Miksi Volvo edes yrittää ... nyyh :(

Anonyymi

Volvo julkisti sähköauton. Tuli pannukakku. Surettaa Volvon puolesta.
https://news.cision.com/fi/volvo-car-finland/r/volvo-julkistaa-volvo-xc40-recharge--sahkoauton-osana-uutta-sahkoistettya-automallistoa,c2934295
- 400km WLTP
- Tehoa auto tuottaa 408 hv.
- Akku latautuu 80 prosenttiin 40 minuutissa pikalatausjärjestelmässä.
Ei mitään kovinkaan ihmeellistä, ottaen huomioon:
- XC40 Recharge -sähköauton hinta on alkaen 62 593 €

Taas yksi esimerkki kuinka Tesla on valovuosia edellä. Luottaako Volvo siihen, että paatuneet volvoistit vaihtaa sähkö-volvoon vaikka rahalla ei saa juuri mitään? Tai saa juuri jotain, mutta samalla rahalla Teslalta saisi paljon enemmän.

En ymmärrä. Jos joku ymmärtää ja/tai tietää, selittäkää.

Alkaa yhä vahvemmin näyttää siltä, että kymmenen vuoden päästä tiet on täynnä Tesloja, muutama Hyundai ja VW joukossa.

8

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saako Teslan tolla hinnalla ? Volvo on kyllä paremman näköinen.

      • Anonyymi

        Just näin. Sähköautohan ostetaan nimenomaan NÄÖN vuoksi, eikä minkään pitkän rangen vuoksi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Just näin. Sähköautohan ostetaan nimenomaan NÄÖN vuoksi, eikä minkään pitkän rangen vuoksi!

        Dacia tuli Suomeen 2007, liikennekäytössä 4 kpl ja 2013 sitä oli liikennekäytössä 1830 kpl.
        Tesla tuli markkinoille 2013, liikennekäytössä 3 kpl ja 2018 sitä oli liikennekäytössä 940 kpl.
        Dacia ei ole Suomen myydyin auto, mutta kuitenkin tuplaten menestyvin, mitä Tesla 940 kpl/ 1840 kpl samassa ajassa.
        Ei ole pelkoa Teslojen valtaamisesta Suomen autokantaa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        Dacia tuli Suomeen 2007, liikennekäytössä 4 kpl ja 2013 sitä oli liikennekäytössä 1830 kpl.
        Tesla tuli markkinoille 2013, liikennekäytössä 3 kpl ja 2018 sitä oli liikennekäytössä 940 kpl.
        Dacia ei ole Suomen myydyin auto, mutta kuitenkin tuplaten menestyvin, mitä Tesla 940 kpl/ 1840 kpl samassa ajassa.
        Ei ole pelkoa Teslojen valtaamisesta Suomen autokantaa.

        Ei oikein ymmärrä tuota tesla hypeä.niin paljon laatuongelmia ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein ymmärrä tuota tesla hypeä.niin paljon laatuongelmia ollut.

        Teslalla on isoimmat tavara ja sisätilat sekä pisin toimintamatka. Ja tesla ajaa itsenäisesti ja supercharge lataus.
        Ehkä siinä syytä hypeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslalla on isoimmat tavara ja sisätilat sekä pisin toimintamatka. Ja tesla ajaa itsenäisesti ja supercharge lataus.
        Ehkä siinä syytä hypeen?

        Juu ajaa ihan itse onnettomuuksiin ja joka pojalla on kotonaan tuo superlataus. Laatu ongelmat saa ainakin oikeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein ymmärrä tuota tesla hypeä.niin paljon laatuongelmia ollut.

        Paljon puhutaan Teslan laatuongelmista mutta ei niitä ole enempää kuin muillakaan merkeillä. Tesla on lehdistön ja perinteisten autovalmistajien suurennuslasin alla koska Tesla ei tuo lehdistölle mainosrahaa ja on suuri taloudellinen uhka perinteisille autonvalmistajille. (tuntuu olevan myös sähköautovastustajien hampaissa koska Tesla toi ensimmäisenä sähköautot polttomoottoriuskovaisten riesaksi)
        On puhuttu paljon model 3.n maaliongelmasta, kyllä nitä on ollut, suomessa noin 10 tapausta, myyty noita on yli 500kpl. eli suuri ongelma tuo ei ole. Ongelma poistuu parin kympin roiskeläpillä.
        Yksikään noista maaliongelman "uhreista" ei halua vaihtaa merkkiä, kertoo jotain autosta muuten..


    • Anonyymi

      "Miksi Volvo edes yrittää ... nyyh "

      Volvolla on Polstar kakkosautomerkki ja siitä löytyy kaksi sähkäautoversiota.
      Polstar 1 on etuvetoinen ja Polstar 2 nelivetoversio, ne valmistetaan Kiinassa.
      Näitä ei kylläkään myydä Suomessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      518
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe