kun itse ensin on avautunut niin voi sitä vähän peiliinkin vilkaista, siellä se juttujen liikkeellepanija löytyy ja tämä kuitenkin on keskustelupalsta & ihminen on juoruilija, on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jos tarjoaa viihdettä kansalle omien juttujensa seurauksena se on vähän niin kuin kestettävä sitten.
Dissen kohdalla menee myös vähän niin että aika usein näkee vain omalta kannaltaan asiat eikä susotu hyväksymään että jollekin toiselle voi asiat olla erilaiset. Dissen maailmassa kaikki naiset on hyviä ja kaikki pahoinvoivat ätmit itse syyllisiä tilaansa jne. No jos ne naiset on disselle hyviä ei ne välttämättä kaikille ole ja voin kuvitella että kovastikin voi jotain naisetonta "ätmiä" dissen jutut ärsyttää, minuakin se naiivius naisten suhteen toisinaan vähän ärsyttää.
-harmiseikirj-Toiset ovat avoimia omista asioistaa ja aina on niitä, jotka haluavat käyttää sitä aseena ja lyödä. Vallan käyttö on huumaavaa.
On myös niin, että aina ei huomaa kunnon hirttä siellä omassa silmässä, kun tonkii tikkua toisen silmästä.
Jos noin eettiseltä kannalta asiaa ajattelee, niin tasapainoisen ihmisen ei tarvitse käyttää hyväkseen toisen heikkouksia. Toisaalta tasapainoisen ihmisen ei tarvitse ohjeistaa toisia elämään siten kuin itse oikeaksi ymmärtää. On eri asia, jos puhutaan lapsista, heitä tuleekin ohjeistaa. Aikuiset taas saavat tehdä kuten haluavat, vit.tuillakin toisille, vaikkakaan se ei yleensä johda mihinkään hyvää lopputulokseen, jos hyvällä ymmärretään vaikka hyvää vääntöä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä ja minusta ihan koulutuksellisillisista syitä on vähän pakkokin välillä kurmuuttaa, muistuttaa aiemmista niin pikkuhiljaa sitä oppii varomaton vetämään rajoja. Itseasiassa dissellekin olen kyllä niistä avautumisista koettanut sanoa ettei ihan kaikkea kannata täällä kertoa mutta kun ei se nätisti sanominen vaikuta mitään, täytyy sitten esimerkinomaisesti vähän hiillostaa niin sillä varmaan parempi vaikutus.
-harmiseikirj-Älä puutu. Anna jokaisen olla just tasan niin avoin kuin he haluavat. Heillä on siihen täysi vapaus.
- Anonyymi
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Toiset ovat avoimia omista asioistaa ja aina on niitä, jotka haluavat käyttää sitä aseena ja lyödä. Vallan käyttö on huumaavaa.
On myös niin, että aina ei huomaa kunnon hirttä siellä omassa silmässä, kun tonkii tikkua toisen silmästä.
Jos noin eettiseltä kannalta asiaa ajattelee, niin tasapainoisen ihmisen ei tarvitse käyttää hyväkseen toisen heikkouksia. Toisaalta tasapainoisen ihmisen ei tarvitse ohjeistaa toisia elämään siten kuin itse oikeaksi ymmärtää. On eri asia, jos puhutaan lapsista, heitä tuleekin ohjeistaa. Aikuiset taas saavat tehdä kuten haluavat, vit.tuillakin toisille, vaikkakaan se ei yleensä johda mihinkään hyvää lopputulokseen, jos hyvällä ymmärretään vaikka hyvää vääntöä."Toisaalta tasapainoisen ihmisen ei tarvitse ohjeistaa toisia elämään siten kuin itse oikeaksi ymmärtää."
Tämä siis vinkkinä disselle, älä yritä ohjeistaa toisia ennenkuin olet päässyt itse tasapainoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puutu. Anna jokaisen olla just tasan niin avoin kuin he haluavat. Heillä on siihen täysi vapaus.
Ei ole silloin jos asiaan liittyy muita ihmisiä. Omista asioistaan saa avautua mutta toisten asioista ei, aika useinhan ne asiat linkittyvät ja limittäytyvät niin silloin pitää osata käyttää harkintaa mitä kertoo täällä. Minuste esim. Liner handlaa hyvin homman, kertoo esim. treeneistään, kotinsa siivottomuudesta tms. mutta koskaan ei ole paljastellut petikumppaneistaan tai niiden tavoista yhtään mitään.
"Toisaalta tasapainoisen ihmisen ei tarvitse ohjeistaa toisia elämään siten kuin itse oikeaksi ymmärtää."
Tämä siis vinkkinä disselle, älä yritä ohjeistaa toisia ennenkuin olet päässyt itse tasapainoon.Ohjeistaa? Missä mä olen ketään ohjeistanut? Jos jostain sanon mielipiteen ja sen miten minusta asiat pitäisi ottaa, ei se mitään ohjeistusta ole. Minulle on ihan sama, vaikka täällä kirjoittavat tyypit pitäis jääpuikkoa hanurissaan, ihan yks ja sama. Omapahan on elämä.... ja hanuri. 😂
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole silloin jos asiaan liittyy muita ihmisiä. Omista asioistaan saa avautua mutta toisten asioista ei, aika useinhan ne asiat linkittyvät ja limittäytyvät niin silloin pitää osata käyttää harkintaa mitä kertoo täällä. Minuste esim. Liner handlaa hyvin homman, kertoo esim. treeneistään, kotinsa siivottomuudesta tms. mutta koskaan ei ole paljastellut petikumppaneistaan tai niiden tavoista yhtään mitään.
-harmiseikirj-Jos kertoo vaikka naisystävistää, miten silloin kertoo toisen ihmisen asioista, kunmehän emme tiedä kenestä on puhe?
Entä sitten sinä, kun linkität tänne vaikka niitä ulkkisjuttuja, etkö silloin kerro toisen ihmisen asioista täällä? Tai kun perkaat vaikka dissen asioita tässä julkisesti, etskö silloin tee sitä samaa, kero toisen ihmisen tekemisistä ja vielä sellaisen ihmisen, joka me kaikki "tunnemme"- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä puutu. Anna jokaisen olla just tasan niin avoin kuin he haluavat. Heillä on siihen täysi vapaus.
Kaikilla on täysi vapaus sanoa mitä haluavat kuten itse sanoit. Ellei ymmärrä sitä on tullut väärään paikkaan.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ohjeistaa? Missä mä olen ketään ohjeistanut? Jos jostain sanon mielipiteen ja sen miten minusta asiat pitäisi ottaa, ei se mitään ohjeistusta ole. Minulle on ihan sama, vaikka täällä kirjoittavat tyypit pitäis jääpuikkoa hanurissaan, ihan yks ja sama. Omapahan on elämä.... ja hanuri. 😂
On se muuten silloin, jos esittää asian niin, että toistenkin pitäisi elää niin kuin itse ajattelee, että pitäisi elää. Ihan sama kuin jos me muut kertoisimme ja jotkuthan kertovatkin, miten sinun pitäisi elämääsi elää.
-kaskenpolttaja - Anonyymi
Jos kertoo vaikka naisystävistää, miten silloin kertoo toisen ihmisen asioista, kunmehän emme tiedä kenestä on puhe?
Entä sitten sinä, kun linkität tänne vaikka niitä ulkkisjuttuja, etkö silloin kerro toisen ihmisen asioista täällä? Tai kun perkaat vaikka dissen asioita tässä julkisesti, etskö silloin tee sitä samaa, kero toisen ihmisen tekemisistä ja vielä sellaisen ihmisen, joka me kaikki "tunnemme"Saattaa kuitenkin olla tunnistettavissa. Ulkkisjutuissa taas on kyse yhteikunnallisesti tärkeistä asioista eikä niissä jutuissa yleensä nimiä mainita vaikka pitäisi. Kun joku raiskaa lapsen sen naama ja kaikki tiedot siitä pitäisi julkaista, oli sitten ulkkis tai kotimainen tekijä. Taas jos on joku julkkis kyseessä se on julkisuutensa valinnut.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ohjeistaa? Missä mä olen ketään ohjeistanut? Jos jostain sanon mielipiteen ja sen miten minusta asiat pitäisi ottaa, ei se mitään ohjeistusta ole. Minulle on ihan sama, vaikka täällä kirjoittavat tyypit pitäis jääpuikkoa hanurissaan, ihan yks ja sama. Omapahan on elämä.... ja hanuri. 😂
Onhan ne nyt aika huvittavaa, että jätkä joka paasaa tunnevastuusta kaiket päivät itkee omaa ärsyyntymistään (ja syyttää siitä palstalaisia).
-flowersreally- Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Minusta ätmit,naiset, sekä minä ja joku ihmeellinen jännämieskin ollaan ihan samassa veneessä. Eikä minusta kukaan on sen erityisemmin paska tai hyvä. Itsensä voi julistaa johonkin ylevään k&k-mies tilaan ja se minua ärsyttää sinun jutuissas. Vaikka koitat olla kaikkitietävä hieno ihminen joka miettii muitakin, osaat olla kyllä ihan jumalaton kokovartalok.rpä!
Anonyymi kirjoitti:
Saattaa kuitenkin olla tunnistettavissa. Ulkkisjutuissa taas on kyse yhteikunnallisesti tärkeistä asioista eikä niissä jutuissa yleensä nimiä mainita vaikka pitäisi. Kun joku raiskaa lapsen sen naama ja kaikki tiedot siitä pitäisi julkaista, oli sitten ulkkis tai kotimainen tekijä. Taas jos on joku julkkis kyseessä se on julkisuutensa valinnut.
-harmiseikirj-Ihmiset puhuvat ihmissuhteistaan ja se on ihan ok, riippuen tietenkin hiukan näkökulmasta. Jos haukkuu toisen , se ei koskaan ole kovin rakentavaa. Jos taas kertoo haasteistaan parisuhteessa, se on ihan normaalia asioiden purkamista.
Ja joka tapauksessa jokaisella on oikeus valita tapansa jutella ja jos jollakulla on voimakan tarve puuttua siihen koko ajan, kannattaa miettiä miksi niin on.
Siinä olet ihan oikeassa ettei yksityistä tietoa pidä levittää, se on väärin, ellei ole lupa siltä toiselta.
Noista nimien julkistamisesta olen eri mieltä, koska en pidä julkisista lynkkaamisista ennen varsinaisten tuomioiden julistamista. Vaikka itsekin kyllä tunnistan tarpeen tietää ja lynkata ennen kaikkia todisteita ja niiden jälkeenkin. En pidä sitä kuitenkaan oikeana.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kunhan vaan nämä avoimetkin vielä oppisivat siihen, että kaikki kertomansa ei välttämättä herätä pelkästään ihasteluja. Jos tuo elämänsä julkiselle keskustelupalstalle, se elämä todennäköisesti päätyy ruodittavaksi, ilman että kyse olisi välttämättä kateudesta tai pahansuopuudesta.
-flowersreally- Disse kirjoitti:
Minusta ätmit,naiset, sekä minä ja joku ihmeellinen jännämieskin ollaan ihan samassa veneessä. Eikä minusta kukaan on sen erityisemmin paska tai hyvä. Itsensä voi julistaa johonkin ylevään k&k-mies tilaan ja se minua ärsyttää sinun jutuissas. Vaikka koitat olla kaikkitietävä hieno ihminen joka miettii muitakin, osaat olla kyllä ihan jumalaton kokovartalok.rpä!
