Minulle tehtiin isovarpaan tyvinivelen luudutus tammikuussa 2019, mutta siitä ei koskaan tullut hyvää. En pystynyt 10 kuukauden jälkeenkään kävelemään kuin lyhyitä matkoja (noin 1 km), jalkaan sattui joka askeleella, turposi enkä saanut muita kenkiä jalkaan kuin yhdenlaiset (isot) lenkkarit. Hankalaa tilannetta korjattiin 5 pv sitten niin, että aiemmin luudutettu isovarpaan tyvinivel sahattiin poikki ja luiden väliin asennettiin RegJoint-implantti. Minut leikannut lääkäri on tehnyt vastaavia leikkauksia aiemmin 15 kpl. Löytyykö täältä kenties joku heistä tai muu asiasta tietävä?
Isovarpaan tyvinivel, kellään kokemusta RegJoint-implantista?
7
2483
Vastaukset
- Anonyymi
Liity Facebookin suljettuun Reuman ryhmään. Sieltä saat paljon vertaistukea ja tietoa.
- Anonyymi
Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.
Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.
Kiitos vinkistä , etsin myös tuon ryhmän!
- Anonyymi
Toivottavasti viestini ei tule liian myöhään eetteriin, kommentoin siis kuitenkin. Täällä on yksi, jolle asennettu isovarpaan tyviniveleen regjoint joulukuussa 2019. On vieläkin (maaliskuuta mennään) arka ja kipeä sekä nivel sivusta turvoksissa ja toipuminen ollut melko haasteellista. Mietityttää nyt paraneminen, tuleeko tästä mitään. Haluaisin pitää vielä näin keski-iässä nivelen liikkuvuuden mahdollisimman hyvänä. Koska noinkin arka ja turvonnut, mietittiin kortisonia injektiona. Tästäkin ortopedit eri mieltä, toinen suosittelee, toinen tyrmää heti. Katson tilannetta ja parin kuukauden sisään näkee, mikä on lopullinen tulos ja tarvitseeko operoida kenties jotain uudelleen. Minua "peloteltu" myös mahdollisella nivelen luudutuksella, mutten siihen suostu. Etsin muita vaihtoehtoja ja ortopedi vaihtuu siinä tapauksessa. Olen konsultoinut nykyisen lisäksi myös toista tahoa omassa asiassani.
Yllätyin että kohdallasi on luudutuksen jälkeen päädytty tuohon implantti vaihtoehtoon. Mulla oli tie päinvastoin, eli implantti ensin ja sitten mahdollisia muita vaihtoehtoja. Mutta lycka till vaan sinnekin ja paranemista toivotellen.Enpä ole itsekään tullut enää myöhemmin katsoneeksi, onko tullut kommentteja paitsi nyt (olen siis tuo ketjun aloittaja). Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä on tilanteesi nyt, kun on yli vuosi implantin laitosta. Itsellänihän on myös yli vuosi leikkauksesta ja tilanne on melko huono. Niveleen ei koskaan tullut liikettä paitsi ihan minimaalinen ja kipua on edelleen joka askeleella, jonka vuoksi kävelymatkat on tosi lyhyitä. Mitään ei kuulemma oikein voi enää tehdä, uusi luudutus voisi tulla kyseeseen, mutta silloinkin pitäisi ottaa lonkasta luuta eikä lopputuloksesta voi tietää onko siltikään kivuton. Joten näin täytyy loppuelämä sitten viettää, kipujen kera. Jos nyt voisi palata aikaan ennen näitä leikkauksia, en antaisi tehdä sitä ensimmäistäkään. Ja tätä implanttia en ainakaan voi suositella kenellekään.
- Anonyymi
Minulla oli nivelrikko isovarpaan tyvinivelessä niin pahana, etten pystynyt yhtenä kesänä kävelemään juuri lainkaan.
Ja olen kova kävelemään, joten huolestutti.
Nyt vuosia myöhemmin kävelen ihan normaalisti, vaikkei mitään toimenpidettä tehty (onneksi).
Tärkeintä kunnolliset tasapohjaiset jalkineet. Leveäkärkiset. Ja ettei ärsytä niveltä esim. kyykkyasennossa eikä yritä nousta varpailleen. Söin myös muutaman kuukauden Arthrobalans -tuotetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201301
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221163Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä481133- 1381013
- 99853
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten317802Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592