Palsta kaipaa hieman keskustelunaiheita, ja minä kaipaan päästä keventämään sydäntäni. Lienee siis paikallaan että avaudun henkilökohtaisesta elämästäni otsikkotasolla, en kuitenkaan ryhdy perkaamaan asioita yksityiskohtaisemmin.
Moni varmasti muistaakin juttuni Heidistä. Sehän johti siihen että hänen suhteensa päättyi, ja me ryhdyimme tapailemaan. Hyvin pian tuon jälkeen kuvioihin tuli viehättävä argentiinalainen Maria, ja sen jälkeen vielä Jenna. Lisäksi oli vielä yksi viikonlopun mittainen humalanhuuruinen suhde, joka oli kylläkin vain onneton lipsahdus.
Tosin tässä vaiheessa voin viisastuneena todeta että kaikki nuo suhteet olivat onnettomia lipsahduksia. Tajuan nyt itsekin että minusta ei ole parisuhteeseen, jostakin syystä en vain pysty olemaan sellaisessa niinkuin valtaosa miehistä pystyy. Suhteet ahdistavat.
Suhteet Heidiin ja Mariaan ovat päättyneet, Jennaa vielä tapailen satunnaisesti, mutta hänelle olen sanonut että suhde ei tule syvenemään.
Voi siis sanoa, että olen palannut lähtöruutuun. En usko että hairahdun enää uskomaan siihen että voisin elää parisuhteessa.
Paluu lähtöruutuun
199
<50
Vastaukset
Kyllä se on hyvä tunnistaa omat kiemuransa . Silloin voi elää sellaista elämää kuin haluaa, eikä yrittää epätoivoisesti jotain, joka ei ole omasta halusta nousevaa.
Ovatko nuo mainitsemasi onnettomia lipsahduksia, jos ne ovat auttaneet sinua huomaamaan, ettei sinusta ole parisuhteeseen?Minun olisi kai pitänyt tajuta tuo asia paljon nuorempana, mutta uskottelin itselleni että olosuhteet ovat aiemmin vetäneet minua sivuraiteille.
Nyt tuntuu siltä että on pakko katsoa totuutta silmiin, ja todeta että en pysty päästämään ketään liian lähelle itseäni.Iku-Turso kirjoitti:
Minun olisi kai pitänyt tajuta tuo asia paljon nuorempana, mutta uskottelin itselleni että olosuhteet ovat aiemmin vetäneet minua sivuraiteille.
Nyt tuntuu siltä että on pakko katsoa totuutta silmiin, ja todeta että en pysty päästämään ketään liian lähelle itseäni.Ihminen tajuaa silloin, kun on valmis tajuamaan.
Aikamoinen ongelma se parisuhteessa tietysti on, jos ei kykene päästämään ketään lähelleen. Saanko kysyä miksi et pysty?Iku-Turso kirjoitti:
Minun olisi kai pitänyt tajuta tuo asia paljon nuorempana, mutta uskottelin itselleni että olosuhteet ovat aiemmin vetäneet minua sivuraiteille.
Nyt tuntuu siltä että on pakko katsoa totuutta silmiin, ja todeta että en pysty päästämään ketään liian lähelle itseäni.Surullista. Toisaalta se on kyllä ollutkin aistittavissa sinusta.
Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ihminen tajuaa silloin, kun on valmis tajuamaan.
Aikamoinen ongelma se parisuhteessa tietysti on, jos ei kykene päästämään ketään lähelleen. Saanko kysyä miksi et pysty?Miksi joku ei pysty päästämään ketään liian lähelle? Sen kun tietäisi.
Voisin arvailla asialla, mutta en tiedä totuutta.Zombi kirjoitti:
Surullista. Toisaalta se on kyllä ollutkin aistittavissa sinusta.
Ehkä niin.
Iku-Turso kirjoitti:
Ehkä niin.
Mutta voisiko vanha koira oppia uusia temppuja? Oletko harkinnut keskusteluapua tai itsetutkiskelua munkkiluostarissa?
Iku-Turso kirjoitti:
Miksi joku ei pysty päästämään ketään liian lähelle? Sen kun tietäisi.
Voisin arvailla asialla, mutta en tiedä totuutta.Pelko haavoitetuksi tulosta lienee yksi syy. Luottamuksen puute saattaa olla yksi syy. Hylätyksi tulemisen pelko, ehkä....mikä se kenelläkin sitten on.
Zombi kirjoitti:
Mutta voisiko vanha koira oppia uusia temppuja? Oletko harkinnut keskusteluapua tai itsetutkiskelua munkkiluostarissa?
Ihan itsekseen on hankala huomata parisuhteeseen liittyviä ongelmia .
Ihan itsekseen on hankala huomata parisuhteeseen liittyviä ongelmia .
En usko ongelman olevan parisuhteissa, vaan Tursossa itsessään. Hänen suhteensa ei tule todennäköisesti onnistumaan ennen kuin hän itse saa käsiteltyä omat ongelmansa, sillä hän tuntuu itse sabotoivan suhteensa.
Zombi kirjoitti:
En tarvitse itsetutkiskelua tai keskusteluapua, tiedän ettei suhteet ole minua varten.
Zombi kirjoitti:
En usko ongelman olevan parisuhteissa, vaan Tursossa itsessään. Hänen suhteensa ei tule todennäköisesti onnistumaan ennen kuin hän itse saa käsiteltyä omat ongelmansa, sillä hän tuntuu itse sabotoivan suhteensa.
No, tarkoitin sitä, että me tarvitsemme usein jonkun peiliksi löytääksemme yhtä ja toista itsestämme.
No, tarkoitin sitä, että me tarvitsemme usein jonkun peiliksi löytääksemme yhtä ja toista itsestämme.
Satutamme ihmisiä ja jälkeenpäin kiitämme kun he olivat peilinämme?
Iku-Turso kirjoitti:
En tarvitse itsetutkiskelua tai keskusteluapua, tiedän ettei suhteet ole minua varten.
Niinhän se on. Jos on tyytyväinen asioiden tilaan, ei kai niitä tutkiskella tarvitse.
Niinhän se on. Jos on tyytyväinen asioiden tilaan, ei kai niitä tutkiskella tarvitse.
Ei niitä tarvitse enää tutkiskella, pitää vain opetella elämään realiteettien kanssa.
Iku-Turso kirjoitti:
Satutamme ihmisiä ja jälkeenpäin kiitämme kun he olivat peilinämme?
Ei en tarkoittanut sitä. Tarkoitin sitä, että pohtii vaikka hyvän ystävän kanssa omia tunteitaa ja asioita, joita on herännyt vaikka jossakin päättyneessä suhteessa. Se auttaa huomaamaan kaikenlaista. Mutta ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, jos on tyytyväinen asioiden tilaan.
Itse löydän suurimmat oivallukseni itsestäni juuri sen kautta, että pohdin yksin ja myös jonkun kanssa omia reaktioitani ja tunteitani erilaisissa ihmissuhdetilanteissa.Iku-Turso kirjoitti:
Ei niitä tarvitse enää tutkiskella, pitää vain opetella elämään realiteettien kanssa.
Ei tarvitse pohtia, jos kaikki on pohdittu. Jos taas haluaa jotain muutosta johonkin, silloin pitää pohtia. Sitä kai se realismi on. Todeta asia ja päättää mitä sen kanssa tekee.
Ei en tarkoittanut sitä. Tarkoitin sitä, että pohtii vaikka hyvän ystävän kanssa omia tunteitaa ja asioita, joita on herännyt vaikka jossakin päättyneessä suhteessa. Se auttaa huomaamaan kaikenlaista. Mutta ei sitä tietenkään tarvitse tehdä, jos on tyytyväinen asioiden tilaan.
Itse löydän suurimmat oivallukseni itsestäni juuri sen kautta, että pohdin yksin ja myös jonkun kanssa omia reaktioitani ja tunteitani erilaisissa ihmissuhdetilanteissa.Harmis taitaa olla ainoa keskustelijoista joka ymmärsi että aloitukseni kumpuaa jonkinasteisesta ahdistuksesta. On mahdollista että tunne ei ole hänellekään vieras, ehkä hänellä on jopa samantyylinen kokemus historiassaan?
Tunnen syyllisyyttä, enkä aio ainakaan toistaiseksi taputella itseäni selkään siitä että kusettamalla muita tajusin olevani epäluotettava ihminen.Iku-Turso kirjoitti:
Harmis taitaa olla ainoa keskustelijoista joka ymmärsi että aloitukseni kumpuaa jonkinasteisesta ahdistuksesta. On mahdollista että tunne ei ole hänellekään vieras, ehkä hänellä on jopa samantyylinen kokemus historiassaan?