Mikä on tuo kno..kele...missä se merkki on...no se koo et koo?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Minusta ätmit,naiset, sekä minä ja joku ihmeellinen jännämieskin ollaan ihan samassa veneessä. Eikä minusta kukaan on sen erityisemmin paska tai hyvä. Itsensä voi julistaa johonkin ylevään k&k-mies tilaan ja se minua ärsyttää sinun jutuissas. Vaikka koitat olla kaikkitietävä hieno ihminen joka miettii muitakin, osaat olla kyllä ihan jumalaton kokovartalok.rpä!
Ajoittainen kokovartalokyrpäily kuuluu vähän palstan luonteeseen, se pitää keskustelua yllä.
Ajoittainen kokovartalokyrpäily kuuluu vähän palstan luonteeseen, se pitää keskustelua yllä.
-harmiseikirj-Joo. Kyllä kai... Nyt saa tänään herkästi kaikki kuulla...
Mikä on tuo kno..kele...missä se merkki on...no se koo et koo?
Kiltti ja kunnollinen mies. Itse julistettu erikoisasema.
Disse kirjoitti:
Kiltti ja kunnollinen mies. Itse julistettu erikoisasema.
Ahaa...minä olen niin pihalla näistä termeistä.....
- Anonyymi
Kirjoituksesi yllä lukee anonyymi. Mitä se tarkoittaa? Kirjoitat puskista.
""Anonyymi
24.8.2019 8:15
Uusi
Hei äläpäs nyt.. Pieni vittuilu vaan piristää puolin ja toisin! Ja joihinkin juttuihin ei sitten tarvitse tarttua ollenkaan jos osuu jotenkin epäsopivasti omalle kohdalle.
Tai sitten en tiedä mitä täällä on tapahtunut.. puskista ei ainakaan kannata välittää yhtään.
xL"" Anonyymi kirjoitti:
Onhan ne nyt aika huvittavaa, että jätkä joka paasaa tunnevastuusta kaiket päivät itkee omaa ärsyyntymistään (ja syyttää siitä palstalaisia).
-flowersreally-Kato, sait uusittua turskasi. No sinähän tiedät itse tuon läiskiessä ja nimitellessäs, että miten ihana tyyppi itse olet. Käyt heilumassa pätevänä turskas kanssa moralisoimassa siitä mitä itse teet. Taputapu... ainiin... sähän olit introvertti, sehän voi tehdä mitä vaan.... 😂
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Kato, sait uusittua turskasi. No sinähän tiedät itse tuon läiskiessä ja nimitellessäs, että miten ihana tyyppi itse olet. Käyt heilumassa pätevänä turskas kanssa moralisoimassa siitä mitä itse teet. Taputapu... ainiin... sähän olit introvertti, sehän voi tehdä mitä vaan.... 😂
Helpottiko ärsytys kun annoit läikkyä?
-flowers- Anonyymi kirjoitti:
Helpottiko ärsytys kun annoit läikkyä?
-flowers-Eipä oikeastaan. Tää on vaan siitä, kun on huomannut sen bussilastillisen pellejä ajaneen yli.
Eikä sitä tunnetta helpota, vaikka sanoisi sinunlaisien hihhulien ajavan niitä.
Kyllä mä vaan tästä aikanani putsaan kuteet ja nousen ylös jatkamaan matkaa... hetken hidastus. 😬- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Eipä oikeastaan. Tää on vaan siitä, kun on huomannut sen bussilastillisen pellejä ajaneen yli.
Eikä sitä tunnetta helpota, vaikka sanoisi sinunlaisien hihhulien ajavan niitä.
Kyllä mä vaan tästä aikanani putsaan kuteet ja nousen ylös jatkamaan matkaa... hetken hidastus. 😬Jännä, että susta tuntuu tolta. Ihan kuin kokisit, että sä et ole tilanteen herra. Olet meidän pellejen armoilla. Mikä erottaa sut ätmeistä, jotka on naisten armoilla?
-flowers- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-flowersreally-Eikä syytä... Dissehän just tuossa totesi, että omista asioista se vitutus pohjimmiltaan löytyy. Eikä meidän kenenkään tarvitse olla täydellisiä, vaikka sä niin kovasti sitä muilta olekin aina vaatimassa. Lätkis, punasilmäsärjellä!
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä syytä... Dissehän just tuossa totesi, että omista asioista se vitutus pohjimmiltaan löytyy. Eikä meidän kenenkään tarvitse olla täydellisiä, vaikka sä niin kovasti sitä muilta olekin aina vaatimassa. Lätkis, punasilmäsärjellä!
xLEikö sultakaan nyt enää ton kummosempaa sohasua irtoa? Surkeeksi on mennyt.
-flowers- Anonyymi kirjoitti:
Jännä, että susta tuntuu tolta. Ihan kuin kokisit, että sä et ole tilanteen herra. Olet meidän pellejen armoilla. Mikä erottaa sut ätmeistä, jotka on naisten armoilla?
-flowers-No oikeastaan en mä oo kenenkään armoilla. Ihan hyvin mulla on elämä nyt ohjaksissa.
Oon vaan turhaan miettinyt kaiken maailman hihhuleiden ajatuksenjuoksua. Mitä hittoa se mulle kuuluu. Kyntäkööt turvallaan ojaa. Oonpahan minäkin joskus. Sieltäpähän sitä kaivatuu ylös tai ei....Disse kirjoitti:
No oikeastaan en mä oo kenenkään armoilla. Ihan hyvin mulla on elämä nyt ohjaksissa.
Oon vaan turhaan miettinyt kaiken maailman hihhuleiden ajatuksenjuoksua. Mitä hittoa se mulle kuuluu. Kyntäkööt turvallaan ojaa. Oonpahan minäkin joskus. Sieltäpähän sitä kaivatuu ylös tai ei....Ihmiset tykkää neuvoa muita, mutta neuvoja tuskin kannattaa antaa ellei sitä vartavasten kysytä. Sosiaalisia eläimiä kun ollaan..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ihmiset tykkää neuvoa muita, mutta neuvoja tuskin kannattaa antaa ellei sitä vartavasten kysytä. Sosiaalisia eläimiä kun ollaan..
Tuo on varmasti totta. Mä sorrun tuohon jatkuvasti, kun joku valittaa jostain. Olen ratkaisukeskeinen, enkä jaksa kuunnella iänikuista valittamista asioista, joille voi tehdä jotain. Vaikka toisen tarkoitus on saada vain hieman huomioita ja myötätuntoa. Koitan muistaa, mutta välillä lipsahtaa...
xL Anonyymi kirjoitti:
Tuo on varmasti totta. Mä sorrun tuohon jatkuvasti, kun joku valittaa jostain. Olen ratkaisukeskeinen, enkä jaksa kuunnella iänikuista valittamista asioista, joille voi tehdä jotain. Vaikka toisen tarkoitus on saada vain hieman huomioita ja myötätuntoa. Koitan muistaa, mutta välillä lipsahtaa...
xLOlinhan mäkin tuossa heti neuvomassa milloin niitä neuvoja sopis antaa..😄
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Olinhan mäkin tuossa heti neuvomassa milloin niitä neuvoja sopis antaa..😄
No niin. Eiköhän paineta omalla mutulla jatkossakin vaan 😂
Ja tää oli sitten neuvo! 🤪
xL
Joiltakin osin tämä palsta antaa paskaisen kuvan elämästä ja ihmisistä. Se kuva tarttuu ihoon, kuten paskalla on tapana tarttua. Välillä on vaikea muistaa, että elämä tuolla muualla ei oli paskaa. Onneksi sinne voi aina mennä toteamaan, että paska on vain täällä.
Vit.tuilu ja halveksunta, viha ja kauna, ne eivät ylläpidä elämää, ne myrkyttävät sen. Vit.tuilu lisää vit.tuilua, viha lisää vihaa. Siinä ilmapiirissä myrkky lisääntyy ja lisääntyy ja lopulta kaikki myrkyttyy.
Myrkyllinen ihminen on surullista katsottavaa. Voi olla, että aikansa jaksaa olla vierellä, loputtomiin ei jaksa.- Anonyymi
Mä taas luulen, että ne joilla on paha olla kokevat tämänkin paikan jotenkin pahaksi. Tai niin kuin Disse on aikaisemmin kirjoittanut, vähän vääntäen, että kun osuu itselle arkaan kohtaan, sattuu.
Samaa palautetta saadaan oikeassakin elämässä, jos siis ollaan vaikkapa töissä tai kaveripiirissä. Kun kerrot asioitasi, hyvä ystävä kertoo missä sulla menee vikaan. Vaikka et tykkäisikään. Tai jos töissä toimit pomon mielestä tavalla joka häntä ei miellytä, saat siitä varmasti suoran palautteen. Jotkut ottavat sen vastaan hyvin, toiset huonosti. Asiat eivät etene, jos väärällä tavalla itsekeskeisiä varotaan loukkaamasta. Nehän loukkaantuvat aivan mistä vaan, kun raakile mieli ottaa kaikesta kritiikistä osumaa.
Musta tämän palstan yksi hyvä puoli on nimenomaan eri mieltä olevat ihmiset.
xL Anonyymi kirjoitti:
Mä taas luulen, että ne joilla on paha olla kokevat tämänkin paikan jotenkin pahaksi. Tai niin kuin Disse on aikaisemmin kirjoittanut, vähän vääntäen, että kun osuu itselle arkaan kohtaan, sattuu.
Samaa palautetta saadaan oikeassakin elämässä, jos siis ollaan vaikkapa töissä tai kaveripiirissä. Kun kerrot asioitasi, hyvä ystävä kertoo missä sulla menee vikaan. Vaikka et tykkäisikään. Tai jos töissä toimit pomon mielestä tavalla joka häntä ei miellytä, saat siitä varmasti suoran palautteen. Jotkut ottavat sen vastaan hyvin, toiset huonosti. Asiat eivät etene, jos väärällä tavalla itsekeskeisiä varotaan loukkaamasta. Nehän loukkaantuvat aivan mistä vaan, kun raakile mieli ottaa kaikesta kritiikistä osumaa.
xLSuora palaute ja vit.tuilu ovat kaksi aivan eri asiaa. Vit.tuilussa on käsittääkseni tarkoitus satuttaa ja sanoisinpa, että sellaisella ihmisellä juuri on niitä ongelmia oman itsensä kanssa.
Tämä paikka ei ole paha, täällä näkyy eräs puoli ihmisyydestä vallitsevana.- Anonyymi
Suora palaute ja vit.tuilu ovat kaksi aivan eri asiaa. Vit.tuilussa on käsittääkseni tarkoitus satuttaa ja sanoisinpa, että sellaisella ihmisellä juuri on niitä ongelmia oman itsensä kanssa.
Tämä paikka ei ole paha, täällä näkyy eräs puoli ihmisyydestä vallitsevana.Ehei, vittuilussa ei ole tarkoitus satuttaa. Se voi osua kipeään kohtaan, eli juuri siihen mistä on puhe tai mistä puhe johtuu, jos ei tunne itseään. Ota se hyvänä huomiona, mahdollisesti värikkäänä tulevanan keskusteluna. Siitä oppii itsestään aika paljon, kun kuoritaan turhat mielistelyt pois.
