Koska moni teistä harrastaa kotimaanmatkailua, niin kysyn: Mitä teille tulee mieleen, kun kuulette Naantali-nimen?
Mitä tulee mieleen Naantalista?
37
381
Vastaukset
- Anonyymi
"Nauraa kuin Naantalin aurinko".
MMies. Niin.
- Anonyymi
MMies tulee nyt minunkin mieleeni.
MIkä ihmeen MMies? Itselleni tulee mieleen kuuma auto, joka oli auringossa lämmennyt 70 plusasteeseen kesällä. Muistaakseni silloin Naantalissa oli jotain 25 astetta päivällä.
P.Dinosaurus kirjoitti:
MIkä ihmeen MMies? Itselleni tulee mieleen kuuma auto, joka oli auringossa lämmennyt 70 plusasteeseen kesällä. Muistaakseni silloin Naantalissa oli jotain 25 astetta päivällä.
Yksi entinen MMies logiikalla.
- Anonyymi
viriviri kirjoitti:
Mitähän MMiehelle kuuluu?
viriviri kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi ja seurasta! Lopetan tähän ja ilmeisesti puskista saatan joskus kirjoitella tänne vielä! Tai kenties pyörrän lopettamispäätöksen ennen syksyä, mutta näillä näkymin kiitos vuosien seurasta palstalla tai oikeastaan palstoilla. Huomasin tässä, että olemme kirjoitelleet vähän keskenämme vuonna 2016 myö Miehen logiikassa, vaikka pääsääntöisesti olemme viihtyneet Sinkut-palstalla! Hyvää vuotta ja palstailun jatkoa!
P.Dinosaurus kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi ja seurasta! Lopetan tähän ja ilmeisesti puskista saatan joskus kirjoitella tänne vielä! Tai kenties pyörrän lopettamispäätöksen ennen syksyä, mutta näillä näkymin kiitos vuosien seurasta palstalla tai oikeastaan palstoilla. Huomasin tässä, että olemme kirjoitelleet vähän keskenämme vuonna 2016 myö Miehen logiikassa, vaikka pääsääntöisesti olemme viihtyneet Sinkut-palstalla! Hyvää vuotta ja palstailun jatkoa!
Olet palstaillut pääasiassa roolihahmojeni kanssa, mutta kiitos itsellesi keskusteluista. Tästä eteenpäin näin päin.
- Anonyymi
Naantali - kiva pikkukaupunki meren rannalla. Kesällä vilkas, talvella melko hiljainen.
Jalostamo. Olin siellä joskus duunissa...
- Anonyymi
Ja ikuinen tuli... jos kerta Nesteellä olet ollut töissä.
Pressan kesäasunto Kultaranta; yhdellä rannalla vastapäätä vanhaa kaupunkia. Kylpyläkaupunki yhä edelleenkin ja kylpylä suuri ja nykyaikainen.
Muumimaailma, kuuluisa makailukohde kesäisin vetää turisteja Japania myöden.
Naantali on satama kaupunki ja täällä on myös korjaustelakka, tosin ruotsinlaivat
eivät enää kuljeta matkustaja liikennettä, kuten kauan sitten. Siljan ja Wiikingin terminaalit ovat nykyään meillä Turussa.
Turku Naantali välillä kulkee kesäisin vesibusseja, säännöllisin linja-ajoin. Erittäin suosittu matkustus tapa turistejen keskuudessa. Turussa yöpyvät turistit käyttävät useimmiten vesibusseja mennessään Muumimaailmaan.
Joskus 20-25 vuotta sitten olen itsekin matkustanut UkkoPekalla (vanha höyrylaiva) Naantaliin ja laivalla syötiin lohikeittoa.(hiton suolaiselta se lapsen suussa maistui)
Muuten matka oli ihana elämys mulle, olla matkustajana höyrylaivassa. Olihan se paati paljon isompi kuin Faijan silloinen vene, jolla kesäisin kuljettiin Aurajoen rannastakin mökille.
Mä voisin kertoa paljonkin lisää Naantalista, mutt pitää hoitaa tuota tiskikonetta ja iltapalan voileivätkin ovat vielä valmistus asteella osaksi.
Heippa. Anonyymi kirjoitti:
Ja ikuinen tuli... jos kerta Nesteellä olet ollut töissä.
Pressan kesäasunto Kultaranta; yhdellä rannalla vastapäätä vanhaa kaupunkia. Kylpyläkaupunki yhä edelleenkin ja kylpylä suuri ja nykyaikainen.
Muumimaailma, kuuluisa makailukohde kesäisin vetää turisteja Japania myöden.
Naantali on satama kaupunki ja täällä on myös korjaustelakka, tosin ruotsinlaivat
eivät enää kuljeta matkustaja liikennettä, kuten kauan sitten. Siljan ja Wiikingin terminaalit ovat nykyään meillä Turussa.
Turku Naantali välillä kulkee kesäisin vesibusseja, säännöllisin linja-ajoin. Erittäin suosittu matkustus tapa turistejen keskuudessa. Turussa yöpyvät turistit käyttävät useimmiten vesibusseja mennessään Muumimaailmaan.
Joskus 20-25 vuotta sitten olen itsekin matkustanut UkkoPekalla (vanha höyrylaiva) Naantaliin ja laivalla syötiin lohikeittoa.(hiton suolaiselta se lapsen suussa maistui)
Muuten matka oli ihana elämys mulle, olla matkustajana höyrylaivassa. Olihan se paati paljon isompi kuin Faijan silloinen vene, jolla kesäisin kuljettiin Aurajoen rannastakin mökille.
Mä voisin kertoa paljonkin lisää Naantalista, mutt pitää hoitaa tuota tiskikonetta ja iltapalan voileivätkin ovat vielä valmistus asteella osaksi.
Heippa.Ikuinen tuli oli silloin seis. Oli joku 12 vuotisseisokki. Kytkin jotain kaappeja. Jännät liittimet oli siellä kaapeissa.
Ampiaisia oli hitosti kahvilavaunun ympärillä.
Ja alueelle ei saanut viedä omia tulentekovehkeitä. Aika jännä mesta...
Kaarinassa taijettiin asua jossain vuokrakämpissä mamujen kanssa. Aika vähän mä kerkesin mitään muuta tehdä kun töitä....
Moottoripyörällä kyllä vois sitä seutua tutkia...kuninkaantietä vaikka ajella...🤔
- Anonyymi
Naantalin kylpylässä tapasin yhden naisen ja sain pillua. Oltiin työporukan kanssa siellä ja tapasin sen naisen ja kun piti lähtee kotiin niin jäinkin sinne naisen kanssa.
Ei naantalissa muuten kannata käydä jos ei saa, olen käynyt sen ainoan kerran silloin.- Anonyymi
Et sä missään töissä ole. Etkä ole ikinä saanut pillua.
- Anonyymi
Naantali. Nådendal tai sinne päin. Siis armonlaakso. Luostari. Nunnia, munkkeja. Syntyneet hedelmät armahdettiin kärsimyksistä. Haudattiin luostarin puutarhaan hartaasti katolisia hymnejä hymisten. Ei kirjattu mihinkään. Armo oli mittaamaton. Ja hymnejä hartaasti hymistiin.
Tämä tulee mieleen Naantalista. Vuosisatoja myöhemmin siellä käydessäni. Tätä on katolinen armo. Lapsuudesta tulee mieleen ainakin Muumimaailma ja Väskin saari.
Viimeksi olen tainnut käydä kaupungissa joskus parisen vuotta sitten kun kaveri osti käytetyn sängyn ja tarvitsi kuljetusapua. Kesäisin hieno paikka, eräänlainen Suomen Monaco.
Tai no Varissuo on toinen Monaco kun alueella puhutaan sataa eri kieltä eikä kenenkään tarvitse maksaa veroja 😂Kävin Naantalissa ekana kesänä, kun muutin Turkuun, eli vuonna 2013. Näin silloin kerran Bicky Royal-miehen ja muita Penetrators MC:n miehiä erään ravintolan terassilla, mutten vielä silloin heitä tuntenut, niin en mennyt heidän pöytäänsä juttelemaan.
En olisi muuten tätä asiaa välttämättä edes muistanut näin vuosien jälkeen, mutta muistan kun pisti niin silmään se heidän liiveissä ollut tatuoitu Penis-logo:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) En ollut aikaisemmin koskaan nähnyt minkään moottoripyöräjengin liiveissä ikinä tollaista kalu-aiheista logoa:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Mutta joo itse aiheeseen, niin ihan sympaattisen näköinen pikkupaikka ja hienon näköinen vanhakaupunki myös tuolla Naantalissa, vaikka en kyllä tykkäisikään asua noin pienellä paikkakunnalla.
Harvoin tulee käytyä. On vähän sellainen paikka joka ei ole minkään reitin varrella eli sinne täytyy sitten ihan asiasta lähteä.