Tunnen syyllisyyttä, enkä aio ainakaan toistaiseksi taputella itseäni selkään siitä että kusettamalla muita tajusin olevani epäluotettava ihminen.Kyllähän se on helppo huomata, että aloituksesi nousee ahdistuksesta.
Olen tässä tarjonnut sinulle mahdollisuutta kertoa siitä, hohtimilla en itse lähde toisesta ulos asioita kaivamaan.
Jos haluat jutella ahdistuksestasi, sen voi opetella sanomaan suoraan, jolloin ei tarvitse kierrellä ja kaarrella ja toivoa, että osuu edes sinne päin.
Sitä paitsi sanot aloituksessasi, ettet ala perkaamaan asioitasi, haluatko siis kuitenkin, että joku alkaa ahdistella sinua ja painostaa sinut avautumaan?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Kyllähän se on helppo huomata, että aloituksesi nousee ahdistuksesta.
Olen tässä tarjonnut sinulle mahdollisuutta kertoa siitä, hohtimilla en itse lähde toisesta ulos asioita kaivamaan.
Jos haluat jutella ahdistuksestasi, sen voi opetella sanomaan suoraan, jolloin ei tarvitse kierrellä ja kaarrella ja toivoa, että osuu edes sinne päin.
Sitä paitsi sanot aloituksessasi, ettet ala perkaamaan asioitasi, haluatko siis kuitenkin, että joku alkaa ahdistella sinua ja painostaa sinut avautumaan?Minä olen palstalla sanottavani sanonut asian tiimoilta, ei minun tarvitse tänne enempää kertoa.
Iku-Turso kirjoitti:
Minä olen palstalla sanottavani sanonut asian tiimoilta, ei minun tarvitse tänne enempää kertoa.
Selvä juttu. Halusit siis , että joku huomaa ahdistuksesi ja se siitä?
No olen huomannut, Ritari huomasi, Zombi huomasi.
Olemme huomanneet ahdistuksesi.
Haluatko vielä jotain erityistä?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Selvä juttu. Halusit siis , että joku huomaa ahdistuksesi ja se siitä?
No olen huomannut, Ritari huomasi, Zombi huomasi.
Olemme huomanneet ahdistuksesi.
Haluatko vielä jotain erityistä?Kuten mainitsin aloituksessa, palsta kaipaa keskustelunaiheita ja minä kaipaan päästä keventämään sydäntäni. Kumpikaan em. syistä ei olisi yksinään johtanut avaukseen.
Olen keventänyt sydäntäni, mutta aihe on vapaasti käytettävissä sen aikaa kun jengi haluaa askarrella sen parissa.Iku-Turso kirjoitti:
Kuten mainitsin aloituksessa, palsta kaipaa keskustelunaiheita ja minä kaipaan päästä keventämään sydäntäni. Kumpikaan em. syistä ei olisi yksinään johtanut avaukseen.
Olen keventänyt sydäntäni, mutta aihe on vapaasti käytettävissä sen aikaa kun jengi haluaa askarrella sen parissa.Ok. Hieno juttu, että sait mitä halusit.Mukavaa illan jatkoa sinulle :)
Ok. Hieno juttu, että sait mitä halusit.Mukavaa illan jatkoa sinulle :)
Hyvää Joulua ja onnellista uutta vuotta.
Iku-Turso kirjoitti:
Hyvää Joulua ja onnellista uutta vuotta.
Kiitos, sitä samaa sinulle. :)
Rikoit siis lapsiperheen onnen vaikka vakuutit silloin aikoinaan ettet aio edetä asiassa?
Joo, tuon parisuhteen mukanaan tuoman ahdistuksen kyllä ymmärrän hyvinkin, se vaan olisi suotavaa että te parisuhdekykenemättömät ette huijaisi ihmisiä uskomaan että niihin kykenisitte. Tässä asiassa voinkin melkoisen puhtaalla omallatunnolla todeta että tehkää niin kuin minäkin sitoutmiskammoisena teen, koettakaa välttää niitä parisuhteita niin ette vahingoita sitten ketään.Ei hyvää suhdetta voi rikkoa, mutta ei kai pitäisi rikkoa huonojakaan. Kyllä minä alkuun oikeasti uskoin että homma voisi toimia, mutta pian tajusin että mikään ei ole muuttunut ajoista kun olin avioliitossa.
Ei enää parisuhteita, näin olen tässä tuumaillut. Lienen itsekin parisuhdekykenemätön, ei se homma vain toimi.Iku-Turso kirjoitti:
Ei hyvää suhdetta voi rikkoa, mutta ei kai pitäisi rikkoa huonojakaan. Kyllä minä alkuun oikeasti uskoin että homma voisi toimia, mutta pian tajusin että mikään ei ole muuttunut ajoista kun olin avioliitossa.
Ei enää parisuhteita, näin olen tässä tuumaillut. Lienen itsekin parisuhdekykenemätön, ei se homma vain toimi.Hienoa että olet ymmärtänyt asian. Palstalaisista tulee vielä disse ainakin mieleen sellaisena josta ei varmaankaan vakavaan parisuhteeseen ole, sen kun vielä saisi uskomaan että särkee vain ihmisiä jos niiden kanssa suhteita tavoittelee.
Harmaaritari kirjoitti:
Hienoa että olet ymmärtänyt asian. Palstalaisista tulee vielä disse ainakin mieleen sellaisena josta ei varmaankaan vakavaan parisuhteeseen ole, sen kun vielä saisi uskomaan että särkee vain ihmisiä jos niiden kanssa suhteita tavoittelee.
Paha sanoa dissestä mitään, kukaties osut veikkauksessasi oikeaan.
Harmaaritari kirjoitti:
Hienoa että olet ymmärtänyt asian. Palstalaisista tulee vielä disse ainakin mieleen sellaisena josta ei varmaankaan vakavaan parisuhteeseen ole, sen kun vielä saisi uskomaan että särkee vain ihmisiä jos niiden kanssa suhteita tavoittelee.
Sinulla on ikävä tapa analysoida toisia kirjoittajia. Se on vähän niinkuin juoruilu selän takana.
- Anonyymi
Sinulla on ikävä tapa analysoida toisia kirjoittajia. Se on vähän niinkuin juoruilu selän takana.
On kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka elää omaa elämäänsä ja niitä jotka analysoi toisten.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Kyllä Dissestä on parisuhteeseen. :)
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Mikä sulla on viime aikona Disseä vastaan ollu?
Anonyymi kirjoitti:
On kahdenlaisia ihmisiä: niitä jotka elää omaa elämäänsä ja niitä jotka analysoi toisten.
Näinhän se. Jotkut ihmiset elävät elämää toisten kautta. On ehkä helpompaa perata toisen asioita kuin kurkistaa sinne omaan sisimpään.
Kaikki mikä palstalle kerrotaan päätyy analysoitavaksi, on kirjoittajan omalla vastuulla mitä tuo tänne ruodittavaksi, Minä en ole vastuussa siitä mitä itsekukin täällä kertoo vaikkakin useampia kirjoittajia (disseäkin) olen varoittanut siitä ettei kannata kertoilla liikaa. Tässä tapauksessa disse itse on avautunut asioistaan, jos joku muu olisi ehkä olisin sitten hänet maininnut.
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla ,mitään disseä vastaan ole, hän vaan on tuonut näitä parisuhdeasioita tänne paljon ja on sikäli verrannollinen tursoon kun saapuivat suunnilleen samoihin aikoihin palstalle.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä Dissestä on parisuhteeseen. :)
Hienoa jos on. Jotenkin vain vaikuttaa loppupelissä sitoutumiskyvyttömältä, ihan niin kuin minäkin olen ja tursokin on, ja olisi hyvä osata se itselleen myöntää jos niin on.
Harmaaritari kirjoitti:
Kaikki mikä palstalle kerrotaan päätyy analysoitavaksi, on kirjoittajan omalla vastuulla mitä tuo tänne ruodittavaksi, Minä en ole vastuussa siitä mitä itsekukin täällä kertoo vaikkakin useampia kirjoittajia (disseäkin) olen varoittanut siitä ettei kannata kertoilla liikaa. Tässä tapauksessa disse itse on avautunut asioistaan, jos joku muu olisi ehkä olisin sitten hänet maininnut.
Tiedätkö mitä....sinä olet vastuussa siitä, että pohdiskelet paikalla olemattomien ihmisten elämää ja sitä kutsutaan juoruiluksi.
Disse näyttää olevan sinulle punainen vaate ja sinulla tuntuu olevan tarve kertoilla meille muille käsityksiäsi hänestä ja perata hänen parisuhdeasioitaan. Tekisi mieli antaa se kuuluisa ohje....hanki....