Mulla on yksi aivan ihana kaveri. Se on hiukan asperger-tyyppinen, ja siltä saa aina rehellisen ja suoran kommentin. Ai että mä arvostan sitä näiden itseään mielistelevien seassa! Ei se mieti, että pidetäänkö siitä jos se sanoo totuuden. Sen itsetunto kestää sen. Joku aina välillä loukkaantuukin, mutta omaa heikkouttaan.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehei, vittuilussa ei ole tarkoitus satuttaa. Se voi osua kipeään kohtaan, eli juuri siihen mistä on puhe tai mistä puhe johtuu, jos ei tunne itseään. Ota se hyvänä huomiona, mahdollisesti värikkäänä tulevanan keskusteluna. Siitä oppii itsestään aika paljon, kun kuoritaan turhat mielistelyt pois.
Mulla on yksi aivan ihana kaveri. Se on hiukan asperger-tyyppinen, ja siltä saa aina rehellisen ja suoran kommentin. Ai että mä arvostan sitä näiden itseään mielistelevien seassa! Ei se mieti, että pidetäänkö siitä jos se sanoo totuuden. Sen itsetunto kestää sen. Joku aina välillä loukkaantuukin, mutta omaa heikkouttaan.
xLinerPalaute voi olla hyvää tai kehittävää, negatiivinen palaute on vittuilua josta ei ole mitään hyötyä.
Anonyymi kirjoitti:
Ehei, vittuilussa ei ole tarkoitus satuttaa. Se voi osua kipeään kohtaan, eli juuri siihen mistä on puhe tai mistä puhe johtuu, jos ei tunne itseään. Ota se hyvänä huomiona, mahdollisesti värikkäänä tulevanan keskusteluna. Siitä oppii itsestään aika paljon, kun kuoritaan turhat mielistelyt pois.
xLinerEn ota, koska vit.tuilu on väkivaltaa ja en hyväksy väkivaltaa.
Suora , rehellinen palaute voi olla joskus hyvinkin kipeää. Se ei ole mitään lällyilyä, se kuitenkin aina lähtee arvostamisesta.
Vit.tuilu , ilkeily siis, jos tarkennetaan termit, on pahoinpitelyä ja jos itse mielellään ilkeilee, kannattaa pysähtyä miettimään, miki itsellä on tarve ilkeillä. Tasapainoisella, itsensä kanssa sinut olevalla ihmisellä ei ole tarvetta olla ilkeä, antaa palautetta ilkeilemällä. Ei ole tarvetta hallita ilkeilemällä.
Maailma on pullollaan ilkeilyä, se ei kuitenkaan ole merkki siitä, että ihmiset ovat tasapainoisia.Anonyymi kirjoitti:
Palaute voi olla hyvää tai kehittävää, negatiivinen palaute on vittuilua josta ei ole mitään hyötyä.
Juuri niin, sinä sen hyvin kiteytit.
- Anonyymi
En ota, koska vit.tuilu on väkivaltaa ja en hyväksy väkivaltaa.
Suora , rehellinen palaute voi olla joskus hyvinkin kipeää. Se ei ole mitään lällyilyä, se kuitenkin aina lähtee arvostamisesta.
Vit.tuilu , ilkeily siis, jos tarkennetaan termit, on pahoinpitelyä ja jos itse mielellään ilkeilee, kannattaa pysähtyä miettimään, miki itsellä on tarve ilkeillä. Tasapainoisella, itsensä kanssa sinut olevalla ihmisellä ei ole tarvetta olla ilkeä, antaa palautetta ilkeilemällä. Ei ole tarvetta hallita ilkeilemällä.
Maailma on pullollaan ilkeilyä, se ei kuitenkaan ole merkki siitä, että ihmiset ovat tasapainoisia.Meillä on ilmeisesti nyt erilainen näkemys vittuilun määritelmästä.
Jos mä sanon, että sä olet täällä puolustamassa itseäsi loukkauksilta koittamalla määräillä toisten tyyliä kirjoittaa, otatko sen palautteena vain vittuiluna?
xL Anonyymi kirjoitti:
Meillä on ilmeisesti nyt erilainen näkemys vittuilun määritelmästä.
Jos mä sanon, että sä olet täällä puolustamassa itseäsi loukkauksilta koittamalla määräillä toisten tyyliä kirjoittaa, otatko sen palautteena vain vittuiluna?
xLOtan sen palautteena. Joskin teet siinä tulkintaa, mutta kuitenkin otan sen palautteena ja mietin sanojasi. Aina et kuitenkaan sano noin sävyisästi ja sillon se muuttuu piikittelyksi.
Olen sanonut sinulle, että sinulla on taito sanoa asioita hienosti, olet selvästi pohtinut ihmiselämää, sitten on se toinen puoli ja se on se piikittely.Se ei ole millään tavalla rakentavaa, eikä se myöskään johda rakentavaan keskusteluun.
"Aina piikittelijä ei edes huomaa käytöstään, toisinaan se on itsetarkoitus. Piikittelijä ei siedä toisen tunnetiloja ja kontrolloi tilannetta kuittailemalla.
Hän voi myös purkaa omaa pahoinvointiaan ja huonommuuden tunteitaan toiseen − suojautua toista haukkumalla. On turvallisempaa olla puolustuskannalla ja lytätä toinen vaikka kaiken varalta."
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/piikittelija_peittaa_huonommuuden_tunteitaan_ivaamalla_muita- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meillä on ilmeisesti nyt erilainen näkemys vittuilun määritelmästä.
xLHe haluaisi tästä palstasta semmoisen jossa kaikilla olisi pelkkää hyvää sanottavaa toisista ja kaikki olisi vain samaa mieltä kaikesta, eivät tajua että keskustelu kuolisi siinä samalla. Ketään ei kauan jaksaisi kiinnostaa keskinäisen selkääntaputtelun kerho, ei niitä taputtelijoitakaan.
No he varmaan tähän vastaa että rakantava kritiikki on kyllä sallittua. No missä menee rakentavan kritiikin ja mielensäpahoittamisen raja? en usko että kukaan sitä osaa määärittää kun ihmiset on erilaisia ja pitäisi tosi hyvin tuntea kaikki muut jotta osaisi sen rakentavan kritiikin jokaiselle sopivaksi personoida.
He haluaisi tästä palstasta semmoisen jossa kaikilla olisi pelkkää hyvää sanottavaa toisista ja kaikki olisi vain samaa mieltä kaikesta, eivät tajua että keskustelu kuolisi siinä samalla. Ketään ei kauan jaksaisi kiinnostaa keskinäisen selkääntaputtelun kerho, ei niitä taputtelijoitakaan.
No he varmaan tähän vastaa että rakantava kritiikki on kyllä sallittua. No missä menee rakentavan kritiikin ja mielensäpahoittamisen raja? en usko että kukaan sitä osaa määärittää kun ihmiset on erilaisia ja pitäisi tosi hyvin tuntea kaikki muut jotta osaisi sen rakentavan kritiikin jokaiselle sopivaksi personoida.
-harmiseikirj-Piikittely ja vit.tuilu on aivan eri asia kuin rakentava keskustelu . Rakentava keskustelu taas kestää sen, että ollaan eri mieltä. Toisen eri mieltä oleminen ei ole itselle uhka, johon pitäisi vastata lyttäämällä se toinen. Päin vastoin, voi arvostaa toisen mielipidettä, koska se antaa myös itselle uusia näkökulmia. Piikittely ja lyttääminen kertoo siitä, että ei kykene kunnioittamaan toisen oikeutta olla eri mieltä, vaan on osoitettava, että minä tässä olen oikeassa, ole sinä hiljaa.
Anonyymi kirjoitti:
He haluaisi tästä palstasta semmoisen jossa kaikilla olisi pelkkää hyvää sanottavaa toisista ja kaikki olisi vain samaa mieltä kaikesta, eivät tajua että keskustelu kuolisi siinä samalla. Ketään ei kauan jaksaisi kiinnostaa keskinäisen selkääntaputtelun kerho, ei niitä taputtelijoitakaan.
-harmiseikirj-Sinäkin Ritari olet hyvä pohdiskelija. Harmillista on se, että tuot esiin ajatuksesi niin voimakkaan vihamielisesti, ettei se houkuta vaihtamaan ajatuksia. Sorrut nimittelyyn, kun et kestä toisen mielipidettä, jos se eroaa sinun mielipiteestäsi.
Sellaisessa tilanteessa ei enää ole kyse erilaisten mielipiteiden esittämisestä ja pohtimisesta, siinä on kyse jo ihan silkasta oikeassa olemisen tarpeesta toisia nimitellen ja lytäten.
Eriävää mielipidettä ei taida olla helppo kestää? Ei taida olla helppo sietää sitä, että toinen on mielestäsi tyhmä, eikä tajua?- Anonyymi
Piikittely ja vit.tuilu on aivan eri asia kuin rakentava keskustelu . Rakentava keskustelu taas kestää sen, että ollaan eri mieltä. Toisen eri mieltä oleminen ei ole itselle uhka, johon pitäisi vastata lyttäämällä se toinen. Päin vastoin, voi arvostaa toisen mielipidettä, koska se antaa myös itselle uusia näkökulmia. Piikittely ja lyttääminen kertoo siitä, että ei kykene kunnioittamaan toisen oikeutta olla eri mieltä, vaan on osoitettava, että minä tässä olen oikeassa, ole sinä hiljaa.
Joo, no kieltämättä osin noin mutta esim. suvaitsevaisten piirien kanssa on mahdotonta keskustella asiallisesti, aina kun niiltä loppuu argumentit alkaa persuttelu yms. sun muu niin nykyään ei niiden kanssa edes huvita yrittää keskustella asiallisesti kun ei se vaan onnistu.Sama koskee sateenkarijengiä ja feministejä, ei ne kykene asiallisiin faktapohjaisiin keskusteluihin niin aivan sama sitten jo lähdössä mennä asiattomuuksiin itsekin.
xLKomppaan. Niinkuin jo aloituksessa sanoin, en ala ketään sormella osoittamaan, koska kyse on mun onasta tunteesta ja jotkut vaan nostaa sen pintaan. Palsta on sama mitä irl on muut ihmiset. Eikä ne ees tarkoituksella tee mitään pahaa. Päinvastoin, ovat tekevinään just oikein.
Paska fiilis ja vihainen olo.... sellaista se välillä on... murisen ja mehkaan jonnekin kuitenkin... ehkä se on hyvä myöntää...Anonyymi kirjoitti:
Joo, no kieltämättä osin noin mutta esim. suvaitsevaisten piirien kanssa on mahdotonta keskustella asiallisesti, aina kun niiltä loppuu argumentit alkaa persuttelu yms. sun muu niin nykyään ei niiden kanssa edes huvita yrittää keskustella asiallisesti kun ei se vaan onnistu.Sama koskee sateenkarijengiä ja feministejä, ei ne kykene asiallisiin faktapohjaisiin keskusteluihin niin aivan sama sitten jo lähdössä mennä asiattomuuksiin itsekin.
-harmiseikirj-Loppuuhan ne sanat sinultakin, kun sorrut siihen nimittelyyn. Minusta olisi hieno jutella kanssasi, mutta en viitsi, koska en tunne erityistä viehtymystä ninittelyyn ja asenteelliseen tulkintaan. Eri mieltä olemme varmasti joistakin asioista ja siksi niistä olisi mukava ajatuksia vaihtaa, mutta kun en halua sitä suvakkileimaa siinä kohtaa kun et enää muuta keksi, jätän väliin. Kun sorrut siihen siihen nimittelyyn, silloin sinultakin faktat loppuvat tai ajattelet, että sinun faktasi ovat jotenkin oikeammat kuin sen toisen ja silloin ei enää olekaan kyse keskustelusta vaain oikeassa olemisesta ja vallan käytöstä.
