Moniko ajattelee kuolemista, ei siis välttämättä mitään itsaria vaan sitä että jos (ja kun) kupsahtaa?
Itse tässä nelikymppisenä, yksinäisenä miehenä olen huomannut että kuolema on jossain määrin ajatuksissa melkeinpä joka päivä. Ja tuo masentaa enemmän koska ei tässä vielä pitäisi sitä ajatella.
Ei tässä mitään kaulakiikkua siis ajatella, vaan sitä että kun tulee noutaja niin ei ole ketään lähimmäistä kuka hoitaisi asiat, katsoisi roinat läpi yms..
Moniko ajattelee kuolemista?
22
<50
Vastaukset 22
No voisitkos sä katsoo jo nyt itse, että kaikki olis varmaa, jos niin käy?
On ihan luonnollista miettiä vika pierasua. Sekin on kohdattava ajatustasolla, että voi taas elää. 😊- Anonyymi
Onko se nyt luonnollista jos nelikymppinen tollasta miettii?
Anonyymi kirjoitti:
Onko se nyt luonnollista jos nelikymppinen tollasta miettii?
On. Tulee tietoiseksi kuolemattomuudestaan ja alkaa huomata olevansa ihminen.
Tai sitten voi kieltää kaiken ja pelätä kuolemaa...- Anonyymi
Disse kirjoitti:
On. Tulee tietoiseksi kuolemattomuudestaan ja alkaa huomata olevansa ihminen.
Tai sitten voi kieltää kaiken ja pelätä kuolemaa...No mitäpäs jollei miettisi kuolevaisuuttaan ollenkaan, ei sitä silloin pelkäisikään.
Anonyymi kirjoitti:
No mitäpäs jollei miettisi kuolevaisuuttaan ollenkaan, ei sitä silloin pelkäisikään.
Niinhän sitä luulee, mutta oikeasti se menee niin, että mistä ei tiedä mitään, sitä pelkää.... ja jokainen oikeasti tietää kuolevansa. Kyse on vaan siitä, että sen itselleen myös hyväksyy.
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Niinhän sitä luulee, mutta oikeasti se menee niin, että mistä ei tiedä mitään, sitä pelkää.... ja jokainen oikeasti tietää kuolevansa. Kyse on vaan siitä, että sen itselleen myös hyväksyy.
Jotkut pelkäävät tuntematonta kun toiset taas toivottavat tervetulleeksi.
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut pelkäävät tuntematonta kun toiset taas toivottavat tervetulleeksi.
Niin... ja joillekin asioille, kuten kuolemalle ei voi mitään... se tulee joka tapauksessa. Siksi kannattaa tutustua siihen ja muihinkin elämän tosiasioihin, eikä vaan yrittää lakaista maton alle asiaa, jos se kuplii päälle. 😊
- Anonyymi
Mä.
En jaksa ennää.
Mie halluun hautaan siun kanssa - Anonyymi
Ei millään ole väliä sitten kun se tapahtuu koska ei niitä itse tiedosta, ihan sama mitä roinalle tapahtuu yms.
En nyt sen kummemmin mieti, mutta kyllä on kuitenkin testamentti tehtynä.
Eutanasia lailliseksi👍Partakaweri kirjoitti:
Kerrankin olemme jostain samaa mieltä.
Siinä tapauksessa muutan mieltäni.
Nuorena ajattelin usein. Nyt päälle nelikymppisenä harvoin. Yleensä silloinkin mietin miten perhe pärjää, jos delaan tässä piakkoin. Jos nyt parikymmentä vuotta vielä saisi, niin sitten ne jo pärjää paremmin.
Lapsettomana olisi oikeastaan yks hailee, vaikka olisin jo kuollut ja kuopattu. Kumppani löytäisi helposti uuden ja pärjää ilman minuakin.- Anonyymi
Maailmassa koko ajan yleistyy se että ihmiset kuolevat kämppäänsä yksinään, sitten jotkut matalapalkkalaiset tulevat penkomaan roinat läpi ja heittämään roskikseen, siinä samassa sitten naureskelevat kuolleen elämälle ja kuolemalle.
Niin mitenköhän tuon voisi välttää. Jos muuttaisi jonnekin maalle ja virittäisi sellaisen ajastimen että jollei sitä nollaa vaikka kuukausittain niin polttaisi koko höskän maan tasalle.Miksi mietit tuollaisia?
Eihän sillä ole mitään väliä, mitä jälkeesi tapahtuu jos ja kun yksinäisenä lapsettomana kuolet.
Tajuatko? Olet kuollut silloin. Et sinä sitä silloin ole katsomassa. Vaikka kuolisit Thaimaassa katuojaan ja koirat sinut söisivät, ei se sinua enää siinä vaiheessa liikuta mitenkään.- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Miksi mietit tuollaisia?
