2019 myynnin kasvu 82% Euroopassa, myyty lähes 360 tuhatta täyssähköautoa. Tähän lisäksi vielä hybridit, niin huomaamme että sähköistyminen etenee nyt vauhdilla.
"Täyssähköautojen myynti kasvoi vuonna 2019 hurjalla 82 prosentilla 356 249 autoon. Letkaa veti viime vuonna esitelty Teslan Model 3."
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-autot-hotkivat-asiakkaita-kuin-pullaa-hallitsevat-jo-reilua-kolmannesta-euroopan-ensirekisteroinneista/c8e5e201-22f5-4381-b7aa-062548f693c8?
Polttomoottori häviää 10 vuoden sisään valikoimista.
Täyssähköjen myynti kasvaa räjähdysmäisesti
58
54
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä, etanan vaudilla.
Suomessa patteriautojen myynti räjähti - patteriautojen määrä kasvoi reilulla 2000 kappaleella viime vuonna. Koska patteiautoja oli ennestään jo 2,5 tuhatta, niin tulihan sillä komeat kasvuprosentit.
Kaasuautoja rekisteröitiin vajaat 4000 ja lataushybridejä 11 600.
Koska patteriautoja on vain 0,2 % autokannasta ja ne edustivat vain 2 % viime vuonna rekisteröidyistä autoista, patteriskovaisilla on tullut hätäpaskat housuun ja nyt yritetään selittää tilannetta oikein päin.
Kun puhutaan myyntimääristä, niin patteriautoijen myytiluvut kaivellaan ulkomailta ... ja mieluummin vielä lasketaan patteriautoiksi myös lataushybridit, joita on myyty 5 yhtä patteriautoa kohti.
Vaan kun puhutaan päästöistä, niin kaikki silloin patteriauto onkin aina patteriauto. Mieluummin vielä joku 100 k€ tesla, jotta saadaan lytöyä pöytään 600 km toimintasäde.- Anonyymi
Voi voi miten dieselpelleä riepoo. Kohta sillä savuttimellasi ei ole mitään arvoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi voi miten dieselpelleä riepoo. Kohta sillä savuttimellasi ei ole mitään arvoa.
Patteripetteriä vituttaa, kun valheet osoitetaan valheiksi.
Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetteriä vituttaa, kun valheet osoitetaan valheiksi.
Patteripetteri valehtelee aina, kun suunsa avaa.Onko sinulla kaikki hyvin, vai mistä tuo raivo ja viha kumpuaa, kateudestako?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinulla kaikki hyvin, vai mistä tuo raivo ja viha kumpuaa, kateudestako?
Patteripetterillä ei argumentit pitkälle riittäneet, joten ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin hyökätä viestintuojan kimppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteripetterillä ei argumentit pitkälle riittäneet, joten ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin hyökätä viestintuojan kimppuun.
Ei ollutkaan tarkoitus olla ketään vastaan, kenenkään puolesta. Huolestuin vain sinun some raivostasi sähköautoja kohtaan.
Miten se voi olla sinulta pois tai mitä haittaa sinulle siitä jos jotkut ovat hankkineet sähköauton.
Se mikä sopii toiselle, niin ei luonnollisesti sovi kaikille ja tuollainen rageeminen somessa ei vaikuta järin fiksulta.
Minulle sopii täyssähköinen auto nykyiseen tarpeeseeni täydellisesti vs aikaisempi ihana 3L diesel BMW ja minulla ei mitään antipatiaa ketään muuta, kuin räyhääjiä kohtaan, se on merkki huonosta sivistyksestä missä sitä on havaittavissa. - Anonyymi
kaha53 kirjoitti:
Norjassa tehdyllä testillä Tesla model S ilmoitettu WLTP range 610 km; pääsi vain 470 km.