Kultaranta ja muumimailma nyt äkkiä tulee mieleen ja ainakin sellainen muistikuva on että erittäin kallis paikka.- Anonyymi
Ihana suomalainen kaupunki
Länsirannikolla Varsinais-Suomessa,
kesäkaupunkien aatelia. Eipä ole
tullut kesän 1996 jälkeen käytyä
Naantalissa. - Anonyymi
Kaunis kirkko, lähellä merenrantaa. Viihtyisät puistot. Tyylikäs vanhakaupunki puutaloineen.
Pelkästään hyviä muistoja:) Lapsuudessani vanhemmat ja sukulaiset menivät sinne juhannusaattona katsomaan kokkoa ja oli siellä kallioilla myös ohjelmaa. Nuorena, kun olin lukioikäinen, sinne virtasi kesäisin nuorisoa Turusta ja lähikunnista hengailemaan rannoille, itse myös usein olin mukana. Turku oli silloin kesäisin jopa hiljainen.
Naantalissa tapasin ekaa kertaa nykyisen mieheni 25 vuotta sitten, kun mentiin kaverin kanssa pitkästä aikaa Naantaliin viettämään juhannusta.Hänkin oli siellä ihan sattumalta. Molemmat asuivat silloin Turussa.
Lasten kanssa Naantalissa käytiin tietysti Muumimaassa, lukuisia kertoja, kun olivat pieniä.
Viimeksi olin Naantalissa viime kesänä Ismo Alangon konsertissa, Kaivohuoneella :)
Naantalista tulee mieleen ekana meri ja aurinko, kesä. Koskaan en ole tainnut olla siellä talvella tai sadesäällä.- Anonyymi
Maajussille morsian.
- Anonyymi
Kahviloissa oikein hyvät kahvipullat. Ja ystävällinen palvelu.
- Anonyymi
Naantalissa: Kohteliaat, huumorintajuiset ihmiset.
- Anonyymi
Sokeritehdas. Sokerin valmistus loppui jo n. 20 v. sitten, mutta tehdasrakennuksessa tietääkseni valmistetaan nykyään betaiinia.
Naantalista ei tule oikein muuta mieleen kuin Muumimaailma ja satama-alue, sekä vanhat talot ja kujat, jossa oli mukava käydä kävelyllä.
- Anonyymi
Kuparivuoren mäki, josta hieno näköala kirkon suuntaan.
- Anonyymi
Mainio pieni näkötorni kirkon lähellä.
Aurinko, kylpylä ja maanantai.
- Anonyymi
Naantalista tulee mieleeni tietenkin se presitentin kesäasunto, joka Kordelinin(todennäköisesti suomen rikkain mies suhteessa aikaansa) sinne aikanaan kesäasunnokseen rakentama on. Mutta mieleeni tulee myös varhaisia esivanhempianikin sieltä, siis ajoilta jolloin ei mitään näitä presitentin kesäasuntoja siellä ollut, toki kaupunki oli ja tori ja kauppa ja tullimiehet, ja ilmeisesti suhteellisesti merkittävämpi kaupunki se oli silloin ennen kuin mitä nykyään.
Myös jo edesmennyt värikäs persoona Pekka Siitoin oli käsittääkseni Naantalilainen. Mutta en itse ole Naantalissa koskaan edes käynyt, vaikka nuorena Turussakin asuin, ja Turun seudulta lähtöisin olen. - Anonyymi
Muumimaailma, kävin siellä 23 vuotta sitten.
- Anonyymi
Muumit, Kultaranta, Naantalin kylpylä. Varsinais-Suomi.
- Anonyymi
Naantalin Yhteiskoulun rehtori 60-luvulla, tohtori Kurt Enkola.
- Anonyymi
Kurt Enkolan lisäksi tunnettuja naantalilaisia ovat olleet kirkkoherra Lasse Jyväs sekä kansanedustaja, maanviljelysneuvos Einari Karvetti.
- Anonyymi
Mites Naantalin kesätytöt ?
Kaverin puolesta kyselen. - Anonyymi
Paljon on kotimaata tullu kierrettyä. Naantalista tulee mieleen pieni kaunis kaupunki muumit kylpylän erityisen huono palvelu ja kalliit hinnat. No kummityttö kävi muumi maassa. Ja kaikki oli tyytyväisiä.
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6172340Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,271166- 1091128
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki91008- 92916
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101875Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?91787Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759- 64731
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e229603