Siis sellainen, että Massikka puksuttamaan muutamaksi tunniksi ja Teslan akku on täynnä.
Käyttövoimahan tulisi siis polttoöljystä.
Saako sähköautoa ladata polttoöljykäyttöisellä generaattorilla?
18
1576
Vastaukset
- Anonyymi
Polttoöljykö sitä akkua lataa? !!!!!! Voi pyhä yksinkertaisuus.
- Anonyymi
Juu miksei sitä saa. kukapa sitä kieltää.??? Agrekaatti vaan teslan peräkontiin, niin ei tartte jonotella latausasemilla, kun voi pysähtyä vaikka johonki levähdysaluelle lataamaan teslaa, tai e- golffia. yms..
Maksaahan se tietysti jonkun verran, mutta tulee se halvemmaksi, jos jää tien päälle, ja joutuu tilaamaan hinausauton.Aggregaatti, josta saat 16 A ulos, maksa tonnin ja painaa n. 100 kg. 16A lataus kestää esim. Tesla model 3 6 h 5% -40%. Kantamaa tulee reilut 100 km. Polttoainetta palaa 25 l.
Ei ole hyvä idea.
- Anonyymi
Lataa mieluummin isänmaallisesti suomalaisella sähköllä kun voit. Ei tarvitse maksaa Putinille raakaöljystä, Ja onhan se öljy paljon kalliimpaakin energian tuotossa, jollet käytä generaattorin hukkalämpöjä talosi lämmitykseen.
Siirrettävän aggregaatin yhteyteen kannattaa asentaa suolavaraaja, ja lämmöt voi käyttää myöhemmin. 100 kWh akun lataus kuluttaa noin 300 kWh, eli noin 25 litraa polttoöljyä. Lopuilla 200 kilowattitunnilla lämmittää taloaan jopa päiviä. Sitten ei tarvitse maksaa erikseen talon öljylämmityksestä Putinille, vaan riittää, että maksaa Putinille vain generaattorin polttoaineista.- Anonyymi
Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?
Järkevämpää on ladata akut ajon aikana tuulivoimalla. Katolle vain potkuri pyörimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mää aatelin laittaa vetokoukkuun kii pyörän kuljestelineen ja siihen kiinni agregaatti. Piuha jesarilla teipataan ja voi ladata ajon aikana. Se on varmaan estetty, joten ossisko joku buggeroida auton ohjelmistoo?
Eikö siihen vetokoukkuun kannattaisi laittaa "viides pyörä" ja siihen dynamo.
Aina kun auto liikkuu, niin dynamo lataisi akkua ja koska dynamo on niin pieni, niin vastusta ei tulisi juuri lainkaan.
Toki pitkässä matkassa se viidennen pyörän renkaan dynamon puoleinen kylki kuluu, että pitää vaihtaa uusi päällysrengas, mutta se on pieni hinta maailman pelastamisesta.
Ps. Kiinassa tehdään halpoja päällysrenkaita.
- Anonyymi
Naapurilla on sähkömopo, vai onko se skootteri. peräkärryssä hinaa bensa-agregaattia, lataa. jos pidemmällä matkalla sähkö loppuu. Liekö tuo järkevää???
- Anonyymi
Hondan agrigaatti on oiva keksintö, käy nätisti ja kulutus olematon?
- Anonyymi
Se on vähän sama, jos laittaisi laturin joka pyrään lataamaan akkua ja olisi keksinyt ikiliikkujan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vähän sama, jos laittaisi laturin joka pyrään lataamaan akkua ja olisi keksinyt ikiliikkujan.
Ei mut nyt mä hokasin. Pannan polttokennolaturi lataamaan akkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mut nyt mä hokasin. Pannan polttokennolaturi lataamaan akkuja.
Polttokennoagregaatti voisi olla virtapankkina sähköautolle pidemmillä reisuilla.
- Anonyymi
Se on monelle varmaan yllätys että iso TESLA ladattuna dieselagrikaatilla kuluttaa vähemmän kuin pieni volvo... Eli tuossa aloituksessa on jonkinverran jopa järkeä eli iso sähköauto kannattaa ladata dieselillä ennemmin kuin tuhlata se huonon hyötysuhteiseen polttomoottoriin.
Kaikki suomeen tuotava raskas polttoöljy kannattaisi polttaa sähköksi noin 50% hyötysuhteella voimalaitoksessa ja ladata sähköautoon. Polttomoottorissa liikettä tuova hyötysuhde on 10-25%
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hammentava-tulos-dieselgeneraattorilla-ladattu-sahkoauto-kulutti-vahemman-kuin-pieni-dieselauto/6772958#gs.jrtp2t Sen laitteen nimi on suomeksi: AGREGAATTI.
Miten tämä voi olla niin vaikeaa sellaisessa maassa kuin Suomi, jossa kaikki suorastaan pakotetaan käymään peruskoulu, siitä huolimatta, että joku näistä arvelee, että turhaa koko touhu!
SE NÄKYY KYLLÄ!- Anonyymi
Laskekaa miten vaan haluatte mutta dieseliä halvemmalla ette sähköllä pääse. Mulla on kohta mittarissa 600.000 ja keskikulutus 5 litraa sataselle. Jatkan vielä toisen mokoman, jos ei ihmeitä tapahdu. Monetkin akut olisi sähköautolla pitänyt tuohon kilometrimäärän jo vaihtaa. Kaikkien akkujen vaihto uusiin maksaa enemmän kuin dieselkustannukset 2 miljoonan kilometrin matkalta.. Huoletta voi ajaa kalliimmalla biodiesellä ja pienemmillä ympäristöpäästöillä verrattuna sähköauton.
kaha53 kirjoitti:
Kotimaisten kielten keskus kyllä väittää, että se on aggregaatti.
Hyväksyn korjauksen!
- Anonyymi
Jos informaatio ei miellytä omaa vakaumusta ja mielipidettä, tartutaan epäolennaisiin argumentteihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .724184Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503075Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631323020Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3922105Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101206Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111183- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291024- 611012
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111963