"Norjassa tehdyllä testillä Tesla model S ilmoitettu WLTP range 610 km; pääsi vain 470 km. "
Kun Tesla oli Suomessa hyvin vielä harvinainen auto, niin tuolla takametsissä suoritettiin sille testiajo -26 asteen pakkasessa. Täysin ladattu Tesla kulki vain 53 km, ja sitten se hyytyi tien varteen. Voimakkaalla diesel-autolla Tesla sitten hinattiin kotipesään ladattavaksi. Eipä tuokaan testi antanut kovin mairittelevaa kuvaa kalliin Teslan talvikelpoisuudesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Norjassa tehdyllä testillä Tesla model S ilmoitettu WLTP range 610 km; pääsi vain 470 km. "
Kun Tesla oli Suomessa hyvin vielä harvinainen auto, niin tuolla takametsissä suoritettiin sille testiajo -26 asteen pakkasessa. Täysin ladattu Tesla kulki vain 53 km, ja sitten se hyytyi tien varteen. Voimakkaalla diesel-autolla Tesla sitten hinattiin kotipesään ladattavaksi. Eipä tuokaan testi antanut kovin mairittelevaa kuvaa kalliin Teslan talvikelpoisuudesta.Ei sähköautoa saa hinata, eli puhut suopaaaaaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollutkaan tarkoitus olla ketään vastaan, kenenkään puolesta. Huolestuin vain sinun some raivostasi sähköautoja kohtaan.
Miten se voi olla sinulta pois tai mitä haittaa sinulle siitä jos jotkut ovat hankkineet sähköauton.
Se mikä sopii toiselle, niin ei luonnollisesti sovi kaikille ja tuollainen rageeminen somessa ei vaikuta järin fiksulta.
Minulle sopii täyssähköinen auto nykyiseen tarpeeseeni täydellisesti vs aikaisempi ihana 3L diesel BMW ja minulla ei mitään antipatiaa ketään muuta, kuin räyhääjiä kohtaan, se on merkki huonosta sivistyksestä missä sitä on havaittavissa.Sinulle sopii;mitä vittua se muille kuuluu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sähköautoa saa hinata, eli puhut suopaaaaaa!
https://tekniikanmaailma.fi/tm-video-nain-onnistuu-lataushybridi-mitsubishi-outlander-phevn-pikalataaminen-hinaamalla/
Juutuubista löytyy myös videoita, joissa Teslaa on onnistuneesti ladattu hinaamalla.
Sähköauton yleismallin latauskaapeli = hinausköysi.
- Anonyymi
Ei noita osta kuin sellaiset joita ei haittaa vaikka kilometrit ja omistus tulee maksamaan monia kertoja enemmän edulilsta bensa-autoa enemmän. Sama juttu suomessa
Täyssähköille ei löydy markkinoita kun riittävän vanha käytetty.
Helsinkiläinen iso autokauppa sanoi että käytettyjä tesloja vaikea saada kaupaksi.- Anonyymi
Joopa joo, olette te kyllä sen luokan pellejä että ei jaksa edes naurattaa.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä bensa autolla ajeleva käy sähköautokeskustelua autokauppiaden kanssa?
Useammalle autoilijalle sähköauto ei sovi, koska heillä ei ole foliohattua, toyota hybrid auton ostaneille annetaan lippikset joissa folio sisus, ettei sähkömangneettinen säteily pehmitä aivoja, kuten muun merkkisissä hybrideissä saati täyssähköautoissa.
Ison kaupan myyntipäällikkö tiesi kertoa, täyssäköisten aiheuttavan impotenssi oireita ja joillain oli kivekset alkaneet surkastua, tätä ei ole oikein uskallettu tuoda julki.
Löytyykö rohkeaa sähköauto miestä avautumaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi ihmeessä bensa autolla ajeleva käy sähköautokeskustelua autokauppiaden kanssa?
Useammalle autoilijalle sähköauto ei sovi, koska heillä ei ole foliohattua, toyota hybrid auton ostaneille annetaan lippikset joissa folio sisus, ettei sähkömangneettinen säteily pehmitä aivoja, kuten muun merkkisissä hybrideissä saati täyssähköautoissa.
Ison kaupan myyntipäällikkö tiesi kertoa, täyssäköisten aiheuttavan impotenssi oireita ja joillain oli kivekset alkaneet surkastua, tätä ei ole oikein uskallettu tuoda julki.
