Isovarpaan tyvinivel, kellään kokemusta RegJoint-implantista?

Anonyymi

Minulle tehtiin isovarpaan tyvinivelen luudutus tammikuussa 2019, mutta siitä ei koskaan tullut hyvää. En pystynyt 10 kuukauden  jälkeenkään kävelemään kuin lyhyitä matkoja (noin 1 km), jalkaan sattui joka askeleella, turposi enkä saanut muita kenkiä jalkaan kuin yhdenlaiset (isot) lenkkarit. Hankalaa tilannetta korjattiin 5 pv sitten niin, että aiemmin luudutettu isovarpaan tyvinivel sahattiin poikki ja luiden väliin asennettiin RegJoint-implantti. Minut leikannut lääkäri on tehnyt vastaavia leikkauksia aiemmin 15 kpl. Löytyykö täältä kenties joku heistä tai muu asiasta tietävä?

7

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liity Facebookin suljettuun Reuman ryhmään. Sieltä saat paljon vertaistukea ja tietoa.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi! Voin kokeilla tuota, vaikka en reumaa sairastakaan, ainoastaan nivelrikkoa.

        Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Facebookissa on myös nivelrikkoisille oma ryhmä.

        Kiitos vinkistä , etsin myös tuon ryhmän!


    • Anonyymi

      Toivottavasti viestini ei tule liian myöhään eetteriin, kommentoin siis kuitenkin. Täällä on yksi, jolle asennettu isovarpaan tyviniveleen regjoint joulukuussa 2019. On vieläkin (maaliskuuta mennään) arka ja kipeä sekä nivel sivusta turvoksissa ja toipuminen ollut melko haasteellista. Mietityttää nyt paraneminen, tuleeko tästä mitään. Haluaisin pitää vielä näin keski-iässä nivelen liikkuvuuden mahdollisimman hyvänä. Koska noinkin arka ja turvonnut, mietittiin kortisonia injektiona. Tästäkin ortopedit eri mieltä, toinen suosittelee, toinen tyrmää heti. Katson tilannetta ja parin kuukauden sisään näkee, mikä on lopullinen tulos ja tarvitseeko operoida kenties jotain uudelleen. Minua "peloteltu" myös mahdollisella nivelen luudutuksella, mutten siihen suostu. Etsin muita vaihtoehtoja ja ortopedi vaihtuu siinä tapauksessa. Olen konsultoinut nykyisen lisäksi myös toista tahoa omassa asiassani.
      Yllätyin että kohdallasi on luudutuksen jälkeen päädytty tuohon implantti vaihtoehtoon. Mulla oli tie päinvastoin, eli implantti ensin ja sitten mahdollisia muita vaihtoehtoja. Mutta lycka till vaan sinnekin ja paranemista toivotellen.

      • Enpä ole itsekään tullut enää myöhemmin katsoneeksi, onko tullut kommentteja paitsi nyt (olen siis tuo ketjun aloittaja). Olisi mielenkiintoista kuulla, mikä on tilanteesi nyt, kun on yli vuosi implantin laitosta. Itsellänihän on myös yli vuosi leikkauksesta ja tilanne on melko huono.  Niveleen ei koskaan tullut liikettä paitsi ihan minimaalinen ja kipua on edelleen joka askeleella, jonka vuoksi kävelymatkat on tosi lyhyitä. Mitään ei kuulemma oikein voi enää tehdä, uusi luudutus voisi tulla kyseeseen, mutta silloinkin pitäisi ottaa lonkasta luuta eikä lopputuloksesta voi tietää onko siltikään kivuton. Joten näin täytyy loppuelämä sitten viettää, kipujen kera. Jos nyt voisi palata aikaan ennen näitä leikkauksia, en antaisi tehdä sitä ensimmäistäkään. Ja tätä implanttia en ainakaan voi suositella kenellekään.


    • Anonyymi

      Minulla oli nivelrikko isovarpaan tyvinivelessä niin pahana, etten pystynyt yhtenä kesänä kävelemään juuri lainkaan.
      Ja olen kova kävelemään, joten huolestutti.
      Nyt vuosia myöhemmin kävelen ihan normaalisti, vaikkei mitään toimenpidettä tehty (onneksi).
      Tärkeintä kunnolliset tasapohjaiset jalkineet. Leveäkärkiset. Ja ettei ärsytä niveltä esim. kyykkyasennossa eikä yritä nousta varpailleen. Söin myös muutaman kuukauden Arthrobalans -tuotetta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe