P234: Millainen on ikäänkuin

"hyväksyttävä" nainen?

Aloin miettimään että olen vuosien varrella kertonut palstalla naisista joiden kanssa olen treffaillut tai seurustellut, ja aina on jokin pielessä 🙄 Erästä tummapiirteistä ulkomaalaista naista nimiteltiin palstalla mulatiksi, plus-kokoisten naisten tapauksessa mä olen joutunut tyytymään läskiin, ihan h-vetin kuuman 5-kymppisen puuman tapauksessa olen joutunut tyytymään "Debbie-mummoon" tai kurppaan, yh-äitien tapauksessa olen ollut aisuri vaikka en todellisuudessa ole osallistunut yhdenkään lapsen elämään, ja kun olen käyttänyt Maisaa esimerkkinä yt-naisesta niin sekin on ollut sitten väärin.

En tietenkään palstaätmien mielipiteiden perusteella tee valintojani, mutta aloin ihan miettimään että mitä enää jää jäljelle ätmien maailmankuvassa? Joku mielikuvitusnaisystävä kuten vaikkapa Marge Simpsonin siskot Patty ja Selma?

Tai oikeastaan kun tarkemmin ajattelee, niin kyseessä on monella henkilökohtainen kateus mua kohtaan ja katkeruus omaa elämää kohtaan. Koittakaa pärjätä ätmimussukat 🤗

47

<50

Vastaukset 47

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitääkö paikkaansa, että sulla oli jossain välissä nettisuhde Maisa Torpan kanssa?

• En nyt sanoisi että nettisuhde, mutta oliskohan se ollut 2009 tms. kun kuvake.net sivusto ja mese olivat vielä voimissaan niin jonkin aikaa jotain flirttailtiin ja mulla on yläosattomia kuvia hänestä rikkoutuneen koneen kiintolevyllä.

Kevyttä flirttailua, ei sen kummempaa, enkä takuuvarmasti ollut ainoa mies puhutaan sitten oikeasta elämästä tai sen aikaisesta sosiaalisesta mediasta.

• Anonyymi

Vastaan tähän kun en halua tuonne alas scrollata.

Palstatotuuksien mukaan hyvä nainen olisi alle 30v mielummin alle 25 v. pari seksikumppania ollut, hoikka kiltti nainen joka ei katso niinkään miehen ulkonäköä, koulutusta tai ammattia kuin luonnetta.

Itse taas ajattelen, että iällä ei ole kauheasti väliä, kunhan nainen ei ole minua vanhempi. Seksuaalihistoria saisi olla siisti. Pitkä parisuhde tai pari. Ei hirveän kovaa itsensä korostamisen tarvetta luonteellisesti eikä fyysisesti. Reilu luonne.

Panosuhhteeseen nuo eivät tietysti päde. Siihen riittää kohtuullinen ulkonäkö, mutta ennen kaikkea halukkuus.

• Anonyymi

Parhaassa iässä oleva, eli noin 20-vuotias, nätti ja hoikka tyttö. Mainitsemasi kurpat ja plösöt ovat roskaa, sorry. Ja kukaan ei ole sinulle kateellinen.

• Jos väittäisin olleeni 20-vuotiaan hoikan naisen kanssa, niin palstan rakkikoiralauma hyökkäisi heti huutamaan ikäerosta ja että hoikka nainen on lauta.

• Anonyymi

Itsekin olet mt-potilasätmi, joten ei kannattane aukoa päätään muille.

• En provosoidu tuosta. Mulla on muutamia mt-diagnooseja, mutta ne eivät tietenkään ole samaan aikaan päällä 24/7 enkä mielestäni ole mikään ätmi.

• Anonyymi

Minä katsoin kanssa, tuli mieleen avaruusohjelmista joitain, niin tätä ei ollutkaan heti tätä LEXX -sarjan Eva Habermann;a muistin oli kyllä aika hyvä jakso tuo Supernova vielä aurinko lävähtää supernovaksi... ei ole enää sekuntia aikaa poistua tästä tähtijärjestelmästä en tiedä kestääkö alus sittenkään, pääseekö tarpeeksi kauaksi tuosta tähdestä.

Tricia Helfer... Galactica-robottinainen numero 6 :D

nooh, niin hassuja näyttelijänaisia, juttelenkin elokuvajuttujen tiimoilta paljonkin joskus joidenkin kanssa että mitä ovat tekemässä nyt jne..

• Anonyymi

"Tai oikeastaan kun tarkemmin ajattelee, niin kyseessä on monella henkilökohtainen kateus mua kohtaan ja katkeruus omaa elämää kohtaan. "

Justihin näin. Liljalaakson viattomista tarinoistakin purnaamisen voi lukea kateuden ja katkeruuden piikkiin. Ihmisellä kun on paha olla, niin aivan kaikki v.tuttaa.

• Anonyymi

Periksen Liljalaakson tarinat ovat surullinen esimerkki todellisuuden tajun hämärtymisestä kun peris edelleen inttää ko hahmojen olevan todellisia ihmisiä :( ”Ei ne mulle ole mitään mielikuvitusystäviä” kertoo periksen sanomana paljon.

• Anonyymi

Kuka kadehtii seitsemää mielisairautta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Periksen Liljalaakson tarinat ovat surullinen esimerkki todellisuuden tajun hämärtymisestä kun peris edelleen inttää ko hahmojen olevan todellisia ihmisiä :( ”Ei ne mulle ole mitään mielikuvitusystäviä” kertoo periksen sanomana paljon.

Vähintäänkin surullista on inttää heitä mielikuvitusystäviksi. Mitä väliä sillä on meille muille onko he todellisia vai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähintäänkin surullista on inttää heitä mielikuvitusystäviksi. Mitä väliä sillä on meille muille onko he todellisia vai ei?

Harhoihin ei pidä lähteä mukaan, se on edesvastuutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No lopettakaa siinä tapauksessa se mielikuvitusystäviksi inttäminen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan ja ottaen huomioon, että peris on jo vuosia pitänyt yllä täällä liljalaaksolaista mielikuvitusmaailmaansa, on tärkeä ettei sitä yhtään ruokittaisi.

Wilhelm Näätä, psykiatrian erikoislääkäri

• Anonyymi

Sasi-setä se sieltä tuli taas öyhöttämään. Ullatuus.

• Anonyymi

Nuo periksen spämmitarinat poistetaan järjestään palstalta. Kannattaisi ”taiteilijan”:) vetää siitä johtopäätökset..

• Anonyymi

Heitä homo voltti! Mitä muuta Turkuun kuuluu.

• Mitä väliä palstalaisten mielipiteellä on?

• Ei oikeastaan yhtään mitään 🙃 Huvittaa vain se että jos kerron jostain tosielämän naisasioista tai kehun jonkun naisen ulkonäköä niin aina joukolla hyökätään huutelemaan että se on jollain tavalla säälittävää.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Ei oikeastaan yhtään mitään 🙃 Huvittaa vain se että jos kerron jostain tosielämän naisasioista tai kehun jonkun naisen ulkonäköä niin aina joukolla hyökätään huutelemaan että se on jollain tavalla säälittävää.

Tuntuu se aika tärkeätä olevan kun aina tänne juttujasi kirjoittelet. Eikö irl ole ketään kenen kanssa jutella? Siltä vähän vaikuttaa kun sen mielikuvitusystävälaumankin pitäminen on niin tärkeää sinulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu se aika tärkeätä olevan kun aina tänne juttujasi kirjoittelet. Eikö irl ole ketään kenen kanssa jutella? Siltä vähän vaikuttaa kun sen mielikuvitusystävälaumankin pitäminen on niin tärkeää sinulle.

Mitä pahaa siinä on, jos kerron nimenomaan palstan aihepiiriin liittyviä juttuja? Tämähän on sinkut-palsta ja olen kertonut omakohtaisia kokemuksia nuoren menevän sinkkumiehen elämästä.

Ja mitään mielikuvitusystäviä mulla ei ole netissä eikä pääkopassa. Sen sijaan normaalisti kavereita oikeassa elämässä, joista osa on tän palstan kautta tuttuja ja osa muuten vain.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Mitä pahaa siinä on, jos kerron nimenomaan palstan aihepiiriin liittyviä juttuja? Tämähän on sinkut-palsta ja olen kertonut omakohtaisia kokemuksia nuoren menevän sinkkumiehen elämästä.

Ja mitään mielikuvitusystäviä mulla ei ole netissä eikä pääkopassa. Sen sijaan normaalisti kavereita oikeassa elämässä, joista osa on tän palstan kautta tuttuja ja osa muuten vain.

Mitäs luomasi hahmot make, jere, jorma, timppa jne. sitten ovat elleivät mielikuvitusystäviä?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs luomasi hahmot make, jere, jorma, timppa jne. sitten ovat elleivät mielikuvitusystäviä?

Tavallisia turkulaisia miehiä 🙄

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Jaaha, omaperäistä, olet luonut tavallisia turkulaisia miehiä :) Sitä ei joka poika keksisikään tehdä.

• Anonyymi
        peris234 kirjoitti:

Totuus2017Official
        24.07.2017 06:51

Nyt en mäkään ihan ymmärrä, mitä tarkoittaa olla mustasukkainen fiktiohahmoista?

Tarkoitin vain, että joskus noin vuosi tai puolitoista vuotta sitten jos "Bicky" tai "Timppa" kirjoitti jotain, muutama palstalainen saattoi nauraa hymähtää ja nimimerkki "pilapiirtäjä" (joka en ollut minä) saattoi väsätä hauskan kuvan juttuun liittyen. Kaikki tiesi että se oli mun omalaatuista huumoria ja pian asia unohtui ja that's it.

Nyt tilanne on riistäytynyt niin, että DarkFear ottaa jutut tosissaan, laittaa valtavan kysymys- ja hymiötulvan ja kaivaa vielä vanhoja aloituksia esiin. Sitten mua ollaan leimaamassa hulluksi, vaikka toki vähän syntymähullu mä olenkin. Jonkin aikaa ajattelin, että se on eräänlaista huumorintajujen synergiaa jos mäkin puolustelen näitä fiktiohahmoja, mutta nyt homma on lähtenyt aivan käsistä. En tiedä mikä DarkFearilla on, mutta mulla on todellisuudentaju aivan kunnossa. Enää ei vain riitä aikaa, energiaa eikä mielenkiintoa vastata kymmenellä eri tunnuksella että millaiset perskarvat jollain on, tai montako farmari-Octaviaa kaupan parkkipaikalla oli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus2017Official
        24.07.2017 06:51

Nyt en mäkään ihan ymmärrä, mitä tarkoittaa olla mustasukkainen fiktiohahmoista?

Tarkoitin vain, että joskus noin vuosi tai puolitoista vuotta sitten jos "Bicky" tai "Timppa" kirjoitti jotain, muutama palstalainen saattoi nauraa hymähtää ja nimimerkki "pilapiirtäjä" (joka en ollut minä) saattoi väsätä hauskan kuvan juttuun liittyen. Kaikki tiesi että se oli mun omalaatuista huumoria ja pian asia unohtui ja that's it.

Nyt tilanne on riistäytynyt niin, että DarkFear ottaa jutut tosissaan, laittaa valtavan kysymys- ja hymiötulvan ja kaivaa vielä vanhoja aloituksia esiin. Sitten mua ollaan leimaamassa hulluksi, vaikka toki vähän syntymähullu mä olenkin. Jonkin aikaa ajattelin, että se on eräänlaista huumorintajujen synergiaa jos mäkin puolustelen näitä fiktiohahmoja, mutta nyt homma on lähtenyt aivan käsistä. En tiedä mikä DarkFearilla on, mutta mulla on todellisuudentaju aivan kunnossa. Enää ei vain riitä aikaa, energiaa eikä mielenkiintoa vastata kymmenellä eri tunnuksella että millaiset perskarvat jollain on, tai montako farmari-Octaviaa kaupan parkkipaikalla oli.

Perskarvojen puolustaminen on jalo tehtävä:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

• Anonyymi

Teillä aikamiespojilla on kehittymättön naismaku.

• Anonyymi

Näin sanoo aina raakile viiksekäs naisihminen 80-vuotiaana.

• Anonyymi

Kyllähän tuollainen naisten vähättely sovinistiselta kuulostaa, aina huonompi kuin sinä itse? Älyä et naisella selvästikään arvosta, kun nimeät turhan julkkiksen YT:ksi. Blondi nainen on Hollywoodissa luotu kauneusihanne, hiusten valkaiseminen on viattomuuden ja lapsenomaisuuden tavoittelua ja pitää sisällään myös sen ajatuksen, olla mahdollisimman valkoinen nainen! Ei siis ihme, että niin monet äärioikeistolaiset naispoliitikot ovat blondeja. Joidenkin miesten nimittely ätmeiksi, on patriarkaatin vallankäyttöä heikommassa asemassa olevia miehiä kohtaan. Nainen sivusta

• Anonyymi

Se johtuu siitä kun naiset ovat kateellisia toisilleen miesten antamasta huomiosta.... mutta joku Terese Johaug on jo superhahmo eläessäänkin, eikä mielikuvitushahmo kuten teräsmies tai batman.

Tuollaisen kun sanot sille vaikka sähköposti-kirjeenäkin että Suomessakin on paljon ihailijoitasi, nuoria miehiä jotka seuraavat kilpailujasi, voisi ilahtua kirjeestäsi.

• Anonyymi

Mutta niin avaruusohjelmien kaunottaretkin.... kun oli ylim. cashia niin hommasin itselleni oikein tehokkaat tähtikiikarit ja jalustan, voin sanoa että on mukava katsella miten tähdet liikkuvat ja maapallo pyörii.

• Mitäpä sitä muilta kyselemään millasta laittaa. Nämä on niitä oman maun mukaan hommia.

• Nimenomaan! Mutta huvittavaa miten mun tapauksessa valintani tai mielipiteeni on aina väärin. Senpä takia laadin viestiketjun missä raati saa kertoa millainen nainen on hyväksyttävä jos pieni aasialaisneitokainen, suomalainen hoikka yh-äiti, suomalainen plus-kokoinen nainen, suomalainen puumanainen, ajatuksen tasolla Maisa jne. ovat aina jotenkin vääriä 😄

• Anonyymi

Näin 40 kurppana nämä haukkumiset on jotenkin terapeuttisia. Tätä palstaa kun lukee, niin kaikki stereotypiat miehistä käy toteen. Itse kun olen joskus tuskaillut oman ikäni ja ulkonäköni kanssa, niin täällä kun käy lukemassa päivän haukut, ei enää tarvitse! Miesten suusta kuulee oman kelpaamattomuutensa ja huonouden, niin kaikki halu olla miesten kanssa tekemisissä IRL häipyy. Teette meille palveluksen. Tämän palstan ansiosta en enää ole missään treffisovelluksissa, en käy treffeillä enkä edes puhu miehille ellei ole pakko, ja elämä on paljon helpompaa.

Onnea niiden parikymppisten kanssa. ;-D

• Anonyymi

Älä nyt.. Eivät normaalit miehet ajattele kuin palstan ätmit. On paljon mukaviakin.

Onnea Perikselle! Kaikki naiset ovat ok, jotka tuovat iloa.. Ätmit täällä vaan kateellisia. Ennemmin 7 diagnoosia kuin elämätön elämä yksin.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä nyt.. Eivät normaalit miehet ajattele kuin palstan ätmit. On paljon mukaviakin.

Onnea Perikselle! Kaikki naiset ovat ok, jotka tuovat iloa.. Ätmit täällä vaan kateellisia. Ennemmin 7 diagnoosia kuin elämätön elämä yksin.

Niin eipä mua kukaan ole pakottanut näiden naisten seuraan, ihan itse olen heitä iskenyt tai tullut itse isketyksi enkä ole kokenut tarvetta panna (heh) vastaan.

Ja toi 7 diagnoosia on saanut palstalla jo sellaisen ylimitoitetun kulttimaineen että huhhuh. Joku asperger nyt on eräänlainen syntymälahja joka on loppuelämän ajan osa ihmistä, mutta siinäkin voi opetella sosiaalisia normeja ja tietoisesti pyrkiä siihen ettei selitä jostain erityiskiinnostuksenkohteesta väärään aikaan väärässä paikassa. Nimimerkillä: Olen sängyssä puhunut Indycar-sarjasta ja tilanne meni lopulta hieman kiusalliseksi ja lopulta huvittavaksikin.