Löytyykö rohkeaa sähköauto miestä avautumaan?" Ison kaupan myyntipäällikkö tiesi kertoa, täyssäköisten aiheuttavan impotenssi oireita ja joillain oli kivekset alkaneet surkastua, tätä ei ole oikein uskallettu tuoda julki.
Löytyykö rohkeaa sähköauto miestä avautumaan? "
Tojota-liikkeessä luottomyyjä kertoi, että kivesten surkastumista on turha pelätä. Hänen mukaansa seksihommissa pitää sen jälkeen vain opetella uusi tyyli, sillä siemensyöksy tulee silloin siitepölynä. Tesla-miehen tunteekin kaupungilla kaikkein helpoimmin juuri pölyisestä sepaluksesta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Ison kaupan myyntipäällikkö tiesi kertoa, täyssäköisten aiheuttavan impotenssi oireita ja joillain oli kivekset alkaneet surkastua, tätä ei ole oikein uskallettu tuoda julki.
Löytyykö rohkeaa sähköauto miestä avautumaan? "
Tojota-liikkeessä luottomyyjä kertoi, että kivesten surkastumista on turha pelätä. Hänen mukaansa seksihommissa pitää sen jälkeen vain opetella uusi tyyli, sillä siemensyöksy tulee silloin siitepölynä. Tesla-miehen tunteekin kaupungilla kaikkein helpoimmin juuri pölyisestä sepaluksesta.Kyllä teslamies on viriilimpi kuin joku köyhä dieselpelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teslamies on viriilimpi kuin joku köyhä dieselpelle.
teslamiehellä on heikot kivekset, kun istuu paristojen päällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
teslamiehellä on heikot kivekset, kun istuu paristojen päällä.
Köyhä dieseleunukki itkee kuin pikkutyttö.
- Anonyymi
Eipä ole mikään ihme, esim. 5 vuotta käytettyn "Tessalonikin" hintapyynti n. 50000€ ja akun kunnosta ei tietoa (usein kiihtyvyys "ulosmitattuna" kuluttaa akkua suhteelisen nopeasti), kuka ostaa pelin, johon parin vuoden sisään saattaa tulla remppahintaa akun vaihdolle 20000 - 30000€, kysyn vaan.
Halapaa sano Turakainen ku ilimatteeks iskiaksen sai. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä ole mikään ihme, esim. 5 vuotta käytettyn "Tessalonikin" hintapyynti n. 50000€ ja akun kunnosta ei tietoa (usein kiihtyvyys "ulosmitattuna" kuluttaa akkua suhteelisen nopeasti), kuka ostaa pelin, johon parin vuoden sisään saattaa tulla remppahintaa akun vaihdolle 20000 - 30000€, kysyn vaan.
Halapaa sano Turakainen ku ilimatteeks iskiaksen sai.Kylläpä köyhä kitisijä jaksaakin suoltaa paskaa. Ei tyhmiin raha tartu...
Anonyymi kirjoitti:
Kylläpä köyhä kitisijä jaksaakin suoltaa paskaa. Ei tyhmiin raha tartu...
Sulla sitten ainakaan ei ole pelkoo...
- Anonyymi
Näin se vaan maailma muuttuu teroseni.
- Anonyymi
Toisia ahdistaa kamalasti jos ei kohta enää pääsee pöläyttelemään nokipilviä.
- Anonyymi
Vain pelokas yksilö on agressiivinen. Kun homma on hallussa niin ei ole mitään syytä olla agressiivinen.
Te olette niin kiinni peloissanne.- Anonyymi
Yleensä hieman tyhmemmät otukset ovat pelokkaita. Dieselurpo on tästä loistava esimerkki.
- Anonyymi
Suomalaisten pitää tyytyä ostamaan tojotan itsetyydyttäviä hybridejä, kunnes oikeita sähköautoja riittää tänne asti. Kymmenisen vuotta mennee ennen kuin täällä yli puolet uusista autoista on sähköautoja.
- Anonyymi
mainoksissa just toi täysin itsetyydyttävä toyota on muakin kiinnostanut !
Ovatkohan keksineet sen ikiliikkujan nyt?
Itse köyhänä joudun käyttämään diesel toyota landcruiseria ja se ei tyydytä itseään ja on hetero muutenkin, mutta kulkee kyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mainoksissa just toi täysin itsetyydyttävä toyota on muakin kiinnostanut !
Ovatkohan keksineet sen ikiliikkujan nyt?
Itse köyhänä joudun käyttämään diesel toyota landcruiseria ja se ei tyydytä itseään ja on hetero muutenkin, mutta kulkee kyllä.Toyota on kyllä homoin merkki heti bemarin jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on kyllä homoin merkki heti bemarin jälkeen.
Koita keksiä jotakin elämääsi, käy vaikka se koulu loppuun asti. Siinä sulle haastetta ensialkuun.
- Anonyymi
Liikenneministeri Timo Harakka (sd) ei halua sinun omistavan omaa autoa!
- Anonyymi
Dieselsimpanssi haluaa kaasuttaa lapsesi keuhkot täyteen myrkyllisiä pienhiukkasia.
- Anonyymi
Dieselsimpanssi haluaa kaasuttaa lapsesi keuhkot täyteen myrkyllisiä pienhiukkasia.
- Anonyymi
No kertokaa nyt simpanssit miten ottaa päähän.
- Anonyymi
Miten nämä s-autot kaatuvat aina dieselien niskaan? Mulla on ainakin faktasti 1000 km:n ainekset tankissa eikä tartte pysähdellä tuolla matkalla kuin kepilliselle, lounaat voi syodä missä haluaa eikä mittarin mukaan, ajomatkaa ei valitettavasti kartu kuin palveluasemilla, mutta silloinkin voi jättää lounaan väliin ja käydä vain pikaisella.
Sähköautokannan kasvaessa hymy voi hyytyä, valtio tuikkaa niille jonkun käyttömaksun, joka on nyt piiperohuumassa jäänyt huomioimatta, tai siis jätetty.
Kotilatauksen pääsulakekoon muutoksistakaan ei ole kuulunut pihaustakaan... nyrkkisääntönä ok-talon 3x25A joutuu muuttamaan 3x35A jos piuhat kestää. Kk-maksu 20-30 egee kalliimpi. - Anonyymi
"Täyssähköjen myynti kasvaa räjähdysmäisesti"
Paineaalto ei ole vielä tavoittanut suurinta osaa autoilijoista.- Anonyymi
Kohta alkaa tapahtua. Muutamassa vuodessa saavutetaan se kriittinen piste, jonka jälkeen kukaan ei halua uutta polttomoottoriautoa.
- Anonyymi
"Sähköautokannan kasvaessa hymy voi hyytyä, valtio tuikkaa niille jonkun käyttömaksun, joka on nyt piiperohuumassa jäänyt huomioimatta, tai siis jätetty."
Tästä kommentista käy ilmi että fossiilinpolttajatkin tunnustavat että sähköautoilu on se kasvava käyttövoima.
Käyttömaksusta sen verran että sähköautoja on vielä vuosikausia niin vähän ettei niille kannata mitään kaksua lätkäistä vielä 20-30 vuoteen. Suomen autokanta uusiutuu niin hitaasti. Vain 5% vuodessa.
Sen sijaan polttiskuskit voivat olla varmoja että käyttö kallistuu jo heti ensi vuodesta lähtien ja niillä rahoilla tuetaan sähköautoilua.