On aika kurjaa puhua kolmansista osapuolista siten, ettei heillä ole mahdollisuutta sanoa sanottavaansa omassa asiassaan.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ei mulla ,mitään disseä vastaan ole, hän vaan on tuonut näitä parisuhdeasioita tänne paljon ja on sikäli verrannollinen tursoon kun saapuivat suunnilleen samoihin aikoihin palstalle.
Jospa vaan jättäiset Dissen rauhaan?
Harmaaritari kirjoitti:
Hienoa jos on. Jotenkin vain vaikuttaa loppupelissä sitoutumiskyvyttömältä, ihan niin kuin minäkin olen ja tursokin on, ja olisi hyvä osata se itselleen myöntää jos niin on.
Kyllä minä sen nyt myönnän.
Joskus kuvittelin että vika oli olosuhteissa, mutta nyt näen että vika on minussa. Tiedän nyt myös sen, etten minä muutu tästä miksikään.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
On silmiinpistävää, miten piikittelet Disseä?
Missä kohtaa tuli varpaille? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuli varpaille?On vaan hienoa, että tulee niin monen ladyn kanssa juttuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehillä on aina ”kukkotaistelu”.
Anonyymi kirjoitti:
Jospa vaan jättäiset Dissen rauhaan?
Joo, voin jättää, kunhan vaan tuossa mainitsin ja te siitä teitte jutun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuli varpaille?Niin. Suomi on pieni maa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miehillä on aina ”kukkotaistelu”.
Mistähän kanasta tällä kertaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä täällä. Kanoja, kalkkunoita ja korppeja.
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuli varpaille?En minä piikittele, ilmoitin vaan havaintoni eikä se dissestä sen huonompaa tee, se vaan olisi hyvä hoksata jos on semmoinen ettei ole sitoutumaan tosissaan. Veikkaan että dissekin nyt poikamieseloa eläessään on huomannut sen elämän niin mukavaksi kun saa olla oman itsensä herra että ei oikein sitten osaa enää sitoutua naisten vaatimuksiin ja ymmärrän sen ihan täysin. Ei pidä siis ottaa moitteena tuota jos ei ole välttämättä sitoutumiskykyinen, en minäkään ehkä ole. Tähän laitoin tuon ehkä kun ihmeitäkin voi tapahtua ja ehkä sittenkin olen jos sattuu "se oikea" kohdalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kohtaa tuli varpaille?Arvaten saattaa---
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
En minä piikittele, ilmoitin vaan havaintoni eikä se dissestä sen huonompaa tee, se vaan olisi hyvä hoksata jos on semmoinen ettei ole sitoutumaan tosissaan. Veikkaan että dissekin nyt poikamieseloa eläessään on huomannut sen elämän niin mukavaksi kun saa olla oman itsensä herra että ei oikein sitten osaa enää sitoutua naisten vaatimuksiin ja ymmärrän sen ihan täysin. Ei pidä siis ottaa moitteena tuota jos ei ole välttämättä sitoutumiskykyinen, en minäkään ehkä ole. Tähän laitoin tuon ehkä kun ihmeitäkin voi tapahtua ja ehkä sittenkin olen jos sattuu "se oikea" kohdalle.
Disse voi olla sitoutumiskykyinen, naiset eivät ehkä olleet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös heillä ole yhteinen tuttava? Laskeskele yhteen minkä harmis näkee punaisena vaatteena?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös heillä ole yhteinen tuttava? Laskeskele yhteen minkä harmis näkee punaisena vaatteena?
On kaksi vahvaa ehdokasta. Molemmat naiset ovat punainen vaate.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tota, harmis on muistaakseni aina piikitellyt disseä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki Dissen omaama tieto ei ehkä kaikkia miellytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tota, harmis on muistaakseni aina piikitellyt disseä.
Viime aikoina verkko on vain kiristynyt.
Yleensä syyttely alkaa kun joku asia pelottaa. Anonyymi kirjoitti:
Disse voi olla sitoutumiskykyinen, naiset eivät ehkä olleet.
Voi se toki olla niinkin mutta kun dissen kanssa joskus asiasta juteltiin täällä vaikutti siltä että "isot liikkeet" joita jokainen nainen ennepitkää seurusteluvaiheen jälkeen odottaa ja alkaa vaatimaan ei hirveästi disseä houkutelleet, ymmärrän sen ihan täysin miksi ei, mutta niin se vaan menee, ennenpitkää tulee kohta jossa pitäisi muuttaa yhteen yms. liikkeitä tehdä. Itse olen vetkuttelija niissä asioissa, ajattelen helposti että voihan sitä asua omissa asunnoissa ja niin tuntui dissekin olevan, useimmille naisille sellainen tila ei vaan riitä vuosikausia jos ovat "tosissaan".
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Mielestäni disse voisi onnistua parisuhteissa, jos keskittyisi itsensä tuntemisen sijaan toisen tuntemiseen, lopettaisi ylianalysoinnin, ja suhtautuisi vähemmän pilkallisesti kritiikkiin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Voi se toki olla niinkin mutta kun dissen kanssa joskus asiasta juteltiin täällä vaikutti siltä että "isot liikkeet" joita jokainen nainen ennepitkää seurusteluvaiheen jälkeen odottaa ja alkaa vaatimaan ei hirveästi disseä houkutelleet, ymmärrän sen ihan täysin miksi ei, mutta niin se vaan menee, ennenpitkää tulee kohta jossa pitäisi muuttaa yhteen yms. liikkeitä tehdä. Itse olen vetkuttelija niissä asioissa, ajattelen helposti että voihan sitä asua omissa asunnoissa ja niin tuntui dissekin olevan, useimmille naisille sellainen tila ei vaan riitä vuosikausia jos ovat "tosissaan".
Niin asua omissa asunnoissa ja käydä panemassa välillä niitä, mitkä milloinkin ovat saatavilla? Se on sinkkuuden iloja.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Luuletko sinä oikeasti vielä, että joku keski-ikäinen nainen haluaisi vaan jotain avioliittoa ja yhdessäasumista, jos on erikaupungeissa omat elämät? Taidat tosiaan olla ”setämies”.
Anonyymi kirjoitti:
Niin asua omissa asunnoissa ja käydä panemassa välillä niitä, mitkä milloinkin ovat saatavilla? Se on sinkkuuden iloja.
Nimenomaan, siinä on semmoisessa välitilassa jossa varsinkin nainen kokee että homma ei etene mihinkään ja eihän se etenekään. Miehelle semmoinen tila voi sopia hyvinkin mutta naisen elämässä pitää olla tapahtumia ja jatkumoa, jos mies ei niitä kykene tarjoamaan tulee "aika jutella". juuri sitä silloin dissellekin selitin. Edelleenkään siinä ei oikeastaan ole moitittavaa kenessäkään mutta pitää ymmärtää tämä olennainen ero miesten ja naisten välillä ja jos mies ei koe olevansa valmis yhteenmuuttoon se ei oikeastaan ole sitoputumiskykyinen vaikka kuvittelisikin olevansa.
Harmaaritari kirjoitti:
En minä piikittele, ilmoitin vaan havaintoni eikä se dissestä sen huonompaa tee, se vaan olisi hyvä hoksata jos on semmoinen ettei ole sitoutumaan tosissaan. Veikkaan että dissekin nyt poikamieseloa eläessään on huomannut sen elämän niin mukavaksi kun saa olla oman itsensä herra että ei oikein sitten osaa enää sitoutua naisten vaatimuksiin ja ymmärrän sen ihan täysin. Ei pidä siis ottaa moitteena tuota jos ei ole välttämättä sitoutumiskykyinen, en minäkään ehkä ole. Tähän laitoin tuon ehkä kun ihmeitäkin voi tapahtua ja ehkä sittenkin olen jos sattuu "se oikea" kohdalle.
Ethän sinäkään hoksaa vaikka aika suoraan sanoin sinulle, että juoruilet.
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko sinä oikeasti vielä, että joku keski-ikäinen nainen haluaisi vaan jotain avioliittoa ja yhdessäasumista, jos on erikaupungeissa omat elämät? Taidat tosiaan olla ”setämies”.
Nuoret ja vanhat naiset haluaa jos ne oikeasti tahtoo miehen omakseen sen myös luokseen asumaan, samoin toisinpäin mutta mies paremmin sopeutuu erillään asumiseen koska mies pystyy olemaan tyytyväisempi vallitsevaan asiaintilaan kuin nainen. Tämä näkyy muissakin asioissa mm. kodin sisustuksessa, miehellä riittää kun on ehjää, naisen on ihan pakko välillä muuttaa ilmettä vaikka olisi ehjää.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Nimenomaan, siinä on semmoisessa välitilassa jossa varsinkin nainen kokee että homma ei etene mihinkään ja eihän se etenekään. Miehelle semmoinen tila voi sopia hyvinkin mutta naisen elämässä pitää olla tapahtumia ja jatkumoa, jos mies ei niitä kykene tarjoamaan tulee "aika jutella". juuri sitä silloin dissellekin selitin. Edelleenkään siinä ei oikeastaan ole moitittavaa kenessäkään mutta pitää ymmärtää tämä olennainen ero miesten ja naisten välillä ja jos mies ei koe olevansa valmis yhteenmuuttoon se ei oikeastaan ole sitoputumiskykyinen vaikka kuvittelisikin olevansa.
Eli mies käy panemassa mitä sattuu, koska haluaa syödä ja säästää kakkua?
Toimitko itse niin? Sen takia sitoutuminen parisuhteisiin on koko ajan hankalampaa- Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ethän sinäkään hoksaa vaikka aika suoraan sanoin sinulle, että juoruilet.
Pakko heittää sivusta tähän mielipiteeni.
Disse on ruotinut suhteitaan aina hyvin avoimesti ja seikkaperäisesti. Jos Harmis tuo esille dissen omia avautumisia täällä, se ei ole juoruilua vaan normaalia keskustelua.Iku-Turso kirjoitti:
Disse on ruotinut suhteitaan aina hyvin avoimesti ja seikkaperäisesti. Jos Harmis tuo esille dissen omia avautumisia täällä, se ei ole juoruilua vaan normaalia keskustelua.Jos niitä asioita kertoo Disse, se on ihan ok. Jos taas toisen palstalainen kertoilee Dissen asioita, se on juoruamista.
Jos Disse on paikalla ja haluaa ruotia suhteitaan meidän muiden kanssa , se on normaalia keskustelua. Jos taas me teemme analyysia Dissen parisuhdekuvioista ilman Disseä, se on juoruilua ja epäasiallista .- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitä mieltä etteivät kaikki naiset halua yhdessä asumista vaikka haluavatkin sitoutua suhteeseen. Saman katon alle silti ei. Aikuisena se on vaikeampaakin, mutta erillään asuminen suhteessakin on tätä päivää ja kasvava ilmiö. Erillään asumiseen eivät kuitenkaan irtosuhteet kuulu. Kaikki rakentuu luottamukseen ja samoin ajattelevilla pareilla tämä toimii.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Disse on ruotinut suhteitaan aina hyvin avoimesti ja seikkaperäisesti. Jos Harmis tuo esille dissen omia avautumisia täällä, se ei ole juoruilua vaan normaalia keskustelua.Dissen pitäisi kuitenkin olla paikalla. Muuten aika törkeää sanon vaan mä.
- Anonyymi
Jos niitä asioita kertoo Disse, se on ihan ok. Jos taas toisen palstalainen kertoilee Dissen asioita, se on juoruamista.
Jos Disse on paikalla ja haluaa ruotia suhteitaan meidän muiden kanssa , se on normaalia keskustelua. Jos taas me teemme analyysia Dissen parisuhdekuvioista ilman Disseä, se on juoruilua ja epäasiallista .Samaa mieltä ja täysin.
Jos niitä asioita kertoo Disse, se on ihan ok. Jos taas toisen palstalainen kertoilee Dissen asioita, se on juoruamista.
Jos Disse on paikalla ja haluaa ruotia suhteitaan meidän muiden kanssa , se on normaalia keskustelua. Jos taas me teemme analyysia Dissen parisuhdekuvioista ilman Disseä, se on juoruilua ja epäasiallista .Disse on itse juoruillut kumppaneidensa asioista, olen siitä hänelle suoraan maininnutkin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Nuoret ja vanhat naiset haluaa jos ne oikeasti tahtoo miehen omakseen sen myös luokseen asumaan, samoin toisinpäin mutta mies paremmin sopeutuu erillään asumiseen koska mies pystyy olemaan tyytyväisempi vallitsevaan asiaintilaan kuin nainen. Tämä näkyy muissakin asioissa mm. kodin sisustuksessa, miehellä riittää kun on ehjää, naisen on ihan pakko välillä muuttaa ilmettä vaikka olisi ehjää.
Eli ts. irtosuhteet.
Mies on tyytyväinen niihin. Anonyymi kirjoitti:
Eli mies käy panemassa mitä sattuu, koska haluaa syödä ja säästää kakkua?
Toimitko itse niin? Sen takia sitoutuminen parisuhteisiin on koko ajan hankalampaa-Ei tietenkään mitä sattuu, mieluumminkin ehkä milloin sattuu jos seurustelee ja eihän se mukavaa ole sille toiselle jos jatkuu vuosia sellainen tilanne. Ja kyllä, minä kykenen sen itselleni ja muille myöntämään että noin varmaan tahtoisin syödä sekä säästää kakkua, tai ei ainakaan olisi mitään sitä vastaan niin senpä vuoksi en haekaan seurustelua aktiivisesti kun pelkään että siinä vahingoittaisin sitä toista, juuri semmoista ihmistä josta välitän. Niin, eli ne toimi niin juuri em. syystä.
Anonyymi kirjoitti:
Dissen pitäisi kuitenkin olla paikalla. Muuten aika törkeää sanon vaan mä.
Disse lukee aikanaan nämä kommentit, luota sanaani.
Anonyymi kirjoitti:
Eli ts. irtosuhteet.
Mies on tyytyväinen niihin.Nykyyänhän se on naisillakin nouseva trendi mutta joo, helpommin ehkä miehet tyytyy irtosuhteisiin noin yleensä.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Disse on itse juoruillut kumppaneidensa asioista, olen siitä hänelle suoraan maininnutkin.
Sehän ei millään tavalla tee Dissen asioiden täällä ruotimista oikeaksi ja asialliseksi.
-kaskenpolttaja Harmaaritari kirjoitti:
Ei tietenkään mitä sattuu, mieluumminkin ehkä milloin sattuu jos seurustelee ja eihän se mukavaa ole sille toiselle jos jatkuu vuosia sellainen tilanne. Ja kyllä, minä kykenen sen itselleni ja muille myöntämään että noin varmaan tahtoisin syödä sekä säästää kakkua, tai ei ainakaan olisi mitään sitä vastaan niin senpä vuoksi en haekaan seurustelua aktiivisesti kun pelkään että siinä vahingoittaisin sitä toista, juuri semmoista ihmistä josta välitän. Niin, eli ne toimi niin juuri em. syystä.
Niin, eli en toimi niin juuri em. syystä . Oli tuossa edellisessä mennyt n ja e väärinpäin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Ei tietenkään mitä sattuu, mieluumminkin ehkä milloin sattuu jos seurustelee ja eihän se mukavaa ole sille toiselle jos jatkuu vuosia sellainen tilanne. Ja kyllä, minä kykenen sen itselleni ja muille myöntämään että noin varmaan tahtoisin syödä sekä säästää kakkua, tai ei ainakaan olisi mitään sitä vastaan niin senpä vuoksi en haekaan seurustelua aktiivisesti kun pelkään että siinä vahingoittaisin sitä toista, juuri semmoista ihmistä josta välitän. Niin, eli ne toimi niin juuri em. syystä.
Seurusteletko tällä hetkellä kun niin tietävästi analysoit?
Anonyymi kirjoitti:
Sehän ei millään tavalla tee Dissen asioiden täällä ruotimista oikeaksi ja asialliseksi.
-kaskenpolttajaDisse on kertonut palstalla kumppaneistaan aika intiimejä asioita, enkä minä arvosta sellaista.
Hyväksyn sen että Harmis laittaa "hyvän" kiertämään.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen sitä mieltä etteivät kaikki naiset halua yhdessä asumista vaikka haluavatkin sitoutua suhteeseen. Saman katon alle silti ei. Aikuisena se on vaikeampaakin, mutta erillään asuminen suhteessakin on tätä päivää ja kasvava ilmiö. Erillään asumiseen eivät kuitenkaan irtosuhteet kuulu. Kaikki rakentuu luottamukseen ja samoin ajattelevilla pareilla tämä toimii.
Niin. Harmaaritari vaan kuvittelee, että kuukausi tai pari, niin miehen pitäisi yhyttää pari yhteen, tehdä konkreettisia sitoutumisia, ettei nainen vaan ”karkaa”. Sitten selitellään asiaa jollain perinteillä.