Tai joku paniikkihäiriö ilmenee kohtauksina eikä ole koko aikaa päällä. Sosiaalisten tilanteiden pelosta voi parantua tai asian kanssa oppia elämään kun tarpeeksi kohtaa ihmisiä jne. Lääkitys vaikuttaa myös asioihin niin hyvässä kuin pahassa.

• Anonyymi

Missäs se naismaku olisi kehittynyt kun elinpiiri on ollut perin rajoittunut?

• Ja mitä säkin mun elinpiiristä tiedät? Olen käynyt normaalisti koulun, ammattikoulun, ammattikorkeaa jonka jätin kesken, ollut palkkatöissä, tavannut yritystoimintani kautta erilaisia ihmisiä, harrastanut kilpa-autoilua nuorempana, sekä tietty sosiaalinen media, tinder yms.

• Anonyymi

Anonyymi 22.12 olen kanssasi samaa mieltä.

• Anonyymi

En osaa sanoa tuohon mittään. Mutta kiitti tykkäyksestä ig:ssä, tykkäsin takas ;)
      T. Rekattu n puskista

• Anonyymi

Ööö..ajattelitko että joku on kiinnostunut sun elämästä tai susta?
      Unohda koko haave. Elämä on tuolla ulkona.
      Joku naurettava peris?
      Hohhhoooo! Haahhhaahhaaaaa..
      Koiranpaskan kanssa olet samaa kiinnostavuusluokkaa. Sori.

• Anonyymi

Liian saastaiset puheet naiselta epäsuorassa iskuyrityksessä on ehkä semmonen että hälytyskellot alkaa soida. Kolme tällaista tapausta sattunut. Vaikka olen ATM. Joku pelimies olis saanut noista iskettyä heti.

Mulle on annettu 2 puhelinnumeroo tekosyyllä, koska niitä muka tarvittiin duunin hoitamisessa. Se on ihan ok. En tietysti ole rohjennut soittaa niihin. Edes kännissä.

Sitte kerrankin kun ajoin kirjastolle fillarilla niin saman ikäinen nainen saapui samaan aikaan myös fillarilla. Sanoi, että kirjasto on jo suljettu ja pyysi mun avata kypäränsä hihnan. Siis täysin tuntematon nainen. Paikka oli kyllä tunnelmallinen. Hiljainen kesäilta kaupungin keskustassa. Ei sinällään mitään. Mutta aattelin, että wtf. Tuli mieleen että monenkohan kanssa tuo on ollut.

• Anonyymi

Tuolla lailla monet miehet käyttäyvät, tarjoavat itseään ja ahdistelevat naisia kaikkialla! Sekö on sopivampaa? Naisten oletetaan vielä olevan imarreltuja! Sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla lailla monet miehet käyttäyvät, tarjoavat itseään ja ahdistelevat naisia kaikkialla! Sekö on sopivampaa? Naisten oletetaan vielä olevan imarreltuja! Sivusta

Ilmeisesti oli kaskenpolttaja tämä nainen.

• Anonyymi

Viiksekäs Neito kuin Osama ja Philipsin parranajokoneen mainos salamana lävähtää päälle, televisiossa.

Nyt ei näy mitään oikein tähtitaivaalla... tyttöjen planeetta loistaa auringon nousun aikaan seuraavaksi.

On tuollainenkin että tytöille pitäisi ilmoittaa että milloin heidän oma planeettansa näkyy, kyllästyttää jo mutta oppivat tietämään sitten.