Polttiskuski, sähköautoilija syö sun pöydästä vielä pari vuosikymmentä.- Anonyymi
Eipä nyt tarvitse kauheasti kuolata täyssähköautojen perään, sillä polttoaine on kohta ilmaista. Kun Teslakin menee konkurssiin tämän pörssimyllerryksen seurauksena, niin sähköautojen tarina alkaa olla lopussa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006433032.html
https://www.kauppalehti.fi/porssi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä nyt tarvitse kauheasti kuolata täyssähköautojen perään, sillä polttoaine on kohta ilmaista. Kun Teslakin menee konkurssiin tämän pörssimyllerryksen seurauksena, niin sähköautojen tarina alkaa olla lopussa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006433032.html
https://www.kauppalehti.fi/porssiAi tuollaisia toiveunia Teslan konkurssista näet, heh? Pahasti tulet pettymään. Sähköautot jyräävät polttisautot kuin jäävuori Titanicin. Varmaan Titanicin kallistuessakin joku petroolipää viimeiseen asti kynsi kantta epäuskoisena etteihän tämä nyt voi upota kun on niin isokin.
Kyllä ne sinun polttisautovalmistajat uppoaa. Tai sitten oppivat kuolinkouristuksissaan tekemään Teslan tapaisia liikkuvia tietokoneita, joita vaatimattomasti sähköautoiksi nimitetään. Huonolta kyllä näyttää, mistä osoituksena Volkkarin nolo epäonnistuminen ID:nsä kanssa. Tesla on vertikaalisesti integroitunut korkean teknologian huippufirma, vanhat autovalmistajat ovat kasa vanhaa paskaa.
- Anonyymi
Tesla on vain Muskin takavuosien projekti joka on sittemmin jäänyt uudempien projektien jalkoihin harrastukseksi. Musk tekisi mielellään exitin mutta eihän tuollaisesta rahaasyöpöstä kukaan maksa mitään.
ID.3:n lanseerauspäivä ensi kesänä tulee olemaan merkkipaalu autoilun historiassa. 30.000 sähköauton toimitus yhtenä päivänä alkusoittona kahdeksalle tehtaalle jotka tekevät pelkästään MEB-volsuja. Kaksi vuotta ja VW on synonyymi sähköautolle.- Anonyymi
Juupa juu, olet nyt kyllä unohtanut ottaa lääkkeesi.
- Anonyymi
Kehitys kehittyy eikä typerät vänkääjäaasit voi sille yhtään mitään.
- Anonyymi
Ainoa tarkoitus haastaa riitaa. Vrt. nastapelle vs. kitkakuski. Näitä on koko suoli täynnä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa tarkoitus haastaa riitaa. Vrt. nastapelle vs. kitkakuski. Näitä on koko suoli täynnä.
Ymmärrän johonkin rajaan asti sen, että joku idiootti kokee kaiken uuden uhaksi. Mutta kyllä nämä polttispässit ovat aivan oma lukunsa typeryyden historiassa.
- Anonyymi
Voi että ihanaa, mun unelma alkaa täyttyä, itselataavalla hyperdriillä saa ajaa ihan ilmatteeks, ihanaa, naapurin Monica kans tykkää noist sähkövempeleist ja me yhdessä nauraa remautetaan suamen onnenpoloisille ku siel ei niit myydä nii paljoo, mut tääl my new home courtryssä oliks tää ny doseland tai joku semmonen nii melkeist kaikilla on sellanen, WOW.
- Anonyymi
Turha avaus, ei täällä ole rahamiehet kehumassa sähköautojen loisteliaisuutta/katsomassa myyntilukuja, EI, ne ajaa tyytyväisinä Tesloilla ja jos se ei toimi toivotulla tavalla, niin hakevat Audi E-tronin tai Mersun EQC:n alle, se on katsos niin, että rahalla saa ja sähköllä pääsee.
Köyhät jupiskoon Toyotan ja Skodan paremmuudesta.- Anonyymi
Uli uli, sähköautot tulee silti. Niin se vaan nyt on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uli uli, sähköautot tulee silti. Niin se vaan nyt on.
Peräkammarin poika vois keksiä jotakin ihan oikeaa tekemistä. Täällä ulvominen kertoo vain siitä, että elämä puuttuu ihan satasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Peräkammarin poika vois keksiä jotakin ihan oikeaa tekemistä. Täällä ulvominen kertoo vain siitä, että elämä puuttuu ihan satasella.
Joo voisit lopettaa sen ulvomisen pelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uli uli, sähköautot tulee silti. Niin se vaan nyt on.