Johan tuon kirjoittelustakin näkee, että ”peräkammarin poika” kyseessä. Naisen seksuaalisuus ahdistaa. Ihan ätmi se on.... Iku-Turso kirjoitti:
Disse on itse juoruillut kumppaneidensa asioista, olen siitä hänelle suoraan maininnutkin.
Sinä perään kuulutat sitä tasoa tänne palstalle ja juoruilu ei ole tasokasta ja olet itse mukana puolustamassa tätä epäasiallista toisen kirjoittajan asioiden ruotimista. Sellaista tasoako sinä palstalle kaipaat?
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Niin, eli en toimi niin juuri em. syystä . Oli tuossa edellisessä mennyt n ja e väärinpäin.
Toimi miten? Selostus oli illan sekavin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mies joka kirjoittaa ettei halua suhdetta koska on sitoutumiskammoinen ja haluaisi sekä säästää että syödä kakkua (siis pettääkö), tuskinpa seurustelee.
Sinä perään kuulutat sitä tasoa tänne palstalle ja juoruilu ei ole tasokasta ja olet itse mukana puolustamassa tätä epäasiallista toisen kirjoittajan asioiden ruotimista. Sellaista tasoako sinä palstalle kaipaat?
Toivon että disse ottaa tästä nyt opikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin. Harmaaritari vaan kuvittelee, että kuukausi tai pari, niin miehen pitäisi yhyttää pari yhteen, tehdä konkreettisia sitoutumisia, ettei nainen vaan ”karkaa”. Sitten selitellään asiaa jollain perinteillä.
Johan tuon kirjoittelustakin näkee, että ”peräkammarin poika” kyseessä. Naisen seksuaalisuus ahdistaa. Ihan ätmi se on....Sivustaseuraajana näyttää siltä, että ritari on ollut jollain lailla Dissen taholta uhattuna. Sitä se on.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Disse on kertonut palstalla kumppaneistaan aika intiimejä asioita, enkä minä arvosta sellaista.
Hyväksyn sen että Harmis laittaa "hyvän" kiertämään.Seuraava kukko saapui paikalle herisyttämään helttaansa. Kyllä työ pojat olette niin läpinäkyviä.
Dissellä vaan taitaa olla muita kuvioita menossa, tai olisi kolmantena paikalla... - Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Mitenhän ikinä mikään Disseen edes viittaa?
Saattaa olla, että ihan muilla on nyt opiksi otettavaa. Anonyymi kirjoitti:
Seuraava kukko saapui paikalle herisyttämään helttaansa. Kyllä työ pojat olette niin läpinäkyviä.
Dissellä vaan taitaa olla muita kuvioita menossa, tai olisi kolmantena paikalla...Muistutan että huseeraat avaamassani ketjussa.
En tuomitse Harmista tässä asiassa.Iku-Turso kirjoitti:
Mitä hänen pitää ottaa opikseen? Sekö, että kun hän kertoo omia asioitaan, niitä sitten täällä räävitään julkisesti, kun hän ei ole läsnä?
Eiköhän Dissekin tunne ihmisluontoa sen verran, ettei häntäkään yllätä se, että jotkut nauttivat juoruilusta.- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Miksi olet Sinkut-palstalla, jossa ruoditaan miesten ja naisten välisiä suhteita jos omakohtainen näkemys koko siihen skaalaan on tuo?
Olisiko politiikka tai tekniikkapuoli ao:lle parempi? Kaskenpolttaja kirjoitti:
Mitä hänen pitää ottaa opikseen? Sekö, että kun hän kertoo omia asioitaan, niitä sitten täällä räävitään julkisesti, kun hän ei ole läsnä?
Eiköhän Dissekin tunne ihmisluontoa sen verran, ettei häntäkään yllätä se, että jotkut nauttivat juoruilusta.Kaikkien kirjoituksia ruoditaan täällä tasapuolisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Kuten sanoin koetan vältellä, en halua vahingoittaa ketään, Jos alan seurustelemaan siitä tietää että olen tosissani, minulla kun on korkea kynnys siihen em. syistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivustaseuraajana näyttää siltä, että ritari on ollut jollain lailla Dissen taholta uhattuna. Sitä se on.
Joskus sitä varmaan näkee mitä haluaisi nähdä?
Iku-Turso kirjoitti:
Kaikkien kirjoituksia ruoditaan täällä tasapuolisesti.
Ihan varmasti, mutta sehän ei tee siitä asiallista touhua. Maailman sivuhan poissaolevien ihmisten asioita on vatvottu milloin missäkin juoruringissä. Selän takana puhuminen ei ole mikään sinkkupalstan keksintö.
Ihan varmasti, mutta sehän ei tee siitä asiallista touhua. Maailman sivuhan poissaolevien ihmisten asioita on vatvottu milloin missäkin juoruringissä. Selän takana puhuminen ei ole mikään sinkkupalstan keksintö.
Homma voisi tuntua epäreilummalta jos kukaan ei puolustelisi disseä. Nyt tämä ei ole lynkkaamista.
- Anonyymi
Ei tämä ketju ole nostanut kenenkään arvostusta.
Iku-Turso kirjoitti:
Homma voisi tuntua epäreilummalta jos kukaan ei puolustelisi disseä. Nyt tämä ei ole lynkkaamista.
Se kai on aika inhimillistä, että haluaa oikeuttaa vaikka tuon juoruamisen keksimällä kaikenlaista siihen "peitteeksi". On kurja myöntää juoruavansa. Se ei oe kauhean ylevää noin yleisen käsityksen mukaan, vaikka siihen onkin helppo sortua.
Epäreilu on epäreilua, se ei muuksi siitä muutuu onpa puolustajia tai ei.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Dissestä sentään voidaan käyttää sanaa rehellinen. Muista tässä ketjussa olevista ei mitään takeita.
Anonyymi kirjoitti:
Ei tämä ketju ole nostanut kenenkään arvostusta.
Eipä kai. Onko tarkoituskaan ollut sellainen? Eikö se arvostaminen nouse sieltä omasta arvomaailmasta?
Iku-Turso kirjoitti:
Täytyy muistaa että disse on palstanaisten suosiossa ja naisethan ei tunnetusti osaa suhtautua objektiivisesti asioihin. Kyllähän minä oikeastaan arvasin että viharyöppy seuraa kun mainitsen dissen mutta kun muut ei ole juuri avautuneet täällä suhteistaan niin tuli ekana mieleen vaan hän. Ilmeisesti on niin että paltanaisille ei saa mainita kuin pelkästään ylistäviä sanoja muutamista aiheista ja disse ehdottomasti kuuluu niihin. Sitä minä vaan ihmettelen kun en edes tarkoittanut moittia vaan ilmoitin vaan havainnon niin noin kovasti ryöpsähdellään sitten.
- Anonyymi
Eipä kai. Onko tarkoituskaan ollut sellainen? Eikö se arvostaminen nouse sieltä omasta arvomaailmasta?
Huomaa vaan, että suurinta paskan puhumista ja itsensä ylentämistä. Eihän se muuta kerro, kuin keskustelijan oikean karvan.
Harmaaritari kirjoitti:
Täytyy muistaa että disse on palstanaisten suosiossa ja naisethan ei tunnetusti osaa suhtautua objektiivisesti asioihin. Kyllähän minä oikeastaan arvasin että viharyöppy seuraa kun mainitsen dissen mutta kun muut ei ole juuri avautuneet täällä suhteistaan niin tuli ekana mieleen vaan hän. Ilmeisesti on niin että paltanaisille ei saa mainita kuin pelkästään ylistäviä sanoja muutamista aiheista ja disse ehdottomasti kuuluu niihin. Sitä minä vaan ihmettelen kun en edes tarkoittanut moittia vaan ilmoitin vaan havainnon niin noin kovasti ryöpsähdellään sitten.
Kiva nähdä sinut ahdingossa.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Sä et osaa lopettaa?
Se kai on aika inhimillistä, että haluaa oikeuttaa vaikka tuon juoruamisen keksimällä kaikenlaista siihen "peitteeksi". On kurja myöntää juoruavansa. Se ei oe kauhean ylevää noin yleisen käsityksen mukaan, vaikka siihen onkin helppo sortua.
Epäreilu on epäreilua, se ei muuksi siitä muutuu onpa puolustajia tai ei.Noo, huomautan Harmikselle jossain kohtaa juoruilusta.
Harmaaritari kirjoitti:
Kivasti työnnät taas vastuun omista teoistasi toisille, näille palstanaisille, joille on kiva sysätä vastuu lähes kaikesta.
Ehkä sinun on syytä tutustua juoruilun luonteeseen tarkemmin.
Saathan sinä juoruta, ei siinä mitään.
Minäkin saan sanoa mielipiteeni sinulle ihan näin suoraankin, etten arvosta kovin korkealle juoruilua.