Disse kirjoitti:
Komppaan. Niinkuin jo aloituksessa sanoin, en ala ketään sormella osoittamaan, koska kyse on mun onasta tunteesta ja jotkut vaan nostaa sen pintaan. Palsta on sama mitä irl on muut ihmiset. Eikä ne ees tarkoituksella tee mitään pahaa. Päinvastoin, ovat tekevinään just oikein.
Paska fiilis ja vihainen olo.... sellaista se välillä on... murisen ja mehkaan jonnekin kuitenkin... ehkä se on hyvä myöntää...Varmasti on hyvä myöntää, että meuhkaa väärään suuntaan, jos meuhkaa täällä jotain mikä on tapahtunut jossain muualla. On aina reilumpaa sanoa se, kuin vain kaataa kurjaa oloaan toisten niskaan. Niin täällä kuin siellä oikeassakin elämässä.
- Anonyymi
Loppuuhan ne sanat sinultakin, kun sorrut siihen nimittelyyn. Minusta olisi hieno jutella kanssasi, mutta en viitsi, koska en tunne erityistä viehtymystä ninittelyyn ja asenteelliseen tulkintaan. Eri mieltä olemme varmasti joistakin asioista ja siksi niistä olisi mukava ajatuksia vaihtaa, mutta kun en halua sitä suvakkileimaa siinä kohtaa kun et enää muuta keksi, jätän väliin. Kun sorrut siihen siihen nimittelyyn, silloin sinultakin faktat loppuvat tai ajattelet, että sinun faktasi ovat jotenkin oikeammat kuin sen toisen ja silloin ei enää olekaan kyse keskustelusta vaain oikeassa olemisesta ja vallan käytöstä.
Nykyään sorrun siihen varmaan herkemmin. On sitä asialliesti keskustelua yritetty ja minä aina yleensä osoitan myös uuutislinkeillä faktat mutta aina tulee joku wuppis persutteluineen jokatapauksessa niin nykyään ei hirveästi edees huvita yrittää olla asiallinen edes lähdössä varsinkin kun patologiseen altruismiin sairastuneiden kanssa se on mahdotonta ja niitähän ne usein on.
Nykyään sorrun siihen varmaan herkemmin. On sitä asialliesti keskustelua yritetty ja minä aina yleensä osoitan myös uuutislinkeillä faktat mutta aina tulee joku wuppis persutteluineen jokatapauksessa niin nykyään ei hirveästi edees huvita yrittää olla asiallinen edes lähdössä varsinkin kun patologiseen altruismiin sairastuneiden kanssa se on mahdotonta ja niitähän ne usein on.
-harmiseikirj-No se on tietenkin sinun valintasi. Silloin niitä hyviä keskusteluja on aina vaan harvemmin, jos jokaiselle uudelle yrittäjälle kostaa niiden edellisten kesksutelijoiden "virheet". Itse kuulun heihin, jotka eivät jaksa epäasiallista keskustelua. Minulla on niin paljon mahdollisuuksia tuolla oikeassa elämässä käydä hyviä keskusteluja, etten ole tämän palstan varassa juttukavereiden tarpeessani, silloin voin valita kenen kanssa ja millä ehdoilla keskustelen.
Minua kiinnostaa sinun mielipiteesi, mutta ei millä ehdoilla tahansa.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xL" Asiat eivät etene, jos väärällä tavalla itsekeskeisiä varotaan loukkaamasta. Nehän loukkaantuvat aivan mistä vaan, kun raakile mieli ottaa kaikesta kritiikistä osumaa. "
Ap,tä tarkoitat. Ellei kukaan kyseenalaistaisi ap,n ohjeita miten pitää elää niin tärkein ongelma palstalla olisi jonkun maailmanmestari salibandypelaajan pienet ongelmat josta ei koidu hengenvaaraa kenellekään.
Ap vähättelee puheita naisettomuudesta, se ei ole mitään vaikka siitä saa alkunsa naisviha ja sitä kautta naisiin kohdistuva väkivalta.
Dissen olisi parempi keskittyä vaan ajelemaan tuhannen euron arvoisella mopollaan ja jättää ohjeistus paremmin osaaville. - Anonyymi
Otan sen palautteena. Joskin teet siinä tulkintaa, mutta kuitenkin otan sen palautteena ja mietin sanojasi. Aina et kuitenkaan sano noin sävyisästi ja sillon se muuttuu piikittelyksi.
Olen sanonut sinulle, että sinulla on taito sanoa asioita hienosti, olet selvästi pohtinut ihmiselämää, sitten on se toinen puoli ja se on se piikittely.Se ei ole millään tavalla rakentavaa, eikä se myöskään johda rakentavaan keskusteluun.
"Aina piikittelijä ei edes huomaa käytöstään, toisinaan se on itsetarkoitus. Piikittelijä ei siedä toisen tunnetiloja ja kontrolloi tilannetta kuittailemalla.
Hän voi myös purkaa omaa pahoinvointiaan ja huonommuuden tunteitaan toiseen − suojautua toista haukkumalla. On turvallisempaa olla puolustuskannalla ja lytätä toinen vaikka kaiken varalta."
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/voi_hyvin/psykologia/piikittelija_peittaa_huonommuuden_tunteitaan_ivaamalla_muitaMä en vaan jaksa aina lässyttää ja mulle ei toisten hyväksyntä ole tärkeää. Siksi vedän mutkat suoraksi ja menen suoraan asiaan. Ja mun tyylini on välillä värikästä ja tarkoituksella provosoin - silloin saa yleensä aidompia kommentteja, ihmiset paljastavat itsestään enemmän.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Ihanaa Harmis :) Musta on tosi kivaa pahoittaa mieltäni sun aloituksistasi, älä vaan muuta tyyliä 😂 Täytyykin olla vähän mausteita, muuten tää olisi pelkkää asiakaspalvelu-hymyilyä ja lässytystä koko palsta.
xL Anonyymi kirjoitti:
Mä en vaan jaksa aina lässyttää ja mulle ei toisten hyväksyntä ole tärkeää. Siksi vedän mutkat suoraksi ja menen suoraan asiaan. Ja mun tyylini on välillä värikästä ja tarkoituksella provosoin - silloin saa yleensä aidompia kommentteja, ihmiset paljastavat itsestään enemmän.
xLinerYmmärrän kyllä, että jotkut pitävät asiallista keskustelua lässytyksenä. Joillekin väkivaltainen ja epäasiallinen käyttäytyminen on osa hyväksi koettuja toimintamalleja. Vastuunsa tuntevan ihmisen käytöstä sellainen ei ole. Varsinkin kun vastuu kätevästi työnnetään sille toiselle. Hän "ansaitsee" tulla kohdelluksi huonosti. Eikös ne kiusaajat siten tekojaan oikeuta?
Asiallinen keskustelu vaatii paljon enemmän aivikapasitettia kuin ilkeily. Sanoa sanottavansa rakentavasti eikä vi.ttuilleen, siinä on haastetta ja kaikista ei ole sitä haastetta vastaanottamaan. Sehän riippuu paitsi taidoista ja sinulla kyllä on taito keskustella myös asiallisesti, myös omasta etiikasta. Jos katsoo oikeudekseen ilkeillä, silloin tietysti ilkeilee.- Anonyymi
Ymmärrän kyllä, että jotkut pitävät asiallista keskustelua lässytyksenä. Joillekin väkivaltainen ja epäasiallinen käyttäytyminen on osa hyväksi koettuja toimintamalleja. Vastuunsa tuntevan ihmisen käytöstä sellainen ei ole. Varsinkin kun vastuu kätevästi työnnetään sille toiselle. Hän "ansaitsee" tulla kohdelluksi huonosti. Eikös ne kiusaajat siten tekojaan oikeuta?
Asiallinen keskustelu vaatii paljon enemmän aivikapasitettia kuin ilkeily. Sanoa sanottavansa rakentavasti eikä vi.ttuilleen, siinä on haastetta ja kaikista ei ole sitä haastetta vastaanottamaan. Sehän riippuu paitsi taidoista ja sinulla kyllä on taito keskustella myös asiallisesti, myös omasta etiikasta. Jos katsoo oikeudekseen ilkeillä, silloin tietysti ilkeilee.Jep, mä olenkin tyhmä ja yksinkertainen, sehän ei ole kenellekään yllätys ja mä itse olen ihan sujut sen asian kanssa. Toimin siis oman kapasiteettini mukaan, ja sitä kautta saatte te muut tuntea itsenne vähän omaa tasoanne fiksummaksi. Ihan hyvä diili, eikö?😁
xL Anonyymi kirjoitti:
Jep, mä olenkin tyhmä ja yksinkertainen, sehän ei ole kenellekään yllätys ja mä itse olen ihan sujut sen asian kanssa. Toimin siis oman kapasiteettini mukaan, ja sitä kautta saatte te muut tuntea itsenne vähän omaa tasoanne fiksummaksi. Ihan hyvä diili, eikö?😁
xLPäätitkin sitten aloittaa sen vi.ttuilun, ok. Osuinko johonkin, kun piti alkaa puolustautumaan?
Et ole tyhmä ja yksinkertainen, jos olisit, et yltäisi sellaiseen pohdintaan kuin yllät.
Kiitos keskustelusta.- Anonyymi
Päätitkin sitten aloittaa sen vi.ttuilun, ok. Osuinko johonkin, kun piti alkaa puolustautumaan?
Et ole tyhmä ja yksinkertainen, jos olisit, et yltäisi sellaiseen pohdintaan kuin yllät.
Kiitos keskustelusta."Kiitos kommentista."
Mä olen sen verran fiksu, että tiedän olevani tyhmä. Ja sen verran fiksu myös, ettei sun manipulointisi kanna hedelmää täällä päässä. Et sä voi hallita toisten kommentointia, vaikka kuinka pelottaisi mitä sieltä tulee.
xL Anonyymi kirjoitti:
"Kiitos kommentista."
Mä olen sen verran fiksu, että tiedän olevani tyhmä. Ja sen verran fiksu myös, ettei sun manipulointisi kanna hedelmää täällä päässä. Et sä voi hallita toisten kommentointia, vaikka kuinka pelottaisi mitä sieltä tulee.
xLSiis osuin johonkin. Palautetta ei ole aina helppo ottaa vastaan.
Minulla ei ole mitään tarvetta hallita sinua. Voit ihan vapaasti jatkaa vit.ttuilua, kun se sinulle tuntuu olevan tärkeää. Minun taas ei tarvitse keskustella kanssasi silloin, kun päätät käyttäytyä epäasiallisesti. En halua palkita sellaista käytöstä, joten ...Sehän on tuon palautteen kanssa vähän niin, että sitä on kiva antaa, vaikea ottaa vastaan :)
- Anonyymi
Siis osuin johonkin. Palautetta ei ole aina helppo ottaa vastaan.