Eihän sillä ole mitään väliä, mitä jälkeesi tapahtuu jos ja kun yksinäisenä lapsettomana kuolet.
Tajuatko? Olet kuollut silloin. Et sinä sitä silloin ole katsomassa. Vaikka kuolisit Thaimaassa katuojaan ja koirat sinut söisivät, ei se sinua enää siinä vaiheessa liikuta mitenkään.Voihan ihminen kuitenkin ajatella arvoaan tai muita, vaikkei silloin enää olisikaan kuvioissa itse.
Anonyymi kirjoitti:
Voihan ihminen kuitenkin ajatella arvoaan tai muita, vaikkei silloin enää olisikaan kuvioissa itse.
Niin,
Voit murehtia näitä etukäteen jos haluat. Kaikkeen sitä voi energiaansa käyttää.
Mutta kun homma toteutuu, niin omalle kohdallesi tilanne on aivan sama.
Ja jos täällä yrittää kuollakin niin, ettei siitä nyt muut pahentuisi, niin eihän tästä koko hommasta tule hevonpersettä. Miten täällä nyt sitten voi elääkään?- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Niin,
Voit murehtia näitä etukäteen jos haluat. Kaikkeen sitä voi energiaansa käyttää.
Mutta kun homma toteutuu, niin omalle kohdallesi tilanne on aivan sama.
Ja jos täällä yrittää kuollakin niin, ettei siitä nyt muut pahentuisi, niin eihän tästä koko hommasta tule hevonpersettä. Miten täällä nyt sitten voi elääkään?Onko asioiden miettiminen tai jostain välittäminen murehtimista.
- Anonyymi
Olen ajatellut sitä aika paljon muutaman viime vuoden aikana, koska on huoli taloudellisesta pärjäämisestä.
- Anonyymi
Kyllä sitä tulee ajateltua. Sain reilun kaksi vuotta sitten vakvan kroonisen sairauden diagnoosin, enkä tule koskaan paranemaan. Lääkitys on ja se on tehonnut hyvin. Sairauden eteneminen on ainakin toistaiseksi saatu pysäytettyä ja yleiskunto on kohonnut huimasti.
Sairaimmillillani toivoin kuolemaa. Elämällä ei ollut merkitytä eikä mieltä kun en jaksanut edes sohvalta keittiöön kävellä. Sinne asti kun pääsin, oli pakko maata rähmällään työpöydällä ettei pyörtynyt. Nyt kävelen joka päivä puoli toista tuntia ilmassa kuin ilmassa lenkin luonnossa. Elämänhalu on kova.
Teidän, että kun ja jos huononemista alkaa tapahtua en halua elää. Silloin kuolema on tervetullut. En pelkää sitä vaan otan sen vastaan ystävänä jos siihen pisteeseen menen. Mutta niin kauan kun elän mielekästä kivutonta (tai ainakin lähes kivutonta) elämää ja elämässä on sisältöä haluan tehdä sen täysillä ja joka hetkestä nauttien.
Olen ollut nyt sairauden toteamisesta asti sairauseläkkeellä mikä oli kova isku. Työkyvyn menetys oli todella raskasta. Työ oli minulle valtavan tärkeää.
Olen keski-ikäinen nainen ja elän yksin. Läheisiä ystäviä on ja yksi sisar.
Tällaista elämä on. Ei anna takuita eikä päivää eikä hetkeä tiedä kukaan. Siksi pitäisi tarttua jokaiseen hetkeen ja ottaa siitä kaikki irti!- Anonyymi
Monestihan se on niin että ne joilla on ollut vaikeaa osaavat arvostaa asioita, kun taas ne joilla on ollut liian helppoa eivät.
- Anonyymi
Justiin niin jooo Dubaihin tai Saudi-Arabiaan pääsee kuolemalla itse, helppo matka sitten...
Jos elämä tuntuu kovin pahalle... suklaakuorrutettua päärynäjäätelöäkin vaikka väliin sitten ja joku hauska elokuva.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Onko vassarin lääkkeet(mt) jääneet taas ottamatta
Sen verran järjetöntä persuhuutoa taa näkyville. Tuo yksi häiriintynyt ei osaa kuin "huutaa" isoilla kirjaimilla, se on471492Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.59890Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.30667- 87637
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl14605- 43573
Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.56564- 7542
Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu23527- 44521
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan70520- 61515
Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47513- 37496
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj14491Kylän tielle remonttia?
Mitäköhän kylän tielle ruvetaan tekemään ku laitettu tuommoset töpsät muutamien suojateitten kohille?13472Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.132439- 42418
Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa45409Miten vuosien jälkeenkin tunteet voivat olla niin voimakkaat?
Että pelkkä ajatus sinusta täyttää silmät kyynelistä.26399