On ihan eri asia keskustella asiallisesti ja vaikka ihan sieltä omasta näkökulmasta kuin juoruilla toisen asioista.
Et muuten voi havainnoida, kun havainnoinnin kohde ei ole paikalla.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Ahdinkoa on monenmoista. Välillä siihen joutuu itsekukin.
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Dissellähän on hyvät välit Pönttikseen ja mm. elluun.
Iku-Turso kirjoitti:
Noo, huomautan Harmikselle jossain kohtaa juoruilusta.
No teet kuten parhaaksi näet. Minä olen kertonut hänelle ihan itselleen mitä ajattelen juoruilusta. On reilumpaa sanoa suoraan, kun käydä keskustelua hänestä jossakin toisaalla , kun hän ei ole paikalla :)
No teet kuten parhaaksi näet. Minä olen kertonut hänelle ihan itselleen mitä ajattelen juoruilusta. On reilumpaa sanoa suoraan, kun käydä keskustelua hänestä jossakin toisaalla , kun hän ei ole paikalla :)
Teen kuten parhaaksi näen.
Iku-Turso kirjoitti:
Ei tässä nyt nin ahdingossa olla kuitenkaan, olen tottunut olemaan vihan kohteena täällä.
Harmaaritari kirjoitti:
Ei tässä nyt nin ahdingossa olla kuitenkaan, olen tottunut olemaan vihan kohteena täällä.
Tiedän. Sinua ei tarvitse puolustaa, pärjäät hyvin itsekin.
Iku-Turso kirjoitti:
Niinkuin aina.
Sait mukavasti kommentteja tähän aloitukseen :)
Ei huano...Kaskenpolttaja kirjoitti:
Minusta ja palstalla julkaisemistani mielipiteistä voi ihan vapaasti keskustella palstalla milloin tahansa kun en ole tai olen paikalla, Tämä ei ole mikään chatti vaan keskustelupalsta jossa ei kenenkään paikallaoloa vaadista ja minusta olisi aika outoa jos minun mielipiteistä keskustelua pitäisi kaikkien lykätä sen vuoksi kun en ole paikalla ja ties milloin tulen. Annan tässä sulle ihan julkisesti luvan moittia harmista milloin tahansa, luen sitten aikanaan ja vastaan jos jaksan.
Harmaaritari kirjoitti:
Toivottavasti et ajattele, että minä vihaan sinua? Et ole ainakaan minun vihani kohde.
Sait mukavasti kommentteja tähän aloitukseen :)
Ei huano...Ei tässä ole kyse yksinomaan minusta, mielestäni aihe poiki ihan mukavan keskusteluketjun kaikkien iloksi.
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta ja palstalla julkaisemistani mielipiteistä voi ihan vapaasti keskustella palstalla milloin tahansa kun en ole tai olen paikalla, Tämä ei ole mikään chatti vaan keskustelupalsta jossa ei kenenkään paikallaoloa vaadista ja minusta olisi aika outoa jos minun mielipiteistä keskustelua pitäisi kaikkien lykätä sen vuoksi kun en ole paikalla ja ties milloin tulen. Annan tässä sulle ihan julkisesti luvan moittia harmista milloin tahansa, luen sitten aikanaan ja vastaan jos jaksan.
Kiitos vaan luvasta. En kuitenkaan pidä sellaista toimintaa asiallisena. Jos minulla on jotain ruodittavaa sinusta ja tai mielipiteistäsi, haluan sanoa sen sinulle suoraan näin kuin nyt teen.
Mielipiteistä voikin tietysti jutella yleisestikin ja vaikka mainita, että Ritari sanoin näin . Kun taas alan selittelemään sinun pääsi sisältöä ja tulkita sanojasi, teen väärin. Näin minun arvomaailmassani.Iku-Turso kirjoitti:
Ei tässä ole kyse yksinomaan minusta, mielestäni aihe poiki ihan mukavan keskusteluketjun kaikkien iloksi.
Sanoinkos minä niin? Totesin vain, että sait mukavasti kommentteja tähän aloitukseen ja sehän tietenkin kertoo siitä, että keskustelu on ollut vilkasta.
Toivottavasti et ajattele, että minä vihaan sinua? Et ole ainakaan minun vihani kohde.
En tietenkään. Tämähän on vain rupattelua mutta tosiaan, annan luvan minusta keskustella milloin vaan. Minusta vähän outoa kylläkin että se ei ole tisestäänselvys meille kaikille että kenestä tahansa "profiloituneesta" voidaan täällä keskustella milloin tahansa.
Kiitos vaan luvasta. En kuitenkaan pidä sellaista toimintaa asiallisena. Jos minulla on jotain ruodittavaa sinusta ja tai mielipiteistäsi, haluan sanoa sen sinulle suoraan näin kuin nyt teen.
Mielipiteistä voikin tietysti jutella yleisestikin ja vaikka mainita, että Ritari sanoin näin . Kun taas alan selittelemään sinun pääsi sisältöä ja tulkita sanojasi, teen väärin. Näin minun arvomaailmassani.Pidäpä sitten minunkin puoliani kun jengi alkaa seuraavan kerran juoruilemaan minun asioistani.
Kiitos jo etukäteen.Kaskenpolttaja kirjoitti:
Mielipiteistä voikin tietysti jutella yleisestikin ja vaikka mainita, että Ritari sanoin näin . Kun taas alan selittelemään sinun pääsi sisältöä ja tulkita sanojasi, teen väärin. Näin minun arvomaailmassani.Minusta taas paljon mukavampaa kun sanot heti kun tulee mieleen, asiahan voi unohtua ja helposti unohtuukin jos jäät odottelemaan paikalle. Minusta tässä kun on vähn ideanakin se että täällä teksti säilyy ja jää odottamaan kommentteja.
Sitäpaitsi jos ruoditte kun en ole paikalla ja tulee paljo kommentteja se on ehkä helpompikin sitten jälkeenpäin itse käsitellä kun on ikäänkuin kokonaisuus siinä näkyvillä.Harmaaritari kirjoitti:
En tietenkään. Tämähän on vain rupattelua mutta tosiaan, annan luvan minusta keskustella milloin vaan. Minusta vähän outoa kylläkin että se ei ole tisestäänselvys meille kaikille että kenestä tahansa "profiloituneesta" voidaan täällä keskustella milloin tahansa.
Minulle on aivan selvää se, että eri kirjoittajista täällä puhutaan. Ja tehdään ihan rääpimisaloituksiakin. Se ei kuitenkaan ole minun mielestäni asiallista.
Jos minä haluan keskustella sinusta, teen sen sinun kanssasi, en selkäsi takana. Paitsi tietenkin jos haluan kehua sinua :)Iku-Turso kirjoitti:
Pidäpä sitten minunkin puoliani kun jengi alkaa seuraavan kerran juoruilemaan minun asioistani.
Kiitos jo etukäteen.Minä en kyl,ä haluaisi että kaskis alkaa toppuuttelemaan keskustelua minusta, antaa tulla kaikki vaan mitä on tullakseen :D
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Pidäpä sitten minunkin puoliani kun jengi alkaa seuraavan kerran juoruilemaan minun asioistani.
Kiitos jo etukäteen.Monet täällä tosiaan unohtaneet sen miten sinusta on puhuttu kun et ole ollut paikalla... Nyt yhtäkkiä sädekehät pään päällä poulustelemassa disseä.
Harmaaritari kirjoitti:
Minä en kyl,ä haluaisi että kaskis alkaa toppuuttelemaan keskustelua minusta, antaa tulla kaikki vaan mitä on tullakseen :D
Juuuu, selväksi tullut.
Harmaaritari kirjoitti:
Minusta taas paljon mukavampaa kun sanot heti kun tulee mieleen, asiahan voi unohtua ja helposti unohtuukin jos jäät odottelemaan paikalle. Minusta tässä kun on vähn ideanakin se että täällä teksti säilyy ja jää odottamaan kommentteja.
Sitäpaitsi jos ruoditte kun en ole paikalla ja tulee paljo kommentteja se on ehkä helpompikin sitten jälkeenpäin itse käsitellä kun on ikäänkuin kokonaisuus siinä näkyvillä.Kun puhun tai kirjoitan sinulle, lainaan kommenttiasi, jolloin tiedät , että kirjoitan sinulle. Onhan vähän hassua olettaa, että kaikki lukevat joka ainoan avauksen alusta loppuun ja löytävät sieltä itseä koskevan keskustelun .