Minulla ei ole mitään tarvetta hallita sinua. Voit ihan vapaasti jatkaa vit.ttuilua, kun se sinulle tuntuu olevan tärkeää. Minun taas ei tarvitse keskustella kanssasi silloin, kun päätät käyttäytyä epäasiallisesti. En halua palkita sellaista käytöstä, joten ...Onko sulle siis vaikeaa ajatella, että joku voisi pitää itseään tyhmänä ja olla silti ihan sujut itsensä kanssa? Pidät sitä vittuiluna, aika jännä... vai ottiko tuo sulle siksi koville, kun ajattelit voivasi vedota älykkyyteen saadaksesi mut toimimaan haluamallasi tavalla? Tuossa jo aiemmin koitit kehumalla saada haluamasi, ei onnistunut.
xL Anonyymi kirjoitti:
Onko sulle siis vaikeaa ajatella, että joku voisi pitää itseään tyhmänä ja olla silti ihan sujut itsensä kanssa? Pidät sitä vittuiluna, aika jännä... vai ottiko tuo sulle siksi koville, kun ajattelit voivasi vedota älykkyyteen saadaksesi mut toimimaan haluamallasi tavalla? Tuossa jo aiemmin koitit kehumalla saada haluamasi, ei onnistunut.
xLEi minun ole mitenkään vaikea ajatella, että joku pitää itseään tyhmänä( vaikka ei sitä yleisen mittapuun mukaan ole) ja olla sujut sen kanssa.
En pidä sitä vi.ttuiluna.
Sinulla on kova tarve tulkita, kun saat palautetta omasta käytöksestäsi. Sekin on ihan ymmärrettävää, on helppo antaa palautetta ja vit.ttuillenkin, jos siltä tuntuu, mutta aina vaikeampaa ottaa sitä vastaan.
Minä en sinua ole kehunut, annoin rehellistä palautetta, et näemmä kykene oikein hyvin ottamaan sitä vastaan. Vastaat palautteeseen hyökkäämällä, mikä sekin on ymmärrettävää, kun on niitä kipukohtia meillä itse kullakin.
Mielenkiintoista sinänsä se, että koet palautteen manipulointina. Ehkä et ole tottunut positiiviseen, rehelliseen palautteeseen?
Sen sijaan se, miten itse kuvailut vi,ttuiluasi, se on manipulointia. Kun on tarkoitus saada aikaan jokin negatiivinen reaktio , se juuri on sitä manipulointia.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä en vaan jaksa aina lässyttää ja mulle ei toisten hyväksyntä ole tärkeää. Siksi vedän mutkat suoraksi ja menen suoraan asiaan. Ja mun tyylini on välillä värikästä ja tarkoituksella provosoin - silloin saa yleensä aidompia kommentteja, ihmiset paljastavat itsestään enemmän.
xLinerTollaiset jotka "menee suoraan asiaan" (töksäyttelee suoraan mielipiteitään) ei varmaan ole kauhean tykättyjä missään, ei palstoilla eikä irl.
- Anonyymi
Ei minun ole mitenkään vaikea ajatella, että joku pitää itseään tyhmänä( vaikka ei sitä yleisen mittapuun mukaan ole) ja olla sujut sen kanssa.
Sinulla on kova tarve tulkita, kun saat palautetta omasta käytöksestäsi. Sekin on ihan ymmärrettävää, on helppo antaa palautetta ja vit.ttuillenkin, jos siltä tuntuu, mutta aina vaikeampaa ottaa sitä vastaan.
Minä en sinua ole kehunut, annoin rehellistä palautetta, et näemmä kykene oikein hyvin ottamaan sitä vastaan. Vastaat palautteeseen hyökkäämällä, mikä sekin on ymmärrettävää, kun on niitä kipukohtia meillä itse kullakin.
Mielenkiintoista sinänsä se, että koet palautteen manipulointina. Ehkä et ole tottunut positiiviseen, rehelliseen palautteeseen?
Sen sijaan se, miten itse kuvailut vi,ttuiluasi, se on manipulointia. Kun on tarkoitus saada aikaan jokin negatiivinen reaktio , se juuri on sitä manipulointia."Sinulla on kova tarve tulkita, kun saat palautetta omasta käytöksestäsi. Sekin on ihan ymmärrettävää, on helppo antaa palautetta ja vit.ttuillenkin, jos siltä tuntuu, mutta aina vaikeampaa ottaa sitä vastaan. "
Mielenkiintoista on se, että xl on itse sanonut olevansa mulkku, mutta jos sen sanookin sille joku muu, se selkeesti alkaa puolustautua ja ehkä pahoittaa mielensäkin vähän? Syyttää henkilöhyökkäykseksi vaikka joku vain toteaa saman minkä se on itse todennut itsestään. Anonyymi kirjoitti:
"Sinulla on kova tarve tulkita, kun saat palautetta omasta käytöksestäsi. Sekin on ihan ymmärrettävää, on helppo antaa palautetta ja vit.ttuillenkin, jos siltä tuntuu, mutta aina vaikeampaa ottaa sitä vastaan. "
Mielenkiintoista on se, että xl on itse sanonut olevansa mulkku, mutta jos sen sanookin sille joku muu, se selkeesti alkaa puolustautua ja ehkä pahoittaa mielensäkin vähän? Syyttää henkilöhyökkäykseksi vaikka joku vain toteaa saman minkä se on itse todennut itsestään.No, en halua analysoida häntä.
Yleensä taitaa olla niin, että itse saa sanoa itseään vaikka miksi, mutta kun sen tekee joku muu, se onkin eri asian. Aika usein itseään mitätöivä ihminen haluaa kuitenkin jonkun väiitävän vastaan ja vakuuttelevan hänelle, ettei niin ole.
On yllättävän vaikea ottaa vastaan positiivista palautetta, varsinkin, jos ei kykene luottamaan ihmisten rehellisyyteen. Onhan niinkin, että ihminen, jota on satutettu, puree auttavaa kättä kuten kiusattu koira puree, jos ojennat käden sille.- Anonyymi
Ei minun ole mitenkään vaikea ajatella, että joku pitää itseään tyhmänä( vaikka ei sitä yleisen mittapuun mukaan ole) ja olla sujut sen kanssa.
Sen sijaan se, miten itse kuvailut vi,ttuiluasi, se on manipulointia. Kun on tarkoitus saada aikaan jokin negatiivinen reaktio , se juuri on sitä manipulointia."Kun on tarkoitus saada aikaan jokin negatiivinen reaktio , se juuri on sitä manipulointia."
Nyt tulkitset omiasi. Vai onko sun mielestäsi negatiivinen reaktio sama kuin aidompi? Niin, voihan se todellakin olla, jos on miellyttämishaluinen mielistelijä muuten.
xL Anonyymi kirjoitti:
"Kun on tarkoitus saada aikaan jokin negatiivinen reaktio , se juuri on sitä manipulointia."
Nyt tulkitset omiasi. Vai onko sun mielestäsi negatiivinen reaktio sama kuin aidompi? Niin, voihan se todellakin olla, jos on miellyttämishaluinen mielistelijä muuten.
xLAnteeksi, jos tulkitsin väärin.
Aito reaktio on aito reaktio. Se voi olla positiivinen tai negatiivinen.- Anonyymi
No, en halua analysoida häntä.
Yleensä taitaa olla niin, että itse saa sanoa itseään vaikka miksi, mutta kun sen tekee joku muu, se onkin eri asian. Aika usein itseään mitätöivä ihminen haluaa kuitenkin jonkun väiitävän vastaan ja vakuuttelevan hänelle, ettei niin ole.
On yllättävän vaikea ottaa vastaan positiivista palautetta, varsinkin, jos ei kykene luottamaan ihmisten rehellisyyteen. Onhan niinkin, että ihminen, jota on satutettu, puree auttavaa kättä kuten kiusattu koira puree, jos ojennat käden sille.Sä tarjoat positiivisen palautteesi mukana kytkykauppaa. Palaute kelpaa, niin nega- kuin positiinen, mutta suahan tässä vituttaa kun en huoli kauppatavaraasi siinä samalla.
xL Anonyymi kirjoitti:
Sä tarjoat positiivisen palautteesi mukana kytkykauppaa. Palaute kelpaa, niin nega- kuin positiinen, mutta suahan tässä vituttaa kun en huoli kauppatavaraasi siinä samalla.
xLTarjoan palautteen, sitä ei tarvitse ottaa vastaan, siihen ei liity mitään kytkykauppaa, ainakaan täältä minun suunnastani. Jos näet siinä jonkin kytkykaupan, se nousee sitten sinun omasta tulkinnastasi.
Ja minua ei vituta :)
Mielestäni sinä juuri perustelit, jos oikein muistan, sitä piikitellen annettavaa palautettasi sillä, että joillekin sitä pitää antaa...muistinkohan ajatuksesi oikein?
Kauppatavaraako ne sinun antamasi palautteesi ovat? Miten sinä toivot ihmisten suhtautuvan sinun antamaasi palautteeseen?- Anonyymi
Tarjoan palautteen, sitä ei tarvitse ottaa vastaan, siihen ei liity mitään kytkykauppaa, ainakaan täältä minun suunnastani. Jos näet siinä jonkin kytkykaupan, se nousee sitten sinun omasta tulkinnastasi.
Ja minua ei vituta :)
Mielestäni sinä juuri perustelit, jos oikein muistan, sitä piikitellen annettavaa palautettasi sillä, että joillekin sitä pitää antaa...muistinkohan ajatuksesi oikein?
Kauppatavaraako ne sinun antamasi palautteesi ovat? Miten sinä toivot ihmisten suhtautuvan sinun antamaasi palautteeseen?Mä luulen että toi oli väännetty jostain Dissen kommentista. Mä en ole kirjoittanut tuollaista.
Musta on hyvä että täällä on monenmoista erilaista kirjoittajaa ja kirjoitustyyliä. Jos ei tykkää jonkun tavasta, ei tarvi lukea jos tuntuu liian pahalta. Ole sinäkin tuollainen kuin olet, mä kuittaan kyllä jos olen jostain asiasta sun kanssa eri mieltä, tykkäsit tai et :)
xL Anonyymi kirjoitti:
Mä luulen että toi oli väännetty jostain Dissen kommentista. Mä en ole kirjoittanut tuollaista.
Musta on hyvä että täällä on monenmoista erilaista kirjoittajaa ja kirjoitustyyliä. Jos ei tykkää jonkun tavasta, ei tarvi lukea jos tuntuu liian pahalta. Ole sinäkin tuollainen kuin olet, mä kuittaan kyllä jos olen jostain asiasta sun kanssa eri mieltä, tykkäsit tai et :)
xLPahoittelen, jos muistan väärin.
On hyvä, että olemme erilaisia. Ja on ihan hienoa, jos kerrot mielipiteesi, sehän sitä rikkautta on, emme me mitenkään voi olla aina samaa mieltä kaikesta ja sehän se hienoa onkin, koska silloin aina myös itse saa paljon.
Jos taas piikittelet, siihen en vastaa. Olet varmaan huomannut, etten ole vastaillut sinulle. Se johtuu siitä, etten halua lakaista maton alle asioita ja kun olet kohdellut minua epäasiallisesti, minusta maton alle lakaisua on se, että käyttäydyn kuin mitään ei olisi tapahtunut. Se on siis sinun käsissäsi keskustelemmeko vai emme.- Anonyymi
Pahoittelen, jos muistan väärin.
On hyvä, että olemme erilaisia. Ja on ihan hienoa, jos kerrot mielipiteesi, sehän sitä rikkautta on, emme me mitenkään voi olla aina samaa mieltä kaikesta ja sehän se hienoa onkin, koska silloin aina myös itse saa paljon.