Niin tulee, 0,2 % lisää autokantaan joka vuosi. Niin kauan kuin käytettyä diiseliä tuodaan Suomeen tätä nykytahtia, niin eipä sähköisty autokanta kovin nopeasti. Myös uusien bensa ja kaasuautojen myyntimäärät pysyvät suurina. Eikö kuitenkin ole hyvä kun on vaihtoehtoja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin tulee, 0,2 % lisää autokantaan joka vuosi. Niin kauan kuin käytettyä diiseliä tuodaan Suomeen tätä nykytahtia, niin eipä sähköisty autokanta kovin nopeasti. Myös uusien bensa ja kaasuautojen myyntimäärät pysyvät suurina. Eikö kuitenkin ole hyvä kun on vaihtoehtoja ?
Liioittelet. Patteriautojen osuus koko henkilöautokannasta kasvoi viime vuonna 0,09 % prosentista huikeaan 0,17 prosenttiin. Kasvua siis tajunnanräjäyttävä 0,08 prosenttiyksikköä.
- Anonyymi
Diesel on niin kuollut. Nokivasarat kielletään piakkoin.
- Anonyymi
En halua hengittää dieselin katkua. Kun lakialoite tulee, allekirjoitan sen välittömästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En halua hengittää dieselin katkua. Kun lakialoite tulee, allekirjoitan sen välittömästi.
Työnnä nenäsi vaikka per*en ja sinun allkekirjoitus ei paina paskaakaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnnä nenäsi vaikka per*en ja sinun allkekirjoitus ei paina paskaakaan!
Dieselapina on alakoululaisen tasolla. Koronaviruksen jälkeen keuhkot tuhoavat dieselit kielletään.
- Anonyymi
Ilmasto puhdistuu 0,004%, jos kaikki suomalaiset vaihtavat menopelinsä sähköautoiksi. Muutos huomattaisiin varmasti Kiinassa ja Intiassa saakka. Onkohan Vihreillä muitakin hyviä ideoita?
- Anonyymi
Virheillä on paljon hyviä ideoita.
Saksassa masinoivat ydinvoimasta luopumista. Seuraus: sakassa tuotetaan edelleen suuri osa sähköstä erittäin vanhanaikaisilla ja saastuttavilla kivi- tai ruskohiilivoimaloilla. Tuulivoiman lisäämisestä huolimatta sähköntuotannon päästöt jotain 450 g/kWh eli kolminkertaiset Suomeen verrattuna. Ranska puolestaan tuottaa sähköä pitkälti ydinvoimalla, mitä virheet hyljeksivät. Ranskassa sähköntuotannon päästö jotain 70 g/kWh.
Saksan sähköntuotanto on niin saastuttavaa, ettei sähköautoihin siirtyminen juuri päästöjä tiputa. 20 kWh/100 km × 450 g/kWh = 90 g/100 km. Öbaut samaan pääsisi maakaasua polttavalla kaasuautolla ja biokaasulla mennään reilusti alemmas. Muttei kelpaa vehreille.
Luonnollisesti virheet myös vastustavat uusien, tehokkaampien hiilivoimaloiden rakentamista, vaikka tämä auttaisi vähentämään Saksan CO2 päästöjä. Virheiden tehtävä on vastustaa ihan kaikkea, edistys ja ympäristönsuojelu mukaan luettuna.
Suomessa virheet vastustavat kiivaasti jätteiden hyötykäyttöä. Virheiden mielestä jätteiden määrä kasvaa, ellei niitä haudata kaatopaikalle. Virheet onnistuivat taannoin torppaamaan suunnitelman puhtaan pakkausjätteen (pahvilaatikoita yms.) kaasuttamisesta Ämmässuon kaatopaikalla ja kaasun polttamisesta Martinlaakson voimalaitoksessa, jossa sillä olisi korvattu fossiilista maakaasua tai hiiltä.
Virheet ovat ympäristön kannalta erittäin haitallisia otuksia.
- Anonyymi
Viimeisimmät tiedot tältä vuodelta ovat paljon hurjempia kuin nuo tuossa laoituksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747