Eli silloin sanon heti, kun näen kommenttisi ja haluan siihen jotain sanoa. Sanon sen sinun kommenttiisi jatkoksi tai aloitukseesi. En halua puida sinua jossain muussa yhteydessä.Harmaaritari kirjoitti:
Minä en kyl,ä haluaisi että kaskis alkaa toppuuttelemaan keskustelua minusta, antaa tulla kaikki vaan mitä on tullakseen :D
Kaskis ketjussa on vähän kuin olisi autossa käsijarru unohtunut puolittain päälle :D
Anonyymi kirjoitti:
Monet täällä tosiaan unohtaneet sen miten sinusta on puhuttu kun et ole ollut paikalla... Nyt yhtäkkiä sädekehät pään päällä poulustelemassa disseä.
Jos on paneteltu, niin tuskinpa Kaskis on ollut silloin palstalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet täällä tosiaan unohtaneet sen miten sinusta on puhuttu kun et ole ollut paikalla... Nyt yhtäkkiä sädekehät pään päällä poulustelemassa disseä.
Täällä taas piiri pieni pyörii ja aktiivisimmat hyörii. no eipä yllätys. Oiskohan aika siirtyä nuorten mestoista eläkeläisklubeille?
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Kaskis ketjussa on vähän kuin olisi autossa käsijarru unohtunut puolittain päälle :D
Vaihdan ensiviikolla nimimerkkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä taas piiri pieni pyörii ja aktiivisimmat hyörii. no eipä yllätys. Oiskohan aika siirtyä nuorten mestoista eläkeläisklubeille?
Tervemenoa.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Tervemenoa.
Eläkeläispapsu...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tota, minä ainakin olen nuori, en teistä muista tiedä. Veikkaan että palstan nuorimpia.
Iku-Turso kirjoitti:
Kiitos jo etukäteen.Itse asiassa olen sitä monesti ajatellut. Ja halunnutkin sanoa miltä se on minusta tuntunut.
Sinun kohdallasi en oikein tiedä mitä voin tehdä ja mitä en. Tai voin tietenkin sanoa, että tuntuu pahalta joku juttu.
Tietyllä tavalla tämä teidän historianne on hankala, kun ei tiedä missä mennään ja mikä on peliä ja mikä ei ole. Toisaalta sinun persoonasi ei myöskään ole ihan yksiselitteinen ja helposti luettava....no seli, seli...
Olen siis ajatellut, en yltänyt tekoihin, häpeäkseni se on tunnustettava. Anteeksi.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Kyllästyttääkö kirjoitella yksinään penetraattoreista?
Täyttä sontaa koko aloitus ja harmaahapsien löpinät.
Olisitkin vain pysynyt aiheessa. Harmaaritari kirjoitti:
Haluatko, että kierrän ketjut, joissa keskustelet?
Itse asiassa olen sitä monesti ajatellut. Ja halunnutkin sanoa miltä se on minusta tuntunut.
Sinun kohdallasi en oikein tiedä mitä voin tehdä ja mitä en. Tai voin tietenkin sanoa, että tuntuu pahalta joku juttu.
Tietyllä tavalla tämä teidän historianne on hankala, kun ei tiedä missä mennään ja mikä on peliä ja mikä ei ole. Toisaalta sinun persoonasi ei myöskään ole ihan yksiselitteinen ja helposti luettava....no seli, seli...
Olen siis ajatellut, en yltänyt tekoihin, häpeäkseni se on tunnustettava. Anteeksi.Olet vastuussa vain omista tunteistasi!
#tunnevastuu#huolehdi.itsestäsiAnonyymi kirjoitti:
Täyttä sontaa koko aloitus ja harmaahapsien löpinät.
Olisitkin vain pysynyt aiheessa.Menepä matkoihisi venyttämästä ketjujani skeidallasi.
Haluatko, että kierrän ketjut, joissa keskustelet?
En tietenkään, olet hyvä osallistuja, yksi parhaista. Tuli vaan tuossa kohtaa mieleen tuo heittö kun siihen edelliseen laitoin etten halua sinun toppuuttelevan muita jos minusta syntyy keskustelua minun poissaollessa. Älä ny vaan loukkaannu :D
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Menepä matkoihisi venyttämästä ketjujani skeidallasi.
Skeidaa koko äijä ja lakeijat perässä.
Iku-Turso kirjoitti:
Olet vastuussa vain omista tunteistasi!
#tunnevastuu#huolehdi.itsestäsiEettinen pohdinta on vastuun ottamista. Niin se minulla menee. Törmään johonkin, joka jää mietityttämäänn, törmään siis johonkin itsessäni.
Eettinen pohdinta on vastuun ottamista. Niin se minulla menee. Törmään johonkin, joka jää mietityttämäänn, törmään siis johonkin itsessäni.
No voihan v.ttu!
Hyvä kun tuli puheeksi, niin osaan suhtautua juttuihisi.Harmaaritari kirjoitti:
En tietenkään, olet hyvä osallistuja, yksi parhaista. Tuli vaan tuossa kohtaa mieleen tuo heittö kun siihen edelliseen laitoin etten halua sinun toppuuttelevan muita jos minusta syntyy keskustelua minun poissaollessa. Älä ny vaan loukkaannu :D
En tietenkään loukkaanu.
Jos haluat, että sinusta räävitään , voin tietenkin jättää väliin puuttumisen. Muutenkin jo kiertelen enkä lue ihan kaikkea, kun ei ihan kaikki jaksa kiinnostaa enää, joten välttämättä en edes osu paikalle.Iku-Turso kirjoitti:
No voihan v.ttu!
Hyvä kun tuli puheeksi, niin osaan suhtautua juttuihisi.Haluatko hieman avata kommenttiasi?
- Anonyymi
Harmaaritari kirjoitti:
Hyvin tuttujahan täällä näyttää olevan monikin. Voisko asiat sopia ihan privaviesteillä ja tarkkaan ettei mitään arkaa lipsahda?
Iku-Turso kirjoitti:
En halua, näin on hyvä.
Ehkä sinun näkökulmastasi, minun näkökulmastani taas ei niin hyvä.
Pitääkö sinun suhtautua jotenkin tietyllä tavalla kommentteihini?Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ehkä sinun näkökulmastasi, minun näkökulmastani taas ei niin hyvä.
Pitääkö sinun suhtautua jotenkin tietyllä tavalla kommentteihini?Eettinen pohdinta ja vastuun ottaminen ovat sinun arvojasi. Huomautan sinua jos rikot arvojasi.
Iku-Turso kirjoitti:
Eettinen pohdinta ja vastuun ottaminen ovat sinun arvojasi. Huomautan sinua jos rikot arvojasi.
Ovatko minun arvoni sinulle jokin ongelma? Miksi koet tarpeellisena huomauttaa, jos rikon arvojani, ajatteletko ettei minun omatuntoni toimi?
Millaiset arvot sinulla on? Minusta näytti, että käyt itsekin sitä eettistä pohdintaa, kun mietit vaikka aprisuhteitasi.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Eettinen pohdinta ja vastuun ottaminen ovat sinun arvojasi. Huomautan sinua jos rikot arvojasi.
Luulen, että se eettisyys on aikapäiviä sitten rikottu. Vastuustakaan tuskin tietoa.
Mutta niinhän se menee, että kunhan ei ole oma nahka.
Disse-case tuli pahaan saumaan. Kaskenpolttaja kirjoitti:
Ovatko minun arvoni sinulle jokin ongelma? Miksi koet tarpeellisena huomauttaa, jos rikon arvojani, ajatteletko ettei minun omatuntoni toimi?
Millaiset arvot sinulla on? Minusta näytti, että käyt itsekin sitä eettistä pohdintaa, kun mietit vaikka aprisuhteitasi.Arvosi eivät ole minulle ongelma, edellyttäen että et ole kaksinaismoralisti.
Anonyymi kirjoitti:
Luulen, että se eettisyys on aikapäiviä sitten rikottu. Vastuustakaan tuskin tietoa.
Mutta niinhän se menee, että kunhan ei ole oma nahka.
Disse-case tuli pahaan saumaan.Ehdotan että unohdetaan disse.
Ketju ei liity häneen.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Arvosi eivät ole minulle ongelma, edellyttäen että et ole kaksinaismoralisti.
No mutta hänhän on. Ja muutama muukin.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Ehdotan että unohdetaan disse.
Ketju ei liity häneen.Sinä et tiedä kaikkea.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä et tiedä kaikkea.
Palstan ulkojäsenenä koen ettei minun kuulukaan tietää kaikkea. Näin on hyvä.
Iku-Turso kirjoitti:
Arvosi eivät ole minulle ongelma, edellyttäen että et ole kaksinaismoralisti.
En taida olla täydellinen, saatan lipsahtaa vaikka kaksinaismoralismiin. Immeiset kun ovat keskeneräisiä ja hiukan sokeita itselleen.