Jos taas piikittelet, siihen en vastaa. Olet varmaan huomannut, etten ole vastaillut sinulle. Se johtuu siitä, etten halua lakaista maton alle asioita ja kun olet kohdellut minua epäasiallisesti, minusta maton alle lakaisua on se, että käyttäydyn kuin mitään ei olisi tapahtunut. Se on siis sinun käsissäsi keskustelemmeko vai emme.Mä voin sujuvasti keskustella sun kanssasi, vaikka käyttäydytkin epäasiallisesti :)
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kiitos kommentista."
xLLatelehan vähän lisää kliseisiä paradokseja.
Anonyymi kirjoitti:
Mä voin sujuvasti keskustella sun kanssasi, vaikka käyttäydytkin epäasiallisesti :)
xLKyllä minäkin voin sujuvasti keskustella sinun kanssasi vaikka käyttäydyt epäasiallisesti, en vaan halua tehdä sitä. Silloin kun voi valita keskustelukumppanin, valitsen myös. Täälä voin valita. Eli pallo on sinulla.
- Anonyymi
Kyllä minäkin voin sujuvasti keskustella sinun kanssasi vaikka käyttäydyt epäasiallisesti, en vaan halua tehdä sitä. Silloin kun voi valita keskustelukumppanin, valitsen myös. Täälä voin valita. Eli pallo on sinulla.
Me voidaan kaikki valita keskustelukumppanimme, et ole ainoa. Kaikki eivät vaan vedä tähän touhuun tuollaisia kytkykauppoja mukaan :)
Mie painelen nyt muihin hommiin, kiitos antoisasta keskustelusta ;)
xL Anonyymi kirjoitti:
Me voidaan kaikki valita keskustelukumppanimme, et ole ainoa. Kaikki eivät vaan vedä tähän touhuun tuollaisia kytkykauppoja mukaan :)
Mie painelen nyt muihin hommiin, kiitos antoisasta keskustelusta ;)
xLTotta kai voivat valita, ihan jokainen voi valita kenen kanssa keskustelee ja kenen ei.
Kiitos itsellesi, keskustelu on todella ollut antoisa.
- Anonyymi
Ei Disse ole liikaa kertonut kun ei kukaan hänen henkilöllisyyttään tiedä. XLiner taas halusi päästä sanomaan jotain omaa psyykettään pönkittevää kehuskelua että suojelee "läheisiöään" kuin KARHUEMO (hahahha kuules karhuemo on sua 50x voimakkaampi) hahahahahah ketään ei kiinnosta tuollainen tyhjää paskaa suoltava Xliner...ei kiinnnostaisi vaikka sanoisi nimensä suoraan. täysin mitäänsanomaton kirjoittaja!
- Anonyymi
En usko, että linerillä on läheisiä. On ehkä joskus ollut. Ei noin inhottavan ihmisen kanssa kukaan halua olla pidemmän päälle tekemisissä.
- Anonyymi
Palsta lienee siis hyvä paikka harjoitella tunnevastuun ottamista?
-flowersreally-- Anonyymi
"Jokainen on vastuussa omista tunteistaan" on eräs perusopeista niin että me muut voidaan nyt olla ihan vastuuttomia tässä asiassa eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä mistään minkä mahdollisesti olisimme aiheuttaneet.
"Jokainen on vastuussa omista tunteistaan" on eräs perusopeista niin että me muut voidaan nyt olla ihan vastuuttomia tässä asiassa eikä tarvitse tuntea syyllisyyttä mistään minkä mahdollisesti olisimme aiheuttaneet.
-harmiseikirj-Juurikin näin. Oletko jotain oppinut vihdoin sinäkin? Oho! Ihmeiden aika ei ole ohi! 😃☝️
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Juurikin näin. Oletko jotain oppinut vihdoin sinäkin? Oho! Ihmeiden aika ei ole ohi! 😃☝️
En vielä täysinoppinut, noin yleensä voisin hieman tuntea syyllisyyttä, se saamarin omatunto, mutta nyt voin tehdä poikkeuksen kun itse guru joka tuon loistavan lauseen on kehittänyt kyseessä :D
En vielä täysinoppinut, noin yleensä voisin hieman tuntea syyllisyyttä, se saamarin omatunto, mutta nyt voin tehdä poikkeuksen kun itse guru joka tuon loistavan lauseen on kehittänyt kyseessä :D
-harmiseikirj-Tiedän minä itsekin, että vaikka nyt kuplii kaikenlaista, turha mun on sitä vaikka sinuun osoittaa. Oot mikä oot ja saat olla....
- Anonyymi
Kaskenpolttajasta on lyhyessä ajassa tullut suosikkini. Viilipyttymäinen asiakirjoittaja, jolta irtoaa myös nauru tarpeen tullen 😊 Lisäksi hän käsittelee taitavasti heitä jotka hyökkäävät häntä kohtaan.
-sivusta- Anonyymi
No nyt minä hämmennyin ihan sanattomaksi. Kiitos sanoistasi :)
👍
-sivusta - Anonyymi
No nyt minä hämmennyin ihan sanattomaksi. Kiitos sanoistasi :)
Komppaan. Kaskis on huippu.
t. vanha palstalainen Anonyymi kirjoitti:
Komppaan. Kaskis on huippu.
t. vanha palstalainenKiitos vaan sanoistasi, lämmittää kovasti. Kohta on vaarana, että nousee pissa tänne yläpäähän :)
Jeesus has left the building.
Disse kirjoitti:
Ei oo vielä lähtenyt.... ehkä jossainvaiheessa pidän taukoa... ehkä...
Disse kuolee meidän kaikkien tunteistaan vastuuttomien puolesta..
Vitsivitsi..Wwuwuw kirjoitti:
Disse kuolee meidän kaikkien tunteistaan vastuuttomien puolesta..
Vitsivitsi..No sä ainakin osaat hyvin vastata omista, mitä nyt joskus läikkyy. 😃
Ehkä mäkin joskus osaan elää jonkun tietynlaisen vitutuksen ja paskan fiiliksen yli purkamatta sitä toisiin ja nieleskelemättä.... aikanaan kaikki...😊- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ei oo vielä lähtenyt.... ehkä jossainvaiheessa pidän taukoa... ehkä...
Suosittelen taukoa, jos tolta tuntuu.
Itse oon tän palstan avulla oppinut paljon nettivittuilusta, että mistä se tulee ja miten se heijastaa kirjoittajan omaa draaman kaipuuta, joka ei riipu siitä kohteesta. Ja draaman kaipuu kuuluu ihmisluontoon, jokainen hakee sen jostain ja tosiet tarvii enemmän, toiset vähemmän.
t. nrt Anonyymi kirjoitti:
Itse oon tän palstan avulla oppinut paljon nettivittuilusta, että mistä se tulee ja miten se heijastaa kirjoittajan omaa draaman kaipuuta, joka ei riipu siitä kohteesta. Ja draaman kaipuu kuuluu ihmisluontoon, jokainen hakee sen jostain ja tosiet tarvii enemmän, toiset vähemmän.
t. nrtNyt osuit asian ytimeen. Draaman kaipuu...sen tunnistaminen itsessään ...
Anonyymi kirjoitti:
t. nrtTämä palsta on juuri sellainen paikka, missä jotkut järjestämällä järjestää draamaa kun omassa elämässä ei tapahdu mitään.
Zombi kirjoitti:
Tämä palsta on juuri sellainen paikka, missä jotkut järjestämällä järjestää draamaa kun omassa elämässä ei tapahdu mitään.
Ei mua ainakaan kiinnosta draamailu vaikkei mun elämässä mitään tapahdukaan.
Wwuwuw kirjoitti:
Ei mua ainakaan kiinnosta draamailu vaikkei mun elämässä mitään tapahdukaan.
Ai? No tässä välissä olit jatkuvasti minun kurkussani kiinni. Rouva draamaqueen.
Zombi kirjoitti:
Ai? No tässä välissä olit jatkuvasti minun kurkussani kiinni. Rouva draamaqueen.
Ai? Taisit vaan kuvitella, dear draamaking.
- Anonyymi
Zombi kirjoitti:
Eikös sellaisen hoida ihan yhdellä kädellä, toisella kädellä voi peittää haukotuksen..
xL Anonyymi kirjoitti:
Eikös sellaisen hoida ihan yhdellä kädellä, toisella kädellä voi peittää haukotuksen..
xLWuhwelia minä pyörittelen vaikka vasemman käden pikkusormella.
Zombi kirjoitti:
Wuhwelia minä pyörittelen vaikka vasemman käden pikkusormella.
Ja kuitenkin näet taas tuhmia unia musta..
- Anonyymi
Zombi kirjoitti:
Wuhwelia minä pyörittelen vaikka vasemman käden pikkusormella.
Minä vähän epäilen.. Taitaa olla toisinpäin 😊
xL Anonyymi kirjoitti:
Minä vähän epäilen.. Taitaa olla toisinpäin 😊
xLEihän se tuota usko itekään, kuhan nyt koittaa vähän pullistella..
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Eihän se tuota usko itekään, kuhan nyt koittaa vähän pullistella..
Vikisee sun saappaan alla? Niin mä arvelinkin.
xL Wwuwuw kirjoitti:
Eihän se tuota usko itekään, kuhan nyt koittaa vähän pullistella..
En uskokaan. Se olin minä joka painoi tuota peukkua :D
- Anonyymi
Zombi kirjoitti:
Tämä palsta on juuri sellainen paikka, missä jotkut järjestämällä järjestää draamaa kun omassa elämässä ei tapahdu mitään.
Ja jotkut tulkitsee kaiken erilaisuuden (eri mieltä tai eri vaikka temperamenttia olemisen) draamailuksi.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jotkut tulkitsee kaiken erilaisuuden (eri mieltä tai eri vaikka temperamenttia olemisen) draamailuksi.
-flowersreally-Tai sitten joku syyttää narsistiksi.
Mjooh...Ihmiset kokevat erilaiset ihmiset omalla tavallaan.
Esim. itse en ole koskaan pitänyt sinusta, vaikka itse uskot olevasi suosittu ja ns. hyvä tyyppi. Yleensä hyppään tekstisi kokonaan yli, koska niissä on aina jotain ärsyttävää.- Anonyymi
Dissen on-off tyyppisyys aiheuttaa sen että kaikki naiset kyllä tykkää kun niitä kohtaan ei koskaan tule oikeaa kritiikkiä kun taas me miehet ollaan kaikki toksisesti maskuliinisia jos ei olla kuin disse itse, joka tietenkin on paras miehenmalli kaikille. Eipä se sitten ihme että miehet ei oikein tykkää. Ittse ihan kyllä pidän dissestä muuten mutta mielipiteet usein sellaisia että niistä on vähän vaikea pitää tai hyväksyä, voihan se vika olla minussakin enkä tiedä onko disse ihan tietoisesti vienyt juttujaan siihen suuntaan mutta niistä tulee mieleen usein tämä niljake:
https://www.aamulehti.fi/a/200126478
https://www.is.fi/viihde/art-2000005203076.html
niin sanotaanko nyt niin että disse kyllä parhaansa tekee sen eteen että jotkut ei pidä tyylistä.
-harmiseikirj- Esim. Tietyt radiojuontajat ärsyttävät minua erittäin paljon...
