Kerro lempibändisi ja perustele miksi

Anonyymi

Minun on Iron Maiden. Perustelut: Bändi ollut lähes 45 vuotta ollut pystyssä, keikkailevat edelleen, tehneet 16 mielettömän kovaa levyä, ja mikä kaikkein hienointa, koko bändi on pysynyt hyvinkin samanlaisessa kokoonpanossa ja on aivan mielettömässä iskussa vieläkin!

Tämä bändi muistetaan ja tiedetään vielä satojen vuosien päästäkin! Tämä siksi, että niin moni sukupolvi on päässyt nauttimaan heidän ainutlaatuisesta musiikistaan ja live-esiintymisistään.

7

77

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No minäkin tykkään Iron Maidenistä. Mutta oma suosikki on suomalainen Ensiferum. Ensi vuonna sillekin bändille tulee 25 vuotta täyteen.

Kovasti keikkailee ympäri maailmaa jatkuvasti, mutta eniten tykkään niiden rennosta meingistä ja maanläheisyydestä. Porukalla heittelvät biisien ideoita kun tekevät levyjä ja eivät tyrmää hulluimpiakaan ideoista. Esimerkiksi että kesken metallibiisin tulee disko kohta jonka laulaa kukas muukaan kuin itse Frederik.

Two of Spades
      https://www.youtube.com/watch?v=uh_seKB56ek

Biisien aiheita on otettu pohjoismaisesta mytologiasta ja Kalevalasta. Vaikka ehkä folk metalliksi lasketaankin niin Enska ei ole liian folkki minun makuun kuten esim, Korpiklaani.

Bändin soittajat on ihan järkyttävän taitavia esimerkiksi Mahi pystyy soittamaan kitaraa niskan takana (kunhan kaljaa kaadetaan samalla kurkkuun että saadaan kone käyntiin) :D ja aina törkeän energistä lavashowta koko bändiltä.
      Nykyinen laulaja-kitaristi Petri Lindroos oli aikaisemmin Northerissa ja siirtyi Ensiferumiin kun Jari Mäenpää perusti Wintersun bändinsä ja lähti Ensiferumista.

Harmi kun digihanurin maailmanmestari ja tangokuningatar finalisti Netta Skog lähti bändistä, koska oli varmasti ainoa maailmassa joka soitti kiipparisoundit haitarilla. Se teki lavashowsta vielä erikoisemman näköistä. Lisäksi Netta on hyvä laulaja niin pystyivät livenä vetämään myös ne naisvokaaleilla olevat biisit.

Biisien tyylien kirjo on aika valtava:

Victory Song
      https://www.youtube.com/watch?v=fyvPe0uqjjY
      Neito Pohjolan
      https://www.youtube.com/watch?v=BlSf6gja_Fw
      Lai lai hei
      https://www.youtube.com/watch?v=Su-FEbdNTuk

• Cradle of Filth - Timanttista soitantaa johon kermaksi kakun päälle Dani Filth toimittaa jumalaiset vokaalit.

• Anonyymi

No tietysti se bändi, jonka nokkamiestä Iron Maidenin Steve Harris pitää nerona.

Eli Nightwish...

• Anonyymi

Ei lempparia. Terv. yksittäisten biisien bongari

• Anonyymi

Amorphis, en osaa selittää, mutta se vain kolahtaa. Ja onhan se vanha ja yksi menestyneimpiä suomalaisbändejä.

• Anonyymi

Antti Sarpila Swing Band svengaa parhaiten.

• Anonyymi

The Beatles. Ei varmaan edes tarvitse kummemmin selitellä miksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus

Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,
      Maailman menoa
      108
      2941
    2. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      183
      2633
    3. Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta

joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina
      Maailman menoa
      61
      2099
    4. Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut

Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.
      Maailman menoa
      1
      1411
    5. Vihervassarit

Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät
      Maailman menoa
      22
      1283
    6. Maria Veitola kommentoi soutelija Saarion huomionhakuisuutta

"Minusta on jotenkin kuvottavaa, kuinka kovalla intensiteetillä Suomi-media seuraa miessankari Jari Saarion merihätää. S
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      1267
    7. Lopetan ikävöinnin

Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään
      Ikävä
      3
      971
    8. Ei osattu ratkaista etääntymistä

Mä jäädyin eikä sulla ole taitoa sulattaa. Parempi antaa olla, vaikka toivoin jotain muuta. Miehelle.
      Ikävä
      115
      870
    9. Esprit hoitokdit Varkaudessa?

Asun keskisuomessa ja käyn satunnaisesti äitini luona Varkaudessa. Äitin tarvitsee kohta hoitajan kotiin tai hoitokodin
      Varkaus
      103
      843
    10. Ei ole liian myöhäistä..

Tule mun luo ja katso silmiin, niin saadaan taas se sanaton yhteys ja sano sitten vain anteeksi rakas ja suutele ja hala
      Ikävä
      3
      772
    Aihe