- Anonyymi
Palasiko tuo Heidi miehensä luo? Ei syytä huoleen. Arvioisin, että 80% keski-ikäistä miehistä on syystä tai toisesta kaltaisiasi. Ainakin treffipalstoilla. Sitoutumishaluisista- ja kykyisistä miehistä käydään kovaa kamppailua. Ei harmiskaan pysty sitoutumiskammoisena hankkimaan parisuhdetta. Eikä me naiset olla yhtään parempia. On niin monta monessa, että monen palasen on osuttava kohdilleen. Noita 1-3kk yrityksiä väkisinkin syntyy.
Ei kait ole palannut, ja luulen ettei siihen ole eväitäkään. Aikahan sen kuitenkin näyttää.
Itse olin varma etten sorru virhearviointeihin, mutta näköjään niitä sattuu mullekin.- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Ei kait ole palannut, ja luulen ettei siihen ole eväitäkään. Aikahan sen kuitenkin näyttää.
Itse olin varma etten sorru virhearviointeihin, mutta näköjään niitä sattuu mullekin.Niin sitä alkuhuumassa aina luulee. No, jonain päivänä tulee väkisinkin vastaan joku, kenen kanssa sujuu. Kunhan jaksaa yrittää.
- Anonyymi
Aivan niin Turso, aivan niin, kyllä me uskomme.
Onko sillä väliä, jos kyse on mielikuvitusseikkailuista? Pääasia että kaveri on oppinut jotain itsestään.
- Anonyymi
Montaako naista sää oles nyt pettäny? Baareissa on ihan sinkkunaisiakin vapailla markkinoilla. Ja miksei sitä panosta vaan yhteen naiseen ja suhteeseen.
- Anonyymi
Tursohan keksii hyviä mielikuvitusjuttuja, sitten voi kehua että taas yli 100 vastausta omaan ketjuun, pistäkää paremmaksi.
Tirsk.
- Anonyymi
Pitäisiköhän taas keksiä hirmuihallitsijoita ja kuningattaria voisi olla vaikka 1000 kerralla sitten... ja wow-wuwwwuwu voi olla tyynyn kuvana sekä myös jotain muutakin :D
- Anonyymi
Ketjun fiksuin kommentti.
Sanoit jossain, että ihmiset eivät sinua enää yllätä. Niinhän se on , eivät yllätä. Parhainkin meistä on vain raadollinen ihminen.
Iku-Turso kirjoitti:
Kiitos sanoistasi.
En kuitenkaan koe nyt olevani paras meistä, mutta ehkä taas aamulla.En nyt kyllä ajatellutkaan, että olisit paras meistä, se on vain tuollainen sanonta. Eiköhän me olla aika samalla viivalla kaikki...ihmisiä puutteinemme ja lahjoinemme.
En nyt kyllä ajatellutkaan, että olisit paras meistä, se on vain tuollainen sanonta. Eiköhän me olla aika samalla viivalla kaikki...ihmisiä puutteinemme ja lahjoinemme.
Yritin olla vaatimaton.
- Anonyymi
Mutta olet kitannut alkoholia ja saanut naisia baarista
T: Viinamies - Anonyymi
Minkä takia sinä olet "luuseri" Iku-Turso, kerro vain syyt.
Tämä uutinen tai avautuminen ei yllätä mitenkään, oli täysin oletettavissa olevaa. Et minustakaan vaikuta parisuhdeihmiselle, olet liian itsekäs sellaiseen.
Hyvää yötä.- Anonyymi
Hei abris... no hyvää yötä Sinullekin Kaunotar-Kleopatra.
"GameChanger", mikä oli nimeni joskus niin: muuttaa vähän peliä. Anonyymi kirjoitti:
Hei abris... no hyvää yötä Sinullekin Kaunotar-Kleopatra.
"GameChanger", mikä oli nimeni joskus niin: muuttaa vähän peliä.Öitä vaan.☺️
- Anonyymi
Jooh todella, niin varmaan itsekin huomaat että joku kiinnittää helposti huomion jos on joku kuva jne... mutta olen aika iloinen että palsta on aika hieno nyt.... nimi: joku dragon of the klan is the "game changer", olen todellakin kkk-eli järjestön ihmisiä :D
- Anonyymi
Okei, Perttiä ahdistaa. Sarjapettäjä ei saa edes irtosuhteistaan sitä ravintoa mitä itsekeskeisesti tarvitsee. Oivoi. Ja homma jatkuu..
xLiner - Anonyymi
Joo taas alkaa tuo ikiaikainen väittely abris vastaan valtakunta... josta yritin ja kumpikin sekä abris että valtakuntakin, sanoivat: tiedämme että yrität hyvää mutta et pysty vaikuttamaan, kumpikin sanoivat noin minulle.
- Anonyymi
Aloittajalle, jos et halua vielä lisääntyä ja olla hyvä iskä niin ei kannata ottaa naista samaan asuntoon. Miksi ottaisit? Mitä nainen tekee sellaista jota ilman ei voisi olla?
AsianVierestäEn löytänyt tekstistäni mitään mikä viittaisi lisääntymiseen tai siihen etten halua enää lisääntyä.
- Anonyymi
Sinä ja aloittaja olette jo niin vanhoja ettei lisääntymiset tule enää kysymykseenkään.
- Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
En löytänyt tekstistäni mitään mikä viittaisi lisääntymiseen tai siihen etten halua enää lisääntyä.
Mitä sitten naisella tekisit? Laittaisit sohvalle istumaan mollamaijaksi:)
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Mitä sitten naisella tekisit? Laittaisit sohvalle istumaan mollamaijaksi:)
AsianVierestäSiinäpä sulle pähkäilemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä ja aloittaja olette jo niin vanhoja ettei lisääntymiset tule enää kysymykseenkään.
Höpö höpö, taidan olla meistä se joka viimeksi on lisääntynyt?
AsianVierestä - Anonyymi
Iku-Turso kirjoitti:
Siinäpä sulle pähkäilemistä.
Ei kannata, parempi etsiä läheinen suhde jossa molemmilla myös se oma elämä.
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, taidan olla meistä se joka viimeksi on lisääntynyt?
AsianVierestäTuuli huulia heilutteli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuuli huulia heilutteli
Sitä minäkin!
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä minäkin!
AsianVierestäNiin minäkin!
- Anonyymi
Jaa että naisia vitunkantotelineiksi nimittelevä äitiongelmainen ja tunnevammainen sarjapettäjä on jo viisikymppisenä tajunnut olevansa mulkku? Edistystä kai tuokin.
- Expihtarikurppa- Anonyymi
Haahahhaha mainiosti kiteytetty.
- Anonyymi
Mene vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.
- Anonyymi
Ei se sellaista ole tajunnut eikä tajua. Perttiä ahdistaa, ettei sen manipulointi mene enää läpi kuten nuorempana. Viehätysvoima ei enää toimi. Se on tuollaisille persoonille masennuksen paikka.
xL Kun miettii syitä siihen, miksi joku ei ole potentiaalinen kumppaniehdokas, olen huomannut, että aika monille se, että toinen "tietää" on yksi syy, miksi ei hirveästi houkuta jatkamaan tutustumista.
- Anonyymi
Malta nyt Maltaita... Maltan ihmiset ovat väliaikaisesti pelastaneet välimereltä pakolaisia taas afrikasta... mutta niin minkänäköinen vene oli uutisissa, kuvissa: destroyer class taistelualus.
Oikeasti itse alan ajattelemaan niin että: en pysty tekemään pahaa naisille sillåä tavoin kertomalla jotain elämän totuuksia, koska joidenkin asioiden kertominen voi vahingoittaa toisia.... en luultavasti pysty jos en halua niin tehdä ;:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se sellaista ole tajunnut eikä tajua. Perttiä ahdistaa, ettei sen manipulointi mene enää läpi kuten nuorempana. Viehätysvoima ei enää toimi. Se on tuollaisille persoonille masennuksen paikka.
xLNiin, taitaa peilistä tuijottaa vanheneva mies, jolla ulkonäkö ja seitinohut, opittu sosiaalinen naamio ei enää peitä sisällä olevaa huumorintajutonta ja henkisesti jäykkää narsismia. Pertsasta on turha kaivaa lämpöä tai läheisyyttä, ne ominaisuudet taidettiin tappaa jo kohdussa. Eikä vanhan miehen muut ominaisuudet enää kompensoi sisällön tyhjyyttä.
- Expihtarikurppa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2812244Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131928Mistä löytää kadonnut motivaatio?
Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että1311828- 1511378
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1381247- 85866
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä186822- 174816
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala437745- 52602