Kaksi ärsyttävintä löytyy Novalta: Anssi ja Niina... Epäilemättä heistäkin joku pitää. Minun on vaihdettava kanavaa jos he ovat äänessä.Anonyymi kirjoitti:
Dissen on-off tyyppisyys aiheuttaa sen että kaikki naiset kyllä tykkää kun niitä kohtaan ei koskaan tule oikeaa kritiikkiä kun taas me miehet ollaan kaikki toksisesti maskuliinisia jos ei olla kuin disse itse, joka tietenkin on paras miehenmalli kaikille. Eipä se sitten ihme että miehet ei oikein tykkää. Ittse ihan kyllä pidän dissestä muuten mutta mielipiteet usein sellaisia että niistä on vähän vaikea pitää tai hyväksyä, voihan se vika olla minussakin enkä tiedä onko disse ihan tietoisesti vienyt juttujaan siihen suuntaan mutta niistä tulee mieleen usein tämä niljake:
niin sanotaanko nyt niin että disse kyllä parhaansa tekee sen eteen että jotkut ei pidä tyylistä.
-harmiseikirj-Jep...Näitä riittää ketkä eroavat uuden rakkauden vuoksi. Ensin kavereina tutustellaan vaikkapa keskustelupalstoilla, siirrytään privaan, käydään kahvilla jne jne...... Onhan näitä tälläkin palstalla ja asiat näillä eräillä menevät elämässä juuri niin. Katso menneisyyteen mikäli haluat ennustaa tulevaa......
-Vähän joo Disse tulee mieleen tosta kaverista ja ihan ikäkin itseasiassa natsaisi.- Anonyymi
blade83 kirjoitti:
Esim. Tietyt radiojuontajat ärsyttävät minua erittäin paljon...
Kaksi ärsyttävintä löytyy Novalta: Anssi ja Niina... Epäilemättä heistäkin joku pitää. Minun on vaihdettava kanavaa jos he ovat äänessä.Joo, se on jännä juttu että jotkut vaan ärsyttää ja myönnän kyllä sen että varmaan tulee disseä liikaa tenttailtua juurikin tuon minkkkinen-meilleyhtymän vuoksi kun se on minusta niljake, ja vaikken disseä pidäkään samanlaisena niljakkeena niin haluan silti myös sitten varmistaa ettei ole ja se saattaa kieltämättä taas sitten disseä ärsyttää.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se on jännä juttu että jotkut vaan ärsyttää ja myönnän kyllä sen että varmaan tulee disseä liikaa tenttailtua juurikin tuon minkkkinen-meilleyhtymän vuoksi kun se on minusta niljake, ja vaikken disseä pidäkään samanlaisena niljakkeena niin haluan silti myös sitten varmistaa ettei ole ja se saattaa kieltämättä taas sitten disseä ärsyttää.
-harmiseikirj-Mutta Dissehän on niljake. Ihan niin kuin sinäkin.
-flowersreally- Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Täytyy muistaa, ennen kuin omit taas koko miessukupuolen omaa näkökantaasi kuuluvaksi, että tää palsta ei ole mikään miniotos miehistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Dissehän on niljake. Ihan niin kuin sinäkin.
-flowersreally-Et taida pitää kenestäkään palstalla?
- Anonyymi
blade83 kirjoitti:
Esim. Tietyt radiojuontajat ärsyttävät minua erittäin paljon...
Kaksi ärsyttävintä löytyy Novalta: Anssi ja Niina... Epäilemättä heistäkin joku pitää. Minun on vaihdettava kanavaa jos he ovat äänessä.Minä laitan autossa radion äänettömälle tiettyjen mainosten kohdalla jotka ärsyttää. Typerämmin ei olisi joitain mainoksia voinut tehdä.
Anssi ja Niina ei ärsytä yhtään joten erilaisia makuja on, dissen mielestä on vain yksi maku. Dissen maku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta Dissehän on niljake. Ihan niin kuin sinäkin.
-flowersreally-Ai saa.ana onko täällä naisiakin jotka eivät ole imelyyden vietävissä, imeliin naisiin dissen puheet tehoaa ja sellainen nainen pyyhkäistään ohi.
Ettet kuitenkin vain vitsaillut. Anonyymi kirjoitti:
Minä laitan autossa radion äänettömälle tiettyjen mainosten kohdalla jotka ärsyttää. Typerämmin ei olisi joitain mainoksia voinut tehdä.
Anssi ja Niina ei ärsytä yhtään joten erilaisia makuja on, dissen mielestä on vain yksi maku. Dissen maku.Anssi edustaa sellaista miestyyppiä mistä en pidä yhtään ja Niinan teko höhötys on uskomattoman raskasta kuunneltavaa.
Joskus vaikkapa aamulypsyn radio-ohjelmassakin ärsyttää tämän Annin teennäinen kikatus...Lukeeko naisilla soppareissa, että höhötä järjettömästi miesten jutuille?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et taida pitää kenestäkään palstalla?
Taitaa se Gentsusta jotenkin tykätä, kun kirjoittelee sille neutraalisti. Tai ainakin Gentsu varmasti uskoo näin, koska on huomannut vittuilun olevan vähäisempää. Hänhän ajattelee kaikkein naisten tavoittelevan häntä. Muille mieskirjoittelijoille vittuilusta Genio on oikein ihastuksissaan, juuri siksi varmaan Floweria piirittääkin. Heillä on yhteinen missio.
- Anonyymi
blade83 kirjoitti:
Anssi edustaa sellaista miestyyppiä mistä en pidä yhtään ja Niinan teko höhötys on uskomattoman raskasta kuunneltavaa.
Joskus vaikkapa aamulypsyn radio-ohjelmassakin ärsyttää tämän Annin teennäinen kikatus...Lukeeko naisilla soppareissa, että höhötä järjettömästi miesten jutuille?Minä en ajattele niin heistä. Annin kikatus on aitoa, sitä ei voi teeskennellä, voisin kuunnella sellaista päivittäin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa se Gentsusta jotenkin tykätä, kun kirjoittelee sille neutraalisti. Tai ainakin Gentsu varmasti uskoo näin, koska on huomannut vittuilun olevan vähäisempää. Hänhän ajattelee kaikkein naisten tavoittelevan häntä. Muille mieskirjoittelijoille vittuilusta Genio on oikein ihastuksissaan, juuri siksi varmaan Floweria piirittääkin. Heillä on yhteinen missio.
Gentsu nimim. ei ole sattunut silmään..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielistelee Gentsua selvästi. <3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielistelee Gentsua selvästi. <3
Tai on Gentsu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai on Gentsu.
Olisivat muuten hyvä pari. Sopisivat toisilleen kirjoittelujen perusteella :)
Anonyymi kirjoitti:
Minä en ajattele niin heistä. Annin kikatus on aitoa, sitä ei voi teeskennellä, voisin kuunnella sellaista päivittäin. :)
No Annin kikatus vielä menee, joskin on toisinaan yliampuvaa...
Mut toi Niinan höhötys...Siis kun se on juurikin höhöhöhö. Kuka oikeasti nauraa höhöttämällä?- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai saa.ana onko täällä naisiakin jotka eivät ole imelyyden vietävissä, imeliin naisiin dissen puheet tehoaa ja sellainen nainen pyyhkäistään ohi.
Ettet kuitenkin vain vitsaillut.No minuun ei vetoa yksikään mies täällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisivat muuten hyvä pari. Sopisivat toisilleen kirjoittelujen perusteella :)
Olen joskus hiukan ihastunut.
-flowersreally- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-flowersreally-Oletko muka oikea flower?
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Jos tuo minkkinen saa naisia tuolla ulkonäöllä ja vartalolla niin ei voi johtua rumuudesta jos naista ei saa.
Palstamiehet huom! Vink Vink vai pitäiskö sanoa Mink Mink.Jiimen kirjoitti:
Jos tuo minkkinen saa naisia tuolla ulkonäöllä ja vartalolla niin ei voi johtua rumuudesta jos naista ei saa.
Palstamiehet huom! Vink Vink vai pitäiskö sanoa Mink Mink.Luonteessa ja asenteessa se vika on.
Jiimen kirjoitti:
Jos tuo minkkinen saa naisia tuolla ulkonäöllä ja vartalolla niin ei voi johtua rumuudesta jos naista ei saa.
Palstamiehet huom! Vink Vink vai pitäiskö sanoa Mink Mink.Tarkoitatko, että hän on Suomen rumin mies?.....Kyllä minä olen nähnyt paljon rumempiakin. Tuota luonnehtisin ns. tavis hömppä. Kyllä tuon tasoiset miehet ovat usein parisuhteessa ja toisaalta tuota tasokkaammat voivat olla sinkkuna tai parisuhteeessa.
-Mut tää on aina jotenkin koomista kun ne ihmiset ketkä eniten eroavat ovat juurikin niitä, ketkä kaikkein hanakimmin ovat jakamassa näitä parisuhdenouvojaan ja elämänohjeitaan muille ihmisille....- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-flowersreally-Et voi olla... :)
Noh, vahinkoja sattuu... :)
https://www.youtube.com/watch?v=mgJQ6w887uA - Anonyymi
blade83 kirjoitti:
Tarkoitatko, että hän on Suomen rumin mies?.....Kyllä minä olen nähnyt paljon rumempiakin. Tuota luonnehtisin ns. tavis hömppä. Kyllä tuon tasoiset miehet ovat usein parisuhteessa ja toisaalta tuota tasokkaammat voivat olla sinkkuna tai parisuhteeessa.
-Mut tää on aina jotenkin koomista kun ne ihmiset ketkä eniten eroavat ovat juurikin niitä, ketkä kaikkein hanakimmin ovat jakamassa näitä parisuhdenouvojaan ja elämänohjeitaan muille ihmisille....Heillä on enemmän kokemusta millä neuvoa.
blade83 kirjoitti:
Tarkoitatko, että hän on Suomen rumin mies?.....Kyllä minä olen nähnyt paljon rumempiakin. Tuota luonnehtisin ns. tavis hömppä. Kyllä tuon tasoiset miehet ovat usein parisuhteessa ja toisaalta tuota tasokkaammat voivat olla sinkkuna tai parisuhteeessa.
-Mut tää on aina jotenkin koomista kun ne ihmiset ketkä eniten eroavat ovat juurikin niitä, ketkä kaikkein hanakimmin ovat jakamassa näitä parisuhdenouvojaan ja elämänohjeitaan muille ihmisille....Jos tuo minkkinen saa NAISIA tuolla ulkonäöllä ja vartalolla niin ei voi johtua rumuudesta jos NAISTA ei saa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et voi olla... :)
Noh, vahinkoja sattuu... :)
https://www.youtube.com/watch?v=mgJQ6w887uAMiten se menikään, se ala/yläkanttiin arvioiminen..
-flowers- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se menikään, se ala/yläkanttiin arvioiminen..
-flowers-juu, mut ei kerrota sitä muille... ;)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu, mut ei kerrota sitä muille... ;)
Ei tietenkään... mäkin voin kirjoittaa näin. :)
-flowers-
Olikohan se joku mainos jossakin että tauko on osa matkaa. Itsekkin lähden huomenna viikoksi sukuloimaan enkä hirveästi arvaile millaisia otsikoita tänne on sillä aikaa syntynyt.
Arkielämässä olen huomannut, ainakin miesten kesken, että sanonta "v*ttuilu on välittämistä" ajatus kantaa pitkälle. Kyllähän joskus saunailloissa voisi todeta että "oletko miettinyt tuota liikunnan ja ruuan suhdetta sillä keskivartlostasi voisi päätellä että syöt enemmän kuin kulutat"; yleensä tuo van tivistyy sanoihin "äijä on lihonut." Kuitenkin tarkoitus on hyvä ja siitä se keskustelu sitten etenee. Täällä kun ei toisia tunneta niin vaikea se on tulkita.- Anonyymi
Jos jumiutuu palstalle kaikkiin juttuihin kiinni, se rajoittaa elämää ja ajatuksia aika paljon, kuin olisi oikeasta elämästä ulkopuolella silloin, hyvä ottaa välillä etäisyyttä vähän vaikka ne tutut höpötyskumppanit jäävätkin sitten hetkeksi -> to oblivion, for a moment.
- Anonyymi
Eihän täällä kukaan tunne ketään. Vain tyhmät ja yksinkertaiset tekevät päätelmiä kuka on hyvä kuka huono, nettikirjoitusten perusteella.
Dissen nimimerkit on vaihtuneet, dissidentin jälkeen kirjoitteli puskista ja sanoi itse että näin on mukavampaa. Kirjautui uudelleen dissiksi, heti perään alkoi haukkua puskista kirjoittajia. Tätä ei tietenkään tunnustanut. Poisti jälleen nimimerkin, jatkoi puskista mutta ei haukkunut enää puskailijoita. Nyt dissenä samat tunnevastuuhöpinät jatkuu jonka itse todisti vääräksi tällä aloituksellaan, sitten ihmettelee miksi jotkut dissaa häntä. - Anonyymi
jos ei osaa muita tapoja ilmaista välittämistä kuin tuon vittuilun, niin naisten kans ei kyl pääse pitkälle...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos ei osaa muita tapoja ilmaista välittämistä kuin tuon vittuilun, niin naisten kans ei kyl pääse pitkälle...
Vitut se msitään välittämisestä kerro, tuntemattomien kesken. Ihan tyypillistä nettikäytöstä jokaisella palstalla. Täällä on helppo purkaa elämänsä pettymykset. Jos ei sitä kestä ei kannata olla palstoillakaan.
- Anonyymi
On hyvä pointti tuo: juurikin jos ei itse kestä omassa elämässään asioita, niin sitten yrittää niitä ratkaista ja purkaa palstoilla mielikuvituskavereiden kanssa.
Jotenkin mielikuvituskaverien kanssa palstalla niitä pitäisi ratkaista.... joista eräs erittäin hyvä esimerkki oli, en tiedä uskallanko mainita nimeä, mutta voin kertoa nimimerkin, erittäin ongelmallinen joku keski-ikäinen nainen, nimim oli joku ajattelijan-osa... kertoi minulle ongelmistaan.... hitto kyllästyin sen höpötyksiin kerrassaan...
- Anonyymi
Ihmiset kirjoittaa koska ei ole muuten ketään kenelle jutella. Tää on eräänlaista sosiaalista elämää vaikka tämä ei ole sma kun kasvotusten puhuisi ihmisen kanssa. Palstalaiset on yksinäisiä joten kirjoittelevat tänne sen takia.
- Anonyymi
Ei kannata lukea jos ihmisten kirjoittelu tuo sulle pahan mielen.
Minua inhottaaennakkoluuloiset ihmiset tai valehtelijat sekä vääristelijät.
Jaam. Olen sitä mieltä, että hyvä se on välillä täräyttää sekin, että miltä tuntuu.
Mitäs hittoja niitä tunteita salailemaankaan.
En jaksanu ketjua kokonaan lukea, mutta olihan tuossa asiaa laidasta laitaan. Kirjoittaja laittaa asiansa, muttei koskaan voi päättää sitä, miten lukija sen ottaa.
Siitä ne elämän kiemurat tulleepi.
Tämä paikkahan saa sielunsa siitä, että on aaltoja. Se vaan on niin.
Jos nyt haluaisin vaikka riidan tähän, niin takuulla se olisi hyvin nopeasti korkeissa liekeissä. Siis mistä vaan aiheesta.
Mie en siis ole mikään neuvomaan, koska kaikista parhaiten hallitsen juurikin tuon helvetinmoisen shown.
Mutta kaikille tekee hyvää kun puhuu asiat suoriks. Siitä sitten vaan perään kommentoidaan. :)
Jokohan lienee ap:llä parempi mieli? :) Onhan se! :DpujotteIija kirjoitti:
Mie katoin ketjun kokonaan, ei ollu minulta mitään kysytty
Joo, jäädään tutkailemaan tilannetta. Taidettiin me loput tullakin vähän myöhässä. Lienee asia jo ratkottu.
misspönttöuuni kirjoitti:
Joo, jäädään tutkailemaan tilannetta. Taidettiin me loput tullakin vähän myöhässä. Lienee asia jo ratkottu.
Juu, ollaan ulkopuolisia tarkkailijoita, Turson tyyliin
pujotteIija kirjoitti:
Juu, ollaan ulkopuolisia tarkkailijoita, Turson tyyliin
Hahah hyvin sanottu :D
Tosin mie olen kyllä nyt oikeasti aika pihalla kun ei tahdo arjen tunnit riittää, niin tulee Turson sanoiksi "ulkojäsen" :)
Jos sitten lokakuussa taas joku mehevä kiista *naur*
Kun on tarpeeksi stressiä ja painettamisspönttöuuni kirjoitti:
Hahah hyvin sanottu :D
Tosin mie olen kyllä nyt oikeasti aika pihalla kun ei tahdo arjen tunnit riittää, niin tulee Turson sanoiksi "ulkojäsen" :)
Jos sitten lokakuussa taas joku mehevä kiista *naur*
Kun on tarpeeksi stressiä ja painettaAi että lokakuussa loka lentää? :D
pujotteIija kirjoitti:
Ai että lokakuussa loka lentää? :D
No toivotaan ettei, mutta eihän sitä voi mennä vannomaan. Moni kun on taisteluherkkä :D
pujotteIija kirjoitti:
Ai että lokakuussa loka lentää? :D
Sinut pitäs nimetä tänne puheenjohtajaksi, koska aina kun näkee sun nimimerkin, tekee mieli malttaa suuremmat höngät.
Oletko muuten koskaan suutahtanut täällä kenellekään?
Mie en ole nähnyt. Et ole väittänyt vastaankaan..
Älä vaan opi niitä taitoja vaikka esimerkkejä onkin riittämiin (häpeän itsekin).misspönttöuuni kirjoitti:
Sinut pitäs nimetä tänne puheenjohtajaksi, koska aina kun näkee sun nimimerkin, tekee mieli malttaa suuremmat höngät.
Oletko muuten koskaan suutahtanut täällä kenellekään?
Mie en ole nähnyt. Et ole väittänyt vastaankaan..
Älä vaan opi niitä taitoja vaikka esimerkkejä onkin riittämiin (häpeän itsekin).En taida olla suutahtanut, tai ehkä olen, mutta olen vaan pitänyt mölyt mahassani
pujotteIija kirjoitti:
En taida olla suutahtanut, tai ehkä olen, mutta olen vaan pitänyt mölyt mahassani
Se on harvinaista taitoa se...
Sekin erottuu.
On hyvä sanonta, että joskus hiljaisuus huutaa koviten.misspönttöuuni kirjoitti:
Se on harvinaista taitoa se...
Sekin erottuu.
On hyvä sanonta, että joskus hiljaisuus huutaa koviten.Mutta asiasta toiseen....oletko tehnyt havaintoja hirvikärpäsistä?
pujotteIija kirjoitti:
Mutta asiasta toiseen....oletko tehnyt havaintoja hirvikärpäsistä?
En onneks oo :)
Onko ne kuollu sukupuuttoon?
Ei sillä, että kaipaisin!misspönttöuuni kirjoitti:
En onneks oo :)
Onko ne kuollu sukupuuttoon?
Ei sillä, että kaipaisin!Ei ole kuolleet, viimeviikolla niitä näin, kun kävelin naapurin lammikolle. Ihmettelin että aika aikaseen jo esiintyy
pujotteIija kirjoitti:
Ei ole kuolleet, viimeviikolla niitä näin, kun kävelin naapurin lammikolle. Ihmettelin että aika aikaseen jo esiintyy
Aha. Havainto on. Ite mietin sitä just kun en oo nähny, että he ovat myöhässä.
Hahah, "he" mistä se tuli väliin...hahah :D Ei ne niin arvokkaita puhuteltavia ole :Dmisspönttöuuni kirjoitti:
Aha. Havainto on. Ite mietin sitä just kun en oo nähny, että he ovat myöhässä.
Hahah, "he" mistä se tuli väliin...hahah :D Ei ne niin arvokkaita puhuteltavia ole :DNo ännä on ainakin mun näppäimistöllä juuri hoon alapuolella :D
Oikeastaan elämä on silloin parempaa kun et ole mitäänsanomaton.
Ympäristöstä tuleva reagointi sen kertoo, ottasin asiat niin :)
Olishan se nyt yks h.lvetti jos ihmiset olis välinpitämättömiä, nyökyttelis joka asiaan joojoota. Eriävä mielipide opettaa eniten, tosin ilkeily ja asiallinen vasta-argumentointi pitää erottaa.Juuri niin
”Eriävä mielipide opettaa eniten, tosin ilkeily ja asiallinen vasta-argumentointi pitää erottaa.”
Toiset ei osaa poistaa sitä ilkeilyä.
- Anonyymi
Mekin rakastan ommaa ääntäni ja sitä helinätä jolla sanat tilikkuu miun suusta viisautta täynnä, voe että!
- Anonyymi
Yksi klikkaus -poistun sivulta- niin ei vituta. Vain toopet rasittaa itseään muiden jutuilla.
- Anonyymi
Tuolla toisaalla turson keskustelussa on paljon enemmän tyhjää puhuvia toopeja.
- Anonyymi
"Tyhjää puhuvia Toopeja", kuin jostain aku-ankasta..... niinhän se elämä on, että tyhjänpuhujat eivät saa mitään aikaiseksi senkin takia KAIKKI TYÖELÄKKEET NOLLAKSI NYT!
Eläkeläiset tienaatkoon töissään sitten omat rahansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tyhjää puhuvia Toopeja", kuin jostain aku-ankasta..... niinhän se elämä on, että tyhjänpuhujat eivät saa mitään aikaiseksi senkin takia KAIKKI TYÖELÄKKEET NOLLAKSI NYT!
Eläkeläiset tienaatkoon töissään sitten omat rahansa.Voisi sen 23 % ottaa omaan säästötiliin jokainen kuukausi, nyt se menee pääosin toisten persuuksiin.
- Anonyymi
Pieni elämä roskapalstalla.
- Anonyymi
No ! täällähän on kivat keskustelut menossa ;D , miksi te noin purnaatte naisista?
Itse elän yksinään ja sijoittelen raahaa sinne sun tänne, ei tartte selkoa tehdä mihin rahani sijoittelen.
Ne naiset.. kivoja ihmisiä jututtaa, kun ei rupea sen kummempiin seikkailuihin heidän kanssaan.
Minulla kun on mitarissa kohta 60 v- mittarissa (muutama vuosi vielä), niin mikäs tässä oleilla ja mennä.
Nyttenkin on ruoka tulella ja sen jälkeen työt kutsuu ulkona, mikäs tässä ;D nauttikaahan "siitä" mitä teillä "nuoremmat" vielä on tarjottavana elämältänne.
Nim: Vielä kesää on jäljellä ;D ;D
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?801562Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,141024Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.95922Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79912Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51724Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot141689- 53664
- 79664
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48651Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51641