• Anonyymi

"Hyväksyttävä" nainen näitten mielestä on kaksikymppinen neitsyt joka ei ole pitänyt miestä edes kädestä saati nähnyt alastonta miestä. Ja tämä vaatimus siksi että nämä pelkäävät että jos nainen on miehen lähelle päässyt, hän alkaa vertailla ja ehkä huomaakin että sillä toisella oli isompi ja muutenkin lihaksikkaampi jne.
      "Hyväksyttävä" nainen ei vanhena vaan pysyy kaksikymppisenä vaikka nämä itse vanhenevatkin. Tämän naisen pitää olla myös hyvin tyhmä ja katsoa palvovasti kun nämä päästelevät suustaan kiveen kirjoitettuja totuuksia (omasta mielestään) ja uskovat sokeasti joka sanan.
      "Hyväksyttävän" naisen täytyy olla aina valmis palvelukseen. Aina.
      "Hyväksyttävän" naisen pitää omata hoikka mutta kurvikas vartalo joka herättää kateutta näitten kolleegoissa.
      Ja koska tällaista naista ei ole eikä tule, nämä jäävät auttamatta yksin. Nämä eivät ymmärrä omaa tilannettaan eivätkä omia realistisia mahdollisuuksiaan. Eihän sillä ole väliä! "Hyväksyttävän" naisen kuuluu tyytyä vaikka minkälaiseen ojanpohjalta nostettuun kuvatukseen, sehän on näitten etuikeus.
      Ja kun joku näiden kuppikuntaan kuulumaton löytää naisen, solmii parisuhteen, rakastuu ja perustaa vaikka vielä perheenkin, nämä kokoontuvat raakkumaan solvauksia katkeruuttaan ja kateuttaan.
      Normaali mies antaa tämän mennä toisesta korvasti sisään ja toisesta ulos, ja keskittyy elämäänsä kumppaninsa kanssa ja nauttimaan elämästä. Onneksi on vielä normaaleja henkisesti tasapainoisia ja terveitä miehiä olemassa!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      158
      1493
    2. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      255
      1073
    3. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      183
      712
    4. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      43
      691
    5. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      209
      653
    6. Sinulle nainen

En ehkä koskaan osannut sanoa tätä oikein. Minun vaikeuteni luottaa liittyi ennen kaikkea menettämisen pelkoon. Siihen
      Ikävä
      63
      615
    7. Tiedätkö sitä

Että sinun äänesi on ihanan pehmeä
      Ikävä
      40
      556
    8. Ethän voinut nainen tietää, että rikot rikotun

Omaa elämää taas mietin aamuyön tunteina. En vieläkään löytänyt muistin sokkeloista ainuttakaan onnen hetkeä. Kaipuu on
      Ikävä
      66
      506
    9. Ethän mies vielä

luovu meistä? Haluaisin jo sun syliin.
      Ikävä
      30
      474
    10. Haaveilen edelleen

Sinusta aika ajoin
      Ikävä
      31
      461
    11. Tulisitpa käymään joskus vielä

Olisi niin kiva nähdä pitkästä aikaa. Oletko vielä joskus tulossa?... Niin monet muutoksen tuulet puhaltavat, olisi lohd
      Ikävä
      23
      459
    12. Lämpimiä katseita aikoinaan vaihdettiin, siihen se sitten jäi

Sinulla uudet tuulet ja välttelet kohtaamistamme.
      Ikävä
      26
      440
    13. Yt:t kunnassa päättyi

Oliko nämä tarpeelliset ja ratkeaako taloushuolet näiden avulla? Lehdessä ilmoitettujen lukujen perusteella lisää on tul
      Lappajärvi
      53
      437
    14. Hei rakkaani.

Kohtaaminen lähestyy. Miten teemme sen? Kumpi ottaa yhteyttä vai törmäämmekö jossain sattumalta? Tuleva vaimosi
      Ikävä
      25
      435
    15. Sut.

Tuhotaan. :)
      Tunteet
      37
      432
    16. Martsusta tuli leuhka

Ja ylimielinen. Hän ei nosta persettäkään ilmaseksi . Luulempa et nämä ei tee hyvää hyvinvointivalmennuksille.... Nannal
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      429
    17. Mä oon kallistumassa

Rikosilmoitukseen!
      Suhteet
      69
      411
    18. Valtiomies puhuu?

"Trump väitti jo aiemmin maanantaina Truth Socialissa, että hän itse riittää suojaamaan maailmaa tekoälyn vaaroilta. – 
      Maailman menoa
      77
      394
    19. 19
      394
    20. Poromiehentien remontti ...

Mikä tilanne? mistä mennään
      Hyrynsalmi
      6
      393
    Aihe