Ihminen ihmiselle

Anonyymi

Jos olisin Jumala ja...

pitäisin pelastumisen ehtona sitä, että ihmisten täytyy uskoa minun olevan olemassa, niin mitä tekisin?

1. Piilottelisin ja kätkeytyisin, niin että ihmisten olisi mahdollisimman vaikeaa löytää minua ja oppia tuntemaan minut ja minun tahtoni?
2. Ilmestyisin kaikille ihmisille, niin että kenenkään ei tarvitsisi epäillä olemassa oloani ja jotta kaikille ihmisille olisi selvää se, mitä tahdon heidän tekevän ja mikä on siten myös ehdottoman hyvää ja kaiken pahan vastakohta, niin kertoisin heille selvästi ilman tulkinnallisen erehtymisen vaaraa sen, mikä minun tahtoni on!

Minkä uskonnon Jumala toimii tällä tavalla ja täyttää tämän kuvitteellisen Jumalan kriteerit?

8

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jumala ei ole uskonnoissa, ja jos uskonnoilla on omat jumalansa, ne ovat vääriä jumalia, epäjumalia.

Jumala, totuus ja tieto kaikesta, perimmäinen todellisuus ja siihen johtava tie, eivät piileskele missään vaan ovat selvästi esillä. Ei Jumala piileskele, vaan ihminen pitää silmänsä ja korvansa ummessa. Ihminen uskoo mieluummin harhoihin kuin selvittää itselleen varsinaisen totuuden.

Jumalaan saa tunnetusti yhteyden, mutta se vaatii hieman vaivannäköä. Ensinnäkin se vaatii oikean asenteen, tyhjän mielen joka on ennakkoluuloton, vailla kuvitelmia, ja rohkeutta etsiä Suurta Tuntematonta.

Aloituksessa esitetään Jumalasta kuvitelmia, ja väärät kuvitelmat ovat esteitä Jumalan löytämiselle. Totuus ei löydy valheista eikä valheita käyttämällä.

Jumalan tahto on hyvä. Ihmisillä usein paha.

• Anonyymi

Miksi pilkkaat uskontoja?

• "Aloituksessa esitetään Jumalasta kuvitelmia, ja väärät kuvitelmat ovat esteitä Jumalan löytämiselle. Totuus ei löydy valheista eikä valheita käyttämällä."

Hyvin kommentoitu!
        Jumala ei ilmaise itseään ihmisen ehdoilla. Toiseksi, ateisti ei tunnusta Jumalan olemassaoloa, vaikka Jumala kuinka näyttäytyisi hänelle, koska ateisti on jo etukäteen mielessään päättänyt, ettei hän tule uskomaan mihinkään todisteisiin. Muutenhan hän olisi jo aikoja sitten luopunut ateismistaan, koska Jumala on jo antanut itsestään niin paljon näyttöä, että se riittää jokaiselle todisteeksi, joka vain HALUAA uskoa Jumalaan.

Kukaan ei ole ateisti siksi, ettei ole todistetta Jumalasta, vaan hän on ateisti, koska hän ei HALUA uskoa (=tunnustaa) että Jumala on olemassa.

• "Ei Jumala piileskele, vaan ihminen pitää silmänsä ja korvansa ummessa. "

Jumalasi on täysin vapaa ottamaan yhteyttä minuun, en minä estä. Älä kuitenkaan yritä syyttää ateisteja siitä, että joko jumalasi on liian olematon tai saamaton todistamaan itseään tai että itse kyvytön esittämään hänestä mitään objektiivista näyttöä.

"Ensinnäkin se vaatii oikean asenteen, tyhjän mielen joka on ennakkoluuloton, vailla kuvitelmia, ja rohkeutta etsiä Suurta Tuntematonta."

Niinpä niin. Yleensä, kun sanon jumalaansa mainostavalle uskovaiselle, että ei toiminut yhteydenottoyritys, vastauksena tulee suunnilleen "ei se onnistukaan jos ei ole vilpitön!". En voi yrittää "ottaa yhteyttä" vilpittömin mielin tahoon, jonka olemassaoloon en usko. Huomaatko muuten, että viestisi alussa vielä väitit että ei Jumala piileksi, mutta nyt sitten väitätkin että havaitakseen tämän mukamas piileksmättömän jumaluuden, pitääkin täyttää vaikka mitä ehtoja.

"Aloituksessa esitetään Jumalasta kuvitelmia, ja väärät kuvitelmat ovat esteitä Jumalan löytämiselle. Totuus ei löydy valheista eikä valheita käyttämällä."

Vaikka ateisteille olisi vaikka kuinka väärä kuva Jumalasta, se ei millään muotoa estä Sinua esittämästä todisteita siitä aidosta ja oikeasta jumaluudesta, olottaen tietenkin että Sinulla niitä on. Voit määritellä jumalaasi niin paljon kuin haluat, mutta määrittely ei tee siitä sen todempaa.

• Anonyymi

Jumala jos olisi niin joku sen varmasti tappaisi.

• Anonyymi

"Jumala jos olisi niin joku sen varmasti tappaisi."

Jeesus tapettiin ristillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jumala jos olisi niin joku sen varmasti tappaisi."

Jeesus tapettiin ristillä.

Se on mahdollista, mutta Jeesus ei ollut Jumala.

• Anonyymi

> pitäisin pelastumisen ehtona sitä, että ihmisten täytyy uskoa minun olevan olemassa, niin mitä tekisin?

Raamatussa kriteerinä ei ole Jumalan olemassaolon uskominen vaan vanhurskaus, koska:

"Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
      Room. 6:23

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      8997
    2. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      33
      1961
    3. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1779
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      135
      1571
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      194
      1150
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1119
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1097
    8. 92
      932
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      835
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta